quote:Het is glad, je rijdt 30 km/u met je zomerbanden. Het is glad, je rijdt 50 km/u met je winterbanden.Op woensdag 27 oktober 2010 12:42 schreef rival het volgende:
[..]
ik noem altijd maar als voorbeeld...
het is glad, voor je maken ze een noodstop. de auto voor je heeft wel winterbanden. jij niet.
je knalt er bovenop want zijn remweg is stukken korter.
quote:Je vergeet vaak ook het verschil RWD en FWD in de winterOp woensdag 27 oktober 2010 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is glad, je rijdt 30 km/u met je zomerbanden. Het is glad, je rijdt 50 km/u met je winterbanden.
Ik heb vorige winter nog nooit zo erg als een bejaarde gereden, maar ik moest wel anders stond ik zo 180 graden. Met de 185 winterbanden op een andere auto kon je keihard scheuren, maar daarmee ging ik wel 180 graden![]()
Ik zeg niet dat winterbanden nutteloos zijn, maar je gaat er wel weer harder door rijden zo simpel is het. Op de snelweg BMW'tjes allemaal rechts in de winter
quote:een zomerband komt bij winterse omstandigheden niet op de juiste temperatuur. een winterband wel...Op woensdag 27 oktober 2010 12:48 schreef von_Preussen het volgende:
Dat fabeltje dat winterbanden onder de 7 graden altijd beter zijn is dus gewoonweg niet waar.
quote:onder de 7 graden komt een zomerband al niet op de juiste temperatuur. een winterband wel.Op woensdag 27 oktober 2010 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, want "winterse omstandigheden" is ook geen feit. De winterse omstandigheden in Rusland zijn wel wat anders dan die van Nederland. Want hoe erg het vorig jaar ook was, hoeveel dagen waren het nou uiteindelijk dat het ECHT winters weer was? M'n ouders (en ik) en zo'n beetje de rest van m'n familie hebben nog nooit op winterbanden gereden. Ook nog nooit een ongeluk gehad verder, gewoon voorzichtig rijden.
Nu heb ik een setje winterbanden voor de E21 dus uiteraard ga ik die wel gebruikenmaar daar is weer een ander probleem denk ik: gaat ie wel starten in de winter
quote:Het gaat hier ook om gemiddelden, en niet om de kromme vergelijkingen die jij aanvoert. Op een droge weg is, ongeacht de temperatuur, een zomerband nu eenmaal beter dan een winterband. En in de periode van Oktober tot Maart heb je nu eenmaal langer "gewone" omstandigheden dan "winterse" omstandigheden, en in feite zou je kunnen stellen dat je in de winter dan meer aan een zomerband hebt, dan aan een winterband.Op woensdag 27 oktober 2010 13:28 schreef rival het volgende:
[..]
een zomerband komt bij winterse omstandigheden niet op de juiste temperatuur. een winterband wel...
EEN winterband is niet perse beter dan EEN zomerband.,.lijkt me logisch dat de goedkoopste winterband geen pirelli p zero verslaat op een droge weg.. maar bij winterse omstandigheden heb je meer aan de winterband van een merk dan aan de zomerband... dat is gewoon feit
quote:Je hebt nog nooit een ongeluk gehad? Raakte jij afgelopen winter niet een stoeprand en stond je niet een paar keer achterstevoren?Op woensdag 27 oktober 2010 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, want "winterse omstandigheden" is ook geen feit. De winterse omstandigheden in Rusland zijn wel wat anders dan die van Nederland. Want hoe erg het vorig jaar ook was, hoeveel dagen waren het nou uiteindelijk dat het ECHT winters weer was? M'n ouders (en ik) en zo'n beetje de rest van m'n familie hebben nog nooit op winterbanden gereden. Ook nog nooit een ongeluk gehad verder, gewoon voorzichtig rijden.
Nu heb ik een setje winterbanden voor de E21 dus uiteraard ga ik die wel gebruikenmaar daar is weer een ander probleem denk ik: gaat ie wel starten in de winter
quote:En daar is de eerste weer die in principe aanvoert dat je met winterbanden dus weer sneller kunt rijden. Met alle respect, maar hef je dan niet het voordeel van een winterband weer op?Op woensdag 27 oktober 2010 14:11 schreef Oksel het volgende:
Ik rij veel & hard in Duitsland, en dus gaat er bij mij een top winterband op. Net zoals er bij mij een top 'zomer' band op gaat. Dat is het geld altijd waard. En binnenkort dus nieuw setje alu-velgen, dus kan ze zelf verwisselen.
quote:Ik wilde alleen aanhalen dat je poep praatte, ik geloof je als dat stoeprandje niet door de sneeuw komt, maar je spinde wel in de winter. Dat is geen ongeluk, maar daar heb je dan ook veel geluk mee gehad.Op woensdag 27 oktober 2010 14:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Och daar hebben we hem weerje blijft ook maar door gaan over dat ongeluk he? Er was toen geen sneeuw of regen te bekennen dus of ik niet geslipt was met winterbanden betwijfel ik ten sterkste. Misschien had ik het wel gehaald met meer profiel, maar goed dat is achteraf gelul.
Maar goed er is natuurlijk wel een heel groot verschil tussen een 255 zomerband (RDW) en een 175 winterband FWD. Het was m'n eerste winter met zo'n auto en dus moest ik nog een beetje wennenIk geef wel toe dat voor mijn E46 winterbanden een must zijn, want als je de straat al niet uit komt dan is het natuurlijk gelul.
quote:Volwassen reactie
quote:dat kan ook.Op woensdag 27 oktober 2010 15:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik blijf erbij dat je met zomerbanden gemakkelijk de winter kunt doorkomen als je maar je rijstijl aanpast.
quote:Ik dacht meer aan rond de 5000k. Gewoon puurwit.
quote:Je fitting, die moet kloppen.Op woensdag 27 oktober 2010 16:16 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan rond de 5000k. Gewoon puurwit.
Maar ik vroeg me dus af of ik gewoon elke Xenon kit erin kon bouwen?
Of zijn er speciale typedingen waar ik op moet letten.
Uiteraard laat ik ze goed afstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |