abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 februari 2011 @ 21:31:27 #101
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_92739092
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:27 schreef Zeeland het volgende:
Zienswijze, PVV is niet links. Wilders vind zichzelf ook 'rechts'. Behalve dat links/rechts zeer brede begrippen zijn heb je niet hard kunnen maken waarom de PVV 'links' is. PVV komt voort uit de VVD en is nog steeds erg gericht op de VVD.
Op economisch gebied is de PVV zeker wel links, hun programma op dat gebied staat zo ongeveer gelijk aan de SP. Op vrijwel alle andere vlakken zijn ze rechts, en natuurlijk noemt de PVV zichzelf niet links omdat ze het altijd hebben over linkse hobby's. Wilders wilde bijvoorbeeld niet aan de AOW zitten en dat is ook een links standpunt.
  zondag 13 februari 2011 @ 21:32:04 #102
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92739151
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:28 schreef Zienswijze het volgende:
@ Zeeland: We hebben het over sociaal-economische kenmerken...
Ach, dan nog is het moeilijk indelen. PVV is voor versoepeling ontslagrecht, tegen afschaffing HRA en voor korting in huursubsidies. In het kabinet gedoogd door de PVV worden de zwakkeren keihard gepakt.

Conclusie.
PVV = Rechts
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 13 februari 2011 @ 21:32:47 #103
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92739217
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:32 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ach, dan nog is het moeilijk indelen. PVV is voor versoepeling ontslagrecht, tegen afschaffing HRA en voor korting in huursubsidies. In het kabinet gedoogd door de PVV worden de zwakkeren keihard gepakt.

Conclusie.
PVV = Rechts
Klaar
  zondag 13 februari 2011 @ 21:34:17 #104
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92739358
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
Elke linkse beweert dat ik creatief met statistiek om zou gaan. BEWIJS het dan. Kom dan met ARGUMENTEN. Weerleeg m'n verhaal maar.

Het is alleen maar brullen, maar niet met argumenten en onderbouwingen komen,
Laat maar. :')
pi_92739605
Ik heb dit in Feedback gepost, want niet iedereen begrijpt mijn insteek doordat er een apart topic van is gemaakt.

Over dit topic: Hoogopgeleiden stemmen procentueel gezien rechts?

De discussie is uit een andere context in het PvdA-topic ontstaan. Ik had het met KoosVogels over de verzorgingsstaat, immigranten en laag/hoogopgeleiden. De titel van dit topic is uit zijn verband gehaald: een moderator heeft er een apart topic van gemaakt.

De lezers die instappen en het andere topic niet kennen, snappen het verband en de context niet, waardoor ik herhaaldelijk dezelfde opmerkingen en vragen krijgt.

Kan iemand hier wat aan doen?
pi_92739865
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:32 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Conclusie.
PVV = Rechts
Dan nog is PVV niet rechts in te delen.

Zie:

quote:
PVV schuift op naar links over economie

Den Haag, 13 juni. De PVV is de afgelopen jaren verwijderd geraakt van haar eerdere rechts-liberale koers. De partij zweeft nu qua standpunten tussen de VVD en de SP, zo blijkt uit een inventarisatie van het parlementaire werk van de PVV en de uitspraken van de partijleden in de Tweede Kamer.

Geert Wilders vond in 2005 nog dat de te royale Nederlandse verzorgingsstaat moest worden uitgekleed. Hij was voor afschaffing van het minimumloon, voor versoepeling van het ontslagrecht, voor één belastingtarief (vlaktaks) en uitkeringsgerechtigden moesten verplicht worden tot nuttig werk in de plantsoendienst of in een verpleeghuis. Hij schreef dat na zijn afscheiding van de VVD in een ‘onafhankelijkheidsverklaring’.

Die verklaring vormde de basis van het verkiezingspamflet van de PVV in de 2006. Maar de partij heeft die rechts-liberale koers de afgelopen jaren aanzienlijk bijgesteld, zo leert een inventarisatie van het parlementaire werk en de uitlatingen van de PVV-Kamerleden.

Na de verkiezingsuitslag van vorige week lijkt de PVV definitief een machtsfactor van betekenis te worden in de Nederlandse politiek. Maar wat vindt deze partij, naast de bekende anti-islam- en immigratiestandpunten?

Op het sociaal-economische terrein begeeft de PVV zich in het linker deel van het politieke spectrum: tegen een verhoging van de AOW-leeftijd, geen versoepeling van het ontslagrecht, uitkeringen mogen niet omlaag.

Dat de PVV deze standpunten heeft veranderd wordt niet duidelijk gecommuniceerd. Op een partijbijeenkomst in Rotterdam zei een PVV-vrijwilliger vorige week over Wilders: „Ik ben het voor 99 procent met hem eens. Alleen afschaffen van minimumloon vind ik geen goed idee.”

Het was SP-leider Agnes Kant die PVV’er Tony van Dijck deze week vroeg naar het minimumloon. De PVV wilde dat toch afschaffen? Dat was onzin, zei Tony van Dijck. „In zijn kleutertijd zal hij misschien ook wel eens wat gezegd hebben, maar de PVV staat voor het minimumloon, het niet verlagen van uitkeringen en handhaving van het ontslagrecht.”
http://vorige.nrc.nl/binn(...)_links_over_economie
  zondag 13 februari 2011 @ 21:43:21 #107
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92740196
quote:
3s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:36 schreef Zienswijze het volgende:
Ik heb dit in Feedback gepost, want niet iedereen begrijpt mijn insteek doordat er een apart topic van is gemaakt.

Over dit topic: Hoogopgeleiden stemmen procentueel gezien rechts?

De discussie is uit een andere context in het PvdA-topic ontstaan. Ik had het met KoosVogels over de verzorgingsstaat, immigranten en laag/hoogopgeleiden. De titel van dit topic is uit zijn verband gehaald: een moderator heeft er een apart topic van gemaakt.

De lezers die instappen en het andere topic niet kennen, snappen het verband en de context niet, waardoor ik herhaaldelijk dezelfde opmerkingen en vragen krijgt.

Kan iemand hier wat aan doen?
Je belangrijkste aanname 'PVV = Links' wordt betwist. Aan jou om heel duidelijk uit te leggen waarom je die aanname hebt gedaan. En je rekent niet door op de absolute uitkomst van de peiling, maar gebruikt de conclusie om mee verder te rekenen.
pi_92740619
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:43 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je belangrijkste aanname 'PVV = Links' wordt betwist.
Dat komt omdat de context van mijn discussie uit elkaar is gerukt. Ik had het met KoosVogels of de mate van de verzorgingsstaat en het type immigranten dat dat aantrekt, in het PvdA-topic. Dát was de discussie. Vandaar dat ik de PVV op sociaal-economisch gebied links classificeer. Nieuwe lezers begrijpen het dan niet, omdat zij de context van de discussie niet kennen.

Dit nieuwe topic met zijn eigen suggestieve titel is door een mod aangemaakt, en niet door mij.

quote:
Aan jou om heel duidelijk uit te leggen waarom je die aanname hebt gedaan. En je rekent niet door op de absolute uitkomst van de peiling, maar gebruikt de conclusie om mee verder te rekenen.
Zie hierboven waarom.
  zondag 13 februari 2011 @ 21:48:51 #109
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_92740642
foutje
  zondag 13 februari 2011 @ 21:51:56 #110
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92740928
quote:
En je rekent niet door op de absolute uitkomst van de peiling, maar gebruikt de conclusie om mee verder te rekenen.
Dit blijft staan. :')
  zondag 13 februari 2011 @ 21:52:42 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_92741001
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zouden ze een boel stemmers verliezen?
Bijvoorbeeld omdat veel hoogopgeleiden cultuur niet onbelangrijk vinden.
pi_92741010
In plaatje wordt de PVV in het midden gezet. Dit komt overeen met mijn resultaten waarin ik de PVV buiten het onderzoek heb gelaten. Daaruit is alsnog mijn bewering juist. Zie: Hoogopgeleiden stemmen procentueel gezien rechts?

zondag 13 februari 2011 @ 21:54:09 #113
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92741139
pi_92741244
Vanwaar is dat plaatje? Bron?

Ongemogelijk. Op jouw plaatje is de PVV zélfs rechtser dan de VVD. Onmogelijk, gezien de PVV sociaal-economische linkse standpunten heeft!
pi_92741332
Uhh, ik zie Zienswijze hier een stelling deponeren en vragen deze met argumenten te ontkrachten. Maar een bewijs voor de stelling zie ik ook nergens. Dat lijkt me dan ook per definitie een argument tegen de stelling (die mij trouwens statistisch gezien niet heel erg moeilijk te ontkrachten / bewijzen lijkt).

Wellicht dat ik dat later probeer maar na een avondje pubquizzen en bijbehorende drank acht deze hoogopgeleide linkse stemmer zich daartoe niet in staat....
  zondag 13 februari 2011 @ 21:57:03 #116
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92741407
quote:
En je rekent niet door op de absolute uitkomst van de peiling, maar gebruikt de conclusie om mee verder te rekenen.
Dit vraagt ook nog steeds om een antwoord.
pi_92741466
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:56 schreef FTWO het volgende:
Uhh, ik zie Zienswijze hier een stelling deponeren en vragen deze met argumenten te ontkrachten. Maar een bewijs voor de stelling zie ik ook nergens. Dat lijkt me dan ook per definitie een argument tegen de stelling (die mij trouwens statistisch gezien niet heel erg moeilijk te ontkrachten / bewijzen lijkt).

Wellicht dat ik dat later probeer maar na een avondje pubquizzen en bijbehorende drank acht deze hoogopgeleide linkse stemmer zich daartoe niet in staat....
Ontkracht mijn post op p.1 dan maar.
pi_92741478
CDA: gemiddelde opleidingsverdeling
PvdA: gemiddelde opleidingsverdeling
SP: iets meer laag opgeleid
VVD: meer hoog opgeleid
PVV : MBO, laag
GL: meer dan helft hoog opgeleid
CU: gemiddeld opgeleid
D66: meer dan helft hoog opgeleid
SGP: laag opgeleid
PvdD: zowel hoog als laag

Ik denk dat de verdeling links-rechts weinig relevant is. Veel duidelijker is het onderscheid tussen liberaal en conservatief. Dan zie je dat liberale (VVD,D66,GL) partijen populair zijn onder hoogopgeleiden, terwijl conservatieve partijen (SP,PVV,SGP) populair zijn onder laagopgeleiden. CU, CDA en PvdA vallen daar een beetje tussen. Ik merk ook dat bijna iedereen op de uni D66, GL of VVD stemt.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 13 februari 2011 @ 21:58:13 #119
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_92741507
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pechtold heeft zelf verklaard dat zijn hartje links klopt. Daarnaast wordt D66 door rechts FOK! steevast afgeschilderd als een overwegend links bolwerk.
Niet door mij :s)
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_92741611
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:57 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dit vraagt ook nog steeds om een antwoord.
Dat onderzoek komt van Remlof. Dan moet hij maar percentages posten.

Ik heb een rapport gepost in het PvdA-topic, waarin mijn stelling werd bevestigd. De linkse kliek vond dat niet goed genoeg, waarin Remlof zelf een onderzoek heeft gepost. Hij heeft hier echter NIET zelf meegerekend. Dat heb ik dan maar gedaan.
  zondag 13 februari 2011 @ 21:59:58 #121
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92741650
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ontkracht mijn post op p.1 dan maar.
Je bent al op al je kromme redeneringen gewezen. Meer kunnen wij niet doen. ;(
pi_92741806
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:57 schreef Schadenfreude het volgende:
CDA: gemiddelde opleidingsverdeling
PvdA: gemiddelde opleidingsverdeling
SP: iets meer laag opgeleid
VVD: meer hoog opgeleid
PVV : MBO, laag
GL: meer dan helft hoog opgeleid
CU: gemiddeld opgeleid
D66: meer dan helft hoog opgeleid
SGP: laag opgeleid
PvdD: zowel hoog als laag

Ik denk dat de verdeling links-rechts weinig relevant is. Veel duidelijker is het onderscheid tussen liberaal en conservatief. Dan zie je dat liberale (VVD,D66,GL) partijen populair zijn onder hoogopgeleiden, terwijl conservatieve partijen (SP,PVV,SGP) populair zijn onder laagopgeleiden. CU, CDA en PvdA vallen daar een beetje tussen. Ik merk ook dat bijna iedereen op de uni D66, GL of VVD stemt.
Dan nog als je naar zetelverdeling kijkt:

Hoogopgeleiden stemmen op GL, D66, VVD.

GL+D66: 20 zetels
VVD: 31 zetels.

Dan nog komt de VVD beter uit de bus.
pi_92741912
En waarbij D66 niet eens links is, dus dat past niet in mijn bewering.

Dan is het GL vs. VVD. VVD heeft 3x zoveel zetels als GL.
  zondag 13 februari 2011 @ 22:02:44 #124
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92741920
Laagopgeleiden stemmen ook op GL, D66 en VVD
O)))
pi_92742088
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoogopgeleiden stemmen ook PvdA, PvdD, SP, CDA en CU. En nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 13 februari 2011 @ 22:04:39 #126
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92742150
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat onderzoek komt van Remlof. Dan moet hij maar percentages posten.

Ik heb een rapport gepost in het PvdA-topic, waarin mijn stelling werd bevestigd. De linkse kliek vond dat niet goed genoeg, waarin Remlof zelf een onderzoek heeft gepost. Hij heeft hier echter NIET zelf meegerekend. Dat heb ik dan maar gedaan.
Kijkt daar wringt de schoen. Jij rekent door op de conclusie en dat maakt je onderzoekje niet bepaald betrouwbaar. Je zou moeten doorrekenen op de percentages van het onderzoek.

Je hebt overigens 'linkse' en 'rechtse' PVV stemmers. Die groep is enorm verdeeld, zij zijn gevallen voor plat populimse. Linksen en rechtsen zijn daar gevoelig voor.
pi_92742177
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoogopgeleiden stemmen ook PvdA, PvdD, SP, CDA en CU. En nu?
Schadenfreude maakte dit onderscheid, niet ik!
  zondag 13 februari 2011 @ 22:05:59 #128
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92742261
quote:

[..]

VVD: Meer hoogopgeleid.
D66 en GL: Meer dan de helft hoog opgeleid.

Dat is niet het zelfde. ;(
pi_92742408
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Schadenfreude maakte dit onderscheid, niet ik!
Ik zie het punt dat je probeert te maken eerlijk gezegd niet. Zo ken ik hoog- en laagopgeleiden die VVD stemmen. Daarnaast ken ik hoog- en laagopgeleiden die SP stemmen. Enz.

Ik ken alleen geen hoogopgeleiden die PVV stemmen, al zullen die ongetwijfeld bestaan.
pi_92742466
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:04 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Kijkt daar wringt de schoen. Jij rekent door op de conclusie en dat maakt je onderzoekje niet bepaald betrouwbaar. Je zou moeten doorrekenen op de percentages van het onderzoek.

Je hebt overigens 'linkse' en 'rechtse' PVV stemmers. Die groep is enorm verdeeld, zij zijn gevallen voor plat populimse. Linksen en rechtsen zijn daar gevoelig voor.
Goed, nu komen we ergens. Remlof heeft die percentages niet gepost.

Ik maak een bewering. KoosVogels vroeg om bewijs
- Ik post een rapport in dat PvdA topic, waarin mijn bewering in dat rapport werd bevestigd
- Enkele linkse vonden dat rapport niet goed genoeg, omdat het van 10 jaar geleden was.
- Vervolgens post Remlof ZELF het Kiesrapport 2010, MAAR hij trekt zelf geen conclusie. Hij poste alleen cijfers, geen percentagens en mijn bewering is in percentages geformuleerd. Hij trekt zelf geen conclusie, dus toen heb ik dat maar als teken van goede wil gedaan.
pi_92742579
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:05 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Nogmaals, Schadenfreude categoriseert dit in deze eenheid. Niet ik. Ik ga enkel op zijn classificatie in.
pi_92742596
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zie het punt dat je probeert te maken eerlijk gezegd niet. Zo ken ik hoog- en laagopgeleiden die VVD stemmen. Daarnaast ken ik hoog- en laagopgeleiden die SP stemmen. Enz.

Ik ken alleen geen hoogopgeleiden die PVV stemmen, al zullen die ongetwijfeld bestaan.
Ach KoosVogels is weer eens bang voor de statistieken. Die volgens hem nergens goed voor zijn.
  zondag 13 februari 2011 @ 22:09:13 #133
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92742599
quote:
14s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Goed, nu komen we ergens. Remlof heeft die percentages niet gepost.
Die percentages staan dan ook niet in dat verslag.
O)))
pi_92742647
Dat rapport bedoel je? Er staat gemiddeld.
pi_92742653
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:09 schreef twaalf het volgende:

[..]

Ach KoosVogels is weer eens bang voor de statistieken. Die volgens hem nergens goed voor zijn.
Welke statistieken?
pi_92742736
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke statistieken?
Verdelingen over opleidingen van kiezers van partijen.
pi_92742923
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:05 schreef Zeeland het volgende:

[..]

D66 is niet eens relevant voor mijn bewering. Omdat D66 in het midden zit, en ik het over links en rechts heb ik dat PvdA-topic, waar deze discussie uit is gekomen.

Overigens moet je Schadenfreude ( :) )aanspreken, want hij categoriseert het in deze mate.
pi_92742943
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:10 schreef twaalf het volgende:

[..]

Verdelingen over opleidingen van kiezers van partijen.
Ik heb nooit ontkend dat veel hoogopgeleiden VVD stemmen. Echter, ook een flink aantal hoogopgeleiden stemt links. Dus tsja....

Verder worden er geen statistiekem vermeld. Een zinsnede als 'meer hoogopgeleid' is geen statistiek.
  zondag 13 februari 2011 @ 22:12:43 #139
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92742946
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nogmaals, Schadenfreude categoriseert dit in deze eenheid. Niet ik. Ik ga enkel op zijn classificatie in.
Ik bedoel alleen dat onderstaande van geen kant deugd. ;(

quote:

[..]

zondag 13 februari 2011 @ 22:14:27 #140
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92743103
Het lijkt me niet zoveel uit te maken. Links en rechts in Nederland zijn maar kleine verschillen. Beter vragen we ons af hoe de verdeling van opleiding niveau's zijn onder de aanhang van het socialisme en kapitalisme.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_92743114
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:12 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik bedoel alleen dat onderstaande van geen kant deugd. ;(

[..]

Dat is inderdaad nogal kort door de bocht. ZW lijkt te suggereren dat hoogopgeleiden enkel D66, GL en VVD stemmen.
pi_92743161
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:14 schreef mlg het volgende:
Het lijkt me niet zoveel uit te maken. Links en rechts in Nederland zijn maar kleine verschillen. Beter vragen we ons af hoe de verdeling van opleiding niveau's zijn onder de aanhang van het socialisme en kapitalisme.
Ik denk dat je in Nederland weinig echte socialisten vindt.
  zondag 13 februari 2011 @ 22:15:27 #143
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_92743185
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoeveel durven zich kapitalisten te noemen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_92743196
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb nooit ontkend dat veel hoogopgeleiden VVD stemmen. Echter, ook een flink aantal hoogopgeleiden stemt links. Dus tsja....
Nee, deze redenering klopt niet. Het gaat er niet om hoe hoogopgeleiden stemmen, maar om welke opleidingen achter bepaalde partijen staan.
pi_92743342
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:15 schreef twaalf het volgende:

[..]

Nee, deze redenering klopt niet. Het gaat er niet om hoe hoogopgeleiden stemmen, maar om welke opleidingen achter bepaalde partijen staan.
Oei, daar kan ik weinig over zeggen. Heb daar geen cijfers van gezien.
pi_92743362
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

ZW lijkt te suggereren dat hoogopgeleiden enkel D66, GL en VVD stemmen.
Dat doet Schadenfreude. Niet ik! Jezus he, lezen is echt moeilijk voor je he? Ik wou iets lelijks zeggen, maar heb me ingehouden.

Hier zijn post. Ga eens een keer werken aan je leesvaardigheid man.

quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:57 schreef Schadenfreude het volgende:
Dan zie je dat liberale (VVD,D66,GL) partijen populair zijn onder hoogopgeleiden, terwijl conservatieve partijen (SP,PVV,SGP) populair zijn onder laagopgeleiden. CU, CDA en PvdA vallen daar een beetje tussen. Ik merk ook dat bijna iedereen op de uni D66, GL of VVD stemt.
pi_92743440
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oei, daar kan ik weinig over zeggen. Heb daar geen cijfers van gezien.
Die zijn wel eens langsgekomen bij diverse onderzoeken.
  zondag 13 februari 2011 @ 22:17:57 #148
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92743447
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat doet Schadenfreude. Niet ik! Jezus he, lezen is echt moeilijk voor je he? Ik wou iets lelijks zeggen, maar heb me ingehouden.

Hier zijn post. Ga eens een keer werken aan je leesvaardigheid man.

[..]

Ik zie het nog steeds niet.
O)))
  zondag 13 februari 2011 @ 22:17:58 #149
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92743452
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet. We hebben gewoon weinig keuze wat betreft politieke partijen en hun stromingen in Nederland. Het zijn allemaal democratische partijen met allemaal hun meningen binnen hetzelfde systeem. Je hoeft geen genie te zijn om tegen een kilometerheffing te zijn, of dom om tegen kernenergie te zijn. Het wordt bepaald door waarden en normen die niet zozeer in contrast staan met je intelligentie.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_92743458
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoeveel durven zich kapitalisten te noemen?
Ach, tot op zekere hoogte zijn we allemaal kapitalisten. Er is echter een verschil tussen ras-kapitalisten en kapitalisten met socialistische trekjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')