abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88066484
Wat voor shakes gebruik je eigenlijk flugel?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:43:05 #252
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88066853
Ik heb eiwitpoeder besteld en dat meng ik met yoghurt, melk of karnemelk... Smaak en verzadiging zijn goed. Als het zo goed blijft vullen als nu vraag ik me zelfs af of ik het ochtendtussendoortje wel iedere dag nodig heb. Maar zoals gezegd, volgende week weten we meer...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88067214
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Je mag nog wel wat meer eten hoor Ymme
:) Zit nu aan de mandarijn en een glas water.
pi_88067371
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:43 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb eiwitpoeder besteld en dat meng ik met yoghurt, melk of karnemelk... Smaak en verzadiging zijn goed. Als het zo goed blijft vullen als nu vraag ik me zelfs af of ik het ochtendtussendoortje wel iedere dag nodig heb. Maar zoals gezegd, volgende week weten we meer...
is eiwitpoeder hetzelfde als zo'n bus weightcare spul?
Ik ken het verder niet namelijk
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:11:54 #255
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88067870
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:57 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

is eiwitpoeder hetzelfde als zo'n bus weightcare spul?
Ik ken het verder niet namelijk
Nee is niet hetzelfde, dat weightcare spul is een dieetvorm op zich en bevat geloof ik wel koolhydraten waar eiwitpoeder dat niet heeft. Eiwitpoeder wordt ook gebruikt door bodybuilders of sporters als energieboost. Het help spieren te herstellen..

quote:
Eiwitrijke voeding en afvallen

Eiwitten staan mede door het dieet van dokter Frank op dit moment enorm in de 'spotlight'. En terecht; voor mensen die graag willen afvallen zijn eiwitten essentieel, dit komt door het verzadigende (honger onderdrukkende) effect van eiwit en de rol die de stof speelt in de aanmaak van spierweefsel. Uit onderzoek blijkt dat mensen in totaliteit minder eten als ze relatief veel eiwit binnenkrijgen via hun dieet. Eiwitten zitten onder andere in eieren, peulvruchten, vlees, gevogelte, vleeswaren, vis, melkproducten en noten. Een gezond volwassen persoon heeft ongeveer 0,8 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig.

Eerder vol en minder honger met eiwit in je dieet
Het eten van een maaltijd met veel eiwit zorgt ervoor dat je eerder vol zit en dus minder eet. Ook blijkt dat mensen die een eiwitrijke maaltijd hebben genuttigd, minder snel weer trek hebben na de maaltijd. Daarnaast is er veel energie nodig voor de stofwisseling van eiwit: het energiegebruik wordt met maar liefst twintig tot dertig procent verhoogd. Je verbrandt dus meer calorieen! Het omzetten van eiwitten in vet kost veel energie en het lichaam zal daarom niet snel overgaan tot deze omzetting.

Nadelen eiwitrijke voeding
Er zijn geen grote nadelen bekend van het eten van veel eiwit, zolang je maar voldoende andere essentiele voedingsstoffen (koolhydraten, vet, vezels) binnenkrijgt. Bij proteïne diëten is dit vaak niet het geval en daarom zijn ze in de regel ongezond. Ook voor mensen met nierziekte of allergie voor eiwitten is het af te raden veel eiwit te eten. Het belangrijkste nadeel van eiwitrijke voeding is dat eiwitten vaak in voeding zitten die ook veel verzadigd vet en dus calorien bevatten, denk bijv. aan vlees en bepaalde vette zuivel.

Let op: Het lijkt erop dat een eiwitrijke voeding geen effect heeft op het gewicht als het aantal calorieën hetzelfde is als bij voedsel met weinig eiwit, kies voor magere bronnen van eiwit anders zul je meer vet en dus meer calorieen binnenkrijgen.

Eiwitrijke producten met weinig calorieen en vet
Mager vlees en magere zuivel zijn goede voorbeelden van producten met veel eiwit. Ook noten, vis en peulvruchten kunnen hiertoe gerekend worden en mogen daarom niet ontbreken in je dieet. In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, blijkt uit de laatste onderzoeken dat ook eieren gezond zijn, kies het liefst voor de gekookte variant.

Bron

Ik neem eiwitpoeder omdat ik een luie ontbijter ben en voorlopig zo weinig mogelijk koolhydraten binnen wil krijgen. Dit stimuleert de verbranding nog meer...
pi_88067954
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:11 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nee is niet hetzelfde, dat weightcare spul is een dieetvorm op zich en bevat geloof ik wel koolhydraten waar eiwitpoeder dat niet heeft. Eiwitpoeder wordt ook gebruikt door bodybuilders of sporters als energieboost. Het help spieren te herstellen..
[..]

thnx voor de uitgebreidere info. het is allemaal wat duidelijker
pi_88069109
Het moet toch niet gekker worden ;)

Ik zit nu weer aan thee met zoetje.
En lekker rauwe worteltjes. :)

Het gezonde eten bevalt me tot nu toe echt heel goed!
pi_88071250
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:52 schreef ymme het volgende:

[..]

:) Zit nu aan de mandarijn en een glas water.
Dat is natuurlijk niets he ;) wel gezond maar je mag wel wat voedzaam erbij
pi_88072066
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88072148
Stomme nieuwe layout kan nergens bericht editten, maargoed. Ik gebruik 3 keer per dag 20gr is erg lekker en het vult goed :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:01:31 #261
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88072193
Is in elk geval goedkoper dan die van mij beatrijs, alleen zit in die van mij helemaal geen koolhydraten... Als ik m'n huidige pot leeg heb zal ik die van jou ook eens proberen...

Wat eet je er trouwens bij?

[ Bericht 9% gewijzigd door flugeltje op 28-10-2010 17:07:47 ]
pi_88073123
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niets he ;) wel gezond maar je mag wel wat voedzaam erbij
Als tussendoortje een stuk fruit is toch niets mis mee.

Er staat nu een lekkere ovenschotel met rode kool in de oven. :9~
pi_88073216
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:45 schreef ymme het volgende:

[..]

Als tussendoortje een stuk fruit is toch niets mis mee.

Er staat nu een lekkere ovenschotel met rode kool in de oven. :9~
Zeg toch ook dat het gezond is maar dat je wel gewoon meer moet eten
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:56:33 #264
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_88073477
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:00 schreef beatrijs het volgende:
Stomme nieuwe layout kan nergens bericht editten, maargoed. <knip>
Je adblocker uitzetten (of FOK! op de whitelist), dan kan je door met je muis op de plek te gaan staan waar de editknop vroegah zat hem tevoorschijn toveren!
Prrrrr
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:44:39 #265
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_88079529
Lijstje:
O drie brintaboterhammen (2 30+kaas, 1 pindakaas)
T komkommer met pindakaas
L kwark met eiwitpoeder
T appel
D halveliterpot erwtjes
S buikspierkwartier en bodypump
T wijn
Prrrrr
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:00:35 #266
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88080320
Brintaboterhammen mspoez? Wasda?
pi_88080356
Komkommer met pinda kaas :D
(sorry maar dat lijkt me echt niet lekker hihi).
pi_88080432
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 20:44 schreef mspoez het volgende:
Lijstje:
O drie brintaboterhammen (2 30+kaas, 1 pindakaas)
T komkommer met pindakaas
L kwark met eiwitpoeder
T appel
D halveliterpot erwtjes
S buikspierkwartier en bodypump
T wijn
Vergeten de rest van je D in te vullen?
vind het echt best zorgelijk hoe jullie allemaal eten :@
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:11:04 #269
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88080849
Als je mijn menu's al te karig vond kan ik mezelf voorstellen dat je dit helemaal weinig vind Sarabi... Ik kom met alles tellen en aanpassingen/aanvullingen nu op zo'n 1500 kcal per dag, dus zo verkeerd vind ik dat niet :)

Ben inmiddels wel benieuwd: Wat vind jij dan een 'normaal' dagmenu?
pi_88081005
Hoi! Ik kom even inbreken tijdens het lurken.
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens, Sarabi! Deze maaltijd komt vast niet boven de 1000 kcal als je het invoert. Eten is niet iets wat je alleen zo weinig mogelijk moet doen, maar iets dat je lijf goed op gang moet houden! Dus daarom meer gezond spul inderdaad.
Slank heeft een hele mooie OP ;) !
pi_88081024
Ik ben niet aan het lijnen of dieten, maar ik moet wel wat gaan doen.. maar ik kan voor mezelf nog steeds niet de discipline vinden om het ook te doen.. ik ben zoekende naar een manier wat voor mij werkt en die heb ik nog niet gevonden
Mijn dagmenu van vandaag:
O: 3 boterhammen 2 met delight jam + 1 met hagelslag kop thee, beker optimel
T: 2 koffie
L: 2 tosti's
T: een banaan en een appel
D: worteltjes O+ gebakken aardappels en een stukje kipfilet
T: Latte Macchiato
pi_88081260
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:11 schreef flugeltje het volgende:
Als je mijn menu's al te karig vond kan ik mezelf voorstellen dat je dit helemaal weinig vind Sarabi... Ik kom met alles tellen en aanpassingen/aanvullingen nu op zo'n 1500 kcal per dag, dus zo verkeerd vind ik dat niet :)

Ben inmiddels wel benieuwd: Wat vind jij dan een 'normaal' dagmenu?
Wat dacht je van ergens tussen de 5 en 8 boterhammen + normaal avondeten met flink veel groente?
+ tussendoortjes
pi_88081286
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi! Ik kom even inbreken tijdens het lurken.
[..]

Ben het helemaal met je eens, Sarabi! Deze maaltijd komt vast niet boven de 1000 kcal als je het invoert. Eten is niet iets wat je alleen zo weinig mogelijk moet doen, maar iets dat je lijf goed op gang moet houden! Dus daarom meer gezond spul inderdaad.
Slank heeft een hele mooie OP ;) !
Ja ze moeten eens bij slank gaan lezen :Y het geeft niet als je BMI hoger is
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:23:18 #274
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88081557
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat dacht je van ergens tussen de 5 en 8 boterhammen + normaal avondeten met flink veel groente?
+ tussendoortjes
Als ik dat durf te doen gaat er hier dus helemaal niets vanaf :)

been there....

En dit blijft natuurlijk een dieettopic, ben het met je eens dat uithongeren met minder dan 1000Kcal te ver gaat, maar wat jij opnoemt is voor mij 'normaal' eten en daar val ik niet van af...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:26:45 #275
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_88081768
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]

1450 zonder de wijn. Valt wel mee dus. Oh en een mueslireepdingesgeval vergeten, dus 1525.
Prrrrr
pi_88081817
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:23 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Als ik dat durf te doen gaat er hier dus helemaal niets vanaf :)

been there....

En dit blijft natuurlijk een dieettopic, ben het met je eens dat uithongeren met minder dan 1000Kcal te ver gaat, maar wat jij opnoemt is voor mij 'normaal' eten en daar val ik niet van af...
Heb je het ook langer volgehouden en met echt gezond eten? Geloof me meer eten werkt echt ^O^ al helemaal op lange termijn, check het Slanke topic maar eens

Van 1600kcal gezond eten komt niemand aan, zeker met beweging erbij
pi_88081842
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:26 schreef mspoez het volgende:

[..]

1450 zonder de wijn. Valt wel mee dus. Oh en een mueslireepdingesgeval vergeten, dus 1525.
Dus je vind het wel een volwaardige maaltijd?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:29:13 #278
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_88081913
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dus je vind het wel een volwaardige maaltijd?
Neuh, had alleen niet zin in meer. Beetje vervelende dagen, hier.
Prrrrr
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:40:44 #279
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88082602
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heb je het ook langer volgehouden en met echt gezond eten? Geloof me meer eten werkt echt ^O^ al helemaal op lange termijn, check het Slanke topic maar eens

Van 1600kcal gezond eten komt niemand aan, zeker met beweging erbij
Yupz, heb het ook langer geprobeerd :Y

Ik blijf dan netjes op gewicht... Probleem is nu dus dat er ook iets vanaf moet. Vind 1400/1500 kcal met gezonde voedingsmiddelen dan ook helemaal niet zo verkeerd. Zodra ik een gezonder gewicht heb voegen we wat meer koolhydraten toe en zitten we op een mooi onderhoudsschema.

En we moeten vooral ook niet voorbij gaan aan het feit dat ik nu even snel wat meters moet maken, 5 jaar de tijd nemen om 25 kilo kwijt te raken kan nu gewoon niet... Die eerste 25 kilo moeten er toch echt wel binnen niet al te lange tijd vanaf, ik wil weer een beetje normaal kunnen bewegen ook :)
pi_88082893
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:40 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Yupz, heb het ook langer geprobeerd :Y

Ik blijf dan netjes op gewicht... Probleem is nu dus dat er ook iets vanaf moet. Vind 1400/1500 kcal met gezonde voedingsmiddelen dan ook helemaal niet zo verkeerd. Zodra ik een gezonder gewicht heb voegen we wat meer koolhydraten toe en zitten we op een mooi onderhoudsschema.

En we moeten vooral ook niet voorbij gaan aan het feit dat ik nu even snel wat meters moet maken, 5 jaar de tijd nemen om 25 kilo kwijt te raken kan nu gewoon niet... Die eerste 25 kilo moeten er toch echt wel binnen niet al te lange tijd vanaf, ik wil weer een beetje normaal kunnen bewegen ook :)
1500kcal kan ook inderdaad maar dan wel met normaal eten
ik vind wat ik bij jou zie en de rest in dit topic de laatste dagen echt niet normaal, maar goed als jij die keuze maakt moet je het doen en ik hoop echt dat het werkt voor je
Maar even snel afvallen werkt vaak niet
pi_88083029
Ik zit gemiddeld aan de 1200 calorieën per dag denk ik, en daar val ik wel goed van af i.c.m. sport etc. Maar moet wel bekennen dat het de laatste tijd nog wel 'ns voorkomt dat ik over de 1500 heen ga :'). Maar dat komt vooral door omstandigheden in de familie etc..

X-tje pizza bestellen en je bent weer een halve kilo aangekomen :(. Maar goed, mag alsnog niet klagen verder.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_88083137
quote:
1.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:48 schreef Blistering het volgende:
Ik zit gemiddeld aan de 1200 calorieën per dag denk ik, en daar val ik wel goed van af i.c.m. sport etc. Maar moet wel bekennen dat het de laatste tijd nog wel 'ns voorkomt dat ik over de 1500 heen ga :'). Maar dat komt vooral door omstandigheden in de familie etc..

X-tje pizza bestellen en je bent weer een halve kilo aangekomen :(. Maar goed, mag alsnog niet klagen verder.
1200 is veelste weinig en dan gaat je lichaam raar doen inderdaad als je een keertje pizza eet
maar goed dit heeft toch geen nut :W veel plezier allemaal met de meest rare ongezonde dieten
pi_88083165
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]

1200 is veelste weinig en dan gaat je lichaam raar doen inderdaad als je een keertje pizza eet
maar goed dit heeft toch geen nut :W veel plezier allemaal met de meest rare ongezonde dieten
Thanks! :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:51:14 #284
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88083185
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

1500kcal kan ook inderdaad maar dan wel met normaal eten
ik vind wat ik bij jou zie en de rest in dit topic de laatste dagen echt niet normaal, maar goed als jij die keuze maakt moet je het doen en ik hoop echt dat het werkt voor je
Maar even snel afvallen werkt vaak niet
Niet als je daarna weer in je oude patronen vervalt, maar het werkt wel als je jezelf realiseert dat je je leefstijl daarna rigoureus moet aanpassen. Sterker nog, ik begin meteen met het aanpassen van m'n leefstijl, als ik nadat ik op gewicht ben nog wat koolhydraten toevoeg zit ik met een prima eetpatroon...

Je kent de voorbeelden best wel van mensen die veel zijn afgevallen, een eiwitdieet werkt nu eenmaal het snelste... Mijn moeder is er ook blijvend 35 kilo mee verloren, ik heb er dus vertrouwen in...

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, ik voel mezelf bij deze manier momenteel het beste en jij bij jouw manier, is helemaal niets mis mee. Daarmee wordt de ene manier niet per definitie beter dan de andere, bij alle manieren moet je uiteindelijk tot een leefstijlaanpassing komen...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:00:46 #285
130755 Kinga
versier hier
pi_88086526
Die 'spaarstand dieeten'. Brrr. Geloof me mensen, doe het jezelf niet aan. 'Jezelf iets gunnen' kun je vergeten in zo'n dieet. Laten we er niet eens over beginnen als je 'stopt'.

Sommige mensen zouden versteld staan hoeveel ze daadwerkelijk mogen eten en gewoon 0.5 per week afvallen. Klinkt cliche, maar probeer echt aan die MINIMAAL 3 stuks fruit en 2 ons groente te komen en heel belangrijk, 1.5 tot 2 liter water drinken. Ook belangrijk zijn 2 tot 3 porties melkproducten, en daar valt kaas niet onder. Dus yoghurt, kwark, melk, wat je maar wil. EN vetten. "Vet?!" Ik hoor de verschrikte gedachten al. Bij het lijstje hierboven horen ook 2 porties van plantaardig vet. Voor mijn part smeer je je brood 2 keer, dan heb je het al.

Het is zo belangrijk dat je lichaam die bovenstaande dingen DAGELIJKS binnenkrijgt. Zonder vezels etc ga je niet afvallen.

Voorbeeldlijstje:

O: 2 sneetjes bruin brood gesmeerd met becel, 50 gr kipfilet, paar plakjes tomaat/ komkommer, 1 glas drinkyoghurt, 1 mandarijn
T: 1 banaan
L: 2 sneetjes bruin brood met becel, 20 gr salami, salade
T: 200 ml yoghurt, appel
A: 120 gr hamlap, middelgrote aardappel, flinke portie groente
T: 200 ml optimel dubbelvla

Zoiets zou je minimaal binnen moeten krijgen. De truc hiervan is, je stofwisseling blijft op gang de hele dag door.

Dit is mijn goedbedoelde mening. Iedereen doet het op een andere manier natuurlijk. En als je het kán volhouden op een 'hongerdieet', chapeau. Ik wil alleen maar zeggen, je hoeft niet zo te lijden.
pi_88087025
Om er ff serieus op in te haken, die 1200kcl waren misschien een beetje overtrokken, maar als er dagen zijn dat ik a: laat op sta en b: geen zin heb om te eten dan teer ik gewoon een dagje op 2 bananen en bruin brood met [vul mager vlees/smeerkaas in] hoor. En de hele dag door water uiteraard. Maar in een normale schoolweek eet ik gewoon netjes ontbijt, lunch en avondeten met fruit als tussendoortjes en 2 liter water.

Kilo per week eraf is toch verder prima?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:16:08 #287
130755 Kinga
versier hier
pi_88087248
Ja hoor, kilo per week is ook prima.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:34:08 #288
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_88087978
Mijn punt is gewoon dat ik me bewust moet zijn van wat ik in mijn smuicheltje stop. Vooral die wijn, das een valkuil. Ik eet grotendeels SHEproof, als ik werk, dus ontbijten met ei en een boterham, tussendoor kwark, dan sla met tonijn en een boterham, nootjes, fruit en avondeten groente en vlees of vis, plus een snackje van kaas of noten of yoghurt. Nu is het even een zootje.

[ Bericht 4% gewijzigd door mspoez op 28-10-2010 23:39:20 ]
Prrrrr
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:36:10 #289
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_88088066
sukkel, ik, ik haal de edit/quote knopjes door elkaar...
Prrrrr
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:01:18 #290
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88089258
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:00 schreef Kinga het volgende:
Die 'spaarstand dieeten'. Brrr. Geloof me mensen, doe het jezelf niet aan. 'Jezelf iets gunnen' kun je vergeten in zo'n dieet. Laten we er niet eens over beginnen als je 'stopt'.

Sommige mensen zouden versteld staan hoeveel ze daadwerkelijk mogen eten en gewoon 0.5 per week afvallen. Klinkt cliche, maar probeer echt aan die MINIMAAL 3 stuks fruit en 2 ons groente te komen en heel belangrijk, 1.5 tot 2 liter water drinken. Ook belangrijk zijn 2 tot 3 porties melkproducten, en daar valt kaas niet onder. Dus yoghurt, kwark, melk, wat je maar wil. EN vetten. "Vet?!" Ik hoor de verschrikte gedachten al. Bij het lijstje hierboven horen ook 2 porties van plantaardig vet. Voor mijn part smeer je je brood 2 keer, dan heb je het al.

Het is zo belangrijk dat je lichaam die bovenstaande dingen DAGELIJKS binnenkrijgt. Zonder vezels etc ga je niet afvallen.

Voorbeeldlijstje:

O: 2 sneetjes bruin brood gesmeerd met becel, 50 gr kipfilet, paar plakjes tomaat/ komkommer, 1 glas drinkyoghurt, 1 mandarijn
T: 1 banaan
L: 2 sneetjes bruin brood met becel, 20 gr salami, salade
T: 200 ml yoghurt, appel
A: 120 gr hamlap, middelgrote aardappel, flinke portie groente
T: 200 ml optimel dubbelvla

Zoiets zou je minimaal binnen moeten krijgen. De truc hiervan is, je stofwisseling blijft op gang de hele dag door.

Dit is mijn goedbedoelde mening. Iedereen doet het op een andere manier natuurlijk. En als je het kán volhouden op een 'hongerdieet', chapeau. Ik wil alleen maar zeggen, je hoeft niet zo te lijden.
Maar wat is nu het daadwerkelijke verschil met mijn menu? Enige wat ik anders doe is dat ik voor koolhydraatarm brood ga en de aardappels/rijst weglaat... M'n fruit (veel koolhydraten) ruil ik om voor groenten (komkommer) of een ander eiwitrijk tussendoortje.

Call me stupid, maar ik zie het 'weinig eten' dus gewoon écht niet. Als ik tussen de middag een zak sla (200 gram) eet met een extra groente (asperge/boontjes) erbij en een blikje vis of stukjes kaas met olie/azijn dressing is dat volgens mij niet echt 'karig' te noemen. Zeker niet als ik er ook nog een koolhydraatarme boterham bij neem. Sterker nog, ik weet zeker dat ik dan meer gegeten heb dan wanneer ik 2 boterhammen met kaas neem. Zelfde met de avondmaaltijd, een stukje vlees of vis van 100 tot 150 gram en 250 tot 300 gram groenten aangevuld met een doosje champignons lijkt me ook niet weinig te noemen. Sterker nog, dat is gelijk aan m'n huidige avondeten met de aardappels vervangen door de champignons. In de ochtend eet ik nu meestal 2 a 3 boterhammen, een beker melk en een kop koffie, dat vervang ik door een shake (2 porties melk) en een kop koffie. Rond 4 uur neem ik meestal een koffie met een koek, dat vervang ik door een kop bouillon of dikke soep (natuurlijk dik dan, bloemkool bijvoorbeeld of pompoen. Zelfgemaakt uiteraard) Een toetje heb ik nooit graag genomen dus dat sla ik ook over. Extra is het tussendoortje 's ochtends, een eitje of wat komkommer/snoeptomaatjes een stukje kaas of iets anders eiwitrijk. Anderhalf tot twee liter water is geen enkel probleem voor me, dat drink ik sowieso al...

[ Bericht 0% gewijzigd door flugeltje op 29-10-2010 00:10:18 ]
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:22:20 #291
130755 Kinga
versier hier
pi_88090245
Waarom gooi je bijna alle koolhydraten eruit dan? Je zegt dat je die dan later waarschijnlijk weer gaat toevoegen beetje bij beetje. Maar ik ben bang dat het dan mis gaat. Die koolhydraten heb je tijdens het afvallen ook nodig toch?

Maar ben wel benieuwd hoe het zal gaan. Ik zou het niet kunnen, fruit inwisselen voor iets anders. Met fruit heb je tenminste nog iets zoets in je mond ;)

En ik weet niet of het hier gepost was of in Slank, over dat BMR. Ik had het eens uitgerekend voor mezelf, ik schrok echt! Dat een lichaam in rust toch nog best veel calorieen nodig heeft, nice :)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:29:28 #292
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88095798
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 00:22 schreef Kinga het volgende:
Waarom gooi je bijna alle koolhydraten eruit dan? Je zegt dat je die dan later waarschijnlijk weer gaat toevoegen beetje bij beetje. Maar ik ben bang dat het dan mis gaat. Die koolhydraten heb je tijdens het afvallen ook nodig toch?

Maar ben wel benieuwd hoe het zal gaan. Ik zou het niet kunnen, fruit inwisselen voor iets anders. Met fruit heb je tenminste nog iets zoets in je mond ;)

En ik weet niet of het hier gepost was of in Slank, over dat BMR. Ik had het eens uitgerekend voor mezelf, ik schrok echt! Dat een lichaam in rust toch nog best veel calorieen nodig heeft, nice :)
Niet alle koolhydraten, een groot gedeelte. Dit dus om er een eiwitdieet a al Dr Frank van te maken... M'n BMR heb ik uitgerekend komt op iets van 1800/1900 uit, dus ik vind 1400/1500 Kcal niet zo verkeerd. :) Zoals eerder aangegeven, heel langzaam op gewicht komen is nu geen optie voor mij... (BMI ruim boven 40) De eerste klap moet gemaakt worden en dat doe ik dmv een eiwitdieet.

Overigens vind ik snoeptomaatjes net zo zoet als fruit :Y
pi_88097346
O: Cornflakes met melk en kiwi
T: Cracker met vleeswaren en een grote beker melk
L: Carpacio (gewoon rosbief, sla en beetje slasaus) en een bruine boterham met pindakaas
T: Fruit en eventueel nog een cracker
D: Gekruide krieltjes, sucadevlees, sla met ei/komkommer/tomaat en saus en kwark.
T: Eierkoek en plakjes komkommer/wortel

Zo beter?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:58:47 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88098287
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 09:29 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Niet alle koolhydraten, een groot gedeelte. Dit dus om er een eiwitdieet a al Dr Frank van te maken... M'n BMR heb ik uitgerekend komt op iets van 1800/1900 uit, dus ik vind 1400/1500 Kcal niet zo verkeerd. :) Zoals eerder aangegeven, heel langzaam op gewicht komen is nu geen optie voor mij... (BMI ruim boven 40) De eerste klap moet gemaakt worden en dat doe ik dmv een eiwitdieet.

Overigens vind ik snoeptomaatjes net zo zoet als fruit :Y
Ik dacht dat je BMR was wat je minimaal nodig hebt om überhaupt te kunnen ademen... Lijkt me dat je daar niet onder zou moeten zitten dan. Maar goed, ik ben nu ook niet echt een schoolvoorbeeld van hoe het wel moet :P

En snoeptomaatjes zijn lekker :Y Het is officieel ook een vrucht ;)

Ik ben trouwens wel weer richting een normale eetpatroon aan het gaan, dankzij het schoolritme van dochterlief :)

O: twee sneetjes bruin met pindakaas, mok koffie met melk
T: appel, water
L: vier sneetjes bruin met cervelaat, koffie met melk of thee
T: 2 pruimen, water
D: cordon blue, witlof, aardappel
T: Glas wijn of koffie met warme melk of glas port of thee
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:01:15 #295
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88098369
Volgens de laatste dietist waar ik was is de BMR m'n onderhoudsdosis, als ik daaronder zou gaan zitten moet ik afvallen volgens haar...

was zo'n dietiste die je bij zo'n 'prodimed' dieetprogramma aangeraden krijgt. Dus alleen daar kun je de producten kopen. Heb uiteindelijk besloten om het niet op die manier te gaan doen trouwens, maar had al wel een kennismaking inclusief metingen gehad
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:08:58 #296
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88098615
Hmm, ik vind toch andere dingen dan die dietist beweert:
http://mens-en-gezondheid(...)ndstofwisseling.html
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:12:48 #297
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88098738
En ik kom hier weer op uit;

quote:
BMR
Het BMR of Basaal Metabolisme geeft aan hoeveel calorieën je lichaam verbruikt als het in rust is. Als je daarna aangeeft hoe actief je dag is. Of je veel of weinig beweegt/sport dan kan je bij benadering berekenen hoeveel calorieën je per dag kan gebruiken om je gewicht op peil te houden.

Bron

Zijn dus ook al verschillende meningen over...
pi_88098770
Waar kun je je BMR berekenen?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:15:38 #299
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88098808
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:12 schreef flugeltje het volgende:
En ik kom hier weer op uit;
[..]

Zijn dus ook al verschillende meningen over...
Ik lees daar precies hetzelfde als in mijn stukje eerlijk gezegd... Het BMR is wat je lichaam nodig heeft als je de hele dag niets anders zou doen dat stil in bed liggen ademhalen. Kortom, als je dat binnenkrijgt op een dag, val je af. Want je ligt niet de hele dag stil in bed, mag ik hopen ;) Eronder gaan zitten, lijkt in elk geval niet verstandig. En erboven is afhankelijk van de hoeveelheid beweging die je op een dag hebt :)
pi_88098868
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:01 schreef flugeltje het volgende:
Volgens de laatste dietist waar ik was is de BMR m'n onderhoudsdosis, als ik daaronder zou gaan zitten moet ik afvallen volgens haar...
Slanktopicbewoner door de bocht

BMR is niet je onderhoud! BMR is wat je lichaam nodig heeft om zijn vitale functies uit te voeren...
Wanneer je gewicht erg hoog is, is je BMR ook hoger, daar onder gaan zitten is erg fout! (lees: slopend)

70%-80% van je onderhoud aanhouden is vaak een goede formule tot afvallen.
Ook is het verstandig om te kijken wat de verhoudingen zijn van je voedingsstoffen.
KH-vet-eiwit verhouding die bij mij goed werkt is 20-40-40.

En bewegen natuurlijk! Het is beter voor je lichaam om extra brandstof te verbranden, dan er te weinig brandstof in te gooien.

Als grote man, die sport, zit ik op een onderhoud van ~3600kcal, vaak zit ik er maar iets van 300kcal onder en val toch af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[edit] Vermijd slechte koolhydraten! Ymme, je lijstje is op zich goed, behalve dat zo'n beetje al je koolhydraten de verkeerde type zijn. Cornflakes, crackers, eierkoek e.d. [/edit]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')