Enquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:54 schreef wesleycool het volgende:
hier kopen wij altijd dieselolie: [ afbeelding ]
Lag zeker aan het weer weer?quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:42 schreef Redbaron het volgende:
ook weer ff terug, wat een week weer
het weer heb ik geen problemen mee, de gendarmerie die snelwegen afsluit voor vrachtverkeer en mensen die niet in deze omstandigheden kunnen rijden meerquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:09 schreef Iuc het volgende:
[..]
Lag zeker aan het weer weer?
Ik heb lekker gereden in de sneeuw de afgelopen paar weken. Vooral oost Duitsland was leuk
Ja, erg is dat.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef Iuc het volgende:
Mensen kunnen over het algemeen niet rijden.
Zodra er een regenbuitje dreigt of een sneeuwvlokje valt stapt men massaal op het rempedaal en gaan ze 30 rijden op de snelweg
Ik zeg: Laat die gendarmerie de snelweg maar afsluiten voor het personenverkeer en laat de professional gewoon rijden, Die weet tenminste waar hij mee bezig is. 14.gif
ik hoop voor je dat je niet op de afdeling van automaat bakken werkt.quote:Op maandag 20 december 2010 22:46 schreef Bartjes het volgende:
Mag je ook reageren als je werkt bij een fabrikant van vrachtwagens (in het zuiden van het land). Welke zou dat nou zijn?
Ik ben dus Bart, geen chauffeur, maar werk mee op de afdeling productontwikkeling. En dan nog specifiek de software.
Dus niet echt niet iets te maken met het rijdende gedeelte van de vrachtwagen en rijd er zelf ook niet in. Maarja ook weleens leuk om te horen wat de chauffeurs nou van de producten vinden, dus laat maar eens horen...
Dat dusquote:Op maandag 20 december 2010 22:49 schreef densmee het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat je niet op de afdeling van automaat bakken werkt.
Interessant.quote:Op maandag 20 december 2010 22:46 schreef Bartjes het volgende:
Mag je ook reageren als je werkt bij een fabrikant van vrachtwagens (in het zuiden van het land). Welke zou dat nou zijn?
Ik ben dus Bart, geen chauffeur, maar werk mee op de afdeling productontwikkeling. En dan nog specifiek de software.
Dus niet echt niet iets te maken met het rijdende gedeelte van de vrachtwagen en rijd er zelf ook niet in. Maarja ook weleens leuk om te horen wat de chauffeurs nou van de producten vinden, dus laat maar eens horen...
Geef dan in elk geval even aan je collega's die de software voor de automaten ontwikkelen door dat ze eens op cursus moeten bij Volvo. Vorige week zo'n gare Daf meegehad, er had net zo goed een handbak in kunnen zitten want ik bleef ingrijpen omdat het kreng niet terug schakelde. Afgelopen week een Volvo mee gehad: het schakelt sneller, het schakelt op het goede moment en het trekt nog eens beter.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:55 schreef Bartjes het volgende:
* Bartjes duikt in een schuilkelder, dom van me om dat maarzo op een forum te zetten natuurlijk.
En nee ik doe niet de software voor de automaten.een ook de boordcomputer niet.
Elke bak is anders de ene schakelt bij het minste of geringste terug als een zenuwpees. De andere trekt elke versnelling door tot 2500.. En schakelen zelf is ook niet bepaald vlot.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Geef dan in elk geval even aan je collega's die de software voor de automaten ontwikkelen door dat ze eens op cursus moeten bij Volvo. Vorige week zo'n gare Daf meegehad, er had net zo goed een handbak in kunnen zitten want ik bleef ingrijpen omdat het kreng niet terug schakelde. Afgelopen week een Volvo mee gehad: het schakelt sneller, het schakelt op het goede moment en het trekt nog eens beter.
zeik niet man!quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:37 schreef Iuc het volgende:
Gisteren iets na half 5 's avonds België ingereden via Luxemburg. Rij ik vol een rijverbod in op de E411
Met dank aan de pliesie en wat sneeuwschuivers heb ik er slechts 7,5 uur over gedaan om in Antwerpen te geraken
En nu rij ik net bij Breda de file in uiteraard. Welkom in Nederland
Nou weten we nog niet aan welke software jij wel werkt?quote:Op maandag 20 december 2010 22:46 schreef Bartjes het volgende:
Mag je ook reageren als je werkt bij een fabrikant van vrachtwagens (in het zuiden van het land). Welke zou dat nou zijn?
Ik ben dus Bart, geen chauffeur, maar werk mee op de afdeling productontwikkeling. En dan nog specifiek de software.
Dus niet echt niet iets te maken met het rijdende gedeelte van de vrachtwagen en rijd er zelf ook niet in. Maarja ook weleens leuk om te horen wat de chauffeurs nou van de producten vinden, dus laat maar eens horen...
Waarom is de boordcomputer niet op het stuur te bedienen?quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:33 schreef kiwiholland het volgende:
[..]
Nou weten we nog niet aan welke software jij wel werkt?
Bartje waarom staat die Hillholder niet constant aan en waarom zit dat knopje niet naast de handrem ?
Bartje waarom zit die tacho niet onder de radio ingebouwd ?
Bartje waarom is die kickdown eruit gehaald ?
Bartje zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Dat kan niet. Daar zitten de knopjes van de cruise en van de telefoon (waar ik niks aan heb omdat er geen telefoon in zitquote:Op zaterdag 25 december 2010 13:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Waarom is de boordcomputer niet op het stuur te bedienen?
O ja Bartje kan dat geluid van die telefoon verbeterd worden ?quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:50 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat kan niet. Daar zitten de knopjes van de cruise en van de telefoon (waar ik niks aan heb omdat er geen telefoon in zit)
Bij Volvo kan het ook, middels een stengel aan het stuur. Ok, dat hebben ze wel begrepen bij Daf:"Laten we de stengel van de versnellingsbak maar aan het stuur maken, want die zullen de chauffeurs nog vaak gebruiken."quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:50 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat kan niet. Daar zitten de knopjes van de cruise en van de telefoon (waar ik niks aan heb omdat er geen telefoon in zit)
Mooi hè?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef Iuc het volgende:
Hoi
Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Vele veilige kilometers!
Leuk joh, dat nieuwe rijden
Denk je dat er dan niks mis kan gaan, wordt de auto (oplegger) afgekeurd omdat ie te weinig remvermogen heeft.
Verglaasde blokken omdat ze nooit gebruikt worden
Ik heb de automatische motorrem maar uitgezet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mooi hè?![]()
Het is inderdaad beter om af en toe wel even te remmen en soms ook even hard te remmen, dan blijft die systeem beter gangbaar.
Dat is nou zo'n Duits kwaliteitsproduct dat wordt geleverd onder de naam Mercedes-Benzquote:Op maandag 10 januari 2011 12:13 schreef blup het volgende:
http://www.nufoto.nl/foto(...)wagen-in-vorden.html
wtf is dit voor koreaanse cabine? dondert compleet uit elkaar.
Aan de rechter kant zit een arm om de huisvuilcontainers mee te legen, you do the mathquote:Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef vannelle het volgende:
Wat een ding...........
Sowieso ongeschikt voor de stad ivm overhang van de voorkant, meesturende achteras helpt niet echt imho.
Nou boe.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Aan de rechter kant zit een arm om de huisvuilcontainers mee te legen, you do the math
welke atoomschuilkelder zit je op dit moment, of mag je van paccar je zelf hier niet meer begevenquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:55 schreef Bartjes het volgende:
* Bartjes duikt in een schuilkelder, dom van me om dat maarzo op een forum te zetten natuurlijk.
En nee ik doe niet de software voor de automaten.een ook de boordcomputer niet.
Blaal de gekstequote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:12 schreef Iuc het volgende:
Stond vanochtend om 11 uur al stil in Berlijn. Kan morgenvroeg pas laden op Tempelhof.
Beursmateriaal wat maandag in Bladel gelost moet worden.
Ik denk dat ik daar ff pauze ga houdenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:15 schreef densmee het volgende:
[..]
Blaal de gekste
wil lekker dicht bij de pruimboom
Het is nog steeds mooiquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:22 schreef Xantalien het volgende:
Vrachtwagens.Mijn pa was vrachtwagenchauffeur. Heb het altijd al mooi gevonden, ging in het weekend ook altijd met pa mee.
Weet ik, maar helaas rijdt pa nu niet meer op een vrachtwagen.quote:
Oud nieuws?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:39 schreef Ridocar het volgende:
Dat wordt weer bijscholen: http://www.cbr.nl/10474.pp
En je zuurverdiende chauffeursdiploma mag bij het grof vuil.![]()
Maar natuurlijk geldt dit niet voor Polen.
10u is 2 dagen, als je nationaal rijd niet zo'n probleem maar ga je zoals mij en vele anderen de grens over gaat dit wat lastigerquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:26 schreef Tha_T het volgende:
En daarnaast. Als je niet beroepsmatig een vrachtwagen bestuurd is code 95 helemaal niet van toepassing dus die hoef je dan ook niet te halen. Helemaal waardeloos is het papiertje niet meer geworden dus. En wat zijn nou 10 uurtjes op een heel jaar?
Ik snap waar je vandaan komt maar dat is natuurlijk ook een beetje voor de werkgever uiteraard. Heb zelf ook een tijdje buiten de landsgrenzen gereden en ik begrijp hoe het gaat maar als jij je code 95 niet kan halen is de chef een chauffeur kwijt en dat is veel duurder. Nogmaals, ik snap helemaal hoe jij er tegenaan kijkt maar het is natuurlijk ook een beetje aan de werkgeverquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:27 schreef Redbaron het volgende:
[..]
10u is 2 dagen, als je nationaal rijd niet zo'n probleem maar ga je zoals mij en vele anderen de grens over gaat dit wat lastiger
flinke boom ontworteld... daar iedere andere cabine ook niet zo smakelijk bij gelegen...quote:Op maandag 10 januari 2011 12:13 schreef blup het volgende:
http://www.nufoto.nl/foto(...)wagen-in-vorden.html
wtf is dit voor koreaanse cabine? dondert compleet uit elkaar.
Ja, dat is ook waar.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:17 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik snap waar je vandaan komt maar dat is natuurlijk ook een beetje voor de werkgever uiteraard. Heb zelf ook een tijdje buiten de landsgrenzen gereden en ik begrijp hoe het gaat maar als jij je code 95 niet kan halen is de chef een chauffeur kwijt en dat is veel duurder. Nogmaals, ik snap helemaal hoe jij er tegenaan kijkt maar het is natuurlijk ook een beetje aan de werkgever
quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:40 schreef accidentje het volgende:
Ha chauffeurs,
Helaas ik ben maar een corsarijdertje, maar ik heb wel een dringende vraag aan jullie. Is er iemand die regelmatig naar zuid Frankrijk rijdt? Beslist wel! Het is al een behoorlijke tijd geleden, maar op woensdag 19 augustus 2009 om 11.00 uur, hebben wij een aanrijding gehad. Een Francaise reed achter op onze auto met vouwwagen. meer dan 10.000 euro schade auto en vouwwagen total loss. en we waren wa verzekerd. En nu heeft de Franse rechtbank beslist dat wij zelf schuld hebben, omdat wij de auto voor ons zouden hebben aangereden. Complete kolder, maar wij kunnen fluiten naar ons geld.
Is er misschien iemand van jullie die mogelijk de aanrijding heeft zien gebeuren, en voor ons zou willen getuigen?? Er was rond die tijd veel verkeer op de weg, en ook Nederlandse chauffeurs dus ik heb hoop dat er iemand is die kan helpen.
Dat dan maar; dat gaat heeeeel lastig worden vrees ik; je moet het maar net ff onthouden hebbenquote:
Dank je wel!! ik ga het gelijk ook proberen, hoop toch echt dat er iemand is.... zal wel lastig worden idd.quote:
We moeten toch eens wat harder doorposten hier want de OP stamt uit oktober vorig jaar.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:27 schreef Redbaron het volgende:
Goh er zit nog een beetje leven in dit topic
oa jij bent de binnenlandchauf met genoeg tijdquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:36 schreef glasbak het volgende:
[..]
We moeten toch eens wat harder doorposten hier want de OP stamt uit oktober vorig jaar.
Tijd voor deeltje 17 dus.. Hoeveel maanden zal het duren voordat die vol is?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:34 schreef Redbaron het volgende:
[..]
oa jij bent de binnenlandchauf met genoeg tijd
Maar t topic zit toch bijna vol...
hangt er van af of er weer op iemand gegeilt word.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef glasbak het volgende:
[..]
Tijd voor deeltje 17 dus.. Hoeveel maanden zal het duren voordat die vol is?
Misschien dat druppel nog eens langs komt wippenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:11 schreef glasbak het volgende:
[..]
Tijd voor deeltje 17 dus.. Hoeveel maanden zal het duren voordat die vol is?
Hey!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:57 schreef Barcaconia het volgende:
Jij kon zowat iedere dag een andere vent batsen, nietwaar?
Kun je goed staan! redelijke koffie en enorme schnitzelsquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:04 schreef Iuc het volgende:
Ik sta nu op een autohof in zuid duitsland. In Binzen
Wanneer kom je weer hier in de buurt? Kunnen we weer ff een bakje koffie drinken, vond het wel gezellig toen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:04 schreef Iuc het volgende:
Ik sta nu op een autohof in zuid duitsland. In Binzen
Dat was het zeker!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wanneer kom je weer hier in de buurt? Kunnen we weer ff een bakje koffie drinken, vond het wel gezellig toen.
Nah ja, laat maar weten wanneer je weer in de buurt bent.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:36 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat was het zeker!
Alleen kom ik erg weinig in NL met deze baas. Er staat wel een NL vlag achterop maar daar is dan ook ongeveer alles mee gezegd
Afgelopen week even vanuit noord Frankrijk naar Sint-Oedenrode gereden om 2 bomen te laden om vervolgens meteer terug te rijden naar Nyon in Zwitserland.
Tja, rechtstandig kan ik ze wel vervoeren maar dan zijn alle viaducten te laagquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hahaha, een echte chauffeur aan het woord, lang ipv hoog.
Eén tip: leer een vak. Als je daarna nog altijd chauffeur wil worden, ga dan vooral je gang. Maar zorg voor een plan B, want de lol van het chauffeuren gaat er hárd af. Been there, done that, en alle leeftijdsgenoten die het ook ooit graag wilden denken er precies hetzelfde over.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:38 schreef stefkee3 het volgende:
Hallo,
Ik begin vanaf volgend schooljaar aan een (mbo) bbl opleiding chauffeur goederenvervoer
![]()
Aangezien mijn opa, mijn vader en mijn stiefvader allemaal al jaren achter het stuur hebben gezeten, kon dit voor mij dus niet achterblijven![]()
Mijn vraag: Ben ik hier al welkom, of moet ik nog zo een 2 jaar wachten
?
Ik doe nu de opleiding logistiek medewerker, als "backup", heb hiervoor ook nog 2 jaar in het hoveniersvak gezeten, dus nog genoeg backup's.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Eén tip: leer een vak. Als je daarna nog altijd chauffeur wil worden, ga dan vooral je gang. Maar zorg voor een plan B, want de lol van het chauffeuren gaat er hárd af. Been there, done that, en alle leeftijdsgenoten die het ook ooit graag wilden denken er precies hetzelfde over.
En tóch he.... het blijft trekken
Welkomquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:38 schreef stefkee3 het volgende:
Hallo,
Ik begin vanaf volgend schooljaar aan een (mbo) bbl opleiding chauffeur goederenvervoer
![]()
Aangezien mijn opa, mijn vader en mijn stiefvader allemaal al jaren achter het stuur hebben gezeten, kon dit voor mij dus niet achterblijven![]()
Mijn vraag: Ben ik hier al welkom, of moet ik nog zo een 2 jaar wachten
?
Hehe, ik heb me al ingeschreven voor m'n opleiding, dus er is al geen weg terugquote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:51 schreef Iuc het volgende:
[..]
Welkom
Laat je niks wijs maken door dat verzuurde volk hier en leef je droom!
Als jij dat wilt: gewoon doen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:56 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Hehe, ik heb me al ingeschreven voor m'n opleiding, dus er is al geen weg terug
That's the motivation (smiley thumbs up)quote:Op zondag 13 februari 2011 00:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als jij dat wilt: gewoon doen.
Alsof een stucadoor, een metselaar, een planner, een bakker, een pedicure of wie dan ook het beste beroep ter wereld hebben.
Er is voor elk wat wils en als je iets wilt moet je er voor gaan!!
Je begeeft je op glad ijs! Het topic is nog niet volquote:Op zondag 13 februari 2011 20:24 schreef stefkee3 het volgende:
Aangezien we al op 12 zitten heb ik maar een vervolg gemaakt:
we gaan dus hier verder!
sukkelquote:Op zondag 13 februari 2011 20:24 schreef stefkee3 het volgende:
Aangezien we al op 12 zitten heb ik maar een vervolg gemaakt:
we gaan dus hier verder!
Njetquote:Op zondag 13 februari 2011 20:24 schreef stefkee3 het volgende:
Aangezien we al op 12 zitten heb ik maar een vervolg gemaakt:
we gaan dus hier verder!
Wil je dat dan ?quote:Op zondag 13 februari 2011 21:09 schreef glasbak het volgende:
Die gaat net als Bartjes gillend weg en komt nooit meer terug na deze reacties
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |