abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2010 @ 10:06:48 #101
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88425639
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:03 schreef Riann het volgende:

[..]

10 KG is toch al heel goed. Maar het is jou beslissing. Je mag er wel trots op zijn hoor dat je er al 10 kg kwijt bent. Ik heb een Gastric bypass gehad omdat ik bleef aankomen. En wat ik ook deed ik viel niet af. Zodoende heeft mijn endocrinoloog zelf voorgesteld om zo'n operatie te doen. En dat is de beste beslissing in mijn leven ooit geweest.
Nou ja, ik voel me nog niet trots omdat ik nog steeds dik ben.. En ik zie zelf geen verschil. Het heeft gewoon tijd nodig allemaal...

Jeetje, dat lijkt me best heftig... Hoe is je herstel verlopen? En wat kun je nu zoal eten (want ik heb wel eens begrepen dat je dan maar een heel klein beetje kan eten)?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_88425756
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:06 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Nou ja, ik voel me nog niet trots omdat ik nog steeds dik ben.. En ik zie zelf geen verschil. Het heeft gewoon tijd nodig allemaal...

Jeetje, dat lijkt me best heftig... Hoe is je herstel verlopen? En wat kun je nu zoal eten (want ik heb wel eens begrepen dat je dan maar een heel klein beetje kan eten)?
Ja maar je bent er aan het werken dat is toch heel belangerijk. Je zult toch wel merken dat je 10 kg lichter bent als je beweegt enzo.

Het is ook wel heftig. Ik heb me in het ziekenhuis zelf ellendig gevoeld. zoveel pijn zoveel overgeven etc etc. Maar verder heb ik geen klagen. Ik kan alles eten behalve geen sla en geen gebakken biefstuk. Dat valt als een brok in mijn maag waardoor ik maar een paar hapjes kan eten en dan heb ik de hele tijd een misselijk gevoel. En de hoeveelheden ja dat is niet zoveel maar dan wen je aan. Eerst ad ik smorgens smiddags en savonds en verder niet meer ik heb nu geleerd om ook tussendoortjes te eten. Ik eet nu niet zoveel minder als toen ik echt aan het lijnen was alles bij elkaar. Behalve de groente en de aardappels zijn een stuk minder als voorheen. Maar vlees is dan ook het belangerijkste onderdeel van eten als je zo'n operatie hebt gehad. Ik probeer altijd voor tussen de middag ook wel een verse soep te maken om zo wat meer vitamine naar binnen te krijgen. Ik ben gelukkig nu dat ik het heb laten doen. Ik raad het ook iedereen aan waarbij het niet lukt op de normale manier.
  zondag 7 november 2010 @ 10:22:05 #103
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88425851
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:15 schreef Riann het volgende:

[..]

Ja maar je bent er aan het werken dat is toch heel belangerijk. Je zult toch wel merken dat je 10 kg lichter bent als je beweegt enzo.

Het is ook wel heftig. Ik heb me in het ziekenhuis zelf ellendig gevoeld. zoveel pijn zoveel overgeven etc etc. Maar verder heb ik geen klagen. Ik kan alles eten behalve geen sla en geen gebakken biefstuk. Dat valt als een brok in mijn maag waardoor ik maar een paar hapjes kan eten en dan heb ik de hele tijd een misselijk gevoel. En de hoeveelheden ja dat is niet zoveel maar dan wen je aan. Eerst ad ik smorgens smiddags en savonds en verder niet meer ik heb nu geleerd om ook tussendoortjes te eten. Ik eet nu niet zoveel minder als toen ik echt aan het lijnen was alles bij elkaar. Behalve de groente en de aardappels zijn een stuk minder als voorheen. Maar vlees is dan ook het belangerijkste onderdeel van eten als je zo'n operatie hebt gehad. Ik probeer altijd voor tussen de middag ook wel een verse soep te maken om zo wat meer vitamine naar binnen te krijgen. Ik ben gelukkig nu dat ik het heb laten doen. Ik raad het ook iedereen aan waarbij het niet lukt op de normale manier.
Nou nee, niet echt dus... Ik merk het alleen aan kleding, ik kan 1 van mijn broeken nu zonder open te maken van m'n kont aftrekken :D :') Maar het heeft bij mij echt tijd nodig, heeft ook meer met mijn denken te maken denk ik.

Jeetje, klinkt inderdaad heftig... En het litteken, is dat heel groot? :@ En ik vind het super dat je je zo goed voelt nu! *O* Wanneer heb je het laten doen? Of eigenlijk, hoeveel ben je afgevallen in hoeveel tijd?
pi_88425937
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:22 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Nou nee, niet echt dus... Ik merk het alleen aan kleding, ik kan 1 van mijn broeken nu zonder open te maken van m'n kont aftrekken :D :') Maar het heeft bij mij echt tijd nodig, heeft ook meer met mijn denken te maken denk ik.

Jeetje, klinkt inderdaad heftig... En het litteken, is dat heel groot? :@ En ik vind het super dat je je zo goed voelt nu! *O* Wanneer heb je het laten doen? Of eigenlijk, hoeveel ben je afgevallen in hoeveel tijd?
Je hebt tegenwoordig maar 5 gaatjes. Je ziet er bijna niks meer van ja 1tje wel want die was opengesprongen omdat ik te vlug arm oefeningen ging doen wat ik dus niet had moeten doen. Ik heb het eind maart laten doen en hoeveel dat ik kwijt ben zie je in het lijstje. ik wil richting de 75/80 gaan wegen. Maar dat is ook bekijken wat het lichaam toelaat. Maar hoe snel het gaat scheelt ook erg per persoon. In mijn nazorgtraject groep van de Nederlandse obesitas kliniek zijn er al bij die al alle kilo's kwijt zijn maar er zijn ook bij die minder als mij kwijt zijn. Het gaat nu niet zo snel meer maar dat is ook niet erg. Als het eindresultaat maar goed is.
  zondag 7 november 2010 @ 10:35:23 #105
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88426064
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:27 schreef Riann het volgende:

[..]

Je hebt tegenwoordig maar 5 gaatjes. Je ziet er bijna niks meer van ja 1tje wel want die was opengesprongen omdat ik te vlug arm oefeningen ging doen wat ik dus niet had moeten doen. Ik heb het eind maart laten doen en hoeveel dat ik kwijt ben zie je in het lijstje. ik wil richting de 75/80 gaan wegen. Maar dat is ook bekijken wat het lichaam toelaat. Maar hoe snel het gaat scheelt ook erg per persoon. In mijn nazorgtraject groep van de Nederlandse obesitas kliniek zijn er al bij die al alle kilo's kwijt zijn maar er zijn ook bij die minder als mij kwijt zijn. Het gaat nu niet zo snel meer maar dat is ook niet erg. Als het eindresultaat maar goed is.
Da's wel beter :Y
En dan is het alsnog best snel gegaan, wel fijn dat het allemaal zo goed gaat. En dat deed vast best zeer van die ene die opengesprongen is :X
pi_88426112
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:35 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Da's wel beter :Y
En dan is het alsnog best snel gegaan, wel fijn dat het allemaal zo goed gaat. En dat deed vast best zeer van die ene die opengesprongen is :X
Nee valt wel mee had het zelf niet in de gaten zag het de volgende dag met douchen ik had toen nog hulp van de thuiszorg had ik voor de operatie al. Ook door mijn spierziekte en dan ook door het zo dik zijn dat ik te vermoeid was na het douchen dat ik gehele dag niks meer kon. Nou ik had die operatie gehad en 2 maanden later had ik geen thuiszorg meer nodig. Dat was weer een stuk prettiger.
  zondag 7 november 2010 @ 10:40:53 #107
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88426160
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:38 schreef Riann het volgende:

[..]

Nee valt wel mee had het zelf niet in de gaten zag het de volgende dag met douchen ik had toen nog hulp van de thuiszorg had ik voor de operatie al. Ook door mijn spierziekte en dan ook door het zo dik zijn dat ik te vermoeid was na het douchen dat ik gehele dag niks meer kon. Nou ik had die operatie gehad en 2 maanden later had ik geen thuiszorg meer nodig. Dat was weer een stuk prettiger.
Gelukkig maar dan ;)
Wat heerlijk! *O* Vooral als je al zo snel concreet resultaat ziet. Mag ik vragen wat voor spierziekte je hebt? :@
  zondag 7 november 2010 @ 10:44:45 #108
30252 Soempie
Procreating
pi_88426221
Hallo mensen. Ik meld me hier ook maar weer. De laatste tijd gaat het weer aardig mis door tijdgebrek, stress en te gezellige dagen bij vrienden. :X
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 november 2010 @ 10:46:05 #109
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88426244
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:44 schreef Soempie het volgende:
Hallo mensen. Ik meld me hier ook maar weer. De laatste tijd gaat het weer aardig mis door tijdgebrek, stress en te gezellige dagen bij vrienden. :X
Dat is herkenbaar :Y Is je gewicht erg veranderd door de laatste periode? :@
pi_88426342
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:40 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Gelukkig maar dan ;)
Wat heerlijk! *O* Vooral als je al zo snel concreet resultaat ziet. Mag ik vragen wat voor spierziekte je hebt? :@
Myotone Dystrofie

Veel mensen kennen het niet hoor.
  zondag 7 november 2010 @ 10:54:11 #111
30252 Soempie
Procreating
pi_88426381
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:46 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat is herkenbaar :Y Is je gewicht erg veranderd door de laatste periode? :@
Nouja, ik durf niet meer op de weegschaal. :@

Goed, net toch maar op gaan staan en ik weeg nu 92 kg bij 1.70 m. Een paar weken geleden zag ik de 90 kg op de weegschaal en toen had ik zoiets van: dit is het hoogst wat ik ga zien, maar dat is dus mislukt. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 november 2010 @ 11:00:05 #112
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88426496
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:52 schreef Riann het volgende:

[..]

Myotone Dystrofie

Veel mensen kennen het niet hoor.
Ik ken wel "gewone" spierdystrofie, maar heb het even opgezocht, klinkt heftig :@ Is het al in een vergevorderd stadium bij jou?
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:54 schreef Soempie het volgende:

[..]

Nouja, ik durf niet meer op de weegschaal. :@

Goed, net toch maar op gaan staan en ik weeg nu 92 kg bij 1.70 m. Een paar weken geleden zag ik de 90 kg op de weegschaal en toen had ik zoiets van: dit is het hoogst wat ik ga zien, maar dat is dus mislukt. :@
Nou, dan is dit een mooi punt om toch weer te beginnen. Ik snap dat je baalt... maar die 2 kg zijn vast zo verdwenen door vocht wat je nu extra vasthoudt e.d. Dus maak je niet dik :P En start gewoon opnieuw :*
Volg je trouwens een dieet of doe je niets speciaals?
pi_88426582
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:00 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik ken wel "gewone" spierdystrofie, maar heb het even opgezocht, klinkt heftig :@ Is het al in een vergevorderd stadium bij jou?

[..]

Yup, achteraf gezien was het er al toen ik baby was. Ik weet het nu ongeveer 4 a 5 jaar en toen ik wist ja het is myotone dystrofie vielen er zoveel puzzelstukjes op zijn plaats.
  zondag 7 november 2010 @ 11:08:50 #114
30252 Soempie
Procreating
pi_88426674
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:00 schreef Marijkezwolle het volgende:

Nou, dan is dit een mooi punt om toch weer te beginnen. Ik snap dat je baalt... maar die 2 kg zijn vast zo verdwenen door vocht wat je nu extra vasthoudt e.d. Dus maak je niet dik :P En start gewoon opnieuw :*
Volg je trouwens een dieet of doe je niets speciaals?
Ik zit net terug te lezen hier en zie geloof ik verschillende diëten voorbij komen. Ik val prima af als ik elke dag wat aan sport doe en me niet meer volprop met taart, chips en drank bij vrienden. De laatste weken is dat vooral wat misgegaan is. En ik heb de afgelopen weken veel gewerkt, waardoor ik geen tijd had om gewoon brood te halen bij de bakker. Heb daardoor elke dag wat ongezonds gehaald in de kantine, terwijl ik bruin brood veel lekkerder vind.

Dus, ik begin met lekkers afslaan en ervoor zorgen dat er elke dag brood in huis is. Verder staan m'n hardloopschoenen onder een laag stof, dus die ga ik binnenkort maar weer gebruiken.

Vandaag eerst een uur fietsen. :)

Denk niet dat een streng dieet me gaat helpen, dan zit het er zo weer aan als ik stop met het dieet. :?
  zondag 7 november 2010 @ 11:14:00 #115
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88426770
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:04 schreef Riann het volgende:

[..]

Yup, achteraf gezien was het er al toen ik baby was. Ik weet het nu ongeveer 4 a 5 jaar en toen ik wist ja het is myotone dystrofie vielen er zoveel puzzelstukjes op zijn plaats.
Jeetje, lastig... Wel fijn dat je nu in elk geval wel weer zonder hulp afkunt O+
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:08 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik zit net terug te lezen hier en zie geloof ik verschillende diëten voorbij komen. Ik val prima af als ik elke dag wat aan sport doe en me niet meer volprop met taart, chips en drank bij vrienden. De laatste weken is dat vooral wat misgegaan is. En ik heb de afgelopen weken veel gewerkt, waardoor ik geen tijd had om gewoon brood te halen bij de bakker. Heb daardoor elke dag wat ongezonds gehaald in de kantine, terwijl ik bruin brood veel lekkerder vind.

Dus, ik begin met lekkers afslaan en ervoor zorgen dat er elke dag brood in huis is. Verder staan m'n hardloopschoenen onder een laag stof, dus die ga ik binnenkort maar weer gebruiken.

Vandaag eerst een uur fietsen. :)

Denk niet dat een streng dieet me gaat helpen, dan zit het er zo weer aan als ik stop met het dieet. :?
Heb je een vriezer? Dan is het ook gemakkelijker om brood op voorraad te hebben.
En lijkt me een goed voornemen ;)

Dat is helaas wel mijn ervaring. Maar er zijn mensen die na zo'n dieet het er toch afhouden,maar ik geloof wel dat dat een redelijk klein percentage is...
  zondag 7 november 2010 @ 11:14:40 #116
30252 Soempie
Procreating
pi_88426795
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik ben nu ongeveer de eerste 10 kg kwijt, val gemiddeld een halve kg per week af.

Ik ben terug aan het lezen. Supergoed joh! Ik wilde eerder ook niet dat bepaalde mensen op Fok m'n gewicht zouden weten, maar ach.
  zondag 7 november 2010 @ 11:16:06 #117
30252 Soempie
Procreating
pi_88426830
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:14 schreef Marijkezwolle het volgende:

Heb je een vriezer? Dan is het ook gemakkelijker om brood op voorraad te hebben.
En lijkt me een goed voornemen ;)

Dat is helaas wel mijn ervaring. Maar er zijn mensen die na zo'n dieet het er toch afhouden,maar ik geloof wel dat dat een redelijk klein percentage is...
We hebben een heel kleine vriezer en meestal ligt daar dan m'n brood in. :Y

Hoe ben jij die 10 kg kwijtgeraakt?
  zondag 7 november 2010 @ 11:16:33 #118
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88426840
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:14 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ben terug aan het lezen. Supergoed joh! Ik wilde eerder ook niet dat bepaalde mensen op Fok m'n gewicht zouden weten, maar ach.
Dankje O+ Ik ben door een depressie gecombineerd met een eetstoornis zo'n 55 kg aangekomen in een jaar tijd ongeveer :@ Dat dat gebeurd is kan me weinig schelen, maar voor m'n gewicht schaam ik me echt kapot :@ Zelfs bij vreemden dus... Vond het vreselijk dat de dietist weet wat ik weeg :@ Kan er niets aan doen...
  zondag 7 november 2010 @ 11:19:09 #119
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88426906
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:16 schreef Soempie het volgende:

[..]

We hebben een heel kleine vriezer en meestal ligt daar dan m'n brood in. :Y

Hoe ben jij die 10 kg kwijtgeraakt?
Ik ben echt dol op m'n 4 laden grote vriezer :@ Als je de ruimte hebt, ik kan het aanraden :P Ik heb ook super veel zelf voorgesneden groenten in de vriezer liggen O+

Ik heb er zelf niets speciaals voor gedaan. Mijn dietist heeft een soort van standaard plan gemaakt en dat houdt in dat ik gewoon gezond eet met af en toe wat extra. Dat gaat tot op heden best goed ;)
  zondag 7 november 2010 @ 11:31:13 #120
30252 Soempie
Procreating
pi_88427201
Netjes, echt goed bezig. :Y

En 55 kg in een jaar, ik kan me voorstellen dat het dan zo hard is gegaan dat het een schok is en je je schaamt. Toen ik tig jaar geleden (bijna 10 jaar :{ ) stopte met sporten van de een op de andere dag kwam er in een jaar tijd 30 kg aan en sindsdien heb ik zo'n moeite met m'n gewicht. Afvallen en op gewicht blijven lukt me maar niet.

Maar het gaat bij jou de goede kant op, wees er trots op! :)

We hebben nu geen ruimte voor een grote vriezer, maar hopelijk kunnen we over een paar maanden een huis kopen en dan komt die vriezer er wel.

Ik ga fietsen. :W
  zondag 7 november 2010 @ 11:40:38 #121
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88427507
Was er een reden waarom je bent gestopt met sporten?
En volgens mij is het gewoon altijd een strijd als je eenmaal gewichtsproblemen hebt... Ik heb dan zelf ook nog dat het in de familie zit, dus mijn genen werken ook al niet mee :')

Doe hard m'n best ;)

Oeh, spannend een huis kopen! *O*

Fietsze :W
pi_88432637
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:33 schreef Marijkezwolle het volgende:

Langzaam is goed *O* Dan is de kans dat je het er af houdt groter *O*
En wat is dat precies, dat WATP?
Uh, ooh weet waar je aan begint :P
[jehove getuige mode] Ik heb deze dvd en die bevat 4 in home walking workouts (1 mile, 2 mile, 3 mile, 4 mile). Ik probeer bijna elke dag minimaal 2 mile te doen. Vaak is het doordeweeks 2 en 3 miles om en om en in het weekend 4 mile. En verder doe ik 1 keer per week Pilates, heel soms 2 keer. Ik ben nou eenmaal geen sportschool type :@ en hardlopen, met mijn voorgevel, laat maar zitten :')

Besef wel dat je met walk at home fitness maar 100 kcal per mile verbrand, het is low impact cardio namelijk. Maar ik vind het prima, ik ben zo iemand die jaarlijks 4 kilo aankwam en niet wist hoe ze het eraf moest krijgen :(

Verder vind ik het ook niet erg dat deze dvd niet uitdagend is, hoe moe of gaar ik ook ben de 2 mile lukt altijd wel, die duurt maar 30 minuten namelijk :P Uitdaging haal ik wel uit mijn werk, cursus of Pilates les. En ik sta niet in het lijstje in de op omdat ik geen zin heb om me op nog een site aan te melden. [/jehove getuige mode]

WATP staat voor Walk Away The Pounds ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door MalaCocinera op 07-11-2010 15:48:10 ]
pi_88433615
quote:
11s.gif Op zondag 7 november 2010 14:30 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

en hardlopen, met mijn voorgevel, laat maar zitten :')

En ik sta niet in het lijstje in de op omdat ik geen zin heb om me op nog een site aan te melden.
Ach.. die site is op sterven na dood.. de admin komt hier niet meer dus het wordt niet meer aangepast ( van mij mag dat ding ook uit de OP, en houden we het wel bij in de wiki ofzo.. als mensen dat willen ;) )

en die voorgevel.. dat verhinderd mij ook van een hoop sporten, maar gek genoeg kan ik er wel mee volleyballen.. ( al is onderhands spelen ook een "kunstje" )

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_88433782
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:02 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Ach.. die site is op sterven na dood.. de admin komt hier niet meer dus het wordt niet meer aangepast ( van mij mag dat ding ook uit de OP, en houden we het wel bij in de wiki ofzo.. als mensen dat willen ;) )

en die voorgevel.. dat verhinderd mij ook van een hoop sporten, maar gek genoeg kan ik er wel mee volleyballen.. ( al is onderhands spelen ook een "kunstje" )
Mmm ik kan me nog herinneren in een grijs verleden toen ik voornamelijk lurkte dat er wekelijks aan iemand van dit topic de stand van zaken werd doorgegeven en die werkte het dan bij. Dat vind ik een fijner systeem eerlijk gezegd :)

Bij walk at home "fitness" :') en Pilates heb ik helemaal geen last van mijn voorgevel :7
pi_88433970
quote:
6s.gif Op zondag 7 november 2010 15:07 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Mmm ik kan me nog herinneren in een grijs verleden toen ik voornamelijk lurkte dat er wekelijks aan iemand van dit topic de stand van zaken werd doorgegeven en die werkte het dan bij. Dat vind ik een fijner systeem eerlijk gezegd :)

Bij walk at home "fitness" :') en Pilates heb ik helemaal geen last van mijn voorgevel :7
mja ik kan zeggen dat het iig in de laatste 8 maanden niet meer bijgehouden is..
en dat doorgeven kan nog steeds.. er moet alleeen een vrijwilliger zijn die het bijhoud ;)

en bij yoga heb ik er ook niet altijd last van.. wel van de vet hompen die zorgen dat m'n enkels niet tegenelkaar aan kunnen etc.. -O-

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')