abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:21:42 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88099012
Dieetclub #308 xBlossomx!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings*O* We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan ;) Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:22:33 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88099038
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Slanktopicbewoner door de bocht

BMR is niet je onderhoud! BMR is wat je lichaam nodig heeft om zijn vitale functies uit te voeren...
Wanneer je gewicht erg hoog is, is je BMR ook hoger, daar onder gaan zitten is erg fout! (lees: slopend)

70%-80% van je onderhoud aanhouden is vaak een goede formule tot afvallen.
Ook is het verstandig om te kijken wat de verhoudingen zijn van je voedingsstoffen.
KH-vet-eiwit verhouding die bij mij goed werkt is 20-40-40.

En bewegen natuurlijk! Het is beter voor je lichaam om extra brandstof te verbranden, dan er te weinig brandstof in te gooien.

Als grote man, die sport, zit ik op een onderhoud van ~3600kcal, vaak zit ik er maar iets van 300kcal onder en val toch af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[edit] Vermijd slechte koolhydraten! Ymme, je lijstje is op zich goed, behalve dat zo'n beetje al je koolhydraten de verkeerde type zijn. Cornflakes, crackers, eierkoek e.d. [/edit]
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:20 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ah kijk, dáár zit het verschil dus in... Ik heb mijn activiteitenniveau aan moeten geven bij mijn berekening. Dus het is niet gebaseerd op alleen maar de hele dag stil in bed liggen... Dus dan kom je uit op een dosis die je gewicht 'op peil' houdt... Op peil houden komt op mij over als 'onderhoud' en niet als afvallen...

Ik zal nog eens een ander tooltje proberen...
pi_88099072
En ymme is nog steeds benieuwd waar je je BMR kan laten uitrekenen :)
pi_88099084
En ik eet dus slechte koolhydraten. Wat zijn dan de goede?
pi_88099160
Allemaal erg interessant om te lezen maar ik zal mijn bmr maar even laten voor wat het is want ik heb nog een week of 6 te gaan met mijn eigen dieet.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:27:09 #6
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88099190
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:23 schreef ymme het volgende:
En ymme is nog steeds benieuwd waar je je BMR kan laten uitrekenen :)
http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html
pi_88099194
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:24 schreef ymme het volgende:
En ik eet dus slechte koolhydraten. Wat zijn dan de goede?
Volkoren producten!

Cornflakes kun je vervangen met havermout (eventueel een lepeltje honing erbij)
Crackers kun je vervangen met knackerbrod
Eierkoeken vervangen met een gekookt eitje bijvoorbeeld

BMR uitrekenen
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:27:46 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88099207
Fluugs, je stelt me helemaal gerust O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88099319
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Volkoren producten!

Cornflakes kun je vervangen met havermout (eventueel een lepeltje honing erbij)
Crackers kun je vervangen met knackerbrod
Eierkoeken vervangen met een gekookt eitje bijvoorbeeld

BMR uitrekenen
Excuus, met crackers bedoel ik ook knackerbrod. Of anders volkoren cracker van LU :)

En havermout. Nee echt niet. :r Krijg ik echt niet weg :) Ben al blij dat ik 's ochtends de cornflakes door mijn keel krijg ;) Maar bedankt voor de tips.
Hoe beter en gezonder hoe mooier natuurlijk.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:31:14 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88099331
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:27 schreef Sjeen het volgende:
Fluugs, je stelt me helemaal gerust O+
Naja, jij kent m'n figuur... Het is de afgelopen 2 jaar zo'n 30 kilo meer geworden -O-

Ik voel m'n knieën dus die vierdaagse hoef ik niet te proberen ;) Ik wil eerst terug naar de dubbele cijfers daarna ga ik weer normaal doen. Overigens staat in jouw stuk over BMR dat bij te weinig inname men de vetvoorraad gaat aanspreken, is dat niet juist de bedoeling van afvallen?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:39:34 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88099625
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:31 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Naja, jij kent m'n figuur... Het is de afgelopen 2 jaar zo'n 30 kilo meer geworden -O-

Ik voel m'n knieën dus die vierdaagse hoef ik niet te proberen ;) Ik wil eerst terug naar de dubbele cijfers daarna ga ik weer normaal doen. Overigens staat in jouw stuk over BMR dat bij te weinig inname men de vetvoorraad gaat aanspreken, is dat niet juist de bedoeling van afvallen?
Tijdelijk ja, maar op een bepaald moment gaat het vreten aan je organen. En daarbij spreek je die vetvoorraad sowieso aan als je in beweging blijft en onder je totaalbehoefte gaat zitten :)

Ik ken je figuur, je bent nu toch niet zwaarder dan de allereerste keer dat wij ons gezien hebben? Vierdaagse is voor mij ook geen optie voorlopig, mijn gewricht hebben op het moment te lijden onder een kuur en stiekem toch ook wel wat kilo's teveel. Maar sinds 2005 zijn er 15 kilo structureel af gelukkig :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88100033
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:30 schreef ymme het volgende:

[..]

Excuus, met crackers bedoel ik ook knackerbrod. Of anders volkoren cracker van LU :)

En havermout. Nee echt niet. :r Krijg ik echt niet weg :) Ben al blij dat ik 's ochtends de cornflakes door mijn keel krijg ;) Maar bedankt voor de tips.
Hoe beter en gezonder hoe mooier natuurlijk.
Vergeet die koolhydraten 's ochtends dan! Neem lekker een grote kom met yoghurt of kwark met fruit...
Koolhydraten kun je het beste innemen na sporten/bewegen. Voor het sporten wat meer op de eiwitten letten.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:01:14 #13
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88100299
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tijdelijk ja, maar op een bepaald moment gaat het vreten aan je organen. En daarbij spreek je die vetvoorraad sowieso aan als je in beweging blijft en onder je totaalbehoefte gaat zitten :)

Ik ken je figuur, je bent nu toch niet zwaarder dan de allereerste keer dat wij ons gezien hebben? Vierdaagse is voor mij ook geen optie voorlopig, mijn gewricht hebben op het moment te lijden onder een kuur en stiekem toch ook wel wat kilo's teveel. Maar sinds 2005 zijn er 15 kilo structureel af gelukkig :)
Zo zwaar als nu ben ik nog nooit geweest ;)

En ik weet ook wel dat Willem voor een hoop van dat gewicht heeft gezorgd en dat ik het de tijd moet geven dat kwijt te raken. Maar ik ben zo enorm log momenteel... Heb ook al een verwijzing voor de dietiste liggen, maar er was nog even geen plek... Zoals ik zei begin ik gewoon alvast en pas ik gaandeweg wel aan. Als ik mezelf echt belabberd ga voelen beloof ik extra kcal toe te voegen... :Y

edit; nog eens wat gelezen her en der en ik heb besloten om 's avonds voor het slapen gaan nog een extra eiwitshake te nemen, dan schijn je extra te verbranden 's nachts en kom ik toch aan de Kcal die me op m'n BMR brengen...

[ Bericht 6% gewijzigd door flugeltje op 29-10-2010 12:23:16 ]
pi_88103152
wow.. ik heb even wat gemist..

die eiwitshakes.. waar kan je die halen/bestellen?? :o

ben zelf aan het beginnen met Dr. Frank.. ik moet en zal 10 kilo kwijt raken voor 22 juni.. :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_88103310
Mijn stiefmoeder is dmv het dr frank dieet 14 kilo afgevallen....
En die zitten er inmiddels allemaal al weer aan. Omdat ze weer 'normaal' is gaan eten...
pi_88103741
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:30 schreef LovelyLady het volgende:
Mijn stiefmoeder is dmv het dr frank dieet 14 kilo afgevallen....
En die zitten er inmiddels allemaal al weer aan. Omdat ze weer 'normaal' is gaan eten...
mja.. je hebt normaal en je hebt normaal..

ik eet sowieso al te weinig :( en niet ongezond.. )

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:42:50 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88103744
Dat is vaak het probleem, niet het dieet maar het 'normaal' eten daarna... Ik heb veel over eiwitdieten gelezen de laatste maanden en bij allemaal wordt gesproken over een periode van 2 jaar ná het bereiken van je streefgewicht dat je nog door moet gaan met je dieet... Pas dan kun je spreken over een leef/eetstijlverandering... Uiteraard voeg je in die periode wel weer meer koolhydraten toe, maar dan blijf je tellen en rekenen om te voorkomen dat je inname weer te groot wordt.

Ik ga dus Dr Franken aangevuld met eiwitshakes :)
pi_88103798
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:42 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

mja.. je hebt normaal en je hebt normaal..

ik eet sowieso al te weinig :( en niet ongezond.. )
Mja ik doelde op 'normaal' als in met koolhydraten en 2 boterhammen onbijt en lunch en fruit als tussendoor en avond eten
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:48:39 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88103966
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:44 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Mja ik doelde op 'normaal' als in met koolhydraten en 2 boterhammen onbijt en lunch en fruit als tussendoor en avond eten
Waar je bij Dr Frank op moet letten is dat tijdens het dieet de Caloriën die je binnen moet krijgen per dag voornamelijk uit vetten komen als de koolhydraten wegvallen. Als je na je dieet alleen koolhydraten toevoegt kom je te hoog uit, je moet dus ook 'de rest' weer bekijken. Eigenlijk moet je koolhydraten toevoegen en tegelijkertijd wat minder vetten gaan eten...
pi_88104338
Ik vind het maar ingewikkeld hoor al die dieetprogramma's want voor de een kan het prima werken maar voor de ander weer niet....

* LovelyLady is nog steeds zoekende
pi_88104465
Zo, ik ben weer terug.
Lekker een wandeling gemaakt van 1,5 uurmet zoon en hond :)
Heerlijk. Nu zoon op bed leggen en daarna madarijn en knackerbrod eten.
pi_88104524
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik vind het maar ingewikkeld hoor al die dieetprogramma's want voor de een kan het prima werken maar voor de ander weer niet....

* LovelyLady is nog steeds zoekende
inderdaad.. je moet ook een beetje het "juiste" dieet vinden.. iets wat bij je past en wat bij je stofwisseling past..

vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:07:23 #23
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88104709
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:02 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

inderdaad.. je moet ook een beetje het "juiste" dieet vinden.. iets wat bij je past en wat bij je stofwisseling past..
En iets wat je kunt volhouden :Y Dat is mijn grote probleem :@ Afvallen wil wel, maar ik kom het vaak ook in rap tempo weer aan + nog wat extra :') Nu ben ik weer de eerste 10 kg kwijt door niets speciaals te doen :D Ik eet gewoon normaal, niet te veel niet te weinig. En ik kies gewoon bewuster wat ik eet. Ik loop dan nu wel bij een diëtist, maar die heeft me expres een niet te streng dieet voorgeschreven ivm een eetstoornis die ik (gehad) heb (ergste is wel geweest). Maar dat werkt voor mij nu dus prima. Geen moeilijke regels, geen poespas, gewoon gezond :@
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_88104801
Hier niet echt een dieet. Maar een wijziging in het levenspatroon. Qua eten en bewegen :)
En dat werkt voor mij wel.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:11:20 #25
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88104845
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:
Hier niet echt een dieet. Maar een wijziging in het levenspatroon. Qua eten en bewegen :)
En dat werkt voor mij wel.
Precies, dat dus *O* En dat voelt echt super goed, want zonder echte moeite (door geen rare regels enzo) gaat het afvallen langzaam maar wel constant *O*
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')