quote:Daar komt het op neer. Zij zeiden, dat ze er geen gegevens meer over hadden. En de politie om een onderzoek vragen was teveel gevraagd aangezien er alleen materiële schade was. Zou natuurlijk een andere zaak zijn als er gewonden of doden waren gevallen.Op woensdag 20 oktober 2010 16:35 schreef rival het volgende:
[..]
het zat er al op toen je hem kocht en zij zeiden van niet natuurlijk ?
quote:ghegheOp woensdag 20 oktober 2010 12:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
![]()
Precies, met de e30 (laat staan een 325i) is dat echt erg easy.
*Heeft nog een mental image van Piekartz die richting een hek drift*
quote:Geen, is gewoon een inklik chip in de ECU door de vorige eigenaar blijkbaar..
quote:Ik heb wel meerdere dingen gedaan ondertussen zonder dat ik het heb gemeld hoorOp woensdag 20 oktober 2010 14:44 schreef rival het volgende:
[..]
maar vertel eens wat details hoe je aan dat vermogen komt... voor iemand die een post plaatst voor elk schroefje dat ie aandraait is er maar weinig van bekend
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 10:52 schreef Mikkie het volgende:
Ik wilde een flauwe grap maken over dat ie als het goed is achter de voorkant aan rolt, maar dat zal je vast niet bedoelen.
quote:[nutteloos antwoord]Op donderdag 21 oktober 2010 22:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Is er verschil tussen de coupe/sedan versie van de E36 achterbumper?
quote:Misschien weet jij bijvoorbeeld dat de cabrio en sedan gelijk zijn... dat had mijn antwoord vet nuttig geweest
quote:eindelijk een foto gevonden waarop alle ellende niet zichtbaar is?Op vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil deze foto gebruiken ipv de huidige in de OP
quote:ssssttOp vrijdag 22 oktober 2010 14:41 schreef rival het volgende:
[..]
eindelijk een foto gevonden waarop alle ellende niet zichtbaar is?
quote:Omdat ik me motorkap ook wit ga maken, en alleen mijn dak zwart laatOp vrijdag 22 oktober 2010 15:23 schreef M.O.D het volgende:
Waarom heb je de kofferbak niet ook zwart gemaakt?
quote:Zit te denken om mijn Reservewiel gat er uit te halen, dicht lassen en dit er in de plaats van monteren:
quote:ik weet, maar fake carbon folie hou ik niet van, en nou ff de dak van mijn bmw afzagen en vervangen door carbon lijkt me ook niet echt slim dus heb ik het zwart gedaanOp vrijdag 22 oktober 2010 17:12 schreef Maharbal het volgende:
Ik doelde op het donkere dak (meestal carbon bij een witte E92 M3)
quote:Indien E46: check je waterpomp 's. Bij de E46 (geen coupé) van m'n moeder lekte de koelvloeistof daarlangs naar buiten. Was niet een al te dure reparatie.Op zondag 24 oktober 2010 01:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Fuck a duck. Rij net weg brandt opeens koelvloeistof lampje weer. Heb ik paar dagen geleden liter bijgevuld. Ik vreesde al het ergste, maar goed ik moest toch zoeken naar een benzinestation dus ik ging gewoon rijden. Na een tijdje ging het lampje weer uit.... maar toen uit het niets temperatuur richting rood. Dus ik snel stoppen. Koelvloeistof leeg, motor kwam rook af. Laten afkoelen, toen kon ik gelukkig de dichtstbijzijnde benzinepomp halen. 4 liter koelvloeistof gekocht...... 2 liter erin geknald toen kwam het stokje weer tevoorschijn. Mooi dacht ik, dus weer rijden...... gaat na 5 min. temp weer naar rood.![]()
motorkap open, was koelvloeistof stokje alweer weg. Kon er weer een liter bijgooien.....
Zucht... wat kan dit zijn? Ik heb nog net m'n huis weten te halen, rook kwam al uit de motorkap. Eerste wat mij te binnen schiet is lekke koppakking, maar stroomt dat koelvloeistof er echt zo snel uit????? Volgens mij niet, want het koelvloeistoflampje ging ook niet meer branden, maar de temperatuur steeg wel. Verwarming werkte ook niet meer.
Misschien kapotte thermostaat of waterpomp? Dat heb ik liever
quote:Niet ontluchten is alleen geen reden voor het lekken van koelvloeistofOp zondag 24 oktober 2010 11:50 schreef Bowny het volgende:
Stijgende temperatuur, geen verwarming......je hebt de boel zeker ook niet ontlucht --> luchtbel.
quote:Zou het nu doen, ben je in 1 keer klaar.Op zondag 24 oktober 2010 10:53 schreef Mikkie het volgende:
Per wanneer gaat jullie auto in eventuele wintermodus? Ik twijfel nog... maandag een beurt dus ik kan de wintersloffen er dan meteen onder laten leggen al is het op sommige momenten nog wat te warm... of ik wacht nog een maand
quote:Dat zat ik dus ook te denken. Kennis heeft een fatsoenlijke krik en een garage dus enige probleem zou zijn om even moeren los en vast te draaien. Nah, als dat alles is...Op zondag 24 oktober 2010 16:27 schreef Maharbal het volgende:
Het is nog te "warm" voor winterbanden. Het blijft de komende tijd nog steeds constant rond de 10 a 11 graden, waardoor je effectief gewoon met minder grip dan normaal aan het rijden bent aangezien die dingen enigszins beginnen te werken onder de 7 graden.
+ Zoveel moeite is het toch niet om de winterbanden er achteraf nog even zelf op te doen.
quote:Als het goed is heb je ook gewoon een krikje achterin hoorOp zondag 24 oktober 2010 22:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zat ik dus ook te denken. Kennis heeft een fatsoenlijke krik en een garage dus enige probleem zou zijn om even moeren los en vast te draaien. Nah, als dat alles is...
quote:Klopt, zo'n lullig harmonicading. Als ik op vijf minuten rijden een veel makkelijker apparaat heb waar ik bovendien droog en warm sta, dan is die keuze makkelijk gemaakt hèOp zondag 24 oktober 2010 22:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als het goed is heb je ook gewoon een krikje achterin hoor![]()
Die dingen volstaan prima om even snel bandjes mee te verwisselen.
quote:Ah op die manier. Nee dacht dat het een beletsel was om het dan niet te doen...;)Op zondag 24 oktober 2010 23:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt, zo'n lullig harmonicading. Als ik op vijf minuten rijden een veel makkelijker apparaat heb waar ik bovendien droog en warm sta, dan is die keuze makkelijk gemaakt hè
quote:Mwoah, valt mee. Ze zitten allemaal ingepakt dus er wordt niets vuil, alleen even de achterbank plat en dan gooi je ze er zo inOp maandag 25 oktober 2010 08:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah op die manier. Nee dacht dat het een beletsel was om het dan niet te doen...;)
Wel een gedoe hoor, 4 van die winterbanden in je E46 meenemen
quote:Die van mij staat nu bij de garage voor een voorkeuring (is eigenlijk niks "voor" meer aan aangezien m'n apk tot 23 okt. geldtOp maandag 25 oktober 2010 10:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, valt mee. Ze zitten allemaal ingepakt dus er wordt niets vuil, alleen even de achterbank plat en dan gooi je ze er zo in. Auto staat nu bij de garage... hoop dat de rekening straks meevalt en de banden nog een wintertje mee kunnen...
quote:Duur grapje, die auto'sOp maandag 25 oktober 2010 10:20 schreef Mikkie het volgende:
Ah, hetzelfde schuitje. Nou ben ik sowieso wel knaken genoeg kwijt aangezien het een grote beurt is, dus op 300 euro reken ik sowieso en er zal nog wel e.e.a. bij komen. Maar als ik ook nieuwe banden moet kan ik er nog 400 euro bij tellen, daar gaat de eindejaarsuitkering![]()
quote:of 15.000 kilometersOp maandag 25 oktober 2010 13:05 schreef k_man het volgende:
en een beurtje per jaar is toch wel goed, geloof ik.
quote:Lijkt me niet verkeerd inderdaad. Vooral bij zo'n auto als die van jou is een preventief beurtje beter dan later met problemen zitten. Ik was gewoon volgens de BC weer aan de beurt helaas. Maar goed, nu kan ik wel weer een ruime 20k vooruitOp maandag 25 oktober 2010 13:05 schreef k_man het volgende:
Mijn bolide moet ook maar 'ns een klein beurtje, denk ik. Volgens de BC is het nog lang niet nodig, maar ik heb 'm nu zo'n 15 maanden en een beurtje per jaar is toch wel goed, geloof ik.
quote:Pin 7 met de aarde. Je kunt ook een krokodillenbekje op het chassis zetten.Op maandag 25 oktober 2010 14:15 schreef Maharbal het volgende:
Die van mij heeft ~7500km geleden nieuwe bougies gekregen, dus dat zal niet nodig zijn.
M'n olie is ook ongeveer 13.000 km geleden ververst, dus zit nog te twijfelen of ik dat wel moet doen. Verder kan ik niet echt veel bedenken, want de reguliere dingen zoals koelvloeistof (ook 8.000/9.000 km geleden ververst i.v.m. distributiewissel) zitten wel snor.
Wel ff die irritante serviceintervalindicator resetten. Pin 7 en 19 uit m'n hoofd![]()
quote:Yes, en pin 19 is de aarde. Dus even een koperen draadje tussen die twee en het is opgelostOp maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Pin 7 met de aarde. Je kunt ook een krokodillenbekje op het chassis zetten.
quote:Bij de betere autozaak. Jij hebt waarschijnlijk net als ik torpedo-zekeringen.Op maandag 25 oktober 2010 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar kan je tegenwoordig nog van die oude zekeringen kopen? M'n E21 gebruikt die nog maar bij Halfords enzo hebben ze die niet meer
quote:Staat zo'n DOT merkje op; daar kan je de fabricage datum aan aflezen. Ouder dan 6 jaar is niet OK; winterbanden ouder dan een jaar of 4 zou ik niet meer doen.Op maandag 25 oktober 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:
Geen idee, heb ze bij de auto gekregen toen ik 'm twee maanden terug kocht.
quote:Dat is kul.Banden omdraaien is wel het domste wat je kan doen. ...
quote:Dat is correct!Liever nu 200 euro extra uitgeven dan van de winter de auto in de poeier rijden en tien keer zoveel kwijt zijn...
quote:Op een FWD zou ik ze ook net zo goed achter leggen.Op maandag 25 oktober 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:
De beste banden moeten altijd op de aangedreven wielen, en da's zo mogelijk nóg belangrijker bij RWD.
quote:Ja kijk, dan is het logischerOp maandag 25 oktober 2010 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is kul.Linksachter naar linksvoor en rechts idem levert echt geen enkel probleem op. Anders kan ik ieder jaar 2 nieuwe PS2 en 2 nieuwe wintersloffen halen; dacht het niet.
NB.ik had idd. geschreven dat de slechte voorbanden naar achteren moesten; bedoelde 5,5 naar voren en dan nwe. achter, maar eerlijk gezegd zou ik lekker nog een winter rijden met 3 en 5,5 mm.![]()
quote:Beste banden zet je achterop.Op maandag 25 oktober 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:
Banden omdraaien is wel het domste wat je kan doen. De beste banden moeten altijd op de aangedreven wielen, en da's zo mogelijk nóg belangrijker bij RWD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |