abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87883598
Leuk E36 projectje ter inspiratie voor Turq. :)
pi_87884295
Fuck a duck. Rij net weg brandt opeens koelvloeistof lampje weer. Heb ik paar dagen geleden liter bijgevuld. Ik vreesde al het ergste, maar goed ik moest toch zoeken naar een benzinestation dus ik ging gewoon rijden. Na een tijdje ging het lampje weer uit.... maar toen uit het niets temperatuur richting rood. Dus ik snel stoppen. Koelvloeistof leeg, motor kwam rook af. Laten afkoelen, toen kon ik gelukkig de dichtstbijzijnde benzinepomp halen. 4 liter koelvloeistof gekocht...... 2 liter erin geknald toen kwam het stokje weer tevoorschijn. Mooi dacht ik, dus weer rijden...... gaat na 5 min. temp weer naar rood.

:( :( motorkap open, was koelvloeistof stokje alweer weg. Kon er weer een liter bijgooien.....

Zucht... wat kan dit zijn? Ik heb nog net m'n huis weten te halen, rook kwam al uit de motorkap. Eerste wat mij te binnen schiet is lekke koppakking, maar stroomt dat koelvloeistof er echt zo snel uit????? Volgens mij niet, want het koelvloeistoflampje ging ook niet meer branden, maar de temperatuur steeg wel. Verwarming werkte ook niet meer.

Misschien kapotte thermostaat of waterpomp? Dat heb ik liever :')

[ Bericht 3% gewijzigd door YoshiBignose op 24-10-2010 01:44:53 ]
Facts don't care about your feelings
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:53:39 #105
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87889355
Per wanneer gaat jullie auto in eventuele wintermodus? Ik twijfel nog... maandag een beurt dus ik kan de wintersloffen er dan meteen onder laten leggen al is het op sommige momenten nog wat te warm... of ik wacht nog een maand :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87890029
En ik maar denken dat die E46 facelift coupe zoveul beter was :') Rizzo-in-wording?
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:29:18 #107
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_87890069
Ik vond de laatste tijd m'n auto erg naar rechts trekken en het verbruik nam ook toe.
Bijna alle banden stonden op 2,1 bar en rechtsvoor had nog maar 1,3 bar over (zet ze normaliter op 2,4)

@ Browny, ligt aan het aantal problemen :')
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_87890212
Bij mij hadden ze overigens onderdeel 9 vervangen, dat ding was helemaal weggerot.

Gewoon je systeem afpersen, hoef je ook niet te gokken waar het probleem ligt.

pi_87890412
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Fuck a duck. Rij net weg brandt opeens koelvloeistof lampje weer. Heb ik paar dagen geleden liter bijgevuld. Ik vreesde al het ergste, maar goed ik moest toch zoeken naar een benzinestation dus ik ging gewoon rijden. Na een tijdje ging het lampje weer uit.... maar toen uit het niets temperatuur richting rood. Dus ik snel stoppen. Koelvloeistof leeg, motor kwam rook af. Laten afkoelen, toen kon ik gelukkig de dichtstbijzijnde benzinepomp halen. 4 liter koelvloeistof gekocht...... 2 liter erin geknald toen kwam het stokje weer tevoorschijn. Mooi dacht ik, dus weer rijden...... gaat na 5 min. temp weer naar rood.

:( :( motorkap open, was koelvloeistof stokje alweer weg. Kon er weer een liter bijgooien.....

Zucht... wat kan dit zijn? Ik heb nog net m'n huis weten te halen, rook kwam al uit de motorkap. Eerste wat mij te binnen schiet is lekke koppakking, maar stroomt dat koelvloeistof er echt zo snel uit????? Volgens mij niet, want het koelvloeistoflampje ging ook niet meer branden, maar de temperatuur steeg wel. Verwarming werkte ook niet meer.

Misschien kapotte thermostaat of waterpomp? Dat heb ik liever :')
Indien E46: check je waterpomp 's. Bij de E46 (geen coupé) van m'n moeder lekte de koelvloeistof daarlangs naar buiten. Was niet een al te dure reparatie.
pi_87890647
Stijgende temperatuur, geen verwarming......je hebt de boel zeker ook niet ontlucht --> luchtbel.
pi_87890884
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:50 schreef Bowny het volgende:
Stijgende temperatuur, geen verwarming......je hebt de boel zeker ook niet ontlucht --> luchtbel.
Niet ontluchten is alleen geen reden voor het lekken van koelvloeistof :+
pi_87890960
Das waar :D
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:38:46 #113
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_87894300
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:53 schreef Mikkie het volgende:
Per wanneer gaat jullie auto in eventuele wintermodus? Ik twijfel nog... maandag een beurt dus ik kan de wintersloffen er dan meteen onder laten leggen al is het op sommige momenten nog wat te warm... of ik wacht nog een maand :P
Zou het nu doen, ben je in 1 keer klaar.
Temperatuur komt toch nauwelijks meer boven de 10 graden en het is al bijna november.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_87901093
Het is nog te "warm" voor winterbanden. Het blijft de komende tijd nog steeds constant rond de 10 a 11 graden, waardoor je effectief gewoon met minder grip dan normaal aan het rijden bent aangezien die dingen enigszins beginnen te werken onder de 7 graden.

+ Zoveel moeite is het toch niet om de winterbanden er achteraf nog even zelf op te doen.
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:22:47 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_87903427
Ach, het maakt niet zoveel uit. Onder de 12 graden merk ik weinig verschil; ook al zal dat er wel zijn.
En ik heb er vrijdag nieuwe W-banden op laten zetten; dan ga ik niet over 3 weken nog eens lopen wisselen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_87904751


:P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:54:08 #117
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87918496
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 16:27 schreef Maharbal het volgende:
Het is nog te "warm" voor winterbanden. Het blijft de komende tijd nog steeds constant rond de 10 a 11 graden, waardoor je effectief gewoon met minder grip dan normaal aan het rijden bent aangezien die dingen enigszins beginnen te werken onder de 7 graden.

+ Zoveel moeite is het toch niet om de winterbanden er achteraf nog even zelf op te doen.
Dat zat ik dus ook te denken. Kennis heeft een fatsoenlijke krik en een garage dus enige probleem zou zijn om even moeren los en vast te draaien. Nah, als dat alles is... :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87918614
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat zat ik dus ook te denken. Kennis heeft een fatsoenlijke krik en een garage dus enige probleem zou zijn om even moeren los en vast te draaien. Nah, als dat alles is... :)
Als het goed is heb je ook gewoon een krikje achterin hoor :+

Die dingen volstaan prima om even snel bandjes mee te verwisselen.
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:06:24 #119
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87919145
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als het goed is heb je ook gewoon een krikje achterin hoor :+

Die dingen volstaan prima om even snel bandjes mee te verwisselen.
Klopt, zo'n lullig harmonicading. Als ik op vijf minuten rijden een veel makkelijker apparaat heb waar ik bovendien droog en warm sta, dan is die keuze makkelijk gemaakt hè ;)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87926403
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Klopt, zo'n lullig harmonicading. Als ik op vijf minuten rijden een veel makkelijker apparaat heb waar ik bovendien droog en warm sta, dan is die keuze makkelijk gemaakt hè ;)
Ah op die manier. Nee dacht dat het een beletsel was om het dan niet te doen...;)

Wel een gedoe hoor, 4 van die winterbanden in je E46 meenemen :P
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:02:03 #121
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87927755
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 08:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ah op die manier. Nee dacht dat het een beletsel was om het dan niet te doen...;)

Wel een gedoe hoor, 4 van die winterbanden in je E46 meenemen :P
Mwoah, valt mee. Ze zitten allemaal ingepakt dus er wordt niets vuil, alleen even de achterbank plat en dan gooi je ze er zo in :). Auto staat nu bij de garage... hoop dat de rekening straks meevalt en de banden nog een wintertje mee kunnen... :X
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87928102
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:02 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mwoah, valt mee. Ze zitten allemaal ingepakt dus er wordt niets vuil, alleen even de achterbank plat en dan gooi je ze er zo in :). Auto staat nu bij de garage... hoop dat de rekening straks meevalt en de banden nog een wintertje mee kunnen... :X
Die van mij staat nu bij de garage voor een voorkeuring (is eigenlijk niks "voor" meer aan aangezien m'n apk tot 23 okt. geldt :') )

Fingers crossed :o
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:20:18 #123
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87928206
Ah, hetzelfde schuitje. Nou ben ik sowieso wel knaken genoeg kwijt aangezien het een grote beurt is, dus op 300 euro reken ik sowieso en er zal nog wel e.e.a. bij komen. Maar als ik ook nieuwe banden moet kan ik er nog 400 euro bij tellen, daar gaat de eindejaarsuitkering :') ;(
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87928297
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:20 schreef Mikkie het volgende:
Ah, hetzelfde schuitje. Nou ben ik sowieso wel knaken genoeg kwijt aangezien het een grote beurt is, dus op 300 euro reken ik sowieso en er zal nog wel e.e.a. bij komen. Maar als ik ook nieuwe banden moet kan ik er nog 400 euro bij tellen, daar gaat de eindejaarsuitkering :') ;(
Duur grapje, die auto's :+

Groot deel van m'n onderstel/apk-punten is nieuw bij mij, maar ik heb 7.000 km door oost-europa gereden....je weet maar nooit met die wegen.

2 dingen waarvan ik weet dat ze gedaan moeten worden:
- Accu vast
- ABS lampje (waarschijnlijk moet er een nieuw lampje in)

Eventueel nog ruitenwissers....Ik hoop niet dat het meer is ;(
pi_87932685
o-oooo meestal rukken mensen juist de ABS lampje er uit omdat er dan een storing in het systeem zit wat ze niet willen fixxen, als je de ABS lampje er uit haalt heb je direct je probleem gefixt.. ;)

Zelfde geldt met airbags etc..

:o Ohh het schiet me ook nu net binnen!! Waarom the fuck kan ik mijn Airbaglampje niet uitzetten? :? :?
Ik heb al 2 lampjes er uit gehaald en nu brand ie een stukje minder fel, maar ik wil hem compleet weg hebben, module los koppelen helpt niet, zekering er uit trekken ook niet :?
De reden dat ik dat wil is omdat ik een (leren) M3 stuur heb nu die geen airbag heeft, en mijn vorige originele 318i stuurtje (zonder leer) had wel airbag..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87932773
Het ABS controlelampje moet branden als je auto op contact gaat, daarna moet 'ie uit.
Als je een beetje oplet zie je dan ook zo dat een auto ABS heeft.

Enfin, mijn ABS lampje is doorgelinked naar m'n acculampje, en gaat dus aan op contact en uit bij starten. Probleem is alleen dat het ABS lampje nu zelf waarschijnlijk kapot is, er moet dus even een nieuw lampje in.

Ik heb geen zin/tijd om nu het ABS probleem op te lossen. Ik moet daar een nieuwe computer voor hebben (sensoren en pomp zijn goed).
pi_87933320
Mijn bolide moet ook maar 'ns een klein beurtje, denk ik. Volgens de BC is het nog lang niet nodig, maar ik heb 'm nu zo'n 15 maanden en een beurtje per jaar is toch wel goed, geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2010 13:05:34 ]
pi_87933502
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:05 schreef k_man het volgende:
en een beurtje per jaar is toch wel goed, geloof ik.
of 15.000 kilometers :)
pi_87934095
Waar kan je tegenwoordig nog van die oude zekeringen kopen? M'n E21 gebruikt die nog maar bij Halfords enzo hebben ze die niet meer ;(
Facts don't care about your feelings
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:52:21 #130
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87934848
quote:
7.gif Op maandag 25 oktober 2010 13:05 schreef k_man het volgende:
Mijn bolide moet ook maar 'ns een klein beurtje, denk ik. Volgens de BC is het nog lang niet nodig, maar ik heb 'm nu zo'n 15 maanden en een beurtje per jaar is toch wel goed, geloof ik.
Lijkt me niet verkeerd inderdaad. Vooral bij zo'n auto als die van jou is een preventief beurtje beter dan later met problemen zitten. Ik was gewoon volgens de BC weer aan de beurt helaas. Maar goed, nu kan ik wel weer een ruime 20k vooruit :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87935627
Die van mij heeft ~7500km geleden nieuwe bougies gekregen, dus dat zal niet nodig zijn.

M'n olie is ook ongeveer 13.000 km geleden ververst, dus zit nog te twijfelen of ik dat wel moet doen. Verder kan ik niet echt veel bedenken, want de reguliere dingen zoals koelvloeistof (ook 8.000/9.000 km geleden ververst i.v.m. distributiewissel) zitten wel snor.

Wel ff die irritante serviceintervalindicator resetten. Pin 7 en 19 uit m'n hoofd ~O>
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:44:19 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_87936716
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:15 schreef Maharbal het volgende:
Die van mij heeft ~7500km geleden nieuwe bougies gekregen, dus dat zal niet nodig zijn.

M'n olie is ook ongeveer 13.000 km geleden ververst, dus zit nog te twijfelen of ik dat wel moet doen. Verder kan ik niet echt veel bedenken, want de reguliere dingen zoals koelvloeistof (ook 8.000/9.000 km geleden ververst i.v.m. distributiewissel) zitten wel snor.

Wel ff die irritante serviceintervalindicator resetten. Pin 7 en 19 uit m'n hoofd ~O>
Pin 7 met de aarde. Je kunt ook een krokodillenbekje op het chassis zetten. :)
pi_87937411
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Pin 7 met de aarde. Je kunt ook een krokodillenbekje op het chassis zetten. :)
Yes, en pin 19 is de aarde. Dus even een koperen draadje tussen die twee en het is opgelost :+
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:24:26 #134
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_87938291
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar kan je tegenwoordig nog van die oude zekeringen kopen? M'n E21 gebruikt die nog maar bij Halfords enzo hebben ze die niet meer ;(
Bij de betere autozaak. Jij hebt waarschijnlijk net als ik torpedo-zekeringen.
Bij de Praxis heb je ze geloof ik ook, maar daar heb je 80% niet van nodig en de gene die je nodig hebt zijn er te weinig van.
Ik haal m'n zekeringen altijd bij de Bredase autoshop (maar dat is een beetje uit jouw richting).
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_87943448
Ik van de sloop :')
200 stuks.. gratis :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87943649
Kan je even een envlopje met 10 stuks naar mij sturen dan :D
Facts don't care about your feelings
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:45:28 #137
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87944640
Hmmm. Geen bijzonderheden bij de beurt dus gewoon de vloeistoffen en filtertjes e.d. gedaan. Helaas zijn m'n winterbanden wel een eind heen: 3mm op de achterbanden en 5,5mm op de voorbanden, hoewel die aan de zijkant ook nog maar 4mm hebben. Kortom: sowieso nieuwe achterbanden en ik twijfel of ik de voorbanden nu ga doen of doorschuif naar komend jaar.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:49:15 #138
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_87946942
Waarom de achterbanden niet naar voren en vv.?
Ben je toch klaar; of moet je er echt mee op wintersport?
Hoe oud zijn ze trouwens?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:01:55 #139
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87947474
Geen idee, heb ze bij de auto gekregen toen ik 'm twee maanden terug kocht :).
Ik hoef er niet mee de Alpen in, maar ik neem niet voor niets winterbanden. En ga nog wel eens naar Duitsland en binnenkort met baggerweer naar de Ardennen, dan zijn winterbanden best handig denk ik ;).

Banden omdraaien is wel het domste wat je kan doen. De beste banden moeten altijd op de aangedreven wielen, en da's zo mogelijk nóg belangrijker bij RWD. Feit is bovendien gewoon dat uit alle onderzoeken blijkt dat winterbanden hun functionaliteit als winterband verliezen bij profiel onder 4mm. Dus wat dat betreft heb ik twee banden die gewoon vervangen moeten worden en twee banden die kantje boord zijn. Kernprofiel is met 5,5mm prima, maar de randen zijn al aardig afgesleten dus geweldig zijn ze niet. Dan kan ik nu misschien beter voor vier nieuwe banden gaan en die van 5,5mm nog voor een prikkie op MP zetten... vang ik er nog een paar tientjes voor misschien maar heb ik wel vier nieuwe sloffen waar ik twee tot drie jaar zeker mee vooruit moet kunnen. Liever nu 200 euro extra uitgeven dan van de winter de auto in de poeier rijden en tien keer zoveel kwijt zijn...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:09:42 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_87947805
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:
Geen idee, heb ze bij de auto gekregen toen ik 'm twee maanden terug kocht :).
Staat zo'n DOT merkje op; daar kan je de fabricage datum aan aflezen. Ouder dan 6 jaar is niet OK; winterbanden ouder dan een jaar of 4 zou ik niet meer doen.


quote:
Banden omdraaien is wel het domste wat je kan doen. ...
Dat is kul. ;) Linksachter naar linksvoor en rechts idem levert echt geen enkel probleem op. Anders kan ik ieder jaar 2 nieuwe PS2 en 2 nieuwe wintersloffen halen; dacht het niet.

NB.ik had idd. geschreven dat de slechte voorbanden naar achteren moesten; bedoelde 5,5 naar voren en dan nwe. achter, maar eerlijk gezegd zou ik lekker nog een winter rijden met 3 en 5,5 mm. :)

Afgelopen vrijdag 4 winterbanden gehaald voor ¤600; .205/50/17. Ik vind het maar een dure hobby! :P

quote:
Liever nu 200 euro extra uitgeven dan van de winter de auto in de poeier rijden en tien keer zoveel kwijt zijn...
Dat is correct!

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 25-10-2010 19:29:56 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:14:55 #141
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_87948034
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:
De beste banden moeten altijd op de aangedreven wielen, en da's zo mogelijk nóg belangrijker bij RWD.
Op een FWD zou ik ze ook net zo goed achter leggen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:57:01 #142
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87950052
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is kul. ;) Linksachter naar linksvoor en rechts idem levert echt geen enkel probleem op. Anders kan ik ieder jaar 2 nieuwe PS2 en 2 nieuwe wintersloffen halen; dacht het niet.

NB.ik had idd. geschreven dat de slechte voorbanden naar achteren moesten; bedoelde 5,5 naar voren en dan nwe. achter, maar eerlijk gezegd zou ik lekker nog een winter rijden met 3 en 5,5 mm. :)
Ja kijk, dan is het logischer ;). Daar zit ik inderdaad ook over te twijfelen... achter naar voor en dan achter twee nieuwe. Maar ja, ergens heb ik dan ook zoiets van 'als ik toch bezig ben...'. Ik denk niet dat ik nog ga rijden met 3 en 5,5mm.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87967627
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:

Banden omdraaien is wel het domste wat je kan doen. De beste banden moeten altijd op de aangedreven wielen, en da's zo mogelijk nóg belangrijker bij RWD.
Beste banden zet je achterop.

Wat doet een mens uit reactie wanneer je in een slip raakt, het gas loslaten... doe je dat met fwd wanneer je achterop de slechtste banden hebt zitten dan heb je meer kans om een rondje te gaan draaien...

ik snap dat wij ervaren rwd bestuurders hier absoluut geen last van hebben :+ maar de meeste andere mensen dus wel :)
pi_87967689
Oh, en over winterbanden gesproken O-)

205/55/16
215/65/16
195/65/15
195/65/15
195/65/15
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:23:30 #145
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87986917
Hoeveel mm profiel hebben die banden als ze nieuw zijn? Dat geeft een indicatie van hoe versleten ze zijn ;).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87995562
Yippe, autootje gefixed. Bleek scheur te zijn in koelvloeistofreservoir... minst ergste denk ik wat het kunnen zijn :P en ik zei tegen hem haal meteen even de CDV eruit dan. Wow... rijdt echt 10x beter. Zelfs terwijl mijn koppeling verrot is kan ik weer makkelijk schakelen. Je hebt zelfs het gevoel dat je meer power hebt door dat hij veel beter oppakt. I'm happy *O*

Maar de E21 heeft z'n werk ook goed gedaan als vervangend vervoer. 1 op 9 met de gastank en start gewoon in de kou. Masterwagens >:)
Facts don't care about your feelings
pi_87995615
Waarom zit die CDV er überhaupt in?
pi_87995726
Begrijp ik ook niet helemaal. Het beschermt de koppeling denk ik als je het pedaal te snel laat opkomen, maar dat doen echt alleen ECHTE amateurs. Voor iemand die gewoon normaal kan rijden is het alleen maar nadelig.
Facts don't care about your feelings
pi_87997151
Yoshi, reservoir komt erg vaak voor, ben je 7 a 8 tientjes wel klaar mee. Ik had gisteren toevallig ook 2 printjes gemaakt voor de specialist om 'm eruit te draaien :D Kan ie mooi gelijk m'n remvloeistof meenemen.

In Amerika leveren ze volgens mij zowat alleen vanaf 3 liter motoren af en die yanks kunnen natuurlijk niet schakelen......voorkomt dus dat ze alle krachten ineens op de aandrijflijn batsen. Wel vreemd dat ze bij EU en minder krachtige modellen dat ding erin hebben laten zitten. Vanaf de E90 zat dat kreng er niet meer in!
pi_87997334
De Z4 wordt in de VS gemaakt, dus ik vermoedde al dat dat iets met de CDV te maken heeft. Het verbaast me dat andere modellen 'm ook hebben.
pi_87997471
Zit ie ook in (jouw) Z4, k_man?
pi_87997729
Onder andere: (maar dus ook in mijn E46 318ci)

E39 5-Series: 525i, 528i, 530i, 540i (1997-2003)
E46 M3: (Late 2002, all 2003-2006), ZCP Model
E46 3-Series: (1999-2005) 320i, 325i, 330i
E53 X5: 3.0i (1999-2006)
E60 5-Series: 525i, 530d, 530i, 535i, 545i, 550i (2004-2009)
E63/64 6-Series: 645Ci, 650Ci (2004-2010)
E81/E82/E87 1-Series: 135i (2008-2010)
E83 X3 2.5, 3.0 (2004-2009)
E90/91/92/93 3-Series (2005-2010) 325i, 328i, 330i, 335i
Z3 2.5i, 3.0i (1999-2002)
Z4 2.5i, 3.0i, 3.0si (2003-2009)
Z4 M Coupe/Roadster (2006-2009)
Z8 (1999-2003)

Maar volgens mij is de E46 de belachelijkste, ik weet niet waarom. Bij de nieuwe 3-serie hoor je er volgens mij weinig geklaag over, misschien is ie daar beter afgesteld ofzo.
Facts don't care about your feelings
pi_87998005
Ja, E46 is hier echt een "baas" in. Wanneer je met medepassagiers zonder schokken wilt rijden, gaat het schakelen mega-langzaam. Dat denkend schakelen ben ik nu dus beu.

Bij een bepaald hoog toerental, kan je als alles goed gaat wel heel snel oppakken......en die controle wil ik weer terug ):O O~)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')