Yes ma'am!quote:
Dank voor de tip dan!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:45 schreef Troel het volgende:
Het is echt een fourniturenzaakje. Wolletjes, knoopjes, haakjes, naaigaren, breiboekjes, verzin het maar
En een heel mooie collectie Hoooooked
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ga ik een haakpatroontje uitzoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.spoilers voor offtopic heid.
[ Bericht 7% gewijzigd door Whoopdidoo op 28-01-2011 20:05:47 ]
Ik wacht eerst volgende week zelf nog even af (ivm dat balansen bij 'mijn' Wibra, volgens vriendin is tellen makkelijker als het nog in het magazijn ligtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:55 schreef EsseEi het volgende:
Whoop balen van je tentamen! :S
En herfstblad fijn van je sollicitatie! ik kan trouwens wel een keer (maandag) in rotterdam kijken voor die garen als je wilt???
Whoop ik heb weleens een "vak" niet gehaald (wij werken niet echt met vakken maar goed): 2 keer tentamen niet gehaald dus dat ik het vak het jaar erna over moest doen (dat bedoel je toch?), en geen studie vertraging!
Heb namelijk m'n 3e en 4e jaar alles in 1 keer gehaaldEn toen bewust een jaar vrij genomen (dus toch studievetraging maar niet door andere dingen;)) en nu ben ik over 2 jaar klaar (en ja ik kan alvast een datum geven van m'n afstuderen, want het is behoorlijk zeker dat je voldoendes krijgt voor al je co-schappen
tenzij ik ziek wordt dus)
Moet eigenlijk werken vanavond, maar weer later thuis dan ik dacht en niet echt zin en moet nog boodschappen doen en wil haken
oh trui je shawl wordt weer coool!!
die is mooi! en erg knap gemaakt!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:25 schreef knitwit het volgende:
Hier hoort bij het konijntje een fietsje. Misschien is dat wat?
't is een boel werk, maar ik zou er niet blij mee zijn als 't mijn fiets was.quote:Whoop, die is ook geniaal! In het kader van Guerilla-crochet: hoe geniaal is het als je uit je werk naar de fietsenstalling loopt en je fiets zo aantreft!?![]()
leuk!quote:hoesje voor om een glazen potje dat nu dus waxinelichthouder wordt, van dit patroon.
Voor die multicolor heb ik dus alle Zeemannen hier in de stad afgelopenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:01 schreef antartica het volgende:
k was vandaag bij de zeeman, daar hadden ze leuke multicolor wol in de aanbieding, hardstikke op natuurlijk! dinsdag naar de wolkraam op de grote markt
quote:
Hoothoot was datquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:40 schreef Daste het volgende:
Lootjes trekken op 4 februari!!
![]()
En ik heb zojuist met een vriendin afgesproken om 1 of 2 april naar de Breidag te gaan. Zin in!![]()
Whoop: Vandaag heb ik bij de Wibra wat wol gekocht en de roze is aangevuld, geel was wat minder en (ik weet niet meer voor wie, Herfstblad of Hoothoot) ze hadden ook die donkerroze.
Ik had 'm zelf ook al gevonden gisteren, helemaal blij!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:40 schreef Daste het volgende:
Whoop: Vandaag heb ik bij de Wibra wat wol gekocht en de roze is aangevuld, geel was wat minder en (ik weet niet meer voor wie, Herfstblad of Hoothoot) ze hadden ook die donkerroze.
Eerst zelf maar een een keer vertalen voordat ik me er aan waag,. Mijn Engels is niet slecht maar die patronen moeten altijd eerst de vertaling in voordat ik me er aan waag.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:56 schreef Lyssa het volgende:
Voor de liefhebber! Het eendjes patroon staat op haar blog: http://susiefarmgirl.blog(...)crochet-pattern.html
En trui ik ga in eerste instantie voor 11 eendjes, maar misschien worden het er meer!
Dat multicolor moet je toch op 8-9 haken (volgens de wikkel)?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:18 schreef Morretje het volgende:
Wat een leuke eendjes! En een lief tijgertje, trui!
Ik zoek eigenlijk een goede (lees: niet te ingewikkeld) steek om een bivakmuts van te maken. Heb dat multicolor garen van de Zeeman, dat haak ik op naald 5, maar met gewoon vasten wordt het wel erg stug. Is er nog een andere manier?
Oh, en voeren zie ik eigenlijk niet zo zitten, tenzij het niet anders kan..
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:19 schreef Sanne het volgende:
"Tussendoor haakgevalletje"
[ afbeelding ]
tasje voor mijn mobieltje. er moet nog een drukkertje op, maar die heb ik natuurlijk weer niet in huis.
(wol: Saskia, Wibra, haaknaald 4.0)
Oh bah.. Volgende keer dus toch maar op de wikkel kijkenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat multicolor moet je toch op 8-9 haken (volgens de wikkel)?Ik haak het met 9 en dan is het soepel (en dik) genoeg om vasten te gebruiken.
Haha, succes. Ik ken er 3, meen ikquote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:00 schreef antartica het volgende:
heb even gegoogled en kom erachter dat er 7 zeeman's in de stad groningen zitten, dus dat wordt binnenkort een zeeman-marathon voor multicolor
Dan wil ik je wel even waarschuwen dat de zeeman website niet betrouwbaar is in het vermelden van de winkels. Degene waar ik altijd heen ga staat er helemaal niet op.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:00 schreef antartica het volgende:
heb even gegoogled en kom erachter dat er 7 zeeman's in de stad groningen zitten, dus dat wordt binnenkort een zeeman-marathon voor multicolor
nee, 150 centimeters!!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:04 schreef antartica het volgende:
ik had echt geen idee dat er zoveel warenheb ook zin om zo'n col te maken! 150 steken toch ongeveer?
Ik heb die gekleurde wol voor een telefoonhoesje gebruikt. Ik heb het in stokjes gedaan. Vond de wol verder wel fijn, alleen een beetje te pluizig.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind dat multicolor van zeeman totaal niet fijn om mee te haken. Ik brei ermee op de Knifty Knitter. Ik zou er zeker geen vasten mee haken, eerder dubbele stokjes of granny stripes.
Ik ben bijna klaar met mijn Grannystripe deken in allerlei kleurtjes acryl, voornamelijk Wibra Saskia en af en toe Zeeman Roya(a)l. Het is echt relaxed en verslavend haken. Over een week of 2 maak ik wel een foto.
Leuke hondjes Karin, welkom hier!
Ik vind dat soort dingen zo'n gepriegel, net als die eendjes, ik krijg al bijna kramp in mijn vingers als ik er naar kijk. Nou heb ik in de koudere maanden ook veel last van stijve gewrichten, dus ik waag me er niet aan.
Hihi!quote:Op zondag 30 januari 2011 13:06 schreef Loqi het volgende:
Nog een beestje op verzoek gemaakt, een ratje voor een vriendin die zelf een aantal 'dumbo' ratjes heeft, ik denk dat wel duidelijk is waar die naam vandaan komt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had ik gewoon zin inquote:Op zondag 30 januari 2011 20:53 schreef trui het volgende:
whoops, dat 'brekken' had je niet zo letterlijk hoeven nemen hoor! beterschap met je zere been!
lush lady, dat wordt leuk!
herfstblad, vanwaar die droppings?![]()
ik ben met de 'sweet pea' shawl uit de Happy Hooker bezig. de eerste 4 rijen zijn klaar. ik moet morgen wat nieuw garen bij kopen, want m'n eerste bol (zeeman royaal) is ook bijna op.
quote:Op maandag 31 januari 2011 11:09 schreef trui het volgende:
de amitodrophyves?? zegt me niks. maar ik heb dan ook geen hyves.
spiegelei, ik vind je aangeklede kat geweldig leuk gelukt! ik heb die patronen ook, maar ze zijn een beetje op de lange baan geraakt...
quote:Op maandag 31 januari 2011 12:42 schreef trui het volgende:
die lokatie was zeker nog niet bekend genoeg als amigurumi-ontmoetingsplek.
Geen idee of dat een ripple is.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:58 schreef EsseEi het volgende:
die zwart kleurt op m'n computer echt heeeeel raar :S maar gaaf patroon!
is dat nou zo'n ripple of niet?
*gaat nu snel aan de haak*
O ja dat is goedquote:Op maandag 31 januari 2011 19:11 schreef EsseEi het volgende:
hihi kwiwi wil ze dan wel allebei zienom de snel geboekte vooruitgang te kunnen zien!!
Daar komt t door! Een meisje had net toevallig vrijdagavond gemaild dat we niet druk moesten maken om t tentamen want voor het zelfde geldt kom je onder een bus, gelukkig was het maar een fiets, mn eigen nog wel.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:53 schreef trui het volgende:
whoops, dat 'brekken' had je niet zo letterlijk hoeven nemen hoor! beterschap met je zere been!
De foto doet het niet (bij mij)quote:Op maandag 31 januari 2011 19:21 schreef kirsten. het volgende:
Nou eindelijk is m'n deken af (en ingepakt)
En de foto:
[ link | afbeelding ]
En het rekenwerk:
Granny-units: 17.720 stuks
vasten: 640 stuks
halve stokjes: 460 stuks
lossen: 1310 stuks
Slipstitch: 230 stuks
Oh jammer, ik kan de foto niet zien.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:21 schreef kirsten. het volgende:
Nou eindelijk is m'n deken af (en ingepakt)
En de foto:
[ link | afbeelding ]
En het rekenwerk:
Granny-units: 17.720 stuks
vasten: 640 stuks
halve stokjes: 460 stuks
lossen: 1310 stuks
Slipstitch: 230 stuks
Bedoel je nou de kat die ik heb gemaakt? Die is niet zwaar om te haken hoor. Het patroon zou ik alleen een beginner niet aanraden, je moet wel even zelf aan de slag zeg maar, maar verder gewoon doen wat er staat.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
...
Die kat is echt leuk geworden!! Maar hij haakt wel zwaar volgens mij.
En ik zag nog een deken en beertje en voor de verandering een paar eendjes voorbij komen!
Zelf alleen 10 rijen van mn andere kant van mn kussen gedaan, schiet nog niet op. Was te duf. En lekker zitten doe ik ook niet.
En bedankt voor alle beterschapjes, ik vind dat het maandag gewoon over isEen weekje vrij was ik wel aan toe, maar niet zo
Ja hoor, vind ik ook vaak wel. Mits de gaten niet te groot en/of talrijk zijn dan.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:35 schreef EsseEi het volgende:
vind trouwens dat dekens met gaatjes ook nogwel behoorlijk wat warmte geven
Ja van hoofd tot ene been is in 1 stuk, het enige rottige is als je de tweede broekspijp moet beginnen en daarna de tweede poot erin moet haken. dat haakt even iets minder. Verder vind ik het welk handig zoveel in 1 keer, dan hoef je die onderdelen ook niet aan elkaar te hechten. Dat vind ik altijd rotwerk.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja die van jou, mn moeder had t daarover omdat ie een beetje in een stuk is ofzo.
Goed bezig kwiewsquote:Op maandag 31 januari 2011 19:10 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb net m'n eerst bloemetje gehaaktHij is nog niet supermooi aangezien het de eerste was, dus ik maak nog even een mooiere voordat ik een foto maak en die post
Dat doet ie hier helaas nietquote:Op maandag 31 januari 2011 19:45 schreef EsseEi het volgende:
haha die rekensommen kun je beter niet aan beginnenmaar wel grappig
*cijferfreak
jullie kunnen trouwens wel die foto zien als je rechtermuisknop: openen in nieuw venster (of tabblad)
Wil ook niet hier. Hij blijft zeggen De pagina verwijst niet op een juiste manier doorquote:Op maandag 31 januari 2011 19:45 schreef EsseEi het volgende:
jullie kunnen trouwens wel die foto zien als je rechtermuisknop: openen in nieuw venster (of tabblad)
Warmte isolatie komt ook van de stilstaande lucht in het isolatiemateriaal.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:38 schreef Eska het volgende:
Ja hoor, vind ik ook vaak wel. Mits de gaten niet te groot en/of talrijk zijn dan.Bovendien kan het dan ook nog lekker wat ademen. Vooral synthetisch spul wil anders nog flink verstikkend zijn, als het helemaal 'dicht' is.
Ik had gister ook datzelfde probleem met foto's. Ik zie hem nog nietquote:Op maandag 31 januari 2011 20:16 schreef kirsten. het volgende:
ok poging twee, om de een of andere reden wil hij het niet zo goed doen:
[ link | afbeelding ]
Nou misschien doet deze link het dan:
http://img338.imageshack.us/img338/1801/dekenu.jpg
Die uiltjesquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:02 schreef Inu het volgende:
Kijk, hoe cute
http://fairyfacedesigns.b(...)k-roll-tutorial.html
[ afbeelding ]
Mijn haken staat even op een laag pitje sinds ik mijn naaimachine hebMaar ik zie vanalles moois langskomen!
tofheid!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:23 schreef knorretje het volgende:
ben ook weer met iets begonnen...
ben dit weekend ook weer een projectje begonnen:
tot nu toe
[ afbeelding ]
Ooh wat liefquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:23 schreef knorretje het volgende:
tot nu toe
[ afbeelding ]
dat weet ik nog nietquote:
Sweetquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:23 schreef knorretje het volgende:
tot nu toe
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:55 schreef Bijou het volgende:
Mijn deken is eindelijk af! Dat was me het klusje wel zeg![]()
Maar hij is heel lekker warm geworden en groot genoeg voor twee personen
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:23 schreef knorretje het volgende:
tot nu toe
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:31 schreef trui het volgende:
leuk knor!
en bijou, mooi geworden. wat een werk....!!!
kwiwi, goed gelukt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gelukt zeg, mooi!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:16 schreef kwiwi het volgende:
Nou... Hier de foto's van m'n allereerste haakselsDe eerste was het roze minibloemetje.. En de tweede de paarse bloem.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
niet duur, maar lijkt me wel lastig haken...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:26 schreef trovey het volgende:
Mooie deken en bloemetjes.![]()
Deze week nog een wol-aanbieding van de Aldi voor de liefhebbers.![]()
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_05/OFF04.SHTML
Idd, ik had al heel optimistisch wol in huis gehaald voor een blauwe variant, maar denk dat ik daar een andere bestemming voor ga zoekenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:31 schreef trui het volgende:
en bijou, mooi geworden. wat een werk....!!!
Daarom ook voor de liefhebbersquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:38 schreef Bijou het volgende:
[..]
niet duur, maar lijkt me wel lastig haken...
hij is super mooi geworden !!! Zou hier door Alicia ook erg goed ontvangen worden (als het maar roze isquote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:55 schreef Bijou het volgende:
Mijn deken is eindelijk af! Dat was me het klusje wel zeg![]()
Maar hij is heel lekker warm geworden en groot genoeg voor twee personen
[ afbeelding ]
Ik vind zulk garen best redelijk haken eigenlijkquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Daarom ook voor de liefhebbers...zelf nog nooit gehaakt met dit soort soort garen.....als iemand er wel een (goede) ervaring mee heeft hoor ik dat graag.
Zou leuk zijn voor de rug van een egeltje ofzoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:23 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind zulk garen best redelijk haken eigenlijk
thnx! Het merendeel is afkomstig van restjes wol van mijn moeder en oma, aangevuld met wibrawol.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:19 schreef knorretje het volgende:
hij is super mooi geworden !!! Zou hier door Alicia ook erg goed ontvangen worden (als het maar roze is)
Ah, niet heel origineel van me dusquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:35 schreef Herfstblad het volgende:
Christel Krukkert gebruikt het idd ook voor een egeltje (ligt hier al maanden klaar om gemaakt te worden, maar oke.)
Die maakt amigurumipatronenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:40 schreef Bijou het volgende:
[..]
Ah, niet heel origineel van me dus
Wie is Christel Krukkert?
Thanks, zoiets bedoel ik inderdaad, leuk, wil hem voor een labello verslaafde vriendin maken.. ik snap alleen geen jota van die afkortingenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:05 schreef Lyssa het volgende:
Hallo! Welkom!
Iedereen moet ergens beginnen toch? Je maakt iig heel handig gebruik van je haaksels!
Is dit een patroontje wat je zoekt? http://www.kristy-tom.com(...)ck-lip-balm-holders/
Ik ga morgenochtend/middag even kijken. Ik ben heel erg benieuwdquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
Herfstblad heb je al wol gescoord? Hier waren ze gister ook dicht vanwege balans, maar vandaag hadden ze het!
Ik word nogsteeds gek vn mn poot. Maar ben wel een zelf verzonnen konijn aan t maken....ben benieuwd of t uberhaupt iets wordt, en anders is het zonde van de euroheb nu wel respect voor alle mensen die patroontjes bedenken.
En zebra is verkocht, aan de buurvrouwdie kwam gister dvdtjes voor me brengen, en mn buurmeisje wou m, hij was niet eens af
Klaproos, welkom! Kijk op pagina 1 van dit topic want in elke OP staat de tabel met de US, UK en Nederlandse termen en een paar afkortingen staan daar ook in.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:21 schreef Klaproosje het volgende:
[..]
Thanks, zoiets bedoel ik inderdaad, leuk, wil hem voor een labello verslaafde vriendin maken.. ik snap alleen geen jota van die afkortingen
het zou kunnen, maar als je iets maakt dat wel aan elkaar moet moet je het achteraf toch nog aan elkaar zetten. mogelijk bedoelen ze ook met dat 'niet joinen' dat je spiraalsgewijs door kunt haken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:44 schreef Klaproosje het volgende:
Klopt het dat ik niet rond blijf haken, maar dat ik heen en weer moet? Snap ik het dan goed? (als ik het maar één keer weet, dan haak ik het zo, maar voel me nu een n00bx hierzo)
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:23 schreef trovey het volgende:
En een F-naald was ook alweer wat in ons nummer systeem?![]()
Bedankt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:05 schreef mijsje het volgende:
[..]dat is een 3.75...
Wow Esse, dat ziet er mooi uit!lekker warm!
Vette schaafwond en zo te zien krijg ik blauwe schenen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:10 schreef mijsje het volgende:
bah, dat is pijnlijk!
wel een goed excuus, niet een fijn excuus...
wat ga je maken met een F?
Ik heb wel slechter gezien hoor..... mijn haakwerk namelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Klaproosje het volgende:
Ahum... ik moet nog wel ff oefenen...
[ afbeelding ]
En het is zeeman acryl, geen katoen.. en met katoen wordt ie ook vast mooier.. deze is dus nog maar even niet voor mijn labelloverslaafde vriendin, maar voor mezelf..
Bedankt voro jullie hulp, want ik snap nu wel de bedoeling en ga er verder op los haken.
Goed als ik mee blijf lezen?
Ik haak de eerste rij lossen altijd heel losjes met een naald groter dan de rest van het project. Nooit geen gewurm! Is dat een tip die het proberen waard is?quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:52 schreef Ilske het volgende:
Was van plan om in plaats van eerst een hele rij lossen en dan dat gewurm () gewoon een foundation single crochet-ketting te maken.
Ik heb gisteren ook zo'n labellohouder zitten maken. Snapte alleen niks van het patroon dus heb 'm zelf verzonnenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Klaproosje het volgende:
Ahum... ik moet nog wel ff oefenen...
[ afbeelding ]
En het is zeeman acryl, geen katoen.. en met katoen wordt ie ook vast mooier.. deze is dus nog maar even niet voor mijn labelloverslaafde vriendin, maar voor mezelf..
Bedankt voro jullie hulp, want ik snap nu wel de bedoeling en ga er verder op los haken.
Goed als ik mee blijf lezen?
Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Waar ik aan twijfel (als ik het goed uit kan leggen) is dat ik na het maken van die fsc-ketting ik moet draaien en dan aan de clusters double crochet begin, en ik bang ben dat ik daarmee niet uitkom.....denk ikquote:Op woensdag 2 februari 2011 11:48 schreef trui het volgende:
ilske, dat laatste kun je inderdaad ook altijd doen. best handig! maar waarom twijfel je over het totaal aantal steken? dat verandert toch niet met de beslissing om een fsc te maken in plaats van een gewone ketting lossen?
mooi geworden hoothoot!
Wat een narigheid bij iedereen hier! Ik heb net gehoord dat mijn teen toch gebroken is ipv gekneusdquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
Kom net van de bank weer af...gevallen op de galerij...de ijzel was er sneller dan ik dacht.Nu doet mijn linkerscheenbeen ontzettend pijn
...ach het kan nog slechter, ooit mijn enkel gebroken met zo'n val.
Wel een excuus om veel te haken als ik de komende dagen moet hinken.
Die in De Bilt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:58 schreef trui het volgende:
mmascha toch!ik beloof bij deze niet meer van die ongeluk-uitlokkende topictitels te verzinnen!
![]()
welke wibra is 'de jouwe' herfstblad?
Ik heb het vallen vanmorgen nog even dunnetjes overgedaanquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:33 schreef mmascha het volgende:
[..]
Wat een narigheid bij iedereen hier! Ik heb net gehoord dat mijn teen toch gebroken is ipv gekneusd![]()
Lief dekentje Hoothoot!
Leuke kleurencombinatie, mijn deken moet wat groter worden maar het motief wat ik heb haakt lekker door als je het eenmaal in de vingers hebt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:09 schreef Hoothoot het volgende:
Wat een lieve Labello-houder!
Bijou: wat een prachtige deken zag ik voorbij komen, wow!
Mijn GrannyStripeBabyDeken is afhij is uiteindelijk 60x100 geworden, iets smaller dan ik ingeschat had, ik vind het nogal lastig om te bedenken hoeveel lossen ik moet opzetten om de juiste breedte te halen... proeflapjes hebben me daarbij nooit geholpen.
Helemaal:
(note to self: dat stuk muur had je er wel vanaf kunnen knippen Hoot...)
[ afbeelding ]
En sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
Die ziet er inderdaad wat "strakker"uit.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:13 schreef Klaproosje het volgende:
Een ietwat gefinetunede versie van de labellohouder:
[ afbeelding ]
wat zijn ze schattig!! Tess ziet ze en roept heel hard kwakwakquote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:51 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
duckie 6!
en de andere duckies op de achtergrond
Wat leuk! En dat krullen is inderdaad vervelend.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:03 schreef Daste het volgende:
Wat worden er weer mooie en leuke dingen gemaakt!
Hier een update-tje (?!) van mijn 'loper'. Ik maak hem in tunische steek.
[ afbeelding ]
De bedoeling was om allemaal leuke kleurtjes bij elkaar te doen, maar het wordt nu een beetje jaren '70 psychedelischEn het krult als de neten, dus als het klaar is gaan er een paar rijen halve vasten omheen. Hopelijk helpt dat.
Maar het is heel leuk om te doen en heel makkelijk!
Trouwens, zoals mijn naald nu ligt, krijg je een steek die op een brei-steek lijkt. Ik maak de gewone tunische steek.
Mmm een gehaakte badjas, dat zou nog net kunnen misschien...quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:42 schreef Whiskers het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben niet helemaal overtuigd...
Welkom in de kneuzenFOK!groep.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:54 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zon jas heb ik ooit eens gezien bij een klant, zoiets tenminste.
En nog een brekepoot!(al dan niet gebroken) Gezellig! Kben er helemaal klaar mee af en toe krijg ik een soort kramp in mn kuit. niet van dat hele erge maar toch echt krampachtig en niet fijn
En mn krukloopskills zijn echt belabberd door een grote teen met neppees, en nee je kunt dus blijkbaar echt niet zonder grote teen.
En mn zelfbedachte uit de lossepolsgehaakte konijn gaat gruwelijk mislukken waarschijnlijk.
Test test...ja dus.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kun je ook als er tegendruk wordt gegeven m omhoog of omlaag doen?
Haken doe ik vrij weinig, omdat ik niet lekker kan zitten met dat gipsen tientonner van een poot.
http://www.ravelry.com/patterns/library/train-7 een trein, je zal maar een jongetje hebben, dan is t toch wel erg leuk!
Leuke dekenquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:06 schreef Eska het volgende:
Hoothoot, je deken is mooi geworden!
En die lippenbalsemhouder van Klaproosje is lollig.
Oi, en al die manke pootjes hier!Sterkte!
Mijn deken is af! Jawel!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is ca. 1.10 breed en 1.60 lang.
Met cotton 8en naald 4.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:12 schreef Eska het volgende:
Oh, en mijn 12-(bijna 13-)jarige zoon wilde ook zo graag leren haken.![]()
Het viel niet mee, maar hij zette door.
![]()
![]()
En zie hier zijn eerste haakseltje![]()
[ afbeelding ]
En hij oefent dapper door!![]()
[ afbeelding ]
Ik zal het navragen. Toevallig net vandaag een afspraak gemaakt met een revalidatie expert. Gelukkig niet omdat ik gebroken benen of tenen heb maar heb wel een beetje last van mijn rug. Hij is een beetje nieuwsgierig naar hoe ik er uitzie en deed me een aanbod wat je niet kunt weigerenquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:10 schreef EsseEi het volgende:
(ik dacht trouwens dat dat van breken is beter dan kneuzen alleen voor ribben geldt en niet voor benen...maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen).
quote:Throw your heart over the fence and the rest will follow
Bedankt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:02 schreef Eska het volgende:
Ja, goed hè, van m'n jochie!![]()
En wie weet wat een mooie ontwerpen er idd nog van zijn hand komen.
Hij is iig behoorlijk wiskundig aangelegd. Dus daar zie ik wel mogelijkheden.
Trovey; mijn deken is met cotton 8 gemaakt. Heerlijk spul, vind ik.
Ik zou dit graag nog even willen benadrukken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:00 schreef Lyssa het volgende:
no offence, het lijkt me heel vervelend voor je Whoop, maar dit is niet echt het topic om dat in te bespreken, ook al zijn de posts wat ingepakt het een haak opmerking. Er zijn genoeg andere topics waar over dat soort dingen gepraat kunnen worden lijkt me![]()
Zo gaan de topics erg snel en zijn ze voor minder actieve fok!sters mogelijk minder leuk om te volgen. Dus wat minder SC lijkt me geen slecht plan?
wow!quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:12 schreef Eska het volgende:
Oh, en mijn 12-(bijna 13-)jarige zoon wilde ook zo graag leren haken.![]()
Het viel niet mee, maar hij zette door.
![]()
![]()
En zie hier zijn eerste haakseltje![]()
[ afbeelding ]
En hij oefent dapper door!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:44 schreef Lyssa het volgende:
Klaproosje. Ik kan vanavond wel even een duidelijke NL versie op schrijven als je wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |