![16itmb4.jpg]()

Wie
De in Leusden opgegroeide Marike leerde gitaarspelen tijdens het reizen. Ze trok als backpacker door Australië, Nieuw-Zeeland en Azië en schreef uiteindelijk in Zuid-Afrika haar eerste liedje 'Lizzy'. Terug in het land studeert ze Gezondheidswetenschappen aan de Universiteit van Maastricht. Ze speelt haar eerste nummers op het Open Podium. Gedurende 2,5 jaar zit ze daarna in de band Hey Day. HeyDay wint het Studenten Songfestival in Maastricht. Aansluitend wint Marike de Sky Radio Talentenjacht, de Demopoll van Studio Brussel en in 2003 de Grote Prijs van Nederland, categorie singer-songwriter.
In 2003 ontmoet ze toetsenist Henk Jan Heuvelink (Wurlitzer, (Fender Rhodes piano bass, harmonium, piano) tijdens muziekproject 'Shaken not stirred' van Stichting Dollypop. Samen zijn ze regelmatig te horen op diverse festivals, poppodia, theaters en radiozenders. Daarnaast zijn ze drie jaar lang maandelijks te gast in het programma Opium van Radio 1. In 2005 maken ze in eigen beheer de EP 'Focus'.

Wat
AlbumsThe Beauty Around 2007
Celia Trigger 2008
The Magic Live Box 2010
Here Comes the Night 2011
Singles/NummersFocus
Fling Flack Toodah!
Space
Lover
She Only Knows
Celia Trigger
Honey Honey
Traveller 2011
Er was nog geen Marike Jager topic, terwijl ze dacht ik wel redelijk populair hier is in MUZ. Haar nieuwe album, "Here comes the Night", komt op 1 April uit. Deze is al te luisteren op de luisterpaal van 3voor12:
http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.44564431![2mi1hnd.jpg]()
Tracklist
* Here Comes The Night , 5:05
* Listen To Your Baby , 4:48
* Traveller , 3:14
* Break The Law , 3:28
* Natural Way , 3:09
* Keep Me Warm , 3:08
* Rusty , 3:27
* Faster , 2:48
* Covered , 3:57
* Don't Erase Me , 2:46
* Back Home , 3:07
Voorlopig oordeel van mij is positief, wel een duidelijke verandering t.o.v. haar eerste twee albums. Iemand anders het album ook al geluisterd?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024