abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87998231
Zit die er bij jouw 318i ook in? Ik zou het eruit laten halen serieus, rijdt zoveeeel beter.
Facts don't care about your feelings
pi_87998316
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Onder andere: (maar dus ook in mijn E46 318ci)

E39 5-Series: 525i, 528i, 530i, 540i (1997-2003)
E46 M3: (Late 2002, all 2003-2006), ZCP Model
E46 3-Series: (1999-2005) 320i, 325i, 330i
E53 X5: 3.0i (1999-2006)
E60 5-Series: 525i, 530d, 530i, 535i, 545i, 550i (2004-2009)
E63/64 6-Series: 645Ci, 650Ci (2004-2010)
E81/E82/E87 1-Series: 135i (2008-2010)
E83 X3 2.5, 3.0 (2004-2009)
E90/91/92/93 3-Series (2005-2010) 325i, 328i, 330i, 335i
Z3 2.5i, 3.0i (1999-2002)
Z4 2.5i, 3.0i, 3.0si (2003-2009)
Z4 M Coupe/Roadster (2006-2009)
Z8 (1999-2003)

Maar volgens mij is de E46 de belachelijkste, ik weet niet waarom. Bij de nieuwe 3-serie hoor je er volgens mij weinig geklaag over, misschien is ie daar beter afgesteld ofzo.
Hmm, als dat lijstje klopt zou-ie er bij mij dus niet inzitten.
pi_87998529
Je rijdt dus de 2.0 ?

Daar zit ie ook in, nummer 16:



Mijn 318i staat ook niet in het lijstje, maar heeft 'm wel degelijk.
pi_87998660
Inderdaad.... nou ja, is klusje van niks je zou het zo kunnen zien. Met een beetje autokennis dan :P
Facts don't care about your feelings
pi_87998749
De CDV levert ook nog eens meer slijtage, doordat hij de koppeling als het ware laat slippen, dus het verwijderen is echt een win-win situatie :)
pi_87998794
Yep, tenzij je echt niet kan rijden en de koppeling gewoon altijd direct op laat komen :')!
Facts don't care about your feelings
pi_88001454
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:29 schreef Bowny het volgende:
Je rijdt dus de 2.0 ?
Ja, maar dat kon je niet uit dat lijstje concluderen (de 2.2 staat er ook niet bij). :P
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:37:52 #161
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_88005936
Hmmm. Winterbanden in Duitsland inclusief montage 320 euro. Dunlop Winter Sport.
Winterbanden in NL inclusief montage 300 euro. Firestone.

Zou het heel veel verschil maken in prestatie?

Bovendien irritant nieuws: had iets gekocht via marktplaats, blijkt de antenne kapot te zijn }:|. Geld door de plee en dus weer op zoek naar iets nieuws...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88011845
iets? Een vibrator? Een uitlaat? Een CD?
Mu!
pi_88012202
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:23 schreef Mikkie het volgende:
Hoeveel mm profiel hebben die banden als ze nieuw zijn? Dat geeft een indicatie van hoe versleten ze zijn ;).
een nieuwe winterband is volgens mij 9 of 9.5mm... en "op" bij 4mm.

Hier kan je er uiteraard tot 1.6mm mee doorrijden.. :+
pi_88012251
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:37 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm. Winterbanden in Duitsland inclusief montage 320 euro. Dunlop Winter Sport.
Winterbanden in NL inclusief montage 300 euro. Firestone.

Zou het heel veel verschil maken in prestatie?

Bovendien irritant nieuws: had iets gekocht via marktplaats, blijkt de antenne kapot te zijn }:|. Geld door de plee en dus weer op zoek naar iets nieuws...
het verschil tussen Dunlop en Firestone is wel heel duidelijk te merken. firestone is gewoon een goedkope troep band. je krijgt waar je voor betaald.


Dat is aso. zo had ik gisteren bij een bedrijf 2 achterveren voor een omega sedan gekocht... bleken ze van een station te zijn... heb ik iemands auto hoger gemaakt ;(
pi_88014627
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:53 schreef Mikkie het volgende:
Per wanneer gaat jullie auto in eventuele wintermodus? Ik twijfel nog... maandag een beurt dus ik kan de wintersloffen er dan meteen onder laten leggen al is het op sommige momenten nog wat te warm... of ik wacht nog een maand :P
Niet, die auto is altijd winterklaar.

Ik gooi er geen andere banden onder, de Bridgestone Dueler H/P Sport + xDrive hebben me de vorige winter uitstekend door de winter geloodst, dus ik ga geen "echte" winterbanden eronder mikken.

Het toeval wil dat toen heel Nederland op zijn gat lag, ik die dag met de X5 vanuit Luxemburg naar Eindhoven - Rotterdam - Nijmegen - Deventer ben gereden, zonder problemen maar ook zonder dat ik doorhad dat de sneeuw zo een issue was. :P
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:12:08 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88015459
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:39 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Niet, die auto is altijd winterklaar.

Ik gooi er geen andere banden onder, de Bridgestone Dueler H/P Sport + xDrive hebben me de vorige winter uitstekend door de winter geloodst, dus ik ga geen "echte" winterbanden eronder mikken.

Het toeval wil dat toen heel Nederland op zijn gat lag, ik die dag met de X5 vanuit Luxemburg naar Eindhoven - Rotterdam - Nijmegen - Deventer ben gereden, zonder problemen maar ook zonder dat ik doorhad dat de sneeuw zo een issue was. :P
En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronica :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88015637
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef Sounddragon het volgende:

En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronica :Y
ik heb tests gezien binnen op een ijshockeybaan... ik was er heilig van overtuigt dat geen enkele band daar iets van een grip zou hebben... toch konden ze met de winterbanden sneller rondjes rijden en hadden ze een veel kortere remweg.

Ik zeg niet dat het nodig is hier in nederland maar je bent er zeker veiliger mee in winterse omstandigheden...
pi_88016254
Winterbanden zijn alleen nuttig als je anders echt vast komt te staan. Extra grip op de weg is zinloos, want je gaat gewoon harder rijden.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:37:20 #169
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_88016357
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig als je anders echt vast komt te staan. Extra grip op de weg is zinloos, want je gaat gewoon harder rijden.
Grip in bochten als je rijdt is ook zinloos ja.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_88016674
APK voorkeuring is klaar:

- linker ruitenwissersproeiertje doet het niet :')
- linker achterwiellager ( :( ). Dat is een kutklus. Die wiellagers kan ik zo van iemand krijgen, die heeft nog twee nieuwe liggen....maar nu hem zo ver krijgen dat hij het ook wil gaan doen...want hij heeft ook bar weinig zin in die kutklus :D
pi_88018622
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig als je anders echt vast komt te staan. Extra grip op de weg is zinloos, want je gaat gewoon harder rijden.
ik noem altijd maar als voorbeeld...
het is glad, voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel winterbanden. jij niet.

je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.
pi_88018642
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:46 schreef Maharbal het volgende:
APK voorkeuring is klaar:

- linker ruitenwissersproeiertje doet het niet :')
- linker achterwiellager ( :( ). Dat is een kutklus. Die wiellagers kan ik zo van iemand krijgen, die heeft nog twee nieuwe liggen....maar nu hem zo ver krijgen dat hij het ook wil gaan doen...want hij heeft ook bar weinig zin in die kutklus :D
Wiellager is niet het leukste klusje nee :P
pi_88018830
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:42 schreef rival het volgende:

[..]




ik noem altijd maar als voorbeeld...
het is glad, voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel winterbanden. jij niet.

je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.
Ik noem altijd maar als voorbeeld...
het vriest, maar de weg is droog. Voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel zomerbanden. jij niet.

je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.

Wat ik ermee wil zeggen is dat winterbanden alleen een voordeel t.o.v. zomerbanden hebben, als de weg ook daadwerkelijk ondergesneeuwd of nat is. Is de weg echter droog, en dat komt in de winter vaak voor, dan is de remweg die je met winterbanden hebt juist langer dan met zomerbanden.

Dat fabeltje dat winterbanden onder de 7 graden altijd beter zijn is dus gewoonweg niet waar.
pi_88018947
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En toch, denk ik dat je met winterbanden nog steeds een stapje vooruit kunt doen qua veiligheid, ook al is het al een 4X4 tank met electronica :Y
Daar ben ik het wel met je eens, alleen zoals ik hierboven aangaf hebben winterbanden slechts beperkte voordelen. In de bergen zou ik sowieso winterbanden nemen, maar hier in Nederland en noord-Duitsland vind ik het overbodig. Dan komt het meer aan op stuurmanskunst en het niet in paniek raken, en dat laatste is volgens mij de oorzaak van veel ongelukken (door: fout van de bestuurder).

Zat vorige winter op de snelweg ook 1x langs de baan, en heb toen heel rustig weer de snelweg opgestuurd. Geen centje pijn, ga je echter dan op de rem trappen, dan heb je idd een probleem.
pi_88018961
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:48 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik noem altijd maar als voorbeeld...
het vriest, maar de weg is droog. Voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel zomerbanden. jij niet.

je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.

Wat ik ermee wil zeggen is dat winterbanden alleen een voordeel t.o.v. zomerbanden hebben, als de weg ook daadwerkelijk ondergesneeuwd of nat is. Is de weg echter droog, en dat komt in de winter vaak voor, dan is de remweg die je met winterbanden hebt juist langer dan met zomerbanden.

Dat fabeltje dat winterbanden onder de 7 graden altijd beter zijn is dus gewoonweg niet waar.
Ben ik het ook mee eens. En daar komt nog bij dat delen v/d autobahn daar gewoon zijn verwarmd, dus dat het vaak wel aardig droog is.

quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:43 schreef rival het volgende:

[..]



Wiellager is niet het leukste klusje nee :P
Voorwiellager is een eitje, maar achterwiellager is knudde...kijken of hij het wil doen en anders moet die auto maar naar Offenga.
pi_88019470
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:42 schreef rival het volgende:

[..]




ik noem altijd maar als voorbeeld...
het is glad, voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel winterbanden. jij niet.

je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.
Het is glad, je rijdt 30 km/u met je zomerbanden. Het is glad, je rijdt 50 km/u met je winterbanden.

Ik heb vorige winter nog nooit zo erg als een bejaarde gereden, maar ik moest wel anders stond ik zo 180 graden. Met de 185 winterbanden op een andere auto kon je keihard scheuren, maar daarmee ging ik wel 180 graden :')

Ik zeg niet dat winterbanden nutteloos zijn, maar je gaat er wel weer harder door rijden zo simpel is het. Op de snelweg BMW'tjes allemaal rechts in de winter >:)
Facts don't care about your feelings
pi_88019670
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is glad, je rijdt 30 km/u met je zomerbanden. Het is glad, je rijdt 50 km/u met je winterbanden.

Ik heb vorige winter nog nooit zo erg als een bejaarde gereden, maar ik moest wel anders stond ik zo 180 graden. Met de 185 winterbanden op een andere auto kon je keihard scheuren, maar daarmee ging ik wel 180 graden :')

Ik zeg niet dat winterbanden nutteloos zijn, maar je gaat er wel weer harder door rijden zo simpel is het. Op de snelweg BMW'tjes allemaal rechts in de winter >:)
Je vergeet vaak ook het verschil RWD en FWD in de winter :s)
pi_88020096
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:48 schreef von_Preussen het volgende:

Dat fabeltje dat winterbanden onder de 7 graden altijd beter zijn is dus gewoonweg niet waar.
een zomerband komt bij winterse omstandigheden niet op de juiste temperatuur. een winterband wel...
EEN winterband is niet perse beter dan EEN zomerband.,.lijkt me logisch dat de goedkoopste winterband geen pirelli p zero verslaat op een droge weg.. maar bij winterse omstandigheden heb je meer aan de winterband van een merk dan aan de zomerband... dat is gewoon feit :)

[ Bericht 78% gewijzigd door rival op 27-10-2010 13:42:43 ]
pi_88020723
Nee, want "winterse omstandigheden" is ook geen feit. De winterse omstandigheden in Rusland zijn wel wat anders dan die van Nederland. Want hoe erg het vorig jaar ook was, hoeveel dagen waren het nou uiteindelijk dat het ECHT winters weer was? M'n ouders (en ik) en zo'n beetje de rest van m'n familie hebben nog nooit op winterbanden gereden. Ook nog nooit een ongeluk gehad verder, gewoon voorzichtig rijden.

Nu heb ik een setje winterbanden voor de E21 dus uiteraard ga ik die wel gebruiken :) maar daar is weer een ander probleem denk ik: gaat ie wel starten in de winter :')
Facts don't care about your feelings
pi_88020853
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, want "winterse omstandigheden" is ook geen feit. De winterse omstandigheden in Rusland zijn wel wat anders dan die van Nederland. Want hoe erg het vorig jaar ook was, hoeveel dagen waren het nou uiteindelijk dat het ECHT winters weer was? M'n ouders (en ik) en zo'n beetje de rest van m'n familie hebben nog nooit op winterbanden gereden. Ook nog nooit een ongeluk gehad verder, gewoon voorzichtig rijden.

Nu heb ik een setje winterbanden voor de E21 dus uiteraard ga ik die wel gebruiken :) maar daar is weer een ander probleem denk ik: gaat ie wel starten in de winter :')
onder de 7 graden komt een zomerband al niet op de juiste temperatuur. een winterband wel.
de waterafvoer van een winterband is beter dan van een zomerband.
grip op sneeuw/ijs is vele malen beter...

dus winterse omstandigheden is geen vaststaand feit... maar een beetje logisch nadenken vertelt toch genoeg?
pi_88021025
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:28 schreef rival het volgende:

[..]

een zomerband komt bij winterse omstandigheden niet op de juiste temperatuur. een winterband wel...
EEN winterband is niet perse beter dan EEN zomerband.,.lijkt me logisch dat de goedkoopste winterband geen pirelli p zero verslaat op een droge weg.. maar bij winterse omstandigheden heb je meer aan de winterband van een merk dan aan de zomerband... dat is gewoon feit :)
Het gaat hier ook om gemiddelden, en niet om de kromme vergelijkingen die jij aanvoert. Op een droge weg is, ongeacht de temperatuur, een zomerband nu eenmaal beter dan een winterband. En in de periode van Oktober tot Maart heb je nu eenmaal langer "gewone" omstandigheden dan "winterse" omstandigheden, en in feite zou je kunnen stellen dat je in de winter dan meer aan een zomerband hebt, dan aan een winterband.

Om het topic wat op te vrolijken met foto's, hier een foto van een rit Luxemburg - Rotterdam in December 2009, met een BMW 320iA E90 (facelift).

De duitse grens tussen Wasserbillig en Trier, in zulke omstandigheden heb ik 500km gereden:



En zo zag de wagen na de rit eruit, toen had ik rechtsvoor al wat ijs eraf geschraapt:

  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:56:01 #183
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_88021118
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, want "winterse omstandigheden" is ook geen feit. De winterse omstandigheden in Rusland zijn wel wat anders dan die van Nederland. Want hoe erg het vorig jaar ook was, hoeveel dagen waren het nou uiteindelijk dat het ECHT winters weer was? M'n ouders (en ik) en zo'n beetje de rest van m'n familie hebben nog nooit op winterbanden gereden. Ook nog nooit een ongeluk gehad verder, gewoon voorzichtig rijden.

Nu heb ik een setje winterbanden voor de E21 dus uiteraard ga ik die wel gebruiken :) maar daar is weer een ander probleem denk ik: gaat ie wel starten in de winter :')
Je hebt nog nooit een ongeluk gehad? Raakte jij afgelopen winter niet een stoeprand en stond je niet een paar keer achterstevoren?

Natuurlijk komt het altijd aan op de bestuurder, en je kan van te voren niet voorspellen hoe de winter exact gaat verlopen. Om een veilige keuze te maken lijkt het me toch wel handig als je voor goede winterbanden kiest.

Winterse omstandigheden zijn wel een stabiele factor, echter zal de hevigheid van de winterse omstandigheden verschillen per cultuur/land.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_88021459
Och daar hebben we hem weer :') je blijft ook maar door gaan over dat ongeluk he? Er was toen geen sneeuw of regen te bekennen dus of ik niet geslipt was met winterbanden betwijfel ik ten sterkste. Misschien had ik het wel gehaald met meer profiel, maar goed dat is achteraf gelul.

Maar goed er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen een 255 zomerband (RDW) en een 175 winterband FWD. Het was m'n eerste winter met zo'n auto en dus moest ik nog een beetje wennen >:) Ik geef wel toe dat voor mijn E46 winterbanden een must zijn, want als je de straat al niet uit komt dan is het natuurlijk gelul.
Facts don't care about your feelings
pi_88021745
Ik rij veel & hard in Duitsland, en dus gaat er bij mij een top winterband op. Net zoals er bij mij een top 'zomer' band op gaat. Dat is het geld altijd waard. En binnenkort dus nieuw setje alu-velgen, dus kan ze zelf verwisselen.
pi_88022180
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 14:11 schreef Oksel het volgende:
Ik rij veel & hard in Duitsland, en dus gaat er bij mij een top winterband op. Net zoals er bij mij een top 'zomer' band op gaat. Dat is het geld altijd waard. En binnenkort dus nieuw setje alu-velgen, dus kan ze zelf verwisselen.
En daar is de eerste weer die in principe aanvoert dat je met winterbanden dus weer sneller kunt rijden. Met alle respect, maar hef je dan niet het voordeel van een winterband weer op? :P
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:22:48 #187
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_88022190
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 14:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Och daar hebben we hem weer :') je blijft ook maar door gaan over dat ongeluk he? Er was toen geen sneeuw of regen te bekennen dus of ik niet geslipt was met winterbanden betwijfel ik ten sterkste. Misschien had ik het wel gehaald met meer profiel, maar goed dat is achteraf gelul.

Maar goed er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen een 255 zomerband (RDW) en een 175 winterband FWD. Het was m'n eerste winter met zo'n auto en dus moest ik nog een beetje wennen >:) Ik geef wel toe dat voor mijn E46 winterbanden een must zijn, want als je de straat al niet uit komt dan is het natuurlijk gelul.
Ik wilde alleen aanhalen dat je poep praatte, ik geloof je als dat stoeprandje niet door de sneeuw komt, maar je spinde wel in de winter. Dat is geen ongeluk, maar daar heb je dan ook veel geluk mee gehad.
Mijn punt was, dat je heel stoer zegt dat jij en je familie in de sneeuw met zomerbanden geen ongelukken hebben gehad, maar met die spin scheelde het niet veel. Ergo, je praat poep.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_88023075
Oke kneus.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:51:29 #189
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_88023283
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke kneus.
Volwassen reactie :')

Ik doel erop dat je kan opscheppen dat je in de sneeuw/winter geen ongeluk hebt gehad, terwijl je wel de controle over je voertuig bent kwijtgeraakt en dat je toen geen ongeluk hebt gehad echt geluk was.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_88023427
Ik heb geen eens zin om hierover te discussiëren maar het ging om zomer vs. winterbanden. Er zijn geen ongelukken gebeurd in de winter die met winterbanden waren voorkomen en dus vind ik winterbanden in Nederland niet noodzakelijk tenzij je banden dus dermate breed zijn als mijne + RWD dat je klem komt te zitten.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:00:21 #191
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_88023593
Je brengt het zelf in die discussie!
Als je deze reactie niet zou aanstaan had je voorzichter moeten zijn met de keuze van je woorden.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_88023667
Als we toch gaan mierenneuken, ik had "en ik" niet voor niks tussen haakjes gezet. Geen ongelukken doelde ik dus vooral op de rest van de familie. En ongelukken gebeuren altijd, zomer of winter. Ik blijf erbij dat je met zomerbanden gemakkelijk de winter kunt doorkomen als je maar je rijstijl aanpast.
Facts don't care about your feelings
pi_88024438
een bocht uitvliegen tegen een stoep aan schaar ik toch wel in het hokje, ongeluk! :7
pi_88024511
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik blijf erbij dat je met zomerbanden gemakkelijk de winter kunt doorkomen als je maar je rijstijl aanpast.
dat kan ook.
volgens mij is dat niet het punt toch?
pi_88024841
Dat is wel mijn punt :6
Facts don't care about your feelings
pi_88026256
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is wel mijn punt :6
je kan ook op canvas nog 3 dagen rijden, maar of het zo verstandig is O-)
pi_88026308
Oke leuk winterbanden enz.
Ik wil Xenon inbouwen in mijn e30. Welke zijn geschikt?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_88026406
3000K O-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_88026518
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:13 schreef Turquaz52 het volgende:
3000K O-)
Ik dacht meer aan rond de 5000k. Gewoon puurwit.
Maar ik vroeg me dus af of ik gewoon elke Xenon kit erin kon bouwen?
Of zijn er speciale typedingen waar ik op moet letten.
Uiteraard laat ik ze goed afstellen.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_88026777
quote:
1.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:16 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan rond de 5000k. Gewoon puurwit.
Maar ik vroeg me dus af of ik gewoon elke Xenon kit erin kon bouwen?
Of zijn er speciale typedingen waar ik op moet letten.
Uiteraard laat ik ze goed afstellen.
Je fitting, die moet kloppen.
Dus H1 of H7, bij de E30 weet ik niet welke fitting er wordt gebruikt.
En als je puur wit wilt ga dan voor de 4300K, dat is vrijwel gelijk aan OEM. ^O^

Ik ga voor 3000 :9~ :9~
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_88027541
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je fitting, die moet kloppen.
Dus H1 of H7, bij de E30 weet ik niet welke fitting er wordt gebruikt.
En als je puur wit wilt ga dan voor de 4300K, dat is vrijwel gelijk aan OEM. ^O^

Ik ga voor 3000 :9~ :9~
Het is H1 :7

thnx yoshi :P
pi_88027553
E30 is H1, laatst vervangen :P
Facts don't care about your feelings
pi_88028755
Oke dan kom ik er wel uit.
Nu nog even beslissen of ik Angel Eyes wil. :9
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_88029655
Ik had Philips Ecovision ofzo erin gedaan en die gaven al stukken meer licht dan die lampjes uit de middeleeuwen die erin zaten :P Xenon zal nog wel stukken beter zijn. Vroeger vonden ze verlichting volgens mij niet zo belangrijk. M'n E21 heeft achterlichten die nog zwakker zijn dan de fietslamp van m'n opoefiets :')
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')