quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:34 schreef Robin__ het volgende:
wel zeldzaam je trailer verliezen tijdens het spookrijden
ik meet elke dag chauffeurs, maar de meesten hebben nog nooit van FOK! gehoord, of verstaan me nietquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Chauffeurs en meeten, wel realistisch blijven he?
Dat dus. Maar toch zou ik wel eens een meet willenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:12 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ik meet elke dag chauffeurs, maar de meesten hebben nog nooit van FOK! gehoord, of verstaan me niet
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 05:52 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat dus. Maar toch zou ik wel eens een meet willen
Oh, zo komt iemand me halen
Al 2 jaarquote:
3e foto in de OP dacht ik.. 3 stoplichten en 3 rijbanen maar bij nader inzien hangen die stoplichten maar boven 2 banenquote:
Ben jij ook chauffeur?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:45 schreef Robin__ het volgende:
[..]
3e foto in de OP dacht ik.. 3 stoplichten en 3 rijbanen maar bij nader inzien hangen die stoplichten maar boven 2 banen
Wat heeft dat ermee te maken? Naar mijn idee heeft ie de trekker gewoon aan de kant gezet om eens te gaan bekijken wat ie moet doen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:14 schreef Redbaron het volgende:
Ben jij ook chauffeur?
Als je een bocht neemt pak je deze vaak ruim op, nu wil het bij deeze dat de trailer erafschuift dus zal je naar mijn id er toch alles aan doen om te voorkomen dat hij er helemaal afknalt.
Dan kan het dus gebeuren dat je op een vreemde plek stil komt te staan
Loop niet te zeiken...als het je niet bevalt hier blijf dan weg hier!quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:49 schreef Bunnybeater het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken? Naar mijn idee heeft ie de trekker gewoon aan de kant gezet om eens te gaan bekijken wat ie moet doen.![]()
Oh ja, het is nog steeds hetzelfde hier, Bartholemeus die hele nuttige wetenschappelijke epistels over vrachtwagens produceerten ReulZeus die huilie huilie doet over de grote boze transportwereld
Gast, wat doe je nog, neem lekker weer ontslag en ga pallets sorteren ofzo.
Ik vind het wel interessant om het te lezen, behalve dan als RZ weer eens gaat klagen dat het allemaal een grote boemannen wereld is. Dus wat je zegt is waar, RZ, ga lekker inpakken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:00 schreef Redbaron het volgende:
Loop niet te zeiken...als het je niet bevalt hier blijf dan weg hier!
Of blijf lekker inpakker
met druppelkut?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:39 schreef Iuc het volgende:
Zo sta je s ochtends in zuid Limburg en 's avonds ga je opeens daten in Groningen
Hahahah!quote:
Je hebt haar eens stevig aangekoppeld?quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:34 schreef Iuc het volgende:
[..]
Hahahah!
Nee mallerd, met een echt meisje
Moet zeggen, nu dat ik net weer thuis ben, dat het een zeer geslaagde date was
de schotel eens flink gesmeerdquote:Op zondag 17 oktober 2010 21:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je hebt haar eens stevig aangekoppeld?
Ah, je hebt alleen het olieniveau gechecked?quote:
Mooi hè?quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:52 schreef Bartholomeus het volgende:
Goh, we zijn wel een stel typische vrachtwagenchauffeurs met z'n allen zo he
Prachtigquote:
het overdruk ventiel zal wel open zijn gegaanquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:11 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Prachtig
Trouwens, hoe was het met de koelwatertemperatuur? Liep ze al een beetje warm?![]()
![]()
Ik zeg niksquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:27 schreef densmee het volgende:
[..]
het overdruk ventiel zal wel open zijn gegaan
Ben je transportondernemer of zo? Die roepen ook altijd:"Ga weg als je het niet bevalt." Domme kneus, rot dan op als je hier niks te zoeken hebt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:09 schreef Bunnybeater het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant om het te lezen, behalve dan als RZ weer eens gaat klagen dat het allemaal een grote boemannen wereld is. Dus wat je zegt is waar, RZ, ga lekker inpakken.![]()
Nee, geen chauffeur maar niets mis met een mooie truck.quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:14 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Ben jij ook chauffeur?
Als je een bocht neemt pak je deze vaak ruim op, nu wil het bij deeze dat de trailer erafschuift dus zal je naar mijn id er toch alles aan doen om te voorkomen dat hij er helemaal afknalt.
Dan kan het dus gebeuren dat je op een vreemde plek stil komt te staan
quote:Ik mag toch wel een andere mening hebben, staat toch echt dat het een topic voor vrachtwagenchauffeurs is.Op dinsdag 19 oktober 2010 16:13 schreef RealZeus het volgende:
Ben je transportondernemer of zo? Die roepen ook altijd:"Ga weg als je het niet bevalt." Domme kneus, rot dan op als je hier niks te zoeken hebt.
quote:Ja, en ik heb een andere mening dan jij. Maar die schijn ik niet te mogen verkondigen want dan moet ik maar wat anders doen.Op woensdag 20 oktober 2010 18:42 schreef Bunnybeater het volgende:
[..]
Ik mag toch wel een andere mening hebben, staat toch echt dat het een topic voor vrachtwagenchauffeurs is.Je zou dus eerder verwachten dat een jankzak in dit topic een verkeerd beroep heeft gekozen (oh nee niet gekozen, je kon niets anders [ afbeelding ]) en hier dus niet heeft te zoeken.
Maar dat terzijde.
quote:KlikjeOp dinsdag 19 oktober 2010 21:00 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nee, geen chauffeur maar niets mis met een mooie truck.
Ik zag 3 rijbanen en 3 stoplichten + een ingedraaide trailer en trok iets te snel mijn conclusie. Bij nader inzien is het op vele manieren te verklaren dat ie daar staat/is gaan staan.Wel vette pech, lijkt me dat je een trailer zonder pin lastig weg gaat krijgen
(of zit de schade aan de trekker en kan een ander die trailer probleemloos aankoppelen?) nouja.. ff opkrikken eerst
quote:Jij wel. Ik ben bijna in Calais.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:37 schreef Redbaron het volgende:
even wachten op collega en dan kunnen we eindelijk naar huis!
quote:Jij wel, ik ben nu thuisOp zaterdag 23 oktober 2010 17:48 schreef Iuc het volgende:
Hay mates!
I'm now in England on my way to Folkestone
quote:Het is voor mij de eerste keer dat ik aan de andere kant van de plas ben met een voertuig wat ik zelf moet besturen.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:41 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Jij wel, ik ben nu thuis![]()
Al lijkt t mij best leuk om zo'n ritje te doen hoor
quote:Engeland vond ik altijd geweldig om te rijden (niet dat ik ooit in andere landen geweest ben, maar dat terzijdeOp zaterdag 23 oktober 2010 18:57 schreef Iuc het volgende:
[..]
Het is voor mij de eerste keer dat ik aan de andere kant van de plas ben met een voertuig wat ik zelf moet besturen.
Maar idd, het is best leuk! Alleen even wennen aan dat links rijden. Vooral die rotondes
quote:Op zaterdagavondOp zaterdag 23 oktober 2010 17:48 schreef Iuc het volgende:
Hay mates!
I'm now in England on my way to Folkestone
quote:Gourmetten doe je met kerstOp zaterdag 23 oktober 2010 19:55 schreef glasbak het volgende:
[..]
Op zaterdagavond
Ik zit bij m'n ouders, we zijn net klaar met gourmetten
quote:Klinkt als een framboos, die werkt alleen als ie er zin in heeftOp zaterdag 23 oktober 2010 23:05 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doe je als je er zin in hebt
quote:Ik zie er toch echt maar éénMet als gevolg dat de tweede aanhanger de gehele rechterrijstrook blokkeerde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ik dinsdagOp vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef Redbaron het volgende:
Je doet toch voor het uitstappen je parkeerrem erop?![]()
Ik hoef maandag pas weg ivm die rare rijverboden in F en D...
Als je er vanavond (zondag) heengaat heb je als vrachtwagenchauffeur nog een probleem aangezien het morgen ook nog een feestdag is en dus het rijverbod nog geldtquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:31 schreef Erasmo het volgende:
Vraagje aan de chauffeurs die vaak op Duitsland rijden; ik moet wat zaken regelen op De Lutte maar ik doe het liever vanavond dan morgen(ze gaan om 22.00 open ivm. het rijverbod).
Als ik er vanavond heen ga heb ik dan 100 truckers voor me in de wachtrij of valt het wel mee?
Ok succes ermeequote:Op zondag 31 oktober 2010 12:54 schreef Erasmo het volgende:
Da's waar ook ja... Zal na tienen even bellen of ze open zijn.
Ik ben overigens geen chauffeur maar laat een auto naar NL komen van buiten de EU dus moet de T1 papierwinkel op orde maken...
Dat had ik in de gaten, daardoor was ik ook binnen een half uur b.o.z. weer uitquote:Op maandag 1 november 2010 07:19 schreef vannelle het volgende:
Hier is er geen mist, weet je dat al vast.
Zekers.. Had er maar 1 klantje vanmorgen.. meestal zijn het er 2 of 3 in boz.. nu dus even nietquote:
Te lui om te typen, zeker op de mobiel zoals vanmorgenquote:Op maandag 1 november 2010 22:48 schreef Bartholomeus het volgende:
Jah. Zég dat dan ook, stelletje lamzakken
quote:b.a.z. wat zou dát zijn?Op maandag 1 november 2010 22:48 schreef Bartholomeus het volgende:
Jah. Zég dat dan ook, stelletje lamzakken
http://www.transport-onli(...)/index.php?news=1809quote:PEPINSTER(B) - Op de weg tussen Banneux en Verviers in België heeft een vrachtwagen maandagochtend 4.500 liter melk verloren. Dat meldt de brandweer van Pepinster.
De tankwagen was niet correct afgesloten en tussen Banneux en Verviers kwam de volledige vracht op de weg terecht. De chauffeur had niets in de gaten en omdat er weinig verkeer was, werd hij ook niet gewaarschuwd door andere weggebruikers.
De vrachtwagen trok een melkspoor van zo'n 15 kilometer. Volgens de brandweer is de melk op het wegdek net zo glad als olie. De spuitgasten krijgen hulp van de civiele bescherming om de melk op te ruimen meldt persbureau Belga.
Bron: http://www.lc.nl/frieslan(...)stolen-in-Heerenveenquote:Vrachtwagen met koperafval gestolen in Heerenveen
HEERENVEEN - Bij transportbedrijf Van Der Wal aan de Leeuwarderstraatweg in Heerenveen is zaterdag een vrachtwagencombinatie gestolen. De diefstal heeft vermoedelijk om ongeveer elf uur 's avonds plaatsgevonden.
De daders zijn via het raam de kantine binnengekomen om de sleutel van de vrachtwagen te bemachtigen. Daarna zijn ze er met de vrachtwagencombinatie, die geladen was met koperafval, vandoor gegaan.
Koper, zink, morgen weer een vracht aluminium aan de beurt?quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: http://www.lc.nl/frieslan(...)stolen-in-Heerenveen
Heb het vermoeden dat het de vrachtwagen van een chauffeur is die ik wel ken.
quote:Vrachtwagen te water in Nijkerk
NIJKERK - Tijdens het manoeuvreren van zijn vrachtwagencombinatie is dinsdagmorgen een chauffeur de controle over zijn voertuig verloren. De trekker belandde in de naast de fabriek gelegen Arkervaart en zijn oplegger kwam schuin omhoog op de kade te staan.
De chauffeur kon op het laatste moment nog zijn cabine verlaten.
Weet.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Iuc het volgende:
Lachen!
Gewoon door Duitsland rijden en 3FM luisteren.
Lang leve prepaid internet
quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Iuc het volgende:
Lachen!
Gewoon door Duitsland rijden en 3FM luisteren.
Lang leve prepaid internet
Dus jij luitstert in dat apenland Frankrijk ook naar de franse zenders?quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Een echte internationaal chauffeur luistert naar de zenders in dat land.
Duitsland heeft muziekzenders zat. In Zweden had ik het me kunnen voorstellen want daar heb ik nog nooit een fatsoenlijke radiozender gehoord.
Net over de grens vanuit Lille richting Parijs luister je NRJ. Dan kom je op de peage, daar luister je naar 107.7, vooral ook voor de fileinformatie rond Parijs. Als je Parijs voorbij bent kan je tot aan Bordeaux naar Cherie FM luisteren, en helemaal in het zuiden had ik ook nog een zender gevonden maar daar ben ik de naam ff van kwijt. In Spanje wordt het gekker, maar ergens hebben die ouderwets eenvoudige rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrradio eberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrica zendertjes ook wel weer wat. Alleen jammer dat ze meestal niet zo'n beste reikwijdte hebben dus je zit om de haverklap frequenties te wisselenquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Dus jij luitstert in dat apenland Frankrijk ook naar de franse zenders?
Mooi mijn laptopje aansluiten op de radio en mijn mp3 collectie luisteren.
In duitsland idd gewoon 1live of vanuit luxemburg RTL 93.3 of 97.0 luisteren
Alles leuk en aardig maar die franse zenders hebben geen reikwijdte idd, en daarbij is als ze 5nrs per uur draaien het veel is, nee dan liever mijn eigen muziek zonder dat franse gewauwel tussendoor wat ik toch niet kan verstaanquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:27 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Net over de grens vanuit Lille richting Parijs luister je NRJ. Dan kom je op de peage, daar luister je naar 107.7, vooral ook voor de fileinformatie rond Parijs. Als je Parijs voorbij bent kan je tot aan Bordeaux naar Cherie FM luisteren, en helemaal in het zuiden had ik ook nog een zender gevonden maar daar ben ik de naam ff van kwijt. In Spanje wordt het gekker, maar ergens hebben die ouderwets eenvoudige rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrradio eberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrica zendertjes ook wel weer wat. Alleen jammer dat ze meestal niet zo'n beste reikwijdte hebben dus je zit om de haverklap frequenties te wisselen
Op 107.7 is ieder kwartier fileinfo, dus daar praten ze relatief veel inderdaad. Op NRJ en Cherie FM is dat echt heel goed te doen. En Cherie kan je echt een heel teringeind luisteren hoorquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:31 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Alles leuk en aardig maar die franse zenders hebben geen reikwijdte idd, en daarbij is als ze 5nrs per uur draaien het veel is, nee dan liever mijn eigen muziek zonder dat franse gewauwel tussendoor wat ik toch niet kan verstaan
Afhankelijk willen zijn van je navigatiedingquote:Op zaterdag 6 november 2010 09:22 schreef Iuc het volgende:
Radio moeten luisteren voor de file info
Laptop staat aangesloten via de aux op de radio voor mijn mp3 collectie. En mijn navi heeft een dusdanig goed verkeersinformatiesysteem dat ie zelfs de grote verkeerscontroles aangeeft en of ik die dan wil ontwijken
In Frankrijk luister ik meestal naar FUN Radio of NRJ en als ik het kan ontvangen idd naar RTL 93.3 of 97.0quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Dus jij luitstert in dat apenland Frankrijk ook naar de franse zenders?
Mooi mijn laptopje aansluiten op de radio en mijn mp3 collectie luisteren.
In duitsland idd gewoon 1live of vanuit luxemburg RTL 93.3 of 97.0 luisteren
FUN heeft ook een redelijk groot bereik.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:40 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op 107.7 is ieder kwartier fileinfo, dus daar praten ze relatief veel inderdaad. Op NRJ en Cherie FM is dat echt heel goed te doen. En Cherie kan je echt een heel teringeind luisteren hoorBovendien vind ik het wel geinig, af en toe zo'n echte franse chanson tussendoor. Scheelt wel dat ik er amper of nooit kom natuurlijk, als je er iedere week zit kan ik me wel voorstellen dat de gein er een keer af gaat.
Kutchauffeurs ook altijd.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:10 schreef Erasmo het volgende:Zit alweer 3 uur te wachten bij de lutte omdat mijn autotransport vertraging heeft
Gezellig in het tukkerse landquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:10 schreef Erasmo het volgende:
Zit alweer 3 uur te wachten bij de lutte omdat mijn autotransport vertraging heeft
Nee, hij heeft niet ingehaald om de lieve fokkertjes niet te hinderen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:37 schreef Iuc het volgende:
[..]
Kutchauffeurs ook altijd.
Zeker een bal uit jus eten ofzo
Ik ben al een weekje van huis. Sta nu aan de Frans-Zwitserse grens weekend te maken. Als ik volgend weekend maar thuis ben, dan vind ik verder alles prima.quote:Op zondag 7 november 2010 15:26 schreef Redbaron het volgende:
En weer een weekje weg, kan om 14u vertrekken naar Lyon![]()
Volgende week vkaansie
Prepaid Webstick van de Aldi ¤ 1,95 per 24 uurquote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef Iuc het volgende:
Lachen!
Gewoon door Duitsland rijden en 3FM luisteren.
Lang leve prepaid internet
Je had toch werk? Hoezo ben je dat kwijt dan?quote:Op maandag 8 november 2010 18:19 schreef RealZeus het volgende:
Momenteel weer werkloos en het uzb verwacht dat het pas in het voorjaar weer aan trekt.
Enlighten me, waarom heb ik ooit mijn vrachtwagenrijbewijs willen halen?
Het was uitzendwerk, hè? Dan ben je als eerste de lul als het minder druk is.quote:Op maandag 8 november 2010 19:19 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je had toch werk? Hoezo ben je dat kwijt dan?
Mjah, dat klopt. Maar dat is niet alleen in de transportwereld zoquote:Op maandag 8 november 2010 19:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het was uitzendwerk, hè? Dan ben je als eerste de lul als het minder druk is.
Dat is waar. Maar het feit dat er hier qua werk nog steeds niks is maakt het niet beter. En natuurlijk het belachelijke CAO-bod van de werkgevers.quote:Op maandag 8 november 2010 20:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mjah, dat klopt. Maar dat is niet alleen in de transportwereld zo
quote:Op maandag 8 november 2010 18:19 schreef RealZeus het volgende:
Momenteel weer werkloos en het uzb verwacht dat het pas in het voorjaar weer aan trekt.
Enlighten me, waarom heb ik ooit mijn vrachtwagenrijbewijs willen halen?
Als jij nou eens ergens in het bos konijntjes gaat meppen hmm?quote:
Als het goed is wordt dat geabsorbeerd door de mensen die het nodig hebben; is een magisch iets, dat moet je niet willen begrijpenquote:Op maandag 8 november 2010 23:20 schreef Peter het volgende:
Ruim je het ook zelf veer op? Die troep...
Via welk netwerk gaat dat?quote:Op maandag 8 november 2010 17:58 schreef area51 het volgende:
[..]
Prepaid Webstick van de Aldi ¤ 1,95 per 24 uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FH 420 eev Globetrotter XL
quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:12 schreef Iuc het volgende:
btw, niet lachen hè!vanaf nu ben je officieel internationaal chauffeurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Dank jequote:Op dinsdag 9 november 2010 19:14 schreef densmee het volgende:
[..]
vanaf nu ben je officieel internationaal chauffeur
Oh god... Je hebt toch wel een beetje fatsoenlijke kwaliteit gekocht he? Of gewoon zo'n troep ding van de pomp, in zo'n blauwe All Ride verpakking?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:19 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dank je
Ergste is nog dat ik mijn hele cabine wil gaan bekleden
Het is niet echt mijn ding, nee.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:00 schreef Iuc het volgende:
Klote RZ.
Maar jij wil echt niet internationaal hè? Anders zou ik zeggen probeer het eens bij die groen/blauwe, je weer wel, die van NVO.
iig succes met het vinden van wéér een baan
quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:12 schreef Iuc het volgende:
btw, niet lachen hè!Nou alleen nog een nummerbord met naam voor je raam en een naakt wijf op je achterwand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nummerbord heb ik al besteldquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:16 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou alleen nog een nummerbord met naam voor je raam en een naakt wijf op je achterwand.
Het was pas stijl geweest als je een plaat met daarop de tekst:"Druppelkut" besteld had.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:46 schreef Iuc het volgende:
[..]
Nummerbord heb ik al besteld
Wordt wel een Zwitserse plaat, donkerblauw met links de Zwitserse vlag, dan mijn naam en vervolgens aan de rechterkant de Nederlandse vlag
@Bartholomeus: ik heb goed spul gekocht. Niet van die 'All Ride' rommel.
Waar kom je weg eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het is niet echt mijn ding, nee.
Uit de kop van Drenthe.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:48 schreef motaro het volgende:
[..]
Waar kom je weg eigenlijk?
(gewoon nieuwsgierig)
Een springer is een chauffeur zonder vaste auto. Die 'springt' dus in een beschikbare auto. Bijvoorbeeld de auto van een collega die toevallig een dagje vrij is.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:32 schreef Tha_T het volgende:
Ik heb ooit (inmiddels 6 jaar terug lol) mijn vrachtwagenchauffeur papieren wel gehaald maar er nooit iets mee gedaan. Nu was ik aan het kijken of daar nog iets mee valt te doen in de trant van bijbaan, nu is dat niets geworden (De ervaring nekt me). Maar nu zag ik bij een bedrijf waar ik niet kan solliciteren de term springchauffeur staan. Wat moge dat betekenen? Oproep ofzo?
Dacht al zoiets maar dank je voor de bevestigingquote:Op woensdag 10 november 2010 14:15 schreef Iuc het volgende:
[..]
Een springer is een chauffeur zonder vaste auto. Die 'springt' dus in een beschikbare auto. Bijvoorbeeld de auto van een collega die toevallig een dagje vrij is.
Lang leve het internationaal transportquote:Op donderdag 11 november 2010 20:33 schreef Iuc het volgende:
Ik baal
Ik sta nu nog in het zuiden van Zwitserland met nog 2 losadressen op de wagen, met nog een laadadres in het vooruitzicht maar ik moet morgenavond thuis zijn.
Dat gaat nooit
Internationaal is wel wat ik wil doenquote:Op vrijdag 12 november 2010 06:41 schreef glasbak het volgende:
[..]
Lang leve het internationaal transport![]()
![]()
Toch ben ik blij met m'n (toch wel krappe) dagcabine
Wat voor een ongelofelijke klapjostie verzint zoiets dan ook? Niet voor niks dat minimaal 1/5e van de lading op de trekas moet rustenquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:24 schreef Iuc het volgende:
Nieuwe update:
Lading:
1 aggregaat van 8 ton (4,5m)
1 heiblok met hydroliek van 9 ton (2,8m)
Positionering op de oplegger:
Zo ver mogelijk naar achteren tegen de deuren want dan hou ik voor 5,5 meter over om bij te laden. 1,5 ton glasbox.
Gevolg:
Totaal geen druk op de trekas
Resultaat:
Luc belt baas met mededeling dat ie kan vergeten dat ik zo ooit zal gaan rijden!
Je ziet het onderweg zoveel meer he.. Lijkt mij ook niet heel veilig inderdaad!quote:Op maandag 15 november 2010 06:47 schreef glasbak het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ce=profile_multiline
Laptop in beslag nemen was beter op z'n plaats...
Ben jij wel eens thuis?quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Iuc het volgende:
Wat een stilte hier.
Ben weer ff in nederland. Zo lossen op Schiphol en dan door naar IJmuiden. Moet om half 6 de boot naar Newcastle hebben
17 uur op de partyboot
Ik ben nu thuisquote:Op zaterdag 20 november 2010 13:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ben jij wel eens thuis?![]()
Als ik het hier zo lees woon je onderhand in die Daf,
quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:23 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik ben nu thuis
lekker in m'n cabine
Dat zie je echt zó ontzettend vaak, van die lui die vinden dat ze er wel overheen kunnen kijken! En niet alleen laptops, ook bakken vol CD's, koffiezetters, pennenbakken, documentenhouders, aftermarket dashboardtafels ter grootte van een voetbalveld en wat dies meer zij kom je tegen. Hoog tijd inderdaad dat ze daar eens wat aan gaan doen!quote:Op maandag 15 november 2010 06:47 schreef glasbak het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ce=profile_multiline
Laptop in beslag nemen was beter op z'n plaats...
Vlaggetjes, je vergeet de vlaggetjes!!!!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:14 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat zie je echt zó ontzettend vaak, van die lui die vinden dat ze er wel overheen kunnen kijken! En niet alleen laptops, ook bakken vol CD's, koffiezetters, pennenbakken, documentenhouders, aftermarket dashboardtafels ter grootte van een voetbalveld en wat dies meer zij kom je tegen. Hoog tijd inderdaad dat ze daar eens wat aan gaan doen!
Valt onder : wat dies meer zijquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Vlaggetjes, je vergeet de vlaggetjes!!!!
Dat hoeft geen probleem te zijn, met name in de Scania's is over zo'n ding in het midden wel goed heen te kijken. In een grijs verleden toen ik met een 4-serie reed, had ik ook zo'n ding. Maar in een Daf bijvoorbeeld heb je een prachtig vak midden op je dashboard waar je dingen als papieren, kaarten, sleutels etc prachtig kwijt kan. En dan nóg zijn er lui die er een palletstelling achtig ding bovenop zetten dat ook de schuine stukken bedekt, zodat je nóg meer zut kwijt kunt. Probleem is alleen dat het zicht naar voor in een Daf toch al niet heel riant is, en het daardoor nóg minder wordt. Helemaal als er dan aan de bijrijderskant ook nog zo'n tafeltje zit, is op een rotonde het fietspad c.q. de daarop rijdende fietsers niet meer te zienquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:47 schreef Redbaron het volgende:
Ik heb ook een dashboardtafel, 2 zelfs en ook een pennenbakje, en dan ook nog een raamband met franjes
zie een paar reacties hierboven wat voor auto ik rijdtquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat hoeft geen probleem te zijn, met name in de Scania's is over zo'n ding in het midden wel goed heen te kijken. In een grijs verleden toen ik met een 4-serie reed, had ik ook zo'n ding. Maar in een Daf bijvoorbeeld heb je een prachtig vak midden op je dashboard waar je dingen als papieren, kaarten, sleutels etc prachtig kwijt kan. En dan nóg zijn er lui die er een palletstelling achtig ding bovenop zetten dat ook de schuine stukken bedekt, zodat je nóg meer zut kwijt kunt. Probleem is alleen dat het zicht naar voor in een Daf toch al niet heel riant is, en het daardoor nóg minder wordt. Helemaal als er dan aan de bijrijderskant ook nog zo'n tafeltje zit, is op een rotonde het fietspad c.q. de daarop rijdende fietsers niet meer te zien
Nog onhandig, om daar op te kijken moet je je hele hoofd verdraaien. Met zo'n klein ding voor het raam zie je in je ooghoeken tenminste nog wat, als je naar je cabinevloer zit te koekeloeren zie je die dakduif die hem er op het laatste moment nog ff voor smijt écht niet meerquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:59 schreef Redbaron het volgende:
[..]
zie een paar reacties hierboven wat voor auto ik rijdt![]()
Maar er zijn inderdaad mensen die het te gek maken, als ik bijvoorbeeld navi op de laptop wil gebruiken staat deze op de vloer...
Lezen is een kunst hequote:Op zaterdag 20 november 2010 21:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nog onhandig, om daar op te kijken moet je je hele hoofd verdraaien. Met zo'n klein ding voor het raam zie je in je ooghoeken tenminste nog wat, als je naar je cabinevloer zit te koekeloeren zie je die dakduif die hem er op het laatste moment nog ff voor smijt écht niet meer
Ik snap sowieso de meerwaarde niet van zo'n laptop tijdens het rijden. Vroeger deden ze het gewoon met kaarten en een stratenboek! Niet dat dat ideaal was, maar het geeft wel aan dat het écht zonder kan. Sterker nog, ik heb nog nooit anders dan een doodnormaal tomtommetje gebruikt, en nooit ergens problemen gehad. En vele collega's met mij.
En kom nou niet aan met binnensteden, wij doen niks anders. Hartje Parijs/Berlijn/Stuttgart/München/Amsterdam is niks nieuws
En daar is ook niks mis mee, maar tijdens het rijden moet zo'n ding gewoon dicht vind ik. Tijdens het rijden moet je op de weg letten, niet op een laptopscherm kijken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:12 schreef Redbaron het volgende:
Ik vind het bij sommige auto's best mooi staan, maar of het altijd even praktisch is vraag ik me inderdaad af.
Ik kan op sommige momenten niet zonder laptop, maar deze gebruik ik zelden tot nooit onder het rijden.
Als ik daar een adres op opzoek is het op het moment dat ik stilsta..
Om nog eens een voorbeeld te noemen...quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En daar is ook niks mis mee, maar tijdens het rijden moet zo'n ding gewoon dicht vind ik. Tijdens het rijden moet je op de weg letten, niet op een laptopscherm kijken.
Overigens is de navigatietoepassing nog relatief onschuldig, ik heb er ook eens 1 ingehaald die gewoon een film aan had staan onder het rijden
Ook gerust goed voor een fietser inderdaad, maar nog altijd wat anders dan een complete laptopquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:25 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Om nog eens een voorbeeld te noemen...
Kijk eens hoe en waar de gemiddelde automobilist zn navigatiesysteem op de ruit plaatst![]()
Het liefst midden onder de binnenspiegel
in verhouding is het hetzelfdequote:Op zaterdag 20 november 2010 21:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ook gerust goed voor een fietser inderdaad, maar nog altijd wat anders dan een complete laptop
Achter een tomtommetje kan ik anders geen complete vrachtwagen kwijt, achter een laptop welquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:38 schreef Redbaron het volgende:
[..]
in verhouding is het hetzelfde
zo'n tomtom xxxxxl welquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:40 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Achter een tomtommetje kan ik anders geen complete vrachtwagen kwijt, achter een laptop wel
Dat mocht bij mijn vorige werkgever niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Edit: nog zo'n mooie: die gasten die de gordijntjes half dicht hebben onder het rijden. Want dat staat zo lekker knus. OfzoAlsof dat glas er in zit voor de mooiigheid in plaats van om er doorheen te kunnen kijken
![]()
Midden onder de spiegel is irri, maar het kan nog erger...quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:25 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Om nog eens een voorbeeld te noemen...
Kijk eens hoe en waar de gemiddelde automobilist zn navigatiesysteem op de ruit plaatst![]()
Het liefst midden onder de binnenspiegel
MedionMobile/Aldi gaat via E-plus (=KPN) , ook een mogelijkheid is Congstar, een webstick inclusief nummer is verkrijgbaar bij Real voor ¤ 19.95, tarief ¤ 2,49 per kalenderdag, beltegoed bij elke Shellpomp.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:02 schreef Iuc het volgende:
[..]
Via welk netwerk gaat dat?
Want ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de dekking van Vodafone.
Ik ben ook geladen voor Denemarken.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Redbaron het volgende:
Het is best rustig hier, staat iedereen vast in de sneeuw ofzo?
Ik heb een weekje Frankrijk met sneeuw gehad, en maandag mag ik naar Denemarken, regio Arhus
Gezellig, misschien zien we elkaar wel onderweg...ik mag maandag om 02.00u wegquote:
Dat is iets eerder als dat ik weg mag.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:43 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Gezellig, misschien zien we elkaar wel onderweg...ik mag maandag om 02.00u weg
Dat is niet handig, ik had van de week de Scania bij me omdat de Volvo maandag de hele dag in de garage stond ivm apk en onderhoud.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:17 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat is iets eerder als dat ik weg mag.
Eerst moet de auto naar de garage. Krijg nieuwe accu's. Vandeweek met -12 waren ze dood
Vd Bosch uit Erp?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:46 schreef elbiondoitalia het volgende:
hallo ieder
zal ik me ook eens voorstellen
marcel woonachtig in de buurt van verona waar ik werk bij een italiaans transportbedrijf.
mijn werk is het intermodale containervervoer (container"s komen op de tein vanuit nederland secu duitsland.)
ik ben hier al dik 10 jaar woonachtig (italie) ben begonnen bij de waard transport en daarna bij van den bosch transport .hierdoor zat ik altijd in italie dus woon en werk hier met zeer veel plezier .,plus heb een voordeel dat ik weinig in de truck slaap (das niet echt wat ik wil)
Ik noemde mijzelf altijd professioneel zwerverquote:Op donderdag 9 december 2010 07:06 schreef Iuc het volgende:
Hey elbiondoitalia, welkom
Ik ben Luc, werk in Zwitserland, woon in Nederland. Sta nu te overnachten op de 81 net voorbij Heilbronn
Nou ja, woon in Nederland.... Meer in de cabine.
Het wordt leuker!quote:Op donderdag 9 december 2010 20:17 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik noemde mijzelf altijd professioneel zwerver
In deze tijd van het jaar moet je daarom altijd zorgen voor wat te eten en te drinken in de autoquote:Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef Iuc het volgende:
[..]
Het wordt leuker!
Let op:
Ingesneeuwd in voormalig oost Duitsland
quote:Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef Iuc het volgende:
[..]
Het wordt leuker!
Let op:
Ingesneeuwd in voormalig oost Duitsland
Enquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:54 schreef wesleycool het volgende:
hier kopen wij altijd dieselolie: [ afbeelding ]
Lag zeker aan het weer weer?quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:42 schreef Redbaron het volgende:
ook weer ff terug, wat een week weer
het weer heb ik geen problemen mee, de gendarmerie die snelwegen afsluit voor vrachtverkeer en mensen die niet in deze omstandigheden kunnen rijden meerquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:09 schreef Iuc het volgende:
[..]
Lag zeker aan het weer weer?
Ik heb lekker gereden in de sneeuw de afgelopen paar weken. Vooral oost Duitsland was leuk
Ja, erg is dat.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef Iuc het volgende:
Mensen kunnen over het algemeen niet rijden.
Zodra er een regenbuitje dreigt of een sneeuwvlokje valt stapt men massaal op het rempedaal en gaan ze 30 rijden op de snelweg
Ik zeg: Laat die gendarmerie de snelweg maar afsluiten voor het personenverkeer en laat de professional gewoon rijden, Die weet tenminste waar hij mee bezig is. 14.gif
ik hoop voor je dat je niet op de afdeling van automaat bakken werkt.quote:Op maandag 20 december 2010 22:46 schreef Bartjes het volgende:
Mag je ook reageren als je werkt bij een fabrikant van vrachtwagens (in het zuiden van het land). Welke zou dat nou zijn?
Ik ben dus Bart, geen chauffeur, maar werk mee op de afdeling productontwikkeling. En dan nog specifiek de software.
Dus niet echt niet iets te maken met het rijdende gedeelte van de vrachtwagen en rijd er zelf ook niet in. Maarja ook weleens leuk om te horen wat de chauffeurs nou van de producten vinden, dus laat maar eens horen...
Dat dusquote:Op maandag 20 december 2010 22:49 schreef densmee het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat je niet op de afdeling van automaat bakken werkt.
Interessant.quote:Op maandag 20 december 2010 22:46 schreef Bartjes het volgende:
Mag je ook reageren als je werkt bij een fabrikant van vrachtwagens (in het zuiden van het land). Welke zou dat nou zijn?
Ik ben dus Bart, geen chauffeur, maar werk mee op de afdeling productontwikkeling. En dan nog specifiek de software.
Dus niet echt niet iets te maken met het rijdende gedeelte van de vrachtwagen en rijd er zelf ook niet in. Maarja ook weleens leuk om te horen wat de chauffeurs nou van de producten vinden, dus laat maar eens horen...
Geef dan in elk geval even aan je collega's die de software voor de automaten ontwikkelen door dat ze eens op cursus moeten bij Volvo. Vorige week zo'n gare Daf meegehad, er had net zo goed een handbak in kunnen zitten want ik bleef ingrijpen omdat het kreng niet terug schakelde. Afgelopen week een Volvo mee gehad: het schakelt sneller, het schakelt op het goede moment en het trekt nog eens beter.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:55 schreef Bartjes het volgende:
* Bartjes duikt in een schuilkelder, dom van me om dat maarzo op een forum te zetten natuurlijk.
En nee ik doe niet de software voor de automaten.een ook de boordcomputer niet.
Elke bak is anders de ene schakelt bij het minste of geringste terug als een zenuwpees. De andere trekt elke versnelling door tot 2500.. En schakelen zelf is ook niet bepaald vlot.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Geef dan in elk geval even aan je collega's die de software voor de automaten ontwikkelen door dat ze eens op cursus moeten bij Volvo. Vorige week zo'n gare Daf meegehad, er had net zo goed een handbak in kunnen zitten want ik bleef ingrijpen omdat het kreng niet terug schakelde. Afgelopen week een Volvo mee gehad: het schakelt sneller, het schakelt op het goede moment en het trekt nog eens beter.
zeik niet man!quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:37 schreef Iuc het volgende:
Gisteren iets na half 5 's avonds België ingereden via Luxemburg. Rij ik vol een rijverbod in op de E411
Met dank aan de pliesie en wat sneeuwschuivers heb ik er slechts 7,5 uur over gedaan om in Antwerpen te geraken
En nu rij ik net bij Breda de file in uiteraard. Welkom in Nederland
Nou weten we nog niet aan welke software jij wel werkt?quote:Op maandag 20 december 2010 22:46 schreef Bartjes het volgende:
Mag je ook reageren als je werkt bij een fabrikant van vrachtwagens (in het zuiden van het land). Welke zou dat nou zijn?
Ik ben dus Bart, geen chauffeur, maar werk mee op de afdeling productontwikkeling. En dan nog specifiek de software.
Dus niet echt niet iets te maken met het rijdende gedeelte van de vrachtwagen en rijd er zelf ook niet in. Maarja ook weleens leuk om te horen wat de chauffeurs nou van de producten vinden, dus laat maar eens horen...
Waarom is de boordcomputer niet op het stuur te bedienen?quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:33 schreef kiwiholland het volgende:
[..]
Nou weten we nog niet aan welke software jij wel werkt?
Bartje waarom staat die Hillholder niet constant aan en waarom zit dat knopje niet naast de handrem ?
Bartje waarom zit die tacho niet onder de radio ingebouwd ?
Bartje waarom is die kickdown eruit gehaald ?
Bartje zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Dat kan niet. Daar zitten de knopjes van de cruise en van de telefoon (waar ik niks aan heb omdat er geen telefoon in zitquote:Op zaterdag 25 december 2010 13:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Waarom is de boordcomputer niet op het stuur te bedienen?
O ja Bartje kan dat geluid van die telefoon verbeterd worden ?quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:50 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat kan niet. Daar zitten de knopjes van de cruise en van de telefoon (waar ik niks aan heb omdat er geen telefoon in zit)
Bij Volvo kan het ook, middels een stengel aan het stuur. Ok, dat hebben ze wel begrepen bij Daf:"Laten we de stengel van de versnellingsbak maar aan het stuur maken, want die zullen de chauffeurs nog vaak gebruiken."quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:50 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat kan niet. Daar zitten de knopjes van de cruise en van de telefoon (waar ik niks aan heb omdat er geen telefoon in zit)
Mooi hè?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef Iuc het volgende:
Hoi
Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Vele veilige kilometers!
Leuk joh, dat nieuwe rijden
Denk je dat er dan niks mis kan gaan, wordt de auto (oplegger) afgekeurd omdat ie te weinig remvermogen heeft.
Verglaasde blokken omdat ze nooit gebruikt worden
Ik heb de automatische motorrem maar uitgezet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mooi hè?![]()
Het is inderdaad beter om af en toe wel even te remmen en soms ook even hard te remmen, dan blijft die systeem beter gangbaar.
Dat is nou zo'n Duits kwaliteitsproduct dat wordt geleverd onder de naam Mercedes-Benzquote:Op maandag 10 januari 2011 12:13 schreef blup het volgende:
http://www.nufoto.nl/foto(...)wagen-in-vorden.html
wtf is dit voor koreaanse cabine? dondert compleet uit elkaar.
Aan de rechter kant zit een arm om de huisvuilcontainers mee te legen, you do the mathquote:Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef vannelle het volgende:
Wat een ding...........
Sowieso ongeschikt voor de stad ivm overhang van de voorkant, meesturende achteras helpt niet echt imho.
Nou boe.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Aan de rechter kant zit een arm om de huisvuilcontainers mee te legen, you do the math
welke atoomschuilkelder zit je op dit moment, of mag je van paccar je zelf hier niet meer begevenquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:55 schreef Bartjes het volgende:
* Bartjes duikt in een schuilkelder, dom van me om dat maarzo op een forum te zetten natuurlijk.
En nee ik doe niet de software voor de automaten.een ook de boordcomputer niet.
Blaal de gekstequote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:12 schreef Iuc het volgende:
Stond vanochtend om 11 uur al stil in Berlijn. Kan morgenvroeg pas laden op Tempelhof.
Beursmateriaal wat maandag in Bladel gelost moet worden.
Ik denk dat ik daar ff pauze ga houdenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:15 schreef densmee het volgende:
[..]
Blaal de gekste
wil lekker dicht bij de pruimboom
Het is nog steeds mooiquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:22 schreef Xantalien het volgende:
Vrachtwagens.Mijn pa was vrachtwagenchauffeur. Heb het altijd al mooi gevonden, ging in het weekend ook altijd met pa mee.
Weet ik, maar helaas rijdt pa nu niet meer op een vrachtwagen.quote:
Oud nieuws?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:39 schreef Ridocar het volgende:
Dat wordt weer bijscholen: http://www.cbr.nl/10474.pp
En je zuurverdiende chauffeursdiploma mag bij het grof vuil.![]()
Maar natuurlijk geldt dit niet voor Polen.
10u is 2 dagen, als je nationaal rijd niet zo'n probleem maar ga je zoals mij en vele anderen de grens over gaat dit wat lastigerquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:26 schreef Tha_T het volgende:
En daarnaast. Als je niet beroepsmatig een vrachtwagen bestuurd is code 95 helemaal niet van toepassing dus die hoef je dan ook niet te halen. Helemaal waardeloos is het papiertje niet meer geworden dus. En wat zijn nou 10 uurtjes op een heel jaar?
Ik snap waar je vandaan komt maar dat is natuurlijk ook een beetje voor de werkgever uiteraard. Heb zelf ook een tijdje buiten de landsgrenzen gereden en ik begrijp hoe het gaat maar als jij je code 95 niet kan halen is de chef een chauffeur kwijt en dat is veel duurder. Nogmaals, ik snap helemaal hoe jij er tegenaan kijkt maar het is natuurlijk ook een beetje aan de werkgeverquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:27 schreef Redbaron het volgende:
[..]
10u is 2 dagen, als je nationaal rijd niet zo'n probleem maar ga je zoals mij en vele anderen de grens over gaat dit wat lastiger
flinke boom ontworteld... daar iedere andere cabine ook niet zo smakelijk bij gelegen...quote:Op maandag 10 januari 2011 12:13 schreef blup het volgende:
http://www.nufoto.nl/foto(...)wagen-in-vorden.html
wtf is dit voor koreaanse cabine? dondert compleet uit elkaar.
Ja, dat is ook waar.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:17 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik snap waar je vandaan komt maar dat is natuurlijk ook een beetje voor de werkgever uiteraard. Heb zelf ook een tijdje buiten de landsgrenzen gereden en ik begrijp hoe het gaat maar als jij je code 95 niet kan halen is de chef een chauffeur kwijt en dat is veel duurder. Nogmaals, ik snap helemaal hoe jij er tegenaan kijkt maar het is natuurlijk ook een beetje aan de werkgever
quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:40 schreef accidentje het volgende:
Ha chauffeurs,
Helaas ik ben maar een corsarijdertje, maar ik heb wel een dringende vraag aan jullie. Is er iemand die regelmatig naar zuid Frankrijk rijdt? Beslist wel! Het is al een behoorlijke tijd geleden, maar op woensdag 19 augustus 2009 om 11.00 uur, hebben wij een aanrijding gehad. Een Francaise reed achter op onze auto met vouwwagen. meer dan 10.000 euro schade auto en vouwwagen total loss. en we waren wa verzekerd. En nu heeft de Franse rechtbank beslist dat wij zelf schuld hebben, omdat wij de auto voor ons zouden hebben aangereden. Complete kolder, maar wij kunnen fluiten naar ons geld.
Is er misschien iemand van jullie die mogelijk de aanrijding heeft zien gebeuren, en voor ons zou willen getuigen?? Er was rond die tijd veel verkeer op de weg, en ook Nederlandse chauffeurs dus ik heb hoop dat er iemand is die kan helpen.
Dat dan maar; dat gaat heeeeel lastig worden vrees ik; je moet het maar net ff onthouden hebbenquote:
Dank je wel!! ik ga het gelijk ook proberen, hoop toch echt dat er iemand is.... zal wel lastig worden idd.quote:
We moeten toch eens wat harder doorposten hier want de OP stamt uit oktober vorig jaar.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:27 schreef Redbaron het volgende:
Goh er zit nog een beetje leven in dit topic
oa jij bent de binnenlandchauf met genoeg tijdquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:36 schreef glasbak het volgende:
[..]
We moeten toch eens wat harder doorposten hier want de OP stamt uit oktober vorig jaar.
Tijd voor deeltje 17 dus.. Hoeveel maanden zal het duren voordat die vol is?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:34 schreef Redbaron het volgende:
[..]
oa jij bent de binnenlandchauf met genoeg tijd
Maar t topic zit toch bijna vol...
hangt er van af of er weer op iemand gegeilt word.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef glasbak het volgende:
[..]
Tijd voor deeltje 17 dus.. Hoeveel maanden zal het duren voordat die vol is?
Misschien dat druppel nog eens langs komt wippenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef glasbak het volgende:
[..]
Tijd voor deeltje 17 dus.. Hoeveel maanden zal het duren voordat die vol is?
Hey!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:57 schreef Barcaconia het volgende:
Jij kon zowat iedere dag een andere vent batsen, nietwaar?
Kun je goed staan! redelijke koffie en enorme schnitzelsquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:04 schreef Iuc het volgende:
Ik sta nu op een autohof in zuid duitsland. In Binzen
Wanneer kom je weer hier in de buurt? Kunnen we weer ff een bakje koffie drinken, vond het wel gezellig toen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:04 schreef Iuc het volgende:
Ik sta nu op een autohof in zuid duitsland. In Binzen
Dat was het zeker!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wanneer kom je weer hier in de buurt? Kunnen we weer ff een bakje koffie drinken, vond het wel gezellig toen.
Nah ja, laat maar weten wanneer je weer in de buurt bent.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:36 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat was het zeker!
Alleen kom ik erg weinig in NL met deze baas. Er staat wel een NL vlag achterop maar daar is dan ook ongeveer alles mee gezegd
Afgelopen week even vanuit noord Frankrijk naar Sint-Oedenrode gereden om 2 bomen te laden om vervolgens meteer terug te rijden naar Nyon in Zwitserland.
Tja, rechtstandig kan ik ze wel vervoeren maar dan zijn alle viaducten te laagquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hahaha, een echte chauffeur aan het woord, lang ipv hoog.
Eén tip: leer een vak. Als je daarna nog altijd chauffeur wil worden, ga dan vooral je gang. Maar zorg voor een plan B, want de lol van het chauffeuren gaat er hárd af. Been there, done that, en alle leeftijdsgenoten die het ook ooit graag wilden denken er precies hetzelfde over.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:38 schreef stefkee3 het volgende:
Hallo,
Ik begin vanaf volgend schooljaar aan een (mbo) bbl opleiding chauffeur goederenvervoer
![]()
Aangezien mijn opa, mijn vader en mijn stiefvader allemaal al jaren achter het stuur hebben gezeten, kon dit voor mij dus niet achterblijven![]()
Mijn vraag: Ben ik hier al welkom, of moet ik nog zo een 2 jaar wachten
?
Ik doe nu de opleiding logistiek medewerker, als "backup", heb hiervoor ook nog 2 jaar in het hoveniersvak gezeten, dus nog genoeg backup's.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Eén tip: leer een vak. Als je daarna nog altijd chauffeur wil worden, ga dan vooral je gang. Maar zorg voor een plan B, want de lol van het chauffeuren gaat er hárd af. Been there, done that, en alle leeftijdsgenoten die het ook ooit graag wilden denken er precies hetzelfde over.
En tóch he.... het blijft trekken
Welkomquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:38 schreef stefkee3 het volgende:
Hallo,
Ik begin vanaf volgend schooljaar aan een (mbo) bbl opleiding chauffeur goederenvervoer
![]()
Aangezien mijn opa, mijn vader en mijn stiefvader allemaal al jaren achter het stuur hebben gezeten, kon dit voor mij dus niet achterblijven![]()
Mijn vraag: Ben ik hier al welkom, of moet ik nog zo een 2 jaar wachten
?
Hehe, ik heb me al ingeschreven voor m'n opleiding, dus er is al geen weg terugquote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:51 schreef Iuc het volgende:
[..]
Welkom
Laat je niks wijs maken door dat verzuurde volk hier en leef je droom!
Als jij dat wilt: gewoon doen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:56 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Hehe, ik heb me al ingeschreven voor m'n opleiding, dus er is al geen weg terug
That's the motivation (smiley thumbs up)quote:Op zondag 13 februari 2011 00:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als jij dat wilt: gewoon doen.
Alsof een stucadoor, een metselaar, een planner, een bakker, een pedicure of wie dan ook het beste beroep ter wereld hebben.
Er is voor elk wat wils en als je iets wilt moet je er voor gaan!!
Je begeeft je op glad ijs! Het topic is nog niet volquote:Op zondag 13 februari 2011 20:24 schreef stefkee3 het volgende:
Aangezien we al op 12 zitten heb ik maar een vervolg gemaakt:
we gaan dus hier verder!
sukkelquote:Op zondag 13 februari 2011 20:24 schreef stefkee3 het volgende:
Aangezien we al op 12 zitten heb ik maar een vervolg gemaakt:
we gaan dus hier verder!
Njetquote:Op zondag 13 februari 2011 20:24 schreef stefkee3 het volgende:
Aangezien we al op 12 zitten heb ik maar een vervolg gemaakt:
we gaan dus hier verder!
Wil je dat dan ?quote:Op zondag 13 februari 2011 21:09 schreef glasbak het volgende:
Die gaat net als Bartjes gillend weg en komt nooit meer terug na deze reacties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |