Het was een mooi gladgestreken stuk A73quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:42 schreef tha_rizzo het volgende:
@ Mikkie, kijk uit bij Almere (A27), daar heb ikzelf ook eens 200 km/h gereden en iedereen stootte het hoofd aan 't plafond van de auto
Uiterst effectief als je op het punt staat in slaap te vallen, maar verder wel jammer inderdaadquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat dacht je van snelweg van Den Haag naar Amsterdam (A4 ofzo?)... daar heb je zo'n hobbel in de weg wat echt niet leuk meer is. Is 5 baans ofzo, maar je mag er maar 100. Niemand rijdt er 100, ik wel in de E21, met twee andere erin die niet zo slank zijn als ik. Eerst klapt je kop tegen het plafond en daarna ram je dwars door die stoel tegen de bodem aan. Ben blij dat ik laatst de trekhaak eraf heb gehaald.
Ja, maar slapen doe ik niet in een auto maar in bed.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Uiterst effectief als je op het punt staat in slaap te vallen, maar verder wel jammer inderdaad
Dat ben ik dan weer met je eens. Mocht ik vermoeid worden, dan gaat de muziek een tandje harder en het raam open. Frisse wind is goed! En als ik nog echt ver moet, dan even een stopje bij de pomp om een bakkie pleur naar binnen te slobberenquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, maar slapen doe ik niet in een auto maar in bed.
Mwoah, dat zou me dan niet boeienquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja. Maar ik heb zelf nooit echt lange afstanden gereden, 3 uurtjes naar Duitsland, maar met 1 pauze bij de Burger King (double whopper) en zo'n cola waar volgens mij meer in zit dan een fles weet je in ieder geval zeker dat je de komende tijd niet slaapt. Het is wel irritant inderdaad als de passagiers allemaal slapen, dan word je zelf ook sneller slaperig en om dan ff keihard AC/DC op te zetten is misschien wat asociaal
Ach, met de snelheden die ik dan rijd word je volgens mij helemaal niet meer wakker van die paalquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, dat zou me dan niet boeien. Neh, zou de radio niet heel hard aanzetten, maar wel het volume iets omhoog en meer uptempo muziek. Denk dat je passagiers ook liever wakker worden van de muziek dan wakker worden van het geluid van scheurend blik op een betonnen paal
.
De E21 is dan ook meer om te cruisen en te genieten natuurlijk, al schiet 100 niet echt op neequote:Op zondag 10 oktober 2010 22:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ach, met de snelheden die ik dan rijd word je volgens mij helemaal niet meer wakker van die paal
Ik rij nu af en toe met de E21 constant 100 km/u en dat is toch wel afzien soms hoorZe zeggen dat het niet veel uitmaakt qua tijd, maar je bent toch een stuk langer onderweg dan 150 wat ik in de E46 rijdt. Maar goed, de 6 cilinder is erg stil moet ik zeggen, gewoon relaxt cruisen dus. Het heeft ook wel wat
A4 rij ik dagelijksquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat dacht je van snelweg van Den Haag naar Amsterdam (A4 ofzo?)... daar heb je zo'n hobbel in de weg wat echt niet leuk meer is. Is 5 baans ofzo, maar je mag er maar 100. Niemand rijdt er 100, ik wel in de E21, met twee mensen erin die niet zo slank zijn als ik. Eerst klapt je kop tegen het plafond en daarna ram je dwars door die stoel tegen de bodem aan. Ben blij dat ik laatst de trekhaak eraf heb gehaald.
Dank daarvoor, ik zal eventjes wat over de auto posten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef YoshiBignose het volgende:
OOOH De eerste X rijder in het BMW-topicwelkom
![]()
Rijdt dat ding op LPG?quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:33 schreef YoshiBignose het volgende:
4k op de 180-200? Pffff, zit ik dan met m'n 4k bij de 100. Maar ik tank nog goedkoper dan jij
OOOH De eerste X rijder in het BMW-topicwelkom
![]()
Eigenlijk wilde ik eerst de 20-inch M-velgen nemen, maar heb toch besloten de 19-inch te nemen omdat deze kleiner zijn (dus minder kans op schade door stoeprandjes etc.) en ik die ¤1.000 liever in nog wat opties wilde steken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:28 schreef Mikkie het volgende:
Dat M-pakket staat 'm goed! Al vind ik de velgen van de andere mooier, alleen moeten ze een slagje groter. Best jammer dat er een km op de teller stond al, lijkt me voor het idee gewoon leuk om in een 000000-auto te stappen
.
Natuurlijk is dat zo, het is echt niet zo dat je auto helemaal bleu is. Maar laat die dealer die reset dan net even een paar honderd meter later doenquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eigenlijk wilde ik eerst de 20-inch M-velgen nemen, maar heb toch besloten de 19-inch te nemen omdat deze kleiner zijn (dus minder kans op schade door stoeprandjes etc.) en ik die ¤1.000 liever in nog wat opties wilde steken.
Tjsa, ik vond het ook jammer dat ie niet op 000000 stond, maar het is natuurlijk slechts voor de leuk. Want die wagen heeft in de fabriek & op de boot ook al de nodige kilometers afgelegd, en wordt dan bij de dealer nog een keer op 0 gezet.
Maar goed, mischien bij de volgende auto.
Het is trouwens één van de grootste dealers van Duitsland, die levert per dag dus echt enkele tientallen auto's uit. Dan worden de auto's in een aparte hal klaargemaakt, en dan in de andere hal gereden om aan de klanten te worden overgegeven. We hadden al wat paniek veroorzaakt omdat ze pas erg laat waren begonnen met het klaarmaken van de auto, en als je dan helemaal nog speciale wensen hebt gaat het wel erg lastig worden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, het is echt niet zo dat je auto helemaal bleu is. Maar laat die dealer die reset dan net even een paar honderd meter later doen
Ah, dat verklaart iets. Anderzijds hoeft de klant niet de dupe te worden van de omvang van het dealership, vind ikquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is trouwens één van de grootste dealers van Duitsland, die levert per dag dus echt enkele tientallen auto's uit. Dan worden de auto's in een aparte hal klaargemaakt, en dan in de andere hal gereden om aan de klanten te worden overgegeven. We hadden al wat paniek veroorzaakt omdat ze pas erg laat waren begonnen met het klaarmaken van de auto, en als je dan helemaal nog speciale wensen hebt gaat het wel erg lastig worden.
Ik was al pissed off dat de auto niet zo geleverd werd zoals ik hem besteld had (ik had de dakdragers in aluminium besteld, matchend bij de raamlijsten, maar dat hebben de Amerikanen schijnbaar verkloot).
Eens, maar goed, gedane zaken nemen geen keer en een groot probleem is het ook niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart iets. Anderzijds hoeft de klant niet de dupe te worden van de omvang van het dealership, vind ik.
Wel klote van de dakdragers dan, al vind ik ze in het zwart zeker niet misstaan.
Erboven, want ik ging 100 en werd constant ingehaaldquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:38 schreef xaban06 het volgende:
[..]
A4 rij ik dagelijks
Wat bedoel je met, niemand rijd er 100? Allemaal boven, of er juist onder?
19 inch en het lijkt gewoon klein... ik heb 13 inch onder de E21 en het staat niet eens slechtquote:
Ja "dat ding" rijdt op LPG. Scheelt idd, want MRB betaal ik ook nietquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:28 schreef Mikkie het volgende:
Dat M-pakket staat 'm goed! Al vind ik de velgen van de andere mooier, alleen moeten ze een slagje groter. Best jammer dat er een km op de teller stond al, lijkt me voor het idee gewoon leuk om in een 000000-auto te stappen
.
[..]
Rijdt dat ding op LPG?Ja, dan tank je dik goedkoper ja. En het scheelt je ook nog eens flink in mrb elke maand. Dat doet wel pijn kan ik je vertellen... ik betaal nu maandelijks meer dan ik met m'n vorige auto per kwartaal moest neertellen.
.
Dat is jammer ja, maar het zijn details inderdaad. Je leert ervan voor een volgende keerquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eens, maar goed, gedane zaken nemen geen keer en een groot probleem is het ook niet.
Zwart is zeker niet lelijk, en het went na verloop van tijd zeker. Alleen als detailfetissist had het moeten matchen met de raamlijsten, en met de exterieurkleur. Dit is namelijk CarbonschwarzMetallic, wat in de zon een lichtblauwe schimmering geeft terwijl de dakdragers zwart zijn. Dan past Saphirschwarz er beter bij, naar mijn mening. Ook geven de zwarte dakdragers een soort van lichte vlekken van het water, iets wat de dealer ook niet kan verhelpen.
En uiteindelijk wil ik ze niet laten verwisselen, want je bent niet zeker of je dan geen gezeik krijgt met kraakjes, andere geluiden of vochtigheidsproblemen. Er is mee te leven, maar bij een volgende auto zal ik er wat strikter in proberen te zijn.
Sodeju, da's wel weer het voordeel aan zo'n auto. Kan ie wel veel zuipen, maar dat zijn dan ook de voornaamste kosten. Ik ben aan verzekering al een tientje of zes in de maand kwijt (WA+) en dan nog een dikke honderd euro mrb. Daar kun je behoorlijk wat peut voor verstokenquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja "dat ding" rijdt op LPG. Scheelt idd, want MRB betaal ik ook nietverzekering is ook niks 70 per jaar. Dus alleen onderhoud, daar moet niet op bezuinigd worden
Klopt, maar zoals Rizzo ook zegt, het moet dan wel je tweede auto zijn anders betaal je nog wel wat meer aan verzekering. Nou is dat het geld in principe ook niet, MRB is veel duurder. Maar zo'n gastank is ideaalquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Sodeju, da's wel weer het voordeel aan zo'n auto. Kan ie wel veel zuipen, maar dat zijn dan ook de voornaamste kosten. Ik ben aan verzekering al een tientje of zes in de maand kwijt (WA+) en dan nog een dikke honderd euro mrb. Daar kun je behoorlijk wat peut voor verstoken
Haha, heldquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals Rizzo ook zegt, het moet dan wel je tweede auto zijn anders betaal je nog wel wat meer aan verzekering. Nou is dat het geld in principe ook niet, MRB is veel duurder. Maar zo'n gastank is ideaalAch, dat is ook de reden dat ik de auto er bij kon kopen. De E46 kost meer dan genoeg (65 WA+, 50 MRB).
Maar nu kan ik wel heel stoer zeggen: ik heb 2 bmw's
Een 330d uit welk jaar zou je dan op het oog hebben?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Haha, held. Hoeveel km rij je met de e21 ongeveer denk je?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik nu voor m'n 320d zou kunnen krijgen. Kmstand is behoorlijk laag voor zo'n type auto, alleen kan ik dat niet aantonen (in het buitenland particulier onderhouden door een bmw-medewerker, maar geen boekje). Maar als het genoeg oplevert, is een 330d natuurlijk wel geniaal speelgoed!.
Tja ik heb hem net ik heb geen idee. Het laatste jaar heb ik 40.000 km gereden met m'n 318ci, dus had beter voor de 320d kunnen gaan achteraf. Nu hoop ik het een beetje te compenseren met deze auto zodat het benzineverbruik een beetje normaal is.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Haha, held. Hoeveel km rij je met de e21 ongeveer denk je?
Verboek gewoon de extra kosten t.o.v. een "gewone" auto onder de post "hobby".quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
40.000 km in een jaar met een gemiddelde van 1 op 10 is toch 4000 liter = ruim 6000 euro. Dat is 500 euro per maand aan benzine!!!!!!!
Nu ik er zelf zo over nadenk.... what have i done![]()
Gelukkig was een groot deel daarvan woon-werk verkeer en kreeg ik een (magere) reiskostenvergoeding ervoor. Maar toch....
De tering. Ik heb afgelopen jaar in m'n vorige auto ruim 30k gereden à ruim 3k euro en heb toen al besloten een diesel te kopen. Los van het onderhoud is zo'n 320d al goedkoper bij jaarkilometers rond de 15k...quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja ik heb hem net ik heb geen idee. Het laatste jaar heb ik 40.000 km gereden met m'n 318ci, dus had beter voor de 320d kunnen gaan achteraf. Nu hoop ik het een beetje te compenseren met deze auto zodat het benzineverbruik een beetje normaal is.
40.000 km in een jaar met een gemiddelde van 1 op 10 is toch 4000 liter = ruim 6000 euro. Dat is 500 euro per maand aan benzine!!!!!!!
Nu ik er zelf zo over nadenk.... what have i done![]()
Gelukkig was een groot deel daarvan woon-werk verkeer en kreeg ik een (magere) reiskostenvergoeding ervoor. Maar toch....
Het zou weer gaan om een e46, rond 2003/2004. Daar zit 'm ook net de crux tussen de 184pk en de 204pk-versie. Ik zou in elk geval een faceliftmodel willen inderdaad.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een 330d uit welk jaar zou je dan op het oog hebben?
Eentje van na de facelift?
Ik kijk op mijn Shell bonnetjes:quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja ik heb hem net ik heb geen idee. Het laatste jaar heb ik 40.000 km gereden met m'n 318ci, dus had beter voor de 320d kunnen gaan achteraf. Nu hoop ik het een beetje te compenseren met deze auto zodat het benzineverbruik een beetje normaal is.
40.000 km in een jaar met een gemiddelde van 1 op 10 is toch 4000 liter = ruim 6000 euro. Dat is 500 euro per maand aan benzine!!!!!!!
Nu ik er zelf zo over nadenk.... what have i done![]()
Ik heb een 318i. Simple as that. de 2.7eta's zijn toch ook niet 327e, maar 325e? Of de 318IS wat een 1.9 16v werd, of de 323i wat een 2.5 is? Type aanduiding is TYPE aanduiding, wat bij 'toeval' de cilinderinhoud suggereert. Dus ik heb een 318i 2.5 24v. En netjes 192PK niet meer denk ikquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, je hebt geen 318i, of ben je toevallig vergeten dat de "18" staat voor 1.8l? Je hebt dus in feite een 325i. En nee, ook die heeft niet 200pk maar gewoon netjes 192.
Voor welke auto dat dan weer?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Turqie jij bent altijd wel bekend in de E36 scenedus als je een keer een mooi M bumper kan vinden in diamantschwarz meld je het dan even
quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:46 schreef Oksel het volgende:
Ik zag gisteren een nieuw model 3 serie te koop staan ergens in een klein gehuchtje, stond gewoon de voortuin bij iemand, dus geen autoboer. Auto zag er superstrak en goed uit. Helaas geen KM stand. Prijs? 10.500 euro..![]()
Kan hem niet op MP vinden helaas.
Voor de E36 318is coupe van m'n broertje he, maar het gaat het toch niet worden denk ik. Door de inbraak laatst is er toch veel schade. De accu loopt nu constant leeg, waarschijnlijk is er iets mis met het deurmechanisme wat constant kortsluiting veroorzaakt. Alle zekeringen vervangen hielp even, na 5 sec. waren ze weer doorgebrand. Ook een koplamp is doorgebrand. Beetje kut dus, vooral om nu te achterhalen waar het probleem zich nou precies bevindt. Dachten eerst dat het misschien met de bekabeling te maken had want daar was ook veel losgetrokken en alarm doorgeknipt, maar volgens mij blijft er bij de deur iets tikken. Hierdoor loopt de accu na een paar uur alweer leegquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb een 318i. Simple as that. de 2.7eta's zijn toch ook niet 327e, maar 325e? Of de 318IS wat een 1.9 16v werd, of de 323i wat een 2.5 is? Type aanduiding is TYPE aanduiding, wat bij 'toeval' de cilinderinhoud suggereert. Dus ik heb een 318i 2.5 24v. En netjes 192PK niet meer denk ik![]()
[..]
Voor welke auto dat dan weer?(En wat wil je er voor geven?
)
quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:04 schreef Oksel het volgende:
Ik rij per jaar ook 40.000 km, gemiddeld 6 liter / 100km. 2600 liter diesel, a 1,12 per liter. 3000 euro, 250 euro per maand..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |