quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 11:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Slanktopicbewoner door de bocht
BMR is niet je onderhoud! BMR is wat je lichaam nodig heeft om zijn vitale functies uit te voeren...
Wanneer je gewicht erg hoog is, is je BMR ook hoger, daar onder gaan zitten is erg fout! (lees: slopend)
70%-80% van je onderhoud aanhouden is vaak een goede formule tot afvallen.
Ook is het verstandig om te kijken wat de verhoudingen zijn van je voedingsstoffen.
KH-vet-eiwit verhouding die bij mij goed werkt is 20-40-40.
En bewegen natuurlijk! Het is beter voor je lichaam om extra brandstof te verbranden, dan er te weinig brandstof in te gooien.
Als grote man, die sport, zit ik op een onderhoud van ~3600kcal, vaak zit ik er maar iets van 300kcal onder en val toch af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[edit] Vermijd slechte koolhydraten! Ymme, je lijstje is op zich goed, behalve dat zo'n beetje al je koolhydraten de verkeerde type zijn. Cornflakes, crackers, eierkoek e.d. [/edit]quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 11:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ah kijk, dáár zit het verschil dus in... Ik heb mijn activiteitenniveau aan moeten geven bij mijn berekening. Dus het is niet gebaseerd op alleen maar de hele dag stil in bed liggen... Dus dan kom je uit op een dosis die je gewicht 'op peil' houdt... Op peil houden komt op mij over als 'onderhoud' en niet als afvallen...
Ik zal nog eens een ander tooltje proberen...Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
quote:http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.htmlOp vrijdag 29 oktober 2010 11:23 schreef ymme het volgende:
En ymme is nog steeds benieuwd waar je je BMR kan laten uitrekenen
quote:Volkoren producten!Op vrijdag 29 oktober 2010 11:24 schreef ymme het volgende:
En ik eet dus slechte koolhydraten. Wat zijn dan de goede?
quote:Excuus, met crackers bedoel ik ook knackerbrod. Of anders volkoren cracker van LUOp vrijdag 29 oktober 2010 11:27 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Volkoren producten!
Cornflakes kun je vervangen met havermout (eventueel een lepeltje honing erbij)
Crackers kun je vervangen met knackerbrod
Eierkoeken vervangen met een gekookt eitje bijvoorbeeld
BMR uitrekenen
quote:Naja, jij kent m'n figuur... Het is de afgelopen 2 jaar zo'n 30 kilo meer geworden
quote:Tijdelijk ja, maar op een bepaald moment gaat het vreten aan je organen. En daarbij spreek je die vetvoorraad sowieso aan als je in beweging blijft en onder je totaalbehoefte gaat zittenOp vrijdag 29 oktober 2010 11:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Naja, jij kent m'n figuur... Het is de afgelopen 2 jaar zo'n 30 kilo meer geworden![]()
Ik voel m'n knieën dus die vierdaagse hoef ik niet te proberenIk wil eerst terug naar de dubbele cijfers daarna ga ik weer normaal doen. Overigens staat in jouw stuk over BMR dat bij te weinig inname men de vetvoorraad gaat aanspreken, is dat niet juist de bedoeling van afvallen?
quote:Vergeet die koolhydraten 's ochtends dan! Neem lekker een grote kom met yoghurt of kwark met fruit...Op vrijdag 29 oktober 2010 11:30 schreef ymme het volgende:
[..]
Excuus, met crackers bedoel ik ook knackerbrod. Of anders volkoren cracker van LU
En havermout. Nee echt niet.Krijg ik echt niet weg
Ben al blij dat ik 's ochtends de cornflakes door mijn keel krijg
Maar bedankt voor de tips.
Hoe beter en gezonder hoe mooier natuurlijk.
quote:Zo zwaar als nu ben ik nog nooit geweestOp vrijdag 29 oktober 2010 11:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tijdelijk ja, maar op een bepaald moment gaat het vreten aan je organen. En daarbij spreek je die vetvoorraad sowieso aan als je in beweging blijft en onder je totaalbehoefte gaat zitten
Ik ken je figuur, je bent nu toch niet zwaarder dan de allereerste keer dat wij ons gezien hebben? Vierdaagse is voor mij ook geen optie voorlopig, mijn gewricht hebben op het moment te lijden onder een kuur en stiekem toch ook wel wat kilo's teveel. Maar sinds 2005 zijn er 15 kilo structureel af gelukkig
quote:mja.. je hebt normaal en je hebt normaal..Op vrijdag 29 oktober 2010 13:30 schreef LovelyLady het volgende:
Mijn stiefmoeder is dmv het dr frank dieet 14 kilo afgevallen....
En die zitten er inmiddels allemaal al weer aan. Omdat ze weer 'normaal' is gaan eten...
quote:Mja ik doelde op 'normaal' als in met koolhydraten en 2 boterhammen onbijt en lunch en fruit als tussendoor en avond etenOp vrijdag 29 oktober 2010 13:42 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
mja.. je hebt normaal en je hebt normaal..
ik eet sowieso al te weinigen niet ongezond.. )
quote:Waar je bij Dr Frank op moet letten is dat tijdens het dieet de Caloriën die je binnen moet krijgen per dag voornamelijk uit vetten komen als de koolhydraten wegvallen. Als je na je dieet alleen koolhydraten toevoegt kom je te hoog uit, je moet dus ook 'de rest' weer bekijken. Eigenlijk moet je koolhydraten toevoegen en tegelijkertijd wat minder vetten gaan eten...Op vrijdag 29 oktober 2010 13:44 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mja ik doelde op 'normaal' als in met koolhydraten en 2 boterhammen onbijt en lunch en fruit als tussendoor en avond eten
quote:inderdaad.. je moet ook een beetje het "juiste" dieet vinden.. iets wat bij je past en wat bij je stofwisseling past..Op vrijdag 29 oktober 2010 13:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik vind het maar ingewikkeld hoor al die dieetprogramma's want voor de een kan het prima werken maar voor de ander weer niet....
* LovelyLady is nog steeds zoekende
quote:En iets wat je kunt volhoudenOp vrijdag 29 oktober 2010 14:02 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
inderdaad.. je moet ook een beetje het "juiste" dieet vinden.. iets wat bij je past en wat bij je stofwisseling past..
quote:Precies, dat dusOp vrijdag 29 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:
Hier niet echt een dieet. Maar een wijziging in het levenspatroon. Qua eten en bewegen
En dat werkt voor mij wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |