abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87997471
Zit ie ook in (jouw) Z4, k_man?
pi_87997729
Onder andere: (maar dus ook in mijn E46 318ci)

E39 5-Series: 525i, 528i, 530i, 540i (1997-2003)
E46 M3: (Late 2002, all 2003-2006), ZCP Model
E46 3-Series: (1999-2005) 320i, 325i, 330i
E53 X5: 3.0i (1999-2006)
E60 5-Series: 525i, 530d, 530i, 535i, 545i, 550i (2004-2009)
E63/64 6-Series: 645Ci, 650Ci (2004-2010)
E81/E82/E87 1-Series: 135i (2008-2010)
E83 X3 2.5, 3.0 (2004-2009)
E90/91/92/93 3-Series (2005-2010) 325i, 328i, 330i, 335i
Z3 2.5i, 3.0i (1999-2002)
Z4 2.5i, 3.0i, 3.0si (2003-2009)
Z4 M Coupe/Roadster (2006-2009)
Z8 (1999-2003)

Maar volgens mij is de E46 de belachelijkste, ik weet niet waarom. Bij de nieuwe 3-serie hoor je er volgens mij weinig geklaag over, misschien is ie daar beter afgesteld ofzo.
Facts don't care about your feelings
pi_87998005
Ja, E46 is hier echt een "baas" in. Wanneer je met medepassagiers zonder schokken wilt rijden, gaat het schakelen mega-langzaam. Dat denkend schakelen ben ik nu dus beu.

Bij een bepaald hoog toerental, kan je als alles goed gaat wel heel snel oppakken......en die controle wil ik weer terug ):O O~)
pi_87998231
Zit die er bij jouw 318i ook in? Ik zou het eruit laten halen serieus, rijdt zoveeeel beter.
Facts don't care about your feelings
pi_87998316
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Onder andere: (maar dus ook in mijn E46 318ci)

E39 5-Series: 525i, 528i, 530i, 540i (1997-2003)
E46 M3: (Late 2002, all 2003-2006), ZCP Model
E46 3-Series: (1999-2005) 320i, 325i, 330i
E53 X5: 3.0i (1999-2006)
E60 5-Series: 525i, 530d, 530i, 535i, 545i, 550i (2004-2009)
E63/64 6-Series: 645Ci, 650Ci (2004-2010)
E81/E82/E87 1-Series: 135i (2008-2010)
E83 X3 2.5, 3.0 (2004-2009)
E90/91/92/93 3-Series (2005-2010) 325i, 328i, 330i, 335i
Z3 2.5i, 3.0i (1999-2002)
Z4 2.5i, 3.0i, 3.0si (2003-2009)
Z4 M Coupe/Roadster (2006-2009)
Z8 (1999-2003)

Maar volgens mij is de E46 de belachelijkste, ik weet niet waarom. Bij de nieuwe 3-serie hoor je er volgens mij weinig geklaag over, misschien is ie daar beter afgesteld ofzo.
Hmm, als dat lijstje klopt zou-ie er bij mij dus niet inzitten.
pi_87998529
Je rijdt dus de 2.0 ?

Daar zit ie ook in, nummer 16:



Mijn 318i staat ook niet in het lijstje, maar heeft 'm wel degelijk.
pi_87998660
Inderdaad.... nou ja, is klusje van niks je zou het zo kunnen zien. Met een beetje autokennis dan :P
Facts don't care about your feelings
pi_87998749
De CDV levert ook nog eens meer slijtage, doordat hij de koppeling als het ware laat slippen, dus het verwijderen is echt een win-win situatie :)
pi_87998794
Yep, tenzij je echt niet kan rijden en de koppeling gewoon altijd direct op laat komen :')!
Facts don't care about your feelings
pi_88001454
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:29 schreef Bowny het volgende:
Je rijdt dus de 2.0 ?
Ja, maar dat kon je niet uit dat lijstje concluderen (de 2.2 staat er ook niet bij). :P
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:37:52 #161
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_88005936
Hmmm. Winterbanden in Duitsland inclusief montage 320 euro. Dunlop Winter Sport.
Winterbanden in NL inclusief montage 300 euro. Firestone.

Zou het heel veel verschil maken in prestatie?

Bovendien irritant nieuws: had iets gekocht via marktplaats, blijkt de antenne kapot te zijn }:|. Geld door de plee en dus weer op zoek naar iets nieuws...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88011845
iets? Een vibrator? Een uitlaat? Een CD?
Mu!
pi_88012202
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:23 schreef Mikkie het volgende:
Hoeveel mm profiel hebben die banden als ze nieuw zijn? Dat geeft een indicatie van hoe versleten ze zijn ;).
een nieuwe winterband is volgens mij 9 of 9.5mm... en "op" bij 4mm.

Hier kan je er uiteraard tot 1.6mm mee doorrijden.. :+
pi_88012251
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:37 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm. Winterbanden in Duitsland inclusief montage 320 euro. Dunlop Winter Sport.
Winterbanden in NL inclusief montage 300 euro. Firestone.

Zou het heel veel verschil maken in prestatie?

Bovendien irritant nieuws: had iets gekocht via marktplaats, blijkt de antenne kapot te zijn }:|. Geld door de plee en dus weer op zoek naar iets nieuws...
het verschil tussen Dunlop en Firestone is wel heel duidelijk te merken. firestone is gewoon een goedkope troep band. je krijgt waar je voor betaald.


Dat is aso. zo had ik gisteren bij een bedrijf 2 achterveren voor een omega sedan gekocht... bleken ze van een station te zijn... heb ik iemands auto hoger gemaakt ;(
pi_88014627
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:53 schreef Mikkie het volgende:
Per wanneer gaat jullie auto in eventuele wintermodus? Ik twijfel nog... maandag een beurt dus ik kan de wintersloffen er dan meteen onder laten leggen al is het op sommige momenten nog wat te warm... of ik wacht nog een maand :P
Niet, die auto is altijd winterklaar.

Ik gooi er geen andere banden onder, de Bridgestone Dueler H/P Sport + xDrive hebben me de vorige winter uitstekend door de winter geloodst, dus ik ga geen "echte" winterbanden eronder mikken.

Het toeval wil dat toen heel Nederland op zijn gat lag, ik die dag met de X5 vanuit Luxemburg naar Eindhoven - Rotterdam - Nijmegen - Deventer ben gereden, zonder problemen maar ook zonder dat ik doorhad dat de sneeuw zo een issue was. :P
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:12:08 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88015459
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:39 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Niet, die auto is altijd winterklaar.

Ik gooi er geen andere banden onder, de Bridgestone Dueler H/P Sport + xDrive hebben me de vorige winter uitstekend door de winter geloodst, dus ik ga geen "echte" winterbanden eronder mikken.

Het toeval wil dat toen heel Nederland op zijn gat lag, ik die dag met de X5 vanuit Luxemburg naar Eindhoven - Rotterdam - Nijmegen - Deventer ben gereden, zonder problemen maar ook zonder dat ik doorhad dat de sneeuw zo een issue was. :P
En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronica :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88015637
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef Sounddragon het volgende:

En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronica :Y
ik heb tests gezien binnen op een ijshockeybaan... ik was er heilig van overtuigt dat geen enkele band daar iets van een grip zou hebben... toch konden ze met de winterbanden sneller rondjes rijden en hadden ze een veel kortere remweg.

Ik zeg niet dat het nodig is hier in nederland maar je bent er zeker veiliger mee in winterse omstandigheden...
pi_88016254
Winterbanden zijn alleen nuttig als je anders echt vast komt te staan. Extra grip op de weg is zinloos, want je gaat gewoon harder rijden.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:37:20 #169
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_88016357
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig als je anders echt vast komt te staan. Extra grip op de weg is zinloos, want je gaat gewoon harder rijden.
Grip in bochten als je rijdt is ook zinloos ja.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_88016674
APK voorkeuring is klaar:

- linker ruitenwissersproeiertje doet het niet :')
- linker achterwiellager ( :( ). Dat is een kutklus. Die wiellagers kan ik zo van iemand krijgen, die heeft nog twee nieuwe liggen....maar nu hem zo ver krijgen dat hij het ook wil gaan doen...want hij heeft ook bar weinig zin in die kutklus :D
pi_88018622
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig als je anders echt vast komt te staan. Extra grip op de weg is zinloos, want je gaat gewoon harder rijden.
ik noem altijd maar als voorbeeld...
het is glad, voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel winterbanden. jij niet.

je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.
pi_88018642
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:46 schreef Maharbal het volgende:
APK voorkeuring is klaar:

- linker ruitenwissersproeiertje doet het niet :')
- linker achterwiellager ( :( ). Dat is een kutklus. Die wiellagers kan ik zo van iemand krijgen, die heeft nog twee nieuwe liggen....maar nu hem zo ver krijgen dat hij het ook wil gaan doen...want hij heeft ook bar weinig zin in die kutklus :D
Wiellager is niet het leukste klusje nee :P
pi_88018830
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:42 schreef rival het volgende:

[..]




ik noem altijd maar als voorbeeld...
het is glad, voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel winterbanden. jij niet.

je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.
Ik noem altijd maar als voorbeeld...
het vriest, maar de weg is droog. Voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel zomerbanden. jij niet.

je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.

Wat ik ermee wil zeggen is dat winterbanden alleen een voordeel t.o.v. zomerbanden hebben, als de weg ook daadwerkelijk ondergesneeuwd of nat is. Is de weg echter droog, en dat komt in de winter vaak voor, dan is de remweg die je met winterbanden hebt juist langer dan met zomerbanden.

Dat fabeltje dat winterbanden onder de 7 graden altijd beter zijn is dus gewoonweg niet waar.
pi_88018947
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronica :Y
Daar ben ik het wel met je eens, alleen zoals ik hierboven aangaf hebben winterbanden slechts beperkte voordelen. In de bergen zou ik sowieso winterbanden nemen, maar hier in Nederland en noord-Duitsland vind ik het overbodig. Dan komt het meer aan op stuurmanskunst en het niet in paniek raken, en dat laatste is volgens mij de oorzaak van veel ongelukken (door: fout van de bestuurder).

Zat vorige winter op de snelweg ook 1x langs de baan, en heb toen heel rustig weer de snelweg opgestuurd. Geen centje pijn, ga je echter dan op de rem trappen, dan heb je idd een probleem.
pi_88018961
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:48 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik noem altijd maar als voorbeeld...
het vriest, maar de weg is droog. Voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel zomerbanden. jij niet.

je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.

Wat ik ermee wil zeggen is dat winterbanden alleen een voordeel t.o.v. zomerbanden hebben, als de weg ook daadwerkelijk ondergesneeuwd of nat is. Is de weg echter droog, en dat komt in de winter vaak voor, dan is de remweg die je met winterbanden hebt juist langer dan met zomerbanden.

Dat fabeltje dat winterbanden onder de 7 graden altijd beter zijn is dus gewoonweg niet waar.
Ben ik het ook mee eens. En daar komt nog bij dat delen v/d autobahn daar gewoon zijn verwarmd, dus dat het vaak wel aardig droog is.

quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:43 schreef rival het volgende:

[..]



Wiellager is niet het leukste klusje nee :P
Voorwiellager is een eitje, maar achterwiellager is knudde...kijken of hij het wil doen en anders moet die auto maar naar Offenga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')