Anne | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:22 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • Maharbal, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 316i • Twista101, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • SingleCoil, E36 318i • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6 • Xtr3mE, E46 318ci • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d • tong_poh, E60 535d 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 20-10-2010 09:47:09 ] | |
Anne | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:23 |
SingleCoil ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:33 |
Kan je die chinees nog ff in OP zetten: tong_poh, E60 535d | |
Anne | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:47 |
quote:Normaal doe ik dat niet hè ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:52 |
Tof, een nieuwe. | |
nelisb | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:04 |
Gisteren hoorde ik ineens een herrie niet normaal. Ik stop en kijken achter mijn auto.![]() Damn. Gelukkig niks afgebroken. Hij staat nu bij de garage. Ben benieuwd. | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:32 |
Als je uitlaat zo los hangt dan lijkt het me dat er wel iets is afgebroken hoor ![]() Iets te hard een drempel gepakt ofzo? ![]() | |
Mikkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:54 |
quote:Misschien een ophangringetje dat losgelaten heeft ofzo? Heeft iemand trouwens een idee wat een profieldieptemeter kost? Wil even weten hoeveel profiel er nog op m'n winterbanden zit... dan weet ik of ik het er dit seizoen nog mee kan redden of dat ik de lul ben voor nieuwe... | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:10 |
Gewoon langs een kwikfit en vragen of zij het voor je meten...omdat je twijfelt of je nieuwe banden bij ze moet bestellen ![]() O, en ik zostraks richting m'n werk met de auto en ik had haast, dus ik kwam iets te snel op een afrit aanrijden en remde iets laat. Gevolg -> gewicht schuift naar voren en achterkant op de 14" schuift naar de zijkant -> verder gevolg.....drift op een klaverblad waar ik geen zin in had. Wel gewoon gecontroleerd vastgehouden tot ie zichzelf weer iets rechttrok, maar echt die auto blijft leip bij nat weer ![]() ![]() Bijkomend gevolg: ik was meteen wakker. Ik weet nu weer waarom ik mensen niet in m'n auto laat rijden als het iets nat is. [ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 20-10-2010 11:19:42 ] | |
piekartz87 | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:11 |
dat is mij ook een keer overkomen. maar bij zo'n nieuwe 3er is het toch wat vreemd. | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:12 |
![]() ![]() | |
Alicey | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:15 |
quote:Dat flikt-ie altijd. ![]() | |
Mikkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:17 |
Driften op de snelweg ![]() ![]() | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:20 |
quote:Ik doe het ook niet regelmatig ofzo, en ik reed echt niet overdreven hard. Ik remde gewoon wat laat, en ik meen het als ik zeg dat die auto best snel hapt (met nat weer). Unforgiving machine ![]() | |
Mikkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:23 |
quote:Niet toevallig semi-kale achterbandjes erop liggen? Ik ga straks even kijken bij een garage in de buurt wat ze kunnen betekenen voor een grote beurt. Die lui hanteren een uurtarief van 30 euro per uur en ik ken één van die gasten nog van vroeger, dus kan wel eens een mooi adresje zijn ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:25 |
quote: ![]() ? | |
Mikkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:26 |
quote: ![]() | |
tong_poh | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:33 |
quote:hehe bedankt ![]() | |
xaban06 | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:36 |
Kuch | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:36 |
quote:Neen, zit nog voldoende profiel op voor zover ik weet. RWD met vermogen en zonder hulpmiddelen is gewoon altijd listig met nat weer ![]() O, en zoiets idd Rizzo ![]() | |
SingleCoil | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:42 |
wat is er mis met de tt? En waarom zou ik een nieuwe topic openen, daar zijn de mods toch voor? Het duurde best nog wel lang, voortaan graag beter opletten, Anne. Overigens staat A. op de tweede plaats, met 209 km/u. | |
tong_poh | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:49 |
quote:Ik kon mijn E30 316 zo makkelijk laten driften. Altijd leuk totdat het gas blijft hangen en je niet meer kun corrigeren. Was ook meteen het einde van mijn 316 ![]() | |
Anne | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:03 |
quote:Sorry.. | |
Turquaz52 | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:07 |
quote:Gechipt & custom uitlaat en CAI ![]() 7000RPM revlimiter ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:11 |
Ikke meldtt ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:14 |
quote:OM NOM NOM NOM NOM ![]() | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:14 |
quote: ![]() Precies, met de e30 (laat staan een 325i) is dat echt erg easy. *Heeft nog een mental image van Piekartz die richting een hek drift ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:14 |
En met een E21 met gastank? | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:17 |
quote:Wel wat zwaarder achterin, maar vast te doen. Probeer het zou ik zeggen ![]() | |
nelisb | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:24 |
quote:Schroeven losgeraakt. Alles is verder intact. 5 minuten werk en weer rijden maar, Je schrikt wel als je ineens een hoop herrie hoort wat je niet kan thuisbrengen. | |
Oksel | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:45 |
Ik heb zo'n knopje in m'n 1 serie, maar die durf ik niet uit te zetten.. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:48 |
quote:Mooi ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:51 |
Alsof dat zoveel uitmaakt met je 1.8(?) dieseltje ![]() Ik weet nog 1x dat me TCS had ingegrepen @ me E36 323i.. Was op een rotonde en ik ging beetje vlot om heen en toen brak me kont net uit wanneer ik er van af wou rijden krijg je een best wel harde klap van hoe hij corrigeert zeg.. gelijk maar ff de rotonde helemaal rond gereden en weer er van af ![]() | |
Oksel | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:53 |
Die moderne 2.0 dieseltjes hebben aardig wat meer vermogen dan een oude gare benzine 2.0 van 20 jaar oud.. ![]() | |
xaban06 | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:56 |
Velgen + banden waarschijnlijk verkocht, telefonisch afgesproken voor 175,- ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:02 |
quote:Ik zeg niks maar een gare oude benzine van 20 jaar oud is wel een stuk lichter dan een moderne 2.0 diesel he ![]() Daar doelde ik het op ![]() | |
Oksel | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:04 |
Ja? Is dat zo? Een oude 320 weegt hoeveel? En een nieuwe 1 d? | |
Turquaz52 | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:07 |
quote:ok. een E30 320i is zwaarder dan een 118d met verschillende opties en poespas + airbags etc.. etc.. ![]() Geloof je het zelf? | |
rival | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:16 |
quote:met custon uitlaat bedoel je denk ik dat je stijgerpijpen aan elkaar heb gelast en die eronder hebt gekregen? want met alleen chippen kom je niet ver. heb je spaggetti? en zo ja, van welk merk? waar heb je laten chippen? heb je een uitdraai ervan? | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:17 |
E36 325i 1330 kg E36 320i 1300 kg E81 118d 1295 kg | |
rival | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:17 |
quote:koppeling intrappen wil weleens helpen als je gas blijft hangen ![]() | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:18 |
120d ~1315kg leeg. E30 320i ~1090kg Mijn 325i ~1165kg | |
rival | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:18 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door rival op 20-10-2010 13:20:07 ] | |
rival | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:19 |
quote:Mijn E30 rond de 980kg ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:20 |
Maar een E30 320i komt ook helemaal niet vooruit ![]() | |
rival | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:21 |
quote:klopt... een stoplichtsprintje kan je nog beter doen met een 316 of 318 ![]() | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:24 |
quote:Die komen ook niet vooruit ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:30 |
quote:20 jaar oud E36 Productiejaren 1991-1999 Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E36 E30 is 20 jaar oud. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:37 |
20... 19... ik dacht dat de vergelijking zijn 118d en jouw E36 was ![]() E30 is niet te vergelijken, dat zijn karts geen auto's ![]() | |
Mikkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:38 |
quote:Wat ben je toch ook een grenzeloze puntmuts hè. ![]() quote:Dat dus. En dat wist je zelf ook wel Turqie ![]() | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:40 |
quote: ![]() quote: ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:52 |
Nee, 20 jaar is 20 jaar, de mijne is 16.. Barely Legal dus.. ![]() | |
rycemasta | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:01 |
quote:Uitdraai? | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:01 |
Mijn E21 320/6 is 1115 kg, terwijl de E30 320i maar 1060 kg weegt. Toch lijkt de E30 wat breder (lengte weet ik niet). Je zou toch denken dat het meestal wat zwaarder wordt allemaal ![]() edit: Oh 4325 mm vs. 4355 mm lengte 1645 vs 1610 breedte Hoogte zelfde (1380). De E30 is dus 3 cm korter, maar ook 3cm dikker ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Vrouwen hebben 'm liever wat dikker dan wat langer. ![]() | |
Mikkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Dus een E30 is meer vrouwelijk? ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:09 |
GMTA ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:10 |
Laatst vertelde mijn oom dat de E21 vroeger een vrouwenbak was. Klinkt mij wat onlogisch, maar ja het is natuurlijk wel de kleinste BMW op dat moment. Was dit ook echt een vrouwenbak? | |
Anne | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:10 |
Hmm ![]() ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:14 |
quote:Jij gaat nu een E30 in je doos schuiven? ![]() SPOILER | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:16 |
quote: ![]() | |
Mikkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:18 |
![]() Race 'm erin, nu met extra genotsspoiler! ![]() | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:27 |
quote:Krap om erin te komen, maar als je er eenmaal in zit scheurt het mooi ![]() | |
Mikkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:30 |
quote:Precies, het is even een kwestie van naar binnen wurmen, maar dan zit je ook lekker strak en warm, waarna het tijd wordt om gas te geven ![]() | |
Anne | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:30 |
-> SEX | |
tha_rizzo | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:30 |
quote: ![]() ![]() BMW #44; Waar Anne een E30 in haar flamoes heeft. | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:33 |
quote:Thanks. Nu mocht ik aan m'n kantoorgenoot/kamergenoot uitleggen waarom ik zo hard moest lachen ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:43 |
[PTA FAQ & Feedback] | |
rival | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:44 |
quote:maar vertel eens wat details hoe je aan dat vermogen komt... voor iemand die een post plaatst voor elk schroefje dat ie aandraait is er maar weinig van bekend ![]() | |
Maharbal | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:52 |
quote:Daar ging m'n cola ![]() | |
Bowny | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:57 |
Mijn Fanta!!!! ![]() ![]() | |
tong_poh | woensdag 20 oktober 2010 @ 15:42 |
quote:Klopt. Maar aangezien dat mijn auto al tegen een muur zat voordat ik doorhad dat het gas was blijven hangen hielp niet echt. Ik kon ook in eerste instantie niet begrijpen wat er gebeurd was. Totdat ik in mijn gedachten de gebeurtenissen nog eens naging en realiseerde dat ik het gas had losgelaten en de auto doorging met accelereren. Toen ben ik even in de auto gaan kijken en toen zag ik dat de gaspedaal nog helemaal ingedrukt was. technisch onderzoek heeft toen uitgewezen, dat de gaskabel tegen een stuk plastic aanschuurde omdat de gasklep niet origineel van BMW was maar van een ander auto. De gaskabel is toen door dat stuk plastic heengegaan en daardoor kwam het vast te zitten. | |
rival | woensdag 20 oktober 2010 @ 15:58 |
quote:dat is nog eens een technisch mankement ![]() de keren dat het mij is overkomen was er een simpelere verklaring... het matje was naar voren geschoven ![]() hieraan denkende, ik heb ook 1 keer gehad dat de kabel uit zijn omhulsel is geglipt bij de 4 cilinder... die bleef ook volgas geven... opgelost met een stukje tape ![]() | |
tong_poh | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:01 |
Het ergste is, dat ik niet kon bewijzen wie die gasklep gemonteerd had. Volgens een aantal mensen had ik dan een goede kans op een vergoeding voor de auto. Helaas pindakaas, daar gingen dus mijn spaarcenten. | |
rival | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:35 |
quote:het zat er al op toen je hem kocht en zij zeiden van niet natuurlijk ? | |
Sounddragon | woensdag 20 oktober 2010 @ 17:45 |
![]() Niet dus; jullie parkeren die roestmeuk maar lekker voor je eigen deur ![]() Geen gekloot met Anne d'r flamoesje ![]() | |
tong_poh | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:02 |
quote:Daar komt het op neer. Zij zeiden, dat ze er geen gegevens meer over hadden. En de politie om een onderzoek vragen was teveel gevraagd aangezien er alleen materiële schade was. Zou natuurlijk een andere zaak zijn als er gewonden of doden waren gevallen. Maar voor mij was het redelijk duidelijk, dat de gasklep door de zaak geïinstalleerd was door het bedrijf wat mij de auto verkocht. Dat was namelijk een Mazda garage en de onderzoeker zei, dat de gasklep waarschijnlijk uit een Mazda kwam. Dus ik dacht bij mezelf 1+1=2. Maar aangezien er volgens de garage geen onderhoudshistorie was, kon ik het niet bewijzen. Zoals ik al zei, als de gevolgen van het ongeluk veel groter waren, was er misschien een huiszoeking mogelijk, maar juist dan was het mogelijk, dat ze onderhouds historie meteen verwijderd hadden op het moment dat ze hoorden van het ongeluk. Als het me nu zou overkomen zou ik misschien andere maatregelen nemen. Maar op dat moment was ik nog jong en was ik al blij, dat ik niet verantwoordelijk werd gehouden. | |
piekartz87 | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:30 |
quote:gheghe ![]() ging prima toch? ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 20 oktober 2010 @ 22:05 |
Kan iemand me even helpen aan een bedradings schematje, van de binnenverlichting en evt van de lichtschakelaar. Als ik de auto van slot haal gaat de binnenverlichting branden, hier wil ik mijn dimlicht aan koppelen dus vandaar dat ik even moet weten waar ik die 12 v van de binnenverlichting kan pakken in de buurt van de lichtschakelaar Oja van een 318 e46 1998 ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 21 oktober 2010 @ 02:01 |
quote:Geen, is gewoon een inklik chip in de ECU door de vorige eigenaar blijkbaar.. Denk een immi van Dinan oid.. ![]() Want origineel is begrenzer 6500RPM, de mijne gaat tot 7000RPM ![]() quote:Ik heb wel meerdere dingen gedaan ondertussen zonder dat ik het heb gemeld hoor ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 21 oktober 2010 @ 10:48 |
Euhm, ik denk dat ik weer een klein probleempje heb. Als ik een bocht induik en gas geef lijkt het net alsof de achterkant rolt. En nee, ik geef niet voldoende gas om de achterkant uit te laten breken. | |
Mikkie | donderdag 21 oktober 2010 @ 10:52 |
Ik wilde een flauwe grap maken over dat ie als het goed is achter de voorkant aan rolt, maar dat zal je vast niet bedoelen ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 21 oktober 2010 @ 11:55 |
quote: ![]() Neen, het is in bochten. Dat de achterkant net iets verder naar de zijkant rolt. Ik zal binnenkort nog maar even de bandenspanning controleren. | |
YoshiBignose | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:27 |
Is er verschil tussen de coupe/sedan versie van de E36 achterbumper? | |
Turquaz52 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 03:28 |
neen, dacht het niet ![]() Wel in touring/compact ![]() | |
rival | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:51 |
quote:[nutteloos antwoord] er zit iig geen verschil tussen de cabrio en coupe [/nutteloos antwoord] ![]() | |
SingleCoil | vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:58 |
[meer nutteloze antwoorden] Er zit dacht ik wel verschil tussen een E30 en een E36 Maar zeker weten doe ik dat ook niet Misschien moet je het ergens vragen [/meer nutteloze antwoorden] ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:06 |
![]() | |
rival | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:14 |
quote:Misschien weet jij bijvoorbeeld dat de cabrio en sedan gelijk zijn... dat had mijn antwoord vet nuttig geweest ![]() | |
SingleCoil | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:35 |
Of als je weet dat de coupe en de touring dezelfde hebben, en de sedan en de compact ook. Het leven is vol verborgen weetjes ![]() | |
Maharbal | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:54 |
verborgen weetje: bijna weekend. Kzal m'n auto volgende week 's door de keuring loodsen. Nog een verborgen weetje: apk loopt morgen al af ![]() | |
Alicey | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:59 |
Het sarcasme ontging me in eerste instantie zelfs nog. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:00 |
Black on White FTWWW ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:16 |
![]() Ik wil deze foto gebruiken ipv de huidige in de OP ![]() | |
rival | vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:41 |
quote:eindelijk een foto gevonden waarop alle ellende niet zichtbaar is? ![]() | |
M.O.D | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:23 |
Waarom heb je de kofferbak niet ook zwart gemaakt? | |
Turquaz52 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:29 |
quote:sssstt ![]() quote:Omdat ik me motorkap ook wit ga maken, en alleen mijn dak zwart laat ![]() Als ik de kofferbak en motorkap uit me zelf zwart zou willen maken (want de motorkap is niet mijn keuze dat ie zwart is) dan had ik wel direct voor carbon motorkap + kofferbak gekozen... ![]() | |
Maharbal | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:07 |
E92 M3-style. | |
Turquaz52 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:34 |
quote:Zit te denken om mijn Reservewiel gat er uit te halen, dicht lassen en dit er in de plaats van monteren: ![]() (Of iig een E92 uitlaat) ![]() | |
Maharbal | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:12 |
Ik doelde op het donkere dak (meestal carbon bij een witte E92 M3) | |
Turquaz52 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:18 |
quote:ik weet, maar fake carbon folie hou ik niet van, en nou ff de dak van mijn bmw afzagen en vervangen door carbon lijkt me ook niet echt slim dus heb ik het zwart gedaan ![]() Maar qua uitlaat wordt het ook een E92 style.. Heb al Deurhendel verlichting ![]() | |
Oom_Agent | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:52 |
Voor de liefhebbers van een gepantserde 760LI. | |
#ANONIEM | zondag 24 oktober 2010 @ 00:40 |
Leuk E36 projectje ter inspiratie voor Turq. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 24 oktober 2010 @ 01:05 |
Fuck a duck. Rij net weg brandt opeens koelvloeistof lampje weer. Heb ik paar dagen geleden liter bijgevuld. Ik vreesde al het ergste, maar goed ik moest toch zoeken naar een benzinestation dus ik ging gewoon rijden. Na een tijdje ging het lampje weer uit.... maar toen uit het niets temperatuur richting rood. Dus ik snel stoppen. Koelvloeistof leeg, motor kwam rook af. Laten afkoelen, toen kon ik gelukkig de dichtstbijzijnde benzinepomp halen. 4 liter koelvloeistof gekocht...... 2 liter erin geknald toen kwam het stokje weer tevoorschijn. Mooi dacht ik, dus weer rijden...... gaat na 5 min. temp weer naar rood. ![]() ![]() Zucht... wat kan dit zijn? Ik heb nog net m'n huis weten te halen, rook kwam al uit de motorkap. Eerste wat mij te binnen schiet is lekke koppakking, maar stroomt dat koelvloeistof er echt zo snel uit????? Volgens mij niet, want het koelvloeistoflampje ging ook niet meer branden, maar de temperatuur steeg wel. Verwarming werkte ook niet meer. Misschien kapotte thermostaat of waterpomp? Dat heb ik liever ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door YoshiBignose op 24-10-2010 01:44:53 ] | |
Mikkie | zondag 24 oktober 2010 @ 10:53 |
Per wanneer gaat jullie auto in eventuele wintermodus? Ik twijfel nog... maandag een beurt dus ik kan de wintersloffen er dan meteen onder laten leggen al is het op sommige momenten nog wat te warm... of ik wacht nog een maand ![]() | |
Bowny | zondag 24 oktober 2010 @ 11:27 |
En ik maar denken dat die E46 facelift coupe zoveul beter was ![]() | |
tha_rizzo | zondag 24 oktober 2010 @ 11:29 |
Ik vond de laatste tijd m'n auto erg naar rechts trekken en het verbruik nam ook toe. Bijna alle banden stonden op 2,1 bar en rechtsvoor had nog maar 1,3 bar over (zet ze normaliter op 2,4) @ Browny, ligt aan het aantal problemen ![]() | |
Bowny | zondag 24 oktober 2010 @ 11:35 |
Bij mij hadden ze overigens onderdeel 9 vervangen, dat ding was helemaal weggerot. Gewoon je systeem afpersen, hoef je ook niet te gokken waar het probleem ligt. ![]() | |
Maharbal | zondag 24 oktober 2010 @ 11:42 |
quote:Indien E46: check je waterpomp 's. Bij de E46 (geen coupé) van m'n moeder lekte de koelvloeistof daarlangs naar buiten. Was niet een al te dure reparatie. | |
Bowny | zondag 24 oktober 2010 @ 11:50 |
Stijgende temperatuur, geen verwarming......je hebt de boel zeker ook niet ontlucht --> luchtbel. | |
Maharbal | zondag 24 oktober 2010 @ 11:59 |
quote:Niet ontluchten is alleen geen reden voor het lekken van koelvloeistof ![]() | |
Bowny | zondag 24 oktober 2010 @ 12:02 |
Das waar ![]() | |
Hyperdude | zondag 24 oktober 2010 @ 13:38 |
quote:Zou het nu doen, ben je in 1 keer klaar. Temperatuur komt toch nauwelijks meer boven de 10 graden en het is al bijna november. | |
Maharbal | zondag 24 oktober 2010 @ 16:27 |
Het is nog te "warm" voor winterbanden. Het blijft de komende tijd nog steeds constant rond de 10 a 11 graden, waardoor je effectief gewoon met minder grip dan normaal aan het rijden bent aangezien die dingen enigszins beginnen te werken onder de 7 graden. + Zoveel moeite is het toch niet om de winterbanden er achteraf nog even zelf op te doen. | |
Hyperdude | zondag 24 oktober 2010 @ 17:22 |
Ach, het maakt niet zoveel uit. Onder de 12 graden merk ik weinig verschil; ook al zal dat er wel zijn. En ik heb er vrijdag nieuwe W-banden op laten zetten; dan ga ik niet over 3 weken nog eens lopen wisselen. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 24 oktober 2010 @ 17:57 |
![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 24 oktober 2010 @ 22:54 |
quote:Dat zat ik dus ook te denken. Kennis heeft een fatsoenlijke krik en een garage dus enige probleem zou zijn om even moeren los en vast te draaien. Nah, als dat alles is... ![]() | |
Maharbal | zondag 24 oktober 2010 @ 22:56 |
quote:Als het goed is heb je ook gewoon een krikje achterin hoor ![]() Die dingen volstaan prima om even snel bandjes mee te verwisselen. | |
Mikkie | zondag 24 oktober 2010 @ 23:06 |
quote:Klopt, zo'n lullig harmonicading. Als ik op vijf minuten rijden een veel makkelijker apparaat heb waar ik bovendien droog en warm sta, dan is die keuze makkelijk gemaakt hè ![]() | |
Maharbal | maandag 25 oktober 2010 @ 08:38 |
quote:Ah op die manier. Nee dacht dat het een beletsel was om het dan niet te doen...;) Wel een gedoe hoor, 4 van die winterbanden in je E46 meenemen ![]() | |
Mikkie | maandag 25 oktober 2010 @ 10:02 |
quote:Mwoah, valt mee. Ze zitten allemaal ingepakt dus er wordt niets vuil, alleen even de achterbank plat en dan gooi je ze er zo in ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 25 oktober 2010 @ 10:15 |
quote:Die van mij staat nu bij de garage voor een voorkeuring (is eigenlijk niks "voor" meer aan aangezien m'n apk tot 23 okt. geldt ![]() Fingers crossed ![]() | |
Mikkie | maandag 25 oktober 2010 @ 10:20 |
Ah, hetzelfde schuitje. Nou ben ik sowieso wel knaken genoeg kwijt aangezien het een grote beurt is, dus op 300 euro reken ik sowieso en er zal nog wel e.e.a. bij komen. Maar als ik ook nieuwe banden moet kan ik er nog 400 euro bij tellen, daar gaat de eindejaarsuitkering ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 25 oktober 2010 @ 10:23 |
quote:Duur grapje, die auto's ![]() Groot deel van m'n onderstel/apk-punten is nieuw bij mij, maar ik heb 7.000 km door oost-europa gereden....je weet maar nooit met die wegen. 2 dingen waarvan ik weet dat ze gedaan moeten worden: - Accu vast - ABS lampje (waarschijnlijk moet er een nieuw lampje in) Eventueel nog ruitenwissers....Ik hoop niet dat het meer is ![]() | |
Turquaz52 | maandag 25 oktober 2010 @ 12:46 |
o-oooo meestal rukken mensen juist de ABS lampje er uit omdat er dan een storing in het systeem zit wat ze niet willen fixxen, als je de ABS lampje er uit haalt heb je direct je probleem gefixt.. ![]() Zelfde geldt met airbags etc.. ![]() ![]() ![]() Ik heb al 2 lampjes er uit gehaald en nu brand ie een stukje minder fel, maar ik wil hem compleet weg hebben, module los koppelen helpt niet, zekering er uit trekken ook niet ![]() De reden dat ik dat wil is omdat ik een (leren) M3 stuur heb nu die geen airbag heeft, en mijn vorige originele 318i stuurtje (zonder leer) had wel airbag.. | |
Maharbal | maandag 25 oktober 2010 @ 12:49 |
Het ABS controlelampje moet branden als je auto op contact gaat, daarna moet 'ie uit. Als je een beetje oplet zie je dan ook zo dat een auto ABS heeft. Enfin, mijn ABS lampje is doorgelinked naar m'n acculampje, en gaat dus aan op contact en uit bij starten. Probleem is alleen dat het ABS lampje nu zelf waarschijnlijk kapot is, er moet dus even een nieuw lampje in. Ik heb geen zin/tijd om nu het ABS probleem op te lossen. Ik moet daar een nieuwe computer voor hebben (sensoren en pomp zijn goed). | |
#ANONIEM | maandag 25 oktober 2010 @ 13:05 |
Mijn bolide moet ook maar 'ns een klein beurtje, denk ik. Volgens de BC is het nog lang niet nodig, maar ik heb 'm nu zo'n 15 maanden en een beurtje per jaar is toch wel goed, geloof ik. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2010 13:05:34 ] | |
rival | maandag 25 oktober 2010 @ 13:10 |
quote:of 15.000 kilometers ![]() | |
YoshiBignose | maandag 25 oktober 2010 @ 13:29 |
Waar kan je tegenwoordig nog van die oude zekeringen kopen? M'n E21 gebruikt die nog maar bij Halfords enzo hebben ze die niet meer ![]() | |
Mikkie | maandag 25 oktober 2010 @ 13:52 |
quote:Lijkt me niet verkeerd inderdaad. Vooral bij zo'n auto als die van jou is een preventief beurtje beter dan later met problemen zitten. Ik was gewoon volgens de BC weer aan de beurt helaas. Maar goed, nu kan ik wel weer een ruime 20k vooruit ![]() | |
Maharbal | maandag 25 oktober 2010 @ 14:15 |
Die van mij heeft ~7500km geleden nieuwe bougies gekregen, dus dat zal niet nodig zijn. M'n olie is ook ongeveer 13.000 km geleden ververst, dus zit nog te twijfelen of ik dat wel moet doen. Verder kan ik niet echt veel bedenken, want de reguliere dingen zoals koelvloeistof (ook 8.000/9.000 km geleden ververst i.v.m. distributiewissel) zitten wel snor. Wel ff die irritante serviceintervalindicator resetten. Pin 7 en 19 uit m'n hoofd ![]() | |
Alicey | maandag 25 oktober 2010 @ 14:44 |
quote:Pin 7 met de aarde. Je kunt ook een krokodillenbekje op het chassis zetten. ![]() | |
Maharbal | maandag 25 oktober 2010 @ 15:02 |
quote:Yes, en pin 19 is de aarde. Dus even een koperen draadje tussen die twee en het is opgelost ![]() | |
tha_rizzo | maandag 25 oktober 2010 @ 15:24 |
quote:Bij de betere autozaak. Jij hebt waarschijnlijk net als ik torpedo-zekeringen. Bij de Praxis heb je ze geloof ik ook, maar daar heb je 80% niet van nodig en de gene die je nodig hebt zijn er te weinig van. Ik haal m'n zekeringen altijd bij de Bredase autoshop (maar dat is een beetje uit jouw richting). | |
Turquaz52 | maandag 25 oktober 2010 @ 17:13 |
Ik van de sloop ![]() 200 stuks.. gratis ![]() | |
YoshiBignose | maandag 25 oktober 2010 @ 17:18 |
Kan je even een envlopje met 10 stuks naar mij sturen dan ![]() | |
Mikkie | maandag 25 oktober 2010 @ 17:45 |
Hmmm. Geen bijzonderheden bij de beurt dus gewoon de vloeistoffen en filtertjes e.d. gedaan. Helaas zijn m'n winterbanden wel een eind heen: 3mm op de achterbanden en 5,5mm op de voorbanden, hoewel die aan de zijkant ook nog maar 4mm hebben. Kortom: sowieso nieuwe achterbanden en ik twijfel of ik de voorbanden nu ga doen of doorschuif naar komend jaar. | |
Hyperdude | maandag 25 oktober 2010 @ 18:49 |
Waarom de achterbanden niet naar voren en vv.? Ben je toch klaar; of moet je er echt mee op wintersport? Hoe oud zijn ze trouwens? | |
Mikkie | maandag 25 oktober 2010 @ 19:01 |
Geen idee, heb ze bij de auto gekregen toen ik 'm twee maanden terug kocht ![]() Ik hoef er niet mee de Alpen in, maar ik neem niet voor niets winterbanden. En ga nog wel eens naar Duitsland en binnenkort met baggerweer naar de Ardennen, dan zijn winterbanden best handig denk ik ![]() Banden omdraaien is wel het domste wat je kan doen. De beste banden moeten altijd op de aangedreven wielen, en da's zo mogelijk nóg belangrijker bij RWD. Feit is bovendien gewoon dat uit alle onderzoeken blijkt dat winterbanden hun functionaliteit als winterband verliezen bij profiel onder 4mm. Dus wat dat betreft heb ik twee banden die gewoon vervangen moeten worden en twee banden die kantje boord zijn. Kernprofiel is met 5,5mm prima, maar de randen zijn al aardig afgesleten dus geweldig zijn ze niet. Dan kan ik nu misschien beter voor vier nieuwe banden gaan en die van 5,5mm nog voor een prikkie op MP zetten... vang ik er nog een paar tientjes voor misschien maar heb ik wel vier nieuwe sloffen waar ik twee tot drie jaar zeker mee vooruit moet kunnen. Liever nu 200 euro extra uitgeven dan van de winter de auto in de poeier rijden en tien keer zoveel kwijt zijn... | |
Hyperdude | maandag 25 oktober 2010 @ 19:09 |
quote:Staat zo'n DOT merkje op; daar kan je de fabricage datum aan aflezen. Ouder dan 6 jaar is niet OK; winterbanden ouder dan een jaar of 4 zou ik niet meer doen. quote:Dat is kul. ![]() NB.ik had idd. geschreven dat de slechte voorbanden naar achteren moesten; bedoelde 5,5 naar voren en dan nwe. achter, maar eerlijk gezegd zou ik lekker nog een winter rijden met 3 en 5,5 mm. ![]() Afgelopen vrijdag 4 winterbanden gehaald voor ¤600; .205/50/17. Ik vind het maar een dure hobby! ![]() quote:Dat is correct! [ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 25-10-2010 19:29:56 ] | |
rycemasta | maandag 25 oktober 2010 @ 19:14 |
quote:Op een FWD zou ik ze ook net zo goed achter leggen. | |
Mikkie | maandag 25 oktober 2010 @ 19:57 |
quote:Ja kijk, dan is het logischer ![]() | |
rival | dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:33 |
quote:Beste banden zet je achterop. Wat doet een mens uit reactie wanneer je in een slip raakt, het gas loslaten... doe je dat met fwd wanneer je achterop de slechtste banden hebt zitten dan heb je meer kans om een rondje te gaan draaien... ik snap dat wij ervaren rwd bestuurders hier absoluut geen last van hebben ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:38 |
Oh, en over winterbanden gesproken ![]() 205/55/16 215/65/16 195/65/15 195/65/15 195/65/15 | |
Mikkie | dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:23 |
Hoeveel mm profiel hebben die banden als ze nieuw zijn? Dat geeft een indicatie van hoe versleten ze zijn ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:27 |
Yippe, autootje gefixed. Bleek scheur te zijn in koelvloeistofreservoir... minst ergste denk ik wat het kunnen zijn ![]() ![]() Maar de E21 heeft z'n werk ook goed gedaan als vervangend vervoer. 1 op 9 met de gastank en start gewoon in de kou. Masterwagens ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:28 |
Waarom zit die CDV er überhaupt in? | |
YoshiBignose | dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:31 |
Begrijp ik ook niet helemaal. Het beschermt de koppeling denk ik als je het pedaal te snel laat opkomen, maar dat doen echt alleen ECHTE amateurs. Voor iemand die gewoon normaal kan rijden is het alleen maar nadelig. | |
Bowny | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:02 |
Yoshi, reservoir komt erg vaak voor, ben je 7 a 8 tientjes wel klaar mee. Ik had gisteren toevallig ook 2 printjes gemaakt voor de specialist om 'm eruit te draaien ![]() In Amerika leveren ze volgens mij zowat alleen vanaf 3 liter motoren af en die yanks kunnen natuurlijk niet schakelen......voorkomt dus dat ze alle krachten ineens op de aandrijflijn batsen. Wel vreemd dat ze bij EU en minder krachtige modellen dat ding erin hebben laten zitten. Vanaf de E90 zat dat kreng er niet meer in! | |
#ANONIEM | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:06 |
De Z4 wordt in de VS gemaakt, dus ik vermoedde al dat dat iets met de CDV te maken heeft. Het verbaast me dat andere modellen 'm ook hebben. | |
Bowny | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:09 |
Zit ie ook in (jouw) Z4, k_man? | |
YoshiBignose | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:13 |
Onder andere: (maar dus ook in mijn E46 318ci) E39 5-Series: 525i, 528i, 530i, 540i (1997-2003) E46 M3: (Late 2002, all 2003-2006), ZCP Model E46 3-Series: (1999-2005) 320i, 325i, 330i E53 X5: 3.0i (1999-2006) E60 5-Series: 525i, 530d, 530i, 535i, 545i, 550i (2004-2009) E63/64 6-Series: 645Ci, 650Ci (2004-2010) E81/E82/E87 1-Series: 135i (2008-2010) E83 X3 2.5, 3.0 (2004-2009) E90/91/92/93 3-Series (2005-2010) 325i, 328i, 330i, 335i Z3 2.5i, 3.0i (1999-2002) Z4 2.5i, 3.0i, 3.0si (2003-2009) Z4 M Coupe/Roadster (2006-2009) Z8 (1999-2003) Maar volgens mij is de E46 de belachelijkste, ik weet niet waarom. Bij de nieuwe 3-serie hoor je er volgens mij weinig geklaag over, misschien is ie daar beter afgesteld ofzo. | |
Bowny | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:19 |
Ja, E46 is hier echt een "baas" in. Wanneer je met medepassagiers zonder schokken wilt rijden, gaat het schakelen mega-langzaam. Dat denkend schakelen ben ik nu dus beu. Bij een bepaald hoog toerental, kan je als alles goed gaat wel heel snel oppakken......en die controle wil ik weer terug ![]() ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:23 |
Zit die er bij jouw 318i ook in? Ik zou het eruit laten halen serieus, rijdt zoveeeel beter. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:25 |
quote:Hmm, als dat lijstje klopt zou-ie er bij mij dus niet inzitten. | |
Bowny | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:29 |
Je rijdt dus de 2.0 ? Daar zit ie ook in, nummer 16: ![]() Mijn 318i staat ook niet in het lijstje, maar heeft 'm wel degelijk. | |
YoshiBignose | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:31 |
Inderdaad.... nou ja, is klusje van niks je zou het zo kunnen zien. Met een beetje autokennis dan ![]() | |
Bowny | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:32 |
De CDV levert ook nog eens meer slijtage, doordat hij de koppeling als het ware laat slippen, dus het verwijderen is echt een win-win situatie ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:33 |
Yep, tenzij je echt niet kan rijden en de koppeling gewoon altijd direct op laat komen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:13 |
quote:Ja, maar dat kon je niet uit dat lijstje concluderen (de 2.2 staat er ook niet bij). ![]() | |
Mikkie | dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:37 |
Hmmm. Winterbanden in Duitsland inclusief montage 320 euro. Dunlop Winter Sport. Winterbanden in NL inclusief montage 300 euro. Firestone. Zou het heel veel verschil maken in prestatie? Bovendien irritant nieuws: had iets gekocht via marktplaats, blijkt de antenne kapot te zijn ![]() | |
SingleCoil | woensdag 27 oktober 2010 @ 07:48 |
iets? Een vibrator? Een uitlaat? Een CD? | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 08:31 |
quote:een nieuwe winterband is volgens mij 9 of 9.5mm... en "op" bij 4mm. Hier kan je er uiteraard tot 1.6mm mee doorrijden.. ![]() | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 08:36 |
quote:het verschil tussen Dunlop en Firestone is wel heel duidelijk te merken. firestone is gewoon een goedkope troep band. je krijgt waar je voor betaald. Dat is aso. zo had ik gisteren bij een bedrijf 2 achterveren voor een omega sedan gekocht... bleken ze van een station te zijn... heb ik iemands auto hoger gemaakt ![]() | |
von_Preussen | woensdag 27 oktober 2010 @ 10:39 |
quote:Niet, die auto is altijd winterklaar. Ik gooi er geen andere banden onder, de Bridgestone Dueler H/P Sport + xDrive hebben me de vorige winter uitstekend door de winter geloodst, dus ik ga geen "echte" winterbanden eronder mikken. Het toeval wil dat toen heel Nederland op zijn gat lag, ik die dag met de X5 vanuit Luxemburg naar Eindhoven - Rotterdam - Nijmegen - Deventer ben gereden, zonder problemen maar ook zonder dat ik doorhad dat de sneeuw zo een issue was. ![]() | |
Sounddragon | woensdag 27 oktober 2010 @ 11:12 |
quote:En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronica ![]() | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 11:17 |
quote:ik heb tests gezien binnen op een ijshockeybaan... ik was er heilig van overtuigt dat geen enkele band daar iets van een grip zou hebben... toch konden ze met de winterbanden sneller rondjes rijden en hadden ze een veel kortere remweg. Ik zeg niet dat het nodig is hier in nederland maar je bent er zeker veiliger mee in winterse omstandigheden... | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 11:34 |
Winterbanden zijn alleen nuttig als je anders echt vast komt te staan. Extra grip op de weg is zinloos, want je gaat gewoon harder rijden. | |
tha_rizzo | woensdag 27 oktober 2010 @ 11:37 |
quote:Grip in bochten als je rijdt is ook zinloos ja. | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 11:46 |
APK voorkeuring is klaar: - linker ruitenwissersproeiertje doet het niet ![]() - linker achterwiellager ( ![]() ![]() | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 12:42 |
quote:ik noem altijd maar als voorbeeld... het is glad, voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel winterbanden. jij niet. je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter. | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 12:43 |
quote:Wiellager is niet het leukste klusje nee ![]() | |
von_Preussen | woensdag 27 oktober 2010 @ 12:48 |
quote:Ik noem altijd maar als voorbeeld... het vriest, maar de weg is droog. Voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel zomerbanden. jij niet. je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter. Wat ik ermee wil zeggen is dat winterbanden alleen een voordeel t.o.v. zomerbanden hebben, als de weg ook daadwerkelijk ondergesneeuwd of nat is. Is de weg echter droog, en dat komt in de winter vaak voor, dan is de remweg die je met winterbanden hebt juist langer dan met zomerbanden. Dat fabeltje dat winterbanden onder de 7 graden altijd beter zijn is dus gewoonweg niet waar. | |
von_Preussen | woensdag 27 oktober 2010 @ 12:52 |
quote:Daar ben ik het wel met je eens, alleen zoals ik hierboven aangaf hebben winterbanden slechts beperkte voordelen. In de bergen zou ik sowieso winterbanden nemen, maar hier in Nederland en noord-Duitsland vind ik het overbodig. Dan komt het meer aan op stuurmanskunst en het niet in paniek raken, en dat laatste is volgens mij de oorzaak van veel ongelukken (door: fout van de bestuurder). Zat vorige winter op de snelweg ook 1x langs de baan, en heb toen heel rustig weer de snelweg opgestuurd. Geen centje pijn, ga je echter dan op de rem trappen, dan heb je idd een probleem. | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 12:52 |
quote:Ben ik het ook mee eens. En daar komt nog bij dat delen v/d autobahn daar gewoon zijn verwarmd, dus dat het vaak wel aardig droog is. quote:Voorwiellager is een eitje, maar achterwiellager is knudde...kijken of hij het wil doen en anders moet die auto maar naar Offenga. | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 13:09 |
quote:Het is glad, je rijdt 30 km/u met je zomerbanden. Het is glad, je rijdt 50 km/u met je winterbanden. Ik heb vorige winter nog nooit zo erg als een bejaarde gereden, maar ik moest wel anders stond ik zo 180 graden. Met de 185 winterbanden op een andere auto kon je keihard scheuren, maar daarmee ging ik wel 180 graden ![]() Ik zeg niet dat winterbanden nutteloos zijn, maar je gaat er wel weer harder door rijden zo simpel is het. Op de snelweg BMW'tjes allemaal rechts in de winter ![]() | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 13:15 |
quote:Je vergeet vaak ook het verschil RWD en FWD in de winter ![]() | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 13:28 |
quote:een zomerband komt bij winterse omstandigheden niet op de juiste temperatuur. een winterband wel... EEN winterband is niet perse beter dan EEN zomerband.,.lijkt me logisch dat de goedkoopste winterband geen pirelli p zero verslaat op een droge weg.. maar bij winterse omstandigheden heb je meer aan de winterband van een merk dan aan de zomerband... dat is gewoon feit ![]() [ Bericht 78% gewijzigd door rival op 27-10-2010 13:42:43 ] | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 13:45 |
Nee, want "winterse omstandigheden" is ook geen feit. De winterse omstandigheden in Rusland zijn wel wat anders dan die van Nederland. Want hoe erg het vorig jaar ook was, hoeveel dagen waren het nou uiteindelijk dat het ECHT winters weer was? M'n ouders (en ik) en zo'n beetje de rest van m'n familie hebben nog nooit op winterbanden gereden. Ook nog nooit een ongeluk gehad verder, gewoon voorzichtig rijden. Nu heb ik een setje winterbanden voor de E21 dus uiteraard ga ik die wel gebruiken ![]() ![]() | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 13:49 |
quote:onder de 7 graden komt een zomerband al niet op de juiste temperatuur. een winterband wel. de waterafvoer van een winterband is beter dan van een zomerband. grip op sneeuw/ijs is vele malen beter... dus winterse omstandigheden is geen vaststaand feit... maar een beetje logisch nadenken vertelt toch genoeg? | |
rycemasta | woensdag 27 oktober 2010 @ 13:51 |
http://www.autorij-instructie.nl/?p=373 | |
von_Preussen | woensdag 27 oktober 2010 @ 13:53 |
quote:Het gaat hier ook om gemiddelden, en niet om de kromme vergelijkingen die jij aanvoert. Op een droge weg is, ongeacht de temperatuur, een zomerband nu eenmaal beter dan een winterband. En in de periode van Oktober tot Maart heb je nu eenmaal langer "gewone" omstandigheden dan "winterse" omstandigheden, en in feite zou je kunnen stellen dat je in de winter dan meer aan een zomerband hebt, dan aan een winterband. Om het topic wat op te vrolijken met foto's, hier een foto van een rit Luxemburg - Rotterdam in December 2009, met een BMW 320iA E90 (facelift). De duitse grens tussen Wasserbillig en Trier, in zulke omstandigheden heb ik 500km gereden: En zo zag de wagen na de rit eruit, toen had ik rechtsvoor al wat ijs eraf geschraapt: ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 27 oktober 2010 @ 13:56 |
quote:Je hebt nog nooit een ongeluk gehad? Raakte jij afgelopen winter niet een stoeprand en stond je niet een paar keer achterstevoren? Natuurlijk komt het altijd aan op de bestuurder, en je kan van te voren niet voorspellen hoe de winter exact gaat verlopen. Om een veilige keuze te maken lijkt het me toch wel handig als je voor goede winterbanden kiest. Winterse omstandigheden zijn wel een stabiele factor, echter zal de hevigheid van de winterse omstandigheden verschillen per cultuur/land. | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 14:05 |
Och daar hebben we hem weer ![]() Maar goed er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen een 255 zomerband (RDW) en een 175 winterband FWD. Het was m'n eerste winter met zo'n auto en dus moest ik nog een beetje wennen ![]() | |
Oksel | woensdag 27 oktober 2010 @ 14:11 |
Ik rij veel & hard in Duitsland, en dus gaat er bij mij een top winterband op. Net zoals er bij mij een top 'zomer' band op gaat. Dat is het geld altijd waard. En binnenkort dus nieuw setje alu-velgen, dus kan ze zelf verwisselen. | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 14:22 |
quote:En daar is de eerste weer die in principe aanvoert dat je met winterbanden dus weer sneller kunt rijden. Met alle respect, maar hef je dan niet het voordeel van een winterband weer op? ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 27 oktober 2010 @ 14:22 |
quote:Ik wilde alleen aanhalen dat je poep praatte, ik geloof je als dat stoeprandje niet door de sneeuw komt, maar je spinde wel in de winter. Dat is geen ongeluk, maar daar heb je dan ook veel geluk mee gehad. Mijn punt was, dat je heel stoer zegt dat jij en je familie in de sneeuw met zomerbanden geen ongelukken hebben gehad, maar met die spin scheelde het niet veel. Ergo, je praat poep. | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 14:46 |
Oke kneus. | |
tha_rizzo | woensdag 27 oktober 2010 @ 14:51 |
quote:Volwassen reactie ![]() Ik doel erop dat je kan opscheppen dat je in de sneeuw/winter geen ongeluk hebt gehad, terwijl je wel de controle over je voertuig bent kwijtgeraakt en dat je toen geen ongeluk hebt gehad echt geluk was. | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 14:55 |
Ik heb geen eens zin om hierover te discussiëren maar het ging om zomer vs. winterbanden. Er zijn geen ongelukken gebeurd in de winter die met winterbanden waren voorkomen en dus vind ik winterbanden in Nederland niet noodzakelijk tenzij je banden dus dermate breed zijn als mijne + RWD dat je klem komt te zitten. | |
tha_rizzo | woensdag 27 oktober 2010 @ 15:00 |
Je brengt het zelf in die discussie! Als je deze reactie niet zou aanstaan had je voorzichter moeten zijn met de keuze van je woorden. | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 15:02 |
Als we toch gaan mierenneuken, ik had "en ik" niet voor niks tussen haakjes gezet. Geen ongelukken doelde ik dus vooral op de rest van de familie. En ongelukken gebeuren altijd, zomer of winter. Ik blijf erbij dat je met zomerbanden gemakkelijk de winter kunt doorkomen als je maar je rijstijl aanpast. | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 15:24 |
een bocht uitvliegen tegen een stoep aan schaar ik toch wel in het hokje, ongeluk! ![]() | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 15:26 |
quote:dat kan ook. volgens mij is dat niet het punt toch? | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 15:35 |
Dat is wel mijn punt ![]() | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 16:10 |
quote:je kan ook op canvas nog 3 dagen rijden, maar of het zo verstandig is ![]() | |
Gkhn | woensdag 27 oktober 2010 @ 16:11 |
Oke leuk winterbanden enz. Ik wil Xenon inbouwen in mijn e30. Welke zijn geschikt? | |
Turquaz52 | woensdag 27 oktober 2010 @ 16:13 |
3000K ![]() | |
Gkhn | woensdag 27 oktober 2010 @ 16:16 |
quote:Ik dacht meer aan rond de 5000k. Gewoon puurwit. Maar ik vroeg me dus af of ik gewoon elke Xenon kit erin kon bouwen? Of zijn er speciale typedingen waar ik op moet letten. Uiteraard laat ik ze goed afstellen. | |
Turquaz52 | woensdag 27 oktober 2010 @ 16:23 |
quote:Je fitting, die moet kloppen. Dus H1 of H7, bij de E30 weet ik niet welke fitting er wordt gebruikt. En als je puur wit wilt ga dan voor de 4300K, dat is vrijwel gelijk aan OEM. ![]() Ik ga voor 3000 ![]() ![]() | |
rival | woensdag 27 oktober 2010 @ 16:41 |
quote:Het is H1 ![]() thnx yoshi ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 16:42 |
E30 is H1, laatst vervangen ![]() | |
Gkhn | woensdag 27 oktober 2010 @ 17:08 |
Oke dan kom ik er wel uit. Nu nog even beslissen of ik Angel Eyes wil. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 17:28 |
Ik had Philips Ecovision ofzo erin gedaan en die gaven al stukken meer licht dan die lampjes uit de middeleeuwen die erin zaten ![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 27 oktober 2010 @ 18:22 |
Wat een discussie hier ![]() quote:Een wekkertje dat me op tijd waarschuwt voor snelheidscontroles ![]() quote:Mja, dat vind ik dus raar. Ze scoren toch drie sterren in de test, da's niet verkeerd. Ik twijfel nog even rustig verder ![]() ![]() | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:05 |
Zucht, twijfels....E36 weg en E28 terug of de E36 houden ![]() | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:11 |
quote:E36 weg, E30 kopen. | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:15 |
quote:E30 wordt alleen maar duurder, terwijl de E28 goedkoper lijkt te worden ![]() | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:16 |
quote:Dan zou ik me gaan afvragen wat de staat van de betreffende E28 is. E30 is nou ook weer niet zo duur, tenzij je meteen voor een goede Mtech II 6cyl gaat of iets dergelijks ![]() | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:18 |
quote:Ik ga eens wat langer rondkijken met wat de prijzen gaan doen. Ik verwacht niet morgen de E36 te koop te zetten en volgende week een E28/E30 te kopen... Ik wil sowieso een 6 cilinder nu ![]() | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:19 |
quote:Eindelijk genieten van dat mooie geluid ![]() Las laatst trouwens dat er weer een grootscheepse controle was richting de Junokade. Nog iets van meegekregen? | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:22 |
Ja dat zal een grote stap voorwaarts zijn ![]() Nope, ik kom daar nooit. Las wel dat ze op de Groningerstraatweg een aantal met de lasergun hebben gepakt. Die konden hun rijbewijs inleveren ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:22 |
E21! | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:24 |
Ik vind de E28 toch nét iets mooier ![]() No offence tegen een E21 hoor ![]() | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:26 |
Ik vroeg me af hoe laat ze daar aan het flitsen waren. Ik was toevallig die dag even in Leeuwarden bij m'n moeder...en die weg leg ik altijd af (Anne Vondelinge...) als ik daar naartoe ga...en laten we zeggen dat ik daar niet de toegestane 70km/u reed. Ze flitsten daar die avond...en ik was er rond 17:45, dus het zal wel loslopen....maar ik ben benieuwd hoe laat ze er stonden ![]() | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:28 |
Hah, wat ik net even tegenkom op een E30 forum... http://link.marktplaats.nl/387933774 Wiens E36 met E46 grill zou dat nou zijn? ![]() | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:32 |
quote:Ze flitsen daar niet, maar staan meestal met een lasergun ter hoogte van de Gamma, of ter hoogte van de Shell. Als je over de ''brug'' komt en je rijdt te snel, zie je ze dus te laat ![]() | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:33 |
quote:Volgens het nieuwsbericht stonden ze daar met een mobiele radarcontrole, geen lasergun dus. Ik kwam dus vanaf de kant van de Praxis... Maar ze staan ter hoogte van de shell? Daar kom ik zelden...ik moet namelijk de eerste afslag op/voorbij de brug hebben (die erg scherpe die je zo mooi kunt nemen ![]() Ik heb daar wel eens het dubbele van het toegestane aangetikt (jaja, het is praktisch een snelweg...), dus dat zou niet gunstig zijn (zo ook die vrijdag....) | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:48 |
Hm dat is dan nieuw zeker ![]() Ze staan in die tussenberm dan, of in een auto in het gras, voor die afslag naar de Shell. Die afslag is komt bij de Nuon uit, daar ben ik wel eens per ongeluk dwars gegaan maar kon ´m nog houden :x | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:50 |
quote:Ja, die afslag die bij de Nuon uitkomt bedoel ik. Dwarsgaan is daar niet al te lastig ![]() | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:51 |
quote:Als je teveel gas hebt niet inderdaad ![]() Hoe bevalt het in Groningen? | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:52 |
quote:Ja dik prima. Ik heb nu (geheel tegen de verwachtingen in) ineens een parkeervergunning gekregen....mag m'n auto dus overal in de binnenstad parkeren. Auto staat nu dus voor een APK in Wolvega.. | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:54 |
Dat is het betere werk ![]() Waarom in Wolvega? Kennisje? | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:55 |
quote:Yes, iemand van E30 forum. Kerel heeft 6 E30's ofzo, die helpt mij ff met alles...en hij heeft daar kennisjes met garages enzo die voorkeuringen doen en zulks! | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:56 |
Goed geregeld! Die van jou mankeert verder niet veel aan toch? | |
Maharbal | woensdag 27 oktober 2010 @ 21:58 |
quote:Neuh, veel onderdelen in het onderstel zijn onderhand wel nieuw. Zit gewoon wat roest bij 3 v/d 4 spatborden dat ik toch echt eens moet aanpakken....maar geen zin in heb / niet zelf kan ![]() | |
justmattie | woensdag 27 oktober 2010 @ 22:01 |
quote:Hm roest begint bij mij nu ook, vandaar dat ik ook wat zat te denken aan een ander ![]() | |
Mikkie | woensdag 27 oktober 2010 @ 23:34 |
Ook leuk: vanmiddag melding dat m'n koplamp kapot was. Rood lampje op het dash en inderdaad: geen licht. Helaas geen tijd meer om te fixen voor het donker werd (geen reservelampjes in huis). Moest vanavond nog wel weg, op de heenweg: lamp nog steeds kapot. Maar straks op de terugweg werkte alles ineens weer ![]() Naja, toch morgen ofzo als ik tijd heb maar even een setje reservelampjes halen, just in case... | |
YoshiBignose | donderdag 28 oktober 2010 @ 00:08 |
quote:Turqie ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 28 oktober 2010 @ 00:31 |
quote:Hoe sjonnier, hoe sneller je dat ding uit je handen hebt ![]() En dump die link es hier wat ze zeggen ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 28 oktober 2010 @ 08:07 |
quote:De prijzen fluctueren enorm. Het is afhankelijk van de staat en verkoper. Voor een aardige E28 moet je ¤3.000,- neerleggen, en dan heb je waarschijnlijk nog werk aan de auto. Ik zag laatst een 518i voor ongeveer ¤9.000,- te koop staan. | |
SingleCoil | donderdag 28 oktober 2010 @ 09:14 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vsxthxfm21ht | |
tha_rizzo | donderdag 28 oktober 2010 @ 09:18 |
quote:Die is goedkoper omdat deze niet belastingvrij meer wordt ![]() De E28 die voor '86 zijn gemaakt zijn iets duurder. Als je de prijzen ziet van sommige M535i's of 528i's schrik je jezelf kapot. De duurste ben ik voor (ongeveer) ¤24.000,- ooit eens tegen gekomen, maar dat was dan ook een M5. | |
SingleCoil | donderdag 28 oktober 2010 @ 09:29 |
ALs je een oude BMW rijdt maak je je toch niet druk om die paar tientjes wegenbelasting? | |
tha_rizzo | donderdag 28 oktober 2010 @ 09:40 |
quote:Geen idee wat de wegenbelasting is, die van mij is van '84. Maar je ziet de E28 van ¤900,- tot ¤15.000,- | |
YoshiBignose | donderdag 28 oktober 2010 @ 10:54 |
quote:Natuurlijk wel. Vooral als er ook nog een gastank in zit, dan moet ie wel wegenbelastingvrij zijn. Het geld dat je bespaart kan je in onderhoud stoppen, dat is veel belangrijker ![]() | |
Mikkie | donderdag 28 oktober 2010 @ 11:39 |
quote:Nou vijf tientjes per maand is toch 600 euro per jaar. Da's een hoop geld, maakt niet uit welke auto je rijdt ![]() | |
Bowny | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:43 |
quote:Voor 600 kan hij 3x de auto kopen waar hij nu in rijdt ![]() | |
rival | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:54 |
quote:Dat is niet waar, maar anderhalf ![]() | |
SingleCoil | donderdag 28 oktober 2010 @ 13:41 |
Voor 600 euro kan ik niet eens in de buurt van de bmw-garage komen, laat staan mijn auto daar neerzetten ![]() | |
rival | donderdag 28 oktober 2010 @ 13:46 |
quote:issie kapot? | |
YoshiBignose | donderdag 28 oktober 2010 @ 14:10 |
Net weer ff de E21 gevuld met LPG ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SingleCoil | donderdag 28 oktober 2010 @ 14:18 |
Ik zit nog steeds met het koelingsprobleem, ik weet niet precies hoe ik het op moet lossen. Zolang ik met de verwarming helemaal hoog aan rijdt blijft het koelwater redelijk koel. Ik verlies wel wat koelwater, maar zolang ik dat bijgevuld hou gaat dat wel goed. Dat betekent dus wel om de 20 kilometer ofzo checken en bijvullen, dat is neit helemaal praktisch maar voor in de stad is het geen probleem ![]() Maar wat is nu de oorzaak? Als de motor op temperatuur is, is de aanvoerslang naar de radiator flink heet en de afvoerslang koud. Ergo: waterpomp, radiateur en thermostaat werken goed. Maar waarom loopt de temperatuur dan op als ik de binnenverwarming dicht doe? Ik heb 'm al tien keer ontlucht, als er nu nog een luchtbel inzit weet ik niet hoe ik die er uit zou moeten krijgen. Als de temeratuur boven normaal oploopt begint 'ie ook water te lekken onderaan het overloop tankje. Dat kan ik dus iig repareren, maar dat kan toch niet de oorzaak van het probleem zijn? Ik word gek! | |
Alicey | donderdag 28 oktober 2010 @ 14:21 |
Met nog een toevoeging : Zo lang de boel niet al te heet wordt verdwijnt er geen koelwater. Wanneer je die auto 2 weken laat staan, verdwijnt er geen druppel water. Ook als je kleine stukjes rijdt, zeg tot 10 km, met de verwarming aan, verdwijnt er geen water. | |
Turquaz52 | donderdag 28 oktober 2010 @ 14:30 |
Ik denk ergens een scheurtje in de slangen, wanneer het heter wordt stroomt er water uit.. Mij ook overkomen.. ![]() ![]() | |
Anne | donderdag 28 oktober 2010 @ 14:30 |
Klein beetje offtopic; Maar gefeliciteerd btw Alicey en SC ![]() ![]() | |
Alicey | donderdag 28 oktober 2010 @ 14:38 |
Dank je Anne! ![]() | |
rival | donderdag 28 oktober 2010 @ 14:39 |
quote:de koelvloeistof die je lekt... zie je dat terug op de grond? | |
SingleCoil | donderdag 28 oktober 2010 @ 15:34 |
normaal niet, behalve als 'ie oververhit is, dan stroomt het eruit, onderaan bij het overlooptankje. Ik snap dat ik door een lek water kwijtraak. Maar Hoe komt het dat als de motor koud is er geen water wegloopt, en vervolgens wel het water te heet wordt zonder dat er water weg is? Zodra ik mijnbinnenverwarming dicht draai kookt het water over. Dat zou normaal gesproken suggereren dat de radiator onvoldoende koelt, maar de terugkeerslang uit de radiator is gewoon koud. | |
mitchelll0181 | donderdag 28 oktober 2010 @ 18:02 |
Zo .. weer ff lekker bezig geweest, kleine aanpassing aan de angel eyes, die gaan nu gelijk aan met de binnenverlichting, wanneer je hem van slot haalt dus.. | |
tha_rizzo | donderdag 28 oktober 2010 @ 18:41 |
quote:? | |
Alicey | donderdag 28 oktober 2010 @ 18:43 |
quote:We gaan trouwen, daar doelt Anne op. ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 28 oktober 2010 @ 18:47 |
Ah. Van harte! ![]() ![]() | |
SingleCoil | donderdag 28 oktober 2010 @ 18:56 |
Samen hebben we een E70 ![]() | |
Anne | donderdag 28 oktober 2010 @ 18:57 |
En wat gaat er als trouwauto dienen ![]() | |
SingleCoil | donderdag 28 oktober 2010 @ 19:01 |
We weten het nog niet...voor de huurprijs van een trouwauto koop je in Duitsland een oude E38...da's leuk natuurlijk... | |
tha_rizzo | donderdag 28 oktober 2010 @ 19:01 |
quote:Als jullie nog een chauffeur nodig hebben ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 28 oktober 2010 @ 19:25 |
quote:Netjes! ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 28 oktober 2010 @ 19:33 |
Thnx was wel even puzzelen .. Verwachte een simpele lich schakelaar maar daar zit dus een hele print achter .. 'zucht' | |
Turquaz52 | donderdag 28 oktober 2010 @ 19:33 |
ff spammen, een Promo filmpje uit 1991: | |
mitchelll0181 | donderdag 28 oktober 2010 @ 19:39 |
Vet om te zien ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 28 oktober 2010 @ 19:58 |
Echt vet om te zien, van eerste 3-serie (papa 315) tot E46: Maar deze vind ik toch wel het aller mooiste.. Van pappa 3 serie tot de jongste 3'er: | |
Turquaz52 | donderdag 28 oktober 2010 @ 20:12 |
quote:Aaahh Gefeliciteerd ![]() | |
Bowny | donderdag 28 oktober 2010 @ 20:57 |
Hoop dat ik met mijn pensioen ook een jonge chick kan batsen. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 28 oktober 2010 @ 21:02 |
Gefeli Alicey en SingleCoil ![]() Ik weet nog een toffe Lincoln ![]() | |
Maharbal | donderdag 28 oktober 2010 @ 21:25 |
quote:Gefeliciteerd ![]() | |
Mikkie | donderdag 28 oktober 2010 @ 23:07 |
quote:Proficiat ![]() | |
Gkhn | vrijdag 29 oktober 2010 @ 02:32 |
quote:VET! Is dit ook mogelijk bij de E30? ![]() | |
Mikkie | vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:09 |
quote:Ziet er wel tof uit ja, al hoeft het voor mij niet altijd. Ik zou het al fijn vinden als ie 1× knippert bij ontgrendelen en 2× bij vergrendelen, maar dat doet ie nu ook niet. Alleen bij vergrendelen 1×. En ik ga geen vijf tientjes betalen voor zo'n voorkeursinstelling ![]() | |
Mikkie | vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:57 |
Ik zit net even te rekenen en stiekem is zo'n nieuwe auto echt niet grappig. Ding heeft me bij aanschaf zo'n 300 euro aan accessoires gekost, net 300 euro voor een beurt, nu nog 300 euro voor winterbanden en als ik de chiptuning erbij doe, kost het ding me in drie maanden zo'n 1.400 euro ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:03 |
Moet je eens alle kosten op een rijtje zetten na een jaar autorijden. Je wil jezelf opknopen dan. | |
Mikkie | vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:07 |
quote:Hou op, hou op! 'Vrijheid' heeft z'n prijs... Met m'n vorige auto schrok ik er al van dat ik voor meer dan 250 euro peut erin gooide elke maand, uit eigen zak (want: schrale reiskostenvergoeding van m'n werk en geen reiskostenvergoeding van stage), maar dit gaat helemaal nergens over. Aan de andere kant: het kost me nu een bak geld, maar als het goed is kan ik met de beurt vooruit tot de zomer en de winterbanden gaan ook nog wel een paar jaar mee, dus die kosten kan ik uitsmeren. Net als het chippen. Da's één keer investeren en vervolgens jarenlang de vruchten van plukken. Maar ja, het blijft veel geld ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:11 |
quote:heeft jou e30 cv met afstandb ? En gaat de binnenverlichting branden als je hem opent ? Yepp dan kan het | |
Bowny | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:06 |
quote:Ik heb m'n E46 eigenlijk meer voor de fun ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:09 |
Geld moet rollen zo is het. Ik tankte op een gegeven moment 500 euro per maand. Gelukkig nog reiskostenvergoeding van 240 toen, dat compenseerde wat. Uiteindelijk maar meer met de trein gegaan om wat te besparen. Nu ontslagen dus rij stukken minder, maar die tijd had ik beter een 320d kunnen nemen ja. | |
Gkhn | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:11 |
quote:CV heeft die maar doet het niet ![]() Afstandbediening heb ik niet ![]() Alleen de lampjes van de ramen bij de versnellingspook branden als ik de deur open doe ![]() -----------------------------+ ![]() ![]() ![]() Ik ben wel van plan om alles werkend te krijgen. | |
mitchelll0181 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:22 |
Woon je in de buurt ? Rdam ? Ben handig met electronica kan je wel een zaterdag middagje helpen hahaha | |
Mikkie | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:24 |
http://www.autoweek.nl/au(...)mbi-12-TDI-Greenline Mensen met humor ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:29 |
E30 -------------+ ![]() ![]() ![]() ![]() Sorry ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:35 |
Ge-ni-aal ... ![]() | |
Gkhn | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:43 |
quote:E30 ![]() Voorgaande eigenaren die het niet goed hebben kunnen onderhouden ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:52 |
Vertel mij wat, mijn auto is van een drugsdealer geweest.. En afkomstig van JetCars uit Rotterdam ![]() | |
Alicey | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:54 |
quote:Werk jij niet toevallig bij Jet Cars? ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:55 |
Hoezo ? Was je stoelvoering kapot ? ![]() | |
Alicey | vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:59 |
quote:Je moet er voor de grap eens naar toe gaan. Het is precies wat je je er bij voorstelt. ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:02 |
Please do share .. ? Maak is een mooi verhaaltje ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:02 |
quote:Ik woon in Venlo lieve schat.. JetCars is in Rotterdam.. ![]() quote:Nee, maar ik heb zijn shop pasje gevonden in de kofferbak, ik kende hem zo van zien en er zijn van die kapjes in de kofferbak van plastic die normaal gesproken voorzien hoort te zijn van minimaal 10 schroeven waarvan er nu zo'n 6 missen ![]() En mijn 1.8 blokkie was een regelrechte ramp, alles was vast gekit ipv pakkingen.. Zelfs de koppakking was voorzien van een mooi zwart laagje kit.. ![]() Maargoed, nu is alles ala Turqstyle opgebouwd en maken we van een Ho a Houswife... ![]() | |
rival | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:05 |
quote:is dat degene die je als goed te koop hebt staan op MP? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Ik heb geen moeite genomen en het blok die dag nog naar de ijzerhandelaar gebracht voor 2 tientjes. ![]() Dus nee. Dat is niet het blok wat ik te koop heb staan op MP, maar als je ietsjes beter had gelezen dan kon je er van uit halen dat ik die blok heb gekocht om ipv. mijn 6 pitter er in te bouwen ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:10 |
Nou nou ... Kinders .. ![]() | |
Alicey | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:34 |
quote:Ik wist niet dat je in Venlo woonde. Waar Jet Cars is weet ik wel, ben er zelfs wel eens wezen kijken. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:19 |
quote:Hoe is het daar ![]() Ik wil daar wel een keer heen ![]() | |
SingleCoil | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:20 |
Je zou het er vast prachtig vinden ![]() | |
Alicey | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:22 |
Je zou je er helemaal thuis voelen denk ik. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:23 |
Daarom ![]() ![]() | |
Maharbal | vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:07 |
quote:Je moet niet zo happen op die jongen ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:36 |
quote:Hij is een Turk, ik ben een Turq, dus wij kunnen goed grappen met elkaar.. ![]() ![]() | |
Gkhn | zaterdag 30 oktober 2010 @ 04:05 |
quote:It's a Turkey thing. | |
YoshiBignose | zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:48 |
Taşaklarımı yalamak. | |
Alicey | zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:51 |
quote:Sonra benim ev ile mücadele. | |
YoshiBignose | zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:08 |
quote: ![]() |