Wat voor een ongelofelijke klapjostie verzint zoiets dan ook? Niet voor niks dat minimaal 1/5e van de lading op de trekas moet rustenquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:24 schreef Iuc het volgende:
Nieuwe update:
Lading:
1 aggregaat van 8 ton (4,5m)
1 heiblok met hydroliek van 9 ton (2,8m)
Positionering op de oplegger:
Zo ver mogelijk naar achteren tegen de deuren want dan hou ik voor 5,5 meter over om bij te laden. 1,5 ton glasbox.
Gevolg:
Totaal geen druk op de trekas
Resultaat:
Luc belt baas met mededeling dat ie kan vergeten dat ik zo ooit zal gaan rijden!
Je ziet het onderweg zoveel meer he.. Lijkt mij ook niet heel veilig inderdaad!quote:Op maandag 15 november 2010 06:47 schreef glasbak het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ce=profile_multiline
Laptop in beslag nemen was beter op z'n plaats...
Ben jij wel eens thuis?quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Iuc het volgende:
Wat een stilte hier.
Ben weer ff in nederland. Zo lossen op Schiphol en dan door naar IJmuiden. Moet om half 6 de boot naar Newcastle hebben
17 uur op de partyboot
Ik ben nu thuisquote:Op zaterdag 20 november 2010 13:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ben jij wel eens thuis?![]()
Als ik het hier zo lees woon je onderhand in die Daf,
quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:23 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik ben nu thuis
lekker in m'n cabine
Dat zie je echt zó ontzettend vaak, van die lui die vinden dat ze er wel overheen kunnen kijken! En niet alleen laptops, ook bakken vol CD's, koffiezetters, pennenbakken, documentenhouders, aftermarket dashboardtafels ter grootte van een voetbalveld en wat dies meer zij kom je tegen. Hoog tijd inderdaad dat ze daar eens wat aan gaan doen!quote:Op maandag 15 november 2010 06:47 schreef glasbak het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ce=profile_multiline
Laptop in beslag nemen was beter op z'n plaats...
Vlaggetjes, je vergeet de vlaggetjes!!!!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:14 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat zie je echt zó ontzettend vaak, van die lui die vinden dat ze er wel overheen kunnen kijken! En niet alleen laptops, ook bakken vol CD's, koffiezetters, pennenbakken, documentenhouders, aftermarket dashboardtafels ter grootte van een voetbalveld en wat dies meer zij kom je tegen. Hoog tijd inderdaad dat ze daar eens wat aan gaan doen!
Valt onder : wat dies meer zijquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Vlaggetjes, je vergeet de vlaggetjes!!!!
Dat hoeft geen probleem te zijn, met name in de Scania's is over zo'n ding in het midden wel goed heen te kijken. In een grijs verleden toen ik met een 4-serie reed, had ik ook zo'n ding. Maar in een Daf bijvoorbeeld heb je een prachtig vak midden op je dashboard waar je dingen als papieren, kaarten, sleutels etc prachtig kwijt kan. En dan nóg zijn er lui die er een palletstelling achtig ding bovenop zetten dat ook de schuine stukken bedekt, zodat je nóg meer zut kwijt kunt. Probleem is alleen dat het zicht naar voor in een Daf toch al niet heel riant is, en het daardoor nóg minder wordt. Helemaal als er dan aan de bijrijderskant ook nog zo'n tafeltje zit, is op een rotonde het fietspad c.q. de daarop rijdende fietsers niet meer te zienquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:47 schreef Redbaron het volgende:
Ik heb ook een dashboardtafel, 2 zelfs en ook een pennenbakje, en dan ook nog een raamband met franjes
zie een paar reacties hierboven wat voor auto ik rijdtquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat hoeft geen probleem te zijn, met name in de Scania's is over zo'n ding in het midden wel goed heen te kijken. In een grijs verleden toen ik met een 4-serie reed, had ik ook zo'n ding. Maar in een Daf bijvoorbeeld heb je een prachtig vak midden op je dashboard waar je dingen als papieren, kaarten, sleutels etc prachtig kwijt kan. En dan nóg zijn er lui die er een palletstelling achtig ding bovenop zetten dat ook de schuine stukken bedekt, zodat je nóg meer zut kwijt kunt. Probleem is alleen dat het zicht naar voor in een Daf toch al niet heel riant is, en het daardoor nóg minder wordt. Helemaal als er dan aan de bijrijderskant ook nog zo'n tafeltje zit, is op een rotonde het fietspad c.q. de daarop rijdende fietsers niet meer te zien
Nog onhandig, om daar op te kijken moet je je hele hoofd verdraaien. Met zo'n klein ding voor het raam zie je in je ooghoeken tenminste nog wat, als je naar je cabinevloer zit te koekeloeren zie je die dakduif die hem er op het laatste moment nog ff voor smijt écht niet meerquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:59 schreef Redbaron het volgende:
[..]
zie een paar reacties hierboven wat voor auto ik rijdt![]()
Maar er zijn inderdaad mensen die het te gek maken, als ik bijvoorbeeld navi op de laptop wil gebruiken staat deze op de vloer...
Lezen is een kunst hequote:Op zaterdag 20 november 2010 21:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nog onhandig, om daar op te kijken moet je je hele hoofd verdraaien. Met zo'n klein ding voor het raam zie je in je ooghoeken tenminste nog wat, als je naar je cabinevloer zit te koekeloeren zie je die dakduif die hem er op het laatste moment nog ff voor smijt écht niet meer
Ik snap sowieso de meerwaarde niet van zo'n laptop tijdens het rijden. Vroeger deden ze het gewoon met kaarten en een stratenboek! Niet dat dat ideaal was, maar het geeft wel aan dat het écht zonder kan. Sterker nog, ik heb nog nooit anders dan een doodnormaal tomtommetje gebruikt, en nooit ergens problemen gehad. En vele collega's met mij.
En kom nou niet aan met binnensteden, wij doen niks anders. Hartje Parijs/Berlijn/Stuttgart/München/Amsterdam is niks nieuws
En daar is ook niks mis mee, maar tijdens het rijden moet zo'n ding gewoon dicht vind ik. Tijdens het rijden moet je op de weg letten, niet op een laptopscherm kijken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:12 schreef Redbaron het volgende:
Ik vind het bij sommige auto's best mooi staan, maar of het altijd even praktisch is vraag ik me inderdaad af.
Ik kan op sommige momenten niet zonder laptop, maar deze gebruik ik zelden tot nooit onder het rijden.
Als ik daar een adres op opzoek is het op het moment dat ik stilsta..
Om nog eens een voorbeeld te noemen...quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En daar is ook niks mis mee, maar tijdens het rijden moet zo'n ding gewoon dicht vind ik. Tijdens het rijden moet je op de weg letten, niet op een laptopscherm kijken.
Overigens is de navigatietoepassing nog relatief onschuldig, ik heb er ook eens 1 ingehaald die gewoon een film aan had staan onder het rijden
Ook gerust goed voor een fietser inderdaad, maar nog altijd wat anders dan een complete laptopquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:25 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Om nog eens een voorbeeld te noemen...
Kijk eens hoe en waar de gemiddelde automobilist zn navigatiesysteem op de ruit plaatst![]()
Het liefst midden onder de binnenspiegel
in verhouding is het hetzelfdequote:Op zaterdag 20 november 2010 21:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ook gerust goed voor een fietser inderdaad, maar nog altijd wat anders dan een complete laptop
Achter een tomtommetje kan ik anders geen complete vrachtwagen kwijt, achter een laptop welquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:38 schreef Redbaron het volgende:
[..]
in verhouding is het hetzelfde
zo'n tomtom xxxxxl welquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:40 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Achter een tomtommetje kan ik anders geen complete vrachtwagen kwijt, achter een laptop wel
Dat mocht bij mijn vorige werkgever niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Edit: nog zo'n mooie: die gasten die de gordijntjes half dicht hebben onder het rijden. Want dat staat zo lekker knus. OfzoAlsof dat glas er in zit voor de mooiigheid in plaats van om er doorheen te kunnen kijken
![]()
Midden onder de spiegel is irri, maar het kan nog erger...quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:25 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Om nog eens een voorbeeld te noemen...
Kijk eens hoe en waar de gemiddelde automobilist zn navigatiesysteem op de ruit plaatst![]()
Het liefst midden onder de binnenspiegel
MedionMobile/Aldi gaat via E-plus (=KPN) , ook een mogelijkheid is Congstar, een webstick inclusief nummer is verkrijgbaar bij Real voor ¤ 19.95, tarief ¤ 2,49 per kalenderdag, beltegoed bij elke Shellpomp.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:02 schreef Iuc het volgende:
[..]
Via welk netwerk gaat dat?
Want ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de dekking van Vodafone.
Ik ben ook geladen voor Denemarken.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Redbaron het volgende:
Het is best rustig hier, staat iedereen vast in de sneeuw ofzo?
Ik heb een weekje Frankrijk met sneeuw gehad, en maandag mag ik naar Denemarken, regio Arhus
Gezellig, misschien zien we elkaar wel onderweg...ik mag maandag om 02.00u wegquote:
Dat is iets eerder als dat ik weg mag.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:43 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Gezellig, misschien zien we elkaar wel onderweg...ik mag maandag om 02.00u weg
Dat is niet handig, ik had van de week de Scania bij me omdat de Volvo maandag de hele dag in de garage stond ivm apk en onderhoud.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:17 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat is iets eerder als dat ik weg mag.
Eerst moet de auto naar de garage. Krijg nieuwe accu's. Vandeweek met -12 waren ze dood
Vd Bosch uit Erp?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:46 schreef elbiondoitalia het volgende:
hallo ieder
zal ik me ook eens voorstellen
marcel woonachtig in de buurt van verona waar ik werk bij een italiaans transportbedrijf.
mijn werk is het intermodale containervervoer (container"s komen op de tein vanuit nederland secu duitsland.)
ik ben hier al dik 10 jaar woonachtig (italie) ben begonnen bij de waard transport en daarna bij van den bosch transport .hierdoor zat ik altijd in italie dus woon en werk hier met zeer veel plezier .,plus heb een voordeel dat ik weinig in de truck slaap (das niet echt wat ik wil)
Ik noemde mijzelf altijd professioneel zwerverquote:Op donderdag 9 december 2010 07:06 schreef Iuc het volgende:
Hey elbiondoitalia, welkom
Ik ben Luc, werk in Zwitserland, woon in Nederland. Sta nu te overnachten op de 81 net voorbij Heilbronn
Nou ja, woon in Nederland.... Meer in de cabine.
Het wordt leuker!quote:Op donderdag 9 december 2010 20:17 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik noemde mijzelf altijd professioneel zwerver
In deze tijd van het jaar moet je daarom altijd zorgen voor wat te eten en te drinken in de autoquote:Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef Iuc het volgende:
[..]
Het wordt leuker!
Let op:
Ingesneeuwd in voormalig oost Duitsland
quote:Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef Iuc het volgende:
[..]
Het wordt leuker!
Let op:
Ingesneeuwd in voormalig oost Duitsland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |