zie mijn laatste post, ja dus.. leuk albumquote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:05 schreef Norrage het volgende:
Ik zit te denken waar Indienator vandaan komt??
Mijn laatste post:
Iemand dat Happy Camper album geluisterd? Erg leuk zeg! Gemaakt door de toetsenist van El Pino en met allemaal gast-optredens van Kyteman, Janne Schra, Tim Knol etc etc.
Die in Utrecht is volgens mij Le Guess Who of anders Cross-Linx ofzo? Het is volgens mij nog niet uitverkocht, maar dat weet ik niet zeker...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:20 schreef Norrage het volgende:
Als ik ooit (misschien over 6 maanden) in die omgeving zou wonen zou ik gaan
edit:
Oh..dit is niet het Utrecht festival (welke is dat dan ook alweer) maar in Rotterdam...klinkt nog wel interessant..Is het niet al uitverkocht alleen??
Oh, ook met Agnes Obel en José González, ben jaloers! Ik ga dan weer wel over enkele weken Junip zienquote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:19 schreef -Dries- het volgende:
Gaat er nog iemand naar Motel Mozaique? Ik ga op zaterdag, want Belle & Sebastian. Meer reden is niet nodig lijkt me! Ik was ook blij toen ik hoorde dat Architecture in Helsinki ookl voor de zaterdag gepland was!
Cross-Linx is eindhoven zover ik weet, zal wel Le Guess Who zijn dan jaquote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:28 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Die in Utrecht is volgens mij Le Guess Who of anders Cross-Linx ofzo? Het is volgens mij nog niet uitverkocht, maar dat weet ik niet zeker...
Volgens de site zijn nog kaarten verkrijgbaar. Utrecht is idd Le Guess Who.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:28 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Die in Utrecht is volgens mij Le Guess Who of anders Cross-Linx ofzo? Het is volgens mij nog niet uitverkocht, maar dat weet ik niet zeker...
gedaanquote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:54 schreef Grobbel het volgende:
Kun je deze nog even aan de OP toevoegen? Alvast dank!
Indiespeaker (Indie Central XLIII)
Klinkt leuk, staat ook op de luisterpaal.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:05 schreef Norrage het volgende:
Ik zit te denken waar Indienator vandaan komt??
Mijn laatste post:
Iemand dat Happy Camper album geluisterd? Erg leuk zeg! Gemaakt door de toetsenist van El Pino en met allemaal gast-optredens van Kyteman, Janne Schra, Tim Knol etc etc.
Ik had hem van spotify afgehaald maar op de luisterpaal ookquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klinkt leuk, staat ook op de luisterpaal.
En Rotterdam!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:06 schreef Mistaken het volgende:
Cross-linx is in Eindhoven, Utrecht en Groningen.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:44 schreef Maisnon het volgende:
Hebben jullie dat album van Anna Calvi gehoord? echt mooi!
[ afbeelding ]
Ik ben al lang... op zoek... naar het albumquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:43 schreef tim. het volgende:
Deze kan ook in de OP: Jaarlijstjes 2010!
[..]
En Rotterdam!
Wat zijn de meningen hier over het nieuwe album van Hercules and Love Affair? Er is zelfs een Indie-topic naar ze vernoemd in 2008, maar over die nieuwe heb ik niemand gehoord.
Hoe is ze live eigenlijk? Ben eigenlijk ook van plan te gaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:36 schreef Arn0 het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet ga ik Anna Calvi alweer voor de derde keer zien dit jaar (en drie keer niet echt gewenst, maar ach) dus ik kan ook maar beter het album beluisteren
Ik vond er live absoluut niets aan. Er moet wel bij gezegd worden dat het al bijna een jaar geleden is én het in een voorprogramma was. Maar het was meer een grote "wall of sound", in de negatieve zin. Ik kreeg iig absoluut geen zin om haar materiaal te beluisteren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef MASD het volgende:
[..]
Hoe is ze live eigenlijk? Ben eigenlijk ook van plan te gaan.
Echt??? Dat van dat wall of sound kan ik me ook bijna niet voorstellen als ik die paar dingen op youtube live zie en het album hoorquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vond er live absoluut niets aan. Er moet wel bij gezegd worden dat het al bijna een jaar geleden is én het in een voorprogramma was. Maar het was meer een grote "wall of sound", in de negatieve zin. Ik kreeg iig absoluut geen zin om haar materiaal te beluisteren.
Meeste mensen die er waren hadden hetzelfde idee, zo leek het toch iig.
Vaag genoeg vind ik geen enkel filmpje van de optredens terug, dat terwijl een ervan in de Royal Albert Hall was, met al die mobiele telefoons die je tegenwoordig ziet zou je toch beter verwachten..quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:54 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Echt??? Dat van dat wall of sound kan ik me ook bijna niet voorstellen als ik die paar dingen op youtube live zie en het album hoor
Volledig instrumentaal?quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:46 schreef Norrage het volgende:
Ook Sonic Youth hun nieuwste op de luisterpaal!Klinkt goed!
Soundtrack van een Franse film.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volledig instrumentaal?Heb er ook niks over gehoord dat deze kwam..maar het klinkt iig lekker
Nog niet helemaal geluisterd, maar het staat al even in de wachtrij.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:44 schreef Maisnon het volgende:
Hebben jullie dat album van Anna Calvi gehoord? echt mooi!
[ afbeelding ]
Is dat nieuwe Toro Y Moi album al uit?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:39 schreef Z het volgende:
Geef mijn maar PJ. En laat die nou een prima nieuw plaatje uit hebben.
Ja dat snapte ik vooral in de Anna Calvi contextquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:54 schreef Z het volgende:
Ik bedoel PJ Harvey.
Toro Y Moi is in ieder geval gelekt. Heb hem nog maar 1 keer beluisterd, te vroeg voor een oordeel.
Tof album!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:08 schreef cafca het volgende:
Jullie moeten trouwens eens naar Thomas Hunter en White China Gold luisteren!
Nah, op zo goed als elke site vergelijken ze haar al met Siouxsie.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:54 schreef cafca het volgende:
Net Anna Calvi voor het eerst beluisterd.
Leuke plaat, maar ben ik de enige die het wel erg op Siouxsie / Toyah vind lijken?
Yep, zeker het vermelden waard. Heb jij het album al besteld?quote:Op maandag 14 februari 2011 17:38 schreef Norrage het volgende:
Nieuw Radiohead album zaterdag!!!
Tsja, het moet ook even in dit topic gezegd worden
Niet die newspaper editiequote:Op maandag 14 februari 2011 17:40 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Yep, zeker het vermelden waard. Heb jij het album al besteld?
Vind het ook best prijzig (vooral omdat ik zo'n loser ben die de .WAV editie neemt) maar vind de newspaper editie het geld toch wel waard, als je kijkt naar alles wat erbij zit.. Zo hoort een deluxe editie eruit te zienquote:Op maandag 14 februari 2011 17:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Niet die newspaper editieIk denk dat ik hem gewoon illegaal download en dan in mei (of is het nou eind maart) de CD koop .
mja, fijn bandjequote:Op maandag 14 februari 2011 17:36 schreef Arn0 het volgende:
Iemand bekend met de Nederlandse band Novack?
Ging ze deze week als voorprogramma zien voor Noah and the Whale, vandaar dat ik het vroeg. Overigens ben ik het zeker met je eens: Was bijzonder verrast door hun optreden! Denk dat ik wel hun CDtje ga kopen, echt leuke indie band. Niet briljant maar gewoon goed.quote:
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ging ze deze week als voorprogramma zien voor Noah and the Whale, vandaar dat ik het vroeg. Overigens ben ik het zeker met je eens: Was bijzonder verrast door hun optreden! Denk dat ik wel hun CDtje ga kopen, echt leuke indie band. Niet briljant maar gewoon goed.
En heb een handgeschreven setlist van ze te pakken gekregen, altijd tof
Nu na nog 2 luisterbeurten: echt een pareltjequote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:52 schreef Norrage het volgende:
Die van joan as police woman is mooi zeg
Nu al beter dan 2010?quote:Op zondag 20 februari 2011 17:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nu na nog 2 luisterbeurten: echt een pareltje
PJ Harvey blijft bovendien ook groeien in mijn achtig, geweldig album. Radiohead album vind ik ook prima maar niet hun beste. Dan hebben we eefje, decemberists, Iron & Wine en Bright Eyes nog. En dan krijgen we nog zoveel in potentie goede albums dit jaar!
Ik vind het nu over de breedte al beter dan 2010. Als ik nu een jaarlijstje zou posten2011
Misschien ietwat overdreven hoor, maar mijn enthousiasme niveau over wat er nu al in 2011 uit is gekomen was in 2010 nooit zo hoog, behalve bij Arcade Fire...en als ik me dan bedenk wat er nog gaat komenquote:Op zondag 20 februari 2011 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nu al beter dan 2010?
Ik heb nog niet veel leuks gehoord dit jaar.
Zo zou ik het niet echt willen noemen. Ik zou het eerlijk gezegd eerder vergelijken met PJ Harvey. Vind die 2 albums sowieso wel redelijk in elkaar overgaan toen ik ze achter elkaar luisterdequote:Op zondag 20 februari 2011 19:50 schreef -Dries- het volgende:
Dat Joan as Policewoman is toch een beetje sky radio muziek?
Het was gooooeed! Heerlijk veel oudjes ookquote:Op maandag 21 februari 2011 12:27 schreef -Dries- het volgende:
Vanavond naar Bright Eyes. Es kijken of die lok van Conor nog goed zit
Zóóó jaloers.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:52 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Het was gooooeed! Heerlijk veel oudjes ook
Nou, die link leg ik niet echt. Misschien vergeleken met sommige nummers, maar over het algemeen is PJ behoorlijk wat ruiger. Maar de nieuwste Joan valt me helaas tegen...quote:Op maandag 21 februari 2011 08:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet echt willen noemen. Ik zou het eerlijk gezegd eerder vergelijken met PJ Harvey. Vind die 2 albums sowieso wel redelijk in elkaar overgaan toen ik ze achter elkaar luisterdeMaar Joan is zeker wel wat toegankelijker.
Ik had wel verwacht dat ik hier wel een kritische reactie op zou krijgenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, die link leg ik niet echt. Misschien vergeleken met sommige nummers, maar over het algemeen is PJ behoorlijk wat ruiger. Maar de nieuwste Joan valt me helaas tegen...
Wat is dit dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:10 schreef Arn0 het volgende:
22 maart komt het debuutalbum van Circadian Eyes uit. Damn, ik ben enthousiast
Hoopte al dat iemand dat zou vragenquote:
Nee, er is wel degelijk een betere versie dan die NME stream beschikbaarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:44 schreef Thijsssss het volgende:
Naar mijn weten is 'ie alleen nog maar als transcode van een webrip beschikbaar, wacht wel even op een goede versie. Maar vond tijdens het optreden in Desmet de oude nummers toch beter dan de nieuwe. Ben ook meer van folk dan van de powerpop
Ja ik zat er al op te wachtenquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:13 schreef Z het volgende:
De nieuwe Mountain Goats, vast ook al gelekt, maar ook hier te streamen:
http://www.npr.org/2011/0(...)ts-all-eternals-deck
dan heb je toch wel een hoop gemistquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef pfaf het volgende:
Iemand hier nog tips voor écht goede platen, of heb ik niets gemist en is er in 2011 nog geen geweldige plaat uitgekomen?
Ik heb het album van Gil Scott-Heron and Jamie xx één keer gehoord en vond dat écht goed. Maar jij houdt vooral van gitaarmuziek, of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef pfaf het volgende:
Iemand hier nog tips voor écht goede platen, of heb ik niets gemist en is er in 2011 nog geen geweldige plaat uitgekomen?
Je hebt niet goed opgelet, pfaf. Ik heb er al een paar genoemd in dit topic. Maar eerlijk: echte top-toppers heb ik nog niet echt gehoord....quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef pfaf het volgende:
Had ik eens opgezocht, maar omdat ze geen Spotify hebben niet meer aan toe gekomen, ben nu aan het luisteren en klinkt wel aardig.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:36 schreef Panic_A het volgende:
De nieuwe Twilight Singers misschien pfaf?
Als dat de beste is heb ik dus niets gemist.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:02 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
dan heb je toch wel een hoop gemist
ik ga vooralsnog voor The Decemberists
Merci. Zal na de Twilight Singers luisteren. Obscuur is altijd goed natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:03 schreef Arn0 het volgende:
Mag ik nog eens iets obscuurs vermelden? Het debuutalbum van "The Three Rings" getiteld "Generous Shadows" is absoluut prachtig (folk-achtig) en valt gratis en legaal hier te streamen:
http://music.treeringmusic.com/
Echt de moeite waard
Dat heb je wel mis ja. Hoewel aan het eind de gitaarmuziek (zo klinkt het wel erg simpel) bovenaan de lijstjes zal zijn, luister ik de helft van m'n tijd geen gitaarmuziek. GSH is leuk, maar ook niet overdonderend goed.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:11 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik heb het album van Gil Scott-Heron and Jamie xx één keer gehoord en vond dat écht goed. Maar jij houdt vooral van gitaarmuziek, of heb ik dat mis?
Herkenbaar dit. Best aardige muziek gehoord, maar niet meer dan dat.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:04 schreef pfaf het volgende:
Ik heb uiteraard best leuke muziek gehoord dit jaar, van Eefje de Visser en Cut Copy tot Radiohead, Madlib en PJ Harvey, maar geen van allen is nou echt wat ik zeg top20 materiaal van een normale eindlijst. En het is toch al maart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |