quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 11:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Slanktopicbewoner door de bocht
BMR is niet je onderhoud! BMR is wat je lichaam nodig heeft om zijn vitale functies uit te voeren...
Wanneer je gewicht erg hoog is, is je BMR ook hoger, daar onder gaan zitten is erg fout! (lees: slopend)
70%-80% van je onderhoud aanhouden is vaak een goede formule tot afvallen.
Ook is het verstandig om te kijken wat de verhoudingen zijn van je voedingsstoffen.
KH-vet-eiwit verhouding die bij mij goed werkt is 20-40-40.
En bewegen natuurlijk! Het is beter voor je lichaam om extra brandstof te verbranden, dan er te weinig brandstof in te gooien.
Als grote man, die sport, zit ik op een onderhoud van ~3600kcal, vaak zit ik er maar iets van 300kcal onder en val toch af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[edit] Vermijd slechte koolhydraten! Ymme, je lijstje is op zich goed, behalve dat zo'n beetje al je koolhydraten de verkeerde type zijn. Cornflakes, crackers, eierkoek e.d. [/edit]quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 11:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ah kijk, dáár zit het verschil dus in... Ik heb mijn activiteitenniveau aan moeten geven bij mijn berekening. Dus het is niet gebaseerd op alleen maar de hele dag stil in bed liggen... Dus dan kom je uit op een dosis die je gewicht 'op peil' houdt... Op peil houden komt op mij over als 'onderhoud' en niet als afvallen...
Ik zal nog eens een ander tooltje proberen...Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
quote:http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.htmlOp vrijdag 29 oktober 2010 11:23 schreef ymme het volgende:
En ymme is nog steeds benieuwd waar je je BMR kan laten uitrekenen
quote:Volkoren producten!Op vrijdag 29 oktober 2010 11:24 schreef ymme het volgende:
En ik eet dus slechte koolhydraten. Wat zijn dan de goede?
quote:Excuus, met crackers bedoel ik ook knackerbrod. Of anders volkoren cracker van LUOp vrijdag 29 oktober 2010 11:27 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Volkoren producten!
Cornflakes kun je vervangen met havermout (eventueel een lepeltje honing erbij)
Crackers kun je vervangen met knackerbrod
Eierkoeken vervangen met een gekookt eitje bijvoorbeeld
BMR uitrekenen
quote:Naja, jij kent m'n figuur... Het is de afgelopen 2 jaar zo'n 30 kilo meer geworden
quote:Tijdelijk ja, maar op een bepaald moment gaat het vreten aan je organen. En daarbij spreek je die vetvoorraad sowieso aan als je in beweging blijft en onder je totaalbehoefte gaat zittenOp vrijdag 29 oktober 2010 11:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Naja, jij kent m'n figuur... Het is de afgelopen 2 jaar zo'n 30 kilo meer geworden![]()
Ik voel m'n knieën dus die vierdaagse hoef ik niet te proberenIk wil eerst terug naar de dubbele cijfers daarna ga ik weer normaal doen. Overigens staat in jouw stuk over BMR dat bij te weinig inname men de vetvoorraad gaat aanspreken, is dat niet juist de bedoeling van afvallen?
quote:Vergeet die koolhydraten 's ochtends dan! Neem lekker een grote kom met yoghurt of kwark met fruit...Op vrijdag 29 oktober 2010 11:30 schreef ymme het volgende:
[..]
Excuus, met crackers bedoel ik ook knackerbrod. Of anders volkoren cracker van LU
En havermout. Nee echt niet.Krijg ik echt niet weg
Ben al blij dat ik 's ochtends de cornflakes door mijn keel krijg
Maar bedankt voor de tips.
Hoe beter en gezonder hoe mooier natuurlijk.
quote:Zo zwaar als nu ben ik nog nooit geweestOp vrijdag 29 oktober 2010 11:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tijdelijk ja, maar op een bepaald moment gaat het vreten aan je organen. En daarbij spreek je die vetvoorraad sowieso aan als je in beweging blijft en onder je totaalbehoefte gaat zitten
Ik ken je figuur, je bent nu toch niet zwaarder dan de allereerste keer dat wij ons gezien hebben? Vierdaagse is voor mij ook geen optie voorlopig, mijn gewricht hebben op het moment te lijden onder een kuur en stiekem toch ook wel wat kilo's teveel. Maar sinds 2005 zijn er 15 kilo structureel af gelukkig
quote:mja.. je hebt normaal en je hebt normaal..Op vrijdag 29 oktober 2010 13:30 schreef LovelyLady het volgende:
Mijn stiefmoeder is dmv het dr frank dieet 14 kilo afgevallen....
En die zitten er inmiddels allemaal al weer aan. Omdat ze weer 'normaal' is gaan eten...
quote:Mja ik doelde op 'normaal' als in met koolhydraten en 2 boterhammen onbijt en lunch en fruit als tussendoor en avond etenOp vrijdag 29 oktober 2010 13:42 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
mja.. je hebt normaal en je hebt normaal..
ik eet sowieso al te weinigen niet ongezond.. )
quote:Waar je bij Dr Frank op moet letten is dat tijdens het dieet de Caloriën die je binnen moet krijgen per dag voornamelijk uit vetten komen als de koolhydraten wegvallen. Als je na je dieet alleen koolhydraten toevoegt kom je te hoog uit, je moet dus ook 'de rest' weer bekijken. Eigenlijk moet je koolhydraten toevoegen en tegelijkertijd wat minder vetten gaan eten...Op vrijdag 29 oktober 2010 13:44 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mja ik doelde op 'normaal' als in met koolhydraten en 2 boterhammen onbijt en lunch en fruit als tussendoor en avond eten
quote:inderdaad.. je moet ook een beetje het "juiste" dieet vinden.. iets wat bij je past en wat bij je stofwisseling past..Op vrijdag 29 oktober 2010 13:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik vind het maar ingewikkeld hoor al die dieetprogramma's want voor de een kan het prima werken maar voor de ander weer niet....
* LovelyLady is nog steeds zoekende
quote:En iets wat je kunt volhoudenOp vrijdag 29 oktober 2010 14:02 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
inderdaad.. je moet ook een beetje het "juiste" dieet vinden.. iets wat bij je past en wat bij je stofwisseling past..
quote:Precies, dat dusOp vrijdag 29 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:
Hier niet echt een dieet. Maar een wijziging in het levenspatroon. Qua eten en bewegen
En dat werkt voor mij wel.
quote:maar wat zijn dan de wijzigingen die jij hebt aangebracht dan??Op vrijdag 29 oktober 2010 14:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Precies, dat dusEn dat voelt echt super goed, want zonder echte moeite (door geen rare regels enzo) gaat het afvallen langzaam maar wel constant
quote:Waarom is dat niet de bedoeling?Op vrijdag 29 oktober 2010 15:37 schreef ymme het volgende:
Ik heb nu eerst 2 boterhammen gemaakt. Honger.
Nou en dat is geloof ik niet de bedoeling. Wel logisch ná 1,5 lopen.
quote:Meer gestructureerd eten, gezonde makkelijke snel klaar recepten verzinnen en wat bewuster kiezen wat ik eet. En natuurlijk is het minder qua kcal wat ik nu eetOp vrijdag 29 oktober 2010 16:00 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
maar wat zijn dan de wijzigingen die jij hebt aangebracht dan??
quote:Sta je wel stil? Want dat is alsnog beter dan weer gewicht aankomen (al val je uiteraard liever afOp zaterdag 30 oktober 2010 13:05 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr gaat zometeen weer sporten en relaxen in de sauna.
De laatste 2 weken val ik weer niet af. Ook het vetpercentage daalt niet, best demotiverend dit..Toegegeven, ik heb veel gesnoept.
![]()
quote:Als het lekker is, wil je dan het receptje posten?Op zaterdag 30 oktober 2010 13:44 schreef flugeltje het volgende:
Ik sta een wortelsoepje te koken nu, die gaat straks in porties de vriezer in zodat we een gezond tussendoortje hebben... Ben benieuwd, is de eerste keer dat ik wortelsoep maak...
Ik sta inderdaad stil qua gewicht (al schommelt het soms wel 0,5 tot 1kg afhankelijk van het weegmoment).quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:49 schreef Marijkezwolle het volgende:[/b]
[..]
Sta je wel stil? Want dat is alsnog beter dan weer gewicht aankomen (al val je uiteraard liever af).
En sauna
Pompoensoep is heerlijkquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:15 schreef flugeltje het volgende:
Tuuk post ik het dan
Pompoensoep is ook zo lekker, heb ik een paar weken geleden voor het eerst gemaakt. Ben d'r best goed in
Doe halve tot een kilo is vaak vochtverschil, dus maak je daar niet te druk omquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik sta inderdaad stil qua gewicht (al schommelt het soms wel 0,5 tot 1kg afhankelijk van het weegmoment).
En sauna is inderdaad heerlijk. Dat is één van de redenen waarom ik 3-4x per week naar de sportschool ga.Het sporten kost mij overigens wel veel tijd. Als ik sport, dan sport ik ongeveer een uurtje, geniet ik nog een uurtje van de sauna (incl. rust) en ben ik in totaal 20-30 minuten onderweg. Daarnaast moet ik nog omkleden, douchen en vaak ook babbelen na het sporten. Al met al kost het sporten mij zo'n 3 uurtjes per keer.
Ik heb een fulltime job (op papier 40 uur, in de praktijk circa 45 uur per week); gelukkig haast geen reistijd (max 30 minuten per dag) behalve op dagen dat ik op een andere vestiging moet zijn (minstens 2x per week ben ik 4-5 uurtjes per keer onderweg). Verder woont mijn vriendin 150km verderop wat mij ook aardig wat tijd kost...
En ik wil hier over een paar maanden nog een deeltijd HBO-studie aan toevoegen...
Ik denk dat het te ambitieus isquote:Op zondag 31 oktober 2010 06:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wil wel 40 uur blijven werken, maar ik weet niet of dat me gaat lukken. Misschien dat ik 4x9 uur ga werken, op die manier zou ik een dag vrij kunnen maken voor de studie.
Het sporten (+ het hele gebeuren er omheen) helpt mij te ontspannen, iets wat ik echt nodig heb. Alleen een beetje jammer dat het zoveel tijd kost.
HIIT niet iets om te proberen? Kun je een goede work-out in 30min. doen, beetje kracht erbij en je bent maar een uurtje kwijt (excl. sauna e.d.)quote:Op zondag 31 oktober 2010 06:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wil wel 40 uur blijven werken, maar ik weet niet of dat me gaat lukken. Misschien dat ik 4x9 uur ga werken, op die manier zou ik een dag vrij kunnen maken voor de studie.
Het sporten (+ het hele gebeuren er omheen) helpt mij te ontspannen, iets wat ik echt nodig heb. Alleen een beetje jammer dat het zoveel tijd kost.
Ik zie wel hoe het loopt. Mocht het te zwaar worden, dan kan ik nog altijd afbouwen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik denk dat het te ambitieus isIk heb mijn laatste jaar van de studie ook deeltijd gedaan, niemand daar die 40 uur werkte. Als je een priveleven wilt houden dan zou ik er inderdaad van uitgaan dat 4x9 de max zal zijn
![]()
2x in de week sauna zou ik nog mee kunnen leven, maar ik wil toch als het kan minstens 3x in de week sporten totdat ik een acceptabel gewicht heb.quote:Ja, dat is wel zo. Maar ook wel lekker dat je zo'n moment hebtEn als je er straks wat minder tijd voor hebt dan is bij wijze van 2 keer in de week ook al heerlijk
Nope. Sinds begin dit jaar eet ik gewoon gezonder en beweeg ik veel meer. Bovendien snack ik veel minder: vroeger haalde ik wekelijks minstens 2x patat, en at ik wekelijks enkele zakken chips. Nu eet ik hooguit 2x per maand patat (als onderdeel van een maaltijd door ook gezond voedsel aan toe te voegen). Als ik in een slechte bui ben wil ik nog steeds weleens een zak chips eten, en dat komt de laatste paar weken helaas vaker voor.quote:Volg jij trouwens een speciaal dieet oid?
2x per week train ik samen met een personal trainer (halfuur per keer). Na deze training ben ik sowieso helemaal uitgeput en kan ik niet verder. Tijdens deze twee sessies doe ik aan zowel functionele als spieroefeningen (met gewichten). Ik zorg uiteraard wel voor een fatsoenlijke warming-up (10-15 minuten lopen).quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:12 schreef V1z0R het volgende:
[..]
HIIT niet iets om te proberen? Kun je een goede work-out in 30min. doen, beetje kracht erbij en je bent maar een uurtje kwijt (excl. sauna e.d.)
Het is echter niet zo lekker als het niet koud is, bijna niet te vreten.quote:Op maandag 25 oktober 2010 09:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kan gewoon hoor, zolang het geen hoogzomer is
Fipperquote:Op maandag 1 november 2010 12:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is echter niet zo lekker als het niet koud is, bijna niet te vreten.
* sylvesterrr gaat op zoek naar een gekoelde lunchbox.
quote:Hmm.. das dus mijn probleem.. iedereen die afvalt doet dat door niet meer te snoepen..Op vrijdag 29 oktober 2010 17:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Meer gestructureerd eten, gezonde makkelijke snel klaar recepten verzinnen en wat bewuster kiezen wat ik eet. En natuurlijk is het minder qua kcal wat ik nu eetMaar vooral de structuur doet me erg goed. En het echt bewust nadenken over wat ik eet en wat er inzit.
quote:
@DarkElf ik zat gister echt vol, het is zo ongeveer m'n normale voedingspatroon met als verschil dat het koolhydraatarme boterhammen en crackers zijn ipv gewone. 's avonds was het een makkelijke omelet omdat Martijn niet thuis was, doe ik anders ook als hij er niet is. Ik zie nu ook dat ik de salade die ik er bij gegeten heb niet opgeschreven heb. Vanavond 2 tartaartjes met 250 gram spruiten en champignons ipv aardappel... Zoals gezegd ga ik alleen nog wat aanpassingen doen om het aantal Kcal omhoog te krijgen. Vermoedelijk dus toch een toetje na het avondeten en een stuk kaas bij lunch of als tussendoortje. En op zoek naar voedingsmiddelen met weinig koolhydraten en veel calorien.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:03 schreef flugeltje het volgende:
Koolhydraten aan de hoge kant, maar dat komt met name omdat ik mezelf vergist heb in de pompoensoep, dacht dat die minder KH zou bevatten. Kcal aan de lage kant, maar op te lossen door ipv een atkinsreep een stuk kaas als tussendoortje te nemen. Aantal KH gaat dan omlaag en Kcal omhoog. Morgen alles van vandaag maar eens uitrekenen en zien of het al beter klopt...
Dat gaat me écht niet lukken. Ik ben in mijn jeugd iets teveel verwend,zie daar de oorzaak van 'het' probleem genaamd overgewicht...quote:
Als je echt wilt, lukt dat ookquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat gaat me écht niet lukken. Ik ben in mijn jeugd iets teveel verwend,zie daar de oorzaak van 'het' probleem genaamd overgewicht...
tnx! Die kan mooi op m'n lijstje voor de Sintquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:57 schreef LovelyLady het volgende:
Flugeltje, ik was even aan het rondneuzen op bol.com en toen kwam ik dit tegen en moest gelijk aan jou denken
Het was ook lekkerquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je echt wilt, lukt dat ook
En Fluugs, tartaartjes met champignons en spruitjesDamn, dat is echt lekker!
Stampot met meerdere vleessoorten is altijd wel jumjum!quote:Mijn patroontje vandaag:
O: 2 sneden bruin, blueband, pindakaas, koffie + koffiemelk
T: appel, mok thee
L: 4 sneden bruin, blueband, gebraden gehakt, berliner, koffie+melk+suiker (ieuw! foutje van collega)
T: kwart appel, evergreen appel
D: zuurkoolstampot, stukje braadworst, casselerrib en knakworst, jus
T: Koffie verkeerd
Het broodbeleg is niet het meest verantwoorde, maar dit was wat er in huis was. En met stukje braadworst bedoel ik letterlijk 3 cm (eentje verdeelt over drie personen)We deden restverwerking vandaag
Het was heerlijk, de stampot was van zondag, dus goed doorgetrokken. En gewoon allemaal kleine stukjes vlees, lekker afwisselend maar bij elkaar niet meer dan normaal.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het was ook lekker
[..]
Stampot met meerdere vleessoorten is altijd wel jumjum!
Je zou je ook eigenlijk niet moeten wegen tussendoor. Dat kan ZO enorm verschillen van dag tot dag. En laat je niet gek maken door die stomme weegschaal hequote:Op dinsdag 2 november 2010 07:34 schreef ymme het volgende:
Vandaag was mijn weegdag.
Door een flink fout weekend maar -0,2 (beter iets dan niets ik weet het).
Maar ik weet ook heel goed dat het meer kon zijn (vrijdag - 1,8).
Maar '1 pluspunt, heb dit weekend al meer afgeslagen dan dat ik normaal doe.
Nu alles wat voorbij komt nog afslaan.
Ja, nee, hier ga je dus even te kort door de bocht want jij bent geen sporter. Sporters hebben die eiwitten nodig voor spierherstel en -opbouw, jij niet. Een te hoge inname van eiwitten kan op de lange termijn wel degelijk schade opleveren. Organen die door je overgewicht al flink 'overbelast' zijn, kunnen soms heel slecht reageren op zo'n omschakeling.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:35 schreef flugeltje het volgende:
(sporters maken ook gebruik van eiwitten, is niet slecht voor je ofzo)
quote:Op woensdag 3 november 2010 10:46 schreef DarkElf het volgende:
wat begeleiding is altijd ok,gewoon eruit halen wat voor jou nuttig is
en ik bedoelde ook niet jou alleen hoor, jij diende alleen als voorbeeld met die shakes die je vies vond![]()
Eensch en ik heb ook van alles overwogen. Heb m'n zwangerschapsverlof gebruikt om heel veel verschillende methodes, inclusief hun effecten, te bekijken. Dit leek de beste optie voor mij voor de korte termijn.quote:maar ik denk sowieso dat mensen die hier posten, kijk naar t lijstje van Ymme van zaterdag... Dat is veel te weinig en zo bereikt een mens echt niet dat je op een gezonde blijvende manier afvalt
Er zijn gewoon veel valkuilen met afvallen, Te weinig eten, een andere is denken dat carbs de vijand zijn (overdaad schaadt ja maar je hebt heus wel wat carbs nodig, en overdaad schaadt met alles, ook met eiwitten: denk aan je nieren!) om er maar 2 te noemen, en tis gewoon zonde om te zien dat mensen hier soms heel enthousiast komen, afvallen en stoppen met lijnen en vaak weer in oude gewoontes vallen, of verdwijnen omdat ze t niet vol konden houden aangezien ze te streng waren....
Hahaha, klopt jaquote:Op donderdag 4 november 2010 09:18 schreef eleusis het volgende:
Ik ben een zondaarMaar stress-eten is het lekkerste eten
Mijn vriend moet ook weer even wennen aan het feit dat ik niet meer meedoe met uitbundige toetjes, koekjes bij de koffie enzo. Maar ik ben ook pas net weer aan mijn schema bezig, dus dat loopt wel losquote:Op donderdag 4 november 2010 09:49 schreef Blistering het volgende:
[..]
Hahaha, klopt ja. Ik had gister net lekker gesport, komt m'n moeder binnen ''Heb je lekker gesport?''. Dus ik zeg ja, geeft ze me een gevulde koek
. Heb gebaar is verder leuk enzo, maar ook zij weet dat ik niet aan zulke tussendoortjes doe doordeweeks
. Dus afgeslagen uiteraard.
En dat heeft de weegschaal me in dank afgenomen want vanmorgen was er weer een kilo af.
quote:Op donderdag 4 november 2010 09:18 schreef eleusis het volgende:
Ik ben een zondaarMaar stress-eten is het lekkerste eten
Eraf is erafquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:13 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag gewogen na twee weken en een pond eraf
Niet heel veel, maar ik had vorige week een hoop dat ik uit eten ben geweest omdat ik geen tijd had om te koken.
WW heeft het hele systeem weer veranderd toch? Ik ken het alleen nog in de oude versiesquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:39 schreef eleusis het volgende:
Super-moe-eten is de bom
Ik begin een beetje in de nieuwe puntenhoeveelheid te komen. Tot laat overgewerkt, met slechts een paar bruine broodjes op de hele dag en veel spa rood, daarna een Sonja Bakker-maaltje, en als tussendoortjes alleen een handjevol light chips en een glaasje champagne. Zo is het wel vol te houden!
Hardlopen durf ik idd nog LANG niet aan. I've tried, maar die buik die heen-en-weer klotst, echt een no go.Wel stevig fietsen.
Langzaam is goedquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:49 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met afvallen en ja ik doe nog steeds "walk at home fitness" van Leslie Sansone (WATP)Dit probeer ik elke dag te doen naast mijn wekelijkse Pilates uurtje. Ergens in juni woog ik 83 kilo en nu weeg ik 77, het gaat langzaam maar ik ben tevreden
Ik wil zelf niet in het lijstje omdat ik te veel mensen ken op Fok! waarvan ik niet wil dat ze m'n gewicht weten... Misschien doe ik wel het aantal kg's wat af moet vallen als gewicht, zodat mijn voortgang er wel in staatquote:Op zondag 7 november 2010 09:51 schreef Riann het volgende:
weinig mensen staan er voortaan in het lijstje
zonde
Hoeveel kg ben je kwijt. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn startgewicht me niet intereseert en iedereen mag het weten. Je bent er nu toch ook iets aan het doen dat is toch alleen maar goed en geweldig.quote:Op zondag 7 november 2010 09:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik wil zelf niet in het lijstje omdat ik te veel mensen ken op Fok! waarvan ik niet wil dat ze m'n gewicht weten... Misschien doe ik wel het aantal kg's wat af moet vallen als gewicht, zodat mijn voortgang er wel in staat
Ik ben nu ongeveer de eerste 10 kg kwijt, val gemiddeld een halve kg per week af.quote:Op zondag 7 november 2010 09:54 schreef Riann het volgende:
[..]
Hoeveel kg ben je kwijt. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn startgewicht me niet intereseert en iedereen mag het weten. Je bent er nu toch ook iets aan het doen dat is toch alleen maar goed en geweldig.
10 KG is toch al heel goed. Maar het is jou beslissing. Je mag er wel trots op zijn hoor dat je er al 10 kg kwijt bent. Ik heb een Gastric bypass gehad omdat ik bleef aankomen. En wat ik ook deed ik viel niet af. Zodoende heeft mijn endocrinoloog zelf voorgesteld om zo'n operatie te doen. En dat is de beste beslissing in mijn leven ooit geweest.quote:Op zondag 7 november 2010 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik ben nu ongeveer de eerste 10 kg kwijt, val gemiddeld een halve kg per week af.
Nou ja, ik schaam me er echt rot voor. Er is maar 1 persoon die mijn gewicht weet naast de diëtist en dat wil ik graag zo houdenMisschien als ik meer kwijt ben dat ik dan wel durf, maar nu niet...
En jij bent echt al super veel kwijt zag ik!![]()
Doe je iets speciaals of gewoon gezond eten?
Nou ja, ik voel me nog niet trots omdat ik nog steeds dik ben.. En ik zie zelf geen verschil. Het heeft gewoon tijd nodig allemaal...quote:Op zondag 7 november 2010 10:03 schreef Riann het volgende:
[..]
10 KG is toch al heel goed. Maar het is jou beslissing. Je mag er wel trots op zijn hoor dat je er al 10 kg kwijt bent. Ik heb een Gastric bypass gehad omdat ik bleef aankomen. En wat ik ook deed ik viel niet af. Zodoende heeft mijn endocrinoloog zelf voorgesteld om zo'n operatie te doen. En dat is de beste beslissing in mijn leven ooit geweest.
Ja maar je bent er aan het werken dat is toch heel belangerijk. Je zult toch wel merken dat je 10 kg lichter bent als je beweegt enzo.quote:Op zondag 7 november 2010 10:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nou ja, ik voel me nog niet trots omdat ik nog steeds dik ben.. En ik zie zelf geen verschil. Het heeft gewoon tijd nodig allemaal...
Jeetje, dat lijkt me best heftig... Hoe is je herstel verlopen? En wat kun je nu zoal eten (want ik heb wel eens begrepen dat je dan maar een heel klein beetje kan eten)?
Nou nee, niet echt dus... Ik merk het alleen aan kleding, ik kan 1 van mijn broeken nu zonder open te maken van m'n kont aftrekkenquote:Op zondag 7 november 2010 10:15 schreef Riann het volgende:
[..]
Ja maar je bent er aan het werken dat is toch heel belangerijk. Je zult toch wel merken dat je 10 kg lichter bent als je beweegt enzo.
Het is ook wel heftig. Ik heb me in het ziekenhuis zelf ellendig gevoeld. zoveel pijn zoveel overgeven etc etc. Maar verder heb ik geen klagen. Ik kan alles eten behalve geen sla en geen gebakken biefstuk. Dat valt als een brok in mijn maag waardoor ik maar een paar hapjes kan eten en dan heb ik de hele tijd een misselijk gevoel. En de hoeveelheden ja dat is niet zoveel maar dan wen je aan. Eerst ad ik smorgens smiddags en savonds en verder niet meer ik heb nu geleerd om ook tussendoortjes te eten. Ik eet nu niet zoveel minder als toen ik echt aan het lijnen was alles bij elkaar. Behalve de groente en de aardappels zijn een stuk minder als voorheen. Maar vlees is dan ook het belangerijkste onderdeel van eten als je zo'n operatie hebt gehad. Ik probeer altijd voor tussen de middag ook wel een verse soep te maken om zo wat meer vitamine naar binnen te krijgen. Ik ben gelukkig nu dat ik het heb laten doen. Ik raad het ook iedereen aan waarbij het niet lukt op de normale manier.
Je hebt tegenwoordig maar 5 gaatjes. Je ziet er bijna niks meer van ja 1tje wel want die was opengesprongen omdat ik te vlug arm oefeningen ging doen wat ik dus niet had moeten doen. Ik heb het eind maart laten doen en hoeveel dat ik kwijt ben zie je in het lijstje. ik wil richting de 75/80 gaan wegen. Maar dat is ook bekijken wat het lichaam toelaat. Maar hoe snel het gaat scheelt ook erg per persoon. In mijn nazorgtraject groep van de Nederlandse obesitas kliniek zijn er al bij die al alle kilo's kwijt zijn maar er zijn ook bij die minder als mij kwijt zijn. Het gaat nu niet zo snel meer maar dat is ook niet erg. Als het eindresultaat maar goed is.quote:Op zondag 7 november 2010 10:22 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nou nee, niet echt dus... Ik merk het alleen aan kleding, ik kan 1 van mijn broeken nu zonder open te maken van m'n kont aftrekken![]()
Maar het heeft bij mij echt tijd nodig, heeft ook meer met mijn denken te maken denk ik.
Jeetje, klinkt inderdaad heftig... En het litteken, is dat heel groot?En ik vind het super dat je je zo goed voelt nu!
Wanneer heb je het laten doen? Of eigenlijk, hoeveel ben je afgevallen in hoeveel tijd?
Da's wel beterquote:Op zondag 7 november 2010 10:27 schreef Riann het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig maar 5 gaatjes. Je ziet er bijna niks meer van ja 1tje wel want die was opengesprongen omdat ik te vlug arm oefeningen ging doen wat ik dus niet had moeten doen. Ik heb het eind maart laten doen en hoeveel dat ik kwijt ben zie je in het lijstje. ik wil richting de 75/80 gaan wegen. Maar dat is ook bekijken wat het lichaam toelaat. Maar hoe snel het gaat scheelt ook erg per persoon. In mijn nazorgtraject groep van de Nederlandse obesitas kliniek zijn er al bij die al alle kilo's kwijt zijn maar er zijn ook bij die minder als mij kwijt zijn. Het gaat nu niet zo snel meer maar dat is ook niet erg. Als het eindresultaat maar goed is.
Nee valt wel mee had het zelf niet in de gaten zag het de volgende dag met douchen ik had toen nog hulp van de thuiszorg had ik voor de operatie al. Ook door mijn spierziekte en dan ook door het zo dik zijn dat ik te vermoeid was na het douchen dat ik gehele dag niks meer kon. Nou ik had die operatie gehad en 2 maanden later had ik geen thuiszorg meer nodig. Dat was weer een stuk prettiger.quote:Op zondag 7 november 2010 10:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Da's wel beter
En dan is het alsnog best snel gegaan, wel fijn dat het allemaal zo goed gaat. En dat deed vast best zeer van die ene die opengesprongen is
Gelukkig maar danquote:Op zondag 7 november 2010 10:38 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee valt wel mee had het zelf niet in de gaten zag het de volgende dag met douchen ik had toen nog hulp van de thuiszorg had ik voor de operatie al. Ook door mijn spierziekte en dan ook door het zo dik zijn dat ik te vermoeid was na het douchen dat ik gehele dag niks meer kon. Nou ik had die operatie gehad en 2 maanden later had ik geen thuiszorg meer nodig. Dat was weer een stuk prettiger.
Dat is herkenbaarquote:Op zondag 7 november 2010 10:44 schreef Soempie het volgende:
Hallo mensen. Ik meld me hier ook maar weer. De laatste tijd gaat het weer aardig mis door tijdgebrek, stress en te gezellige dagen bij vrienden.
Myotone Dystrofiequote:Op zondag 7 november 2010 10:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Gelukkig maar dan
Wat heerlijk!Vooral als je al zo snel concreet resultaat ziet. Mag ik vragen wat voor spierziekte je hebt?
Nouja, ik durf niet meer op de weegschaal.quote:Op zondag 7 november 2010 10:46 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat is herkenbaarIs je gewicht erg veranderd door de laatste periode?
Ik ken wel "gewone" spierdystrofie, maar heb het even opgezocht, klinkt heftigquote:Op zondag 7 november 2010 10:52 schreef Riann het volgende:
[..]
Myotone Dystrofie
Veel mensen kennen het niet hoor.
Nou, dan is dit een mooi punt om toch weer te beginnen. Ik snap dat je baalt... maar die 2 kg zijn vast zo verdwenen door vocht wat je nu extra vasthoudt e.d. Dus maak je niet dikquote:Op zondag 7 november 2010 10:54 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nouja, ik durf niet meer op de weegschaal.![]()
Goed, net toch maar op gaan staan en ik weeg nu 92 kg bij 1.70 m. Een paar weken geleden zag ik de 90 kg op de weegschaal en toen had ik zoiets van: dit is het hoogst wat ik ga zien, maar dat is dus mislukt.
Yup, achteraf gezien was het er al toen ik baby was. Ik weet het nu ongeveer 4 a 5 jaar en toen ik wist ja het is myotone dystrofie vielen er zoveel puzzelstukjes op zijn plaats.quote:Op zondag 7 november 2010 11:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik ken wel "gewone" spierdystrofie, maar heb het even opgezocht, klinkt heftigIs het al in een vergevorderd stadium bij jou?
[..]
Ik zit net terug te lezen hier en zie geloof ik verschillende diëten voorbij komen. Ik val prima af als ik elke dag wat aan sport doe en me niet meer volprop met taart, chips en drank bij vrienden. De laatste weken is dat vooral wat misgegaan is. En ik heb de afgelopen weken veel gewerkt, waardoor ik geen tijd had om gewoon brood te halen bij de bakker. Heb daardoor elke dag wat ongezonds gehaald in de kantine, terwijl ik bruin brood veel lekkerder vind.quote:Op zondag 7 november 2010 11:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
Nou, dan is dit een mooi punt om toch weer te beginnen. Ik snap dat je baalt... maar die 2 kg zijn vast zo verdwenen door vocht wat je nu extra vasthoudt e.d. Dus maak je niet dikEn start gewoon opnieuw
Volg je trouwens een dieet of doe je niets speciaals?
Jeetje, lastig... Wel fijn dat je nu in elk geval wel weer zonder hulp afkuntquote:Op zondag 7 november 2010 11:04 schreef Riann het volgende:
[..]
Yup, achteraf gezien was het er al toen ik baby was. Ik weet het nu ongeveer 4 a 5 jaar en toen ik wist ja het is myotone dystrofie vielen er zoveel puzzelstukjes op zijn plaats.
Heb je een vriezer? Dan is het ook gemakkelijker om brood op voorraad te hebben.quote:Op zondag 7 november 2010 11:08 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik zit net terug te lezen hier en zie geloof ik verschillende diëten voorbij komen. Ik val prima af als ik elke dag wat aan sport doe en me niet meer volprop met taart, chips en drank bij vrienden. De laatste weken is dat vooral wat misgegaan is. En ik heb de afgelopen weken veel gewerkt, waardoor ik geen tijd had om gewoon brood te halen bij de bakker. Heb daardoor elke dag wat ongezonds gehaald in de kantine, terwijl ik bruin brood veel lekkerder vind.
Dus, ik begin met lekkers afslaan en ervoor zorgen dat er elke dag brood in huis is. Verder staan m'n hardloopschoenen onder een laag stof, dus die ga ik binnenkort maar weer gebruiken.
Vandaag eerst een uur fietsen.
Denk niet dat een streng dieet me gaat helpen, dan zit het er zo weer aan als ik stop met het dieet.
Ik ben terug aan het lezen. Supergoed joh! Ik wilde eerder ook niet dat bepaalde mensen op Fok m'n gewicht zouden weten, maar ach.quote:Op zondag 7 november 2010 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik ben nu ongeveer de eerste 10 kg kwijt, val gemiddeld een halve kg per week af.
We hebben een heel kleine vriezer en meestal ligt daar dan m'n brood in.quote:Op zondag 7 november 2010 11:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
Heb je een vriezer? Dan is het ook gemakkelijker om brood op voorraad te hebben.
En lijkt me een goed voornemen
Dat is helaas wel mijn ervaring. Maar er zijn mensen die na zo'n dieet het er toch afhouden,maar ik geloof wel dat dat een redelijk klein percentage is...
Dankjequote:Op zondag 7 november 2010 11:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben terug aan het lezen. Supergoed joh! Ik wilde eerder ook niet dat bepaalde mensen op Fok m'n gewicht zouden weten, maar ach.
Ik ben echt dol op m'n 4 laden grote vriezerquote:Op zondag 7 november 2010 11:16 schreef Soempie het volgende:
[..]
We hebben een heel kleine vriezer en meestal ligt daar dan m'n brood in.
Hoe ben jij die 10 kg kwijtgeraakt?
Uh, ooh weet waar je aan begintquote:Op zondag 7 november 2010 09:33 schreef Marijkezwolle het volgende:
Langzaam is goedDan is de kans dat je het er af houdt groter
En wat is dat precies, dat WATP?
Ach.. die site is op sterven na dood.. de admin komt hier niet meer dus het wordt niet meer aangepast ( van mij mag dat ding ook uit de OP, en houden we het wel bij in de wiki ofzo.. als mensen dat willenquote:Op zondag 7 november 2010 14:30 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
en hardlopen, met mijn voorgevel, laat maar zitten![]()
En ik sta niet in het lijstje in de op omdat ik geen zin heb om me op nog een site aan te melden.
Mmm ik kan me nog herinneren in een grijs verleden toen ik voornamelijk lurkte dat er wekelijks aan iemand van dit topic de stand van zaken werd doorgegeven en die werkte het dan bij. Dat vind ik een fijner systeem eerlijk gezegdquote:Op zondag 7 november 2010 15:02 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Ach.. die site is op sterven na dood.. de admin komt hier niet meer dus het wordt niet meer aangepast ( van mij mag dat ding ook uit de OP, en houden we het wel bij in de wiki ofzo.. als mensen dat willen)
en die voorgevel.. dat verhinderd mij ook van een hoop sporten, maar gek genoeg kan ik er wel mee volleyballen.. ( al is onderhands spelen ook een "kunstje" )
mja ik kan zeggen dat het iig in de laatste 8 maanden niet meer bijgehouden is..quote:Op zondag 7 november 2010 15:07 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Mmm ik kan me nog herinneren in een grijs verleden toen ik voornamelijk lurkte dat er wekelijks aan iemand van dit topic de stand van zaken werd doorgegeven en die werkte het dan bij. Dat vind ik een fijner systeem eerlijk gezegd![]()
Bij walk at home "fitness"en Pilates heb ik helemaal geen last van mijn voorgevel
Als je bedoelt die hompen bij je dijen die ervoor zorgen dat de enkels niet bij elkaar kunnen (1.58 en 77 kilo, wat wil jequote:Op zondag 7 november 2010 15:12 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
mja ik kan zeggen dat het iig in de laatste 8 maanden niet meer bijgehouden is..
en dat doorgeven kan nog steeds.. er moet alleeen een vrijwilliger zijn die het bijhoud
en bij yoga heb ik er ook niet altijd last van.. wel van de vet hompen die zorgen dat m'n enkels niet tegenelkaar aan kunnen etc..
jup die hompenquote:Op zondag 7 november 2010 15:17 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Als je bedoelt die hompen bij je dijen die ervoor zorgen dat de enkels niet bij elkaar kunnen (1.58 en 77 kilo, wat wil je), join the club
Heb je dan ook zo een lerares die gilt "enkels bij elkaar", terwijl het overduidelijk is dat het niet gaatquote:Op zondag 7 november 2010 15:20 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
jup die hompen
en 1.76 en 90 kg past dat nog steeds niet!
( soms denk ik wel eens dat er bij een borstverkleining genoeg af zou gaan .. maar de rest van m'n lichaam is ook duidelijk te groot)
waarom moet je daarvoor afvallen??quote:Op zondag 7 november 2010 15:24 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Heb je dan ook zo een lerares die gilt "enkels bij elkaar", terwijl het overduidelijk is dat het niet gaatNaja voor een borstverkleining zul je toch eerst wat moeten afvallen
Het schijnt niet echt gezond te zijn om in een lichaam met overgewicht te snijden.... Heb ik gehoord van dames die een borstverkleining hebben gehad, ze hebben allemaal eerst moeten afvallen van de dokter.quote:Op zondag 7 november 2010 15:31 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
waarom moet je daarvoor afvallen??
Hoe installeren ze dan een maagbandjequote:Op zondag 7 november 2010 15:35 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Het schijnt niet echt gezond te zijn om in een lichaam met overgewicht te snijden.... Heb ik gehoord van dames die een borstverkleining hebben gehad, ze hebben allemaal eerst moeten afvallen van de dokter.
Aha, kan wel eens kijken of ik het wat vindquote:Op zondag 7 november 2010 14:30 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Uh, ooh weet waar je aan begint![]()
[jehove getuige mode] Ik heb deze dvd en die bevat 4 in home walking workouts (1 mile, 2 mile, 3 mile, 4 mile). Ik probeer bijna elke dag minimaal 2 mile te doen. Vaak is het doordeweeks 2 en 3 miles om en om en in het weekend 4 mile. En verder doe ik 1 keer per week Pilates, heel soms 2 keer. Ik ben nou eenmaal geen sportschool typeen hardlopen, met mijn voorgevel, laat maar zitten
![]()
Besef wel dat je met walk at home fitness maar 100 kcal per mile verbrand, het is low impact cardio namelijk. Maar ik vind het prima, ik ben zo iemand die jaarlijks 4 kilo aankwam en niet wist hoe ze het eraf moest krijgen![]()
Verder vind ik het ook niet erg dat deze dvd niet uitdagend is, hoe moe of gaar ik ook ben de 2 mile lukt altijd wel, die duurt maar 30 minuten namelijkUitdaging haal ik wel uit mijn werk, cursus of Pilates les. En ik sta niet in het lijstje in de op omdat ik geen zin heb om me op nog een site aan te melden. [/jehove getuige mode]
WATP staat voor Walk Away The Pounds![]()
Is niet zo gek natuurlijk. Narcose is voor "gewone gezonde" mensen al zwaar, dus voor mensen met overgewicht zijn de risico's op ernstige complicaties natuurlijk groter. Daarnaast, als je afvalt worden je borsten ook kleinerquote:Op zondag 7 november 2010 15:35 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Het schijnt niet echt gezond te zijn om in een lichaam met overgewicht te snijden.... Heb ik gehoord van dames die een borstverkleining hebben gehad, ze hebben allemaal eerst moeten afvallen van de dokter.
Daar hoor je toch ook over dat mensen overlijden op de operatietafel? In Assen zijn ze met die operaties gestopt. De risico's zijn vast groot (sowieso is een operatie altijd een risico), maar bij mensen op overgewicht nog groter. En ik denk dat het bij een maagbandje de risico's afwegen is (of schade door het overgewicht of de risico's van de operatie). Maar dat is even mijn gedachtengang, of het echt zo is weet ik nietquote:Op zondag 7 november 2010 17:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hoe installeren ze dan een maagbandje
Hee Soempiequote:Op zondag 7 november 2010 10:44 schreef Soempie het volgende:
Hallo mensen. Ik meld me hier ook maar weer. De laatste tijd gaat het weer aardig mis door tijdgebrek, stress en te gezellige dagen bij vrienden.
Dankje!quote:Op maandag 8 november 2010 13:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hee SoempieSucces met op het juiste spoor komen!
Ik heb een kater
Gefeliciteerd!quote:
Lees ik nadat ik net een banaan weg heb gewerkt.quote:Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat koolhydraten eigenlijk veel slechter zijn dan vet...
Ja, het systeem is veranderdquote:Op zondag 7 november 2010 09:33 schreef Marijkezwolle het volgende:
WW heeft het hele systeem weer veranderd toch? Ik ken het alleen nog in de oude versiesMaar ik werd zelf helemaal gestoord van punten tellen
Hoeveel punten mag je nu?
Alle tips zijn welkomquote:Op maandag 8 november 2010 14:49 schreef DarkElf het volgende:
punten tellen is leuk natuurlijk maar vloercadetjes? (witbrood???) .. Druiven? (suikers???) en dan 's avonds alleen rijst en kip? en 's avonds chips? (zout?? dus vocht vasthouden?)
en je vindt t raar dat je niet meer afvalt? dit is toch veel te weinig en niet echt de beste keuzes die er zijn?
Tis toch de truc om je punten zo te verdelen dat je een evenwichtige voeding hebt? Dat kan je dit echt niet noemen hoor, met alle respect.
en verder?quote:Op maandag 8 november 2010 15:04 schreef eleusis het volgende:
De groentes heb ik niet genoemd maar zitten in het avondeten.
Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten.quote:Op maandag 8 november 2010 15:07 schreef DarkElf het volgende:
en verder?
je eet witbrood als ontbijt. Dat is echt een nutteloos ontbijt. Op volkoren producten en eiwitten kan je veel beter de dag beginnen. Ik noem een bakje brinta met magere melk en wat zoetstof als je dat wilt... of muesli met magere yoghurt en wat fruit, of 2 gekookte eitjes en een volkoren boterham met kipfilet... en zo kan je veel meer verzinnen. Allemaal opties die je lichaam veel meer geven wat t nodig heeft.
Ja, nu is er namelijk niets meer in huis.quote:je luncht met druiven? en that's it?
Het heeft weinig met punten te maken, meer met omstandigheden vandaag. Ik ga vandaag het gewenste puntenaantal niet halen vrees ik. Maar dat is bij mij extreem zeldzaamquote:je ziet zelf echt niet dat dit echt te weinig eten is? Laat die punten nu eens buiten beschouwing. Denk je dat dit een goede manier is te leven/ af te vallen?
Volgens mij maken ze het extra moeilijk zodat het systeem niet gekopieerd kan worden. Een "punt" is een index opgebouwd uit kcal, eiwitten, vetten, voedingsvezels en koolhydraten. Al die dingen wegen dus mee. En op welke manier mag je natuurlijk niet weten, want dan hoef je geen lid te worden.quote:Op maandag 8 november 2010 15:06 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik heb verhalen gehoord van mensen die na de WW moesten opnieuw leren met voedsel om te gaan. Hoeveel kcal is 1 punt?
Ik vond je overkomen als een vermanende ex roker die vergeten is hoe moeilijk stoppen met roken is zeg maar :pquote:Op maandag 8 november 2010 15:34 schreef DarkElf het volgende:
dat er niets anders was had ik ff overheen gelezen![]()
![]()
maar ben benieuwd naar je komende lijstjes
ja dat snap ikquote:Op maandag 8 november 2010 15:42 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik vond je overkomen als een vermanende ex roker die vergeten is hoe moeilijk stoppen met roken is zeg maar :p
Voor sommige, zoals ik, is levenstijl veranderen een proces dat jaren duurt. Elke dag 1 dik voetje vooruitquote:Op maandag 8 november 2010 15:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja dat snap ikmaar ik meen ook serieus wat ik allemaal zei
Als hij die nog durft te posten.quote:Op maandag 8 november 2010 15:34 schreef DarkElf het volgende:
dat er niets anders was had ik ff overheen gelezen![]()
![]()
maar ben benieuwd naar je komende lijstjes
quote:Op maandag 8 november 2010 15:53 schreef Soempie het volgende:
Jeetje, ik zit zelfs in een dieettopic glashard te liegen over wat ik eet. Niks smeerkaas, maar vette eiersalade.
Ik ook, het waren bruine vloerkadetten.quote:Op maandag 8 november 2010 15:53 schreef Soempie het volgende:
Jeetje, ik zit zelfs in een dieettopic glashard te liegen over wat ik eet. Niks smeerkaas, maar vette eiersalade.
Maar je doet het wel omdat je je daarna beter voeltquote:Op maandag 8 november 2010 19:54 schreef MalaCocinera het volgende:
Het is zo koud, heb niet zoveel zin om in dit weer naar mijn pilatesles te lopen
Jawel, zó erg ben ik nou ook weer niet hoor. Ik ben best liefquote:
quote:Nah, wel goed mensen die je op zulke zaken wijzen. Ik dacht al: alleen druiven, wat ben ik dan een vreetzak tijdens de lunch met m'n vier volkorenboterhammen met smeerkaas.
quote:Op maandag 8 november 2010 15:53 schreef Soempie het volgende:
En, toch gegaan hoop ikquote:Op maandag 8 november 2010 19:54 schreef MalaCocinera het volgende:
Het is zo koud, heb niet zoveel zin om in dit weer naar mijn pilatesles te lopen
Dat is nieuw voor mij! Kun je eens wat bronnen geven?quote:Op maandag 8 november 2010 13:35 schreef flugeltje het volgende:
Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat koolhydraten eigenlijk veel slechter zijn dan vet...
Is dat niet stervenskoud :x Wel knap hoor! Hoe lang duurde les 3?quote:Op maandag 8 november 2010 21:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En, toch gegaan hoop ik
Ik ben net terug van Evi les 3, ging lekker
Ik zou er nog zeker twee donkerbruine boterhammen met pindakaas bij eten. Als ik zie dat je nog zoveel gefietsd heb met dit weer. Zou mij handiger lijken om dan eerder richting 2000 kcal te gaanquote:Op maandag 8 november 2010 23:12 schreef mspoez het volgende:
Lijstje van vandaag:
O bruine boterham ei en beetje 20+kaas
T activia-yoghurtje
T rijstewafel smeerkaas
L blikje tonijn met tomaat en een beetje mayo
T appel
T 2 rijstewafels
D 200g spinazie, 2 eieren + 2 knackebrodjes
T muntdropje, 2 knackebrodjes pesto, 2 rode wijn![]()
S op en neer fietsen naar t werk (7,5km enkele reis)
Totaal volgens valtaf 1756 kCal.
Ik wil afvallen, niet op gewicht blijven. Dan is 1700 toch wel okay? Mijn BMR is 1450, geloof ik, ben op de sportschool aan zo'n ademmachine gehangen en dat kwam er toen uit.quote:Op maandag 8 november 2010 23:19 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik zou er nog zeker twee donkerbruine boterhammen met pindakaas bij eten. Als ik zie dat je nog zoveel gefietsd heb met dit weer. Zou mij handiger lijken om dan eerder richting 2000 kcal te gaan
Tips voor tussendoortjes:quote:Op maandag 8 november 2010 21:58 schreef eleusis het volgende:
Wat is nou een beetje een verantwoord tussendoortje? Ik heb net wat Matzes met een klein beetje Becel en Marmite erop gedaan. Of moet daar ook volkoren in?
Beter niet tussendoren met teveel koolhydraten wegens bloedsuikerspiegelstijging en hongergevoel daarna.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:00 schreef Kinga het volgende:
[..]
Tips voor tussendoortjes:
knackebrod met mager beleg (kipfilet, huttenkase)
walnoten
snack a jacks
eierkoek (wel die pakken waar meer vezels inzitten)
ontbijtkoek (moet je mee oppassen, niet 3 cm afsnijden en kun je ook een volkoren variant van krijgen)
fruit
snoeptomaatjes
yoghurt
japanse rijstmix
rijstwafels
drinkbouillon
Kan vanalles eigenlijk. Ik moet zelf altijd iets met 'bite' hebben, van een appel tussendoor krijg ik nog meer honger.
Ik ben er even vanuit gegaan dat het feit dat het op koolhydraatsites (wel op verschillende sites overigens) gemeld wordt wel voldoende is zeg maarquote:Op maandag 8 november 2010 22:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is nieuw voor mij! Kun je eens wat bronnen geven?
ik vind het echt een mooi lijstjequote:Op dinsdag 9 november 2010 00:11 schreef Kinga het volgende:
Ik zal ook es een lijstje plaatsen andersEleusis, ik doe ook WW.
Vandaag:
O: 1 glas coolbest strawberry hill, 2 bruin brood, 2 kl becel omega, 20 gr salami, 40 gr kipfilet, plakjes tomaat, plakjes radijs, 1 appel
T: 200 ml vanille yoghurt Optimel, 1 appel, 20 gr ontbijtkoek
L: 1 glas drinkyoghurt Optimel, 2 fries roggebrood, 2 kl becel omega, 50 gr huttenkase, plakjes komkommer, plakjes tomaat, 1 mandarijn
T: 1 potje snoeptomaatjes
T: 2 kauwgompjes
T: 1 ww reep
A: wokgerecht met ongeveer 100 gr kipfilet, veel groente en 100 gr rijst, 1 kl olijfolie
T: 1 mandarijn
Plus nog eens 2 liter water verspreid over de dag. Ben eens benieuwd of iemand commentaar of tips heeft ahv dit lijstje.
Ja dat is zo. Je kan 2 big macs eten bij wijze van, binnen je punten blijven , misschien zelfs iets afvallen ermee maar goeie voedingsstoffen binnenkrijgen of uitgebalanceerd eten ho maar natuurlijkquote:Op dinsdag 9 november 2010 08:03 schreef Marijkezwolle het volgende:
Dat is het leuke aan WW-en, je kunt in principe de hele dag zoetigheid eten en toch binnen je punten blijvenIk heb het zelf ook een tijd gedaan, maar at wel gezond. Ik ging naar de club dan ook en daar waren serieus mensen die zulke dagen hadden
hoop dat je inspanningen vruchten afwerpenquote:Morgen weer naar de dietist, ben benieuwd
Hoe kouder hoe lekkerder vind ik eigenlijkquote:Op maandag 8 november 2010 23:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Is dat niet stervenskoud :x Wel knap hoor! Hoe lang duurde les 3?
Terwijl die intervallen vaak het meest vermoeiend zijn. Als ze over gaat op de 5 minuten, dan vind ik het veel fijner lopen. Ik had echt moeite met die intervallen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe kouder hoe lekkerder vind ik eigenlijkLes 3 is 22 minuten totaal, verdeling 1-1-2-2-2-2-3-3-3-3 (steeds eerst hardlopen, dan wandelen)
Maar mijn gewicht gaat nu gewoon omhoog
in totaal? zo'n 20 kilo ofzo?quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:30 schreef Sjeen het volgende:
Wauw! Hoeveel ben je uiteindelijk kwijt geraakt? Ik wil weer terug naar 77, bij een lengte van 1.70. Dat is volgens BMI nog steeds te zwaar trouwens...
Ik ken het wel, de rust die het geeft. Alleen dan van wandelen, kilometers lang op zondagmorgen heel vroegAlleen als ik geen Vierdaagse heb om naartoe te werken, kan ik me daar slecht toe zetten...
Moedig hoor, ik doe het je niet na iig. Zo na de koffie aan de cursus, je moet toch wat als je werkloos bent :pquote:Op dinsdag 9 november 2010 08:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe kouder hoe lekkerder vind ik eigenlijkLes 3 is 22 minuten totaal, verdeling 1-1-2-2-2-2-3-3-3-3 (steeds eerst hardlopen, dan wandelen)
Maar mijn gewicht gaat nu gewoon omhoog
Ik geloof er niets van.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:02 schreef Soempie het volgende:
En vandaag écht volkorenboterhammen met smeerkaas mee.
leuke posters = leuk topicquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:09 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]! Ik moet zeggen dat dit topic sinds de zomer een stuk gezelliger is geworden.
Hallo allen!quote:
quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:01 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Hallo allen!
Barretje80 wees me vanmorgen op dit topic en nadat ik het doorgelezen heb, heb ik besloten dat ik wel wil meedoen.
Op 4 oktober ben ik (vooralsnog samen met mijn schoonzusje en -moeder) met de WeightWatchers(bijeenkomsten) gestart. Daar ben ik in 2004 ook mee gestart en toen 29 kilo afgevallen. Twee zwangerschappen met voor mij bijbehorende prenatale depressies hebben echter roet in het eten gegooid. Maar goed, nu weer met frisse moed begonnen en van de 43,2 kilo die ik wil afvallen ben ik er tot nu toe 5,9 kwijt.
We houden van jequote:Op dinsdag 9 november 2010 14:59 schreef DarkElf het volgende:
welkom en succes!
leuk dat dit topic weer een beetje gaat lopen.
Snap dat mensen mij bijvoorbeeld soms wat streng vinden overkomen (al ben ik nog een lammetje vergeleken bij de 'ontbijtkoek zijn zinloze suikers!!'-politie (om maar een voorbeeld te noemen, maar ik meen t echt goed en nee ik heb de wijsheid zeker niet in pacht maar deel wel graag wat ik denk en wel weet als ik iets lees...
Dat gaat over geraffineerde koolhydraten! Nog wel een wezenlijk verschil. Misschien een beetje een flauwe van mij om naar bronnen te vragen, maar je doet daar een behoorlijk boude bewering die je volgens mij niet goed zult kunnen staven met (wetenschappelijke) bronnen. Koolhydraatsites zijn natuurlijk niet echt een goede bron van informatie!quote:Op dinsdag 9 november 2010 06:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben er even vanuit gegaan dat het feit dat het op koolhydraatsites (wel op verschillende sites overigens) gemeld wordt wel voldoende is zeg maarHeb de onderzoeken zelf niet bekeken eerlijk gezegd.
Net effe google eraan gewaagd en vooralsnog alleen deze link gevonden; http://www.fws.nl/nieuws/(...)ten-slechter-dan-vet
Ik weet dat er meer zijn, want ik heb laatst wel eens doorgeklikt naar dergelijke onderzoeken. Kan ze nu alleen effe niet vinden... Kijk vanavond nog wel effe...
Ik zit ze nu op te eten, eerlijk waar.quote:
Ja, was mooi om te zien dat er serieus mensen zijn die dat dus niet snappenquote:Op dinsdag 9 november 2010 08:07 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Je kan 2 big macs eten bij wijze van, binnen je punten blijven , misschien zelfs iets afvallen ermee maar goeie voedingsstoffen binnenkrijgen of uitgebalanceerd eten ho maar natuurlijkBinnen je punten blijven zegt zo weinig... zoals Kinga het doet is prima... kan mij ook prima voorstellen dat je het daar een hele dag prima op red .
[..]
hoop dat je inspanningen vruchten afwerpen
Gezellig dat je ook mee gaat doenquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:01 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Hallo allen!
Barretje80 wees me vanmorgen op dit topic en nadat ik het doorgelezen heb, heb ik besloten dat ik wel wil meedoen.
Op 4 oktober ben ik (vooralsnog samen met mijn schoonzusje en -moeder) met de WeightWatchers(bijeenkomsten) gestart. Daar ben ik in 2004 ook mee gestart en toen 29 kilo afgevallen. Twee zwangerschappen met voor mij bijbehorende prenatale depressies hebben echter roet in het eten gegooid. Maar goed, nu weer met frisse moed begonnen en van de 43,2 kilo die ik wil afvallen ben ik er tot nu toe 5,9 kwijt.
Ik ben m'n boekje ook nog niet helemaal door...quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat gaat over geraffineerde koolhydraten! Nog wel een wezenlijk verschil. Misschien een beetje een flauwe van mij om naar bronnen te vragen, maar je doet daar een behoorlijk boude bewering die je volgens mij niet goed zult kunnen staven met (wetenschappelijke) bronnen. Koolhydraatsites zijn natuurlijk niet echt een goede bron van informatie!
Afijn: voorzover ik weet, is er niets mis met koolhydraten, het zijn goede brandstoffen voor je lijf. Waarbij gezegd moet worden dat je ze met mate moet eten en lekker hoogwaardig/volkoren. Het kan om af te vallen nuttig zijn om wat minder koolhydraten te eten, maar je moet een beetje uitkijken voor een soort onterechte hetze tegen prima voedingsmiddelen.
Ik zelf eet de volkoren crackers van LU, volkoren knäckebröd of meergranen beschuiten. En heel soms, gewoon voor de lekker craccottesquote:Op woensdag 10 november 2010 08:38 schreef Soempie het volgende:
Ik doe niet aan WW.Heb geen zin om punten te tellen of precies bij te houden wat er aan kcal in gaat. Wil voor mezelf een redelijk gezond eetpatroon vinden wat ik volhoud voor de rest van m'n leven. Als ik daarbij ook nog kilo's kwijtraak, dan is dat helemaal mooi.
Ik eet tarwecrackers van LU en vroeg me af over wat voor crackers jullie het hebben, omdat er zoveel soorten zijn.
Klinkt goedquote:Op woensdag 10 november 2010 08:57 schreef ymme het volgende:
Hier gaat het nog steeds goed
Vanochtend eens lekker ontbeten met een boterham ipv cornflakes.
Elke dag het zelfde is ook niet lekker meer.
Vanavond lekker rijst met franse roerbakgroente en een stukje zalm. Zo gemakkelijk klaar te maken, maar oh zó lekker en gezond.
Vanmiddag weer brood met komkommer en tomaat erbij denk ik. En tussendoor natuurlijk nog fruit.
rode saus is over het algemeen geen probleem. Kruidenmixen staan bol van het zout, dat is dan weer wat minder...quote:Op woensdag 10 november 2010 09:25 schreef Barretje80 het volgende:
Hoe "fout" zouden taco's eigenlijk zijn?
ik bedoel: je doet er gehakt in ( kies voor magere gehakt) en salade (sla, tomaat, komkommer).. zo lang je er geen dikke sauzen opdet zou het best ok kunnen zijn toch??
of zitten er in de "kruidenzakjes voor taco" veen dikmakers??
heheh.. doen jullie beter dan wijquote:Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
rode saus is over het algemeen geen probleem. Kruidenmixen staan bol van het zout, dat is dan weer wat minder...
Gisteren met 3-1 gewonnenVandaag een 'rustdag', althans ik ga niet sporten. Het huishouden draait gewoon door natuurlijk, dus ik heb al dochter naar school gebracht en brood gehaald op de fiets, in de regen... Dadelijk eens met de was aan de slag, je moet wat he, op je vrije dag
Geen idee, maar tenzij je recreantencompetitie in Zuid Limburg speelt, lijkt het me sterkquote:Op woensdag 10 november 2010 09:47 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heheh.. doen jullie beter dan wijstaan eenzaam op de laatste plaats van de poule..
( we hadden toch al geconstateerd dat we niet tegen elkaar zouden moeten spelen??)
hheheh.. nope 4e klasse in zuid hollandquote:Op woensdag 10 november 2010 09:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee, maar tenzij je recreantencompetitie in Zuid Limburg speelt, lijkt het me sterk
Ja, het einde van het jaar is het echt kut om te solliciterenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:38 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo mijn eerste kop koffie dan ontbijtje. En dan aan de studie, je moet wat als je werkloos bentIk solliciteer wel hoor
maar is nogal lastig in deze tijd (budgetten zijn op etc).
Ik eet Cracottes.quote:Op woensdag 10 november 2010 07:42 schreef Soempie het volgende:
Goedemorgen.Na de lijstjes vroeg ik me af welke crackers jullie eten?
Terechte eet. Die zijn goed te doen.quote:
Hij heeft waarschijnlijk gelijkquote:Op woensdag 10 november 2010 11:40 schreef flugeltje het volgende:
cracottes met een smaakje, soort van chippies vond ik altijd ook wel lekker
Ik wil zo'n nieuwe xbox met dat dansspel waarbij je zoveel beweegt, maar Martijn vind het onzin omdat we de wii ook amper gebruiken... Wii heeft echter maar 1 echt leuk ding (steps) en daar zit helemaal geen vervolg ofzo op...
Iemand tips hoe ik hem over kan halen?
Ja, wraps zijn ook niet echt mager neequote:Op woensdag 10 november 2010 11:19 schreef ColdFeet het volgende:
De quoteknop doet het even niet, afijn: ik zou even op het pak checken wat MZ zegt over taco's&wraps. Zou goed kunnen dat taco's vetter zijn, maar ik weet wel dat ik behoorlijk schrok toen ik zag wat een berg kcal er in wraps zitten. Is echt veel meer dan je denkt!
Kruidenmix kun je makkelijk overwegen zelf te maken trouwens, als je wat specerijen hebt staan. Genoeg goede recepten te vinden! Verder is dus verpakkingen lezen echt de truc
Niiiiceeequote:Op woensdag 10 november 2010 12:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, wraps zijn ook niet echt mager neeMaar ik heb vaak aan 1 genoeg en eet dan veel groenten erbij
En de weegschaal was leuk bij de dietist, weer 3,2 kg eraf en de eerste 10,5 zijn nu officieel weg
quote:
Jaquote:Op woensdag 10 november 2010 12:01 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Waarom post jij nauwelijks meer in dit topicZit je al op je streefgwicht?
Dat is een goede tipquote:Op woensdag 10 november 2010 12:08 schreef ColdFeet het volgende:
Puik, Marijke!
Wraps kun je trouwens ook vrij makkelijk zelf maken, is goedkoper en lekkerder en ook nog iets slanker.
Ik ken het ook welquote:Op woensdag 10 november 2010 12:16 schreef flugeltje het volgende:
Marijke
Goedzo!!
@Sarabi, ja hij heeft ook gelijk, maar dan wil ik 'm nog wel hebben
Koop dat ding dan gewoonquote:Op woensdag 10 november 2010 12:16 schreef flugeltje het volgende:
Marijke
Goedzo!!
@Sarabi, ja hij heeft ook gelijk, maar dan wil ik 'm nog wel hebben
Maar als je echt wilt steppen kun je beter een stepbankje kopen (hoger, dus meer weerstand) en er was een mevrouw die vroeger steps deed op Eurosport (m'n moeder nam dat altijd op en deed dat dan thuisquote:Op woensdag 10 november 2010 13:27 schreef flugeltje het volgende:
Wii fit ja, maar ik vind alleen het Steppen leuk, maar dat is echt maar een heel klein onderdeeltje. Ik blijf hopen op een heel apart step-spelletje, maar helaas nog niet gezien...
Zekerquote:Op woensdag 10 november 2010 11:21 schreef eleusis het volgende:
[..]
Terechte eet. Die zijn goed te doen.
quote:Op woensdag 10 november 2010 14:13 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik heb net en onwijs intressante pm gehad ''ik zou je neuken als je een string aanhad''
Wat zal ik teug pm'en (ja ik verveel me een beetje)
papagaaaaiquote:Op woensdag 10 november 2010 14:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
lol Nu wil ik natuurlijk ook ff weten wie je heeft gepmt
En ik ga even denken over iets leuks
Ik zou z'n username eer aan doen en alles herhalen wat ie zegtquote:
Mijn dietist zegt dat een halve kilo tot een kilo per week een gezond tempo is om af te vallen, dus jaquote:Op woensdag 10 november 2010 15:00 schreef Blistering het volgende:
Hmm, 8 kilo over 8 weken kwijt. Is dat nou goed of slecht?Moet wel bekennen dat ik door omstandigheden wel 2 weken achter elkaar pizza heb besteld
![]()
Ah, mooizoquote:Op woensdag 10 november 2010 15:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Mijn dietist zegt dat een halve kilo tot een kilo per week een gezond tempo is om af te vallen, dus ja
Da's wel zonde, maar ook heel herkenbaarquote:Op woensdag 10 november 2010 15:03 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ah, mooizo.
Tis ook zo wat als je alles wat je eraf sport aan het einde van de week er weer aan eet, vicieuze cirkel enzo. Maar deze week pakken we het goed aan
quote:Op woensdag 10 november 2010 15:15 schreef flugeltje het volgende:
Is het legitiem om een frietje goed te praten met de 'urban legend' dat je jezelf ook een keertje extra moet volstoppen omdat je lichaam anders in spaarstand gaat?
Nee...quote:Op woensdag 10 november 2010 15:15 schreef flugeltje het volgende:
Is het legitiem om een frietje goed te praten met de 'urban legend' dat je jezelf ook een keertje extra moet volstoppen omdat je lichaam anders in spaarstand gaat?
Als er 5 kilo af zijn mag ik van mezelf een frietjequote:Op woensdag 10 november 2010 15:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee...
Maar het is wel zo dat je gewoon een afweging moet maken of je iets lekker genoeg vindt om daadwerkelijk op te eten en te accepteren dat het effect zal hebben op je gewicht.
dat is een keuzequote:Op woensdag 10 november 2010 16:03 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als er 5 kilo af zijn mag ik van mezelf een frietje
Aber naturlich, meine kleine flugel. Maar goed dat zeg ik ook alleen maar omdat ik straks aan een pot griekse olijven een salami pizza en een fles rode wijn begin. Voordat ik aan al dat lekkers begin, ga ik eerst The Secret to Weightloss Vol 2 doenquote:Op woensdag 10 november 2010 15:15 schreef flugeltje het volgende:
Shit, dan is die iPad die ik vandaag besteld heb zeker een gevalletje ''overdone''quote:Op woensdag 10 november 2010 17:36 schreef Soempie het volgende:
Wat gaan jullie hard!Ik vind het wel een goed idee van Sjeen om te belonen na 5 kilo met iets wat niet eetbaar is. Nu beloon ik mezelf al regelmatig met cadeautjes, dus dan moet ik maar eens iets heel speciaals bedenken.
En dan inderdaad de lekkere snacks inpassen in het menu!
quote:Op woensdag 10 november 2010 17:50 schreef Blistering het volgende:
[..]
Shit, dan is die iPad die ik vandaag besteld heb zeker een gevalletje ''overdone''![]()
Net enigszins gesinned, moeders maakte tosti's, dus ook maar genomen. Maar uiteraard wel zonder sauzen.
Een tosti zonder kaas gaat 'm niet wordenquote:Op woensdag 10 november 2010 17:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
![]()
En als je met sauzen curry of ketchup bedoelt dan had je beter de kaas achterwege kunnen laten
Ja die xbox tochquote:Op woensdag 10 november 2010 16:13 schreef flugeltje het volgende:
Ik pas het dan ook in hoor SjeenIk mag dan een keertje een koolhydraatrijkere maaltijd en dat wordt m'n frietje
En uiteraard vind ik daar dan ook wel weer een reden in om iets voor mezelf te kopen wat ik helemaal niet nodig heb
Truequote:Op woensdag 10 november 2010 17:52 schreef Blistering het volgende:
[..]
Een tosti zonder kaas gaat 'm niet worden.
quote:
Precies! Je leeft tenslotte maar 1 keerquote:Op woensdag 10 november 2010 19:43 schreef Soempie het volgende:
M'n vriend had zelfgemaakte broodjes hamburger en friet gemaakt. En toe pudding.
Niks groente.Maar het was wel heel lekker. Morgen weer een nieuwe dag.
quote:
Mmm een warm bad, ik ben jaloers. Het gaat vanmiddag toch stormen?quote:Op donderdag 11 november 2010 08:56 schreef Sjeen het volgende:
Welke storm? Het is hier heerlijk weer
Ik was gewoon van plan om te gaan lopen vandaag en daarna lekker in bad gaan liggen.
uit eten gaan is niets mis mee natuurlijk! Lekker juist. Iets wat ik handig vond om te doen, en nog trouwens (kreeg dat ooit als tip): bestel je saus apart in een kommetje. Dan kan je wel saus eten maar wrs veel en veel minder dan als de kok t al op je bord gooitquote:Op donderdag 11 november 2010 09:19 schreef Soempie het volgende:
Nieuwe poging vandaag. De enige valkuil die ik op het moment heb is m'n vriend en ik heb hem gister gevraagd vandaag iets gezonds klaar te maken met veel groente. Daarna bedachten we dat we vandaag 3 jaar samen zijn en dat we vanavond waarschijnlijk uit eten gaan. Maar dan kan ik altijd nog iets gezonds kiezen natuurlijk.![]()
Prima begin van de dagquote:Nu rennen voor m'n werk.
Dat zou voor mij het eten van lekkere dingen net te zwaar beladen maken. Door te wachten met speciale dagen en zo. Zou het voor mij juist een troostvoer iets worden, zo van ik ben zielig en om me weer goed te voelen eet ik iets speciaals.quote:Op donderdag 11 november 2010 09:19 schreef DarkElf het volgende:
Ja ik zie het dus anders, dat kan natuurlijk
Als je zoiets toch wilt doen maak er dan ook een speciale dag van, niet zomaar door de weeks bijvoorbeeld? Dat geeft ook al een ander signaal aan jezelf af denk ik
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 november 2010 09:19 schreef Soempie het volgende:
Nieuwe poging vandaag. De enige valkuil die ik op het moment heb is m'n vriend en ik heb hem gister gevraagd vandaag iets gezonds klaar te maken met veel groente. Daarna bedachten we dat we vandaag 3 jaar samen zijn en dat we vanavond waarschijnlijk uit eten gaan. Maar dan kan ik altijd nog iets gezonds kiezen natuurlijk.![]()
Nu rennen voor m'n werk.
Dat is prima dat je het roept, ik besef ook wel dat ik makkelijk praten heb hoorquote:Op donderdag 11 november 2010 09:26 schreef DarkElf het volgende:
iedereen is anders natuurlijken je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik zag alleen dat dat wel iets is wat t mensen moeilijker maakt (uit meeleesgebeuren hier he?) dus ik dacht; ik roep t even
Goed hoorquote:Op donderdag 11 november 2010 12:24 schreef foetre het volgende:
Na jaren van het jojoeffect lukt het me eindelijk om op een normale manier gewicht kwijt te raken.
Laatste half jaar van 105 naar 93 kg door middel van fitness en normaal te eten.
Zit nu op BMI van 29 dus nog even en ik zit weer in een gezond gewicht.
DE, die kilo's die jij bent kwijt geraakt tijdens je ziekenhuisperiode, zijn die ook weggebleven? (Niet dat ik dat als oplossing ziequote:Op donderdag 11 november 2010 09:26 schreef DarkElf het volgende:
iedereen is anders natuurlijken je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik zag alleen dat dat wel iets is wat t mensen moeilijker maakt (uit meeleesgebeuren hier he?) dus ik dacht; ik roep t even
quote:Op donderdag 11 november 2010 12:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
DE, die kilo's die jij bent kwijt geraakt tijdens je ziekenhuisperiode, zijn die ook weggebleven? (Niet dat ik dat als oplossing zie)
Dat vroeg ik me dus inderdaad af. Zie je ook bij een flinke (buik)griep, dat het er zo weer aanzitquote:Op donderdag 11 november 2010 13:00 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja die zijn weggebleven maar dat is te danken aan mijn sporten en gezonde eten zeiden de dokters, vaak zien ze dat toch best veel mensen die kilo's (bijna) allemaal weer aankomen als ze eenmaal thuis zijn en weer kunnen eten.
tnxquote:Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus inderdaad af. Zie je ook bij een flinke (buik)griep, dat het er zo weer aanzitKnap gedaan!
Thnx ik denk dat als je kg echt wil kwijtraken de enige manier is veel bewegen en niet opgeven.Ik doe 3x per week 1 uur cardiofitness op hartslag rond de 140 en 1x voetbal 1.5 uur.quote:
Jaren geleden toen ik 5 dagen per week werkte en om 7 uur al in de trein moest zitten deed ik dat ook al. En het kan primaquote:Op donderdag 11 november 2010 10:27 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik zit er ook al een tijdje over te denken om mijn brood belegd in te vriezen. Maar ik ben bang dat het dan 'raar' ontdooit zeg maarWaarmee beleg jij je brood?
Realiseer je je ook dat het bij sommige mensen medisch of genetisch is? Ik vind je redenatie wat kort door de bochtquote:Op donderdag 11 november 2010 18:25 schreef DarkElf het volgende:
dat is ook waar maar je bent toch met me eens neem ik aan dat de meeste mensen niet te zwaar worden van lucht en dat sommige mensen dus wrs sneller toegeven aan verleidingen ondanks allemaal goeie voornemens enzo ? Dat bedoel ik ermee.
Ik heb echt de intentie niet om een discussie te beginnen over medische oorzaken etc... daarom zei ik ook: meeste mensen ipv allemaal. Das nogal een verschil. Dus nee ik ga niet kort door de bocht, ik koos mijn woorden zorgvuldig, ik heb genoeg ervaring in dit topic om te weten hoe mensen over woorden kunnen vallenquote:Op donderdag 11 november 2010 18:29 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Realiseer je je ook dat het bij sommige mensen medisch of genetisch is? Ik vind je redenatie wat kort door de bochtNatuurlijk ligt het aan het eten, maar dat je dik bent wil niet zeggen dat je je minder kunt beheersen of lui bent.
Dan heb ik dat verkeerd geinterpreteerd, het kwam namelijk wel zo op me over. Het is erg gemakkelijk om te oordelen zonder het verhaal te weten he?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik heb echt de intentie niet om een discussie te beginnen over medische oorzaken etc... daarom zei ik ook: meeste mensen ipv allemaal. Das nogal een verschil. Dus nee ik ga niet kort door de bocht, ik koos mijn woorden zorgvuldig, ik heb genoeg ervaring in dit topic om te weten hoe mensen over woorden kunnen vallen![]()
en ik vind t eerlijk gezegd vreemd dat mensen moeite hebben met toegeven dat ze zich soms minder kunnen beheersen ... erkennen van iets is vaak de weg naar de oplossingmaar goed das slechts mijn mening natuurlijk.
en jij hebt het over lui he? Ik beweer dat nergens en vind dat ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |