Wat willen jullie uiteindelijk doen met de e36 dan?quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Voor de E36 318is coupe van m'n broertje he, maar het gaat het toch niet worden denk ik. Door de inbraak laatst is er toch veel schade. De accu loopt nu constant leeg, waarschijnlijk is er iets mis met het deurmechanisme wat constant kortsluiting veroorzaakt. Alle zekeringen vervangen hielp even, na 5 sec. waren ze weer doorgebrand. Ook een koplamp is doorgebrand. Beetje kut dus, vooral om nu te achterhalen waar het probleem zich nou precies bevindt. Dachten eerst dat het misschien met de bekabeling te maken had want daar was ook veel losgetrokken en alarm doorgeknipt, maar volgens mij blijft er bij de deur iets tikken. Hierdoor loopt de accu na een paar uur alweer leeg![]()
[..]maar jij dubbele wegenbelasting denk ik? 100 per maand, ik 50, dus jij betaalt eigenlijk 300 en ik 550. Ik kan wel janken
Rijden?quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat willen jullie uiteindelijk doen met de e36 dan?
That's it, im moving to germany.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:55 schreef Oksel het volgende:
Nee, Duits kenteken, wegenbelasting is 330 euro / jaar..![]()
![]()
/ 12 = 27,50 / maand. All risk verzekerd voor 60 euro / maand..
Z3 roadster uit 1996-2002 neem ik aan?quote:
2001quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Z3 roadster uit 1996-2002 neem ik aan?
Mijn 318ci ook hoor, maar mijn ogen staan gefocust op camera's langs de weg en volvo's die verdacht dicht achter me blijven.quote:
Ja, dat zit tussen 1996 en 2002.quote:
Jij hebt een 2.0l 4-cylinder met 143pk.quote:
Laten we het zo zeggen, ik heb eens dagenlang moeten nadenken hoe een bepaalde schade aan mijn auto is gekomen totdat ik doorhad wat er gebeurd was.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja, maar als jij iemand aanrijdt dan merk je het niet eens.
Je vond toch geen melktandjes tussen je nieren he?quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen, ik heb eens dagenlang moeten nadenken hoe een bepaalde schade aan mijn auto is gekomen totdat ik doorhad wat er gebeurd was.
Nee, maar wel enkele diepe krassen op rand van de wielkasten (die staan bij het M-pakket iets verder naar buiten). En ik maar denken waar die vandaan kwamen, totdat ik bedacht dat ik niet tegen een stoepje was gereden, maar die weerstand dan toch van een ander "object" aan de andere kant van de wagen kwam.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je vond toch geen melktandjes tussen je nieren he?
118d rijdt heerlijk, lekker sportief, en keihard door de bocht..quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij hebt een 2.0l 4-cylinder met 143pk 122pk.
Ik heb een 3.0l 6-cylinder met 235pk.
Jij: top = 210km/h (officieel niet, maar haal 210 op de GPS), 0-100 = 8,9sek 10sek.
Ik: top = 216km/h, 0-100 = 8,1sek
Mijn god, wat doe je met mijn ego, heb ik daarvoor 100pk en 2 cylinders meer.![]()
Hoewel, ik kreeg hem voor de 10.000 ook op "slechts" 220/222km/h, op de teller loopt ie nu soms wel 230km/h, dus iets verbetering is er wél ingekomen.
Zelf heb ik ook een tijdlang in een BMW 118d gestuurd, en moet zeggen dat het een geweldige auto is om te rijden, en het verbruik wat je daarbij hebt is fenomenaal.
Eensch, CLS heb ik vorig jaar ook nog eens mogen sturen, vergeleken met de S-klasse is die een stuk sportiever (S-klasse heb je niet zo'n contact met de weg mee), maar is toch ook bij hoge snelheden (250km/h) nog zeer comfortabel. Ligt er denk ik ook aan omdat die wagen erg laag ligt, en daardoor minder wind vangt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:46 schreef Oksel het volgende:
Vorig weekend nog een CLS gereden trouwens, dat is ook wel erg prima rijden.
Leuk. CSL lijkt me trouwens ook leuk. Zelfde letters, maar meer BMW-gerelateerd.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:46 schreef Oksel het volgende:
Vorig weekend nog een CLS gereden trouwens, dat is ook wel erg prima rijden.
Het zijn niet alleen Volvo's hèquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn 318ci ook hoor, maar mijn ogen staan gefocust op camera's langs de weg en volvo's die verdacht dicht achter me blijven.
Dat ding recirculeert uitlaatgassen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Prachtig.. maar waar dient dat ding voor dan?
Door het schoon te maken wordt voorkomen dat er een hoop prut teruggeblazen wordt de motor in. Daarnaast is er meer ruimte voor de luchtstroom, waardoor minder sprake is van vermogenverlies.quote:Het principe van EGR is dat een gedeelte van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt in de verbrandingskamer(s). Daar deze gemengd worden met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Zo wordt er meer inert gas in de verbrandingskamer gelaten.
[...]
Bij benzinemotoren, gebruikt in de automobielsector, wordt de uitlaatgasrecirculatie geregeld door de EGR-klep. Deze klep bevindt zich tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. De klep wordt bediend door drukverschillen in het inlaatspruitstuk. De mechanische bediening is zodanig afgeregeld dat de klep enkel geopend wordt bij deellast. EGR is een belangrijk onderdeel bij de emissieregeling van voertuigen. Een groot nadeel is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor.
Bij dieselmotoren is een bijwerking van het EGR systeem dat er meer roet uitgestoten wordt. Minder NOx leidt tot meer roet en omgekeerd. Voor elke motor moet een optimum gevonden worden door deze af te stellen. Bij gebruik van een roetfilter zijn de grotere emissies van roet door het gebruik van EGR niet meer zo belangrijk, aangezien het roet toch wordt afgevangen. Zo krijgt men lage NOx emissies en hoeft er geen geld in NOx behandeling geïnvesteerd te worden. Het inlaatsysteem kan op den duur zwaar vervuild raken met roetaanslag.
Bij hogedruk- EGR worden de uitlaatgassen van voor de turbo teruggevoerd naar na de compressor. Het voordeel is dat de hoeveelheid EGR relatief snel aangepast kan worden aan de hoogdynamische motortoestand. Dit principe is standaard voor dieselmotoren van de Euro III generatie en later.
Jij was dat toch die laatst vroeg of het moeilijk was? Ik had hier wat foto's geplaatst. De onderste 2 schroeven van je EGR, hoe heb je die los gekregen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen Volvo's hè.
Mijn 320d maxed out bij 215 op de teller.
Vanmiddag trouwens op aanraden van veel mensen op BMWportal even de EGR-klep gereinigd, had toch een middagje vrij en zin in wat simpele ontspanning. Geen moeilijk werk, uurtje klungelen en hij zit er weer in.
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Dat scheelt nogal. Ben benieuwd of ik er al rijdend iets van ga merken.
Ook leuk: de schoonheid van m'n handen is omgekeerd evenredig aan die van de EGR-klep
Jepquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Jij was dat toch die laatst vroeg of het moeilijk was? Ik had hier wat foto's geplaatst. De onderste 2 schroeven van je EGR, hoe heb je die los gekregen?
Geen idee, ik moet de veerpoten achter bij mij ook nog vervangenquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke coolSchokbrekers (achter) vervangen, is dat een moeilijke klus?
Slang was al los, maar met geen mogelijkheid kom ik bij de onderste schroefjes.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep.
Gewoon, net zoals de bovenste twee. Daar kun je alleen wat makkelijker bij, voor de onderste twee moet je een verlengstukje hebben. Zorg ook dat je de grote slang die eraan zit alvast losgekoppeld hebt. Die kun je dan een beetje aan de kant duwen, zodat je ruimte hebt om te manoeuvreren met je gereedschap.
Wat moet jij niet vervangenquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:26 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Geen idee, ik moet de veerpoten achter bij mij ook nog vervangen
M'n koplampen, m'n blower en dat was't een beetjequote:Op maandag 11 oktober 2010 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat moet jij niet vervangen
Ik kan niet vinden welk lampen in E30 moeten, is dat H1?
De schroeven zijn precies hetzelfde... is je gereedschap misschien niet lang genoeg (geen flauwe grappen maken nuquote:Op maandag 11 oktober 2010 19:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Slang was al los, maar met geen mogelijkheid kom ik bij de onderste schroefjes.
Misschien nog bij de linker wel, maar de ander kom ik echt niet bij.
Misschien dat je bij een 320d meer ruimte hebt als bij de 320td?
E30 slikt H1.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat moet jij niet vervangen
Ik kan niet vinden welk lampen in E30 moeten, is dat H1?
Schroeven zijn wel hetzelfde, maar er is geen ruimte om er bij te komen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De schroeven zijn precies hetzelfde... is je gereedschap misschien niet lang genoeg (geen flauwe grappen maken nu)? Schiet anders morgen bij daglicht eens een fotootje met de kappen eraf, vergelijk ik 't wel even.
OK. We zijn op vakantie met de E34, eerst van Schiedam naar Berlijn gereden, daarna van Berlijn naar Krakow in Polen. Bergje-af wind mee op de GPS 202 gehaaldquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha, ik ook 150 km met m'n drietje. Mijn dashboard lichtte juist niet op, alles bleef donker. Gelukkig waren er af en toe lantaarnpalen maar had geen idee hoe hard ik ging
[..]
Bedankt
quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Schroeven zijn wel hetzelfde, maar er is geen ruimte om er bij te komen.
Dat is precies hetzelfde als bij mij. Mits je het goede gereedschap hebt, is het prima te doen. De bovenste kun je eventueel gewoon met een steeksleutel doen, maar daarmee red je de onderste schroeven inderdaad nooitquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:47 schreef xaban06 het volgende:
Foto's uit vorige topic.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
E30? simpel klusjequote:Op maandag 11 oktober 2010 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke coolSchokbrekers (achter) vervangen, is dat een moeilijke klus?
Ja, ik ook. Maar ik gok binnenkort dat de nieuwe CLS voor de deur staat..quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eensch, CLS heb ik vorig jaar ook nog eens mogen sturen, vergeleken met de S-klasse is die een stuk sportiever (S-klasse heb je niet zo'n contact met de weg mee), maar is toch ook bij hoge snelheden (250km/h) nog zeer comfortabel. Ligt er denk ik ook aan omdat die wagen erg laag ligt, en daardoor minder wind vangt.
Ik heb toen de CLS 320 CDI gereden, welke jij?
edit: je hebt nog een pre-facelift 118d zie ik?
Wat is je adresquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:59 schreef rival het volgende:
[..]
Durf ik niks over te zeggen... heb ik nog nooit aan gewerkt![]()
kom eens langs
Boyds in Purmerend? ja die ken ik wel.. meestal issie wel aan een oude bmw aan het werk voor zichzelf inderdaadquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is je adresIk was laatst nog bij Boyds wat speakertjes op halen. Hij vond de E21 erg mooi en was zelf een BMW E30 touring in een 2002 touring aan het zetten ofzo
Ken je hem?
Dat zijn gewoom echt die motoren, maar dan wat geknepen etc (soms ook marketingtechnisch). Het is niet "toeval" dat dat de cylinderinhoud is.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb een 318i. Simple as that. de 2.7eta's zijn toch ook niet 327e, maar 325e? Of de 318IS wat een 1.9 16v werd, of de 323i wat een 2.5 is? Type aanduiding is TYPE aanduiding, wat bij 'toeval' de cilinderinhoud suggereert. Dus ik heb een 318i 2.5 24v. En netjes 192PK niet meer denk ik![]()
[..]
laat maar, die jongen weet het wel hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat zijn gewoom echt die motoren, maar dan wat geknepen etc (soms ook marketingtechnisch). Het is niet "toeval" dat dat de cylinderinhoud is.
Nee, dan heb je een 318i met een aangepaste motor. Nu heb je een 318i met een aangepaste motor. En dat moet je, wanneer het relevant is, dus wel vermelden. Roepen dat je een 318i met 200pk hebt is niet helemaal eerlijk, en dat snap je zelf best welquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik rij een 318i, een 318i it is. Simpel. Niks anders.
Daar ben ik wel koppig in. Dus als ik een Corvette motor in een BMW duw dan heb ik een BMW 357i?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |