quote:Do 03/09/09 A7 Zaandam Richting Hoorn thv Middesloot. (12:00)
Op weg naar mn laatste stop met de gedachte in me achterhoofd dat ik lekker vroeg klaar zou zijn.. thv van middelsloot begint de wagen lichtjes(!) te trillen. Voordat ik überhaupt een beslissing kon nemen wat ik ermee zou gaan doen word ik verast door een gigantische klap, de wagen overhelt plots erg naar links en stuurt me ook met een rotvaart de linker strook op, gelukkig door het trillen had ik 't stuur vast gepakt met 2 handen en kon ik het gevaarte met een aardige hoek richting de vluchtstrook sturen, op het moment dat ik de vluchtstrook opschuif zie ik in mijn linker raam 2 wielen (dubbelluchts) voorbij komen rollen. Ik was veilig, ik stond op de vluchtstrook met 3 wielen maar de rest niet, want de wielen lagen een stuk verderop op de rijbaan.. Ja wat nu, pakken en riskeren dat je voor je donder gereden word of eerst maar eens bellen.
Ik koos toch maar voor de 2e optie, door mijn deur open te zetten en flink te gebaren schoof iedereen tijdig op naar links en gebeurde er geen linke dingen.
(112)
<- 112 alarmcentrale waarmee kan ik u van dienst zijn?
-> KLPD, A7 richting hoorn, 18,3. Ben mijn wielen verloren en die liggen nu op de rijbaan.
<- Ok, je staat net voorbij purmerend noord?
-> Ja
<- Ok, momentje.
<- Met de politie![]()
-> Ik sta op de A7 richting Hoorn net voorbij Purmerend-Noord bij 18,3 ben me wiel verloren van de vrachtwagen en de liggen op de rijbaan.
<- Prima, we komen eraan.
(klik)
En nog geen 15 seconde later(!) stond er een rood kruis op de rechterrijbaan en kon ik de wielen de lood zwaar waren van de rijbaan afhalen.. Eindelijk al het gevaar geweken en was het wachten op hulp. Gelukkig had ik nog wat onbijtkoekjes mee en ben ik maar wat gaan eten. ;-)
Na enkele minuten kwam de politie met zwaailichtjes aan gescheurd en wilde gelijk mijn kenteken papieren zien.. Mogelijk om te kijken ho e het met de APK zit. Die zat er sinds februari.
Toen kwam rijkswaterstaat wat pionnen neerzetten en was het wachten op de berger. Die moest vanuit Amsterdam komen en dat duurde dus eventjes. Toen hij er was bleek dus dat er vrijwel niets stuk was en dat ik gewoon al mijn moeren verloren ben... Wtf? alles los gelopen? Schijnbaar.. Ik had 2 moeren terug gevonden en hij had de wielen erweer opgezet.. Gelukkig stond ik 200 meter voor de afslag van de pomp en zijn we daar heel rustig heen gereden. Bizar genoeg nemen ze je niet mee maar halen ze je alleen van de rijbaan. Vervolgens moest de garage komen om het spul ter plekken te maken. Weer een dik uur verder komen ze tp en blijkt dat de complete naaf naar de klote is, schijf alles. Wel, hij had moeren en bouten bij zich, wiel vast met 4 van de 6 bouten en rijden maar, hij heeft achter me gereden totaan Abcoude en hebben we ze nog een paar keer nagetrokken.. Zelfs de monteur had er geen vertrouwen in omdat bij alle keren natrekken de wielen alweer aardig losgelopen waren. Gelukkig heb ik Utrecht weten te bereiken op 4 wielen en staat hij nu bij de garage voor een nieuw achteras.
Ik ben geen PTA mod meerquote:Op zaterdag 12 december 2009 12:25 schreef druppelkut het volgende:
[..]
jazeker. een heleboel !!!!! Weghalen.
Verrekte layoutverneukende post op mobiel.
Lijkt me leuk ja, niemand kijkt er meer naar en maandag heb je zo'n rotte eierzooi op je parkeerplaats liggenquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:00 schreef vannelle het volgende:
Ik heb ooit voor een eierboer gereden en ook ooit eens een noodstop moeten maken door een technisch mankement.
900 eieren kapot..........wát een bende.
Ben terug naar de zaak gereden, wagen ingeleverd en gezegd dat ik em maandag schoon terug wil hebben. (Het was toen vrijdag)
Ik heb daar niet lang meer gewerkt.
Ik zal het iets beter uitleggen:quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Lijkt me leuk ja, niemand kijkt er meer naar en maandag heb je zo'n rotte eierzooi op je parkeerplaats liggenIk zou je ook buitenflikkeren als je dat zou flikken.
We hebben het niet over je onderschrift maar over rijden op de openbare weg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:10 schreef densmee het volgende:
Les 1: gang is alles, les 2: remmen is angst
Het is gewoon een kwestie van geven en nemen op de weg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
We hebben het niet over je onderschrift maar over rijden op de openbare weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Vorig jaar tussen kerst en oud/nieuw: goh Bart, dáár staat een oplegger, en híerrrrr staat een trekker. Koppel maar aan en rijden maar. Neem wel ff voor een weekje spullen mee, kon wel eens handig zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 21:42 schreef Redbaron het volgende:
dit weekend moeten koppelen net voor Basel (ch), op de terugreis flink in de file terechtgekomen dus bij karlsruhe bijna de 4.5u vol. Dan maar op zoek naar een P-plaats. Nog voordat ik deze gevonden had hoorde ik een PLOF en wat geflabber. Oplegger stuiterde ook ineens meer dan een km ervoor.
Vluchtstrook op, alarmlichten aan en maar eens kijken.
Resultaat: klapband op de voorste as vd oplegger.
Karlsruhe noord eraf met 30km/h, industrieterrein op met met 0/1 graad celsius maar eens wiel wisselen.
Daarna doorgerden naar venlo, rust gemaakt en maar terug naar de zaak.
FF een weekendje koppelen heet dat
De teringquote:Op dinsdag 15 december 2009 01:49 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn grootste 'oepsie'; d'r stond een betonnen muurtje in de weg![]()
Was op een bedrijf waar ik vaak kwam, maar ik reed eigenlijk altijd met stuursemi's, en als je dan zo'n starre meekrijgt..![]()
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk ook de velg van slagquote:
En de halve asbevestigingquote:Op dinsdag 15 december 2009 08:26 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook de velg van slag
Ik gok van niet, maar ik zou bijna zeggen dat dat bij een LZV practisch wel móet..quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:26 schreef Barcaconia het volgende:
Gaaf, LZV's zijn cool!
Ik kan het niet zien op je foto's, maar is het een gestuurde oplegger of niet?
Valt wel mee, snelheid op de tacho was tussen de 10 en de 15 km/u, ze maken die trailers gewoon van schuimrubberquote:Op dinsdag 15 december 2009 07:50 schreef glasbak het volgende:
Das best wel een harde klap geweest volgens mij
Koop dan ook geen Nooteboomquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Valt wel mee, snelheid op de tacho was tussen de 10 en de 15 km/u, ze maken die trailers gewoon van schuimrubber![]()
Niet hotlinken vanaf buzzybee, dat weet je toch?quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Koop dan ook geen Nooteboom[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |