quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 11:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Slanktopicbewoner door de bocht
BMR is niet je onderhoud! BMR is wat je lichaam nodig heeft om zijn vitale functies uit te voeren...
Wanneer je gewicht erg hoog is, is je BMR ook hoger, daar onder gaan zitten is erg fout! (lees: slopend)
70%-80% van je onderhoud aanhouden is vaak een goede formule tot afvallen.
Ook is het verstandig om te kijken wat de verhoudingen zijn van je voedingsstoffen.
KH-vet-eiwit verhouding die bij mij goed werkt is 20-40-40.
En bewegen natuurlijk! Het is beter voor je lichaam om extra brandstof te verbranden, dan er te weinig brandstof in te gooien.
Als grote man, die sport, zit ik op een onderhoud van ~3600kcal, vaak zit ik er maar iets van 300kcal onder en val toch af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[edit] Vermijd slechte koolhydraten! Ymme, je lijstje is op zich goed, behalve dat zo'n beetje al je koolhydraten de verkeerde type zijn. Cornflakes, crackers, eierkoek e.d. [/edit]quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 11:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ah kijk, dáár zit het verschil dus in... Ik heb mijn activiteitenniveau aan moeten geven bij mijn berekening. Dus het is niet gebaseerd op alleen maar de hele dag stil in bed liggen... Dus dan kom je uit op een dosis die je gewicht 'op peil' houdt... Op peil houden komt op mij over als 'onderhoud' en niet als afvallen...
Ik zal nog eens een ander tooltje proberen...Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
quote:http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.htmlOp vrijdag 29 oktober 2010 11:23 schreef ymme het volgende:
En ymme is nog steeds benieuwd waar je je BMR kan laten uitrekenen
quote:Volkoren producten!Op vrijdag 29 oktober 2010 11:24 schreef ymme het volgende:
En ik eet dus slechte koolhydraten. Wat zijn dan de goede?
quote:Excuus, met crackers bedoel ik ook knackerbrod. Of anders volkoren cracker van LUOp vrijdag 29 oktober 2010 11:27 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Volkoren producten!
Cornflakes kun je vervangen met havermout (eventueel een lepeltje honing erbij)
Crackers kun je vervangen met knackerbrod
Eierkoeken vervangen met een gekookt eitje bijvoorbeeld
BMR uitrekenen
quote:Naja, jij kent m'n figuur... Het is de afgelopen 2 jaar zo'n 30 kilo meer geworden
quote:Tijdelijk ja, maar op een bepaald moment gaat het vreten aan je organen. En daarbij spreek je die vetvoorraad sowieso aan als je in beweging blijft en onder je totaalbehoefte gaat zittenOp vrijdag 29 oktober 2010 11:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Naja, jij kent m'n figuur... Het is de afgelopen 2 jaar zo'n 30 kilo meer geworden![]()
Ik voel m'n knieën dus die vierdaagse hoef ik niet te proberenIk wil eerst terug naar de dubbele cijfers daarna ga ik weer normaal doen. Overigens staat in jouw stuk over BMR dat bij te weinig inname men de vetvoorraad gaat aanspreken, is dat niet juist de bedoeling van afvallen?
quote:Vergeet die koolhydraten 's ochtends dan! Neem lekker een grote kom met yoghurt of kwark met fruit...Op vrijdag 29 oktober 2010 11:30 schreef ymme het volgende:
[..]
Excuus, met crackers bedoel ik ook knackerbrod. Of anders volkoren cracker van LU
En havermout. Nee echt niet.Krijg ik echt niet weg
Ben al blij dat ik 's ochtends de cornflakes door mijn keel krijg
Maar bedankt voor de tips.
Hoe beter en gezonder hoe mooier natuurlijk.
quote:Zo zwaar als nu ben ik nog nooit geweestOp vrijdag 29 oktober 2010 11:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tijdelijk ja, maar op een bepaald moment gaat het vreten aan je organen. En daarbij spreek je die vetvoorraad sowieso aan als je in beweging blijft en onder je totaalbehoefte gaat zitten
Ik ken je figuur, je bent nu toch niet zwaarder dan de allereerste keer dat wij ons gezien hebben? Vierdaagse is voor mij ook geen optie voorlopig, mijn gewricht hebben op het moment te lijden onder een kuur en stiekem toch ook wel wat kilo's teveel. Maar sinds 2005 zijn er 15 kilo structureel af gelukkig
quote:mja.. je hebt normaal en je hebt normaal..Op vrijdag 29 oktober 2010 13:30 schreef LovelyLady het volgende:
Mijn stiefmoeder is dmv het dr frank dieet 14 kilo afgevallen....
En die zitten er inmiddels allemaal al weer aan. Omdat ze weer 'normaal' is gaan eten...
quote:Mja ik doelde op 'normaal' als in met koolhydraten en 2 boterhammen onbijt en lunch en fruit als tussendoor en avond etenOp vrijdag 29 oktober 2010 13:42 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
mja.. je hebt normaal en je hebt normaal..
ik eet sowieso al te weinigen niet ongezond.. )
quote:Waar je bij Dr Frank op moet letten is dat tijdens het dieet de Caloriën die je binnen moet krijgen per dag voornamelijk uit vetten komen als de koolhydraten wegvallen. Als je na je dieet alleen koolhydraten toevoegt kom je te hoog uit, je moet dus ook 'de rest' weer bekijken. Eigenlijk moet je koolhydraten toevoegen en tegelijkertijd wat minder vetten gaan eten...Op vrijdag 29 oktober 2010 13:44 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mja ik doelde op 'normaal' als in met koolhydraten en 2 boterhammen onbijt en lunch en fruit als tussendoor en avond eten
quote:inderdaad.. je moet ook een beetje het "juiste" dieet vinden.. iets wat bij je past en wat bij je stofwisseling past..Op vrijdag 29 oktober 2010 13:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik vind het maar ingewikkeld hoor al die dieetprogramma's want voor de een kan het prima werken maar voor de ander weer niet....
* LovelyLady is nog steeds zoekende
quote:En iets wat je kunt volhoudenOp vrijdag 29 oktober 2010 14:02 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
inderdaad.. je moet ook een beetje het "juiste" dieet vinden.. iets wat bij je past en wat bij je stofwisseling past..
quote:Precies, dat dusOp vrijdag 29 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:
Hier niet echt een dieet. Maar een wijziging in het levenspatroon. Qua eten en bewegen
En dat werkt voor mij wel.
quote:maar wat zijn dan de wijzigingen die jij hebt aangebracht dan??Op vrijdag 29 oktober 2010 14:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Precies, dat dusEn dat voelt echt super goed, want zonder echte moeite (door geen rare regels enzo) gaat het afvallen langzaam maar wel constant
quote:Waarom is dat niet de bedoeling?Op vrijdag 29 oktober 2010 15:37 schreef ymme het volgende:
Ik heb nu eerst 2 boterhammen gemaakt. Honger.
Nou en dat is geloof ik niet de bedoeling. Wel logisch ná 1,5 lopen.
quote:Meer gestructureerd eten, gezonde makkelijke snel klaar recepten verzinnen en wat bewuster kiezen wat ik eet. En natuurlijk is het minder qua kcal wat ik nu eetOp vrijdag 29 oktober 2010 16:00 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
maar wat zijn dan de wijzigingen die jij hebt aangebracht dan??
quote:Sta je wel stil? Want dat is alsnog beter dan weer gewicht aankomen (al val je uiteraard liever afOp zaterdag 30 oktober 2010 13:05 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr gaat zometeen weer sporten en relaxen in de sauna.
De laatste 2 weken val ik weer niet af. Ook het vetpercentage daalt niet, best demotiverend dit..Toegegeven, ik heb veel gesnoept.
![]()
quote:Als het lekker is, wil je dan het receptje posten?Op zaterdag 30 oktober 2010 13:44 schreef flugeltje het volgende:
Ik sta een wortelsoepje te koken nu, die gaat straks in porties de vriezer in zodat we een gezond tussendoortje hebben... Ben benieuwd, is de eerste keer dat ik wortelsoep maak...
Ik sta inderdaad stil qua gewicht (al schommelt het soms wel 0,5 tot 1kg afhankelijk van het weegmoment).quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:49 schreef Marijkezwolle het volgende:[/b]
[..]
Sta je wel stil? Want dat is alsnog beter dan weer gewicht aankomen (al val je uiteraard liever af).
En sauna
Pompoensoep is heerlijkquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:15 schreef flugeltje het volgende:
Tuuk post ik het dan
Pompoensoep is ook zo lekker, heb ik een paar weken geleden voor het eerst gemaakt. Ben d'r best goed in
Doe halve tot een kilo is vaak vochtverschil, dus maak je daar niet te druk omquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik sta inderdaad stil qua gewicht (al schommelt het soms wel 0,5 tot 1kg afhankelijk van het weegmoment).
En sauna is inderdaad heerlijk. Dat is één van de redenen waarom ik 3-4x per week naar de sportschool ga.Het sporten kost mij overigens wel veel tijd. Als ik sport, dan sport ik ongeveer een uurtje, geniet ik nog een uurtje van de sauna (incl. rust) en ben ik in totaal 20-30 minuten onderweg. Daarnaast moet ik nog omkleden, douchen en vaak ook babbelen na het sporten. Al met al kost het sporten mij zo'n 3 uurtjes per keer.
Ik heb een fulltime job (op papier 40 uur, in de praktijk circa 45 uur per week); gelukkig haast geen reistijd (max 30 minuten per dag) behalve op dagen dat ik op een andere vestiging moet zijn (minstens 2x per week ben ik 4-5 uurtjes per keer onderweg). Verder woont mijn vriendin 150km verderop wat mij ook aardig wat tijd kost...
En ik wil hier over een paar maanden nog een deeltijd HBO-studie aan toevoegen...
Ik denk dat het te ambitieus isquote:Op zondag 31 oktober 2010 06:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wil wel 40 uur blijven werken, maar ik weet niet of dat me gaat lukken. Misschien dat ik 4x9 uur ga werken, op die manier zou ik een dag vrij kunnen maken voor de studie.
Het sporten (+ het hele gebeuren er omheen) helpt mij te ontspannen, iets wat ik echt nodig heb. Alleen een beetje jammer dat het zoveel tijd kost.
HIIT niet iets om te proberen? Kun je een goede work-out in 30min. doen, beetje kracht erbij en je bent maar een uurtje kwijt (excl. sauna e.d.)quote:Op zondag 31 oktober 2010 06:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wil wel 40 uur blijven werken, maar ik weet niet of dat me gaat lukken. Misschien dat ik 4x9 uur ga werken, op die manier zou ik een dag vrij kunnen maken voor de studie.
Het sporten (+ het hele gebeuren er omheen) helpt mij te ontspannen, iets wat ik echt nodig heb. Alleen een beetje jammer dat het zoveel tijd kost.
Ik zie wel hoe het loopt. Mocht het te zwaar worden, dan kan ik nog altijd afbouwen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik denk dat het te ambitieus isIk heb mijn laatste jaar van de studie ook deeltijd gedaan, niemand daar die 40 uur werkte. Als je een priveleven wilt houden dan zou ik er inderdaad van uitgaan dat 4x9 de max zal zijn
![]()
2x in de week sauna zou ik nog mee kunnen leven, maar ik wil toch als het kan minstens 3x in de week sporten totdat ik een acceptabel gewicht heb.quote:Ja, dat is wel zo. Maar ook wel lekker dat je zo'n moment hebtEn als je er straks wat minder tijd voor hebt dan is bij wijze van 2 keer in de week ook al heerlijk
Nope. Sinds begin dit jaar eet ik gewoon gezonder en beweeg ik veel meer. Bovendien snack ik veel minder: vroeger haalde ik wekelijks minstens 2x patat, en at ik wekelijks enkele zakken chips. Nu eet ik hooguit 2x per maand patat (als onderdeel van een maaltijd door ook gezond voedsel aan toe te voegen). Als ik in een slechte bui ben wil ik nog steeds weleens een zak chips eten, en dat komt de laatste paar weken helaas vaker voor.quote:Volg jij trouwens een speciaal dieet oid?
2x per week train ik samen met een personal trainer (halfuur per keer). Na deze training ben ik sowieso helemaal uitgeput en kan ik niet verder. Tijdens deze twee sessies doe ik aan zowel functionele als spieroefeningen (met gewichten). Ik zorg uiteraard wel voor een fatsoenlijke warming-up (10-15 minuten lopen).quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:12 schreef V1z0R het volgende:
[..]
HIIT niet iets om te proberen? Kun je een goede work-out in 30min. doen, beetje kracht erbij en je bent maar een uurtje kwijt (excl. sauna e.d.)
Het is echter niet zo lekker als het niet koud is, bijna niet te vreten.quote:Op maandag 25 oktober 2010 09:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kan gewoon hoor, zolang het geen hoogzomer is
Fipperquote:Op maandag 1 november 2010 12:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is echter niet zo lekker als het niet koud is, bijna niet te vreten.
* sylvesterrr gaat op zoek naar een gekoelde lunchbox.
quote:Hmm.. das dus mijn probleem.. iedereen die afvalt doet dat door niet meer te snoepen..Op vrijdag 29 oktober 2010 17:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Meer gestructureerd eten, gezonde makkelijke snel klaar recepten verzinnen en wat bewuster kiezen wat ik eet. En natuurlijk is het minder qua kcal wat ik nu eetMaar vooral de structuur doet me erg goed. En het echt bewust nadenken over wat ik eet en wat er inzit.
quote:
@DarkElf ik zat gister echt vol, het is zo ongeveer m'n normale voedingspatroon met als verschil dat het koolhydraatarme boterhammen en crackers zijn ipv gewone. 's avonds was het een makkelijke omelet omdat Martijn niet thuis was, doe ik anders ook als hij er niet is. Ik zie nu ook dat ik de salade die ik er bij gegeten heb niet opgeschreven heb. Vanavond 2 tartaartjes met 250 gram spruiten en champignons ipv aardappel... Zoals gezegd ga ik alleen nog wat aanpassingen doen om het aantal Kcal omhoog te krijgen. Vermoedelijk dus toch een toetje na het avondeten en een stuk kaas bij lunch of als tussendoortje. En op zoek naar voedingsmiddelen met weinig koolhydraten en veel calorien.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:03 schreef flugeltje het volgende:
Koolhydraten aan de hoge kant, maar dat komt met name omdat ik mezelf vergist heb in de pompoensoep, dacht dat die minder KH zou bevatten. Kcal aan de lage kant, maar op te lossen door ipv een atkinsreep een stuk kaas als tussendoortje te nemen. Aantal KH gaat dan omlaag en Kcal omhoog. Morgen alles van vandaag maar eens uitrekenen en zien of het al beter klopt...
Dat gaat me écht niet lukken. Ik ben in mijn jeugd iets teveel verwend,zie daar de oorzaak van 'het' probleem genaamd overgewicht...quote:
Als je echt wilt, lukt dat ookquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat gaat me écht niet lukken. Ik ben in mijn jeugd iets teveel verwend,zie daar de oorzaak van 'het' probleem genaamd overgewicht...
tnx! Die kan mooi op m'n lijstje voor de Sintquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:57 schreef LovelyLady het volgende:
Flugeltje, ik was even aan het rondneuzen op bol.com en toen kwam ik dit tegen en moest gelijk aan jou denken
Het was ook lekkerquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je echt wilt, lukt dat ook
En Fluugs, tartaartjes met champignons en spruitjesDamn, dat is echt lekker!
Stampot met meerdere vleessoorten is altijd wel jumjum!quote:Mijn patroontje vandaag:
O: 2 sneden bruin, blueband, pindakaas, koffie + koffiemelk
T: appel, mok thee
L: 4 sneden bruin, blueband, gebraden gehakt, berliner, koffie+melk+suiker (ieuw! foutje van collega)
T: kwart appel, evergreen appel
D: zuurkoolstampot, stukje braadworst, casselerrib en knakworst, jus
T: Koffie verkeerd
Het broodbeleg is niet het meest verantwoorde, maar dit was wat er in huis was. En met stukje braadworst bedoel ik letterlijk 3 cm (eentje verdeelt over drie personen)We deden restverwerking vandaag
Het was heerlijk, de stampot was van zondag, dus goed doorgetrokken. En gewoon allemaal kleine stukjes vlees, lekker afwisselend maar bij elkaar niet meer dan normaal.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het was ook lekker
[..]
Stampot met meerdere vleessoorten is altijd wel jumjum!
Je zou je ook eigenlijk niet moeten wegen tussendoor. Dat kan ZO enorm verschillen van dag tot dag. En laat je niet gek maken door die stomme weegschaal hequote:Op dinsdag 2 november 2010 07:34 schreef ymme het volgende:
Vandaag was mijn weegdag.
Door een flink fout weekend maar -0,2 (beter iets dan niets ik weet het).
Maar ik weet ook heel goed dat het meer kon zijn (vrijdag - 1,8).
Maar '1 pluspunt, heb dit weekend al meer afgeslagen dan dat ik normaal doe.
Nu alles wat voorbij komt nog afslaan.
Ja, nee, hier ga je dus even te kort door de bocht want jij bent geen sporter. Sporters hebben die eiwitten nodig voor spierherstel en -opbouw, jij niet. Een te hoge inname van eiwitten kan op de lange termijn wel degelijk schade opleveren. Organen die door je overgewicht al flink 'overbelast' zijn, kunnen soms heel slecht reageren op zo'n omschakeling.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:35 schreef flugeltje het volgende:
(sporters maken ook gebruik van eiwitten, is niet slecht voor je ofzo)
quote:Op woensdag 3 november 2010 10:46 schreef DarkElf het volgende:
wat begeleiding is altijd ok,gewoon eruit halen wat voor jou nuttig is
en ik bedoelde ook niet jou alleen hoor, jij diende alleen als voorbeeld met die shakes die je vies vond![]()
Eensch en ik heb ook van alles overwogen. Heb m'n zwangerschapsverlof gebruikt om heel veel verschillende methodes, inclusief hun effecten, te bekijken. Dit leek de beste optie voor mij voor de korte termijn.quote:maar ik denk sowieso dat mensen die hier posten, kijk naar t lijstje van Ymme van zaterdag... Dat is veel te weinig en zo bereikt een mens echt niet dat je op een gezonde blijvende manier afvalt
Er zijn gewoon veel valkuilen met afvallen, Te weinig eten, een andere is denken dat carbs de vijand zijn (overdaad schaadt ja maar je hebt heus wel wat carbs nodig, en overdaad schaadt met alles, ook met eiwitten: denk aan je nieren!) om er maar 2 te noemen, en tis gewoon zonde om te zien dat mensen hier soms heel enthousiast komen, afvallen en stoppen met lijnen en vaak weer in oude gewoontes vallen, of verdwijnen omdat ze t niet vol konden houden aangezien ze te streng waren....
Hahaha, klopt jaquote:Op donderdag 4 november 2010 09:18 schreef eleusis het volgende:
Ik ben een zondaarMaar stress-eten is het lekkerste eten
Mijn vriend moet ook weer even wennen aan het feit dat ik niet meer meedoe met uitbundige toetjes, koekjes bij de koffie enzo. Maar ik ben ook pas net weer aan mijn schema bezig, dus dat loopt wel losquote:Op donderdag 4 november 2010 09:49 schreef Blistering het volgende:
[..]
Hahaha, klopt ja. Ik had gister net lekker gesport, komt m'n moeder binnen ''Heb je lekker gesport?''. Dus ik zeg ja, geeft ze me een gevulde koek
. Heb gebaar is verder leuk enzo, maar ook zij weet dat ik niet aan zulke tussendoortjes doe doordeweeks
. Dus afgeslagen uiteraard.
En dat heeft de weegschaal me in dank afgenomen want vanmorgen was er weer een kilo af.
quote:Op donderdag 4 november 2010 09:18 schreef eleusis het volgende:
Ik ben een zondaarMaar stress-eten is het lekkerste eten
Eraf is erafquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:13 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag gewogen na twee weken en een pond eraf
Niet heel veel, maar ik had vorige week een hoop dat ik uit eten ben geweest omdat ik geen tijd had om te koken.
WW heeft het hele systeem weer veranderd toch? Ik ken het alleen nog in de oude versiesquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:39 schreef eleusis het volgende:
Super-moe-eten is de bom
Ik begin een beetje in de nieuwe puntenhoeveelheid te komen. Tot laat overgewerkt, met slechts een paar bruine broodjes op de hele dag en veel spa rood, daarna een Sonja Bakker-maaltje, en als tussendoortjes alleen een handjevol light chips en een glaasje champagne. Zo is het wel vol te houden!
Hardlopen durf ik idd nog LANG niet aan. I've tried, maar die buik die heen-en-weer klotst, echt een no go.Wel stevig fietsen.
Langzaam is goedquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:49 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met afvallen en ja ik doe nog steeds "walk at home fitness" van Leslie Sansone (WATP)Dit probeer ik elke dag te doen naast mijn wekelijkse Pilates uurtje. Ergens in juni woog ik 83 kilo en nu weeg ik 77, het gaat langzaam maar ik ben tevreden
Ik wil zelf niet in het lijstje omdat ik te veel mensen ken op Fok! waarvan ik niet wil dat ze m'n gewicht weten... Misschien doe ik wel het aantal kg's wat af moet vallen als gewicht, zodat mijn voortgang er wel in staatquote:Op zondag 7 november 2010 09:51 schreef Riann het volgende:
weinig mensen staan er voortaan in het lijstje
zonde
Hoeveel kg ben je kwijt. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn startgewicht me niet intereseert en iedereen mag het weten. Je bent er nu toch ook iets aan het doen dat is toch alleen maar goed en geweldig.quote:Op zondag 7 november 2010 09:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik wil zelf niet in het lijstje omdat ik te veel mensen ken op Fok! waarvan ik niet wil dat ze m'n gewicht weten... Misschien doe ik wel het aantal kg's wat af moet vallen als gewicht, zodat mijn voortgang er wel in staat
Ik ben nu ongeveer de eerste 10 kg kwijt, val gemiddeld een halve kg per week af.quote:Op zondag 7 november 2010 09:54 schreef Riann het volgende:
[..]
Hoeveel kg ben je kwijt. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn startgewicht me niet intereseert en iedereen mag het weten. Je bent er nu toch ook iets aan het doen dat is toch alleen maar goed en geweldig.
10 KG is toch al heel goed. Maar het is jou beslissing. Je mag er wel trots op zijn hoor dat je er al 10 kg kwijt bent. Ik heb een Gastric bypass gehad omdat ik bleef aankomen. En wat ik ook deed ik viel niet af. Zodoende heeft mijn endocrinoloog zelf voorgesteld om zo'n operatie te doen. En dat is de beste beslissing in mijn leven ooit geweest.quote:Op zondag 7 november 2010 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik ben nu ongeveer de eerste 10 kg kwijt, val gemiddeld een halve kg per week af.
Nou ja, ik schaam me er echt rot voor. Er is maar 1 persoon die mijn gewicht weet naast de diëtist en dat wil ik graag zo houdenMisschien als ik meer kwijt ben dat ik dan wel durf, maar nu niet...
En jij bent echt al super veel kwijt zag ik!![]()
Doe je iets speciaals of gewoon gezond eten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |