abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:30:32 #276
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92238805
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:10 schreef EsseEi het volgende:
(ik dacht trouwens dat dat van breken is beter dan kneuzen alleen voor ribben geldt en niet voor benen...maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen).
Ik zal het navragen. Toevallig net vandaag een afspraak gemaakt met een revalidatie expert. Gelukkig niet omdat ik gebroken benen of tenen heb maar heb wel een beetje last van mijn rug. Hij is een beetje nieuwsgierig naar hoe ik er uitzie en deed me een aanbod wat je niet kunt weigeren :P

Beterschap voor alle kneusjes en troost voor alle anderen die down zijn. Applaus voor je zoon, Eska! Het is met haken denk ik net als met andere dingen. Je moet het gewoon doen.
quote:
Throw your heart over the fence and the rest will follow
pi_92238869
Hé dames, ik leef ook nog haha maar heb niet zo heel veel tijd om hier te komen.

Ik ga wel vrijdag de swap doen, als er nog mensen willen meedoen, laat vlug iets weten via pm met je e-mail erbij en dan kan je nog meedoen :-)
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:34:26 #278
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92238984
Jaaaaaa! *O* Bijna lootjes trekken *O*
klerkje
pi_92240449
Ja, goed hè, van m'n jochie! O+ :D En wie weet wat een mooie ontwerpen er idd nog van zijn hand komen. :7 Hij is iig behoorlijk wiskundig aangelegd. Dus daar zie ik wel mogelijkheden. ;)

Trovey; mijn deken is met cotton 8 gemaakt. Heerlijk spul, vind ik. O+
pi_92241013
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:02 schreef Eska het volgende:
Ja, goed hè, van m'n jochie! O+ :D En wie weet wat een mooie ontwerpen er idd nog van zijn hand komen. :7 Hij is iig behoorlijk wiskundig aangelegd. Dus daar zie ik wel mogelijkheden. ;)

Trovey; mijn deken is met cotton 8 gemaakt. Heerlijk spul, vind ik. O+
Bedankt. :*
Ik ben niet zo'n ster met katoen :@ maar heb van de Kringloop hier nog een paar bolletjes liggen, eens uitproberen of ik en katoen in de loop der jaren betere vrienden zijn geworden. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:35:11 #281
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_92242526
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:00 schreef Lyssa het volgende:
no offence, het lijkt me heel vervelend voor je Whoop, maar dit is niet echt het topic om dat in te bespreken, ook al zijn de posts wat ingepakt het een haak opmerking. Er zijn genoeg andere topics waar over dat soort dingen gepraat kunnen worden lijkt me :@

Zo gaan de topics erg snel en zijn ze voor minder actieve fok!sters mogelijk minder leuk om te volgen. Dus wat minder SC lijkt me geen slecht plan?
Ik zou dit graag nog even willen benadrukken.
Natuurlijk is het hartstikke rottig dat jullie vallen, breken, kneuzen, verwarmingen stukgaan en half Nederland verkouden is, maar er zijn genoeg plekken op FOK! waar dat besproken kan worden.

Kijk, van een offtopic opmerking op zijn tijd ben ik niet vies, verre van zelfs, maar de laatste dagen is het topic haast niet meer te volgen. Dat lijkt me zeker niet de bedoeling :N
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:56:47 #282
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92243837
Oeps, sorry Muck :@ Kan me nooit inhouden erop te reageren, maar je hebt inderdaad gelijk.

Eska wat leuk dat je zoon wil leren haken!! :D:D en goed hoor dat het 'm lukt!!

Kan ik trouwens de meet vastzetten op 13 maart? Of gaat dat toch niet meer door?

En jeeeej bijna lootjes trekken ^^

*uitgewerkt dus mag nu weer lekker aan Moosje haken*
pi_92246649
2de duckie gehaakt maar ga hem weer kapot maken. hij is gewoon mislukt, en ik weet niet hoe het komt (vriendlief ook niet trouwens). Dus kapot gaat hij en ik ga een nieuwe maken voor schoonzus ;-)
pi_92247325

duckie numero 8!

Het roze met bruin op de achtergrond wordt de volgende eend. Maar ik ben nu weer even bezig met de draak!

roar!

[ Bericht 25% gewijzigd door Lyssa op 02-02-2011 22:01:05 ]
  FOK!fossiel woensdag 2 februari 2011 @ 21:46:39 #285
1455 Keroppi
kool kikker
pi_92247441
Mag ik even van jullie expertise gebruik maken?

Ik kwam via via op de site van Hoooked terecht, en kreeg opeens het idee om een sjaal van Zpagetti te maken. Lekker grof enzo. Nou had volgens de site het plaatselijke handwerkwinkeltje wel Zpagetti, maar daar aangekomen bleek de complete vooraad op te zijn.

De mevrouw in de winkel zei wel dat als ik een sjaal van Zpagetti zou maken, het waarschijnlijk wel heel zwaar zou worden. Denken jullie dat het echt too much wordt, of valt het wel mee?

Daarnaast vertelde ze van alles en nog wat, maar er gingen bij mij meer vraagtekens dan lampjes branden tijdens het gesprek.

Want ze had het erover dat ik zo'n grove sjaal dan kon haken, maar ook breien (want daar had ze veel grovere breinaalden, het leken wel bezems, voor). Maar toen vroeg ik me af, wat is het elementaire verschil tussen breien/haken. En wat zou in mijn geval de voorkeur hebben? Ook omdat ze aangaf dat de ene methode waarschijnlijk mee materiaal zou kosten dan de andere...

Ik twijfel nu een beetje tussen gewoon eigenwijs zijn, en online het een en ander te bestellen, of het idee toch maar te laten varen.

Ik hoop dat jullie me wat goed advies/trucs/tips kunnen geven.
Chick on a mission
pi_92248617
Mijn ervaring is dat zpaghetti inderdaad erg zwaar is. Daarbij kost haken inderdaad meer draad (ik geloof, gemiddeld, 3x zoveel)en kan het veel stuggere stof opleveren dan breien. Maar dat hangt van meerdere dingen af. Als je een grotere haaknaald neemt, wordt het al minder stug. Als je een patroontje maakt met gaatjes er in, wordt het ook minder stug.

Ik zelf zou geen sjaal maken van zpaghetti, maar van een lekker zacht garen. Wol of acryl of een mix daarvan. Die zijn er vast ook in dikke maten. Maar dit is waarschijnlijk altijd lichter (in gewicht) dan zpaghetti en dat lijkt me prettiger dragen.

Zpaghetti vind ik meer geschikt voor 'gebruiksvoorwerpen', zoals een poef, een kleedje. Ik heb er een keer een tas van gemaakt en die was ook erg zwaar (ik heb hem weggegeven, dus ik weet niet hoe hij echt in het gebruik is).

Het is heel leuk spul, maar voor kleding gebruiken is lastig omdat het stug is en zwaarder dan gewoon garen. Succes! :)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92251123
Ik denk ook dat 't niet comfortabel zal zitten, een sjaal van zpaghetti. Veel te stug & zwaar idd. Als je bedenkt dat je met dat spul een mand kunt haken dat zichzelf overeind en in vorm houdt.... ;)
'k Ben ook wel een liefhebber van grof hoor. Maar dan toch beter een lekkere dikke katoen/wol. Of bijvoorbeeld een dubbele draad (of 3-dubbel), voor extra grof effect. En dan met een wat dikkere naald dan eigenlijk bij de draad hoort.
Nou ja, wat Daste zegt dus eigenlijk. :P

Oh, en Daste, jouw tunisch haakwerk vind ik toch wel leuk hoor! :Y Dat omkrullen is idd jammer. ik heb ook nog iets tunisch liggen dat ik niet afgemaakt heb, juist vanwege dat irritante gekrul. Maar een randje er omheen haken klinkt wel slim. Toch maar eens proberen.

Haha Lyssa, al die eendjes die zo verwachtingsvol kijken naar de nieuwste aanwinst. :D
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:47:35 #288
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92251811
Ik heb net een tussendoor-projectje af, een sjaal voor mezelf (pics volgen nog).
Maar ik heb nu even jullie hulp/ideeën nodig. In april wordt het dochtertje van een goede vriendin van mij 1 jaar. Ik wil graag iets haken voor haar dochtertje, maar ik heb geen idee wat leuk/veilig is voor een 1-jarige. Bovendien bedenken jullie misschien wel iets waar ik zelf niet zo snel aan zou denken.
klerkje
pi_92252398
Ik zou eerder voor een zacht garen gaan dan zpagetti voor een sjaal. Een sjaal van zpagetti lijkt me totaal niet lekker zitten eigenlijk.

Ik weet het niet, hoor. :{
(sorry voor de mobiele telefoonfoto :P)

Het wordt deze trouwens:

Even afwachten wat het wordt, denk ik maar :P
pi_92253846
Spiegelei; zo'n bal als Trui heeft gemaakt (en Mijsje ook, dacht ik?) misschien? Die vind ik erg leuk! :Y

Herfstblad; ik kan er zo nog niet veel van zeggen eigenlijk. :D Maar hey, anders wordt het een nieuw soort? ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Eska op 02-02-2011 23:29:57 ]
pi_92254287
Ooh wat zijn die eendjes toch leuk! Denk dat ik me er ook maar eens aan moet wagen. Al die mooie dekens die voorbij komen zijn ook inspirerend en ik wil ook wel graag een col maken.. weet nou niet meer waar ik moet beginnen.

@herfstblad ik zie het er wel in hoor, komt denk ik wel goed! Zie ik met de hondjes ook, hoe verder je komt, hoe meer het er op gaat lijken. Ben heel benieuwd naar het resultaat.
pi_92254821
Oh die bal!! en oohhhww die eendjes tutorial heb ik in mn favorieten gezet O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Klaproosje op 02-02-2011 23:44:39 (tikfout) ]
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_92254897
Oh en thanks voor de complimenten betreffende mijn lipbalsemhouder O-) Hij gaat morgen anoniem op de bus naar mn labelloverslaafde vriendin :P
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
  donderdag 3 februari 2011 @ 06:18:53 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92261101
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:12 schreef Eska het volgende:
Oh, en mijn 12-(bijna 13-)jarige zoon wilde ook zo graag leren haken. :D O+ Het viel niet mee, maar hij zette door. :P :%
En zie hier zijn eerste haakseltje 8-)

[ afbeelding ]

En hij oefent dapper door! :Y)

[ afbeelding ]
wow! _O_ _O_ _O_
de mijne wilde 't ook graag leren maar komt nog niet verder dan een ketting van lossen. :+
in de haak.
  donderdag 3 februari 2011 @ 07:05:18 #295
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92261258
Herfstblad ik denk dat het wel helemaal goedkomt hoor met je draakje :D

En lyssa: lief eendje weer ^^ en met jouw draak komt het ook helemaal goed zo te zien.

Spiegelei je zou een satpeltoren kunnen maken. deze

ik schrok om kwart voor 6 wakker van een harde knal (geen idee wat het was)en kon natuurlijk vervolgens niet meer slapen. bedacht me: als ik nu op sta kan ik Moosje afhaken...maar m'n bed was toch te warm. Maar nu heb ik er wel spijt van hihi ;) verslaaaaaafd
pi_92263710
Dat eendje... ik snap er weer eens geen jota van.. van 12 naar 18 steken.. en het vertalen ervan.....

pi_92264320
Steken meerderen, zoals dat heet, doe je door 2 steken in dezelfde lus te doen, als je van 12 naar 18 gaat doe je dat dus elke 2 lussen (een keer gewoon 1 steek en in de volgende lus 2 steken, etc.)
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:31:13 #298
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92264514
Wat een leuke dingen weer allemaal O+
Ik heb weer een opdrachtje :D deze keer van een vriend die wil dat ik een Cheshire cat voor hem haak *O*
Knoei
pi_92264848
Klaproosje. Ik kan vanavond wel even een duidelijke NL versie op schrijven als je wil?
pi_92265798
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:44 schreef Lyssa het volgende:
Klaproosje. Ik kan vanavond wel even een duidelijke NL versie op schrijven als je wil?
:Y O+
Ik antwoord even voor alle users die het niet snappen. O-)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')