abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88583955
goeiemorgen :) welke storm idd. dat hij aangekondigd wordt betekent natuurlijk niet dat hij overal erg wordt en we maar in ons huis moeten blijven alvast :)

Met t risico om lullig te klinken, ik zie wel weer wat excuses rondvliegen hier: over t weer, belonen met voedsel etc... imho (en das een gedachte he geen vaststaand feit) zijn mensen die te zwaar zijn vaak geboren met een groter excuus-verzin orgaan ( :P) dan andere mensen. En dat is juist de valkuil die je wilt vermijden toch?

Jezelf belonen is een prima manier om een nog beter gevoel te krijgen maar doe het dan met iets opbouwends, ipv friet.

Ik snap heus dat het allemaal lekker is en je hoeft heus niet jezelf de rest van je leven die dingen te onthouden maar zie wel je eigen valkuilen en zoek andere manieren om jezelf te belonen (al is een Ipad wel weer wat duur om dat elke 8 kilo te doen 8-) )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88584070
Het weer is voor mij meer, omdat ik elke dag naar buiten wil in de middag. Ik ben nu werkloos en ik heb geen zin om in stormweer terug te lopen van de bieb waar ik net een paar uur heb gezeten. That's all :)

En belonen met voedsel je moet toch ergens beginnen? Lijkt mij een goede manier om bepaald voedsel anders te bekijken. Dat je een frietje als iets speciaals ziet voor af en toe O+ En niet als iets gewoons dat je altijd maar makkelijk tussendoor eet.
pi_88584090
Nieuwe poging vandaag. De enige valkuil die ik op het moment heb is m'n vriend en ik heb hem gister gevraagd vandaag iets gezonds klaar te maken met veel groente. Daarna bedachten we dat we vandaag 3 jaar samen zijn en dat we vanavond waarschijnlijk uit eten gaan. Maar dan kan ik altijd nog iets gezonds kiezen natuurlijk. :Y)

Nu rennen voor m'n werk. :W
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_88584098
Ja ik zie het dus anders, dat kan natuurlijk ;)

Als je zoiets toch wilt doen maak er dan ook een speciale dag van, niet zomaar door de weeks bijvoorbeeld? Dat geeft ook al een ander signaal aan jezelf af denk ik :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88584138
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:19 schreef Soempie het volgende:
Nieuwe poging vandaag. De enige valkuil die ik op het moment heb is m'n vriend en ik heb hem gister gevraagd vandaag iets gezonds klaar te maken met veel groente. Daarna bedachten we dat we vandaag 3 jaar samen zijn en dat we vanavond waarschijnlijk uit eten gaan. Maar dan kan ik altijd nog iets gezonds kiezen natuurlijk. :Y)
uit eten gaan is niets mis mee natuurlijk! Lekker juist. Iets wat ik handig vond om te doen, en nog trouwens (kreeg dat ooit als tip): bestel je saus apart in een kommetje. Dan kan je wel saus eten maar wrs veel en veel minder dan als de kok t al op je bord gooit ;)
quote:
Prima begin van de dag 8-)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88584217
quote:
Op donderdag 11 november 2010 09:19 schreef DarkElf het volgende:
Ja ik zie het dus anders, dat kan natuurlijk ;)

Als je zoiets toch wilt doen maak er dan ook een speciale dag van, niet zomaar door de weeks bijvoorbeeld? Dat geeft ook al een ander signaal aan jezelf af denk ik :)
Dat zou voor mij het eten van lekkere dingen net te zwaar beladen maken. Door te wachten met speciale dagen en zo. Zou het voor mij juist een troostvoer iets worden, zo van ik ben zielig en om me weer goed te voelen eet ik iets speciaals.
pi_88584247
iedereen is anders natuurlijk :) en je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik zag alleen dat dat wel iets is wat t mensen moeilijker maakt (uit meeleesgebeuren hier he?) dus ik dacht; ik roep t even ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88584265
quote:
Op donderdag 11 november 2010 09:19 schreef Soempie het volgende:

Gefeliciteerd!
pi_88584349
quote:
Op donderdag 11 november 2010 09:26 schreef DarkElf het volgende:
iedereen is anders natuurlijk :) en je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik zag alleen dat dat wel iets is wat t mensen moeilijker maakt (uit meeleesgebeuren hier he?) dus ik dacht; ik roep t even ;)
Dat is prima dat je het roept, ik besef ook wel dat ik makkelijk praten heb hoor ;) Ik ben iemand die of elk jaar 4 kilo aankwam of stil bleef staan, maar ik heb nooit ech gecrashdieet ofzo. Echt geworsteld met het gewicht heb ik ook nooit en het gaat er nu relatief makkelijk vanaf. Dan is de insteek natuurlijk heel anders dan bij iemand die echt gejojoed heeft en wel bijvoorbeeld aan de modifast heeft gezeten.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2010 @ 09:46:35 #285
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88584691
Modifast is viehiesssss... Ja, dat heb ik ooit gedaan, zo'n weekpakket met van die shakes en die waterige 'soep'. Toen ik nog jong en onwetend was :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88584718
Zo, net een heel brood gesmeerd en in porties ingevroren *O* Ik merkte dat als ik niet goed voorbereid ik snel de verkeerde keuzes maak door vermoeidheid :@ Dus dan maar zo :D En vanavond zelfgemaakte pompoenlinzensoep die nog in de vriezer stond :9
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_88585870
Ik zit er ook al een tijdje over te denken om mijn brood belegd in te vriezen. Maar ik ben bang dat het dan 'raar' ontdooit zeg maar :P Waarmee beleg jij je brood?
  donderdag 11 november 2010 @ 12:24:39 #288
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_88590496
Na jaren van het jojoeffect lukt het me eindelijk om op een normale manier gewicht kwijt te raken.
Laatste half jaar van 105 naar 93 kg door middel van fitness en normaal te eten.
Zit nu op BMI van 29 dus nog even en ik zit weer in een gezond gewicht.
pi_88591415
quote:
Op donderdag 11 november 2010 12:24 schreef foetre het volgende:
Na jaren van het jojoeffect lukt het me eindelijk om op een normale manier gewicht kwijt te raken.
Laatste half jaar van 105 naar 93 kg door middel van fitness en normaal te eten.
Zit nu op BMI van 29 dus nog even en ik zit weer in een gezond gewicht.
Goed hoor *O*
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2010 @ 12:55:44 #290
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88591529
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:26 schreef DarkElf het volgende:
DE, die kilo's die jij bent kwijt geraakt tijdens je ziekenhuisperiode, zijn die ook weggebleven? (Niet dat ik dat als oplossing zie :P )
pi_88591706
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

DE, die kilo's die jij bent kwijt geraakt tijdens je ziekenhuisperiode, zijn die ook weggebleven? (Niet dat ik dat als oplossing zie :P )
:D

ja die zijn weggebleven maar dat is te danken aan mijn sporten en gezonde eten zeiden de dokters, vaak zien ze dat toch best veel mensen die kilo's (bijna) allemaal weer aankomen als ze eenmaal thuis zijn en weer kunnen eten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2010 @ 13:01:46 #292
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88591758
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:00 schreef DarkElf het volgende:

[..]

:D

ja die zijn weggebleven maar dat is te danken aan mijn sporten en gezonde eten zeiden de dokters, vaak zien ze dat toch best veel mensen die kilo's (bijna) allemaal weer aankomen als ze eenmaal thuis zijn en weer kunnen eten.
Dat vroeg ik me dus inderdaad af. Zie je ook bij een flinke (buik)griep, dat het er zo weer aanzit :) Knap gedaan!
pi_88591779
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus inderdaad af. Zie je ook bij een flinke (buik)griep, dat het er zo weer aanzit :) Knap gedaan!
tnx :@
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 11 november 2010 @ 13:06:43 #294
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_88591958
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:52 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Goed hoor *O*
Thnx ik denk dat als je kg echt wil kwijtraken de enige manier is veel bewegen en niet opgeven.Ik doe 3x per week 1 uur cardiofitness op hartslag rond de 140 en 1x voetbal 1.5 uur.
Wat is nou 4.5 uur in een hele week?
pi_88601288
Zo heb een middagje studie erop zitten, ben toch maar thuisgebleven :P Als het kopje thee op is ga ik The Secret to weighloss Vol 1 doen :)
pi_88601671
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:27 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik zit er ook al een tijdje over te denken om mijn brood belegd in te vriezen. Maar ik ben bang dat het dan 'raar' ontdooit zeg maar :P Waarmee beleg jij je brood?
Jaren geleden toen ik 5 dagen per week werkte en om 7 uur al in de trein moest zitten deed ik dat ook al. En het kan prima :Y Alleen niet met kaas enzo. Maar bijvoorbeeld kipfilet, filet americain, sandwichspread, pindakaas etc kan allemaal prima :9
  donderdag 11 november 2010 @ 17:46:46 #297
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88601897
Ik vind een frietje een prima beloning voor mezelf als er 5 kilo af zijn hoor... Dat maakt ook dat ik het nu beter volhou, als het straks zo ver is ga ik er lekker voor zitten en heerlijk genieten. Als ik het nu zo tussendoor zou doen zou het me juist een schuldgevoel bezorgen :P

Overigens denk ik niet dat te zware mensen een beter excuus orgaan hebben... Ik ken net zoveel luie slanke mensen met slechte excuses, maar die worden er minder snel op aangekeken lijkt het wel ;) Net zoals je als dik persoon over het algemeen ook geen honger 'mag' hebben of de lift nemen of een stukje chocolade of een ander 'slecht' ding....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88603294
dat is ook waar maar je bent toch met me eens neem ik aan dat de meeste mensen niet te zwaar worden van lucht en dat sommige mensen dus wrs sneller toegeven aan verleidingen ondanks allemaal goeie voornemens enzo ? Dat bedoel ik ermee.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88603426
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:25 schreef DarkElf het volgende:
dat is ook waar maar je bent toch met me eens neem ik aan dat de meeste mensen niet te zwaar worden van lucht en dat sommige mensen dus wrs sneller toegeven aan verleidingen ondanks allemaal goeie voornemens enzo ? Dat bedoel ik ermee.
Realiseer je je ook dat het bij sommige mensen medisch of genetisch is? Ik vind je redenatie wat kort door de bocht :) Natuurlijk ligt het aan het eten, maar dat je dik bent wil niet zeggen dat je je minder kunt beheersen of lui bent.
pi_88603566
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:29 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Realiseer je je ook dat het bij sommige mensen medisch of genetisch is? Ik vind je redenatie wat kort door de bocht :) Natuurlijk ligt het aan het eten, maar dat je dik bent wil niet zeggen dat je je minder kunt beheersen of lui bent.
Ik heb echt de intentie niet om een discussie te beginnen over medische oorzaken etc... daarom zei ik ook: meeste mensen ipv allemaal. Das nogal een verschil. Dus nee ik ga niet kort door de bocht, ik koos mijn woorden zorgvuldig, ik heb genoeg ervaring in dit topic om te weten hoe mensen over woorden kunnen vallen :)

en ik vind t eerlijk gezegd vreemd dat mensen moeite hebben met toegeven dat ze zich soms minder kunnen beheersen ... erkennen van iets is vaak de weg naar de oplossing :) maar goed das slechts mijn mening natuurlijk.

en jij hebt het over lui he? Ik beweer dat nergens en vind dat ook niet. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')