abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88679424
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:24 schreef Iuc het volgende:
Nieuwe update:

Lading:
1 aggregaat van 8 ton (4,5m)
1 heiblok met hydroliek van 9 ton (2,8m)

Positionering op de oplegger:
Zo ver mogelijk naar achteren tegen de deuren want dan hou ik voor 5,5 meter over om bij te laden. 1,5 ton glasbox.

Gevolg:
Totaal geen druk op de trekas :')

Resultaat:
Luc belt baas met mededeling dat ie kan vergeten dat ik zo ooit zal gaan rijden!
Wat voor een ongelofelijke klapjostie verzint zoiets dan ook? Niet voor niks dat minimaal 1/5e van de lading op de trekas moet rusten :D
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 15 november 2010 @ 06:47:25 #152
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_88727415
http://www.telegraaf.nl/d(...)ce=profile_multiline

Laptop in beslag nemen was beter op z'n plaats...
pi_88729767
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 06:47 schreef glasbak het volgende:

Je ziet het onderweg zoveel meer he.. Lijkt mij ook niet heel veilig inderdaad!

Nog ff fototje gemaakt waar ik in te spotten ben
Doet maar wat..
pi_88939707
Wat een stilte hier.

Ben weer ff in nederland. Zo lossen op Schiphol en dan door naar IJmuiden. Moet om half 6 de boot naar Newcastle hebben *O*

17 uur op de partyboot :)
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_88939810
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Iuc het volgende:
Wat een stilte hier.

Ben weer ff in nederland. Zo lossen op Schiphol en dan door naar IJmuiden. Moet om half 6 de boot naar Newcastle hebben *O*

17 uur op de partyboot :)
Ben jij wel eens thuis? :')
Als ik het hier zo lees woon je onderhand in die Daf,
pi_88939862
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:21 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ben jij wel eens thuis? :')
Als ik het hier zo lees woon je onderhand in die Daf,
Ik ben nu thuis :Y

lekker in m'n cabine
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:24:04 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88939885
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:23 schreef Iuc het volgende:

[..]

Ik ben nu thuis :Y

lekker in m'n cabine
:D

Volgens mij heb je het helemaal naar je zin bij je nieuwe werkgever ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88939916
*O*
pi_88953737
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 06:47 schreef glasbak het volgende:

Dat zie je echt zó ontzettend vaak, van die lui die vinden dat ze er wel overheen kunnen kijken! En niet alleen laptops, ook bakken vol CD's, koffiezetters, pennenbakken, documentenhouders, aftermarket dashboardtafels ter grootte van een voetbalveld en wat dies meer zij kom je tegen. Hoog tijd inderdaad dat ze daar eens wat aan gaan doen!
pi_88954384
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:14 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat zie je echt zó ontzettend vaak, van die lui die vinden dat ze er wel overheen kunnen kijken! En niet alleen laptops, ook bakken vol CD's, koffiezetters, pennenbakken, documentenhouders, aftermarket dashboardtafels ter grootte van een voetbalveld en wat dies meer zij kom je tegen. Hoog tijd inderdaad dat ze daar eens wat aan gaan doen!
Vlaggetjes, je vergeet de vlaggetjes!!!!
pi_88954552
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Vlaggetjes, je vergeet de vlaggetjes!!!!
Valt onder : wat dies meer zij ;)

Kentekenplaten met namen van vrouw, kinderen, moeder, schoonmoeder, vader, schoonvader, de hond, de kat en zelfs het konijn van de buren doen het ook altijd goed. Michelinpoppen en knuffels in van allerlei soorten en maten ook trouwens :P
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:45:40 #162
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_88954804
Bibendums bovenop de spiegel _O_
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_88954862
Ik heb ook een dashboardtafel, 2 zelfs en ook een pennenbakje, en dan ook nog een raamband met franjes
Doet maar wat..
pi_88955095
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:47 schreef Redbaron het volgende:
Ik heb ook een dashboardtafel, 2 zelfs en ook een pennenbakje, en dan ook nog een raamband met franjes
Dat hoeft geen probleem te zijn, met name in de Scania's is over zo'n ding in het midden wel goed heen te kijken. In een grijs verleden toen ik met een 4-serie reed, had ik ook zo'n ding. Maar in een Daf bijvoorbeeld heb je een prachtig vak midden op je dashboard waar je dingen als papieren, kaarten, sleutels etc prachtig kwijt kan. En dan nóg zijn er lui die er een palletstelling achtig ding bovenop zetten dat ook de schuine stukken bedekt, zodat je nóg meer zut kwijt kunt. Probleem is alleen dat het zicht naar voor in een Daf toch al niet heel riant is, en het daardoor nóg minder wordt. Helemaal als er dan aan de bijrijderskant ook nog zo'n tafeltje zit, is op een rotonde het fietspad c.q. de daarop rijdende fietsers niet meer te zien :|W

Edit: nog zo'n mooie: die gasten die de gordijntjes half dicht hebben onder het rijden. Want dat staat zo lekker knus. Ofzo :{ Alsof dat glas er in zit voor de mooiigheid in plaats van om er doorheen te kunnen kijken :|W
pi_88955204
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:55 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat hoeft geen probleem te zijn, met name in de Scania's is over zo'n ding in het midden wel goed heen te kijken. In een grijs verleden toen ik met een 4-serie reed, had ik ook zo'n ding. Maar in een Daf bijvoorbeeld heb je een prachtig vak midden op je dashboard waar je dingen als papieren, kaarten, sleutels etc prachtig kwijt kan. En dan nóg zijn er lui die er een palletstelling achtig ding bovenop zetten dat ook de schuine stukken bedekt, zodat je nóg meer zut kwijt kunt. Probleem is alleen dat het zicht naar voor in een Daf toch al niet heel riant is, en het daardoor nóg minder wordt. Helemaal als er dan aan de bijrijderskant ook nog zo'n tafeltje zit, is op een rotonde het fietspad c.q. de daarop rijdende fietsers niet meer te zien :|W
zie een paar reacties hierboven wat voor auto ik rijdt ;)
Maar er zijn inderdaad mensen die het te gek maken, als ik bijvoorbeeld navi op de laptop wil gebruiken staat deze op de vloer...
Doet maar wat..
pi_88955354
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:59 schreef Redbaron het volgende:

[..]

zie een paar reacties hierboven wat voor auto ik rijdt ;)
Maar er zijn inderdaad mensen die het te gek maken, als ik bijvoorbeeld navi op de laptop wil gebruiken staat deze op de vloer...
Nog onhandig, om daar op te kijken moet je je hele hoofd verdraaien. Met zo'n klein ding voor het raam zie je in je ooghoeken tenminste nog wat, als je naar je cabinevloer zit te koekeloeren zie je die dakduif die hem er op het laatste moment nog ff voor smijt écht niet meer :{

Ik snap sowieso de meerwaarde niet van zo'n laptop tijdens het rijden. Vroeger deden ze het gewoon met kaarten en een stratenboek! Niet dat dat ideaal was, maar het geeft wel aan dat het écht zonder kan. Sterker nog, ik heb nog nooit anders dan een doodnormaal tomtommetje gebruikt, en nooit ergens problemen gehad. En vele collega's met mij.
En kom nou niet aan met binnensteden, wij doen niks anders. Hartje Parijs/Berlijn/Stuttgart/München/Amsterdam is niks nieuws :P
pi_88955422
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Nog onhandig, om daar op te kijken moet je je hele hoofd verdraaien. Met zo'n klein ding voor het raam zie je in je ooghoeken tenminste nog wat, als je naar je cabinevloer zit te koekeloeren zie je die dakduif die hem er op het laatste moment nog ff voor smijt écht niet meer :{

Ik snap sowieso de meerwaarde niet van zo'n laptop tijdens het rijden. Vroeger deden ze het gewoon met kaarten en een stratenboek! Niet dat dat ideaal was, maar het geeft wel aan dat het écht zonder kan. Sterker nog, ik heb nog nooit anders dan een doodnormaal tomtommetje gebruikt, en nooit ergens problemen gehad. En vele collega's met mij.
En kom nou niet aan met binnensteden, wij doen niks anders. Hartje Parijs/Berlijn/Stuttgart/München/Amsterdam is niks nieuws :P
Lezen is een kunst he ;) ALS ik navi op de laptop gebruik....

Ik heb ook gewoon een tt voor de ruit zitten. Maar ten tijde van de stratenboeken kijk je ook in het boek en niet op de weg 8)7
Doet maar wat..
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:06:12 #168
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_88955424
Ja, een stratenboek op je knieën is beter dan een laptop op de motortunnel inderdaad :P

Nee, maar zonder gekkigheid, je hebt wel gelijk natuurlijk met al die versieringen in de cabine. Die ramen zitten er niet voor de show in.
pi_88955492
Dat zeg ik: dat was ook niet ideaal, maar sommigen doen alsof ze niet zonder die laptop kunnen. En dat is klinkklare onzin, daar ging het om :P
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:09:37 #170
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_88955547
Ik werk nu bij een schadetruck-demontagebedrijf en wat we daar tegenkomen aan ongelukken met volgebouwde cabines geeft jou iig groot gelijk. Sommige chauffeurs hebben gewoon totaal geen zicht meer rondom en alles wat wij zien op het werk is niet goed afgelopen.
pi_88955641
Ik vind het bij sommige auto's best mooi staan, maar of het altijd even praktisch is vraag ik me inderdaad af.
Ik kan op sommige momenten niet zonder laptop, maar deze gebruik ik zelden tot nooit onder het rijden.
Als ik daar een adres op opzoek is het op het moment dat ik stilsta..
Doet maar wat..
pi_88955952
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:12 schreef Redbaron het volgende:
Ik vind het bij sommige auto's best mooi staan, maar of het altijd even praktisch is vraag ik me inderdaad af.
Ik kan op sommige momenten niet zonder laptop, maar deze gebruik ik zelden tot nooit onder het rijden.
Als ik daar een adres op opzoek is het op het moment dat ik stilsta..
En daar is ook niks mis mee, maar tijdens het rijden moet zo'n ding gewoon dicht vind ik. Tijdens het rijden moet je op de weg letten, niet op een laptopscherm kijken.
Overigens is de navigatietoepassing nog relatief onschuldig, ik heb er ook eens 1 ingehaald die gewoon een film aan had staan onder het rijden |:(
pi_88956056
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:22 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

En daar is ook niks mis mee, maar tijdens het rijden moet zo'n ding gewoon dicht vind ik. Tijdens het rijden moet je op de weg letten, niet op een laptopscherm kijken.
Overigens is de navigatietoepassing nog relatief onschuldig, ik heb er ook eens 1 ingehaald die gewoon een film aan had staan onder het rijden |:(
Om nog eens een voorbeeld te noemen...
Kijk eens hoe en waar de gemiddelde automobilist zn navigatiesysteem op de ruit plaatst 8)7
Het liefst midden onder de binnenspiegel 8)7
Doet maar wat..
pi_88956482
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:25 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Kijk eens hoe en waar de gemiddelde automobilist zn navigatiesysteem op de ruit plaatst 8)7
Ook gerust goed voor een fietser inderdaad, maar nog altijd wat anders dan een complete laptop 8)7
pi_88956538
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:36 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ook gerust goed voor een fietser inderdaad, maar nog altijd wat anders dan een complete laptop 8)7
in verhouding is het hetzelfde :')
Doet maar wat..
pi_88956616
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:38 schreef Redbaron het volgende:

[..]

in verhouding is het hetzelfde :')
Achter een tomtommetje kan ik anders geen complete vrachtwagen kwijt, achter een laptop wel :P
pi_88956755
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:40 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Achter een tomtommetje kan ik anders geen complete vrachtwagen kwijt, achter een laptop wel :P
zo'n tomtom xxxxxl wel :D
Doet maar wat..
pi_88959439
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:55 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Edit: nog zo'n mooie: die gasten die de gordijntjes half dicht hebben onder het rijden. Want dat staat zo lekker knus. Ofzo :{ Alsof dat glas er in zit voor de mooiigheid in plaats van om er doorheen te kunnen kijken :|W
Dat mocht bij mijn vorige werkgever niet. :) Terecht trouwens, als ik in een auto zat die dat had dan schoof ik ze altijd verder naar achteren.
pi_88968730
Bij mijn vorige werkgever was er ook zo'n chauffeur. Je kent ze wel: type gouden ketting met vrachtwagenmerk, mouwloos t-shirt etc.

Die had z'n hele cabine behangen met vanalles en nogwat. Je zag hem nooit in de auto zitten, zoveel rommel had hij voor op de ruit geplakt :D
Ook van die 'mooie' gordijntjes met gouden franjes tot halverwege de zijruit :N

p.s. gratis wifi in de haven van Newcastle *O*
pi_88969449
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:25 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Midden onder de spiegel is irri, maar het kan nog erger...

Ik heb een paar keer meegemaakt dat zo'n wegwijsgeval vlak boven het stuur is geplakt, dus recht voor de giegel van de automobilist.

Ik heb mijn voorruit en zijruiten het liefst helemaal kaal. Alleen een westerscheldetunneltag in het midden onderaan en een plakvoetje waar m'n prive-telefoon in zit...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_89037720
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:02 schreef Iuc het volgende:

[..]

Via welk netwerk gaat dat?
Want ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de dekking van Vodafone. :Y
MedionMobile/Aldi gaat via E-plus (=KPN) , ook een mogelijkheid is Congstar, een webstick inclusief nummer is verkrijgbaar bij Real voor ¤ 19.95, tarief ¤ 2,49 per kalenderdag, beltegoed bij elke Shellpomp.
pi_89510116
Het is best rustig hier, staat iedereen vast in de sneeuw ofzo?

Ik heb een weekje Frankrijk met sneeuw gehad, en maandag mag ik naar Denemarken, regio Arhus :o
Doet maar wat..
pi_89510715
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Redbaron het volgende:
Het is best rustig hier, staat iedereen vast in de sneeuw ofzo?

Ik heb een weekje Frankrijk met sneeuw gehad, en maandag mag ik naar Denemarken, regio Arhus :o
Ik ben ook geladen voor Denemarken. *)
pi_89511440
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:09 schreef Iuc het volgende:

[..]

Ik ben ook geladen voor Denemarken. *)
Gezellig, misschien zien we elkaar wel onderweg...ik mag maandag om 02.00u weg :P
Doet maar wat..
pi_89512536
quote:
Op zaterdag 4 december 2010 11:43 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Gezellig, misschien zien we elkaar wel onderweg...ik mag maandag om 02.00u weg :P
Dat is iets eerder als dat ik weg mag.
Eerst moet de auto naar de garage. Krijg nieuwe accu's. Vandeweek met -12 waren ze dood :')
pi_89512634
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:17 schreef Iuc het volgende:

[..]

Dat is iets eerder als dat ik weg mag.
Eerst moet de auto naar de garage. Krijg nieuwe accu's. Vandeweek met -12 waren ze dood :')
Dat is niet handig, ik had van de week de Scania bij me omdat de Volvo maandag de hele dag in de garage stond ivm apk en onderhoud.
Maar die heeft het goed uitgehouden met continu de standkachel aan en temperaturen van rond de -10 *O*
Bevalt het internationaal rijden je nog een beetje? Zo van elke dag thuis naar een paar weken weg?
Doet maar wat..
pi_89513191
M'n accu's zijn ook aan het overlijden. Elke zondagavond (=ongeveer 40 uur stilstand) is het maar hopen dat het hok wilt starten. (Klik...zji...zji...zji....zjizjizjiwvrooahhh...[dikke witte walm].. zo gaat 'ie ongeveer op dit moment).

Ik zie wel wanneer het spul ermee nokt. Ik heb het gemeld....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_89514067
Internationaal sturen is het mooiste wat er is :)
Ik weet vandaag nog niet in welk Europees land ik morgen zal staan zeg maar. Heerlijk!
pi_89515682
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik ben blij dat ik elk weekend thuis ben.
En ik weet wel dat ik bijna altijd in Frankrijk zit, en komende week in Denemarken met als terugvracht waarschijnlijk weer richting het Franse
Doet maar wat..
  zaterdag 4 december 2010 @ 20:00:22 #190
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_89528155
Zo mensen, ook eens een berichtje van mij. :@

Vandaag weer met de trailer op weg geweest.. 2 pendeltjes.. 1 van Naaldwijk -> Bleiswijk. Toen van Bleiswijk terug naar Naaldwijk, beetje lossen, fust bijladen, naar een tuinder in Monster (Waellandweg) Tuinder heeft een dockshelter, dus ik meldde de planner al dat dat een leuke zal worden...

Kom daar aan.. Dock ligt onder +/- 5 cm sneeuw. Nog nooit echt ervaring gehad met sneeuw in een dock, dus maar even proberen of het ging.. Achteruit erin, stond ik er toch niet zo lekker voor.. Vooruit proberen te gaan.. Je raad het al... Stond vast.. Uiteindelijk was er een tractor nodig om mij recht uit het dock te trekken zodat ik goed ervoor stond. Toen snel lossen en laden om me vervolgens wéer eruit te laten trekken :X

In Rijnsburg aangekomen (na een rit van een uur ofzo, ging niet zo snel :+ ) daar gelost.. Kwam ik dáar weer niet uit het dock. Na veel pijn en moeite na 15 minuten kutten eindelijk weer op pad.. Poe he...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_89690130
hallo ieder
zal ik me ook eens voorstellen
marcel woonachtig in de buurt van verona waar ik werk bij een italiaans transportbedrijf.
mijn werk is het intermodale containervervoer (container"s komen op de tein vanuit nederland secu duitsland.)
ik ben hier al dik 10 jaar woonachtig (italie) ben begonnen bij de waard transport en daarna bij van den bosch transport .hierdoor zat ik altijd in italie dus woon en werk hier met zeer veel plezier .,plus heb een voordeel dat ik weinig in de truck slaap (das niet echt wat ik wil)
  woensdag 8 december 2010 @ 20:06:26 #192
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89691248
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:46 schreef elbiondoitalia het volgende:
hallo ieder
zal ik me ook eens voorstellen
marcel woonachtig in de buurt van verona waar ik werk bij een italiaans transportbedrijf.
mijn werk is het intermodale containervervoer (container"s komen op de tein vanuit nederland secu duitsland.)
ik ben hier al dik 10 jaar woonachtig (italie) ben begonnen bij de waard transport en daarna bij van den bosch transport .hierdoor zat ik altijd in italie dus woon en werk hier met zeer veel plezier .,plus heb een voordeel dat ik weinig in de truck slaap (das niet echt wat ik wil)
Vd Bosch uit Erp?
pi_89701954
yep bij vdb uit erp .maar ja daar rijden nu de nieuwe europese collega"s het buitenland .was bijna 5 jaar me werkgever maar in 2009 kwamen de problemen.rij nu bij een italiaan waarbij ik de containers van me vorige werkgever nog wel eens los.heb bij vdb met plezier gewerkt hoor ben daar compleet opgeleidt om alles te lossen en te laden (vloeistof en silo containers)
wat ik nu hoor zijn ze een hoop werk kwijtgeraakt aan hoyer transport en das nu net een grote opdrachtgever voor het bedrijf waar ik nu werk dus kom gewoon nog bij me oude klanten hier in italie .

maar werk jij bij van den bosch of zo
pi_89707398
Hey elbiondoitalia, welkom :)

Ik ben Luc, werk in Zwitserland, woon in Nederland. Sta nu te overnachten op de 81 net voorbij Heilbronn *)

Nou ja, woon in Nederland.... Meer in de cabine.
pi_89734162
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 07:06 schreef Iuc het volgende:
Hey elbiondoitalia, welkom :)

Ik ben Luc, werk in Zwitserland, woon in Nederland. Sta nu te overnachten op de 81 net voorbij Heilbronn *)

Nou ja, woon in Nederland.... Meer in de cabine.
Ik noemde mijzelf altijd professioneel zwerver *)
pi_89742990
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:17 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik noemde mijzelf altijd professioneel zwerver *)
Het wordt leuker!

Let op:

Ingesneeuwd in voormalig oost Duitsland :')
pi_89743293
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef Iuc het volgende:

[..]

Het wordt leuker!

Let op:

In deze tijd van het jaar moet je daarom altijd zorgen voor wat te eten en te drinken in de auto :Y Maar insneeuwen? Hoe krijg je dat voor elkaar? Pics? :D
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:40:19 #198
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_89770924
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef Iuc het volgende:

[..]

Het wordt leuker!

Let op:

Doe je best ~O>
pi_89771850
Don't eat yellow snow!
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:54:39 #200
288202 wesleycool
meer beunen dan scholing.
pi_89782528
wij kopen altijd dieselolie bij Westgeest Olie. een zeer goede prijs zeker aan te bevelen.

[ Bericht 61% gewijzigd door wesleycool op 10-12-2010 22:11:58 (niet bruikbare info) ]
''een dag niet gebeund, is een dag niet geleefd''.
''De wereld is één groot gekkenhuis, en dit is het hoofdkantoor''.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')