quote:Hmm, als dat lijstje klopt zou-ie er bij mij dus niet inzitten.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Onder andere: (maar dus ook in mijn E46 318ci)
E39 5-Series: 525i, 528i, 530i, 540i (1997-2003)
E46 M3: (Late 2002, all 2003-2006), ZCP Model
E46 3-Series: (1999-2005) 320i, 325i, 330i
E53 X5: 3.0i (1999-2006)
E60 5-Series: 525i, 530d, 530i, 535i, 545i, 550i (2004-2009)
E63/64 6-Series: 645Ci, 650Ci (2004-2010)
E81/E82/E87 1-Series: 135i (2008-2010)
E83 X3 2.5, 3.0 (2004-2009)
E90/91/92/93 3-Series (2005-2010) 325i, 328i, 330i, 335i
Z3 2.5i, 3.0i (1999-2002)
Z4 2.5i, 3.0i, 3.0si (2003-2009)
Z4 M Coupe/Roadster (2006-2009)
Z8 (1999-2003)
Maar volgens mij is de E46 de belachelijkste, ik weet niet waarom. Bij de nieuwe 3-serie hoor je er volgens mij weinig geklaag over, misschien is ie daar beter afgesteld ofzo.
quote:een nieuwe winterband is volgens mij 9 of 9.5mm... en "op" bij 4mm.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:23 schreef Mikkie het volgende:
Hoeveel mm profiel hebben die banden als ze nieuw zijn? Dat geeft een indicatie van hoe versleten ze zijn.
quote:het verschil tussen Dunlop en Firestone is wel heel duidelijk te merken. firestone is gewoon een goedkope troep band. je krijgt waar je voor betaald.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:37 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm. Winterbanden in Duitsland inclusief montage 320 euro. Dunlop Winter Sport.
Winterbanden in NL inclusief montage 300 euro. Firestone.
Zou het heel veel verschil maken in prestatie?
Bovendien irritant nieuws: had iets gekocht via marktplaats, blijkt de antenne kapot te zijn. Geld door de plee en dus weer op zoek naar iets nieuws...
quote:Niet, die auto is altijd winterklaar.Op zondag 24 oktober 2010 10:53 schreef Mikkie het volgende:
Per wanneer gaat jullie auto in eventuele wintermodus? Ik twijfel nog... maandag een beurt dus ik kan de wintersloffen er dan meteen onder laten leggen al is het op sommige momenten nog wat te warm... of ik wacht nog een maand
quote:En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronicaOp woensdag 27 oktober 2010 10:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet, die auto is altijd winterklaar.
Ik gooi er geen andere banden onder, de Bridgestone Dueler H/P Sport + xDrive hebben me de vorige winter uitstekend door de winter geloodst, dus ik ga geen "echte" winterbanden eronder mikken.
Het toeval wil dat toen heel Nederland op zijn gat lag, ik die dag met de X5 vanuit Luxemburg naar Eindhoven - Rotterdam - Nijmegen - Deventer ben gereden, zonder problemen maar ook zonder dat ik doorhad dat de sneeuw zo een issue was.
quote:ik heb tests gezien binnen op een ijshockeybaan... ik was er heilig van overtuigt dat geen enkele band daar iets van een grip zou hebben... toch konden ze met de winterbanden sneller rondjes rijden en hadden ze een veel kortere remweg.Op woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronica
quote:Grip in bochten als je rijdt is ook zinloos ja.Op woensdag 27 oktober 2010 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig als je anders echt vast komt te staan. Extra grip op de weg is zinloos, want je gaat gewoon harder rijden.
quote:ik noem altijd maar als voorbeeld...Op woensdag 27 oktober 2010 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig als je anders echt vast komt te staan. Extra grip op de weg is zinloos, want je gaat gewoon harder rijden.
quote:Wiellager is niet het leukste klusje neeOp woensdag 27 oktober 2010 11:46 schreef Maharbal het volgende:
APK voorkeuring is klaar:
- linker ruitenwissersproeiertje doet het niet![]()
- linker achterwiellager (). Dat is een kutklus. Die wiellagers kan ik zo van iemand krijgen, die heeft nog twee nieuwe liggen....maar nu hem zo ver krijgen dat hij het ook wil gaan doen...want hij heeft ook bar weinig zin in die kutklus
quote:Ik noem altijd maar als voorbeeld...Op woensdag 27 oktober 2010 12:42 schreef rival het volgende:
[..]
ik noem altijd maar als voorbeeld...
het is glad, voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel winterbanden. jij niet.
je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.
quote:Daar ben ik het wel met je eens, alleen zoals ik hierboven aangaf hebben winterbanden slechts beperkte voordelen. In de bergen zou ik sowieso winterbanden nemen, maar hier in Nederland en noord-Duitsland vind ik het overbodig. Dan komt het meer aan op stuurmanskunst en het niet in paniek raken, en dat laatste is volgens mij de oorzaak van veel ongelukken (door: fout van de bestuurder).Op woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronica
quote:Ben ik het ook mee eens. En daar komt nog bij dat delen v/d autobahn daar gewoon zijn verwarmd, dus dat het vaak wel aardig droog is.Op woensdag 27 oktober 2010 12:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik noem altijd maar als voorbeeld...
het vriest, maar de weg is droog. Voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel zomerbanden. jij niet.
je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.
Wat ik ermee wil zeggen is dat winterbanden alleen een voordeel t.o.v. zomerbanden hebben, als de weg ook daadwerkelijk ondergesneeuwd of nat is. Is de weg echter droog, en dat komt in de winter vaak voor, dan is de remweg die je met winterbanden hebt juist langer dan met zomerbanden.
Dat fabeltje dat winterbanden onder de 7 graden altijd beter zijn is dus gewoonweg niet waar.
quote:Voorwiellager is een eitje, maar achterwiellager is knudde...kijken of hij het wil doen en anders moet die auto maar naar Offenga.Op woensdag 27 oktober 2010 12:43 schreef rival het volgende:
[..]
Wiellager is niet het leukste klusje nee
quote:Het is glad, je rijdt 30 km/u met je zomerbanden. Het is glad, je rijdt 50 km/u met je winterbanden.Op woensdag 27 oktober 2010 12:42 schreef rival het volgende:
[..]
ik noem altijd maar als voorbeeld...
het is glad, voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel winterbanden. jij niet.
je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.
quote:Je vergeet vaak ook het verschil RWD en FWD in de winterOp woensdag 27 oktober 2010 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is glad, je rijdt 30 km/u met je zomerbanden. Het is glad, je rijdt 50 km/u met je winterbanden.
Ik heb vorige winter nog nooit zo erg als een bejaarde gereden, maar ik moest wel anders stond ik zo 180 graden. Met de 185 winterbanden op een andere auto kon je keihard scheuren, maar daarmee ging ik wel 180 graden![]()
Ik zeg niet dat winterbanden nutteloos zijn, maar je gaat er wel weer harder door rijden zo simpel is het. Op de snelweg BMW'tjes allemaal rechts in de winter
quote:een zomerband komt bij winterse omstandigheden niet op de juiste temperatuur. een winterband wel...Op woensdag 27 oktober 2010 12:48 schreef von_Preussen het volgende:
Dat fabeltje dat winterbanden onder de 7 graden altijd beter zijn is dus gewoonweg niet waar.
quote:onder de 7 graden komt een zomerband al niet op de juiste temperatuur. een winterband wel.Op woensdag 27 oktober 2010 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, want "winterse omstandigheden" is ook geen feit. De winterse omstandigheden in Rusland zijn wel wat anders dan die van Nederland. Want hoe erg het vorig jaar ook was, hoeveel dagen waren het nou uiteindelijk dat het ECHT winters weer was? M'n ouders (en ik) en zo'n beetje de rest van m'n familie hebben nog nooit op winterbanden gereden. Ook nog nooit een ongeluk gehad verder, gewoon voorzichtig rijden.
Nu heb ik een setje winterbanden voor de E21 dus uiteraard ga ik die wel gebruikenmaar daar is weer een ander probleem denk ik: gaat ie wel starten in de winter
quote:Het gaat hier ook om gemiddelden, en niet om de kromme vergelijkingen die jij aanvoert. Op een droge weg is, ongeacht de temperatuur, een zomerband nu eenmaal beter dan een winterband. En in de periode van Oktober tot Maart heb je nu eenmaal langer "gewone" omstandigheden dan "winterse" omstandigheden, en in feite zou je kunnen stellen dat je in de winter dan meer aan een zomerband hebt, dan aan een winterband.Op woensdag 27 oktober 2010 13:28 schreef rival het volgende:
[..]
een zomerband komt bij winterse omstandigheden niet op de juiste temperatuur. een winterband wel...
EEN winterband is niet perse beter dan EEN zomerband.,.lijkt me logisch dat de goedkoopste winterband geen pirelli p zero verslaat op een droge weg.. maar bij winterse omstandigheden heb je meer aan de winterband van een merk dan aan de zomerband... dat is gewoon feit
quote:Je hebt nog nooit een ongeluk gehad? Raakte jij afgelopen winter niet een stoeprand en stond je niet een paar keer achterstevoren?Op woensdag 27 oktober 2010 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, want "winterse omstandigheden" is ook geen feit. De winterse omstandigheden in Rusland zijn wel wat anders dan die van Nederland. Want hoe erg het vorig jaar ook was, hoeveel dagen waren het nou uiteindelijk dat het ECHT winters weer was? M'n ouders (en ik) en zo'n beetje de rest van m'n familie hebben nog nooit op winterbanden gereden. Ook nog nooit een ongeluk gehad verder, gewoon voorzichtig rijden.
Nu heb ik een setje winterbanden voor de E21 dus uiteraard ga ik die wel gebruikenmaar daar is weer een ander probleem denk ik: gaat ie wel starten in de winter
quote:En daar is de eerste weer die in principe aanvoert dat je met winterbanden dus weer sneller kunt rijden. Met alle respect, maar hef je dan niet het voordeel van een winterband weer op?Op woensdag 27 oktober 2010 14:11 schreef Oksel het volgende:
Ik rij veel & hard in Duitsland, en dus gaat er bij mij een top winterband op. Net zoals er bij mij een top 'zomer' band op gaat. Dat is het geld altijd waard. En binnenkort dus nieuw setje alu-velgen, dus kan ze zelf verwisselen.
quote:Ik wilde alleen aanhalen dat je poep praatte, ik geloof je als dat stoeprandje niet door de sneeuw komt, maar je spinde wel in de winter. Dat is geen ongeluk, maar daar heb je dan ook veel geluk mee gehad.Op woensdag 27 oktober 2010 14:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Och daar hebben we hem weerje blijft ook maar door gaan over dat ongeluk he? Er was toen geen sneeuw of regen te bekennen dus of ik niet geslipt was met winterbanden betwijfel ik ten sterkste. Misschien had ik het wel gehaald met meer profiel, maar goed dat is achteraf gelul.
Maar goed er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen een 255 zomerband (RDW) en een 175 winterband FWD. Het was m'n eerste winter met zo'n auto en dus moest ik nog een beetje wennenIk geef wel toe dat voor mijn E46 winterbanden een must zijn, want als je de straat al niet uit komt dan is het natuurlijk gelul.
quote:Volwassen reactie
quote:dat kan ook.Op woensdag 27 oktober 2010 15:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik blijf erbij dat je met zomerbanden gemakkelijk de winter kunt doorkomen als je maar je rijstijl aanpast.
quote:Ik dacht meer aan rond de 5000k. Gewoon puurwit.
quote:Je fitting, die moet kloppen.Op woensdag 27 oktober 2010 16:16 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan rond de 5000k. Gewoon puurwit.
Maar ik vroeg me dus af of ik gewoon elke Xenon kit erin kon bouwen?
Of zijn er speciale typedingen waar ik op moet letten.
Uiteraard laat ik ze goed afstellen.
quote:Het is H1Op woensdag 27 oktober 2010 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je fitting, die moet kloppen.
Dus H1 of H7, bij de E30 weet ik niet welke fitting er wordt gebruikt.
En als je puur wit wilt ga dan voor de 4300K, dat is vrijwel gelijk aan OEM.![]()
Ik ga voor 3000![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |