abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92223701
Thanks, moet ook bekennen dat die van gisteravond, ook uit elkaar ging vallen, het koordje wat bovenaan zat liet helemaal los na een paar keer trekken door mijn dochter van 9 maanden.. hihi.. Dus nu hangt deze aan mijn eigen sleutelbos, en ga ik nogmaals een nieuwe maken voor mijn labelloverslaafde vriendin :Y
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_92224221
Wat worden er weer mooie en leuke dingen gemaakt!

Hier een update-tje (?!) van mijn 'loper'. Ik maak hem in tunische steek.

De bedoeling was om allemaal leuke kleurtjes bij elkaar te doen, maar het wordt nu een beetje jaren '70 psychedelisch ;( En het krult als de neten, dus als het klaar is gaan er een paar rijen halve vasten omheen. Hopelijk helpt dat.
Maar het is heel leuk om te doen en heel makkelijk!

Trouwens, zoals mijn naald nu ligt, krijg je een steek die op een brei-steek lijkt. Ik maak de gewone tunische steek.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92224347
Ik vind de kleuren erg mooi hoor, Daste!
pi_92224490
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:51 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

duckie 6!

en de andere duckies op de achtergrond
wat zijn ze schattig!! Tess ziet ze en roept heel hard kwakwak
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92224579
Mooi O+ en nu weet ik meteen waarom er van die lange haaknaalden bestaan. :') Goed dat ik ze zelf ook al heb dan kan ik die methode ook een proberen in de toekomst. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92224721
En natuurlijk beterschap aan iedereen!! Zucht, ben je een bericht aan het typen, vergeet je het belangrijkste! ;)

En de kleuren zijn inderdaad niet verkeerd ofzo, maar op de een of andere manier is de combinatie niet zoals ik het in mijn hoofd had. |:(
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92225097
Ik vind de combinatie juist leuk, Daste.

Mijn deken is bijna af. Alleen nog een rand schelpjes erom heen en dan is ie af. *O*
pi_92225110
Ik vind die combinatie van donker naar licht en dan weer naar donker toe niet slecht. ;)

Vanmiddag wilde ik ook nog even een paar zwarte bollen wol bij de Action ophalen om de hoeveelheid voor mijn bankhoes nog aan te vullen. Kom ik bij de kassa en denk.... :{ dat lijkt wel een soort mislukt extreem donkergroen/antraciet i.p.v. diepzwart...niet meegenomen dus, blijkbaar een heel raar kleurbad. :')
Optimist tot in de kist
pi_92228495
Mag zeker niet ff spammen? Hier staan ook de haarknipjes waar ik het over had..
http://leukigheid.blogspot.com/
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_92228987
Die kleuren Daste, vind ik erg mooi hoor!
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:41:00 #261
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_92230211
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:03 schreef Daste het volgende:
Wat worden er weer mooie en leuke dingen gemaakt!

Hier een update-tje (?!) van mijn 'loper'. Ik maak hem in tunische steek.
[ afbeelding ]
De bedoeling was om allemaal leuke kleurtjes bij elkaar te doen, maar het wordt nu een beetje jaren '70 psychedelisch ;( En het krult als de neten, dus als het klaar is gaan er een paar rijen halve vasten omheen. Hopelijk helpt dat.
Maar het is heel leuk om te doen en heel makkelijk!

Trouwens, zoals mijn naald nu ligt, krijg je een steek die op een brei-steek lijkt. Ik maak de gewone tunische steek.
Wat leuk! En dat krullen is inderdaad vervelend.
Ik heb zo'n tunische haaknaald(maat mega :D ) voor zpagetti. Ik wil eigenlijk een badkamerkleedje maken maar zie ook op tegen dat krullen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_92231716
Een tunische haaknaald voor zpaghetti, dan moet ik denken aan een bezemsteel... ;)

Dit is Nova van de Wibra (behalve de groen, dat is Ella) en daar wordt een naald 3,5 - 4,5 voor aangeraden. Ik haak met een 5, dus redelijk ruim en nog krult het. Maar het wordt wel een mooi stevig stofje.
De bedoeling is dat die over mijn 'nachtkastje' komt. Dat is zo'n kist van Ikea (ik weet de naam er niet van) maar er zitten van die vierkante gaten in. Daar vallen dus regelmatig kettingen en oorbellen in. Dus een lapje erover om te zorgen dat dat niet meer gebeurt.
W. Somerset Maugham
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:42:26 #263
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_92236221

ik ben niet helemaal overtuigd... ;)
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_92236780
Zon jas heb ik ooit eens gezien bij een klant, zoiets tenminste.

En nog een brekepoot!(al dan niet gebroken) Gezellig! Kben er helemaal klaar mee af en toe krijg ik een soort kramp in mn kuit. niet van dat hele erge maar toch echt krampachtig en niet fijn :P
En mn krukloopskills zijn echt belabberd door een grote teen met neppees, en nee je kunt dus blijkbaar echt niet zonder grote teen.

En mn zelfbedachte uit de lossepolsgehaakte konijn gaat gruwelijk mislukken waarschijnlijk.
pi_92236853
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:42 schreef Whiskers het volgende:
[ afbeelding ]

ik ben niet helemaal overtuigd... ;)
Mmm een gehaakte badjas, dat zou nog net kunnen misschien...
pi_92237020
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:54 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zon jas heb ik ooit eens gezien bij een klant, zoiets tenminste.

En nog een brekepoot!(al dan niet gebroken) Gezellig! Kben er helemaal klaar mee af en toe krijg ik een soort kramp in mn kuit. niet van dat hele erge maar toch echt krampachtig en niet fijn :P
En mn krukloopskills zijn echt belabberd door een grote teen met neppees, en nee je kunt dus blijkbaar echt niet zonder grote teen.

En mn zelfbedachte uit de lossepolsgehaakte konijn gaat gruwelijk mislukken waarschijnlijk.
Welkom in de kneuzenFOK!groep. *O*
Ik heb net mijn teen eens even bekeken...er zit een verdachte blauw uitgeslagen streep over de hele teen heen (waar hij dus is dubbelgeklapt) en dat past perfect bij mijn blauwe onderbeen :+ maar ik kan de teen wel bewegen dus we houden het maar op een kneuzing. :')
Haken zal ik de komende dagen wel genoeg doen want lange wandelingen maken (met of zonder hondjes) zal er wel niet in zitten (en zo zijn weer weer terug bij het haken :P ).
Optimist tot in de kist
pi_92237391
Kun je ook als er tegendruk wordt gegeven m omhoog of omlaag doen?
Haken doe ik vrij weinig, omdat ik niet lekker kan zitten met dat gipsen tientonner van een poot.

http://www.ravelry.com/patterns/library/train-7 een trein, je zal maar een jongetje hebben, dan is t toch wel erg leuk!
pi_92237487
Hoothoot, je deken is mooi geworden! :Y

En die lippenbalsemhouder van Klaproosje is lollig. :D

Oi, en al die manke pootjes hier! :o Sterkte!

Mijn deken is af! Jawel! :7

Hij is ca. 1.10 breed en 1.60 lang.
Met cotton 8 O+ en naald 4.
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:10:05 #269
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92237661
wooow allemaal mooie dekens!! van HootHoot (zit dat kanten randje eromheen?) van Daste (die kleuren zijn echt heel gaaf!) en van Eska (het eindresultaat is echt heel tof :D)

En leuk labellohoesje Klaproosje :) je boekt snel vooruitgang :)

Die gehaakte trein is echt tof! (slaat 'm op) :) en die jas ben ik ook niet van overtuigd haha :P

En beterschap voor alle breke/kneuze-benen! (ik dacht trouwens dat dat van breken is beter dan kneuzen alleen voor ribben geldt en niet voor benen...maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen).

Eerst maar weer eens wat werken en dan verder aan Moosje ^^ Heb er weer zin in want dat pootje gister ging zo snel en soepel :) bij het lijfje moest ik nogal wat kracht gebruiken
pi_92237669
Leuk Eska! Mooie stekencombo :Y
pi_92237761
Mooie deken!

Mijn deken is ook af! *O* Ik zal er vanavond/morgen een foto van maken.
pi_92237764
Oh, en mijn 12-(bijna 13-)jarige zoon wilde ook zo graag leren haken. :D O+ Het viel niet mee, maar hij zette door. :P :%
En zie hier zijn eerste haakseltje 8-)

En hij oefent dapper door! :Y)

pi_92237813
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kun je ook als er tegendruk wordt gegeven m omhoog of omlaag doen?
Haken doe ik vrij weinig, omdat ik niet lekker kan zitten met dat gipsen tientonner van een poot.

http://www.ravelry.com/patterns/library/train-7 een trein, je zal maar een jongetje hebben, dan is t toch wel erg leuk!
Test test...ja dus. :D Niet dat je nou zo blij moet zijn met een kneuzing maar op een gipsen poot zit ik nou ook niet echt te wachten, veel te lastig hier en nog slechte herinneringen aan een gipsen poot voor 4 maanden met de gebroken enkel. }:|
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:06 schreef Eska het volgende:
Hoothoot, je deken is mooi geworden! :Y

En die lippenbalsemhouder van Klaproosje is lollig. :D

Oi, en al die manke pootjes hier! :o Sterkte!

Mijn deken is af! Jawel! :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij is ca. 1.10 breed en 1.60 lang.
Met cotton 8 O+ en naald 4.
Leuke deken :D . Welk garen heb je gebruikt?
Optimist tot in de kist
pi_92237937
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:12 schreef Eska het volgende:
Oh, en mijn 12-(bijna 13-)jarige zoon wilde ook zo graag leren haken. :D O+ Het viel niet mee, maar hij zette door. :P :%
En zie hier zijn eerste haakseltje 8-)

[ afbeelding ]

En hij oefent dapper door! :Y)

[ afbeelding ]
*O* . Het patroon van mijn deken heb ik van een man op You Tube dus alle mannen aan de haak het haken :D :+
Optimist tot in de kist
pi_92238630
Wow! Mooi zeg!
Ik zag nog een mooie deken van hoothoot geloof ik!

EsseEi: dat moet jij toch wel weten :P Breken is altijd beter dan zwaar kneuzen! Nou ja behalve bij ribben dus. Heb namelijk beide gehad, meerder keren :P Maar als het gebroken is is het zodra het gips er omheen zit over met de pijn, met kneuzen is dat niet zo dan blijf je maar doorkloten. Helaas is het bij mij nu maar soort van gebroken maar dus niet echt, en aangezien ik nog niet pijnvrij ben gok ik op iets met mn banden ofzo. Maar het is al woensdag! Bijna maandag...

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=370278.0
Ik ga nu deze maken. Een gewoon beertje. En aangezien ik zielig ben mag ik gewoon 50 projectjes tegelijk :P

Grr mn updates doen t niet, maar fijn dat ie t doet, dat deed ie bij mij niet en uiteindelijk was mn pees gescheurd, waar ik nu 5 jaar later nog last van heb :P

Maar ik ga bankhangen, computeren met gipsen poot is geen succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')