abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93551100
Wat vindt men hier van de nieuwe van Bright Eyes?
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:34:15 #92
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_93601392
Iemand hier nog tips voor écht goede platen, of heb ik niets gemist en is er in 2011 nog geen geweldige plaat uitgekomen? :'(
pi_93601498
De nieuwe Twilight Singers misschien pfaf?
pi_93602574
quote:
5s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef pfaf het volgende:
Iemand hier nog tips voor écht goede platen, of heb ik niets gemist en is er in 2011 nog geen geweldige plaat uitgekomen? :'(
dan heb je toch wel een hoop gemist :P

ik ga vooralsnog voor The Decemberists ^O^
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:03:58 #95
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93602656
Mag ik nog eens iets obscuurs vermelden? Het debuutalbum van "The Three Rings" getiteld "Generous Shadows" is absoluut prachtig (folk-achtig) en valt gratis en legaal hier te streamen:
http://music.treeringmusic.com/

Echt de moeite waard O+
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93603018
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef pfaf het volgende:
Ik heb het album van Gil Scott-Heron and Jamie xx één keer gehoord en vond dat écht goed. Maar jij houdt vooral van gitaarmuziek, of heb ik dat mis?
Stay on my arm, you little charmer
pi_93605821
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 18:34 schreef pfaf het volgende:
Je hebt niet goed opgelet, pfaf. Ik heb er al een paar genoemd in dit topic. Maar eerlijk: echte top-toppers heb ik nog niet echt gehoord....
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:04:49 #98
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_93605887
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:36 schreef Panic_A het volgende:
De nieuwe Twilight Singers misschien pfaf?
Had ik eens opgezocht, maar omdat ze geen Spotify hebben niet meer aan toe gekomen, ben nu aan het luisteren en klinkt wel aardig.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:02 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

dan heb je toch wel een hoop gemist :P

ik ga vooralsnog voor The Decemberists ^O^
Als dat de beste is heb ik dus niets gemist. ;) Geen schijn van Picaresque of Hazards,,. :)
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:03 schreef Arn0 het volgende:
Mag ik nog eens iets obscuurs vermelden? Het debuutalbum van "The Three Rings" getiteld "Generous Shadows" is absoluut prachtig (folk-achtig) en valt gratis en legaal hier te streamen:
http://music.treeringmusic.com/

Echt de moeite waard O+
Merci. Zal na de Twilight Singers luisteren. Obscuur is altijd goed natuurlijk.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:11 schreef tim. het volgende:

[..]

Ik heb het album van Gil Scott-Heron and Jamie xx één keer gehoord en vond dat écht goed. Maar jij houdt vooral van gitaarmuziek, of heb ik dat mis?
Dat heb je wel mis ja. Hoewel aan het eind de gitaarmuziek (zo klinkt het wel erg simpel) bovenaan de lijstjes zal zijn, luister ik de helft van m'n tijd geen gitaarmuziek. GSH is leuk, maar ook niet overdonderend goed.

Ik heb uiteraard best leuke muziek gehoord dit jaar, van Eefje de Visser en Cut Copy tot Radiohead, Madlib en PJ Harvey, maar geen van allen is nou echt wat ik zeg top20 materiaal van een normale eindlijst. En het is toch al maart. :)
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:08:38 #99
283085 TWP
kassalade
pi_93606109
Cloud Nothings, wat een bazenplaat.
:)
  Moderator donderdag 3 maart 2011 @ 20:09:34 #100
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_93606192
quote:
3s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:04 schreef pfaf het volgende:
Ik heb uiteraard best leuke muziek gehoord dit jaar, van Eefje de Visser en Cut Copy tot Radiohead, Madlib en PJ Harvey, maar geen van allen is nou echt wat ik zeg top20 materiaal van een normale eindlijst. En het is toch al maart. :)
Herkenbaar dit. Best aardige muziek gehoord, maar niet meer dan dat.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_93609032
Alex David is tot nog toe mijn topper, verder Thomas Hunter and White China Gold, The Civil Wars, The Bridge, Emma's Immagination, Lori McKenna en Emily Smith.
Dat zijn wel platen die je gehoord moet hebben.
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:56:47 #102
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93609175
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:54 schreef cafca het volgende:
Alex David is tot nog toe mijn topper, verder Thomas Hunter and White China Gold, The Civil Wars, The Bridge, Emma's Immagination, Lori McKenna en Emily Smith.
Noah and the Whale toch net niet? Of moet je het nog even laten inzinken? :P
pi_93610180
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Noah and the Whale toch net niet? Of moet je het nog even laten inzinken? :P
Tja, ik ben er nog niet helemaal uit. Het klinkt als een mengeling van folk en new wave, toch twee van mijn favoriete muziekstromingen. Erg leuk, maar het pakt me nog nét niet, maar dat kan inderdaad nog komen.
Als ze naar nederland komen moeten ze het podium maar vol met kranten leggen, want op papier zijn ze de leukste band van de laatste jaren ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:15:31 #104
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93610464
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:11 schreef cafca het volgende:

[..]

Tja, ik ben er nog niet helemaal uit. Het klinkt als een mengeling van folk en new wave, toch twee van mijn favoriete muziekstromingen. Erg leuk, maar het pakt me nog nét niet, maar dat kan inderdaad nog komen.
Als ze naar nederland komen moeten ze het podium maar vol met kranten leggen, want op papier zijn ze de leukste band van de laatste jaren ;)
Nou, ze komen inderdaad naar Nederland! 6 april in Utrecht, 18 april in Amsterdam. Vond ze live, zeker de tracks van het derde album, toch wel wat beter dan op plaat :) (binnenkort komt het concert in Amsterdam twee weken geleden als het goed is op de 3VOOR12 site, trouwens)

Of ga ik nu te serieus in op je grapje? :D
pi_93610611
zal eens checken of ik 6 april wat te doen heb, 18 april gaat sowieso niet lukken
pi_93620242
quote:

[..]

Had ik eens opgezocht, maar omdat ze geen Spotify hebben niet meer aan toe gekomen, ben nu aan het luisteren en klinkt wel aardig.

[..]

Als dat de beste is heb ik dus niets gemist. ;) Geen schijn van Picaresque of Hazards,,. :)

[..]

Merci. Zal na de Twilight Singers luisteren. Obscuur is altijd goed natuurlijk.

[..]

Dat heb je wel mis ja. Hoewel aan het eind de gitaarmuziek (zo klinkt het wel erg simpel) bovenaan de lijstjes zal zijn, luister ik de helft van m'n tijd geen gitaarmuziek. GSH is leuk, maar ook niet overdonderend goed.

ik vond Hazards juist de plank een beetje misslaan :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_93620643
quote:

Nou voor mij is de nu uitgekomen muziek al beter dan alle muziek die in totaal vorig jaar is uitgekomen (op Arcade Fire na, wat ik gewoon geweldig vond) En het is pas maart...Eefje, PJ Harvey, Iron & Wine....maar goed, dat ligt denk ik ook weer meer aan 2010 dan aan 2011.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93620736
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:36 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

ik vond Hazards juist de plank een beetje misslaan :)
Hazards het enige album van Decemberists wat ik écht goed vind. De rest is prima, maar geen Hazards
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93646552
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 23:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hazards het enige album van Decemberists wat ik écht goed vind. De rest is prima, maar geen Hazards
Zo raar dit. Ik en mijn vriendin vinden juist precies het tegenovergestelde.. Heb absuut niks met Hazards.. Piqaresque, The Crane Wife, en The King Is Dead zijn mijn favorieten.

Ow en iemand hiervoor vroeg over de nieuwe Bright Eyes. Nou, die mag er ook wezen hoor :)
pi_93647097
Hazards vond ik eigenlijk eerst ook slechter, maar ik heb dat album erg leren waarderen door het veel te luisteren. Misschien moet je het vaker luisteren, net als ik met Okkervil heb gedaan ;) :P

En in de nieuwe Bright Eyes kan ik niet echt komen...Leuke liedjes, maar ik heb het album nog niet in 1 keer door geluisterd....
pi_93647845
Omfggg Okkervil River komt 4 april een akoestische set spelen in Paradiso ter ere van het 40 jaar jubileum van OOR... ik ben er bij wffff :D!!
pi_93647873
Dubbel
pi_93648156
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:58 schreef -Dries- het volgende:
Omfggg Okkervil River komt 4 april een akoestische set spelen in Paradiso ter ere van het 40 jaar jubileum van OOR... ik ben er bij wffff :D!!
holy shit...nu ik toch wel erg fan ben geworden wil ik daar eigenlijk wel bij zijn :o maar akoestisch is dan op zich weer niet mijn ding...

Heb ook net kaartjes gekocht voor Jaga Jazzist 29 maart trouwens *O*
pi_93648242
Ooh dat is dat hele jubileumfeestje. Sowieso wel mooi om mee te maken, maar dus geen vol concert van okkervil zelf :)
pi_93648656
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 17:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

holy shit...nu ik toch wel erg fan ben geworden wil ik daar eigenlijk wel bij zijn :o maar akoestisch is dan op zich weer niet mijn ding...

Heb ook net kaartjes gekocht voor Jaga Jazzist 29 maart trouwens *O*
Tis maar ¤12,50 en live zijn ze geweldig. En het is Okkervil Fucking River. Hier kan niemand een goed excuus voor hebben..
pi_93650164
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:54 schreef cafca het volgende:
Ook prima platen:

Dazzled Kid, Anna Calvi en The Bony King Of Nowhere
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_93650280
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:51 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ook prima platen:

Dazzled Kid, Anna Calvi en The Bony King Of Nowhere
Ja Dazzled Kid en Bony King zijn zeker fijn! Anna Calvi vind ik nog niks maar ik blijf horen dat ik haar vaker moet proberen :D

En tsja, ik kan al mijn posts weer gaan herhalen, maar ok..Happy Camper, Eefje...Nederland doet het al goed dit jaar :)

En straks komt het album van Vloeimans en Kyteman uit. Dan wel niet echt indie maar jazz, maar wat was dat concert ongelooflijk geweldig gisteravond. Met stip in mijn top 5 beste concerten ooit *O* Kijk zeer uit naar het album. Maandag is het er.
pi_93650407
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:15 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Tis maar ¤12,50 en live zijn ze geweldig. En het is Okkervil Fucking River. Hier kan niemand een goed excuus voor hebben..
ja...maar...het is niet gewoon een concert!! en het begint te vroeg :P dan haal ik A'dam nooit op tijd.
pi_93653515
Is Foals nou eigenlijk Indie?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:10:21 #120
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93653578
quote:
Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')