abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88027541
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je fitting, die moet kloppen.
Dus H1 of H7, bij de E30 weet ik niet welke fitting er wordt gebruikt.
En als je puur wit wilt ga dan voor de 4300K, dat is vrijwel gelijk aan OEM. ^O^

Ik ga voor 3000 :9~ :9~
Het is H1 :7

thnx yoshi :P
pi_88027553
E30 is H1, laatst vervangen :P
Facts don't care about your feelings
pi_88028755
Oke dan kom ik er wel uit.
Nu nog even beslissen of ik Angel Eyes wil. :9
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_88029655
Ik had Philips Ecovision ofzo erin gedaan en die gaven al stukken meer licht dan die lampjes uit de middeleeuwen die erin zaten :P Xenon zal nog wel stukken beter zijn. Vroeger vonden ze verlichting volgens mij niet zo belangrijk. M'n E21 heeft achterlichten die nog zwakker zijn dan de fietslamp van m'n opoefiets :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:22:19 #205
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_88031949
Wat een discussie hier :D.
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 07:48 schreef SingleCoil het volgende:
iets? Een vibrator? Een uitlaat? Een CD?
Een wekkertje dat me op tijd waarschuwt voor snelheidscontroles :+
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 08:36 schreef rival het volgende:
het verschil tussen Dunlop en Firestone is wel heel duidelijk te merken. firestone is gewoon een goedkope troep band. je krijgt waar je voor betaald.
Mja, dat vind ik dus raar. Ze scoren toch drie sterren in de test, da's niet verkeerd. Ik twijfel nog even rustig verder :+. Ga ik eerst maar even een nieuw setje lampjes scoren morgen ofzo, want zojuist heeft m'n koplamp het begeven }:|.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88039492
Zucht, twijfels....E36 weg en E28 terug of de E36 houden :P
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88039857
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:05 schreef justmattie het volgende:
Zucht, twijfels....E36 weg en E28 terug of de E36 houden :P
E36 weg, E30 kopen.
pi_88040091
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

E36 weg, E30 kopen.
E30 wordt alleen maar duurder, terwijl de E28 goedkoper lijkt te worden :P
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88040156
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:15 schreef justmattie het volgende:

[..]

E30 wordt alleen maar duurder, terwijl de E28 goedkoper lijkt te worden :P
Dan zou ik me gaan afvragen wat de staat van de betreffende E28 is. E30 is nou ook weer niet zo duur, tenzij je meteen voor een goede Mtech II 6cyl gaat of iets dergelijks :s)
pi_88040229
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dan zou ik me gaan afvragen wat de staat van de betreffende E28 is. E30 is nou ook weer niet zo duur, tenzij je meteen voor een goede Mtech II 6cyl gaat of iets dergelijks :s)
Ik ga eens wat langer rondkijken met wat de prijzen gaan doen. Ik verwacht niet morgen de E36 te koop te zetten en volgende week een E28/E30 te kopen...

Ik wil sowieso een 6 cilinder nu ;)
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88040290
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:18 schreef justmattie het volgende:

[..]

Ik ga eens wat langer rondkijken met wat de prijzen gaan doen. Ik verwacht niet morgen de E36 te koop te zetten en volgende week een E28/E30 te kopen...

Ik wil sowieso een 6 cilinder nu ;)
Eindelijk genieten van dat mooie geluid O+

Las laatst trouwens dat er weer een grootscheepse controle was richting de Junokade. Nog iets van meegekregen?
pi_88040450
Ja dat zal een grote stap voorwaarts zijn O+

Nope, ik kom daar nooit. Las wel dat ze op de Groningerstraatweg een aantal met de lasergun hebben gepakt. Die konden hun rijbewijs inleveren *O*
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88040484
E21!
Facts don't care about your feelings
pi_88040587
Ik vind de E28 toch nét iets mooier :P
No offence tegen een E21 hoor ;)
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88040727
Ik vroeg me af hoe laat ze daar aan het flitsen waren. Ik was toevallig die dag even in Leeuwarden bij m'n moeder...en die weg leg ik altijd af (Anne Vondelinge...) als ik daar naartoe ga...en laten we zeggen dat ik daar niet de toegestane 70km/u reed. Ze flitsten daar die avond...en ik was er rond 17:45, dus het zal wel loslopen....maar ik ben benieuwd hoe laat ze er stonden :P
pi_88040840
Hah, wat ik net even tegenkom op een E30 forum...

http://link.marktplaats.nl/387933774

Wiens E36 met E46 grill zou dat nou zijn? :D
pi_88041005
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:26 schreef Maharbal het volgende:
Ik vroeg me af hoe laat ze daar aan het flitsen waren. Ik was toevallig die dag even in Leeuwarden bij m'n moeder...en die weg leg ik altijd af (Anne Vondelinge...) als ik daar naartoe ga...en laten we zeggen dat ik daar niet de toegestane 70km/u reed. Ze flitsten daar die avond...en ik was er rond 17:45, dus het zal wel loslopen....maar ik ben benieuwd hoe laat ze er stonden :P
Ze flitsen daar niet, maar staan meestal met een lasergun ter hoogte van de Gamma, of ter hoogte van de Shell. Als je over de ''brug'' komt en je rijdt te snel, zie je ze dus te laat ;)
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88041129
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:32 schreef justmattie het volgende:

[..]

Ze flitsen daar niet, maar staan meestal met een lasergun ter hoogte van de Gamma, of ter hoogte van de Shell. Als je over de ''brug'' komt en je rijdt te snel, zie je ze dus te laat ;)
Volgens het nieuwsbericht stonden ze daar met een mobiele radarcontrole, geen lasergun dus. Ik kwam dus vanaf de kant van de Praxis...

Maar ze staan ter hoogte van de shell? Daar kom ik zelden...ik moet namelijk de eerste afslag op/voorbij de brug hebben (die erg scherpe die je zo mooi kunt nemen >:) )

Ik heb daar wel eens het dubbele van het toegestane aangetikt (jaja, het is praktisch een snelweg...), dus dat zou niet gunstig zijn (zo ook die vrijdag....)
pi_88042022
Hm dat is dan nieuw zeker :o

Ze staan in die tussenberm dan, of in een auto in het gras, voor die afslag naar de Shell.
Die afslag is komt bij de Nuon uit, daar ben ik wel eens per ongeluk dwars gegaan maar kon ´m nog houden :x
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88042118
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:48 schreef justmattie het volgende:
Hm dat is dan nieuw zeker :o

Ze staan in die tussenberm dan, of in een auto in het gras, voor die afslag naar de Shell.
Die afslag is komt bij de Nuon uit, daar ben ik wel eens per ongeluk dwars gegaan maar kon ´m nog houden :x
Ja, die afslag die bij de Nuon uitkomt bedoel ik. Dwarsgaan is daar niet al te lastig :P
pi_88042190
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:50 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, die afslag die bij de Nuon uitkomt bedoel ik. Dwarsgaan is daar niet al te lastig :P
Als je teveel gas hebt niet inderdaad :D

Hoe bevalt het in Groningen?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88042242
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:51 schreef justmattie het volgende:

[..]

Als je teveel gas hebt niet inderdaad :D

Hoe bevalt het in Groningen?
Ja dik prima. Ik heb nu (geheel tegen de verwachtingen in) ineens een parkeervergunning gekregen....mag m'n auto dus overal in de binnenstad parkeren.

Auto staat nu dus voor een APK in Wolvega..
pi_88042357
Dat is het betere werk ^O^
Waarom in Wolvega? Kennisje?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88042408
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:54 schreef justmattie het volgende:
Dat is het betere werk ^O^
Waarom in Wolvega? Kennisje?
Yes, iemand van E30 forum. Kerel heeft 6 E30's ofzo, die helpt mij ff met alles...en hij heeft daar kennisjes met garages enzo die voorkeuringen doen en zulks!
pi_88042487
Goed geregeld! Die van jou mankeert verder niet veel aan toch?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_88042569
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:56 schreef justmattie het volgende:
Goed geregeld! Die van jou mankeert verder niet veel aan toch?
Neuh, veel onderdelen in het onderstel zijn onderhand wel nieuw. Zit gewoon wat roest bij 3 v/d 4 spatborden dat ik toch echt eens moet aanpakken....maar geen zin in heb / niet zelf kan :P
pi_88042773
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:58 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Neuh, veel onderdelen in het onderstel zijn onderhand wel nieuw. Zit gewoon wat roest bij 3 v/d 4 spatborden dat ik toch echt eens moet aanpakken....maar geen zin in heb / niet zelf kan :P
Hm roest begint bij mij nu ook, vandaar dat ik ook wat zat te denken aan een ander :)
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:34:28 #228
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_88048324
Ook leuk: vanmiddag melding dat m'n koplamp kapot was. Rood lampje op het dash en inderdaad: geen licht. Helaas geen tijd meer om te fixen voor het donker werd (geen reservelampjes in huis). Moest vanavond nog wel weg, op de heenweg: lamp nog steeds kapot. Maar straks op de terugweg werkte alles ineens weer :D.

Naja, toch morgen ofzo als ik tijd heb maar even een setje reservelampjes halen, just in case...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88049999
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:28 schreef Maharbal het volgende:
Hah, wat ik net even tegenkom op een E30 forum...

http://link.marktplaats.nl/387933774

Wiens E36 met E46 grill zou dat nou zijn? :D
Turqie >:) Het schijnt dat die 318is motor ook redelijk "makkelijk" in een E21 te bouwen is. Maar ja, weinig mensen hier met E21 verstand jammer genoeg ;(
Facts don't care about your feelings
pi_88051198
quote:
1.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:28 schreef Maharbal het volgende:
Hah, wat ik net even tegenkom op een E30 forum...

http://link.marktplaats.nl/387933774

Wiens E36 met E46 grill zou dat nou zijn? :D
Hoe sjonnier, hoe sneller je dat ding uit je handen hebt :P

En dump die link es hier wat ze zeggen ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:07:57 #231
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_88055569
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:15 schreef justmattie het volgende:

[..]

E30 wordt alleen maar duurder, terwijl de E28 goedkoper lijkt te worden :P
De prijzen fluctueren enorm. Het is afhankelijk van de staat en verkoper.
Voor een aardige E28 moet je ¤3.000,- neerleggen, en dan heb je waarschijnlijk nog werk aan de auto.
Ik zag laatst een 518i voor ongeveer ¤9.000,- te koop staan.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:18:14 #233
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_88056383
quote:
Die is goedkoper omdat deze niet belastingvrij meer wordt ;)
De E28 die voor '86 zijn gemaakt zijn iets duurder. Als je de prijzen ziet van sommige M535i's of 528i's schrik je jezelf kapot.
De duurste ben ik voor (ongeveer) ¤24.000,- ooit eens tegen gekomen, maar dat was dan ook een M5.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_88056576
ALs je een oude BMW rijdt maak je je toch niet druk om die paar tientjes wegenbelasting?
Mu!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:40:50 #235
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_88056760
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:29 schreef SingleCoil het volgende:
ALs je een oude BMW rijdt maak je je toch niet druk om die paar tientjes wegenbelasting?
Geen idee wat de wegenbelasting is, die van mij is van '84.
Maar je ziet de E28 van ¤900,- tot ¤15.000,-
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_88058476
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:29 schreef SingleCoil het volgende:
ALs je een oude BMW rijdt maak je je toch niet druk om die paar tientjes wegenbelasting?
Natuurlijk wel. Vooral als er ook nog een gastank in zit, dan moet ie wel wegenbelastingvrij zijn. Het geld dat je bespaart kan je in onderhoud stoppen, dat is veel belangrijker :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:39:15 #237
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_88059803
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:29 schreef SingleCoil het volgende:
ALs je een oude BMW rijdt maak je je toch niet druk om die paar tientjes wegenbelasting?
Nou vijf tientjes per maand is toch 600 euro per jaar. Da's een hoop geld, maakt niet uit welke auto je rijdt :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88062109
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:39 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nou vijf tientjes per maand is toch 600 euro per jaar. Da's een hoop geld, maakt niet uit welke auto je rijdt :P
Voor 600 kan hij 3x de auto kopen waar hij nu in rijdt :')
pi_88062558
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:43 schreef Bowny het volgende:

Voor 600 kan hij 3x de auto kopen waar hij nu in rijdt :')
Dat is niet waar, maar anderhalf :+
pi_88064470
Voor 600 euro kan ik niet eens in de buurt van de bmw-garage komen, laat staan mijn auto daar neerzetten :)
Mu!
pi_88064639
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:41 schreef SingleCoil het volgende:
Voor 600 euro kan ik niet eens in de buurt van de bmw-garage komen, laat staan mijn auto daar neerzetten :)
issie kapot?
pi_88065577
Net weer ff de E21 gevuld met LPG 8-) Zo goedkoop dat het voelt alsof ik ze besteel.. en dan krijg je ook nog gewoon Freebees naar liters, dus in verhouding NOG meer winst :') c_/ 8-) :7 *)
Facts don't care about your feelings
pi_88065854
Ik zit nog steeds met het koelingsprobleem, ik weet niet precies hoe ik het op moet lossen. Zolang ik met de verwarming helemaal hoog aan rijdt blijft het koelwater redelijk koel. Ik verlies wel wat koelwater, maar zolang ik dat bijgevuld hou gaat dat wel goed. Dat betekent dus wel om de 20 kilometer ofzo checken en bijvullen, dat is neit helemaal praktisch maar voor in de stad is het geen probleem :)

Maar wat is nu de oorzaak? Als de motor op temperatuur is, is de aanvoerslang naar de radiator flink heet en de afvoerslang koud. Ergo: waterpomp, radiateur en thermostaat werken goed. Maar waarom loopt de temperatuur dan op als ik de binnenverwarming dicht doe? Ik heb 'm al tien keer ontlucht, als er nu nog een luchtbel inzit weet ik niet hoe ik die er uit zou moeten krijgen.
Als de temeratuur boven normaal oploopt begint 'ie ook water te lekken onderaan het overloop tankje. Dat kan ik dus iig repareren, maar dat kan toch niet de oorzaak van het probleem zijn?

Ik word gek!
Mu!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:21:29 #244
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_88065962
Met nog een toevoeging : Zo lang de boel niet al te heet wordt verdwijnt er geen koelwater. Wanneer je die auto 2 weken laat staan, verdwijnt er geen druppel water. Ook als je kleine stukjes rijdt, zeg tot 10 km, met de verwarming aan, verdwijnt er geen water.
pi_88066330
Ik denk ergens een scheurtje in de slangen, wanneer het heter wordt stroomt er water uit..

Mij ook overkomen.. :{ En als ie iets te heet wordt: PSSSTTTTTTTT weg al het water }:|
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_88066332
Klein beetje offtopic; Maar gefeliciteerd btw Alicey en SC B-) :Y.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:38:12 #247
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_88066646
Dank je Anne! :*
pi_88066702
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:18 schreef SingleCoil het volgende:
Ik zit nog steeds met het koelingsprobleem, ik weet niet precies hoe ik het op moet lossen. Zolang ik met de verwarming helemaal hoog aan rijdt blijft het koelwater redelijk koel. Ik verlies wel wat koelwater, maar zolang ik dat bijgevuld hou gaat dat wel goed. Dat betekent dus wel om de 20 kilometer ofzo checken en bijvullen, dat is neit helemaal praktisch maar voor in de stad is het geen probleem :)

Maar wat is nu de oorzaak? Als de motor op temperatuur is, is de aanvoerslang naar de radiator flink heet en de afvoerslang koud. Ergo: waterpomp, radiateur en thermostaat werken goed. Maar waarom loopt de temperatuur dan op als ik de binnenverwarming dicht doe? Ik heb 'm al tien keer ontlucht, als er nu nog een luchtbel inzit weet ik niet hoe ik die er uit zou moeten krijgen.
Als de temeratuur boven normaal oploopt begint 'ie ook water te lekken onderaan het overloop tankje. Dat kan ik dus iig repareren, maar dat kan toch niet de oorzaak van het probleem zijn?

Ik word gek!
de koelvloeistof die je lekt... zie je dat terug op de grond?
pi_88068753
normaal niet, behalve als 'ie oververhit is, dan stroomt het eruit, onderaan bij het overlooptankje.

Ik snap dat ik door een lek water kwijtraak. Maar Hoe komt het dat als de motor koud is er geen water wegloopt, en vervolgens wel het water te heet wordt zonder dat er water weg is? Zodra ik mijnbinnenverwarming dicht draai kookt het water over. Dat zou normaal gesproken suggereren dat de radiator onvoldoende koelt, maar de terugkeerslang uit de radiator is gewoon koud.
Mu!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:02:06 #250
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_88073657
Zo .. weer ff lekker bezig geweest, kleine aanpassing aan de angel eyes, die gaan nu gelijk aan met de binnenverlichting, wanneer je hem van slot haalt dus..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')