Do 03/09/09 A7 Zaandam Richting Hoorn thv Middesloot. (12:00)
Op weg naar mn laatste stop met de gedachte in me achterhoofd dat ik lekker vroeg klaar zou zijn.. thv van middelsloot begint de wagen lichtjes(!) te trillen. Voordat ik überhaupt een beslissing kon nemen wat ik ermee zou gaan doen word ik verast door een gigantische klap, de wagen overhelt plots erg naar links en stuurt me ook met een rotvaart de linker strook op, gelukkig door het trillen had ik 't stuur vast gepakt met 2 handen en kon ik het gevaarte met een aardige hoek richting de vluchtstrook sturen, op het moment dat ik de vluchtstrook opschuif zie ik in mijn linker raam 2 wielen (dubbelluchts) voorbij komen rollen. Ik was veilig, ik stond op de vluchtstrook met 3 wielen maar de rest niet, want de wielen lagen een stuk verderop op de rijbaan.. Ja wat nu, pakken en riskeren dat je voor je donder gereden word of eerst maar eens bellen.
Ik koos toch maar voor de 2e optie, door mijn deur open te zetten en flink te gebaren schoof iedereen tijdig op naar links en gebeurde er geen linke dingen.
(112)
<- 112 alarmcentrale waarmee kan ik u van dienst zijn?
-> KLPD, A7 richting hoorn, 18,3. Ben mijn wielen verloren en die liggen nu op de rijbaan.
<- Ok, je staat net voorbij purmerend noord?
-> Ja
<- Ok, momentje.
<- Met de politie
-> Ik sta op de A7 richting Hoorn net voorbij Purmerend-Noord bij 18,3 ben me wiel verloren van de vrachtwagen en de liggen op de rijbaan.
<- Prima, we komen eraan.
(klik)
En nog geen 15 seconde later(!) stond er een rood kruis op de rechterrijbaan en kon ik de wielen de lood zwaar waren van de rijbaan afhalen.. Eindelijk al het gevaar geweken en was het wachten op hulp. Gelukkig had ik nog wat onbijtkoekjes mee en ben ik maar wat gaan eten. ;-)
Na enkele minuten kwam de politie met zwaailichtjes aan gescheurd en wilde gelijk mijn kenteken papieren zien.. Mogelijk om te kijken ho e het met de APK zit. Die zat er sinds februari.
Toen kwam rijkswaterstaat wat pionnen neerzetten en was het wachten op de berger. Die moest vanuit Amsterdam komen en dat duurde dus eventjes. Toen hij er was bleek dus dat er vrijwel niets stuk was en dat ik gewoon al mijn moeren verloren ben... Wtf? alles los gelopen? Schijnbaar.. Ik had 2 moeren terug gevonden en hij had de wielen erweer opgezet.. Gelukkig stond ik 200 meter voor de afslag van de pomp en zijn we daar heel rustig heen gereden. Bizar genoeg nemen ze je niet mee maar halen ze je alleen van de rijbaan. Vervolgens moest de garage komen om het spul ter plekken te maken. Weer een dik uur verder komen ze tp en blijkt dat de complete naaf naar de klote is, schijf alles. Wel, hij had moeren en bouten bij zich, wiel vast met 4 van de 6 bouten en rijden maar, hij heeft achter me gereden totaan Abcoude en hebben we ze nog een paar keer nagetrokken.. Zelfs de monteur had er geen vertrouwen in omdat bij alle keren natrekken de wielen alweer aardig losgelopen waren. Gelukkig heb ik Utrecht weten te bereiken op 4 wielen en staat hij nu bij de garage voor een nieuw achteras.