In Assen zijn ieder jaar die truckdagen. Misschien een ideetje?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:22 schreef willempjewever het volgende:
Even een vraagje aan de chauffeurs: zijn er ook dagen waarop je een vrachtwagen kan bekijken (ook voor kinderen)?
Zelf zou ik weleens een vrachtwagen van binnen willen zien en mijn zoon is er ook gek op. Waar kan zoiets? We wonen in Friesland trouwens.
Da's om sukkels zoals jij te irriterenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef Wupppie het volgende:
He eikels, waarom moeten jullie altijd met 2 km/u verschil inhalen?
Om jou zoiets bij te brengen als geduld.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef Wupppie het volgende:
He eikels, waarom moeten jullie altijd met 2 km/u verschil inhalen?
Een bevriende chauffeur eens vragen? Of anders eens kijken of bedrijven in de buurt binnenkort soms een open dag hebben? Anders gewoon eens bij een bedrijf in de buurt vragen of je op een zaterdagmorgen eens mag komen kijken? Een beetje welwillend bedrijf zou daar best aan meewerken denk ikquote:Op maandag 4 januari 2010 23:22 schreef willempjewever het volgende:
Even een vraagje aan de chauffeurs: zijn er ook dagen waarop je een vrachtwagen kan bekijken (ook voor kinderen)?
Zelf zou ik weleens een vrachtwagen van binnen willen zien en mijn zoon is er ook gek op. Waar kan zoiets? We wonen in Friesland trouwens.
Mijn kwalitatief uitermate geweldige foto met een deel van mijn vinger staat al jaren op jouw computer?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:40 schreef RealZeus het volgende:
De eerste drie staan al jaren op mijn computer en de laatste (mijn bier, wat doe je) zag ik hier al vaker.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mijn kwalitatief uitermate geweldige foto met een deel van mijn vinger staat al jaren op jouw computer?!
Wel een leuke OP ja
Ja, toen was ik 16 ofzo en fietste ik van school naar huis, kwam ik dat tegenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Heb jij die gemaakt??
![]()
Ik heb hem idd van FOK! geplukt destijds. Er was een topic waar meer van dat soort blunders in stonden.
Auto's die van autotrailers aflazerden na een noodstop en zulks.
Dat zou kunnen. Hij staat op mijn externe HD dus hij heeft zelfs op mijn vorige pc gestaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, toen was ik 16 ofzo en fietste ik van school naar huis, kwam ik dat tegenDie foto heb ik met een 0.3mp cameratelefoon gemaakt.
En toch he?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Om jou zoiets bij te brengen als geduld.
Nee hoor, ze kunnen gewoon 88 net zoals de rest. Alleen rijden die jongens dus met gevaarlijke stoffen, en hebben dus nogal wat verantwoordelijkheid in de nek. Om claims en aansprakelijkheid te vermijden mócht er iets mis gaan, houden ze zich heel strikt aan de regels. Want áls het misgaat, gaat het met die auto's ook góed misquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:14 schreef motaro het volgende:
tankwagens zijn toch ook begrensd op ongeveer 83 ?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:12 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En toch he?
Ik heb het met een collega eens uitgeprobeerd. Hij zou plankgas rijden, volgens zijn tomtom 89km/h, en ik zou me inhouden. Uiteindelijk heb ik op mijn tomtom 84km/h gereden. En dat dan op een rit van de immer pittoreske Achterhoek naar een gat in the fucking middle of niks een eindje voorbij Donauwörth. Heel bewust ook de pauzes precies even lang gehouden, en zo heb ik de hele dag achter hem aan gereden. We zijn tegelijk de poort uit gereden, en nou mag jij eens raden hoe veel later ik bij dat andere bedrijf de poort binnen reed dan hij.
Nou?
Wat denk je?
Drie!!! minuten!!! was ik later dan hij. Op 9 uur sturen! Met twee verder identieke auto's met identieke trailers erachter en zelfs exact dezelfde lading.
Dat inhalen met maar zo weinig snelheidsverschil ís ook zinloos, de winst die men daarmee denkt te behalen zit gewoon tussen de oren. Bovendien, bij de volgende afslag gaat die ander er toch af, of moet je er zelf af, dus why bother. Of je duikt 5 minuten later de file in en dan staat ie net zo mooi weer strak achter je, weg winst. Bovendien, je wordt toch per uur betaald? Zal het jou boeien dat je wel een hele minuut later komt?
Kijk, als er een tankwagen voor zit, dan blaas ik er ook voorbij. Maar. Die tankwagens rijden wel maar streep 80, en als ik er langs ga trap ik hem ook tegen de begrenzer. Dan is het verschil dus al gauw een km of 8, en dan ben je er in no time langsheen. En daarna ga ik vrolijk weer 85 rijden, ik moet de bekeuringen zelf betalen dus ik kijk wel uitEn nogmaals, ik wordt per uur betaald
Boeiend, het zit niet in mijn mentaliteit als persoon om achter in de rij aan te sluiten als ik naar voren kan. Automobilisten moeten ook zo nodig met 125 inhalen als ik er voorbij wil met 150. Niet zeuren en gewoon wachten dus.quote:
Hehe, totaal niet aan gedacht eigenlijk..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee hoor, ze kunnen gewoon 88 net zoals de rest. Alleen rijden die jongens dus met gevaarlijke stoffen, en hebben dus nogal wat verantwoordelijkheid in de nek. Om claims en aansprakelijkheid te vermijden mócht er iets mis gaan, houden ze zich heel strikt aan de regels. Want áls het misgaat, gaat het met die auto's ook góed mis
Vloeistoffen hebben over het algemeen ook andere 'bewegende' eigenschappen dan vaste ladingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:19 schreef motaro het volgende:
[..]
Hehe, totaal niet aan gedacht eigenlijk..
Dacht altijd dat ze zo laag begrensd waren, omdat je er echt geen een veel harder ziet rijden.
Dus omdat die ander in de sloot springt, spring jij er maar achteraan? En als jouw collega's zoiets doen, en alle automobilisten moeten er voor op de rem, waardoor de laatste zowat stilstaat, en jij dus ook, wat vind je daar dan van? Of zijn het dan soms de kut-automobilisten die niet rijden kunnen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Boeiend, het zit niet in mijn mentaliteit als persoon om achter in de rij aan te sluiten als ik naar voren kan. Automobilisten moeten ook zo nodig met 125 inhalen als ik er voorbij wil met 150. Niet zeuren en gewoon wachten dus.
Mijn punt was juist dat ik doe wat ik zelf wil en niet omdat een ander dat perse doet. Dus als anderen in de sloot springen kan ik nog steeds nadenken of dat voor mij wel goed is. Waarschijnlijk spring ik dus niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:23 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus omdat die ander in de sloot springt, spring jij er maar achteraan? En als jouw collega's zoiets doen, en alle automobilisten moeten er voor op de rem, waardoor de laatste zowat stilstaat, en jij dus ook, wat vind je daar dan van? Of zijn het dan soms de kut-automobilisten die niet rijden kunnen?
We willen uiteindelijk toch met z'n allen zo snel mogelijk van A naar B? En dat bereik je toch alleen maar door een beetje samen te werken, inzicht te tonen en elkaar een beetje de ruimte te geven?
En al doen anderen het ook, wat dan nog, wie is hier nou de professional?
En als je zo graag voorop wil rijden, waarom ga je dan niet juist wat kalmer aan doen? Dan rijd je ook voorop. En de rest achter jou
Dat is ook zo..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:22 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Vloeistoffen hebben over het algemeen ook andere 'bewegende' eigenschappen dan vaste ladingen.
Ik heb net een tr geplaatst en snakey bedankt voor het sluiten. Was duidelijk 1 van mijn mindere topicsquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:30 schreef RealZeus het volgende:![]()
Met dank aan Snakey lopen wij een gezellig KPD-filmpje mis![]()
Mening over persoonlijke topics
En die 9e van die 10 vindt dat ook van de andere 8. En die 8e van die 10 weer van de voorgaande 7. En ga zo maar verder. Punt blijft dat je per saldo met het hele gedoe niks opschiet, en dat het voor jezelf als chauffeur een hele hoop energie en stress kost die je heel simpel zelf kunt wegnemen. Dat is een stukje bewustwording dat moet groeien. Hoe meer mensen de professionaliteit tonen om die discipline op te brengen, hoe minder hufters er dus zijn, hoe minder mensen als een hufter gaan reageren, en dus hoe beter we uiteindelijk van A naar B kunnen. En dat brengt ons meteen bij het volgende punt: de bijscholingsregeling. Ik ben dus van mening dat een cursus zuinig en bewust rijden op z'n tijd helemaal zo gek nog niet is en dat zoiets best verplicht mag worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mijn punt was juist dat ik doe wat ik zelf wil en niet omdat een ander dat perse doet. Dus als anderen in de sloot springen kan ik nog steeds nadenken of dat voor mij wel goed is. Waarschijnlijk spring ik dus niet.
We willen allemaal zo snel mogelijk van A naar B, klopt. Maar 9 van de 10 auto's op de weg zijn hufters dus ik doe vrolijk mee. Zo los je inderdaad het probleem niet op maar het rijdt wel lekker.
En als ik kalmer aan doe houdt ik het verkeer nog verder op, en dat zit HELEMAAL niet in mijn mentaliteit...
Ik kan hier wel gaan proberen te verantwoorden dat inhalen snel is enzo, maar ik ben toch maar gewoon eerlijk.
Heb je ook juweeltjes dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:32 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik heb net een tr geplaatst en snakey bedankt voor het sluiten. Was duidelijk 1 van mijn mindere topics
Het topic was compleet ruk maar ik dacht er wel een goede wending aan te geven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:32 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik heb net een tr geplaatst en snakey bedankt voor het sluiten. Was duidelijk 1 van mijn mindere topics
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En die 9e van die 10 vindt dat ook van de andere 8. En die 8e van die 10 weer van de voorgaande 7. En ga zo maar verder. Punt blijft dat je per saldo met het hele gedoe niks opschiet, en dat het voor jezelf als chauffeur een hele hoop energie en stress kost die je heel simpel zelf kunt wegnemen. Dat is een stukje bewustwording dat moet groeien. Hoe meer mensen de professionaliteit tonen om die discipline op te brengen, hoe minder hufters er dus zijn, hoe minder mensen als een hufter gaan reageren, en dus hoe beter we uiteindelijk van A naar B kunnen. En dat brengt ons meteen bij het volgende punt: de bijscholingsregeling. Ik ben dus van mening dat een cursus zuinig en bewust rijden op z'n tijd helemaal zo gek nog niet is en dat zoiets best verplicht mag worden.
Kommaarrrrrrrrrrrrrrrrr
Voor de duidelijkheid: dit is maar mijn mening en mijn ervaring, en het is jouw goed recht om het daar niet mee eens te zijn uiteraard. Net zo goed dat ik het dus ook niet met jou eens ben wat betreft het inhalen. Even goeie vrienden
Die opmerking had ik speciaal er in gezet omdat ik wist hoe je zou reagerenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zo los je inderdaad het probleem niet op maar het rijdt wel lekker.
Keiharde Porno voor Dannyquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef Bartholomeus het volgende:
Nou loop ik toch al een paar jaartjes mee hier op FOK!, maarehmm.... KPD?
Nou, het is geen schande op KPD niet te kennen hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef Bartholomeus het volgende:
Nou loop ik toch al een paar jaartjes mee hier op FOK!, maarehmm.... KPD?
Keiharde Porno voor Danny. Subforum hier ergens. Moet je toestemming voor vragen om erin te kunnen kijken/postenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef Bartholomeus het volgende:
Nou loop ik toch al een paar jaartjes mee hier op FOK!, maarehmm.... KPD?
Hoh. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik krijg op zaterdag 150%. Mooi niet dat ik dan harder ga rijden/lopen/kruipen/schijten dan strikt noodzakelijk isquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[..]
Die opmerking had ik speciaal er in gezet omdat ik wist hoe je zou reageren
En ik ben geen full-time chauffeur dus dat beetje extra inspanning kan ik me op de zaterdagochtend wel veroorloven.
En dat je in theorie gelijk hebt weet ik ook wel, ik ben niet achterlijk, maar ik ben het praktisch gezien oneens met je
Oh. Te laat. Nu heb ik zo'n vriendingquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:39 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Keiharde Porno voor Danny. Subforum hier ergens. Moet je toestemming voor vragen om erin te kunnen kijken/posten
Nouja, ik kreeg inderdaad ook 150%. Het probleem met mij is dat ik voor mijn baas ook werk zoals ik zou hopen/verwachten dat mijn personeel ook voor mij werkt. Helaas is dat wel eens nadelig voor mezelfquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:40 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hoh. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik krijg op zaterdag 150%. Mooi niet dat ik dan harder ga rijden/lopen/kruipen/schijten dan strikt noodzakelijk is
En dus kun je ineens geen porno meer kijken?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:41 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Oh. Te laat. Nu heb ik zo'n vriending
Juist, je bent toch een vent of niet?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En dus kun je ineens geen porno meer kijken?
Hard en slecht betaald?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Nouja, ik kreeg inderdaad ook 150%. Het probleem met mij is dat ik voor mijn baas ook werk zoals ik zou hopen/verwachten dat mijn personeel ook voor mij werkt. Helaas is dat wel eens nadelig voor mezelf
VrienDING ?????????quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:41 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Oh. Te laat. Nu heb ik zo'n vriending
Ik typ dat altijd per ongeluk als ik "vriendin" wil typen. Ik denk dat het in mijn natuur zitquote:
quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:45 schreef druppelkut het volgende:
Oh, en als mannen geen porno kijken zijn ze volgens mij niet gezond
Nou dat doe ik ook. Ik rijd rustig en bewust, wat er toe leidt dat ik als zaterdagbeunhaas structureel 10 tot 15% zuiniger rijd dan de vaste chauffeur op de betreffende auto. Dat scheelt de baas een hoop centen. Verder vul ik netjes mijn uren in zoals ik ze ook daadwerkelijk gedraaid heb. Een kwartiertje lossen en een kwartiertje koffie zuipen bij de klant streep ik dus niet aan als een kwartiertje wachten en dan een kwartiertje lossen. Verder zorg ik dat ik de boel weer netjes heel en compleet terug op de dam zet, en behandel ik de boel zoals ik zou doen als het van mezelf was. Binnen die grenzen doe ik wat ik kan om e.e.a. zo snel mogelijk te laten verlopen. Ook als dat betekent dat ik dus de rit een beetje omgooi, een hoop kilometers (en dus rijuren) uitspaar, en dus mezelf qua uren wat in de vingers snijdt. En ik denk dat je als transportondernemer niet heel veel meer dan dat van je chauffeurs verwachten kuntquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Nouja, ik kreeg inderdaad ook 150%. Het probleem met mij is dat ik voor mijn baas ook werk zoals ik zou hopen/verwachten dat mijn personeel ook voor mij werkt. Helaas is dat wel eens nadelig voor mezelf
Ja hoor, van ons werd verwacht dat wij laden en lossen gedeeltelijk als rust registreerden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:49 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En ik denk dat je als transportondernemer niet heel veel meer dan dat van je chauffeurs verwachten kunt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |