abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92201766
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:05 schreef mijsje het volgende:

[..]

:) dat is een 3.75...

Wow Esse, dat ziet er mooi uit! :D lekker warm! :D
Bedankt. :*
Kom net van de bank weer af...gevallen op de galerij...de ijzel was er sneller dan ik dacht. }:| Nu doet mijn linkerscheenbeen ontzettend pijn ;( ...ach het kan nog slechter, ooit mijn enkel gebroken met zo'n val. :') Wel een excuus om veel te haken als ik de komende dagen moet hinken. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92201863
:* bah, dat is pijnlijk!
wel een goed excuus, niet een fijn excuus...
wat ga je maken met een F? ;)
pi_92202187
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:10 schreef mijsje het volgende:
:* bah, dat is pijnlijk!
wel een goed excuus, niet een fijn excuus...
wat ga je maken met een F? ;)
Vette schaafwond en zo te zien krijg ik blauwe schenen. :') Tja, dat krijg je ervan als je haast hebt en denkt dat het een goed idee is om even op je sokken naar buiten te lopen...nee dus. :P
Eens kijken of ik met wat restjes zo'n labellohoesje kan maken....eens zien wat oma me uiteindelijk heeft nagelaten aan dunne haaknaalden al die jaren terug :P (ik ben persoonlijk meer van 4 en snel hoger :') )
Optimist tot in de kist
pi_92203079
Ahum... ik moet nog wel ff oefenen...

En het is zeeman acryl, geen katoen.. en met katoen wordt ie ook vast mooier.. deze is dus nog maar even niet voor mijn labelloverslaafde vriendin, maar voor mezelf..

Bedankt voro jullie hulp, want ik snap nu wel de bedoeling en ga er verder op los haken.
Goed als ik mee blijf lezen?
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_92203347
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Klaproosje het volgende:

[ afbeelding ]

En het is zeeman acryl, geen katoen.. en met katoen wordt ie ook vast mooier.. deze is dus nog maar even niet voor mijn labelloverslaafde vriendin, maar voor mezelf..

Bedankt voro jullie hulp, want ik snap nu wel de bedoeling en ga er verder op los haken.
Ik heb wel slechter gezien hoor..... mijn haakwerk namelijk. :') Lekker mee blijven doen hier...niet alleen lezen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_92209225
thnx :s) (ben al weer met een nieuwe begonnen)
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
  woensdag 2 februari 2011 @ 07:04:33 #232
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92209258
Klaproosje wat een schattig labello houdertje :)
je hoeft trouwens alleen bij toer 3 alleen in het achterste lusje te haken he (dus die hele toer). De andere toeren weer door beide lusjes :)

thnx trouwens voor de complimentjes :D:D
  woensdag 2 februari 2011 @ 08:24:54 #233
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92209862
Knap houdertje, Klaproos! En ja - blijf haken en meelezen ;)

Mijsje :W
pi_92211851
Wat een lieve Labello-houder!

Bijou: wat een prachtige deken zag ik voorbij komen, wow!

Mijn GrannyStripeBabyDeken is af :) hij is uiteindelijk 60x100 geworden, iets smaller dan ik ingeschat had, ik vind het nogal lastig om te bedenken hoeveel lossen ik moet opzetten om de juiste breedte te halen... proeflapjes hebben me daarbij nooit geholpen.

Helemaal:
(note to self: dat stuk muur had je er wel vanaf kunnen knippen Hoot...)

En sfeerimpressie:
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:29:15 #235
78666 muts88
goedgemutst
pi_92212459
Mooi dekentje Hoothoot! Heb je draadjes in de rand van de deken verwerkt?

@Bijou, die deken O+
@EsseEi, lekkere mooie warme kol! :)
pi_92213277
Nice Hoothoot! Je bent echt de Granny-stripe koningin van Fok! ;)

Het is van mijn kant een beetje stil, en haken komt ook niet veel van, heel druk met over tijdje nieuwe baan, verhuizen, huis verkopen en nog veel meer gedoe.

Plan is nu wel om een Granny Stripe dekentje te gaan maken voor lieve vrienden die een manneke gaan krijgen. Was van plan om in plaats van eerst een hele rij lossen en dan dat gewurm ( }:| ) gewoon een foundation single crochet-ketting te maken. Iemand een idee hoe ik dat dan uit kan tellen zodat het gaat kloppen met mijn 'clusters' double crochets?
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_92213387
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:52 schreef Ilske het volgende:
Was van plan om in plaats van eerst een hele rij lossen en dan dat gewurm ( }:| ) gewoon een foundation single crochet-ketting te maken.
Ik haak de eerste rij lossen altijd heel losjes met een naald groter dan de rest van het project. Nooit geen gewurm! Is dat een tip die het proberen waard is?
pi_92213930
Op zich goed idee, maar zo ben ik ooit al eens een ripple chain begonnen met heel veel frustratie :')

En een foundation single crochet-chain is niet moeilijk en dan heb je je hele rij vasten al gedaan. Tis alleen het tellen waar ik een beetje over aan het prakkiseren ben (misschien een paar extra maken en zo nodig waarmee ik niet uitkom aan het begin uithalen?)
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:48:07 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92215117
ilske, dat laatste kun je inderdaad ook altijd doen. best handig! maar waarom twijfel je over het totaal aantal steken? dat verandert toch niet met de beslissing om een fsc te maken in plaats van een gewone ketting lossen?

mooi geworden hoothoot!
in de haak.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:50:14 #240
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92215197
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Klaproosje het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb gisteren ook zo'n labellohouder zitten maken. Snapte alleen niks van het patroon dus heb 'm zelf verzonnen :P
pi_92215741
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:48 schreef trui het volgende:
ilske, dat laatste kun je inderdaad ook altijd doen. best handig! maar waarom twijfel je over het totaal aantal steken? dat verandert toch niet met de beslissing om een fsc te maken in plaats van een gewone ketting lossen?

mooi geworden hoothoot!
Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Waar ik aan twijfel (als ik het goed uit kan leggen) is dat ik na het maken van die fsc-ketting ik moet draaien en dan aan de clusters double crochet begin, en ik bang ben dat ik daarmee niet uitkom.....denk ik :? :')
Of kan ik al cluster hakende aan het einde dan een aantal fsc's uithalen die 'teveel' zijn?

Misschien kan ik beter gewoon beginnen en proberen, als ik er teveel over nadenk krijg ik nogal een Wiskunde B-gevoel en zit ik met mn hoofd op een gegeven moment zo diep in theorie dat ik mezelf niet meer snap :+
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:17:30 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92216277
je kunt altijd wat beginsteken uithalen hoor.
in de haak.
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:33:57 #243
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_92216982
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:09 schreef trovey het volgende:

[..]

Bedankt. :*
Kom net van de bank weer af...gevallen op de galerij...de ijzel was er sneller dan ik dacht. }:| Nu doet mijn linkerscheenbeen ontzettend pijn ;( ...ach het kan nog slechter, ooit mijn enkel gebroken met zo'n val. :') Wel een excuus om veel te haken als ik de komende dagen moet hinken. :+
Wat een narigheid bij iedereen hier! Ik heb net gehoord dat mijn teen toch gebroken is ipv gekneusd :X

Lief dekentje Hoothoot!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_92217283
Ah nog vervelender Mmascha! Al schijnt kneuzen zeerder te doen dan breken, maar dat heb ik van horen zeggen.

Volgens mij komt dat nieuwe garen van de Wibra niet hier in de regio (voorlopig). Bij 'mijn' Wibra hadden ze het nog niet. :N. De rest ben ik niet langsgegaan, omdat ik vermoed dat datzelfde is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Herfstblad op 02-02-2011 12:52:51 ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:58:36 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92218009
mmascha toch! :o ik beloof bij deze niet meer van die ongeluk-uitlokkende topictitels te verzinnen! ;)

welke wibra is 'de jouwe' herfstblad?
in de haak.
pi_92219645
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:58 schreef trui het volgende:
mmascha toch! :o ik beloof bij deze niet meer van die ongeluk-uitlokkende topictitels te verzinnen! ;)

welke wibra is 'de jouwe' herfstblad?
Die in De Bilt.
Vorige week kon ik het trouwens ook in Utrecht niet vinden :(

Grr, op sommige plekjes zitten de steekjes mijn deken los. :o Heb het maar weer vastgezet met een rand en hopelijk blijft het vast zitten.
Maar dat zal wel bij mijn 'Ik heb mijn dag niet!' horen (heb ook al een favoriete beker kapotgegooid :()

[ Bericht 7% gewijzigd door Herfstblad op 02-02-2011 13:53:31 ]
pi_92221314
Een ietwat gefinetunede versie van de labellohouder:

woensdag 2 februari 2011 @ 14:17:25 #248
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92221540
Mmascha :*
Dacht trouwens dat breuken ook sneller genezen dan kneuzingen.

Labellohouder 2.0 *O*
pi_92222793
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:33 schreef mmascha het volgende:

[..]

Wat een narigheid bij iedereen hier! Ik heb net gehoord dat mijn teen toch gebroken is ipv gekneusd :X

Lief dekentje Hoothoot!
Ik heb het vallen vanmorgen nog even dunnetjes overgedaan :P . Wilde mijn sokken aantrekken in de hal op het vinyl en dacht dat ik dat wel even op 1 been kon doen...en dat is dus geen goed idee als je al wankel bent door een ooit opgelopen enkelbreuk :') ..hoppa weer onderuit en mijn grote teen klapte dubbel :X... die is dus nu stevig gekneusd (gelukkig wel aan hetzelfde been als gisteren :+ )....althans dat hoop ik maar....als het erger gaat worden dan nu dan morgen maar even na laten kijken door de huisarts...ik moet er toevallig morgenmiddag toch naar toe voor wat anders. :') Nog meer val, glij en algemeen leed hier vandaag, we kunnen wel de FOK!-in de lappenmandclub beginnen. :Y)
Optimist tot in de kist
pi_92223511
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:09 schreef Hoothoot het volgende:
Wat een lieve Labello-houder!

Bijou: wat een prachtige deken zag ik voorbij komen, wow!

Mijn GrannyStripeBabyDeken is af :) hij is uiteindelijk 60x100 geworden, iets smaller dan ik ingeschat had, ik vind het nogal lastig om te bedenken hoeveel lossen ik moet opzetten om de juiste breedte te halen... proeflapjes hebben me daarbij nooit geholpen.

Helemaal:
(note to self: dat stuk muur had je er wel vanaf kunnen knippen Hoot...)
[ afbeelding ]

En sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
Leuke kleurencombinatie, mijn deken moet wat groter worden maar het motief wat ik heb haakt lekker door als je het eenmaal in de vingers hebt. :D
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:13 schreef Klaproosje het volgende:
Een ietwat gefinetunede versie van de labellohouder:

[ afbeelding ]
Die ziet er inderdaad wat "strakker"uit. :P
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: