abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92712035
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De Europese verzorgingsstaat is zeer bekend in het buitenland. Andere welvarende landen op de wereld (de VS, Canada, Australie, Japan, Singapore, de Golfstaten) kennen een dergelijk systeem niet, Europa is van de rijke landen de enigste die zo'n systeem kent.

Bij een beperkte verzorgingsstaat is het voor een hoogopgeleide immigrant aantrekkelijker om te komen (immers, lagere belastingen en dus meer inkomsten). De laagopgeleide/onopgeleide immigrant zal alleen komen als hij bereid is om hard te werken. Immers, bij geen werk, geen inkomen en dus geen eten.
Lage belastingen? En ik hoor rechts Nederland altijd maar klagen dat de belasting te hoog is. Misschien moeten we de belasting maar verhogen :) Verder kent een land als de VS een behoorlijk immigratiecijfer. Zat gelukszoekers die richting de VS trekken. Dat heeft helemaal geen reet te maken met de verzorgingsstaat. Armoedzaaiers verkassen dan ook niet naar NL vanwege de Bijstand, maar omdat het algemeen bekend is dat er in het westen simpelweg meer mogelijkheden zijn. Kijk naar Tunesie en Egypte; torenhoge werkloosheid. Tsja, dan was ik ook richting Europa getrokken als ik de kans kreeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92727020
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lage belastingen? En ik hoor rechts Nederland altijd maar klagen dat de belasting te hoog is. Misschien moeten we de belasting maar verhogen :) Verder kent een land als de VS een behoorlijk immigratiecijfer. Zat gelukszoekers die richting de VS trekken. Dat heeft helemaal geen reet te maken met de verzorgingsstaat. Armoedzaaiers verkassen dan ook niet naar NL vanwege de Bijstand, maar omdat het algemeen bekend is dat er in het westen simpelweg meer mogelijkheden zijn. Kijk naar Tunesie en Egypte; torenhoge werkloosheid. Tsja, dan was ik ook richting Europa getrokken als ik de kans kreeg.
Zie het als volgt: mensen die moeilijk kunnen leren en laaggeschoold werk moeten doen, stemmen gemiddeld gezien eerder links. Mensen die makkelijk kunnen leren en hoogopgeleid werk (kunnen) doen, stemmen gemiddeld gezien eerder rechts.

Mensen immigreren ten eerste idd op zoek naar een beter leven. Maar de keuze van het naar te immigreren land is afhankelijk van een aantal factoren. De aanwezigheid en de mate van een sociaal opvangnet is hier één van. Vooruitstrevende, hardwerkende, hoogopeleide immigranten hebben minder behoefte aan een uitgebreide verzorgingsstaat (zoals je die in Europa hebt), dan ongeschoolde immigranten met minder werkethiek. Het linkse Europa trekt vooral die laatste groep aan.

Dit is de dus waar de PvdA-ideologie naartoe leidt.
pi_92727104
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 05:29 schreef JoaC het volgende:

[..]

Europese verzorgingsstaat :')
Links stemmen :')
  zondag 13 februari 2011 @ 18:25:35 #229
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92727160
Niveau'tje weer.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92727230
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zie het als volgt: mensen die moeilijk kunnen leren en laaggeschoold werk moeten doen, stemmen gemiddeld gezien eerder links. Mensen die makkelijk kunnen leren en hoogopgeleid werk (kunnen) doen, stemmen gemiddeld gezien eerder rechts.
Deze situatie gaat voor de 21e eeuw in Nederland bepaald niet meer op.

quote:
Mensen immigreren ten eerste idd op zoek naar een beter leven. Maar de keuze van het naar te immigreren land is afhankelijk van een aantal factoren. De aanwezigheid en de mate van een sociaal opvangnet is hier één van. Vooruitstrevende, hardwerkende, hoogopeleide immigranten hebben minder behoefte aan een uitgebreide verzorgingsstaat (zoals je die in Europa hebt), dan ongeschoolde immigranten met minder werkethiek. Het linkse Europa trekt vooral die laatste groep aan.

Gewaagde stelling die je wel eens wat verder uit mag leggen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92727297
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit alles kun je ongetwijfeld onderbouwen met harde feiten. Jij blijft bovenstaande namelijk herhalen, maar ik heb nog nooit een grijntje bewijs gezien voor jouw aannames.
pi_92727430
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit alles kun je ongetwijfeld onderbouwen met harde feiten. Jij blijft bovenstaande namelijk herhalen, maar ik heb nog nooit een grijntje bewijs gezien voor jouw aannames.
Ik doe een beroep op je logica. Vergelijk het met dit:

pi_92727479
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Deze situatie gaat voor de 21e eeuw in Nederland bepaald niet meer op.

[..]

Gewaagde stelling die je wel eens wat verder uit mag leggen.
Wel degelijk in de huidige tijd. Sociaal-economische linkse partijen als de SP, PvdA, PVV strekken procentueel gezien meer kiezers die laaggeschool werk doen dan een sociaal-economisch rechtse partij als de VVD.
  zondag 13 februari 2011 @ 18:34:19 #234
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_92727488
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit alles kun je ongetwijfeld onderbouwen met harde feiten. Jij blijft bovenstaande namelijk herhalen, maar ik heb nog nooit een grijeintje bewijs gezien voor jouw aannames.
Was bovendien niet de klacht dat 'links' allemaal hoogopgeleid en elitair was?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_92727511
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wel degelijk in de huidige tijd. Sociaal-economische linkse partijen als de SP, PvdA, PVV strekken procentueel gezien meer kiezers die laaggeschool werk doen dan een sociaal-economisch rechtse partij als de VVD.
Tja als je je eigen definties gaat verzinnen kan ik het ook :).
pi_92727529
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik doe een beroep op je logica. Vergelijk het met dit:

Vreemd, in mijn omgeving zijn het vooral de laagopgeleiden die rechts stemmen. Tenminste, als we de PVV rechts mogen noemen. Het gros voormalige studiegenoten en de hoogopgeleiden die ik ken, stemmen ofwel D66 of GroenLinks. Rara politiepetje.
pi_92727541
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja als je je eigen definties gaat verzinnen kan ik het ook :).
Waar verzin ik mijn eigen definities?

Het is toch bekend dat de SP, PvdA, PVV sociaal-economisch links zijn? En VVD is sociaal-economisch rechts?
pi_92727568
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Was bovendien niet de klacht dat 'links' allemaal hoogopgeleid en elitair was?
Ja, ik raak ook in de war.
pi_92727614
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd, in mijn omgeving zijn het vooral de laagopgeleiden die rechts stemmen. Tenminste, als we de PVV rechts mogen noemen.
De PVV is sociaal-economisch links, dus die vergelijking gaat niet op.

quote:
Het gros voormalige studiegenoten en de hoogopgeleiden die ik ken, stemmen ofwel D66 of GroenLinks. Rara politiepetje.
Je zegt het zelf: slechts de mensen die jij kent..
pi_92727648
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waar verzin ik mijn eigen definities?

Het is toch bekend dat de SP, PvdA, PVV sociaal-economisch links zijn? En VVD is sociaal-economisch rechts?
De PVV is over het algemeen genomen gewoon een rechtspopulistische partij. Net als haar voorganger de LPF. Als je dat dan links gaat noemen ben je inderdaad bezig met het verzinnen van je eigen definities. Daarom verwees ik ook naar de omstandigheden van Nederland in de 21e eeuw.
pi_92727678
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:37 schreef Zienswijze het volgende:

GL en D66 halen naar verhouding erg veel van de hoger opgeleide stemmen binnen.
  zondag 13 februari 2011 @ 18:39:18 #242
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_92727689
Eigenlijk past ons enorm veel medelijden met Cohen. Steeds weer dezelfde grijsgedraaide retoriek, er zit geen sprankje originaliteit in. Nederland moet 'eerlijker en anders', maar hoe Cohen, zeg het g@dverd@mme nou eens een keer!!!

Cohen, lulletje .... wat heeft 40 jaar massa-immigratie gekost? Twee jaar later pensioen, 10 jaar? Zeg het maar, Job.

Domme zak, je bent totaal niet geloofwaardig.
pi_92727708
quote:

[..]

[..]

En jij baseert jouw conclusies natuurlijk op harde feiten? Doe eens bewijs posten dat laagopgeleiden links stemmen.
  zondag 13 februari 2011 @ 18:39:46 #244
66444 Lord_Vetinari
pi_92727712
quote:

[..]

Even verbeteren: De PVV doet zich voor als sociaal-economisch links. Het feit dat de PVV een CDA-VVD regering gedoogt en daarvoor alle sociale programmapunten zonder aarzelen overboord gooit, weerspreekt derhalve die bewering van jou.
pi_92727783
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

De PVV is over het algemeen genomen gewoon een rechtspopulistische partij. Net als haar voorganger de LPF. Als je dat dan links gaat noemen ben je inderdaad bezig met het verzinnen van je eigen definities. Daarom verwees ik ook naar de omstandigheden van Nederland in de 21e eeuw.
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Even verbeteren: De PVV doet zich voor als sociaal-economisch links. Het feit dat de PVV een CDA-VVD regering gedoogt en daarvoor alle sociale programmapunten zonder aarzelen overboord gooit, weerspreekt derhalve die bewering van jou.
We hebben het hier over laagopgeleiden. In die context haal ik de sociaal-economische kant van partijen erbij. Op basis van sociaal-economische plannen is de PVV links.
pi_92727926
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:39 schreef voice-over het volgende:
Eigenlijk past ons enorm veel medelijden met Cohen. Steeds weer dezelfde grijsgedraaide retoriek, er zit geen sprankje originaliteit in. Nederland moet 'eerlijker en anders', maar hoe Cohen, zeg het g@dverd@mme nou eens een keer!!!

Cohen, lulletje .... wat heeft 40 jaar massa-immigratie gekost? Twee jaar later pensioen, 10 jaar? Zeg het maar, Job.

Domme zak, je bent totaal niet geloofwaardig.
Volgens mij heb jij meer last van een grijsgedraaide plaat :D
  zondag 13 februari 2011 @ 18:45:57 #247
66444 Lord_Vetinari
pi_92727983
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij meer last van een grijsgedraaide plaat :D
Kan dat soort stoorruis er niet gewoon uit? Het verstoort een lopende discussie, we hebben het al quantaziljoen keer gehoord en er is toch niet mee te discussiëren.
  zondag 13 februari 2011 @ 18:47:01 #248
104871 remlof
Europees federalist
pi_92728028
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kan dat soort stoorruis er niet gewoon uit? Het verstoort een lopende discussie, we hebben het al quantaziljoen keer gehoord en er is toch niet mee te discussiëren.
Hij gaat er nu nog bij schelden ook. Als ie zo doorgaat is ie binnenkort weg.
  zondag 13 februari 2011 @ 18:47:27 #249
66444 Lord_Vetinari
pi_92728048
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[..]

We hebben het hier over laagopgeleiden. In die context haal ik de sociaal-economische kant van partijen erbij. Op basis van sociaal-economische plannen is de PVV links.
Nee, je leest niet. De PVV IS niet sociaal-economisch links, de PVV DOET ZICH zo voor om stemmen te trekken. Ze hebben geen moment de bedoeling gehad de sociaal-economische punten ook uit te voeren. Ik zou een historische, onderbouwde vergelijking kunnen maken, maar dan krijgen we daar weer gezeik over.
pi_92728296
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, je leest niet. De PVV IS niet sociaal-economisch links, de PVV DOET ZICH zo voor om stemmen te trekken. Ze hebben geen moment de bedoeling gehad de sociaal-economische punten ook uit te voeren. Ik zou een historische, onderbouwde vergelijking kunnen maken, maar dan krijgen we daar weer gezeik over.
Ten eerste: dat kan je niet met harde feiten verwoorden.

Ten tweede: mocht het wel zo zijn: zijn stemmers weten dat niet. Zijn stemmers hebben erop gestemd vanwege o.a. zijn sociaal-economisch linkse plannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')