abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92785058
quote:
10s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:02 schreef Voorschrift het volgende:
Kijk alleen maar naar het journaal, er stonden wat lager opgeleiden te protesteren over de bezuinigingen in het OV, en de eersten die vooraan staan zijn de SP en de PvdA, die de meute met petjes, ballonnetjes en flyers maar tevreden moet houden.

En dan nog met droge ogen durven beweren dat er geen connectie is tussen die twee, zucht. :')
Dat begrijp jij, dat begrijp ik, dat begrijpen miljoenen anderen mensen, maar KoosVogels blijft in zijn eigen wereldje...
pi_92785112
quote:
10s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

OMG :D
Waarom dan deze hele discussie? Als je na een dag alsnog toegeeft dat hoogopgeleiden gemiddelde gezien rechts stemmen?
Weet niet of het je was opgevallen, maar ik had gisteren aan het begin de avond de moed al opgegeven. Op een gegeven moment voerde je alleen nog een discussie met jezelf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92785176
@ KoosVogels: jij bent degene die om bewijs vroeg. Daar zijn we nu al 24 uur mee bezig.

Maar aangezien je nu plotseling terugkrabbelt, nog maar eens even de vraag: Erken jij mijn stelling dat hoogopgeleiden gemiddeld gezien eerder rechts stemmen en dan laagopgeleiden gemiddeld gezien eerder links stemmen?

Erken je dat: ja of nee?
pi_92785239
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:07 schreef Zienswijze het volgende:
@ KoosVogels: jij bent degene die om bewijs vroeg. Daar zijn we nu al 24 uur mee bezig.

Maar aangezien je nu plotseling terugkrabbelt, nog maar eens even de vraag: Erken jij mijn stelling dat hoogopgeleiden gemiddeld gezien eerder rechts stemmen en dan laagopgeleiden gemiddeld gezien eerder links stemmen?

Erken je dat: ja of nee?
Volgens ben ik daar vrij duidelijk in geweest in mijn post op pagina 9.
pi_92785304
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet of het je was opgevallen, maar ik had gisteren aan het begin de avond de moed al opgegeven. Op een gegeven moment voerde je alleen nog een discussie met jezelf.
Ik heb de moed nooit opgegeven. Ik was gisteravond na 11'en als enige nog in dit topic. Alle linksen waren - zonder op mijn laatste vraag ingegaan - al verdwenen.
pi_92785456
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens ben ik daar vrij duidelijk in geweest in mijn post op pagina 9.
Jij zegt:
quote:
Betekent dit dat hoopopgeleiden eerder geneigd zijn rechts te stemmen? Nee, aangezien ook de linkse partijen hoogopgeleiden trekken. Meer dan de helft van de GL-stemmers is hoopopgeleid, bij de PvdA is sprake van een gelijke verdeling, enz. Uit het feit dat de VVD relatief veel hoogopgeleide stemmers trekt, kunnen we enkel concluderen dat de 'liberalen' vooral moeite hebben om andere doelgroepen aan te spreken.
Hier antwoordt je dus nee.

Terwijl mijn rapport van de Universiteit Twente dit zegt:

De relatie tussen sociale achtergronden en links-rechts oriëntaties

quote:
Dit betekent dat kiezers van een hogere sociale klasse gemiddeld wat rechtser zijn
dan kiezers van een lagere sociale klasse.
pi_92785490
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb de moed nooit opgegeven. Ik was gisteravond na 11'en als enige nog in dit topic. Alle linksen waren - zonder op mijn laatste vraag ingegaan - al verdwenen.
Is natuurlijk niet zo gek aangezien het geen bijzonder boeiende discussie was. Ik wil best toegeven dat ik er naast zat. Althans, ten dele, het staat immers nog steeds als een paal boven water dat er ook veel hoogopgeleiden zijn die links stemmen. Weet alleen niet wat je nou hoopt te bereiken met dit stukje informatie.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:12:00 #258
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92785519
Hoogopgeleiden verdienen meer. Rechts komt meer op voor de rijken. Bij rechts zullen dus vast meer hoog opgeleiden zitten, en bij links die voor de arme arbeiders opkomt zullen meer laagopgeleiden zitten. Problem solved.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_92785570
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij zegt:

[..]

Hier antwoordt je dus nee.

Terwijl mijn rapport van de Universiteit Twente dit zegt:

De relatie tussen sociale achtergronden en links-rechts oriëntaties

[..]

Sorry, maar je kunt geen discussie voeren op basis van een rapport dat dertien jaar oud is.
pi_92785620
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:12 schreef mlg het volgende:
Hoogopgeleiden verdienen meer. Rechts komt meer op voor de rijken. Bij rechts zullen dus vast meer hoog opgeleiden zitten, en bij links die voor de arme arbeiders opkomt zullen meer laagopgeleiden zitten. Problem solved.
Nee je snapt het niet, de menselijke aard beschrijven heeft heel wat meer voeten in de aarde, dat heeft veel meer nodig dan 11 pagina's. Niet zo snel jij!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92785727
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is natuurlijk niet zo gek aangezien het geen bijzonder boeiende discussie was. Ik wil best toegeven dat ik er naast zat. Althans, ten dele, het staat immers nog steeds als een paal boven water dat er ook veel hoogopgeleiden zijn die links stemmen.
Dat er ook hoogopgeleiden links stemmen, is mijn punt dan ook niet. Daar heb ik het nergens over gehad. Ik zeg dat hoogopgeleiden gemiddeld gezien eerder rechts stemmen en laagopgeleiden gemiddeld gezien eerder links stemmen. Dus je geeft toe dat je fout zat? Dan hebben we hier geen discussie meer over.. ;)

quote:
Weet alleen niet wat je nou hoopt te bereiken met dit stukje informatie.
Dit maakt onderdeel van mijn grote betoog: dat links de hoofdverantwoordelijke is voor het misfunctioneren van de gemiddelde allochtoon in de maatschappij.
pi_92785856
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:12 schreef mlg het volgende:
Dat lijkt ook mij een vrije logische aanname. Maar sommige mensen leken dit in eerste instantie niet te begrijpen, daarom zijn we nu al > 24 uur met deze discussie bezig.
pi_92785910
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat er ook hoogopgeleiden links stemmen, is mijn punt dan ook niet. Daar heb ik het nergens over gehad. Ik zeg dat hoogopgeleiden gemiddeld gezien eerder rechts stemmen en laagopgeleiden gemiddeld gezien eerder links stemmen. Dus je geeft toe dat je fout zat? Dan hebben we hier geen discussie meer over.. ;)
Top.

quote:
Dit maakt onderdeel van mijn grote betoog: dat links de hoofdverantwoordelijke is voor het misfunctioneren van de gemiddelde allochtoon in de maatschappij.
Oke, ik was al bang dat links er goed af zou komen.
pi_92785998
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Top.
Dan is wat mij betreft dit topic gesloten. ;)

quote:
Oke, ik was al bang dat links er goed af zou komen.
Daar hebben we het dan over in onze volgende discussie. :)
  maandag 14 februari 2011 @ 22:16:00 #265
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_92794717
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:26 schreef eriksd het volgende:
Hoe ga ik dit nu eens politiek correct posten:

Beide kampen hebben laag en hoogopgeleide kiezers. Het lagere echelon aan de linkerkant wordt (plat gezegd) gemotiveerd door afgunst, het lagere echelon aan de rechterkant door angst voor het onbekende, meer specifiek buitenlanders.
Ik vraag me af of het angst voor het onbekende is. Voor laagopgeleiden vormen immigranten, die over het algemeen concurreren om de goedkopere arbeidsplaatsen, ook een aanzienlijker bedreiging dan voor hoogopgeleiden.
Mede daarom is het wel interessant om te gaan zien hoe de hoger opgeleiden gaan reageren als steeds meer complexere werkzaamheden aan India en China besteed gaan worden.
Life is what you make it.
pi_92795847
Een democratie zoals wij die kennen is gebaseerd op invididuele verlangens. Er wordt vaak ondersteld dat er bij een verkiezing gekozen wordt voor een partij die volgens jou, voor iedereen het beste is. Zoals al gepost door mlg, ligt het er vaak aan wat voor de stemmer het gunstigst is. Een laagopgeleid persoon zal minder snel stemmen voor de VVD, die voornamelijk opkomt voor personen in een hogere salarisschaal en bedrijven. Puur uit eigen belang. Hij of zij is bang erop achteruit te gaan. Het is een feit dat laagopgeleiden over het algemeen minder verdienen dan hoogopgeleiden, dus is het logisch dat zij in het algemeen op een partij stemmen die opkomt voor hun belangen en waar zij sowieso niet slechter van worden. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;)
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:31:48 #267
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92809947
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 19:44 schreef Ryan3 het volgende:

'I told you so...':)
NL kent het stemgeheim? nee hoor, kennelijk niet. Van miljoenen stemgerechtigden, die gaan stemmen èn die thuis blijven, is kennelijk bekend wat hun opleidingen zijn èn waarop zij stemden.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2011 @ 11:01:52 #268
230491 Zith
pls tip
pi_92810949
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:31 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

'I told you so...':)
NL kent het stemgeheim? nee hoor, kennelijk niet. Van miljoenen stemgerechtigden, die gaan stemmen èn die thuis blijven, is kennelijk bekend wat hun opleidingen zijn èn waarop zij stemden.
:{
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_92933693
Het zal al wel gezegd zijn (had geen zin om 11 pagina's door te lezen :P), maar volgens mij stemmen hoogopgeleiden vooral progressiever en liberaler dan lageropgeleiden. Niet perse linkser of rechtser, alhoewel dat in de praktijk tegenwoordig ook al snel linkser betekent, want rechts en progressief/liberaal bestaat vandaag de dag nauwelijks meer.
pi_92934081
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:58 schreef StormWarning het volgende:
Het zal al wel gezegd zijn (had geen zin om 11 pagina's door te lezen :P), maar volgens mij stemmen hoogopgeleiden vooral progressiever en liberaler dan lageropgeleiden. Niet perse linkser of rechtser, alhoewel dat in de praktijk tegenwoordig ook al snel linkser betekent, want rechts en progressief/liberaal bestaat vandaag de dag nauwelijks meer.
Kort gezegd: dat is ook zo. Maar als je de gebruikelijke definities zo verkracht en buigt dat ze jou goed uitkomen, dan, voila!
pi_92940027
Ik ben hoogopgeleid (studie geschiedenis net als onze Markje Rutte) en stem LINKS.
pi_92941137
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:24 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik ben hoogopgeleid (studie geschiedenis net als onze Markje Rutte) en stem LINKS.
Ik ben blij voor je :P

Gave film trouwens, TBL _O_ .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_92941480
Ik ben niet links, ik ben ook niet rechts. Ik vraag me af of ik dan wel opgeleid ben :)
pi_92941607
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben niet links, ik ben ook niet rechts. Ik vraag me af of ik dan wel opgeleid ben :)
Zoals ik al eerder in dit topic heb gepost, dat hele links - rechts geneuzel is overschat ;).
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_92942566
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 22:44 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder in dit topic heb gepost, dat hele links - rechts geneuzel is overschat ;).
En zo is het ook :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')