Het was een mooi gladgestreken stuk A73quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:42 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Mikkie, kijk uit bij Almere (A27), daar heb ikzelf ook eens 200 km/h gereden en iedereen stootte het hoofd aan 't plafond van de auto
Uiterst effectief als je op het punt staat in slaap te vallen, maar verder wel jammer inderdaadquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat dacht je van snelweg van Den Haag naar Amsterdam (A4 ofzo?)... daar heb je zo'n hobbel in de weg wat echt niet leuk meer is. Is 5 baans ofzo, maar je mag er maar 100. Niemand rijdt er 100, ik wel in de E21, met twee andere erin die niet zo slank zijn als ik. Eerst klapt je kop tegen het plafond en daarna ram je dwars door die stoel tegen de bodem aan. Ben blij dat ik laatst de trekhaak eraf heb gehaald.
Ja, maar slapen doe ik niet in een auto maar in bed.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Uiterst effectief als je op het punt staat in slaap te vallen, maar verder wel jammer inderdaad
Dat ben ik dan weer met je eens. Mocht ik vermoeid worden, dan gaat de muziek een tandje harder en het raam open. Frisse wind is goed! En als ik nog echt ver moet, dan even een stopje bij de pomp om een bakkie pleur naar binnen te slobberenquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, maar slapen doe ik niet in een auto maar in bed.
Mwoah, dat zou me dan niet boeienquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja. Maar ik heb zelf nooit echt lange afstanden gereden, 3 uurtjes naar Duitsland, maar met 1 pauze bij de Burger King (double whopper) en zo'n cola waar volgens mij meer in zit dan een fles weet je in ieder geval zeker dat je de komende tijd niet slaapt. Het is wel irritant inderdaad als de passagiers allemaal slapen, dan word je zelf ook sneller slaperig en om dan ff keihard AC/DC op te zetten is misschien wat asociaal
Ach, met de snelheden die ik dan rijd word je volgens mij helemaal niet meer wakker van die paalquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, dat zou me dan niet boeien. Neh, zou de radio niet heel hard aanzetten, maar wel het volume iets omhoog en meer uptempo muziek. Denk dat je passagiers ook liever wakker worden van de muziek dan wakker worden van het geluid van scheurend blik op een betonnen paal
.
De E21 is dan ook meer om te cruisen en te genieten natuurlijk, al schiet 100 niet echt op neequote:Op zondag 10 oktober 2010 22:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ach, met de snelheden die ik dan rijd word je volgens mij helemaal niet meer wakker van die paal
Ik rij nu af en toe met de E21 constant 100 km/u en dat is toch wel afzien soms hoorZe zeggen dat het niet veel uitmaakt qua tijd, maar je bent toch een stuk langer onderweg dan 150 wat ik in de E46 rijdt. Maar goed, de 6 cilinder is erg stil moet ik zeggen, gewoon relaxt cruisen dus. Het heeft ook wel wat
A4 rij ik dagelijksquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat dacht je van snelweg van Den Haag naar Amsterdam (A4 ofzo?)... daar heb je zo'n hobbel in de weg wat echt niet leuk meer is. Is 5 baans ofzo, maar je mag er maar 100. Niemand rijdt er 100, ik wel in de E21, met twee mensen erin die niet zo slank zijn als ik. Eerst klapt je kop tegen het plafond en daarna ram je dwars door die stoel tegen de bodem aan. Ben blij dat ik laatst de trekhaak eraf heb gehaald.
Dank daarvoor, ik zal eventjes wat over de auto posten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef YoshiBignose het volgende:
OOOH De eerste X rijder in het BMW-topicwelkom
![]()
Rijdt dat ding op LPG?quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef YoshiBignose het volgende:
4k op de 180-200? Pffff, zit ik dan met m'n 4k bij de 100. Maar ik tank nog goedkoper dan jij
OOOH De eerste X rijder in het BMW-topicwelkom
![]()
Eigenlijk wilde ik eerst de 20-inch M-velgen nemen, maar heb toch besloten de 19-inch te nemen omdat deze kleiner zijn (dus minder kans op schade door stoeprandjes etc.) en ik die ¤1.000 liever in nog wat opties wilde steken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:28 schreef Mikkie het volgende:
Dat M-pakket staat 'm goed! Al vind ik de velgen van de andere mooier, alleen moeten ze een slagje groter. Best jammer dat er een km op de teller stond al, lijkt me voor het idee gewoon leuk om in een 000000-auto te stappen
.
Natuurlijk is dat zo, het is echt niet zo dat je auto helemaal bleu is. Maar laat die dealer die reset dan net even een paar honderd meter later doenquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eigenlijk wilde ik eerst de 20-inch M-velgen nemen, maar heb toch besloten de 19-inch te nemen omdat deze kleiner zijn (dus minder kans op schade door stoeprandjes etc.) en ik die ¤1.000 liever in nog wat opties wilde steken.
Tjsa, ik vond het ook jammer dat ie niet op 000000 stond, maar het is natuurlijk slechts voor de leuk. Want die wagen heeft in de fabriek & op de boot ook al de nodige kilometers afgelegd, en wordt dan bij de dealer nog een keer op 0 gezet.
Maar goed, mischien bij de volgende auto.
Het is trouwens één van de grootste dealers van Duitsland, die levert per dag dus echt enkele tientallen auto's uit. Dan worden de auto's in een aparte hal klaargemaakt, en dan in de andere hal gereden om aan de klanten te worden overgegeven. We hadden al wat paniek veroorzaakt omdat ze pas erg laat waren begonnen met het klaarmaken van de auto, en als je dan helemaal nog speciale wensen hebt gaat het wel erg lastig worden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, het is echt niet zo dat je auto helemaal bleu is. Maar laat die dealer die reset dan net even een paar honderd meter later doen
Ah, dat verklaart iets. Anderzijds hoeft de klant niet de dupe te worden van de omvang van het dealership, vind ikquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is trouwens één van de grootste dealers van Duitsland, die levert per dag dus echt enkele tientallen auto's uit. Dan worden de auto's in een aparte hal klaargemaakt, en dan in de andere hal gereden om aan de klanten te worden overgegeven. We hadden al wat paniek veroorzaakt omdat ze pas erg laat waren begonnen met het klaarmaken van de auto, en als je dan helemaal nog speciale wensen hebt gaat het wel erg lastig worden.
Ik was al pissed off dat de auto niet zo geleverd werd zoals ik hem besteld had (ik had de dakdragers in aluminium besteld, matchend bij de raamlijsten, maar dat hebben de Amerikanen schijnbaar verkloot).
Eens, maar goed, gedane zaken nemen geen keer en een groot probleem is het ook niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart iets. Anderzijds hoeft de klant niet de dupe te worden van de omvang van het dealership, vind ik.
Wel klote van de dakdragers dan, al vind ik ze in het zwart zeker niet misstaan.
Erboven, want ik ging 100 en werd constant ingehaaldquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:38 schreef xaban06 het volgende:
[..]
A4 rij ik dagelijks
Wat bedoel je met, niemand rijd er 100? Allemaal boven, of er juist onder?
19 inch en het lijkt gewoon klein... ik heb 13 inch onder de E21 en het staat niet eens slechtquote:
Ja "dat ding" rijdt op LPG. Scheelt idd, want MRB betaal ik ook nietquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:28 schreef Mikkie het volgende:
Dat M-pakket staat 'm goed! Al vind ik de velgen van de andere mooier, alleen moeten ze een slagje groter. Best jammer dat er een km op de teller stond al, lijkt me voor het idee gewoon leuk om in een 000000-auto te stappen
.
[..]
Rijdt dat ding op LPG?Ja, dan tank je dik goedkoper ja. En het scheelt je ook nog eens flink in mrb elke maand. Dat doet wel pijn kan ik je vertellen... ik betaal nu maandelijks meer dan ik met m'n vorige auto per kwartaal moest neertellen.
.
Dat is jammer ja, maar het zijn details inderdaad. Je leert ervan voor een volgende keerquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eens, maar goed, gedane zaken nemen geen keer en een groot probleem is het ook niet.
Zwart is zeker niet lelijk, en het went na verloop van tijd zeker. Alleen als detailfetissist had het moeten matchen met de raamlijsten, en met de exterieurkleur. Dit is namelijk CarbonschwarzMetallic, wat in de zon een lichtblauwe schimmering geeft terwijl de dakdragers zwart zijn. Dan past Saphirschwarz er beter bij, naar mijn mening. Ook geven de zwarte dakdragers een soort van lichte vlekken van het water, iets wat de dealer ook niet kan verhelpen.
En uiteindelijk wil ik ze niet laten verwisselen, want je bent niet zeker of je dan geen gezeik krijgt met kraakjes, andere geluiden of vochtigheidsproblemen. Er is mee te leven, maar bij een volgende auto zal ik er wat strikter in proberen te zijn.
Sodeju, da's wel weer het voordeel aan zo'n auto. Kan ie wel veel zuipen, maar dat zijn dan ook de voornaamste kosten. Ik ben aan verzekering al een tientje of zes in de maand kwijt (WA+) en dan nog een dikke honderd euro mrb. Daar kun je behoorlijk wat peut voor verstokenquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja "dat ding" rijdt op LPG. Scheelt idd, want MRB betaal ik ook nietverzekering is ook niks 70 per jaar. Dus alleen onderhoud, daar moet niet op bezuinigd worden
Klopt, maar zoals Rizzo ook zegt, het moet dan wel je tweede auto zijn anders betaal je nog wel wat meer aan verzekering. Nou is dat het geld in principe ook niet, MRB is veel duurder. Maar zo'n gastank is ideaalquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Sodeju, da's wel weer het voordeel aan zo'n auto. Kan ie wel veel zuipen, maar dat zijn dan ook de voornaamste kosten. Ik ben aan verzekering al een tientje of zes in de maand kwijt (WA+) en dan nog een dikke honderd euro mrb. Daar kun je behoorlijk wat peut voor verstoken
Haha, heldquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals Rizzo ook zegt, het moet dan wel je tweede auto zijn anders betaal je nog wel wat meer aan verzekering. Nou is dat het geld in principe ook niet, MRB is veel duurder. Maar zo'n gastank is ideaalAch, dat is ook de reden dat ik de auto er bij kon kopen. De E46 kost meer dan genoeg (65 WA+, 50 MRB).
Maar nu kan ik wel heel stoer zeggen: ik heb 2 bmw's
Een 330d uit welk jaar zou je dan op het oog hebben?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Haha, held. Hoeveel km rij je met de e21 ongeveer denk je?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik nu voor m'n 320d zou kunnen krijgen. Kmstand is behoorlijk laag voor zo'n type auto, alleen kan ik dat niet aantonen (in het buitenland particulier onderhouden door een bmw-medewerker, maar geen boekje). Maar als het genoeg oplevert, is een 330d natuurlijk wel geniaal speelgoed!.
Tja ik heb hem net ik heb geen idee. Het laatste jaar heb ik 40.000 km gereden met m'n 318ci, dus had beter voor de 320d kunnen gaan achteraf. Nu hoop ik het een beetje te compenseren met deze auto zodat het benzineverbruik een beetje normaal is.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Haha, held. Hoeveel km rij je met de e21 ongeveer denk je?
Verboek gewoon de extra kosten t.o.v. een "gewone" auto onder de post "hobby".quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
40.000 km in een jaar met een gemiddelde van 1 op 10 is toch 4000 liter = ruim 6000 euro. Dat is 500 euro per maand aan benzine!!!!!!!
Nu ik er zelf zo over nadenk.... what have i done![]()
Gelukkig was een groot deel daarvan woon-werk verkeer en kreeg ik een (magere) reiskostenvergoeding ervoor. Maar toch....
De tering. Ik heb afgelopen jaar in m'n vorige auto ruim 30k gereden à ruim 3k euro en heb toen al besloten een diesel te kopen. Los van het onderhoud is zo'n 320d al goedkoper bij jaarkilometers rond de 15k...quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja ik heb hem net ik heb geen idee. Het laatste jaar heb ik 40.000 km gereden met m'n 318ci, dus had beter voor de 320d kunnen gaan achteraf. Nu hoop ik het een beetje te compenseren met deze auto zodat het benzineverbruik een beetje normaal is.
40.000 km in een jaar met een gemiddelde van 1 op 10 is toch 4000 liter = ruim 6000 euro. Dat is 500 euro per maand aan benzine!!!!!!!
Nu ik er zelf zo over nadenk.... what have i done![]()
Gelukkig was een groot deel daarvan woon-werk verkeer en kreeg ik een (magere) reiskostenvergoeding ervoor. Maar toch....
Het zou weer gaan om een e46, rond 2003/2004. Daar zit 'm ook net de crux tussen de 184pk en de 204pk-versie. Ik zou in elk geval een faceliftmodel willen inderdaad.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een 330d uit welk jaar zou je dan op het oog hebben?
Eentje van na de facelift?
Ik kijk op mijn Shell bonnetjes:quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja ik heb hem net ik heb geen idee. Het laatste jaar heb ik 40.000 km gereden met m'n 318ci, dus had beter voor de 320d kunnen gaan achteraf. Nu hoop ik het een beetje te compenseren met deze auto zodat het benzineverbruik een beetje normaal is.
40.000 km in een jaar met een gemiddelde van 1 op 10 is toch 4000 liter = ruim 6000 euro. Dat is 500 euro per maand aan benzine!!!!!!!
Nu ik er zelf zo over nadenk.... what have i done![]()
Ik heb een 318i. Simple as that. de 2.7eta's zijn toch ook niet 327e, maar 325e? Of de 318IS wat een 1.9 16v werd, of de 323i wat een 2.5 is? Type aanduiding is TYPE aanduiding, wat bij 'toeval' de cilinderinhoud suggereert. Dus ik heb een 318i 2.5 24v. En netjes 192PK niet meer denk ikquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, je hebt geen 318i, of ben je toevallig vergeten dat de "18" staat voor 1.8l? Je hebt dus in feite een 325i. En nee, ook die heeft niet 200pk maar gewoon netjes 192.
Voor welke auto dat dan weer?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Turqie jij bent altijd wel bekend in de E36 scenedus als je een keer een mooi M bumper kan vinden in diamantschwarz meld je het dan even
quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:46 schreef Oksel het volgende:
Ik zag gisteren een nieuw model 3 serie te koop staan ergens in een klein gehuchtje, stond gewoon de voortuin bij iemand, dus geen autoboer. Auto zag er superstrak en goed uit. Helaas geen KM stand. Prijs? 10.500 euro..![]()
Kan hem niet op MP vinden helaas.
Voor de E36 318is coupe van m'n broertje he, maar het gaat het toch niet worden denk ik. Door de inbraak laatst is er toch veel schade. De accu loopt nu constant leeg, waarschijnlijk is er iets mis met het deurmechanisme wat constant kortsluiting veroorzaakt. Alle zekeringen vervangen hielp even, na 5 sec. waren ze weer doorgebrand. Ook een koplamp is doorgebrand. Beetje kut dus, vooral om nu te achterhalen waar het probleem zich nou precies bevindt. Dachten eerst dat het misschien met de bekabeling te maken had want daar was ook veel losgetrokken en alarm doorgeknipt, maar volgens mij blijft er bij de deur iets tikken. Hierdoor loopt de accu na een paar uur alweer leegquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb een 318i. Simple as that. de 2.7eta's zijn toch ook niet 327e, maar 325e? Of de 318IS wat een 1.9 16v werd, of de 323i wat een 2.5 is? Type aanduiding is TYPE aanduiding, wat bij 'toeval' de cilinderinhoud suggereert. Dus ik heb een 318i 2.5 24v. En netjes 192PK niet meer denk ik![]()
[..]
Voor welke auto dat dan weer?(En wat wil je er voor geven?
)
quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:04 schreef Oksel het volgende:
Ik rij per jaar ook 40.000 km, gemiddeld 6 liter / 100km. 2600 liter diesel, a 1,12 per liter. 3000 euro, 250 euro per maand..
Wat willen jullie uiteindelijk doen met de e36 dan?quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Voor de E36 318is coupe van m'n broertje he, maar het gaat het toch niet worden denk ik. Door de inbraak laatst is er toch veel schade. De accu loopt nu constant leeg, waarschijnlijk is er iets mis met het deurmechanisme wat constant kortsluiting veroorzaakt. Alle zekeringen vervangen hielp even, na 5 sec. waren ze weer doorgebrand. Ook een koplamp is doorgebrand. Beetje kut dus, vooral om nu te achterhalen waar het probleem zich nou precies bevindt. Dachten eerst dat het misschien met de bekabeling te maken had want daar was ook veel losgetrokken en alarm doorgeknipt, maar volgens mij blijft er bij de deur iets tikken. Hierdoor loopt de accu na een paar uur alweer leeg![]()
[..]maar jij dubbele wegenbelasting denk ik? 100 per maand, ik 50, dus jij betaalt eigenlijk 300 en ik 550. Ik kan wel janken
Rijden?quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat willen jullie uiteindelijk doen met de e36 dan?
That's it, im moving to germany.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:55 schreef Oksel het volgende:
Nee, Duits kenteken, wegenbelasting is 330 euro / jaar..![]()
![]()
/ 12 = 27,50 / maand. All risk verzekerd voor 60 euro / maand..
Z3 roadster uit 1996-2002 neem ik aan?quote:
2001quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Z3 roadster uit 1996-2002 neem ik aan?
Mijn 318ci ook hoor, maar mijn ogen staan gefocust op camera's langs de weg en volvo's die verdacht dicht achter me blijven.quote:
Ja, dat zit tussen 1996 en 2002.quote:
Jij hebt een 2.0l 4-cylinder met 143pk.quote:
Laten we het zo zeggen, ik heb eens dagenlang moeten nadenken hoe een bepaalde schade aan mijn auto is gekomen totdat ik doorhad wat er gebeurd was.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja, maar als jij iemand aanrijdt dan merk je het niet eens.
Je vond toch geen melktandjes tussen je nieren he?quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen, ik heb eens dagenlang moeten nadenken hoe een bepaalde schade aan mijn auto is gekomen totdat ik doorhad wat er gebeurd was.
Nee, maar wel enkele diepe krassen op rand van de wielkasten (die staan bij het M-pakket iets verder naar buiten). En ik maar denken waar die vandaan kwamen, totdat ik bedacht dat ik niet tegen een stoepje was gereden, maar die weerstand dan toch van een ander "object" aan de andere kant van de wagen kwam.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je vond toch geen melktandjes tussen je nieren he?
118d rijdt heerlijk, lekker sportief, en keihard door de bocht..quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij hebt een 2.0l 4-cylinder met 143pk 122pk.
Ik heb een 3.0l 6-cylinder met 235pk.
Jij: top = 210km/h (officieel niet, maar haal 210 op de GPS), 0-100 = 8,9sek 10sek.
Ik: top = 216km/h, 0-100 = 8,1sek
Mijn god, wat doe je met mijn ego, heb ik daarvoor 100pk en 2 cylinders meer.![]()
Hoewel, ik kreeg hem voor de 10.000 ook op "slechts" 220/222km/h, op de teller loopt ie nu soms wel 230km/h, dus iets verbetering is er wél ingekomen.
Zelf heb ik ook een tijdlang in een BMW 118d gestuurd, en moet zeggen dat het een geweldige auto is om te rijden, en het verbruik wat je daarbij hebt is fenomenaal.
Eensch, CLS heb ik vorig jaar ook nog eens mogen sturen, vergeleken met de S-klasse is die een stuk sportiever (S-klasse heb je niet zo'n contact met de weg mee), maar is toch ook bij hoge snelheden (250km/h) nog zeer comfortabel. Ligt er denk ik ook aan omdat die wagen erg laag ligt, en daardoor minder wind vangt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:46 schreef Oksel het volgende:
Vorig weekend nog een CLS gereden trouwens, dat is ook wel erg prima rijden.
Leuk. CSL lijkt me trouwens ook leuk. Zelfde letters, maar meer BMW-gerelateerd.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:46 schreef Oksel het volgende:
Vorig weekend nog een CLS gereden trouwens, dat is ook wel erg prima rijden.
Het zijn niet alleen Volvo's hèquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn 318ci ook hoor, maar mijn ogen staan gefocust op camera's langs de weg en volvo's die verdacht dicht achter me blijven.
Dat ding recirculeert uitlaatgassen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Prachtig.. maar waar dient dat ding voor dan?
Door het schoon te maken wordt voorkomen dat er een hoop prut teruggeblazen wordt de motor in. Daarnaast is er meer ruimte voor de luchtstroom, waardoor minder sprake is van vermogenverlies.quote:Het principe van EGR is dat een gedeelte van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt in de verbrandingskamer(s). Daar deze gemengd worden met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Zo wordt er meer inert gas in de verbrandingskamer gelaten.
[...]
Bij benzinemotoren, gebruikt in de automobielsector, wordt de uitlaatgasrecirculatie geregeld door de EGR-klep. Deze klep bevindt zich tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. De klep wordt bediend door drukverschillen in het inlaatspruitstuk. De mechanische bediening is zodanig afgeregeld dat de klep enkel geopend wordt bij deellast. EGR is een belangrijk onderdeel bij de emissieregeling van voertuigen. Een groot nadeel is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor.
Bij dieselmotoren is een bijwerking van het EGR systeem dat er meer roet uitgestoten wordt. Minder NOx leidt tot meer roet en omgekeerd. Voor elke motor moet een optimum gevonden worden door deze af te stellen. Bij gebruik van een roetfilter zijn de grotere emissies van roet door het gebruik van EGR niet meer zo belangrijk, aangezien het roet toch wordt afgevangen. Zo krijgt men lage NOx emissies en hoeft er geen geld in NOx behandeling geïnvesteerd te worden. Het inlaatsysteem kan op den duur zwaar vervuild raken met roetaanslag.
Bij hogedruk- EGR worden de uitlaatgassen van voor de turbo teruggevoerd naar na de compressor. Het voordeel is dat de hoeveelheid EGR relatief snel aangepast kan worden aan de hoogdynamische motortoestand. Dit principe is standaard voor dieselmotoren van de Euro III generatie en later.
Jij was dat toch die laatst vroeg of het moeilijk was? Ik had hier wat foto's geplaatst. De onderste 2 schroeven van je EGR, hoe heb je die los gekregen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen Volvo's hè.
Mijn 320d maxed out bij 215 op de teller.
Vanmiddag trouwens op aanraden van veel mensen op BMWportal even de EGR-klep gereinigd, had toch een middagje vrij en zin in wat simpele ontspanning. Geen moeilijk werk, uurtje klungelen en hij zit er weer in.
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Dat scheelt nogal. Ben benieuwd of ik er al rijdend iets van ga merken.
Ook leuk: de schoonheid van m'n handen is omgekeerd evenredig aan die van de EGR-klep
Jepquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Jij was dat toch die laatst vroeg of het moeilijk was? Ik had hier wat foto's geplaatst. De onderste 2 schroeven van je EGR, hoe heb je die los gekregen?
Geen idee, ik moet de veerpoten achter bij mij ook nog vervangenquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke coolSchokbrekers (achter) vervangen, is dat een moeilijke klus?
Slang was al los, maar met geen mogelijkheid kom ik bij de onderste schroefjes.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep.
Gewoon, net zoals de bovenste twee. Daar kun je alleen wat makkelijker bij, voor de onderste twee moet je een verlengstukje hebben. Zorg ook dat je de grote slang die eraan zit alvast losgekoppeld hebt. Die kun je dan een beetje aan de kant duwen, zodat je ruimte hebt om te manoeuvreren met je gereedschap.
Wat moet jij niet vervangenquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:26 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Geen idee, ik moet de veerpoten achter bij mij ook nog vervangen
M'n koplampen, m'n blower en dat was't een beetjequote:Op maandag 11 oktober 2010 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat moet jij niet vervangen
Ik kan niet vinden welk lampen in E30 moeten, is dat H1?
De schroeven zijn precies hetzelfde... is je gereedschap misschien niet lang genoeg (geen flauwe grappen maken nuquote:Op maandag 11 oktober 2010 19:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Slang was al los, maar met geen mogelijkheid kom ik bij de onderste schroefjes.
Misschien nog bij de linker wel, maar de ander kom ik echt niet bij.
Misschien dat je bij een 320d meer ruimte hebt als bij de 320td?
E30 slikt H1.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat moet jij niet vervangen
Ik kan niet vinden welk lampen in E30 moeten, is dat H1?
Schroeven zijn wel hetzelfde, maar er is geen ruimte om er bij te komen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De schroeven zijn precies hetzelfde... is je gereedschap misschien niet lang genoeg (geen flauwe grappen maken nu)? Schiet anders morgen bij daglicht eens een fotootje met de kappen eraf, vergelijk ik 't wel even.
OK. We zijn op vakantie met de E34, eerst van Schiedam naar Berlijn gereden, daarna van Berlijn naar Krakow in Polen. Bergje-af wind mee op de GPS 202 gehaaldquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha, ik ook 150 km met m'n drietje. Mijn dashboard lichtte juist niet op, alles bleef donker. Gelukkig waren er af en toe lantaarnpalen maar had geen idee hoe hard ik ging
[..]
Bedankt
quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Schroeven zijn wel hetzelfde, maar er is geen ruimte om er bij te komen.
Dat is precies hetzelfde als bij mij. Mits je het goede gereedschap hebt, is het prima te doen. De bovenste kun je eventueel gewoon met een steeksleutel doen, maar daarmee red je de onderste schroeven inderdaad nooitquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:47 schreef xaban06 het volgende:
Foto's uit vorige topic.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
E30? simpel klusjequote:Op maandag 11 oktober 2010 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke coolSchokbrekers (achter) vervangen, is dat een moeilijke klus?
Ja, ik ook. Maar ik gok binnenkort dat de nieuwe CLS voor de deur staat..quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eensch, CLS heb ik vorig jaar ook nog eens mogen sturen, vergeleken met de S-klasse is die een stuk sportiever (S-klasse heb je niet zo'n contact met de weg mee), maar is toch ook bij hoge snelheden (250km/h) nog zeer comfortabel. Ligt er denk ik ook aan omdat die wagen erg laag ligt, en daardoor minder wind vangt.
Ik heb toen de CLS 320 CDI gereden, welke jij?
edit: je hebt nog een pre-facelift 118d zie ik?
Wat is je adresquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:59 schreef rival het volgende:
[..]
Durf ik niks over te zeggen... heb ik nog nooit aan gewerkt![]()
kom eens langs
Boyds in Purmerend? ja die ken ik wel.. meestal issie wel aan een oude bmw aan het werk voor zichzelf inderdaadquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is je adresIk was laatst nog bij Boyds wat speakertjes op halen. Hij vond de E21 erg mooi en was zelf een BMW E30 touring in een 2002 touring aan het zetten ofzo
Ken je hem?
Dat zijn gewoom echt die motoren, maar dan wat geknepen etc (soms ook marketingtechnisch). Het is niet "toeval" dat dat de cylinderinhoud is.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb een 318i. Simple as that. de 2.7eta's zijn toch ook niet 327e, maar 325e? Of de 318IS wat een 1.9 16v werd, of de 323i wat een 2.5 is? Type aanduiding is TYPE aanduiding, wat bij 'toeval' de cilinderinhoud suggereert. Dus ik heb een 318i 2.5 24v. En netjes 192PK niet meer denk ik![]()
[..]
laat maar, die jongen weet het wel hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat zijn gewoom echt die motoren, maar dan wat geknepen etc (soms ook marketingtechnisch). Het is niet "toeval" dat dat de cylinderinhoud is.
Nee, dan heb je een 318i met een aangepaste motor. Nu heb je een 318i met een aangepaste motor. En dat moet je, wanneer het relevant is, dus wel vermelden. Roepen dat je een 318i met 200pk hebt is niet helemaal eerlijk, en dat snap je zelf best welquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik rij een 318i, een 318i it is. Simpel. Niks anders.
Daar ben ik wel koppig in. Dus als ik een Corvette motor in een BMW duw dan heb ik een BMW 357i?![]()
Ik rij een 118, met een 2.0 liter motor. You do the math.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:47 schreef rival het volgende:
[..]
waarom doe je zo hinderlijk? waar is het voor nodig?![]()
een 318 is een 4 cilinder.... heb jij dat?dus lul niet zo slap
veel plezier met turQquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik rij een 118, met een 2.0 liter motor. You do the math.
Ik heb een 323i met een 2.5 liter motor..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik rij een 118, met een 2.0 liter motor. You do the math.
het blok krijgt minder lucht binnen... heeft minder vermogen... de typeaanduiding die ze nu geven komt ongeveer overeen met het vermogen dat de "323" geeft...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb een 323i met een 2.5 liter motor..![]()
Ik noem het toch ook geen 325i? Nee, 323i.
Dat kan bijna niet kloppen, moet wel een addertje bij zitten. Sowieso is de advertentieprijs een stuk hoger dan wat jij noemt, maar als je vergelijkt op Autoscout dan is de goedkoopste rond de 14k... er moet gewoon wel iets stuk zijnquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:57 schreef Oksel het volgende:
Die 3 serie die ik te koop zag staan, was dus een 5 serie..Maar zag alleen de voorkant, en de motorkap met dat profiel heeft de nieuwe 3 serie ook, zodoende.
Maargoed, 10.500 euro voor een 520 Li (2.2 liter).. heeft wel veel gelopen, 213dkm.
http://link.marktplaats.nl/368014728
Leuk bakkie.
325iLight of 323i, dont matter.. 318i 24v it isquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:09 schreef rival het volgende:
[..]
het blok krijgt minder lucht binnen... heeft minder vermogen... de typeaanduiding die ze nu geven komt ongeveer overeen met het vermogen dat de "323" geeft...
anders krijg je een 325light bv ofzo....
maar oke, jij hebt een 318!
Even de opties opsommen, let vooral op de dikgedrukte:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:57 schreef Oksel het volgende:
Die 3 serie die ik te koop zag staan, was dus een 5 serie..Maar zag alleen de voorkant, en de motorkap met dat profiel heeft de nieuwe 3 serie ook, zodoende.
Maargoed, 10.500 euro voor een 520 Li (2.2 liter).. heeft wel veel gelopen, 213dkm.
http://link.marktplaats.nl/368014728
Leuk bakkie.
Pfff, dat mensen dat nog vermelden.quote:* Veiligheid
* ABS
* Alarmsysteem
* Centr. deurvergrendeling afst.bed.
* Cruise control
* Dubbele Airbag
* Gordijnairbags
* Startonderbreker
* Stuurbekrachtiging
* Traction control
* Zij-airbags
* Interieur
* Boordcomputer
* Buitentemp. meter
* Elektr. ramen voor + achter
* Elektr. buitenspiegels
* Geregelde airco
* Parkeersensoren
* Radio/CD
* Regensensor
* Stuur in hoogte verstelbaar
*
* Exterieur
* Bumpers in carrosseriekleur
* Lichtmetalen velgen
* Metallic lak
* Mistlampen
Hij gaf al aan dat de prijs op MP hoger is. En volgens hem een prima bak. 1,5 jaar geleden gekocht bij de dealer. Dealeronderhouden. Zag er iig zeer strak uit.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat kan bijna niet kloppen, moet wel een addertje bij zitten. Sowieso is de advertentieprijs een stuk hoger dan wat jij noemt, maar als je vergelijkt op Autoscout dan is de goedkoopste rond de 14k... er moet gewoon wel iets stuk zijn.
Al begin ik bijna te twijfelen om te gaan kijken en misschien te kopen voor de handel.
Dat doet MP standaard, duh!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Even de opties opsommen, let vooral op de dikgedrukte:
[..]
Pfff, dat mensen dat nog vermelden.
Je bent zelf gaan kijken maar afgehaakt omdat...?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hij gaf al aan dat de prijs op MP hoger is. En volgens hem een prima bak. 1,5 jaar geleden gekocht bij de dealer. Dealeronderhouden. Zag er iig zeer strak uit.
Nee, die stuurbekrachtiging dan. Als dat in zo'n auto al niet zou zittenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Even de opties opsommen, let vooral op de dikgedrukte:
[..]
Pfff, dat mensen dat nog vermelden.
Ik liep er toevallig langs. En ik hoef geen 5. En als ik al een nieuwe BMW zou kopen, koop ik hem wel in Duitsland.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je bent zelf gaan kijken maar afgehaakt omdat...?
[..]
Van die twee, de eerste set. De tweede ziet er wat 'onvolwassener' uit, vind ik, al ben ik van beide niet echt een fan maar je vraagt immers een oordeel tussen die tweequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:41 schreef Oksel het volgende:
Heren, ik wil een 2e setje velgen met zomerbanden.
Welke?
http://link.marktplaats.nl/384823773
Of
http://link.marktplaats.nl/371691838
Wat vinden jullie?
Deze CLS reedt ik dus pas:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:41 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zou ook de 1e set nemen, die oogt het rustigst.
ik zou voor de 2e gaan. dus nu weet je zeker dat je de 1e wiltquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:41 schreef Oksel het volgende:
Heren, ik wil een 2e setje velgen met zomerbanden.
Welke?
http://link.marktplaats.nl/384823773
Of
http://link.marktplaats.nl/371691838
Wat vinden jullie?
Kabelboom als deze er niet ligt en een relais voor in de zekeringkast...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:59 schreef Jaapie1993 het volgende:
Ik heb waarschijnlijk een paar mistlampen op de kop getikt(moet ze nog ophalen) voor m'n e30, wat heb ik nu allemaal nog nodig om ze aan te sluiten? Schakelaar sowieso maar wat nog meer?
EGR nog geprobeerd?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:19 schreef xaban06 het volgende:
Filters vervangen
Olie vervangen
Nu nog mn banden en dan naar de APK.
Ik heb het laten doen. Schijnt dat de luchtfilter het moeilijkst was.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
EGR nog geprobeerd?
Is het veel werk, die filters en olie enzo? Ik wil dat misschien binnenkort ook zelf gaan proberen.
oliefilter is simpel. meestal zit ie nog in het zicht ook...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:29 schreef Mikkie het volgende:
Is het veel werk, die filters en olie enzo? Ik wil dat misschien binnenkort ook zelf gaan proberen.
zit vaak op een lastig te bereiken plek jaquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:40 schreef xaban06 het volgende:
Schijnt dat de luchtfilter het moeilijkst was.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
oliefilter is simpel. meestal zit ie nog in het zicht ook...
Hmmm, misschien dan toch maar wegbrengen voor een beurt. En dan ga ik haast twijfelen tussen de dealer en m'n eigen universele garage.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
zit vaak op een lastig te bereiken plek ja
ja euh de binnenluchtfilter bedoelde ik eigenlijk.. je interieur filter zegmaar....quote:
universeel, hier kan je weinig aan fout doen en de dealer is 99vd 100 duurder...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Hmmm, misschien dan toch maar wegbrengen voor een beurt. En dan ga ik haast twijfelen tussen de dealer en m'n eigen universele garage.
Ja daar twijfel ik dus over. Want op zich kun je ook een Do It Yourself zoeken op Internet en dan gewoon aan de slag gaan. Ik zit al te kijken om dat te doen voor o.a. de motorolie en versnellingsbakolie. Dan hoef je nog maar een halve beurt te laten doenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:22 schreef rival het volgende:
[..]
universeel, hier kan je weinig aan fout doen en de dealer is 99vd 100 duurder...
doe het ergens waar je mee kan/mag kijken... doe je het de volgende keer zelf
Ik zou de stap wagen als ik jou was... het enige waar je op moet letten is dat wat je eraf haalt, er exact weer zo op moet. incl rubbertjes ringetjes e.d. maar dat spreekt voor zich...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja daar twijfel ik dus over. Want op zich kun je ook een Do It Yourself zoeken op Internet en dan gewoon aan de slag gaan. Ik zit al te kijken om dat te doen voor o.a. de motorolie en versnellingsbakolie. Dan hoef je nog maar een halve beurt te laten doen
Wat past niet dan? is de ET waarde anders of de naaf?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:55 schreef xaban06 het volgende:
Gotver, ik dacht dat velgen van een E36 ook op E46 paste. Niet dus! grrr
Iemand setje wintervelgen+banden kopen?
Ik heb E46 stalen velgen.. Ruilen?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:55 schreef xaban06 het volgende:
Gotver, ik dacht dat velgen van een E36 ook op E46 paste. Niet dus! grrr
Iemand setje wintervelgen+banden kopen?
Al verkocht, wel een tof dingquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
ff off-topic:
Nog een handige jongen hiero met 10K los voor een project 964?
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=29541
Lees je wel ff goed in voordat je er op leegloopt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet het een hele rare maat zijn want volgens mij past het vrijwel altijd.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:55 schreef xaban06 het volgende:
Gotver, ik dacht dat velgen van een E36 ook op E46 paste. Niet dus! grrr
Iemand setje wintervelgen+banden kopen?
Ja, ik ruik het iig, en hij rookt best wel als het koud is buiten, of komt dat omdat ik een freeflow uitlaat heb?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nog geen BMW gereden die geen olie verbruiktals het maar niet meer is dan het benzineverbruik he
5-seriequote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:20 schreef BrinkydeBMW het volgende:
5-serie uit 2003
Rijdt als een zonnetje
En nog een mooi concept van BMW: Vision Dynamics concept
Diameter van de velg is te klein, vanwege de remschijven/blokken krijg ik 'm niet op zijn plek. Helaas.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:06 schreef rival het volgende:
[..]
Wat past niet dan? is de ET waarde anders of de naaf?
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Diameter van de velg is te klein, vanwege de remschijven/blokken krijg ik 'm niet op zijn plek. Helaas.
Ik heb nu 17", die 15" had ik later gekocht, maar nu zie ik dat ze niet passen. Kut velgen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
15 inch toch? Wat rij jij M3?![]()
Moet passen, of anders heb ik 2 E46 steelies liggen die ik wil ruilen tegen e36 Steelies
Picsquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:29 schreef Mikkie het volgende:
Twijfel, twijfel, twijfel. Laat ik alles strak in één stijl, of koop ik smoke knipperlichten die beter staan bij de lichtunits en de lakkleur, maar die niet matchen met de achterlichten (die helder wit zijn)?
Je stalen velgen zijn 15inchers toch? Dan zouden ze gewoon moeten passen. Simple as that.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb nu 17", die 15" had ik later gekocht, maar nu zie ik dat ze niet passen. Kut velgen.
LM velgen, geen stalen velgen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je stalen velgen zijn 15inchers toch? Dan zouden ze gewoon moeten passen. Simple as that.
Want ik heb zelf e46 velgen (die ik van onder een E46 heb gehaald (duhh))onder mijn E36 gehad:
[ afbeelding ]
(E46 voor, brede E34 steelies achter)
Dan zou ik niet schorsen. Je kunt nu vlakbij parkeren dus dan ga je er geheid meer gebruik van makenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:49 schreef Maharbal het volgende:
Mmm...ik dacht dat ik tering lang moest wachten op een parkeervergunning...maar ik kreeg 'm gister in de buurt, kan nu m'n auto overal in de binnenstad parkeren (varierend van 1 min lopen naar huis tot 5 min lopen). Misschien dat ik die auto dan toch even niet schors....
Twijfel twijfel
Verandering (even los zien van ingebouwde xenon, dat ga ik niet doen, het gaat om de knipperlichten):quote:
Dat gaat niet gebeuren, want ik vind LED gewoon echt lelijk. No way dusquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Smoke nemen, en achter LED van de M3
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, want ik vind LED gewoon echt lelijk. No way dus
aaaah zeg dat dan, ik dacht steelies..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
LM velgen, geen stalen velgen.
Zal vandaag eens een foto posten.
is het echt de "buitenrand" van de velg die tegen de klauw/schijf aan komt? of komt de velg te ver naar binnen en raken de spaken iets?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
LM velgen, geen stalen velgen.
Zal vandaag eens een foto posten.
Volgens garage de buitenrand. Dus niet de diepte van de velg.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:21 schreef rival het volgende:
[..]
is het echt de "buitenrand" van de velg die tegen de klauw/schijf aan komt? of komt de velg te ver naar binnen en raken de spaken iets?
want 15" is volgens mij niet te klein voor een E46 remmenpartij...
dat is vervelend...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens garage de buitenrand. Dus niet de diepte van de velg.
Voor de E36 dus? Wat vraag je er ongeveer voor? Waar woon je?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:42 schreef xaban06 het volgende:
Iemand kopen? 15" LM, met winterbanden. Ruim voldoende profiel om mee te rijden. Foto's volgen
Ik heb het maar gewoon gedaanquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan zou ik niet schorsen. Je kunt nu vlakbij parkeren dus dan ga je er geheid meer gebruik van maken.
[..]
Verandering (even los zien van ingebouwde xenon, dat ga ik niet doen, het gaat om de knipperlichten):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit zijn de achterlichten die erin zitten:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk ga ik de knippers gewoon halen en laat ik de achterlichten voorlopig zitten.
Ja, maar dan wel bij jou thuis.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:55 schreef Maharbal het volgende:
Haha.
Ik zei dat ik niks ging organiseren, dat moeten jullie doen
Hah, nouja...dat zou ik opzich wel even ter beschikking kunnen stellen...maar zo groot is het nou ook weer nietquote:
Delft.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Voor de E36 dus? Wat vraag je er ongeveer voor? Waar woon je?
Lol, dat is bij mij praktisch om de hoekquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:34 schreef Xtr3mE het volgende:
Weet niet of het al genoemd is: a.s. zondag is er een BMW meeting in Breda (@ 13.00 bij de makro), georganiseerd door iemand van een ander forum, maar iedereen met een BMW mag komen uiteraard.
Komen ca. 25 auto's tot dus ver. Ik ga waarschijnlijk ook, als ik zondag beter ben (zit al 2 dagen ziek thuis)
Dus als je zin hebt kom ook !
BMWPortal.nlquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:36 schreef k_man het volgende:
Van welk forum dan? En wat voor auto's zoal?
Ik ben lekker een weekendje weg, maar anders was ik ook wel gaan kijken denk ikquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:34 schreef Xtr3mE het volgende:
Weet niet of het al genoemd is: a.s. zondag is er een BMW meeting in Breda (@ 13.00 bij de makro), georganiseerd door iemand van een ander forum, maar iedereen met een BMW mag komen uiteraard.
Komen ca. 25 auto's tot dus ver. Ik ga waarschijnlijk ook, als ik zondag beter ben (zit al 2 dagen ziek thuis)
Dus als je zin hebt kom ook !
Oh, beetje onder m'n niveau dus.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:51 schreef Mikkie het volgende:
BMWPortal.nl. Volgens mij veel e46's en e36's, maar dat is een gokje.
Nee, een Compact 316i? Hoef nog niet eens te verantwoorden tov. jouquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:26 schreef Xtr3mE het volgende:
je kan ook uit je nek lullen en wat maak het nou uit of iemand een compact of een 316 heeft? Hoor je er dan niet bij?
Zo'n echte purist die wel even vertelt waar de drempelwaarde ligt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:55 schreef Turquaz52 het volgende:
Wel als het gaat om een ECHTE BMW.. dan koop je dus ECHT GEEN 316i Compact.
Een 316i compact in nette staat anytime over jouw wrak. Ja, cool dat je motorswap gedaan hebt, maar maak die auto dan ook een beetje normaal aan de buitenkant man. Ik zou er niet in gezien willen worden iig, ook al gaat ie nog zoooooooo hard.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:55 schreef Turquaz52 het volgende:
Wel als het gaat om een ECHTE BMW.. dan koop je dus ECHT GEEN 316i Compact.
Tssk 320TD hier, compact dus.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:55 schreef Turquaz52 het volgende:
Wel als het gaat om een ECHTE BMW.. dan koop je dus ECHT GEEN 316i Compact.
ja dat is nog een 320 dieseltje, maar ik heb het over een e36 316i Compactquote:
Mijn auto is normaal qua uiterlijkquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Een 316i compact in nette staat anytime over jouw wrak. Ja, cool dat je motorswap gedaan hebt, maar maak die auto dan ook een beetje normaal aan de buitenkant man. Ik zou er niet in gezien willen worden iig, ook al gaat ie nog zoooooooo hard.
Turq, wat is jouw definitie van normaal?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn auto is normaal qua uiterlijk![]()
Alleen nog ff kleine deukjes er uit halen en andere front
Tja, ik weet niet wat die designers bezielden op dat moment, maar kom op aub..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:56 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Zo'n echte purist die wel even vertelt waar de drempelwaarde ligt.![]()
Als een 316i compact geen BMW was, stond er wel een ander merk op.
Slammed, HellaFlush, JDM, clean is mijn smaakquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:02 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Turq, wat is jouw definitie van normaal?
Tuurlijk is een Coupe mooier, maar er wordt toch ook niet gezegt dat een Compact mooier isquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo is ie wel cool ja, maar dit is toch mooier in elk opzicht of heb ik het mis:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarin loop je meer voor schut?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ikke weet het wel en ja ik vind de compact ook niet mooi, maar er is een verschil tussen saai en afschuwelijk.
True en die 320TD is lekker snelquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Tuurlijk is een Coupe mooier, maar er wordt toch ook niet gezegt dat een Compact mooier is
Echter betaal je wel ~30% meer voor een Coupe.
Ik vroeg niet wat je mooi vindt, ik vroeg wat je normaal vindt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Slammed, HellaFlush, JDM, clean is mijn smaak![]()
Mijn auto is normaal slammed en geflushed, alleen me motorkap is zwart, thats it..
Nog erger?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Gadverdamme, nog erger.
[..]
True en die 320TD is lekker snel![]()
4 wiellen vind ik normaal, een stuur en gaspedaal er bij zou ook wel handig zijnquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:45 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik vroeg niet wat je mooi vindt, ik vroeg wat je normaal vindt.
Helaas te ver voor mijquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Delft.
EUR 150,- vaste prijs.
Of als je lager gaat bieden, vraag ik 180,- zodat we toch nog op 150,- uitkomen.
Rijd even naar de BMW-dealert en haal een nieuwe, die zullen ze waarschijnlijk nog wel hebben (ze hebben namelijk nog zat voor mijn 5je). Moet waarschijnlijk wel besteld worden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:41 schreef YoshiBignose het volgende:
De E21 alarmknop is echt geniaaleen drukknop, maar hij is standaard ingedrukt. Als je dus drukt, dan schiet ie los en DAN gaan al je knipperlichten knipperen. Ware het niet, dat dat ding nogal snel stuk gaat en soms opeens omhoogspringt
buurman belde dat m'n auto al een paar uur stond te knipperen. Hoe lang kan de accu dat hebben?
Verbaast me niks dat een compact-rijder de achterkant mooi vindtquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:57 schreef xaban06 het volgende:
[..]
De GT is ook
Vooral de felwitte angel eyes![]()
Kan jij de auto niet gewoon naar de garage brengen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Rival, bij de E30 doet rechts stad/dimlicht het wel, maar links alleen stad en geen dim. Is dit een ander lampje? Ik dacht dat eerst dat het misschien een zekering was, want de dashboardverlichting deed het ook maar voor de helft maar die ging weer aan na een hobbel op de snelweg
Ik haal dat plastic kapje eraf, dan maak ik die connector los, maar wat dan? Moet ik die schroefjes ook losmaken voor het verwisselen van de lamp?
nadat je de plastic kap en de aansluiting losmaakt zitten de lampen zelf ingeklemd met een stukje ijzerdraad. die moet je even loswippen. stad/dim is beide een ander lampje.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Rival, bij de E30 doet rechts stad/dimlicht het wel, maar links alleen stad en geen dim. Is dit een ander lampje? Ik dacht dat eerst dat het misschien een zekering was, want de dashboardverlichting deed het ook maar voor de helft maar die ging weer aan na een hobbel op de snelweg
Ik haal dat plastic kapje eraf, dan maak ik die connector los, maar wat dan? Moet ik die schroefjes ook losmaken voor het verwisselen van de lamp?
Oke.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:46 schreef rival het volgende:
[..]
nadat je de plastic kap en de aansluiting losmaakt zitten de lampen zelf ingeklemd met een stukje ijzerdraad. die moet je even loswippen. stad/dim is beide een ander lampje.
ik kan me niet herinneren dat ik schroeven heb gedraaid tijdens lampen verwisselen
Klopt, maar alles valt te leren toch?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:42 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Kan jij de auto niet gewoon naar de garage brengen?
Ik heb een vaag vermoeden dat jij echt twee linkerhanden hebt.
ik maak een RATLOOK auto....quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef piekartz87 het volgende:
maar ik denk dat iedereen hier verder over eens kan zijn dat jij geen smaak hebt.
leuk dat je met volle enthousiaste met je projecten bezig bent. maar als je anderen gaat vertellen dat ze geen smaak hebben ben je wel een beetje vreemd bezig. gezien de staat van je e36
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en nog ben ik het met Piekart eens![]()
BTW, circuitwagen![]()
![]()
Daar sluit ik me bij aan. Het is toch alleen maar leuk om een beetje met je auto te klungelen en te kijken wat je zelf kan? Zolang je geen triviale delen om zeep helpt...quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oke.
[..]
Klopt, maar alles valt te leren toch?
ben ik het helemaal mee eensquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar sluit ik me bij aan. Het is toch alleen maar leuk om een beetje met je auto te klungelen en te kijken wat je zelf kan? Zolang je geen triviale delen om zeep helpt...
je kan zeggen wat je wilt maar zelfs de kleinste dingetjes zijn leuk als je het zelf hebt gedaan.... voelt gewoon goedquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaaaaaaa en het is me gelukt![]()
nu 2 mooie philips ecovision ofzo erin
50% meer licht en 20m verder zicht yeah (halfords eigen merk waren uitverkocht
).
Ook meteen de bandjes verwisseld, man oh man wat ben ik goed
E39 is leuk ja, maar de E60 vind ik toch echt wel een bazenbak. Vooral als er pooier-achtige velgen onderliggenquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:29 schreef rival het volgende:
5? beetje jammer... na de E39 is er nog geen mooiere gekomen imHo
[ afbeelding ]
Tsssk!quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:58 schreef Bowny het volgende:
[..]
E39 is leuk ja, maar de E60 vind ik toch echt wel een bazenbak. Vooral als er pooier-achtige velgen onderliggenNaast een E60 ziet de E39 ziet er ook ontzettend gedateerd uit.....wat mij betreft is het design van een E60 echt tijdloos.
Waar qoute je op?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef piekartz87 het volgende:
Turq, je kan praten over smaak wat je wilt![]()
maar ik denk dat iedereen hier verder over eens kan zijn dat jij geen smaak hebt.
leuk dat je met volle enthousiaste met je projecten bezig bent. maar als je anderen gaat vertellen dat ze geen smaak hebben ben je wel een beetje vreemd bezig. gezien de staat van je e36
Jawohl.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:09 schreef Bowny het volgende:
Hyperdude, volgens mij had jij ooit een link geplaatst van een Duitse olie-webshop......heb je die nog?
quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waar qoute je op?
En dat ik geen smaak heb sorry, hou niet van die lexus shit en bumpers met kippen gaas en spoilers van 3 etages hoog.. Ik weet niet wat jou smaak is maar over de mijne valt weinig kritiek op te geven
Dat was een Engels onderzoek van een week terug. Volgens mij komt het gewoon doordat mensen er standaard al vanuit gaan dat BMW aso's zijn. Iedereen rijdt gewoon te traag voor onsquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:34 schreef tha_rizzo het volgende:
Gisteren was bij Editie NL dat BMW-rijders de meest gefrustreerde automobilisten zijn
Ondanks dat, hebben BMW-rijders dan wel 't meeste seks.
Daar zit wel iets in. Of nouja, ik ben niet gefrustreerd, maar mensen gaan sinds ik een BMW heb wel een stuk sneller aan de kant dan toen ik nog een Almera (quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:34 schreef tha_rizzo het volgende:
Gisteren was bij Editie NL dat BMW-rijders de meest gefrustreerde automobilisten zijn
Ondanks dat, hebben BMW-rijders dan wel 't meeste seks.
Bij mij is het een beetje een verhaal met 2 kanten. Van sommige bestuurders krijg ik juist meer ruimte dan in mijn Accord. Maar aan de andere kant merk ik ook, dat er bestuurders zijn die rare dingen doen. Net alsof ze je iets niet gunnen. Ik heb een paar hele gevaarlijke situaties meegemaakt, die niet voorkwamen toen ik nog in mijn Accord reed.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar zit wel iets in. Of nouja, ik ben niet gefrustreerd, maar mensen gaan sinds ik een BMW heb wel een stuk sneller aan de kant dan toen ik nog een Almera () reed.
Dat is ook waar. Sommigen willen echt even een statement maken omdat er een BMW aan komt. Naja goed, daar maak ik me meestal dan maar niet te druk om. Soms ben ik ook aan het knallen omdat ik haast heb en dan komt het wel goed uit als mensen snel aan de kant gaanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:43 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Bij mij is het een beetje een verhaal met 2 kanten. Van sommige bestuurders krijg ik juist meer ruimte dan in mijn Accord. Maar aan de andere kant merk ik ook, dat er bestuurders zijn die rare dingen doen. Net alsof ze je iets niet gunnen. Ik heb een paar hele gevaarlijke situaties meegemaakt, die niet voorkwamen toen ik nog in mijn Accord reed.
Ja die van jou trekt zeker strepen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja jij moet wel, je wint het toch nooit
Ik maak me er pas druk om als iemand mij in gevaar brengt. Is dat niet het geval, dan lach ik erom.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:48 schreef Mikkie het volgende:
Dat is ook waar. Sommigen willen echt even een statement maken omdat er een BMW aan komt. Naja goed, daar maak ik me meestal dan maar niet te druk om.
In het verkeer ben ik op zijn algemeen ook wel een heer. Er zijn uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld als je van die dagen hebt, dat je de ene egoïstische daad na een andere ziet van andere bestuurders. dan denk ik ook wel eens van val maar kapot. Maar voor de rest ga ik er meestal vanuit de idee, dat we met zijn allen samen op de weg zijn en allemaal heelhuids op tijd willen komen op onze bestemming. Het is dus een kwestie van geven en nemen. Maar teveel bestuurders denken alleen maar: ikke ikke ikke. helaas frustreert dat ook de meer galante rijders (waaronder mijzelf) waardoor hun uiteindelijk ook denken: stik maar.quote:Soms ben ik ook aan het knallen omdat ik haast heb en dan komt het wel goed uit als mensen snel aan de kant gaan. Anderzijds ben ik ook vaak genoeg de heer die mensen er tussen laat en die mensen voorrang geeft als het tempo toch al niet boven stapvoets komt
.
QFTquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:15 schreef piekartz87 het volgende:
iedereen wil alleen maar met me racen als ik een koude motor heb
Ik reed net in de E30 316 en die gaat best hard, maar er zit geen toerenteller op dus ik durf niet te hardquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:15 schreef piekartz87 het volgende:
iedereen wil alleen maar met me racen als ik een koude motor heb
ik heb zelf nog een kans met een 316i omdat de meeste petjes niet kunnen schakelen.
Of JUIST een voorbeeld, Ik rij liever mijn sletje dan een 316i Coupequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:26 schreef Bonkiehonkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Afgrijselijk dude, je bak ziet gewoon niet uit..
Je bent een grote schande voor de BMW-rijders.
Mijn auto is kleiner, mijn motor is groterquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Of JUIST een voorbeeld, Ik rij liever mijn sletje dan een 316i Coupe![]()
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keuze is snel gemaakt, een bumpertje en motorkap wisselen is sneller gedaan dan een 4 pitter van 0 tot 100![]()
Nerd, ga na huis ofzo[ afbeelding ]
hier staat de gehele ombouw... ik denk wel dat je je ff aan moet melden om het te kunnen zien....quote:
quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jawohl.![]()
http://www.oil-center.de/ heb ik laatst gebruikt
http://www.mapodo.de/ is ook OK. En er zijn er vast wel meer
Ik heb een tijdje terug bij de eerste besteld. Zeer vlotte levering.
Kijk goed naar totaalkosten incl. verzending ed. En of ze naar NL verzenden
Ik heb toen 20 liter 5W50 gekocht; dan loont het tenminste een beetje.
Vorige week ritje gemaakt in de nieuwe 520d Touring automaat.
Eigenlijk best OK, voor een diesel.
75K vind ik dan weer wat duur (incl. toys)![]()
Hoeveel heb je betaald?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:07 schreef Bowny het volgende:
Dank je wel! Ga ik ook wat liters bestellen!
Edit: Zo.....scheelt een tientje per liter....."Original BMW Quality LongLife 04 SAE 5W-30 - 1 Liter Original BMW Quality LongLife 04 SAE 5W-30"![]()
echt nice.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:08 schreef rival het volgende:
[..]
hier staat de gehele ombouw... ik denk wel dat je je ff aan moet melden om het te kunnen zien....
http://e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=22172
als ik eens tijd over heb maak ik hier nog wel een projectttopic aan...
Liever een lelijke 2.5 dan een mooie 1.6, uiterlijk valt altijd te fixxen (wat ook gaat gebeuren) motor swappen is niet ff uit een catalogus van Autostyle te bestellenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaja, die 2.5 24v van je is wel cool, maar je auto ziet er niet uit, daar gaat het om.
Maar ik kan meer rondjes maken op de ring dan jij met je alu blokkiequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:51 schreef rival het volgende:
[..]
Mijn auto is kleiner, mijn motor is groter![]()
[ afbeelding ]
Thnxquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:51 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
echt nice.
rood staat hem wel goed. zelf gespoten of laten doen? wat heeft dat gekost als ik vragen mag
op die manierquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:13 schreef rival het volgende:
[..]
Thnx
Het spuiten is gedaan door de sponsor zelf, duyndam autoschade in Amsterdam...
Ik heb geen idee wat dat zou kosten anders, zal het wel ff vragen voor je.
jij ziet het dan ook niet van heel dichtbij.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:16 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
op die maniervery nice dan. het lijkt me niet goedkoop en het ziet er strak uit.
dat is ook waar natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:31 schreef rival het volgende:
[..]
jij ziet het dan ook niet van heel dichtbij.
je kan wel zien dat het gratis is gedaan.
maar ik weet ook wat er normaal gesproken daar uit de spuiterij komt, ze kunnen het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |