zie mijn laatste post, ja dus.. leuk albumquote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:05 schreef Norrage het volgende:
Ik zit te denken waar Indienator vandaan komt??
Mijn laatste post:
Iemand dat Happy Camper album geluisterd? Erg leuk zeg! Gemaakt door de toetsenist van El Pino en met allemaal gast-optredens van Kyteman, Janne Schra, Tim Knol etc etc.
Die in Utrecht is volgens mij Le Guess Who of anders Cross-Linx ofzo? Het is volgens mij nog niet uitverkocht, maar dat weet ik niet zeker...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:20 schreef Norrage het volgende:
Als ik ooit (misschien over 6 maanden) in die omgeving zou wonen zou ik gaan
edit:
Oh..dit is niet het Utrecht festival (welke is dat dan ook alweer) maar in Rotterdam...klinkt nog wel interessant..Is het niet al uitverkocht alleen??
Oh, ook met Agnes Obel en José González, ben jaloers! Ik ga dan weer wel over enkele weken Junip zienquote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:19 schreef -Dries- het volgende:
Gaat er nog iemand naar Motel Mozaique? Ik ga op zaterdag, want Belle & Sebastian. Meer reden is niet nodig lijkt me! Ik was ook blij toen ik hoorde dat Architecture in Helsinki ookl voor de zaterdag gepland was!
Cross-Linx is eindhoven zover ik weet, zal wel Le Guess Who zijn dan jaquote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:28 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Die in Utrecht is volgens mij Le Guess Who of anders Cross-Linx ofzo? Het is volgens mij nog niet uitverkocht, maar dat weet ik niet zeker...
Volgens de site zijn nog kaarten verkrijgbaar. Utrecht is idd Le Guess Who.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:28 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Die in Utrecht is volgens mij Le Guess Who of anders Cross-Linx ofzo? Het is volgens mij nog niet uitverkocht, maar dat weet ik niet zeker...
gedaanquote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:54 schreef Grobbel het volgende:
Kun je deze nog even aan de OP toevoegen? Alvast dank!
Indiespeaker (Indie Central XLIII)
Klinkt leuk, staat ook op de luisterpaal.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:05 schreef Norrage het volgende:
Ik zit te denken waar Indienator vandaan komt??
Mijn laatste post:
Iemand dat Happy Camper album geluisterd? Erg leuk zeg! Gemaakt door de toetsenist van El Pino en met allemaal gast-optredens van Kyteman, Janne Schra, Tim Knol etc etc.
Ik had hem van spotify afgehaald maar op de luisterpaal ookquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klinkt leuk, staat ook op de luisterpaal.
En Rotterdam!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:06 schreef Mistaken het volgende:
Cross-linx is in Eindhoven, Utrecht en Groningen.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:44 schreef Maisnon het volgende:
Hebben jullie dat album van Anna Calvi gehoord? echt mooi!
[ afbeelding ]
Ik ben al lang... op zoek... naar het albumquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:43 schreef tim. het volgende:
Deze kan ook in de OP: Jaarlijstjes 2010!
[..]
En Rotterdam!
Wat zijn de meningen hier over het nieuwe album van Hercules and Love Affair? Er is zelfs een Indie-topic naar ze vernoemd in 2008, maar over die nieuwe heb ik niemand gehoord.
Hoe is ze live eigenlijk? Ben eigenlijk ook van plan te gaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:36 schreef Arn0 het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet ga ik Anna Calvi alweer voor de derde keer zien dit jaar (en drie keer niet echt gewenst, maar ach) dus ik kan ook maar beter het album beluisteren
Ik vond er live absoluut niets aan. Er moet wel bij gezegd worden dat het al bijna een jaar geleden is én het in een voorprogramma was. Maar het was meer een grote "wall of sound", in de negatieve zin. Ik kreeg iig absoluut geen zin om haar materiaal te beluisteren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef MASD het volgende:
[..]
Hoe is ze live eigenlijk? Ben eigenlijk ook van plan te gaan.
Echt??? Dat van dat wall of sound kan ik me ook bijna niet voorstellen als ik die paar dingen op youtube live zie en het album hoorquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vond er live absoluut niets aan. Er moet wel bij gezegd worden dat het al bijna een jaar geleden is én het in een voorprogramma was. Maar het was meer een grote "wall of sound", in de negatieve zin. Ik kreeg iig absoluut geen zin om haar materiaal te beluisteren.
Meeste mensen die er waren hadden hetzelfde idee, zo leek het toch iig.
Vaag genoeg vind ik geen enkel filmpje van de optredens terug, dat terwijl een ervan in de Royal Albert Hall was, met al die mobiele telefoons die je tegenwoordig ziet zou je toch beter verwachten..quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:54 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Echt??? Dat van dat wall of sound kan ik me ook bijna niet voorstellen als ik die paar dingen op youtube live zie en het album hoor
Volledig instrumentaal?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:46 schreef Norrage het volgende:
Ook Sonic Youth hun nieuwste op de luisterpaal!Klinkt goed!
Soundtrack van een Franse film.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volledig instrumentaal?Heb er ook niks over gehoord dat deze kwam..maar het klinkt iig lekker
Nog niet helemaal geluisterd, maar het staat al even in de wachtrij.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:44 schreef Maisnon het volgende:
Hebben jullie dat album van Anna Calvi gehoord? echt mooi!
[ afbeelding ]
Is dat nieuwe Toro Y Moi album al uit?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:39 schreef Z het volgende:
Geef mijn maar PJ. En laat die nou een prima nieuw plaatje uit hebben.
Ja dat snapte ik vooral in de Anna Calvi contextquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:54 schreef Z het volgende:
Ik bedoel PJ Harvey.
Toro Y Moi is in ieder geval gelekt. Heb hem nog maar 1 keer beluisterd, te vroeg voor een oordeel.
Tof album!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:08 schreef cafca het volgende:
Jullie moeten trouwens eens naar Thomas Hunter en White China Gold luisteren!
Nah, op zo goed als elke site vergelijken ze haar al met Siouxsie.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:54 schreef cafca het volgende:
Net Anna Calvi voor het eerst beluisterd.
Leuke plaat, maar ben ik de enige die het wel erg op Siouxsie / Toyah vind lijken?
Yep, zeker het vermelden waard. Heb jij het album al besteld?quote:Op maandag 14 februari 2011 17:38 schreef Norrage het volgende:
Nieuw Radiohead album zaterdag!!!
Tsja, het moet ook even in dit topic gezegd worden
Niet die newspaper editiequote:Op maandag 14 februari 2011 17:40 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Yep, zeker het vermelden waard. Heb jij het album al besteld?
Vind het ook best prijzig (vooral omdat ik zo'n loser ben die de .WAV editie neemt) maar vind de newspaper editie het geld toch wel waard, als je kijkt naar alles wat erbij zit.. Zo hoort een deluxe editie eruit te zienquote:Op maandag 14 februari 2011 17:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Niet die newspaper editieIk denk dat ik hem gewoon illegaal download en dan in mei (of is het nou eind maart) de CD koop .
mja, fijn bandjequote:Op maandag 14 februari 2011 17:36 schreef Arn0 het volgende:
Iemand bekend met de Nederlandse band Novack?
Ging ze deze week als voorprogramma zien voor Noah and the Whale, vandaar dat ik het vroeg. Overigens ben ik het zeker met je eens: Was bijzonder verrast door hun optreden! Denk dat ik wel hun CDtje ga kopen, echt leuke indie band. Niet briljant maar gewoon goed.quote:
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ging ze deze week als voorprogramma zien voor Noah and the Whale, vandaar dat ik het vroeg. Overigens ben ik het zeker met je eens: Was bijzonder verrast door hun optreden! Denk dat ik wel hun CDtje ga kopen, echt leuke indie band. Niet briljant maar gewoon goed.
En heb een handgeschreven setlist van ze te pakken gekregen, altijd tof
Nu na nog 2 luisterbeurten: echt een pareltjequote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:52 schreef Norrage het volgende:
Die van joan as police woman is mooi zeg
Nu al beter dan 2010?quote:Op zondag 20 februari 2011 17:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nu na nog 2 luisterbeurten: echt een pareltje
PJ Harvey blijft bovendien ook groeien in mijn achtig, geweldig album. Radiohead album vind ik ook prima maar niet hun beste. Dan hebben we eefje, decemberists, Iron & Wine en Bright Eyes nog. En dan krijgen we nog zoveel in potentie goede albums dit jaar!
Ik vind het nu over de breedte al beter dan 2010. Als ik nu een jaarlijstje zou posten2011
Misschien ietwat overdreven hoor, maar mijn enthousiasme niveau over wat er nu al in 2011 uit is gekomen was in 2010 nooit zo hoog, behalve bij Arcade Fire...en als ik me dan bedenk wat er nog gaat komenquote:Op zondag 20 februari 2011 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nu al beter dan 2010?
Ik heb nog niet veel leuks gehoord dit jaar.
Zo zou ik het niet echt willen noemen. Ik zou het eerlijk gezegd eerder vergelijken met PJ Harvey. Vind die 2 albums sowieso wel redelijk in elkaar overgaan toen ik ze achter elkaar luisterdequote:Op zondag 20 februari 2011 19:50 schreef -Dries- het volgende:
Dat Joan as Policewoman is toch een beetje sky radio muziek?
Het was gooooeed! Heerlijk veel oudjes ookquote:Op maandag 21 februari 2011 12:27 schreef -Dries- het volgende:
Vanavond naar Bright Eyes. Es kijken of die lok van Conor nog goed zit
Zóóó jaloers.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:52 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Het was gooooeed! Heerlijk veel oudjes ook
Nou, die link leg ik niet echt. Misschien vergeleken met sommige nummers, maar over het algemeen is PJ behoorlijk wat ruiger. Maar de nieuwste Joan valt me helaas tegen...quote:Op maandag 21 februari 2011 08:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet echt willen noemen. Ik zou het eerlijk gezegd eerder vergelijken met PJ Harvey. Vind die 2 albums sowieso wel redelijk in elkaar overgaan toen ik ze achter elkaar luisterdeMaar Joan is zeker wel wat toegankelijker.
Ik had wel verwacht dat ik hier wel een kritische reactie op zou krijgenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, die link leg ik niet echt. Misschien vergeleken met sommige nummers, maar over het algemeen is PJ behoorlijk wat ruiger. Maar de nieuwste Joan valt me helaas tegen...
Wat is dit dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:10 schreef Arn0 het volgende:
22 maart komt het debuutalbum van Circadian Eyes uit. Damn, ik ben enthousiast
Hoopte al dat iemand dat zou vragenquote:
Nee, er is wel degelijk een betere versie dan die NME stream beschikbaarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:44 schreef Thijsssss het volgende:
Naar mijn weten is 'ie alleen nog maar als transcode van een webrip beschikbaar, wacht wel even op een goede versie. Maar vond tijdens het optreden in Desmet de oude nummers toch beter dan de nieuwe. Ben ook meer van folk dan van de powerpop
Ja ik zat er al op te wachtenquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:13 schreef Z het volgende:
De nieuwe Mountain Goats, vast ook al gelekt, maar ook hier te streamen:
http://www.npr.org/2011/0(...)ts-all-eternals-deck
dan heb je toch wel een hoop gemistquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef pfaf het volgende:
Iemand hier nog tips voor écht goede platen, of heb ik niets gemist en is er in 2011 nog geen geweldige plaat uitgekomen?
Ik heb het album van Gil Scott-Heron and Jamie xx één keer gehoord en vond dat écht goed. Maar jij houdt vooral van gitaarmuziek, of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef pfaf het volgende:
Iemand hier nog tips voor écht goede platen, of heb ik niets gemist en is er in 2011 nog geen geweldige plaat uitgekomen?
Je hebt niet goed opgelet, pfaf. Ik heb er al een paar genoemd in dit topic. Maar eerlijk: echte top-toppers heb ik nog niet echt gehoord....quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef pfaf het volgende:
Had ik eens opgezocht, maar omdat ze geen Spotify hebben niet meer aan toe gekomen, ben nu aan het luisteren en klinkt wel aardig.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:36 schreef Panic_A het volgende:
De nieuwe Twilight Singers misschien pfaf?
Als dat de beste is heb ik dus niets gemist.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:02 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
dan heb je toch wel een hoop gemist
ik ga vooralsnog voor The Decemberists
Merci. Zal na de Twilight Singers luisteren. Obscuur is altijd goed natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:03 schreef Arn0 het volgende:
Mag ik nog eens iets obscuurs vermelden? Het debuutalbum van "The Three Rings" getiteld "Generous Shadows" is absoluut prachtig (folk-achtig) en valt gratis en legaal hier te streamen:
http://music.treeringmusic.com/
Echt de moeite waard
Dat heb je wel mis ja. Hoewel aan het eind de gitaarmuziek (zo klinkt het wel erg simpel) bovenaan de lijstjes zal zijn, luister ik de helft van m'n tijd geen gitaarmuziek. GSH is leuk, maar ook niet overdonderend goed.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:11 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik heb het album van Gil Scott-Heron and Jamie xx één keer gehoord en vond dat écht goed. Maar jij houdt vooral van gitaarmuziek, of heb ik dat mis?
Herkenbaar dit. Best aardige muziek gehoord, maar niet meer dan dat.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:04 schreef pfaf het volgende:
Ik heb uiteraard best leuke muziek gehoord dit jaar, van Eefje de Visser en Cut Copy tot Radiohead, Madlib en PJ Harvey, maar geen van allen is nou echt wat ik zeg top20 materiaal van een normale eindlijst. En het is toch al maart.
Noah and the Whale toch net niet? Of moet je het nog even laten inzinken?quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:54 schreef cafca het volgende:
Alex David is tot nog toe mijn topper, verder Thomas Hunter and White China Gold, The Civil Wars, The Bridge, Emma's Immagination, Lori McKenna en Emily Smith.
Dat zijn wel platen die je gehoord moet hebben.
Tja, ik ben er nog niet helemaal uit. Het klinkt als een mengeling van folk en new wave, toch twee van mijn favoriete muziekstromingen. Erg leuk, maar het pakt me nog nét niet, maar dat kan inderdaad nog komen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:56 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Noah and the Whale toch net niet? Of moet je het nog even laten inzinken?
Nou, ze komen inderdaad naar Nederland! 6 april in Utrecht, 18 april in Amsterdam. Vond ze live, zeker de tracks van het derde album, toch wel wat beter dan op plaatquote:Op donderdag 3 maart 2011 21:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, ik ben er nog niet helemaal uit. Het klinkt als een mengeling van folk en new wave, toch twee van mijn favoriete muziekstromingen. Erg leuk, maar het pakt me nog nét niet, maar dat kan inderdaad nog komen.
Als ze naar nederland komen moeten ze het podium maar vol met kranten leggen, want op papier zijn ze de leukste band van de laatste jaren
ik vond Hazards juist de plank een beetje misslaanquote:Op donderdag 3 maart 2011 20:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Had ik eens opgezocht, maar omdat ze geen Spotify hebben niet meer aan toe gekomen, ben nu aan het luisteren en klinkt wel aardig.
[..]
Als dat de beste is heb ik dus niets gemist.Geen schijn van Picaresque of Hazards,,.
[..]
Merci. Zal na de Twilight Singers luisteren. Obscuur is altijd goed natuurlijk.
[..]
Dat heb je wel mis ja. Hoewel aan het eind de gitaarmuziek (zo klinkt het wel erg simpel) bovenaan de lijstjes zal zijn, luister ik de helft van m'n tijd geen gitaarmuziek. GSH is leuk, maar ook niet overdonderend goed.
Ik heb uiteraard best leuke muziek gehoord dit jaar, van Eefje de Visser en Cut Copy tot Radiohead, Madlib en PJ Harvey, maar geen van allen is nou echt wat ik zeg top20 materiaal van een normale eindlijst. En het is toch al maart.
Nou voor mij is de nu uitgekomen muziek al beter dan alle muziek die in totaal vorig jaar is uitgekomen (op Arcade Fire na, wat ik gewoon geweldig vond) En het is pas maart...Eefje, PJ Harvey, Iron & Wine....maar goed, dat ligt denk ik ook weer meer aan 2010 dan aan 2011.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:04 schreef pfaf het volgende:
Hazards het enige album van Decemberists wat ik écht goed vind. De rest is prima, maar geen Hazardsquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:36 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
ik vond Hazards juist de plank een beetje misslaan
Zo raar dit. Ik en mijn vriendin vinden juist precies het tegenovergestelde.. Heb absuut niks met Hazards.. Piqaresque, The Crane Wife, en The King Is Dead zijn mijn favorieten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hazards het enige album van Decemberists wat ik écht goed vind. De rest is prima, maar geen Hazards
holy shit...nu ik toch wel erg fan ben geworden wil ik daar eigenlijk wel bij zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:58 schreef -Dries- het volgende:
Omfggg Okkervil River komt 4 april een akoestische set spelen in Paradiso ter ere van het 40 jaar jubileum van OOR... ik ben er bij wffff!!
Tis maar ¤12,50 en live zijn ze geweldig. En het is Okkervil Fucking River. Hier kan niemand een goed excuus voor hebben..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
holy shit...nu ik toch wel erg fan ben geworden wil ik daar eigenlijk wel bij zijnmaar akoestisch is dan op zich weer niet mijn ding...
Heb ook net kaartjes gekocht voor Jaga Jazzist 29 maart trouwens
Ook prima platen:quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:54 schreef cafca het volgende:
Alex David is tot nog toe mijn topper, verder Thomas Hunter and White China Gold, The Civil Wars, The Bridge, Emma's Immagination, Lori McKenna en Emily Smith.
Ja Dazzled Kid en Bony King zijn zeker fijn! Anna Calvi vind ik nog niks maar ik blijf horen dat ik haar vaker moet proberenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ook prima platen:
Dazzled Kid, Anna Calvi en The Bony King Of Nowhere
ja...maar...het is niet gewoon een concert!! en het begint te vroegquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:15 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Tis maar ¤12,50 en live zijn ze geweldig. En het is Okkervil Fucking River. Hier kan niemand een goed excuus voor hebben..
quote:Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.
oeh cafca! Die Thomas Hunter is idd erg fijnquote:Op donderdag 3 maart 2011 20:54 schreef cafca het volgende:
Eigenlijk is dit gewoon een gecamoufleerd muziektopic waar we over goede muziek kunnen praten zonder dat die suffe mainstream mensen het topic verzieken met het worshippen van artiesten als Lady Gaga, Blof en Kane.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:11 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Excuses
Komt het in de buurt? Het is in ieder geval heel goed!
Aha, Indie is alleen maar om bepaalde mensen af te schrikken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit gewoon een gecamoufleerd muziektopic waar we over goede muziek kunnen praten zonder dat die suffe mainstream mensen het topic verzieken met het worshippen van artiesten als Lady Gaga, Blof en Kane.
Maakt niet uit welk genre het is
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:19 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Aha, Indie is alleen maar om bepaalde mensen af te schrikken.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:27 schreef pfaf het volgende:
Deze topicreeks komt oorspronkelijk voort om bands te bespreken die geen topic waard zijn, in de zin dat er wel eens een topic geopend werd over een band en er vervolgens 6 personen op reageerden en daarna stil viel. Een maand later een nieuw topic met weer 6 dezelfde reagerende personen et cetera. Hier is het gecentreerd en overzichtelijk muziek ontdekken en bespreken.
Af en toe kwam Norrage even langs om te kotsen op indie, of komt er iemand vragen wat de bedoeling van het topic is, maar dat mag de pret niet drukken.
Al kom ik hier zelf eigenlijk nooit meer.
Aha, dat verklaart een hoop. Kent iemand de Flobots?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:27 schreef pfaf het volgende:
Deze topicreeks komt oorspronkelijk voort om bands te bespreken die geen topic waard zijn, in de zin dat er wel eens een topic geopend werd over een band en er vervolgens 6 personen op reageerden en daarna stil viel. Een maand later een nieuw topic met weer 6 dezelfde reagerende personen et cetera. Hier is het gecentreerd en overzichtelijk muziek ontdekken en bespreken.
Af en toe kwam Norrage even langs om te kotsen op indie, of komt er iemand vragen wat de bedoeling van het topic is, maar dat mag de pret niet drukken.
Al kom ik hier zelf eigenlijk nooit meer
Tuurlijk! Spanish Sahara blijft een van de beste nummers van 2010quote:
Ik neem aan dat jij de akoestische sessie van Okkervil River in Paradiso ook niet kunt weerstaan?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:27 schreef pfaf het volgende:
En live zijn ze ook waanzinnig. Ik vind Blue Blood het beste nummerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:05 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tuurlijk! Spanish Sahara blijft een van de beste nummers van 2010
Anna Calvi heb ik geprobeerd, ik vind het toch teveel een Siouxsie-kloontje, sorry.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ook prima platen:
Dazzled Kid, Anna Calvi en The Bony King Of Nowhere
Of kwam er iemand beweren dat the beatles ook indie waren.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:27 schreef pfaf het volgende:
Ja, eigenlijk alleen dit nummer, vond ik best aardig:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:31 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart een hoop. Kent iemand de Flobots?
Emma's Imagination is inderdaad leuk jaquote:Op donderdag 3 maart 2011 20:54 schreef cafca het volgende:
Ik krijg creds. WOOOO.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:51 schreef Norrage het volgende:
Komen de Arctic Monkeys ook al weer met een nieuw album dit jaar??wat een jaar! (zag friekin een nieuwe clip posten)
quote:
quote:ListenBeforeYouBuy points out that Arctic Monkeys have posted a new song and video to their YouTube channel, the guitar-driven "Brick by Brick". The clip features lots of footage of a record being pressed and played, as well as a call sheet for recording sessions with producer and Simian Mobile Disco man James Ford, who's been reportedly working with the band in Los Angeles on their follow-up to 2009's Humbug. Check it out below.
Mwah, vind het wel aardig, niet zo heel bijzonder, die paar nummers die ik van ze heb gehoord.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 01:14 schreef Maisnon het volgende:
Ik las dat Palace van Chapel Club leuk zou zijn, maar ik heb het zelf nog niet gechecktdus dat gaan we eerst maar even doen
http://www.musicmeter.nl/album/210008
Hier een musicmeter link
Vind het ook een heel leuk opener. Zoals zovaak weet de opener mij het meest te bekoren. Weet niet wat het is, maar ik vind erg vaak de opener het leukstquote:Op zondag 6 maart 2011 18:58 schreef Norrage het volgende:
Mensen, ik heb jullie nog niet over REM gehoord????
Nu aan het luisteren. En hoewel ik geen fan was van het jaren 00 werk klinkt dit zeker wel aardig. Zeker Uberlin en It Happened Today
The Bugquote:Op zondag 6 maart 2011 21:54 schreef Norrage het volgende:
Ik wil toch even kwijt in dit topic (waar anders) dat Ninja Tune toch wel het meest ubervette coole hippe beste label ooit is
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:26 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Vind het ook een heel leuk opener. Zoals zovaak weet de opener mij het meest te bekoren. Weet niet wat het is, maar ik vind erg vaak de opener het leukst
haha damn, rare post. Ik bedoelde dat ik het een leuk album vind. De opener is de leukste van de plaat en dat heb ik heel vaak bij albums de laatste tijd.quote:
Heb ook het album beluisterd (had er nog niet van gehoord) maar vind het niet echt iets bijzonders. Best leuke muziek, zeker niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk goed of zo. Wel paar toffe nummers!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 01:14 schreef Maisnon het volgende:
Ik las dat Palace van Chapel Club leuk zou zijn, maar ik heb het zelf nog niet gechecktdus dat gaan we eerst maar even doen
http://www.musicmeter.nl/album/210008
Hier een musicmeter link
Waarom heb ik je niet op msnquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:39 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Hey friekin, jij vind misschien deze wel leuk
[ afbeelding ]
Zo, heeft Pien eindelijk nieuw werk na haar leuke EP The Wilderness Sound uit 2007? Toen leek ze de perfecte Nederlandse kruising tussen PJ Harvey en Cat Power. Met, vooruit, ook een vleugje Bettie Serveert.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:31 schreef Maisnon het volgende:
Dit is trouwens ook wel iemand waar Nederland blij mee mag zijnmooie stem heeft ze en er zitten best creatieve nummers tussen. Misschien is ze al voorbij gekomen, maar Pien Feith dus
En haar album heet Dance on Time.
Het is veel minder gitaar nu als wat ze vroeger deed, zag ik in een interview. Ze is meer terug gegaan naar wat ze voor andere muziek ook echt leuk vond, en met software en toetsen aan de slag gegaan zodat ze veel meer creativiteit dan alleen het gitaarspel kwijt konquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo, heeft Pien eindelijk nieuw werk na haar leuke EP The Wilderness Sound uit 2007? Toen leek ze de perfecte Nederlandse kruising tussen PJ Harvey en Cat Power. Met, vooruit, ook een vleugje Bettie Serveert.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:48 schreef krioro het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk alleen dit nummer, vond ik best aardig:
Maar destijds vergeten om er meer van te checken.
Nah ik moet jou bedanken, het was echt zo diep weggezakt in mijn geheugen dat ik er uit mezelf waarschijnlijk nooit meer aan gedacht zou hebben.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:48 schreef Merge het volgende:
[..]
Ik heb echt tijden naar dat nummer lopen zoeken! Ooit eens gezien op tv in het buitenland en om de zoveel tijd kwam het weer in me op omdat ik die clip zo intrigerend vond. En dan kom ik t hier toevallig tegen..
Dank!
Ik heb 1 nummer gehoord en vond dat zo enorm niks dat een heel album me ondragelijk lijkt.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:04 schreef Arn0 het volgende:
Debuutalbum van The Vaccines is bij deze goedgekeurd. Kort maar krachtig. Niets briljant maar dat was ook niet nodig - gewoon goed uitgevoerde rock 'n' roll. Geen echt slecht nummer, al voelen enkele nummers wel als "filler" aan in vergelijking met de betere nummers.
Verborgen track is ook tof, helemaal andere stijl dan de rest van het album maar toch leuk.
Ja, begrijpelijk. Wat misschien wel meer in jouw straatje ligt: Alexi Murdoch. Na vijf jaar eindelijk een nieuw album en vind het allicht beter dan zijn eerste, wat toch ook prachtig was.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:04 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb 1 nummer gehoord en vond dat zo enorm niks dat een heel album me ondragelijk lijkt.
Ja geweldig. Heb er wat clips van gezien maar nog niet weten te downloaden / in de winkel weten te vinden....quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Is het album van Nicolas Jaar hier al getipt? Zo niet bij deze dan. Voor de liefhebbers van James Blake, Four Tet, Gonjasufi e.d. van die dance muziek die niet is om op te dansen, maar relaxed bij te liggen luisteren met je hoofdschuddend op de maat.
Ik heb hem toevallig vanavond gevonden. Dus hij staat ergens op de interwebs (torrent). Morgen maar eens aan zetten.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja geweldig. Heb er wat clips van gezien
maar nog niet weten te downloaden / in de winkel weten te vinden....
Ja, zie Marike Jager -- Met een nieuw albumquote:
quote:
Ja. Ik las een vergelijking met Egyptian Hip Hop, waar ik me wel enigszins in kan vinden, alleen is dit dan veel beter.quote:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet overeenkomen. LYF is veel atmosferischer vergeleken met EHH. Compleet andere stijl.quote:Op woensdag 30 maart 2011 04:56 schreef krioro het volgende:
[..]
Ja. Ik las een vergelijking met Egyptian Hip Hop, waar ik me wel enigszins in kan vinden, alleen is dit dan veel beter.
Mjah, heb je eigenlijk wel gelijk in. Een stukje van Heavenly in een teaser was voor mij de eerste kennismaking met Egyptian Hip Hop, en daarin hoor ik nog wel dat atmosferische, maar in de rest van hun tracks not so much (wat ook de reden is dat ik dat minder vind).quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:01 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal niet overeenkomen. LYF is veel atmosferischer vergeleken met EHH. Compleet andere stijl.
Ondertussen het album meerdere keren geluisterd, en het is echt fantastisch. Veel beter met een vergelijkbare 2011 release als the King of Limbs bijvoorbeeld. Zijn er nog wat tips van muziek die hier op lijkt? Ik ken de in dit topic genoemde gelijkenissen wel, maar bijvoorbeeld last.fm noemtn namen als Nikita Quasim, Soul Keita en zo....allemaal echt nog nooit van gehoord. Zijn dat bekende namen die ik eens uit moet checken?quote:Op zondag 20 maart 2011 20:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja geweldig. Heb er wat clips van gezien maar nog niet weten te downloaden / in de winkel weten te vinden....
En ook erg goed nu ik deze ook wat beter ken.quote:
Als ik zo naar stukjes van de nummers luister, vind ik stukken ook wel best op Amon Tobin, Blockhead en Bonobo enzo lijken, de oude dingen ervan.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ondertussen het album meerdere keren geluisterd, en het is echt fantastisch. Veel beter met een vergelijkbare 2011 release als the King of Limbs bijvoorbeeld. Zijn er nog wat tips van muziek die hier op lijkt? Ik ken de in dit topic genoemde gelijkenissen wel, maar bijvoorbeeld last.fm noemtn namen als Nikita Quasim, Soul Keita en zo....allemaal echt nog nooit van gehoord. Zijn dat bekende namen die ik eens uit moet checken?
Ja die ken ik wel door en doorquote:Op zaterdag 2 april 2011 17:39 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Als ik zo naar stukjes van de nummers luister, vind ik stukken ook wel best op Amon Tobin, Blockhead en Bonobo enzo lijken, de oude dingen ervan.
Maar die zijn wel wat minder experimenteel, en meer jazzy
Ik vond het juist wat tegenvallen. Het was een beetje mellow. Maat het blijft een fantastische band.quote:Op zondag 3 april 2011 15:43 schreef ralfseltje het volgende:
Potjandori wat was Deerhunter gister goed zeg
Haha ja geniaal. Vond het echt heel goed, hoewel de sfeer wel omsloeg na het 'tandincident', maar dat is niet zo gek.quote:Op zondag 3 april 2011 19:53 schreef Z het volgende:
En Bradford maakte ene subliem Rebecca Black grapje.
Hoe was Lower Dens als voorprogramma? Daar luister ik nu n paar weken naar en een paar liedjes klinken erg goed.quote:Op zondag 3 april 2011 15:43 schreef ralfseltje het volgende:
Potjandori wat was Deerhunter gister goed zeg
Best goed. Ik zag ze vorig jaar ook en toen vond ik er niet zoveel aan, maar dit keer heb ik me goed vermaaktquote:Op zondag 3 april 2011 20:23 schreef Merge het volgende:
[..]
Hoe was Lower Dens als voorprogramma? Daar luister ik nu n paar weken naar en een paar liedjes klinken erg goed.
Kwam live nog niet helemaal uit de voeten, de plaat, Twin-hand Movement draai ik helemaal grijs.quote:Op zondag 3 april 2011 20:23 schreef Merge het volgende:
[..]
Hoe was Lower Dens als voorprogramma? Daar luister ik nu n paar weken naar en een paar liedjes klinken erg goed.
in die categorie vind ik Mona toch wel wat beterquote:Op zondag 3 april 2011 21:33 schreef MCH het volgende:
Life in Film
Kings of Leon rip off of toch een veelbelovend nieuw bandje? Ik vind het beschikbare materiaal in ieder geval spannend en verfrissend klinken.
Dat had ik juist vorige keer dat ik ze zag, waardoor mijn verwachtingen nu heel laag waren. Ze groeien in ieder gevalquote:Op zondag 3 april 2011 22:01 schreef Z het volgende:
[..]
Kwam live nog niet helemaal uit de voeten, de plaat, Twin-hand Movement draai ik helemaal grijs.
Is het nieuwe album er al? En wat vind je ervanquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:10 schreef Moody het volgende:
Blijft een van mijn favoriete bands van de afgelopen 10 jaar....
oeh klinkt aardigquote:Op woensdag 6 april 2011 22:17 schreef Moody het volgende:
Waarom pikt niemand Typhoon op?
Hoe "indie" wil je het hebben?
Op het eerst gehoor beter dan het vorig, maar minder dan de 2 eerste.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:46 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Is het nieuwe album er al? En wat vind je ervan
Klinkt goed! Voor mij komt dat, denk ik, doordat ik Typhoon vooral ken van hiphop, wat hij niet onverdienstelijk doet overigens, en daarom dit links heb laten liggen..quote:Op woensdag 6 april 2011 22:17 schreef Moody het volgende:
Waarom pikt niemand Typhoon op?
Hoe "indie" wil je het hebben?
Is dit een serieuze reactie? Dit is een heel andere Typhoonquote:Op woensdag 6 april 2011 23:24 schreef kciR het volgende:
[..]
Klinkt goed! Voor mij komt dat, denk ik, doordat ik Typhoon vooral ken van hiphop, wat hij niet onverdienstelijk doet overigens, en daarom dit links heb laten liggen..
Dat is een anderequote:Op woensdag 6 april 2011 23:24 schreef kciR het volgende:
[..]
Klinkt goed! Voor mij komt dat, denk ik, doordat ik Typhoon vooral ken van hiphop, wat hij niet onverdienstelijk doet overigens, en daarom dit links heb laten liggen..
Nee, dat snap ik ook echt wel dat dit een andere act isquote:Op donderdag 7 april 2011 00:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Is dit een serieuze reactie? Dit is een heel andere Typhoon
heb ze nooit wat gevonden en zal ze ook nooit wat vinden..wat een rommel, die stem die doet het hem ook niet voor me...quote:Op maandag 11 april 2011 13:55 schreef Maisnon het volgende:
En het nieuwe album van Fleet Foxes is er
Over een jaar kunnen we deze weer quoten, als je diehard fan bent gewordenquote:Op maandag 11 april 2011 13:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
heb ze nooit wat gevonden en zal ze ook nooit wat vinden..wat een rommel, die stem die doet het hem ook niet voor me...
quote:Op maandag 11 april 2011 13:59 schreef Beregd het volgende:
[..]
Over een jaar kunnen we deze weer quoten, als je diehard fan bent geworden
Gisteren een machtig belle & sebastian optreden gezien
Ja? Je wist er ook gewoon in te komen?quote:Op maandag 11 april 2011 13:59 schreef Beregd het volgende:
[..]
Over een jaar kunnen we deze weer quoten, als je diehard fan bent geworden
Op 'MM'? Ik had bedacht dat Belle en Sebastian wel een beetje passé waren. Maar het kan nog dus?quote:Op maandag 11 april 2011 13:59 schreef Beregd het volgende:
[..]
Op domino festival, Belgische variant van MM.quote:Op maandag 11 april 2011 14:09 schreef Z het volgende:
[..]
Op 'MM'? Ik had bedacht dat Belle en Sebastian wel een beetje passé waren. Maar het kan nog dus?
Zeker!quote:Op maandag 11 april 2011 14:14 schreef Z het volgende:
Dat laatste album is best goed. Aanzienlijk beter dan The Life Pursuit.
Panda Bear en Alamo Race Track zijn allebei vette albums! Pains of Being Pure at Heart nog niet beluisterd, maar eens doen dan.quote:Op maandag 11 april 2011 14:29 schreef Maisnon het volgende:
Kom veel te veel leuke nieuwe muziek tegen ineenswanneer moet ik dit allemaal luisteren.
Panda Bear en Pains of Being Pure at Heart moeten ook gecheckt worden
+ Alamo Race Track
Passé? Van wie heb je dat nu weer gehoord? Zaterdag op Motel Mozaique stond er gewoon een rij van weetikveel wat hoeveel mensen. Het leek alsof iedereen gewoon voor B&S kwam. De festival directeur liep op een gegeven moment ook gewoon de rij af om te melden dat vanaf een bepaald punt er gewoon geen kans meer was dat je binnen kwam. Ik heb volgens mij echt geluk gehad dat ik nog binnen kwam! En idd, Beregd, het was fantastisch!! Veel oude nummers ook, heerlijkquote:Op maandag 11 april 2011 14:09 schreef Z het volgende:
[..]
Op 'MM'? Ik had bedacht dat Belle en Sebastian wel een beetje passé waren. Maar het kan nog dus?
Wow ja, inderdaad. Heerlijk album, weer een goede tip! Kende de band om eerlijk te zijn nog niet, ben wel benieuwd naar hun eerdere werk.quote:Op maandag 11 april 2011 19:12 schreef On het volgende:
The Pains of Being Pure at Heart - Belong is erg goed. Beter dan hun debuut, vind ik.
Klinkt als een tof concept, ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:01 schreef Merge het volgende:
Danger Mouse in samenwerking met Daniele Luppi, Jack White en Norah Jones. En zover ik heb kunnen horen wordt dat een heel, heel goed album![]()
Dat vind ik zelf.quote:Op maandag 11 april 2011 22:01 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Passé? Van wie heb je dat nu weer gehoord? Zaterdag op Motel Mozaique stond er gewoon een rij van weetikveel wat hoeveel mensen. Het leek alsof iedereen gewoon voor B&S kwam. De festival directeur liep op een gegeven moment ook gewoon de rij af om te melden dat vanaf een bepaald punt er gewoon geen kans meer was dat je binnen kwam. Ik heb volgens mij echt geluk gehad dat ik nog binnen kwam! En idd, Beregd, het was fantastisch!! Veel oude nummers ook, heerlijk
In België was het ook lang vooraf uitverkocht.quote:Op maandag 11 april 2011 22:01 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Passé? Van wie heb je dat nu weer gehoord? Zaterdag op Motel Mozaique stond er gewoon een rij van weetikveel wat hoeveel mensen. Het leek alsof iedereen gewoon voor B&S kwam. De festival directeur liep op een gegeven moment ook gewoon de rij af om te melden dat vanaf een bepaald punt er gewoon geen kans meer was dat je binnen kwam. Ik heb volgens mij echt geluk gehad dat ik nog binnen kwam! En idd, Beregd, het was fantastisch!! Veel oude nummers ook, heerlijk
dat nummer vind ik helemaal niets.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:01 schreef Merge het volgende:
Danger Mouse in samenwerking met Daniele Luppi, Jack White en Norah Jones. En zover ik heb kunnen horen wordt dat een heel, heel goed album![]()
And proud of it!quote:
Ja? Las er vooralsnog enkel positieve dingen over eigenlijkquote:Op zaterdag 16 april 2011 21:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De nieuwe TV on the Radio valt echt vies tegen
Ik ben zelf als Panda Bear / Animal Collective fan beoordeeld maar als er een iets is wat je niet moet doen met hun muziek, is een mening vormen na een luisterbeurt.. Ik zou het echt een paar keer luisteren. Weet niet of je met Panda Bear's solomateriaal bekend bent, maar zijn vorige plaat "Person Pitch" is wat toegankelijker. (en een absoluut fantastisch album!)quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:33 schreef tim. het volgende:
Ik heb hem vandaag voor het eerst beluisterd. Wat is er precies goed aan? Animal Collective en Panda Bear hebben me nog nooit kunnen boeien, maar ik heb eerlijk gezegd nooit moeite gedaan om hun muziek te doorgronden. De geluiden en stemmen die ik hoor vind ik lelijk, alleen de harmonieën kan ik soms waarderen. Ik vond "Last Night At The Jetty" wel een leuk liedje.
Nouja, je zegt zelf al, de geluiden en stemmen vind je lelijk. Maarja, het is uiteindelijk toch allemaal niet echt een kwestie van het is goed dus ik luister het maar, maar een kwestie van ik vind het leuk klinken dus ik luister hetquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:33 schreef tim. het volgende:
Ik heb hem vandaag voor het eerst beluisterd. Wat is er precies goed aan? Animal Collective en Panda Bear hebben me nog nooit kunnen boeien, maar ik heb eerlijk gezegd nooit moeite gedaan om hun muziek te doorgronden. De geluiden en stemmen die ik hoor vind ik lelijk, alleen de harmonieën kan ik soms waarderen. Ik vond "Last Night At The Jetty" wel een leuk liedje.
Ja, dat is ook het prachtige van Animal Collective, altijd vernieuwen. Maar drie oude nummers in de setlist en de rest allemaal nieuw. Ik kijk er naar uit, zie ze de dag erna in Brussel. Al was het wel prijzig zeg..quote:Op woensdag 20 april 2011 01:38 schreef Maisnon het volgende:
17 mei zijn ze in Paradiso. Ik ben echt benieuwd naar hoe het live is, als ik dat zo op youtube zie best anders (en er was ook weer een boel nieuw materiaal schijnbaar)
Ik zal hem nog wat vaker draaien. "Person Pitch" heb ik ongeveer drie keer gedraaid, kon ik toen nog niet waarderen.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ben zelf als Panda Bear / Animal Collective fan beoordeeld maar als er een iets is wat je niet moet doen met hun muziek, is een mening vormen na een luisterbeurt.. Ik zou het echt een paar keer luisteren. Weet niet of je met Panda Bear's solomateriaal bekend bent, maar zijn vorige plaat "Person Pitch" is wat toegankelijker. (en een absoluut fantastisch album!)
Uiteraard, daar draait het uiteindelijk omquote:Op woensdag 20 april 2011 01:31 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nouja, je zegt zelf al, de geluiden en stemmen vind je lelijk. Maarja, het is uiteindelijk toch allemaal niet echt een kwestie van het is goed dus ik luister het maar, maar een kwestie van ik vind het leuk klinken dus ik luister hetdus misschien ligt het je gewoon niet zo.
Klinkt goed, ik zal eens geconcentreerd naar AC luisteren. Dat nummer zet ik straks even op.quote:Persoonlijk vind ik dus die harmonieën ook heel gaaf, maar daarnaast ook de rare geluiden, ik vind het heel erg... elastisch? Dat alles beweegt en net een beetje ver weg van de werkelijkheid staat, die vibe vind ik gaaf. Afterburner en Benfica zo achter elkaar vind ik leuk om te luisteren
Wat ik een mooi AC nummer vind en wat ook eh, veel facetten ervan laat zienis 'What Would I Want Sky?' de 2e helft is echt geweldig
http://www.tvontheradio.com/splash/quote:Gerard Smith, bassist van TV On The Radio, is vanmorgen overleden. Dat maakte de band bekend op zijn website. Afgelopen maart maakte Smith zelf bekend aan longkanker te lijden. De bassist die zich in 2005 bij de band voegde, is 34 jaar geworden.
De band uit Brooklyn maakte het trieste nieuws zelf bekend: 'We are very sad to announce the death of our beloved friend and bandmate, Gerard Smith, following a courageous fight against lung cancer. Gerard passed away the morning of April 20th, 2011. We will miss him terribly," reads the group's site. Five upcoming tour dates are canceled. Gerard is fortunate enough to have health insurance and is receiving excellent medical care. Already we have seen dramatic results. Combine that with Gerard's legendarily willful disposition and it might just be cancer that has the problem. We appreciate your concern and support for Gerard and his family.'
Ondanks zijn ziekte speelde Smith gewoon mee op Nine Types Of Light, de nieuwe plaat van TV On The Radio. Het album ligt sinds een week in de winkel.
http://www.oor.nl/#news/8939/bassist_tv_on_the_radio_overleden
Herkenbaar dit. Heerlijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:26 schreef Maisnon het volgende:
JA YES! Wild Beasts komen met een nieuw album
Echt zo grappig, 2 jaar terug ben ik pas echt goed op al die bands enzo gaan letten en dat is precies de periode nu dat ze allemaal weer met nieuwe albums komengeweldig
Ik wil deprimerende muziek, verdoriequote:Op donderdag 21 april 2011 22:25 schreef Maisnon het volgende:
Gang Gang Dance album is de bomik zie niemand op FOK! er ooit over praten maar ik vind het zo'n geweldige muziek.
[ afbeelding ]
Heel opzwepende trippy afrikaans egyptisch klinkende geluiden en ritmes met veel synths en rare stemmen erdoorheen.
Oeh supermooi! Dacht ik al toen ik jouw naam als laatste poster zag staanquote:Op zaterdag 23 april 2011 20:38 schreef -Dries- het volgende:
Nieuwe Okkervil River is gelekt.. Jezus wat is ie goed..
Jij vond ze tot een paar maanden geleden toch nog overschat?quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oeh supermooi! Dacht ik al toen ik jouw naam als laatste poster zag staan
Ik heb niet gezegd dat ik ze overschat vond, had ze alleen persoonlijk nog niet erkend. Maar ondertussen wel, dus nogmaals bedankt he Driesquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:14 schreef tim. het volgende:
[..]
Jij vond ze tot een paar maanden geleden toch nog overschat?Ik moet ze ook maar eens beluisteren.
De rest doet het alleen nog niet bij me voorlopig...maar zal wel weer een groeier zijn zoals ik bij hun dus altijd heb gehadquote:
Graag gedaanquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik ze overschat vond, had ze alleen persoonlijk nog niet erkend. Maar ondertussen wel, dus nogmaals bedankt he Dries
The Valley is toch wel onwaarschijnlijk geniaal.quote:Op zondag 24 april 2011 02:51 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Maar tegenvallen? Nee dat zeker niet, volgens mij is dit een enorme groeiplaat.
Zeker. Volgens mij is dit ook het ''meeste'' groeiplaat van elk Okkervil album.quote:Op zondag 24 april 2011 12:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
The Valley is toch wel onwaarschijnlijk geniaal.heeft inderdaad veel luisterbeurten nodig denk ik, want er zit echt weer veel in
Haha Mermaid is verkeerd getagd. Het echte nummer heet Hanging from a hit. Mermaid is van een single of EPtje. Ook prachtig overigens.quote:Op zondag 24 april 2011 13:02 schreef Norrage het volgende:
Wat vindt jij de uitschieters van het album? ik vind Valley, Piratess en Mermaid tot nu toe de toppers
The Stage Names is denk ik het makkelijkste.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:27 schreef Arn0 het volgende:
Wat is een goed Okkervil River album om mee te starten?
quote:Op donderdag 21 april 2011 22:25 schreef Maisnon het volgende:
Gang Gang Dance album is de bomik zie niemand op FOK! er ooit over praten maar ik vind het zo'n geweldige muziek.
[ afbeelding ]
Heel opzwepende trippy afrikaans egyptisch klinkende geluiden en ritmes met veel synths en rare stemmen erdoorheen.
Vage muziek but I like itquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:30 schreef krioro het volgende:
[..]
Dit! De albumcover vind ik wel een beetje eng
.
This Modern Glitch? Is dat ook een hint naar het soort muziek,quote:Op maandag 25 april 2011 20:03 schreef Senderious het volgende:
The Wombats - This Modern Glitch is trouwens uitgelekt.
Hey, dat klinkt echt tof! Is de rest ook een beetje zo?quote:
Bedoelde meer qua optredens eigenlijk. Heb tickets voor Angus & Julia Stone, Black Atlantic + Alamo Race Track, James Vincent McMorrow, Miles Kane, Animal Collective, Wild Beasts en Josh T. Pearson. Heb er enorm veel zin inquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:39 schreef Norrage het volgende:
My Morning Jacket staat ook op de download nu
Wat komt er nog meer deze maand arn0?
Mijn mening! Iets ingetogener dan de vorige plaat, maar alweer zo mooiquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:35 schreef Arn0 het volgende:
Wow, nieuwe Wild Beasts plaat is érg tof. Geen enkele misser imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |