In Assen zijn ieder jaar die truckdagen. Misschien een ideetje?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:22 schreef willempjewever het volgende:
Even een vraagje aan de chauffeurs: zijn er ook dagen waarop je een vrachtwagen kan bekijken (ook voor kinderen)?
Zelf zou ik weleens een vrachtwagen van binnen willen zien en mijn zoon is er ook gek op. Waar kan zoiets? We wonen in Friesland trouwens.
Da's om sukkels zoals jij te irriterenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef Wupppie het volgende:
He eikels, waarom moeten jullie altijd met 2 km/u verschil inhalen?
Om jou zoiets bij te brengen als geduld.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef Wupppie het volgende:
He eikels, waarom moeten jullie altijd met 2 km/u verschil inhalen?
Een bevriende chauffeur eens vragen? Of anders eens kijken of bedrijven in de buurt binnenkort soms een open dag hebben? Anders gewoon eens bij een bedrijf in de buurt vragen of je op een zaterdagmorgen eens mag komen kijken? Een beetje welwillend bedrijf zou daar best aan meewerken denk ikquote:Op maandag 4 januari 2010 23:22 schreef willempjewever het volgende:
Even een vraagje aan de chauffeurs: zijn er ook dagen waarop je een vrachtwagen kan bekijken (ook voor kinderen)?
Zelf zou ik weleens een vrachtwagen van binnen willen zien en mijn zoon is er ook gek op. Waar kan zoiets? We wonen in Friesland trouwens.
Mijn kwalitatief uitermate geweldige foto met een deel van mijn vinger staat al jaren op jouw computer?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:40 schreef RealZeus het volgende:
De eerste drie staan al jaren op mijn computer en de laatste (mijn bier, wat doe je) zag ik hier al vaker.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mijn kwalitatief uitermate geweldige foto met een deel van mijn vinger staat al jaren op jouw computer?!
Wel een leuke OP ja
Ja, toen was ik 16 ofzo en fietste ik van school naar huis, kwam ik dat tegenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Heb jij die gemaakt??
![]()
Ik heb hem idd van FOK! geplukt destijds. Er was een topic waar meer van dat soort blunders in stonden.
Auto's die van autotrailers aflazerden na een noodstop en zulks.
Dat zou kunnen. Hij staat op mijn externe HD dus hij heeft zelfs op mijn vorige pc gestaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, toen was ik 16 ofzo en fietste ik van school naar huis, kwam ik dat tegenDie foto heb ik met een 0.3mp cameratelefoon gemaakt.
En toch he?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Om jou zoiets bij te brengen als geduld.
Nee hoor, ze kunnen gewoon 88 net zoals de rest. Alleen rijden die jongens dus met gevaarlijke stoffen, en hebben dus nogal wat verantwoordelijkheid in de nek. Om claims en aansprakelijkheid te vermijden mócht er iets mis gaan, houden ze zich heel strikt aan de regels. Want áls het misgaat, gaat het met die auto's ook góed misquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:14 schreef motaro het volgende:
tankwagens zijn toch ook begrensd op ongeveer 83 ?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:12 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En toch he?
Ik heb het met een collega eens uitgeprobeerd. Hij zou plankgas rijden, volgens zijn tomtom 89km/h, en ik zou me inhouden. Uiteindelijk heb ik op mijn tomtom 84km/h gereden. En dat dan op een rit van de immer pittoreske Achterhoek naar een gat in the fucking middle of niks een eindje voorbij Donauwörth. Heel bewust ook de pauzes precies even lang gehouden, en zo heb ik de hele dag achter hem aan gereden. We zijn tegelijk de poort uit gereden, en nou mag jij eens raden hoe veel later ik bij dat andere bedrijf de poort binnen reed dan hij.
Nou?
Wat denk je?
Drie!!! minuten!!! was ik later dan hij. Op 9 uur sturen! Met twee verder identieke auto's met identieke trailers erachter en zelfs exact dezelfde lading.
Dat inhalen met maar zo weinig snelheidsverschil ís ook zinloos, de winst die men daarmee denkt te behalen zit gewoon tussen de oren. Bovendien, bij de volgende afslag gaat die ander er toch af, of moet je er zelf af, dus why bother. Of je duikt 5 minuten later de file in en dan staat ie net zo mooi weer strak achter je, weg winst. Bovendien, je wordt toch per uur betaald? Zal het jou boeien dat je wel een hele minuut later komt?
Kijk, als er een tankwagen voor zit, dan blaas ik er ook voorbij. Maar. Die tankwagens rijden wel maar streep 80, en als ik er langs ga trap ik hem ook tegen de begrenzer. Dan is het verschil dus al gauw een km of 8, en dan ben je er in no time langsheen. En daarna ga ik vrolijk weer 85 rijden, ik moet de bekeuringen zelf betalen dus ik kijk wel uitEn nogmaals, ik wordt per uur betaald
Boeiend, het zit niet in mijn mentaliteit als persoon om achter in de rij aan te sluiten als ik naar voren kan. Automobilisten moeten ook zo nodig met 125 inhalen als ik er voorbij wil met 150. Niet zeuren en gewoon wachten dus.quote:
Hehe, totaal niet aan gedacht eigenlijk..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee hoor, ze kunnen gewoon 88 net zoals de rest. Alleen rijden die jongens dus met gevaarlijke stoffen, en hebben dus nogal wat verantwoordelijkheid in de nek. Om claims en aansprakelijkheid te vermijden mócht er iets mis gaan, houden ze zich heel strikt aan de regels. Want áls het misgaat, gaat het met die auto's ook góed mis
Vloeistoffen hebben over het algemeen ook andere 'bewegende' eigenschappen dan vaste ladingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:19 schreef motaro het volgende:
[..]
Hehe, totaal niet aan gedacht eigenlijk..
Dacht altijd dat ze zo laag begrensd waren, omdat je er echt geen een veel harder ziet rijden.
Dus omdat die ander in de sloot springt, spring jij er maar achteraan? En als jouw collega's zoiets doen, en alle automobilisten moeten er voor op de rem, waardoor de laatste zowat stilstaat, en jij dus ook, wat vind je daar dan van? Of zijn het dan soms de kut-automobilisten die niet rijden kunnen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Boeiend, het zit niet in mijn mentaliteit als persoon om achter in de rij aan te sluiten als ik naar voren kan. Automobilisten moeten ook zo nodig met 125 inhalen als ik er voorbij wil met 150. Niet zeuren en gewoon wachten dus.
Mijn punt was juist dat ik doe wat ik zelf wil en niet omdat een ander dat perse doet. Dus als anderen in de sloot springen kan ik nog steeds nadenken of dat voor mij wel goed is. Waarschijnlijk spring ik dus niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:23 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus omdat die ander in de sloot springt, spring jij er maar achteraan? En als jouw collega's zoiets doen, en alle automobilisten moeten er voor op de rem, waardoor de laatste zowat stilstaat, en jij dus ook, wat vind je daar dan van? Of zijn het dan soms de kut-automobilisten die niet rijden kunnen?
We willen uiteindelijk toch met z'n allen zo snel mogelijk van A naar B? En dat bereik je toch alleen maar door een beetje samen te werken, inzicht te tonen en elkaar een beetje de ruimte te geven?
En al doen anderen het ook, wat dan nog, wie is hier nou de professional?
En als je zo graag voorop wil rijden, waarom ga je dan niet juist wat kalmer aan doen? Dan rijd je ook voorop. En de rest achter jou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |