abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:56:14 #201
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_89782627
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:54 schreef wesleycool het volgende:
hier kopen wij altijd dieselolie: [ afbeelding ]
En :?
pi_90088224
ook weer ff terug, wat een week weer :X
Doet maar wat..
pi_90090747
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:42 schreef Redbaron het volgende:
ook weer ff terug, wat een week weer :X
Lag zeker aan het weer weer?

Ik heb lekker gereden in de sneeuw de afgelopen paar weken. Vooral oost Duitsland was leuk :Y
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_90091645
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:09 schreef Iuc het volgende:

[..]

Lag zeker aan het weer weer?

Ik heb lekker gereden in de sneeuw de afgelopen paar weken. Vooral oost Duitsland was leuk :Y
het weer heb ik geen problemen mee, de gendarmerie die snelwegen afsluit voor vrachtverkeer en mensen die niet in deze omstandigheden kunnen rijden meer :(
Doet maar wat..
pi_90091741
Mensen kunnen over het algemeen niet rijden.
Zodra er een regenbuitje dreigt of een sneeuwvlokje valt stapt men massaal op het rempedaal en gaan ze 30 rijden op de snelweg :r

Ik zeg: Laat die gendarmerie de snelweg maar afsluiten voor het personenverkeer en laat de professional gewoon rijden, Die weet tenminste waar hij mee bezig is. 14.gif
pi_90091928
Heb ik dat, de hele week nergens last van gehad. Beetje sneeuw, maar goed door te rijden.
Maar dan die staking bij AH DC's. De hele week gewoon kunnen lossen en laden, en de laatste dag moet weer eens ver%*&$^%*&^% worden. Juist de nacht Vrijdag op Zaterdag (ja, dat de staking is opgeheven), 3 uur wachten. Volle trailer achtergelaten. Tweede rit precies hetzelfde. Normaal gesproken ben ik rond 9 uur terug. Nu pas in de middag....
Weg weekend...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_90133921
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef Iuc het volgende:
Mensen kunnen over het algemeen niet rijden.
Zodra er een regenbuitje dreigt of een sneeuwvlokje valt stapt men massaal op het rempedaal en gaan ze 30 rijden op de snelweg :r

Ik zeg: Laat die gendarmerie de snelweg maar afsluiten voor het personenverkeer en laat de professional gewoon rijden, Die weet tenminste waar hij mee bezig is. 14.gif
Ja, erg is dat.
De weg compleet vrij en maar 40 blijven rijden :(

En breng de Gendarmerie dat maar eens aan het verstand, afgelopen donderdagavond hebben ze de a6/a7 tussen Dijon en Valence dicht gegooid uit voorzorg 8)7
Doet maar wat..
pi_90206463
Mag je ook reageren als je werkt bij een fabrikant van vrachtwagens (in het zuiden van het land). Welke zou dat nou zijn?
Ik ben dus Bart, geen chauffeur, maar werk mee op de afdeling productontwikkeling. En dan nog specifiek de software.
Dus niet echt niet iets te maken met het rijdende gedeelte van de vrachtwagen en rijd er zelf ook niet in. Maarja ook weleens leuk om te horen wat de chauffeurs nou van de producten vinden, dus laat maar eens horen...
pi_90206755
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:46 schreef Bartjes het volgende:
Mag je ook reageren als je werkt bij een fabrikant van vrachtwagens (in het zuiden van het land). Welke zou dat nou zijn?
Ik ben dus Bart, geen chauffeur, maar werk mee op de afdeling productontwikkeling. En dan nog specifiek de software.
Dus niet echt niet iets te maken met het rijdende gedeelte van de vrachtwagen en rijd er zelf ook niet in. Maarja ook weleens leuk om te horen wat de chauffeurs nou van de producten vinden, dus laat maar eens horen...
ik hoop voor je dat je niet op de afdeling van automaat bakken werkt. :')
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_90240330
quote:
Op maandag 20 december 2010 22:49 schreef densmee het volgende:

[..]

ik hoop voor je dat je niet op de afdeling van automaat bakken werkt. :')
Dat dus :')
Wat een bras zijn die bakken. Elke keer nieuwe software erin in de hoop dat het dan beter gaat. :N
pi_90242496
quote:
Interessant.

Welk stuk software werk je specifiek aan?

Iedere keer bij het starten 'You are the best!" als een stukje egostreling op het display zou wel tof zijn.
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:56:19 #212
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_90246857
Als we het over de boordcomputer hebben van een daf.. Uuuhm.. is de ontwikkeling ergens in de jaren 80 gestopt ofzo? Want wat ik in mijn dafjes heb gezien is echt vierkant uit de tijd!
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:18:39 #213
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90247878
Ohnee he, ben jij die zenuwenlijer? :P
Je maakt toch niet de software voor die automaten he? :')
pi_90264891
* Bartjes duikt in een schuilkelder, dom van me om dat maarzo op een forum te zetten natuurlijk.

En nee ik doe niet de software voor de automaten. O-) een ook de boordcomputer niet.
pi_90334906
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:55 schreef Bartjes het volgende:
* Bartjes duikt in een schuilkelder, dom van me om dat maarzo op een forum te zetten natuurlijk.

En nee ik doe niet de software voor de automaten. O-) een ook de boordcomputer niet.
Geef dan in elk geval even aan je collega's die de software voor de automaten ontwikkelen door dat ze eens op cursus moeten bij Volvo. Vorige week zo'n gare Daf meegehad, er had net zo goed een handbak in kunnen zitten want ik bleef ingrijpen omdat het kreng niet terug schakelde. Afgelopen week een Volvo mee gehad: het schakelt sneller, het schakelt op het goede moment en het trekt nog eens beter.
pi_90334957
En ik ben maandagavond begonnen en vannacht was ik weer thuis, 3000 km verder met de vrachtwagen. Twee keer op en neer naar Frankrijk. :P 9 uur rust? Wat is dat? :P :')
  donderdag 23 december 2010 @ 13:28:31 #217
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90339053
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:51 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Geef dan in elk geval even aan je collega's die de software voor de automaten ontwikkelen door dat ze eens op cursus moeten bij Volvo. Vorige week zo'n gare Daf meegehad, er had net zo goed een handbak in kunnen zitten want ik bleef ingrijpen omdat het kreng niet terug schakelde. Afgelopen week een Volvo mee gehad: het schakelt sneller, het schakelt op het goede moment en het trekt nog eens beter.
Elke bak is anders de ene schakelt bij het minste of geringste terug als een zenuwpees. De andere trekt elke versnelling door tot 2500.. En schakelen zelf is ook niet bepaald vlot.

Had gister een P320 die schakelde als een malle, het leek wel een DSG zo snel schakelde hij bij de kickdown. :D
pi_90387643
Gisteren iets na half 5 's avonds België ingereden via Luxemburg. Rij ik vol een rijverbod in op de E411 :D

Met dank aan de pliesie en wat sneeuwschuivers heb ik er slechts 7,5 uur over gedaan om in Antwerpen te geraken :')
En nu rij ik net bij Breda de file in uiteraard. Welkom in Nederland :)
pi_90424721
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:37 schreef Iuc het volgende:
Gisteren iets na half 5 's avonds België ingereden via Luxemburg. Rij ik vol een rijverbod in op de E411 :D

Met dank aan de pliesie en wat sneeuwschuivers heb ik er slechts 7,5 uur over gedaan om in Antwerpen te geraken :')
En nu rij ik net bij Breda de file in uiteraard. Welkom in Nederland :)
zeik niet man!
Ik was woensdagavond thuis, donderdag de ADR uitrusting van de auto moeten controleren...
Of ik nog ff in vailly een zieke collega wil ophalen, er moet vanaf venlo toch nog een trailer daarheen en ben je mooi op tijd terug..
Ik ben nu net thuis en ga nu slapen na ruim 36u wakker :X
Doet maar wat..
pi_90429817
quote:
Nou weten we nog niet aan welke software jij wel werkt?
Bartje waarom staat die Hillholder niet constant aan en waarom zit dat knopje niet naast de handrem ?
Bartje waarom zit die tacho niet onder de radio ingebouwd ?
Bartje waarom is die kickdown eruit gehaald ?
Bartje zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
pi_90429978
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:33 schreef kiwiholland het volgende:

[..]

Nou weten we nog niet aan welke software jij wel werkt?
Bartje waarom staat die Hillholder niet constant aan en waarom zit dat knopje niet naast de handrem ?
Bartje waarom zit die tacho niet onder de radio ingebouwd ?
Bartje waarom is die kickdown eruit gehaald ?
Bartje zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Waarom is de boordcomputer niet op het stuur te bedienen?
pi_90430247
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 13:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Waarom is de boordcomputer niet op het stuur te bedienen?
Dat kan niet. Daar zitten de knopjes van de cruise en van de telefoon (waar ik niks aan heb omdat er geen telefoon in zit :') )
pi_90430302
Arme bartje,
Komt hier vertellen dat ie bij DAF werkt en krijgt meteen een shitload aan zooi over zich heen :D
pi_90431286
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:50 schreef Iuc het volgende:

[..]

Dat kan niet. Daar zitten de knopjes van de cruise en van de telefoon (waar ik niks aan heb omdat er geen telefoon in zit :') )
O ja Bartje kan dat geluid van die telefoon verbeterd worden ?

Bartje toch welkom hier haha.
pi_90431656
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:50 schreef Iuc het volgende:

[..]

Bij Volvo kan het ook, middels een stengel aan het stuur. Ok, dat hebben ze wel begrepen bij Daf:"Laten we de stengel van de versnellingsbak maar aan het stuur maken, want die zullen de chauffeurs nog vaak gebruiken." :')
pi_90885341
Hoi :)

Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Vele veilige kilometers!

Leuk joh, dat nieuwe rijden :')
Denk je dat er dan niks mis kan gaan, wordt de auto (oplegger) afgekeurd omdat ie te weinig remvermogen heeft.
Verglaasde blokken omdat ze nooit gebruikt worden :D
pi_90885600
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef Iuc het volgende:
Hoi :)

Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Vele veilige kilometers!

Leuk joh, dat nieuwe rijden :')
Denk je dat er dan niks mis kan gaan, wordt de auto (oplegger) afgekeurd omdat ie te weinig remvermogen heeft.
Verglaasde blokken omdat ze nooit gebruikt worden :D
Mooi hè? :P
Het is inderdaad beter om af en toe wel even te remmen en soms ook even hard te remmen, dan blijft die systeem beter gangbaar.
pi_90886021
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 16:17 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Mooi hè? :P
Het is inderdaad beter om af en toe wel even te remmen en soms ook even hard te remmen, dan blijft die systeem beter gangbaar.
Ik heb de automatische motorrem maar uitgezet.
En de oplegger staat nu bij de trailerservice in Venlo voor nieuwe blokken. Hahahahhahha!
pi_91095347
Beetje laat, maar de beste wensen.

Afgelopen week vakantie en dat geinvesteerd in tijd met de baas (lees:vriendin) :D
  maandag 10 januari 2011 @ 12:13:02 #230
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_91109043
http://www.nufoto.nl/foto(...)wagen-in-vorden.html

:X

wtf is dit voor koreaanse cabine? dondert compleet uit elkaar.
pi_91110583
quote:
13s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:13 schreef blup het volgende:

Dat is nou zo'n Duits kwaliteitsproduct dat wordt geleverd onder de naam Mercedes-Benz :{w It's not a bug, it's a feature :|W
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91141338
:')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_91143025
Wat een ding...........
Sowieso ongeschikt voor de stad ivm overhang van de voorkant, meesturende achteras helpt niet echt imho.
pi_91144001
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef vannelle het volgende:
Wat een ding...........
Sowieso ongeschikt voor de stad ivm overhang van de voorkant, meesturende achteras helpt niet echt imho.
Aan de rechter kant zit een arm om de huisvuilcontainers mee te legen, you do the math :')
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91147381
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Aan de rechter kant zit een arm om de huisvuilcontainers mee te legen, you do the math :')
Nou boe.
Ik heb net mijn wiskunde gedaan maar ik wil em nog steeds niet,
pi_91678752
:W
Weer thuis na maar 4 dagen werken :)

Vorige week controle gehad van echte controleurs waar de gendarmerie bij stond...niets aan de hand *O*
Doet maar wat..
pi_91679075
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:55 schreef Bartjes het volgende:

welke atoomschuilkelder zit je op dit moment, of mag je van paccar je zelf hier niet meer begeven
pi_91682032
Stond vanochtend om 11 uur al stil in Berlijn. Kan morgenvroeg pas laden op Tempelhof.
Beursmateriaal wat maandag in Bladel gelost moet worden. :')
pi_91682202
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:12 schreef Iuc het volgende:
Stond vanochtend om 11 uur al stil in Berlijn. Kan morgenvroeg pas laden op Tempelhof.
Beursmateriaal wat maandag in Bladel gelost moet worden. :')
Blaal de gekste
wil lekker dicht bij de pruimboom
pi_91682528
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:15 schreef densmee het volgende:

[..]

Blaal de gekste
wil lekker dicht bij de pruimboom
Ik denk dat ik daar ff pauze ga houden :Y
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:22:49 #241
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_91682647
Vrachtwagens. :Y) Mijn pa was vrachtwagenchauffeur. Heb het altijd al mooi gevonden, ging in het weekend ook altijd met pa mee. :)
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_91682905
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:22 schreef Xantalien het volgende:
Vrachtwagens. :Y) Mijn pa was vrachtwagenchauffeur. Heb het altijd al mooi gevonden, ging in het weekend ook altijd met pa mee. :)
Het is nog steeds mooi :)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:28:29 #243
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_91683021
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:26 schreef Iuc het volgende:

[..]

Het is nog steeds mooi :)
Weet ik, maar helaas rijdt pa nu niet meer op een vrachtwagen. ;( Alleen af en toe voor z'n broer, en ook dan ga ik mee. :)
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_91697053
Dat wordt weer bijscholen: http://www.cbr.nl/10474.pp
En je zuurverdiende chauffeursdiploma mag bij het grof vuil. :{

Maar natuurlijk geldt dit niet voor Polen. :(

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 22-01-2011 09:41:27 (Link vervangen) ]
pi_91697306
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:39 schreef Ridocar het volgende:
Dat wordt weer bijscholen: http://www.cbr.nl/10474.pp
En je zuurverdiende chauffeursdiploma mag bij het grof vuil. :{

Maar natuurlijk geldt dit niet voor Polen. :(
Oud nieuws?
Gelukkig hoef ik nog ff niet, rijbewijs sinds 2007 maar al wel bezig met nascholing ;)
Doet maar wat..
pi_91697592
Idd oud nieuws maar vorige week vrijdag kregen we tijdens een vergadering info over deze regeling. Transportbedrijf strart iig een nascholingtraject op...

We hebben nog even (tot 2016 dacht ik) dus het is iig op tijd.
pi_91697712
En daarnaast. Als je niet beroepsmatig een vrachtwagen bestuurd is code 95 helemaal niet van toepassing dus die hoef je dan ook niet te halen. Helemaal waardeloos is het papiertje niet meer geworden dus ;). En wat zijn nou 10 uurtjes op een heel jaar?
pi_91697738
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:26 schreef Tha_T het volgende:
En daarnaast. Als je niet beroepsmatig een vrachtwagen bestuurd is code 95 helemaal niet van toepassing dus die hoef je dan ook niet te halen. Helemaal waardeloos is het papiertje niet meer geworden dus ;). En wat zijn nou 10 uurtjes op een heel jaar?
10u is 2 dagen, als je nationaal rijd niet zo'n probleem maar ga je zoals mij en vele anderen de grens over gaat dit wat lastiger :(
Doet maar wat..
pi_91709036
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:27 schreef Redbaron het volgende:

[..]

10u is 2 dagen, als je nationaal rijd niet zo'n probleem maar ga je zoals mij en vele anderen de grens over gaat dit wat lastiger :(
Ik snap waar je vandaan komt maar dat is natuurlijk ook een beetje voor de werkgever uiteraard. Heb zelf ook een tijdje buiten de landsgrenzen gereden en ik begrijp hoe het gaat maar als jij je code 95 niet kan halen is de chef een chauffeur kwijt en dat is veel duurder. Nogmaals, ik snap helemaal hoe jij er tegenaan kijkt maar het is natuurlijk ook een beetje aan de werkgever
pi_91709360
quote:
13s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:13 schreef blup het volgende:

flinke boom ontworteld... daar iedere andere cabine ook niet zo smakelijk bij gelegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')