quote:Op woensdag 29 september 2010 21:09 schreef Jojoke het volgende:
Een blik in het Hilton
Koppejan, Ferrier en Çörüz bellend in de hotellobby
Sorry was even met een ander antwoord bezig. Natuurlijk ben ik ook voorstander van een bepaalde partij!!quote:Op woensdag 29 september 2010 20:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ben je ook voorstander van een bepaalde partij of alleen maar tegenstander? Want dat laatste is wel erg makkelijk natuurlijk.
Heel veel is gewoon een kwestie van slecht management en verkeerde prioriteiten. Ik ben er van overtuigd dat met minder geld een betere prestatie neergezet moet kunnen worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je bent dus bereid een stap terug te doen op het gebied van orde, veiligheid, nutsvoorzieningen, ambulancezorg, brandweer, politie, cultuur, infrastructuur, sport en alle andere dingen waar de overheid (voor jou wellicht onzichtbaar) een grote rol speelt? Je wilt eigenlijk naar een land op het niveau van, laten we zeggen, Burundi?
Polyvinylchloride en PVV, VVD en CDAquote:Op woensdag 29 september 2010 21:23 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam net op een vage site genaamd Joop.nl en daar hebben ze het steeds over een PVC-coalitie, iemand enig idee waar PVC voor staat in dat verband ?
Polyvinylchloride / PVV-VVD-CDA?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:23 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam net op een vage site genaamd Joop.nl en daar hebben ze het steeds over een PVC-coalitie, iemand enig idee waar PVC voor staat in dat verband ?
Bleker zou in Moraalridders vanavond zitten.quote:andriesgknevel: Hoor net dat Henk Bleker met spoed naar het Hilton Hotel is afgereisd.
35 minutes ago
Aan het bellen tegelijk met Ferrier en Koppejan, dat is toch wel iets wat opvalt. En er staat een vraagteken achter hè.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef De_Hertog het volgende:
Dus we hebben een derde 'dissident' omdat... hij ook aan het bellen is?
Snap ik wel, maar er zijn de hele tijd mensen naar buiten aan het lopen om te bellen zag ik op de verschillende journaals. Het kan ook puur toeval zijn. Maar inderdaad, je weet maar nooit.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef Balisto het volgende:
[..]
Aan het bellen tegelijk met Ferrier en Koppejan, dat is toch wel iets wat opvalt. En er staat een vraagteken achter hè.
Hij zit bij het CDA, plan niet gewijzigd dus.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Bleker zou in Moraalridders vanavond zitten.
Het gaat iig vanavond nog niet fout. Klink zei dat Ferrier en Koppejan veel waarde hechten aan het congres.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik val echt in van verbazing als ze tegenstemmen. Stel dat het vanavond/vannacht fout gaat, horen we dat dan direct denken jullie?
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/09_september/29/binnenland/cda_ers-stemmen-voor-samenwerking.xmlquote:Ferrier en Koppejan
Klink zegt dat de 'dissidenten' Ferrier en Koppejan hun aanblijven als fractielid laten afhangen van de stemmingsuitslag. "Ik heb van hen begrepen dat ze nogal hechten, althans het belangrijk vinden, dat een vrij substantieel deel van de achterban dan ook ’nee’ zegt." Klink meldt dat de grens ligt bij een derde 'nee'.
Dat kan hoger.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
http://www.google.nl/search?q=landverrader
Een Google-bom op Verhagenquote:Op woensdag 29 september 2010 21:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
http://www.google.nl/search?q=landverrader
Het bestuur en de fractie zijn twee verschillende entiteiten.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:38 schreef Toad het volgende:
Wel raar dat Bleker al laat weten dat he partijbestuur positief is, terwijl de fractie nog vergadert.
Ik snap niet zo goed wat hij bedoelt daarmee. Is het the obvious: dat ze niet tegenstemmen als een groot deel van de leden voor is?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:37 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het gaat iig vanavond nog niet fout. Klink zei dat Ferrier en Koppejan veel waarde hechten aan het congres.
[..]
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/09_september/29/binnenland/cda_ers-stemmen-voor-samenwerking.xml
Ja, maar daarom blijft het nog wel raar. Het is de fractie die in 1ste instantie een oordeel moet vormen.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het bestuur en de fractie zijn twee verschillende entiteiten.
Dat Ferrier en Koppejan veel laten afhangen van wat het congres zegt. Ze zullen opstappen als een groot deel van het congres 'Ja' zegt tegen het gedoogd- en regeerakkoord.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat hij bedoelt daarmee. Is het the obvious: dat ze niet tegenstemmen als een groot deel van de leden voor is?
Er is hier geen voorschrift voor bedacht. Het is natuurlijk evident dat het oordeel van de fractie het meest belangrijk is, maar er is geen statuut dat bepaalt dat de fractie per sé als eerste moet reageren.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:44 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja, maar daarom blijft het nog wel raar. Het is de fractie die in 1ste instantie een oordeel moet vormen.
Het ministerie van Vreemdelingenzaken en Intergratie.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:47 schreef remlof het volgende:
Komen ze serieus met een ministerie voor integratie en immigratie?
En dit is niet billijk, kwalijk of wat dies meer zij, omdat..?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:47 schreef remlof het volgende:
Komen ze serieus met een ministerie voor integratie en immigratie?
Nee oke. Maar het het blijft apart dat Bleker per se wil roepen dat het wat betreft het pb wel een prima akkoord is. Dan leg je wel weer extra druk op de vergadering.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er is hier geen voorschrift voor bedacht. Het is natuurlijk evident dat het oordeel van de fractie het meest belangrijk is, maar er is geen statuut dat bepaalt dat de fractie per sé als eerste moet reageren.
Halen ze Verdonk ook weer terug dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het ministerie van Vreemdelingenzaken en Intergratie.
quote:De Duitse bondskanselier Angela Merkel betreurt de vorming van een Nederlands kabinet met gedoogsteun van de PVV. Maar Berlijn blijft gewoon met Den Haag samenwerken, zegt zij.
De binnenlandse politiek in landen van de EU mag volgens haar niet leiden tot het opzeggen van samenwerking in Europa. Een boycot als in 2000 tegen Oostenrijk, is niet nuttig, zegt zij.
Als het niet uitvalt zoals je gehoopt had is democratie ineens niet zo leuk meer.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:58 schreef eriksd het volgende:
Ik snap dat getreur niet. Wat is er nou treurig aan een democratisch proces.
Wat er treurig is, is dat de tegenstellingen in Nederland zo groot zijn dat een volledig kabinet met een groot mandaat blijkbaar niet tot de mogelijkheden behoort.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:58 schreef eriksd het volgende:
Lijkt me niet dat dat is wat Merkel bedoelde aangezien zij lid is van de Duitse variant van het CDA.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als het niet uitvalt zoals je gehoopt had is democratie ineens niet zo leuk meer.
Op Radio 1 zeiden ze vandaag dat de post Veiligheid, tegen de verwachting in, naar het CDA zou gaan en dat Maxime Verhagen die zou gaan bekleden. Dit om voor de CDA-achterban te benadrukken dat de rechtsstaat in goede handen is.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:16 schreef Toad het volgende:
Mingelen: Opstelten op Veiligheid.
Omdat ze de mond volhadden over minder ministeries, en dan voeren ze zo'n zinloos ministerie in.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En dit is niet billijk, kwalijk of wat dies meer zij, omdat..?
Ik kan me voorstellen dat bij een gelijke verdeling van ministersposten de grotere ministeries naar de VVD gaan. Maar het is afwachten.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op Radio 1 zeiden ze vandaag dat de post Veiligheid, tegen de verwachting in, naar het CDA zou gaan en dat Maxime Verhagen die zou gaan bekleden. Dit om voor de CDA-achterban te benadrukken dat de rechtsstaat in goede handen is.
Het partijbestuur wil ook graag belangrijk zijnquote:Op woensdag 29 september 2010 21:44 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja, maar daarom blijft het nog wel raar. Het is de fractie die in 1ste instantie een oordeel moet vormen.
Lijkt me redelijk uitgesloten. Misschien staatssecretaris. Maar geen minister voor Veiligheid.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik neem aan dat het vrijwel zeker is dat Teeven de post Justitie gaat bekleden?
De naam Donner wordt genoemdquote:Op woensdag 29 september 2010 22:33 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik neem aan dat het vrijwel zeker is dat Teeven de post Justitie gaat bekleden?
Justitie valt ook onder veiligheid?quote:Op woensdag 29 september 2010 22:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Lijkt me redelijk uitgesloten. Misschien staatssecretaris. Maar geen minister voor Veiligheid.
Een minderheidskabinet met gedoogsteun van een anti-democratische partij je land laten leiden terwijl de andere opties niet eens uitonderhandeld zijn.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:58 schreef eriksd het volgende:
Ja. Justitie + Politie (nu nog BZK).quote:Op woensdag 29 september 2010 22:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Justitie valt ook onder veiligheid?
Beetje vreemd gekozen naam voor zo'n departement. Ik word er een beetje eng van eigenlijk...quote:Op woensdag 29 september 2010 22:38 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja. Justitie + Politie (nu nog BZK).
Ik weet niet precies welke ministeries er straks zijn, maar Buitenlandse Zaken zie ik naar de VVD gaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:31 schreef Toad het volgende:
Ik kan me voorstellen dat bij een gelijke verdeling van ministersposten de grotere ministeries naar de VVD gaan. Maar het is afwachten. Ik meen dat Mingelen ook zei dat BZK - dat dus uitgekleed wordt - naar Donner dan gaat.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)iet_aan_de_orde.htmlquote:Bleker: ministerspost nu niet aan de orde
DEN HAAG (ANP) - Waarnemend CDA-partijvoorzitter Henk Bleker zegt zich niet bezig te houden met een ministerspost in het beoogde kabinet. ,,Het is mooi bedacht, maar het is niet aan de orde.''
Hij richt zich nu op het CDA-congres dat zaterdag staat gepland. Bleker zei dat hij ,,niet met ambities rondloopt in Den Haag'' maar tegelijk weigerde hij uit te sluiten dat hij in is voor een eventuele kabinetspost.
Dat zei hij woensdag toen hij het tv-programma Moraalridders te woord stond. De CDA'er was daarvoor even naast het Hilton Hotel gaan staan, waar de CDA-fractie al sinds het begin van de middag bijeen is om de concept-akkoorden met de VVD en PVV te bespreken.
Bleker (57) is sinds ruim een jaar directeur van RTV Noord in Groningen. Eerder was hij tien jaar lang gedeputeerde van de provincie Groningen. Bleker is sinds juni waarnemer, nadat Peter van Heeswijk na de voor het CDA slechte verkiezingsuitslag was opgestapt.
Landbouw + Economische zaken wordt Bedrijvigheid he.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke ministeries er straks zijn, maar Buitenlandse Zaken zie ik naar de VVD gaan.
CDA krijgt dan BZK (Donner?), Veiligheid (Verhagen) en Financiën (De Jager). Dat zijn drie zware posten, dus zijn de andere drie minder zwaar, lijkt me. Misschien Verburg gewoon verder op Landbouw?
Lijkt me dat de VVD economische zaken krijgt, want "de economie kan wel wat VVD gebruiken"Gezondheidszorg lijkt me ook voor de VVD, nu Klink buiten beeld is. Verkeer zie ik ook naar de VVD gaan.
Nou, ik moet het nog zien. Zo onderhand begin ik te begrijpen waarom het CDA voor de zekerheid een hotel heeft uitgekozen... Als het te laat wordt, kan iedereen blijven slapen en kunnen ze morgen na het ontbijt verder.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:43 schreef Jojoke het volgende:
CDA-fractievergadering nog steeds gaande. Ik ben benieuwd wat in het akkoord staat, morgen zullen we het weten.
Dat wordt dan VVD. De vraag is of ze een leuke post voor Verburg vinden. Er moeten toch ook wat vrouwen in het kabinet... en of Verhoeven opnieuw moet gaan zitten...quote:Op woensdag 29 september 2010 22:44 schreef Toad het volgende:
Landbouw + Economische zaken wordt Bedrijvigheid he.
Wat treurig is, is dat een partij als de PVV meeregeert (soort van) en dat daardoor de tegenstellingen binnen de samenleving alleen maar groter worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:58 schreef eriksd het volgende:
Wat dacht je van de rol van Ank Bijleveld, die nu vertrekt naar Overijssel als Commissaris van de Koningin? Eerst een rechts kabinet mogelijk maken om vervolgens te vluchten naar Overijssel.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:44 schreef Sloggi het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)iet_aan_de_orde.html
Mocht hij minister worden, dan zou zijn rol in het proces van de afgelopen maanden wel in een heel ander daglicht komen te staan.
Ik zou het overigens ook uiterst discutabel vinden als Opstelten in aanmerking zou komen voor een ministerspost.
Nu ik erover nadenk: ook al wil Bleker de druk opvoeren, dan kon hij deze mededeling beter alleen intern bij de fractie melden. Ik zie dit nu eerder als een fout/blunder waardoor irritatie kan ontstaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:52 schreef Toad het volgende:
[..]
Nee oke. Maar het het blijft apart dat Bleker per se wil roepen dat het wat betreft het pb wel een prima akkoord is. Dan leg je wel weer extra druk op de vergadering.
Die gooit zijn volle gewicht achter het akkoordquote:Op woensdag 29 september 2010 22:57 schreef Toad het volgende:
Jan Kees is binnen, het feest kan beginnen.
Goed punt. Maar goed, het mag dan ook geen verrassing heten dat het een buitengewoon rechts akkoord wordt. Niet gek, gezien de deelname van de PVV en de VVD. En aangezien Verhagen de rechtse tak van het CDA vertegenwoordigt kon het niet anders dan het een vies rechts smaakje zou krijgen, dat akkoord.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:56 schreef Elfletterig het volgende:
Eigenlijk zeggen de tijdstippen alles over de wenselijkheid van deze coalitie.
Om 16:29 uur vanmiddag kwam het bericht dat de PVV-fractie unaniem akkoord was met de akkoorden. Een klein uur later, om 17.27 uur, was er witte rook bij de VVD. Ook unaniem.
Die fracties hebben respectievelijk zo'n 3,5 en 4,5 uur overlegd. Inmiddels is het CDA zo'n tien uur bezig en is er nog geen uitkomst.
En dan zijn er ook nog mensen die dit geen rechts kabinet willen noemen. Rutte zei eerder al: "rechts Nederland likt de vingers erbij af". De vraag is nu alleen nog hoe rechts het CDA is.
quote:Op woensdag 29 september 2010 23:02 schreef StephanL het volgende:
Zometeen iedergeval Klink bij Pauw en Witteman
Gelukkig zit er geen klink in de draaideur![]()
Meerdere keren, jaquote:Op woensdag 29 september 2010 23:02 schreef Elfletterig het volgende:
Was hier trouwens al gemeld dat bondskanselier Merkel de voorgenomen constructie in Nederland betreurt? Dan hebben we het dus over de zusterpartij van het CDA in ons buurland; een land waar we economisch gezien sterk van afhankelijk zijn.
Merkel heeft echter ook gezegd dat het geen invloed heeft op de handelsbanden met Nederland.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:02 schreef Elfletterig het volgende:
Was hier trouwens al gemeld dat bondskanselier Merkel de voorgenomen constructie in Nederland betreurt? Dan hebben we het dus over de zusterpartij van het CDA in ons buurland; een land waar we economisch gezien sterk van afhankelijk zijn.
De CDU toch? Gewoon lekker eigen weg varen. Niks van Duitsland aantrekken.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk dat wij in het algemeen wel kunnen stellen dat onze handelspositie in Europa dankzij deze gedoog kabinet heel wankel zal worden. De Europese Unie wantrouwt ons nu, onze handelspartners keren ons de rug toe en een aantal islamitische landen zullen vast en zeker een handels embargo opleggen.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:02 schreef Elfletterig het volgende:
Dat lijkt me niet zo verstandig. Wat dat betreft zijn we gewoon economisch afhankelijk van Duitsland.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:05 schreef StephanL het volgende:
[..]
Niks van Duitsland aantrekken.
Doe maar wel. Als Merkel het de moeite waard vind om over dit onderwerp iets te zeggen dan betekend het meestal wat.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:05 schreef StephanL het volgende:
[..]
De CDU toch? Gewoon lekker eigen weg varen. Niks van Duitsland aantrekken.
De economie gaat toch door, met of zonder rechts kabinet. Je moet het wel heel bont maken wil je de economie stoppen in Europa.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:07 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo verstandig. Wat dat betreft zijn we gewoon economisch afhankelijk van Duitsland.
Alhoewel dit berichtje niet zo boeiend is.
Dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:09 schreef StephanL het volgende:
[..]
De economie gaat toch door, met of zonder rechts kabinet. Je moet het wel heel bont maken wil je de economie stoppen in Europa.
Wat werd er gezegd door onze oosterburen?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:10 schreef Jojoke het volgende:
Ik vond het item in Nieuwsuur wel interessant (mening van Duitsers over immigratie en de ontwikkelingen in NL). Hoewel heel rechts NL het waarschijnlijk waarschijnlijk zonder na te denken wegschrijft als linkse propaganda van Nieuwsuur.
Heb je voor deze beweringen ook een bron of is dit een onderbuikgevoel? Ik heb niks van de Europese Comissie gehoord.. Jij wel?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:05 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ik denk dat wij in het algemeen wel kunnen stellen dat onze handelspositie in Europa dankzij deze gedoog kabinet heel wankel zal worden. De Europese Unie wantrouwt ons nu, onze handelspartners keren ons de rug toe en een aantal islamitische landen zullen vast en zeker een handels embargo opleggen.
Maar goed de kiezer krijgt wat die verdient
Dan lijkt mij het niet meer dan volstrekt logisch dat er of een andere formatie gezocht moet worden of er nieuwe verkiezingen moeten komen.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
En wat nu als er een derde dissident is? Dan is SGP ook niet meer voldoende.
De EU heeft aangekondigd rekening houdende met de "huidige Nederlandse" klimaat dat zij zullen moeten gaan kijken hoe groot het deel zal worden wat Nederland bijdraagt aan de EU. Dus ja het houdt ze wel degelijk bezig volgens mij.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:13 schreef Holograph het volgende:
[..]
Heb je voor deze beweringen ook een bron of is dit een onderbuikgevoel? Ik heb niks van de Europese Comissie gehoord.. Jij wel?
Misschien gaat het licht ook wel uit als dit kabinet er werkelijk gaat komenquote:Op woensdag 29 september 2010 23:13 schreef Holograph het volgende:
[..]
Heb je voor deze beweringen ook een bron of is dit een onderbuikgevoel? Ik heb niks van de Europese Comissie gehoord.. Jij wel?
De EU gaat Nederland echt niet wantrouwen zolang we braaf ons geld blijven betalen.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:05 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ik denk dat wij in het algemeen wel kunnen stellen dat onze handelspositie in Europa dankzij deze gedoog kabinet heel wankel zal worden. De Europese Unie wantrouwt ons nu, onze handelspartners keren ons de rug toe en een aantal islamitische landen zullen vast en zeker een handels embargo opleggen.
Maar goed de kiezer krijgt wat die verdient
Vond de 5,5 miljard die nederland afdraagt eigenlijk niet schokkend hoog. Wel goed dat ze naar kijken.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:14 schreef Bierie het volgende:
[..]
De EU heeft aangekondigd rekening houdende met de "huidige Nederlandse" klimaat dat zij zullen moeten gaan kijken hoe groot het deel zal worden wat Nederland bijdraagt aan de EU. Dus ja het houdt ze wel degelijk bezig volgens mij.
Ze hadden iemand van de SPD geinterviewd die zei dat hij niet blij was dat Wilders ging spreken in DU.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat werd er gezegd door onze oosterburen?
Zie een aantal posts terug. Het is algemeen bekend dat de PVV en in mindere mate de VVD de bijdrage aan de EU fors naar beneden willen brengen.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De EU gaat Nederland echt niet wantrouwen zolang we braaf ons geld blijven betalen.
Ook de eerste keer dat ze zich wat van Nederland aantrekken. Zal wel komen omdat ze vrezen dat NL minder centjes hun kant op wil sturen.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:14 schreef Bierie het volgende:
[..]
De EU heeft aangekondigd rekening houdende met de "huidige Nederlandse" klimaat dat zij zullen moeten gaan kijken hoe groot het deel zal worden wat Nederland bijdraagt aan de EU. Dus ja het houdt ze wel degelijk bezig volgens mij.
Het is nooit verkeerd om geldstromen onder de loep te leggen.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:15 schreef StephanL het volgende:
[..]
Vond de 5,5 miljard die nederland afdraagt eigenlijk niet schokkend hoog. Wel goed dat ze naar kijken.
Die twee gaan echt niet opgeven. Het gaat bij hun puur om het PVV gedeelte en ze gaan nu ineens echt niet hun mening aanpassen.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:20 schreef Toad het volgende:
Schorsing dus en Bijleveld bespreekt nu met Koppejan/Ferrier hun bezwaren.
Heb je ook een alternatief? Ik zeg niet dat ik blij ben met de EU en hoe het tot stand gekomen is. Maar ik denk dat het onmogelijk is als handelsland om de betrekkingen te laten verzuren.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:17 schreef karton het volgende:
[..]
Ook de eerste keer dat ze zich wat van Nederland aantrekken. Zal wel komen omdat ze vrezen dat NL minder centjes hun kant op wil sturen.
Vreemd, er werd eerder gemeld dat wanneer de meerderheid van de fractie de akkoorden zou ondersteunen, dat dan het congres er zou komen. Waarom duurt het dan zo lang?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:20 schreef Toad het volgende:
Schorsing dus en Bijleveld bespreekt nu met Koppejan/Ferrier hun bezwaren.
Oe, zou het iets nieuws zijn? Ik gok op 'morgen verder'.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:21 schreef horned_reaper het volgende:
Over 4 minuten op RTL het laatste nieuws over het CDA!
Geen idee... http://twitter.com/fritswesterquote:Op woensdag 29 september 2010 23:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oe, zou het iets nieuws zijn? Ik gok op 'morgen verder'.
Het EFTA verdrag ondertekenen?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:21 schreef Bierie het volgende:
[..]
Heb je ook een alternatief? Ik zeg niet dat ik blij ben met de EU en hoe het tot stand gekomen is. Maar ik denk dat het onmogelijk is als handelsland om de betrekkingen te laten verzuren.
Dat is wat ik een beetje mis bij de rechtse partijen, een hoop kritiek maar weinig alternatieven. Ik ben an sich wel rechts georienteerd. Maar dan moet er wel iets tussen zitten met een goed verhaal.
Ik denk dat er enkele CDA'ers op de reservebank zitten die zich niet echt lekker voelen bij deze coalitie. Klink liet dat ook al een beetje doorschemeren.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:21 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Vreemd, er werd eerder gemeld dat wanneer de meerderheid van de fractie de akkoorden zou ondersteunen, dat dan het congres er zou komen. Waarom duurt het dan zo lang?
quote:Op woensdag 29 september 2010 23:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Ah, ons nieuws is dat we geen nieuws hebben.
tja ze willen er natuurlijk alles aan doen om een stevig imago te kweken. En lukt dat niet met daden (zoals mevrouw Verdonk ook hard in faalde) dan maar door het taalgebruik en de benamingen.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Beetje vreemd gekozen naam voor zo'n departement. Ik word er een beetje eng van eigenlijk...
Er was een groepje Tukken die wilde integreren en vertelde 'we moeten werken en werken. Niemand die vond dat we de taal moesten leren. Raar'. Een Duitse burgemeester de integratie heeft opgepakt en Rotterdamse methoden gebruikt om integratie te bevorderen, kritisch naar Wilders. En een vertegenwoordiger van de Joodse gemeenschap die vond "Morgen zijn het de Turken, overmorgen wij", zeer wantrouwend jegens mensen die minderheden minachten. Daarnaast vond hij gevestigde partijen die gebruikmaken van een extreme partij om een meerderheid te krijgen (en hen daardoor salonfähig maken) erger dan de extreme partij zelf (iets in die richting).quote:Op woensdag 29 september 2010 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat werd er gezegd door onze oosterburen?
De CDU waar de loyalisten bang van waren dat het CDA daar teveel op zou gaan lijken, conservatief en rechts. De CDU die ondertussen al lang rechts is ingehaald door het CDA.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie de huidige EU absoluut niet zitten en zie deze dan ook het liefste verdwijnen maar dat gaat niet zonder slag of stoot gebeuren. Het is een te groot log apparaat met teveel landen, meningen, belangen en culturen en ik zie het daarom nooit een echte eenheid worden.Het is leuk en gezellig als het goed gaat maar als het erop aan komt kiest men voor de belangen van het eigen land of er wordt handjeklap gedaan zodat iedereen een beetje zijn zin heeft. Over het democratische gehalte van de EU hou ik m'n mond maar want dat is echt om te janken.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:21 schreef Bierie het volgende:
[..]
Heb je ook een alternatief? Ik zeg niet dat ik blij ben met de EU en hoe het tot stand gekomen is. Maar ik denk dat het onmogelijk is als handelsland om de betrekkingen te laten verzuren.
Dat is wat ik een beetje mis bij de rechtse partijen, een hoop kritiek maar weinig alternatieven. Ik ben an sich wel rechts georienteerd. Maar dan moet er wel iets tussen zitten met een goed verhaal.
tja daar is het afbreukrisico een stuk kleiner dan in het door de PVV mogelijk gemaakte kabinet. Ik snap dat dus welquote:Op woensdag 29 september 2010 22:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat dacht je van de rol van Ank Bijleveld, die nu vertrekt naar Overijssel als Commissaris van de Koningin? Eerst een rechts kabinet mogelijk maken om vervolgens te vluchten naar Overijssel.
Ik meen me te herinneren dat men (wie?.. geen idee) zei dat hij het type er niet naar is om zoiets te doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft Klink al 's antwoord gegeven op de vraag waarom hij z'n zetel niet mee heeft genomen? Of is dat zo'n heldhaftig 'ik wil het CDA niet schaden'-gebeuren?
Principieel zijn hoeft echt niet verkeerd uit te pakken.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:32 schreef Ben_op_FOK het volgende:
Ongeacht of je achter Koppejan en Ferrier staat of niet, hun houding is desastreus voor het CDA.
Toen er geen EU was en het niet leuk en gezellig was, was het vroeger oorlog in Europa, remember? Dat is juist de reden dat de EU er is, om de vrede in Europa te bewaren.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:29 schreef karton het volgende:
[..]
Ik zie de huidige EU absoluut niet zitten en zie deze dan ook het liefste verdwijnen maar dat gaat niet zonder slag of stoot gebeuren. Het is een te groot log apparaat met teveel landen, meningen, belangen en culturen en ik zie het daarom nooit een echte eenheid worden.Het is leuk en gezellig als het goed gaat maar als het erop aan komt kiest men voor de belangen van het eigen land of er wordt handjeklap gedaan zodat iedereen een beetje zijn zin heeft. Over het democratische gehalte van de EU hou ik m'n mond maar want dat is echt om te janken.
De EU behoort gewoon een economische unie te zijn en geen politieke met een parlement, president en alles er op en eraan.
Nederland behoort altijd over de grens te kijken en zich niet op te sluiten achter te dijken want daar ligt onze kracht niet. Waar ik me wel aan stoor is dat men Euroscepsisme vaak hetzelfde ziet als achter de dijken verstoppen wat gewoon onzin is.
Maar goed, terug ontopic!
de groepen Lazrak en Verdonk hebben anders ook niet gek veel zin gehad.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft Klink al 's antwoord gegeven op de vraag waarom hij z'n zetel niet mee heeft genomen? Of is dat zo'n heldhaftig 'ik wil het CDA niet schaden'-gebeuren?
Het is wel een beetje een lulletje ja. Al zou je zetel meenemen alleen zijn om deze coalitie tegen te zitten. Verder zou hij er niets mee kunnen, effectief.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:33 schreef karton het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat men (wie?.. geen idee) zei dat hij het type er niet naar is om zoiets te doen.
Normaal gesproken niet nee, maar als door hun houding dit kabinet er niet komt, dan houdt rechts nederland (+/- 50% van de mensen dus), het CDA hier keihard voor verantwoordelijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Principieel zijn hoeft echt niet verkeerd uit te pakken.
Minder dan 50% aangezien een deel van de CDA aanhang er niet zoveel in ziet en ze samen bij de verkiezingen al minder dan 50% haaldenquote:Op woensdag 29 september 2010 23:45 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet nee, maar als door hun houding dit kabinet er niet komt, dan houdt rechts nederland (+/- 50% van de mensen dus), het CDA hier keihard voor verantwoordelijk.
Hij geeft aan er zelf niets in te zien. Hij heeft het CDA te veel lief om er op zo'n manier uit te stappen.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een lulletje ja. Al zou je zetel meenemen alleen zijn om deze coalitie tegen te zitten. Verder zou hij er niets mee kunnen, effectief.
Je daarmee wel een punt maar het doet niks af aan de verdeeldheid die altijd binnen Europa zal blijvenquote:Op woensdag 29 september 2010 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Toen er geen EU was en het niet leuk en gezellig was, was het vroeger oorlog in Europa, remember? Dat is juist de reden dat de EU er is, om de vrede in Europa te bewaren.
Hmm.... gematigd blij ben ik hiermee..... Laten ze er nog maar even mee wachten, anders pikken ze natuurlijk net mijn laatste jaartje Stufi weg!quote:DEN HAAG - Een minderheidskabinet van VVD en CDA gaat de studiefinanciering niet inruilen voor een sociaal leenstelsel. Wel wordt er bezuinigd op de basisbeurs voor studenten.
De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
Dat hebben ingewijden woensdag gemeld. Het CDA heeft zich voor de Tweede Kamerverkiezingen sterk gemaakt voor behoud van de basisbeurs met de campagne 'Handen af van de Stufi'.
De VVD pleitte er juist voor om de studiefinanciering in te ruilen voor een sociaal leenstelsel.
Demissionair CDA-staatssecretaris Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) uitte tijdens de campagne flinke kritiek op partijen die een sociaal leenstelsel bepleitten.
Volgens haar zou dit ten koste gaan van de kansen voor jongeren om te studeren.
Lekker met de kaasschaaf in de weerquote:Op woensdag 29 september 2010 23:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hmm.... gematigd blij ben ik hiermee..... Laten ze er nog maar even mee wachten, anders pikken ze natuurlijk net mijn laatste jaartje Stufi weg!
http://www.nu.nl/politiek(...)fgeslankte-vorm.html
quote:Op woensdag 29 september 2010 23:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Sjonge, Klink maakt wel heel duidelijk dan Donner minimaal net zo'n Koreaanse leider is als Verhagen. Heeft gedreigd met ontslaan, heeft een verklaring geëist, gesprekken met raad van bestuur zijn gestart.
Reuze inderdaadquote:Op woensdag 29 september 2010 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
Als ik Klink zo hoor, dan is het echt een gezellige boel binnen het CDA.
Tja makkelijk scoren weer over de rug van studentenquote:Op woensdag 29 september 2010 23:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lekker met de kaasschaaf in de weer
Pff. Ik ga straks een studieschuld hebben waar de honden geen brood van lusten. Maar goed, het had erger gekund.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hmm.... gematigd blij ben ik hiermee..... Laten ze er nog maar even mee wachten, anders pikken ze natuurlijk net mijn laatste jaartje Stufi weg!
Waar lees je dit?quote:Op donderdag 30 september 2010 00:00 schreef rubbereend het volgende:
Ik lees ergens het gerucht dat 300 miljoen van kunst en cultuur af moet
En de heren die dat besloten hebben studeerden zelf jaren langer dan je nu mag volgens mijquote:Op woensdag 29 september 2010 23:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Pff. Ik ga straks een studieschuld hebben waar de honden geen brood van lusten. Maar goed, het had erger gekund.
Binnen elke partij heb je altijd haviken die deze partij zo conservatief mogelijk willen maken, als deze haviken hun zin krijgen (zoals Verhagen/Donner nu) kun je er ook vanuit gaan dat zo'n kabinet bij de eerste de beste contorverciele beslissing in moeilijkheden gaat komen omdat men dat niet aan hun traditionele achterban uitleggen kan.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Sjonge, Klink maakt wel heel duidelijk dan Donner minimaal net zo'n Koreaanse leider is als Verhagen. Heeft gedreigd met ontslaan, heeft een verklaring geëist, gesprekken met raad van bestuur zijn gestart.
Kwam me via twitter ter oren, dus tis natuurlijk nog de vraag wat er waar van isquote:
Ja, want kunst en cultuur zijn linkse hobbiesquote:Op donderdag 30 september 2010 00:00 schreef rubbereend het volgende:
Klinkt vertelt weinig nieuws, maar als je hem zo hoort spreken dan krijg ik wel steeds meer begrip voor zijn actie. En ik had dat eigenlijk al. Moet je nagaan hoe sterk punt Appie maaktquote:Op woensdag 29 september 2010 23:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ja, zo de herhaling van P&W nog effe kijken
Nou de Nachtwacht zullen we dan maar verkopen.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, want kunst en cultuur zijn linkse hobbies
De CDA heeft er aan de andere kant weinig aan als de KRO en NCRV nog minder zendtijd krijgenquote:Op donderdag 30 september 2010 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat congres is alleen maar voor formaliteiten, ik durf te wedden dat de CDA top dit echt niet voor gaat leggen aan een congres waarvan de meerderheid tegenstemt.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Hm. Het hangt echt af van dat congres. Ab Klink heeft wel een aardig punt gemaakt denk ik.
We zitten in een ongekende crisis, ik vind het ook niet leuk, maar die zaken hebben nu even geen prioriteit.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Oei, dat is nog erger dan verwachtquote:Op donderdag 30 september 2010 00:00 schreef rubbereend het volgende:
Daar gaan de studiemogelijkheden voor de kindjes van Henk en Ingrid. Gelukkig kunnen de kids van Roelof-Jan en Babs uit Wassenaar nog wel studeren. Blijven de baantjes tenminste een beetje bij de juiste vrindjes...quote:Op woensdag 29 september 2010 23:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Eigenlijk een herhaling van de brief.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:15 schreef Boekenwurm het volgende:
Damn, ik heb weer wat gemist. Kan iemand samenvatten wat Klink in P&W gezegd heeft?
Ik denk dat hoe graag Verhagen dat ook zal willen, er simpelweg geen mogelijkheid toe is, anders had hij dat tgt gedaan met Klink.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat Maxime de messen aan het slijpen is en dat Koppejan en Ferrier hun borst nat mogen maken. Klinkt vertelde zelfs dat werd gedreigd hen de fractie uit te flikkeren. Dat vind ik nogal wat.
Dat wisten we al.. Dat vond ik (hoewel het logischerwijs wel in de rede lag) TOEN al schokkend.. En dat mensen hier Verhagen een held durfden te noemen om betreffende handelwijze vond ik nog veel schokkender...quote:Op donderdag 30 september 2010 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat Maxime de messen aan het slijpen is en dat Koppejan en Ferrier hun borst nat mogen maken. Klinkt vertelde zelfs dat werd gedreigd hen de fractie uit te flikkeren. Dat vind ik nogal wat.
Ja min of meer wel, maar dan bijna NOG beter uitgelegd hoe dat een dubbel signaal naar de samenleving afgeeft en hoe het CDA (en de VVD?) "ongemerkt" meegaan in de kruistocht van Wilders..quote:Op donderdag 30 september 2010 00:16 schreef Toad het volgende:
[..]
Eigenlijk een herhaling van de brief.
Dit dus.quote:
Niet alleen gedreigd, ze hadden de procedure al gestart. Ferrier en Koppejan hebben toen rug recht gehouden, ik verwacht nu ook. Want natuurlijk staat in de akkoorden niks dat aan hun bezwaren tegemoet komt, dus hakken in het zand. Ik denk dat veel gaat afhangen van het congres. Ze zullen het wel niet makkelijk hebben als 18 voor zijn en alleen zij tegen.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
Truste!quote:Op donderdag 30 september 2010 00:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik ga het in ieder geval niet afwachten. Morgen weer vroeg dag.
19 inmiddels, aangezien Klink ze in de steek heeft gelatenquote:Op donderdag 30 september 2010 00:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Niet alleen gedreigd, ze hadden de procedure al gestart. Ferrier en Koppejan hebben toen rug recht gehouden, ik verwacht nu ook. Want natuurlijk staat in de akkoorden niks dat aan hun bezwaren tegemoet komt, dus hakken in het zand. Ik denk dat veel gaat afhangen van het congres. Ze zullen het wel niet makkelijk hebben als 18 voor zijn en alleen zij tegen.
Onbegrijpelijk. Waar is de visie met betrekking tot onderwijs? Een jaartje af van de stufi. Hoe lang hebben ze hier over na moeten denken? 5 minuten?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je kunt het zo zien, maar ik snap de afweging van Klink wel... Al had ook ik liever gehad dat het 3 tegen de rest was (ook omdat de SGP-fractie dan ook uit beeld was gebleven).quote:Op donderdag 30 september 2010 00:29 schreef gbm het volgende:
[..]
19 inmiddels, aangezien Klink ze in de steek heeft gelaten
Ah, dat is goed nieuws. De overheid moet zich niet met kunst en cultuur bezig houden. Ook vind ik het bizar dat je je organisatie als museum, theater of atelier afhankelijk wil maken van subsidie van één partij, dat is een groot bedrijfsrisico, maar dat terzijde verder.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:00 schreef rubbereend het volgende:
Zo is het maar net.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik ga het in ieder geval niet afwachten. Morgen weer vroeg dag.
Dat had een reden moeten zijn om zelf uit de fractie te stappen. Ik ben geen politicus maar ik zou dat soort gedrag nooit accepteren.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
Om nog maar te zwijgen over een dergelijke student als ik.....quote:Op donderdag 30 september 2010 00:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Waar is de visie met betrekking tot onderwijs? Een jaartje af van de stufi. Hoe lang hebben ze hier over na moeten denken? 5 minuten?
Het blijft godgeklaagd ironisch dat het het CDA is, dat hamert op hervormingen op allerlei vlakken. Terwijl het de partij is die koste wat kost het huidige onderwijsstelsel wil houden zoals het is.
Er valt te bezuinigen op onderwijs, daar ben ik van overtuigd. Het is van de zotte dat de overheid een drie- of vierjarige studie voor 10 jaar financiert. Het moet voor het merendeel van de studenten makkelijk mogelijk zijn om nominaal te studeren. Als dit niet mogelijk is (uitzonderingen die betrekking hebben op bepaalde buitenschoolse activiteiten daargelaten) zit je blijkbaar niet op het goede niveau, of ben je ronduit lui.
Echter is het ook zo dat er op andere punten fors geinvesteerd dient te worden in het onderwijs om het niveau op peil te houden. We zakken steeds verder weg in de ranglijsten. Talent wordt weggejaagd uit Nederland. Triest.
Wat men doet is visieloos een paar miljoen bezuinigen, zonder dieper in de materie te kijken. Ik kan me er echt kwaad om maken.
Dat was paniek om nietsquote:Op donderdag 30 september 2010 00:32 schreef Type-R het volgende:
ben nu de stream van POL24 aan het kijken, daar zag je iedereen naar een andere kant rennen, maar Politiek 24 doet er niets mee
Probleem is dan dat je Verhagen z'n zin geeft... Ik zou zelf gewoon lekker blijven zitten, maar ik ben wat dat betreft erg dwars en eigenwijsquote:Op donderdag 30 september 2010 00:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat had een reden moeten zijn om zelf uit de fractie te stappen. Ik ben geen politicus maar ik zou dat soort gedrag nooit accepteren.
http://twitter.com/rikvdwestelakenquote:Laatste Journaal is net voorbij, maar wij bij de NOS blijven nog even standby voor het laatste nieuws vanuit Den Haag...
Tsja, ik kan het makkelijk met je eens zijn wat betreft studie aangezien ik mijn 2e studie én zelf gefinancierd heb én plusminus 100 km van mijn woonplaats af gevolgd heb én naast mijn fulltime baan gehad heb én die studie in 4 jaar afgerond heb én die studie een WO-studie was...quote:Op donderdag 30 september 2010 00:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Waar is de visie met betrekking tot onderwijs? Een jaartje af van de stufi. Hoe lang hebben ze hier over na moeten denken? 5 minuten?
Het blijft godgeklaagd ironisch dat het het CDA is, dat hamert op hervormingen op allerlei vlakken. Terwijl het de partij is die koste wat kost het huidige onderwijsstelsel wil houden zoals het is.
Er valt te bezuinigen op onderwijs, daar ben ik van overtuigd. Het is van de zotte dat de overheid een drie- of vierjarige studie voor 10 jaar financiert. Het moet voor het merendeel van de studenten makkelijk mogelijk zijn om nominaal te studeren. Als dit niet mogelijk is (uitzonderingen die betrekking hebben op bepaalde buitenschoolse activiteiten daargelaten) zit je blijkbaar niet op het goede niveau, of ben je ronduit lui.
Echter is het ook zo dat er op andere punten fors geinvesteerd dient te worden in het onderwijs om het niveau op peil te houden. We zakken steeds verder weg in de ranglijsten. Talent wordt weggejaagd uit Nederland. Triest.
Wat men doet is visieloos een paar miljoen bezuinigen, zonder dieper in de materie te kijken. Ik kan me er echt kwaad om maken.
Het ironische is dat de personen die vinden dat het wel een aantal jaar minder mag, zelf de kansen hebben gekregen om 3 studies en parttime werk te kunnen combineren binnen een jaartje of acht met geld dat ze niet hebben hoeven lenen, ik begrijp heel goed dat dat op een gegeven moment de pan uitloopt, maar op dit moment is het sowieso al niet makkelijk om ergens aangenomen te worden, laatstaan dat dat je de mogelijkheid hebt om betaalbare woonruimte te vinden, zoniet zoveel mogelijk gekort word op je OV om naar je studie te komen en dan ook nog geld moet gaan lenen om een studie te kunnen volgen.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Je mist een tquote:Op donderdag 30 september 2010 00:39 schreef Boekenwurm het volgende:
Het duur volgens mij zo lang omdat Maxime unaniem naar buiten wil komen, maar dat gaat hem toch niet lukken.
Klink haalde volgens mij ook nog de uitspraak van Wilders van gisteren aan: we gaan Nederland Nederlandser maken. Van die boodschap werd hij als CDA-er ook niet blij. Ik ben benieuwd hoe die uitspraak valt bij de rest van de fractie.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja min of meer wel, maar dan bijna NOG beter uitgelegd hoe dat een dubbel signaal naar de samenleving afgeeft en hoe het CDA (en de VVD?) "ongemerkt" meegaan in de kruistocht van Wilders..
Who gives a damn?? Sorry hoor, maar zoooooo spannend is het nu ook weer niet vandaagquote:
quote:Op donderdag 30 september 2010 00:48 schreef Toad het volgende:
Rutte belt nu naar Verhagen: Maxime, heb je net naar P&W gekeken?
Verhagen: Nee, nee. Ik ben druk bezig om mijn fractie op een lijn te zetten!
Rutte: Dat verhaal van Klink was toch wel steekhoudend. Ik wil er mee ophouden.
Verhagen:
[ afbeelding ]
Zijn ze er nu al uit of kruipen ze om de eensgezindheid te bevorderen nu in Hiltonhotelbedjes???quote:Op donderdag 30 september 2010 00:52 schreef Toad het volgende:
Stef Blok, voormalig voorzitter van de commissie Integratie, getipt als fractievoorzitter VVD. Dan kan Schippers idd. naar Volksgezondheid.
<off-topic>quote:Op donderdag 30 september 2010 00:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ah, dat is goed nieuws. De overheid moet zich niet met kunst en cultuur bezig houden. Ook vind ik het bizar dat je je organisatie als museum, theater of atelier afhankelijk wil maken van subsidie van één partij, dat is een groot bedrijfsrisico, maar dat terzijde verder.
Nee, de CDA moet, als ze er mee instemmen, met een goed verhaal komen om de achterban te overtuigen, anders word een evt congres een mislukking.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:56 schreef Toad het volgende:
Toch wel raar eigenlijk dat ze er zo lang over doen. Iedereen wist toch van de bezwaren van Ferrier en Koppejan? Dan had je toch al lang al voorbereidende gesprekken kunnen voeren, scenario's kunnen bedenken etc. etc.
Vroeg me al af wat dat kansloze gezever ineens wasquote:Op donderdag 30 september 2010 00:58 schreef Toad het volgende:
[..]
Wel mooi. Radio Bergeijk op de achtergrond.![]()
Verhagen en co hebben het weer eens verkeerd ingeschat. Dat is het hele jaar al zo.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:56 schreef Toad het volgende:
Toch wel raar eigenlijk dat ze er zo lang over doen. Iedereen wist toch van de bezwaren van Ferrier en Koppejan? Dan had je toch al lang al voorbereidende gesprekken kunnen voeren, scenario's kunnen bedenken etc. etc.
http://twitter.com/rikvdwestelaken/status/25925413119quote:De berichtgeving over het CDA en de #draaideur gaat LIVE verder op Politiek 24; er volgt geen extra NOS-Journaal op Nederland 1...
Daar ben ik niet van onder de indruk. Allereerst blijkt uit de artikelen die je aanhaalt niet dat er economische waarde gecreëerd wordt door de subsidies voor kunst en cultuur. Ten tweede spreekt het artikel op de site van FNV over 'kunstminnende toeristen', die kunnen prima wat meer betalen om die prachtige Hollandse meesters te bezichtigen. Ten derde is het voor mij vrij principieel, de overheid moet hier gewoon geen geld aan uitgeven, het is gewoon geen rol die ik aan de overheid toedicht.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:57 schreef Jud1th het volgende:
Overigens is kunst & cultuur een hele nuttige investering die zichzelf terug betaalt.
We weten nu allemaal wat Donner vindt en gaat proberen. Ferrier en Koppejan ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:04 schreef Toad het volgende:
Donner is ook gearriveerd, zegt Peter Blok (Radio1).
Iemand mee eens of oneens???quote:Op donderdag 30 september 2010 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jullie hebben 'm waarschijnlijk al 3 miljoen keer gehoord.. Maar de (mogelijke) kabinetstypering als "Ratten I" stijd bij mij vooralsnog met stip bovenaan![]()
Alle politici zijn ratten. Het maakt niet uit, uit welke hoek je ze vandaan haalt.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand mee eens of oneens???
Tssss... Zo spannend is die draaideur nu ook weer niet...
Hmmm, dat is niet echt een opmerking waar ik iets mee kanquote:Op donderdag 30 september 2010 01:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Alle politici zijn ratten, het maakt niet uit uit welke hoek je ze vandaan haalt.
Ik ben dan weer niet onder de indruk van namen of kleurtjes.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hmmm, dat is niet echt een opmerking waar ik iets mee kan
Het is een mooi alternatief voor het huidige Bruin1quote:Op donderdag 30 september 2010 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hmmm, dat is niet echt een opmerking waar ik iets mee kan
Zucht, het is laat, ik had allang moeten pitten...quote:Op donderdag 30 september 2010 01:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben dan weer niet onder de indruk van namen of kleurtjes.
quote:Op donderdag 30 september 2010 01:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is een mooi alternatief voor het huidige Bruin1En toepasselijk.
Hoezo bruin 1?, de PVV zit niet in de regering dus het is eilk Bruin 3quote:Op donderdag 30 september 2010 01:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Bruine ratten?quote:Op donderdag 30 september 2010 01:11 schreef Jojoke het volgende:
en een combinatie daarvan:quote:Op donderdag 30 september 2010 01:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Bruin 3 nooit komt.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hoezo bruin 1?, de PVV zit niet in de regering dus het is eilk Bruin 3
Wie zegt dat wij allemaal links zijn? Er zijn ook principiële rechtse mensen. Niet zoveel blijkbaar.. maar ze bestaan. Bijvoorbeeld Klink past onder dat kopje imo.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Terwijl links zich lekker druk maakt over de naam van het aanstaande kabinet, verheug ik mij alvast op het bezuinigingspakket van morgen.
En terwijl rechts nu blablabla... ZUCHT...quote:Op donderdag 30 september 2010 01:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Terwijl links zich lekker druk maakt over de naam van het aanstaande kabinet, verheug ik mij alvast op het bezuinigingspakket van morgen.
Verhagen, Koppejan en Ferrier in een hotelkamer... *ik haak af...*quote:Op donderdag 30 september 2010 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
OK, nogmaals (en zeer flauw en onterecht etc etc): ik ga ze er nu echt van verrdenken de fractieenheid in hotelkamers te proberen te smeden... Dinges, jullie snappen het wel ...
*SHIT, moet nu echt rap gaan slapen*
vergeet Donner niet... (of juist welquote:Op donderdag 30 september 2010 01:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Verhagen, Koppejan en Ferrier in een hotelkamer... *ik haak af...*
Ja, vooral de visieloze bezuinigingen op gebied van onderwijs, kunst en cultuur en de zorg. Wat betreft bezuinigingen gaat het bij dit kabinet niet om de kwaliteit, maar om kwantiteit. Dat idee krijg ik tenminste...quote:Op donderdag 30 september 2010 01:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, als de kiezer nou gewoon netjes CDA, VVD of D66 had gestemd had er een veel samenhangender pakket aan bezuinigingen en hervormingen in gezeten hoor.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ja, vooral de visieloze bezuinigingen op gebied van onderwijs, kunst en cultuur en de zorg. Wat betreft bezuinigingen gaat het bij dit kabinet niet om de kwaliteit, maar om kwantiteit. Dat idee krijg ik tenminste...
Ik denk het niet, kan mij niet voorstellen dat ik zoiets heb opgeschreven.quote:Was jij trouwens niet diegene die zo onder de indruk was van de titulatuur van bepaalde vooraanstaande figuren? Dan ben ik erg benieuwd wat je vind van de bezuinigingsplannen mbt. onderwijs.
Het onderzoek waar het 2e artikel naar verwijst geeft wel aan dat de kunstsector weinig vet meer op de botten heeft, het gevolg is dat er b.v. orkesten zullen moeten worden opgeheven. Met simpelweg verhogen van de kaartjes ga je dat niet redden. Verder geeft dit artikel ook aan dat er veel rondom kunst wordt verdiend, denk inderdaad aan toerisme, maar ook aan horeca in de omgeving van theaters e.d. waar mensen gaan na-borrelen. In die zin dragen subsidies dus wel degelijk bij aan de economie. Wist je trouwens dat er jaarlijks meer mensen naar het theater gaan (16 miljoen in 2005) dan er naar een voetbalwedstrijd gaan (6 miljoen in het seizoen 2008/2009)? Er wordt dus heeeeel veeel nageborreld.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Daar ben ik niet van onder de indruk. Allereerst blijkt uit de artikelen die je aanhaalt niet dat er economische waarde gecreëerd wordt door de subsidies voor kunst en cultuur. Ten tweede spreekt het artikel op de site van FNV over 'kunstminnende toeristen', die kunnen prima wat meer betalen om die prachtige Hollandse meesters te bezichtigen. Ten derde is het voor mij vrij principieel, de overheid moet hier gewoon geen geld aan uitgeven, het is gewoon geen rol die ik aan de overheid toedicht.
Goed plan, ga ik ook doenquote:Op donderdag 30 september 2010 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hahahahaha, IEDEREEN gaat nu pitten lijkt het (dtraaideurcam)
Dat voorbeeld ga ik volgen.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Oh, dan vergis ik me. Ik vind het stuitend dat het nota bene de VVD is, die met dieze bezuinigingen op gebied van onderwijs komt. Het overgrote deel van de huidige en vroegere partijtop van die partij heeft toch op z'n minst 2x nominaal gestudeerd. Maar het fatsoenlijk financieren van één studie is in deze tijd blijkbaar al te veel gevraagd...quote:Op donderdag 30 september 2010 01:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, als de kiezer nou gewoon netjes CDA, VVD of D66 had gestemd had er een veel samenhangender pakket aan bezuinigingen en hervormingen in gezeten hoor.
[..]
Ik denk het niet, kan mij niet voorstellen dat ik zoiets heb opgeschreven.
heb 't wel met ze te doen... beetje kansloos bij een deur staan wachten...quote:Op donderdag 30 september 2010 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Iedereen neemt een kamer en er staat niemand meerquote:
Actiequote:@XandervdWulp: Geheime locatie, maar nu zichtbaar voor de pers: schijnbaar een forse ruzie tussen Verhagen en Koppejan.
Wat heeft die daar te zoeken? Hij is nog wel een minister maar geen kamerlid, omdat hij een gezinnetje ging stichten.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:35 schreef Toad het volgende:
[..]
En nu schijnt het weer Camiel te zijn?![]()
Dan pas?? Jaloers!quote:Op donderdag 30 september 2010 01:38 schreef Elfletterig het volgende:
Er is echt geen wachten op; om 07.30 uur gaat de wekker.
Als deze dag een voorteken is van de beleidsvorming binnen Bruin-I, dan wordt het een trage bedoening. Trusten.
Een ruzie tussen Eurlings en Verhagen? XandervdWulp heeft ze allemaal op een rijtje?quote:@XandervdWulp: Maar de vermeende Koppejan is Koppejan niet... Maar een mystery-guest: Camiel Eurlings.
Koppejan is Eurlings met een masker?quote:Op donderdag 30 september 2010 01:41 schreef Jojoke het volgende:
Wacht huh?
[..]
Een ruzie tussen Eurlings en Verhagen? XandervdWulp heeft ze allemaal op een rijtje?
Ja, Koppejan heb ik al op foto's gezien.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat Eurlings er zou zijn is idd vreemd... Maar ik mag aannemen dat Koppejan er zelf ook gewoon is??
Koppejan heeft meerdere hoofden, straks is Wijn er opeens ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat Eurlings er zou zijn is idd vreemd... Maar ik mag aannemen dat Koppejan er zelf ook gewoon is??
maar Eurlings is ook maar een keer van gedachte veranderd, net zo als alle andere CDAers op V&Wquote:Op donderdag 30 september 2010 01:45 schreef Jojoke het volgende:
Eurlings was vandaag nog kritisch over de tegenstanders http://www.volkskrant.nl/(...)tegenstanders_in_CDA
Tenzij hij van gedachten is veranderd, lijkt me een ruzie met Verhagen sterk...
Denk ik...quote:Op donderdag 30 september 2010 01:53 schreef Jojoke het volgende:
Koppejan en Ferrier houden echt voet bij stuk schijnbaar. Willen misschien geen garantie geven dat ze bij een meerderheid van het congres hetzij voorstemmen hetzij uit de fractie kamer stappen.
Uit de fractie trappen kan, maar ze kunnen niet gedwongen worden hun kamerzetel op te geven, zie Wildersquote:Op donderdag 30 september 2010 01:53 schreef Jojoke het volgende:
Koppejan en Ferrier houden echt voet bij stuk schijnbaar. Willen misschien geen garantie geven dat ze bij een meerderheid van het congres hetzij voorstemmen hetzij uit de fractie stappen.
Dat weten we liefie, maar we raken een "beetje" moe en murvquote:Op donderdag 30 september 2010 01:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Uit de fractie trappen kan, maar ze kunnen niet gedwongen worden hun kamerzetel op te geven, zie Wilders
Het is tactisch gezien ook niet handig om dit soort handelingen te doen terwijl je de SP jaren lang van zo'n partijpolitiek beschuldigt en de PVV er in de campagne ook op hebt aangevallen op de democratie binnen deze partij.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Uit de fractie trappen kan, maar ze kunnen niet gedwongen worden hun kamerzetel op te geven, zie Wilders
Man alles is al lang vergeten als je er een "spin" op zet...quote:Op donderdag 30 september 2010 01:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het is tactisch gezien ook niet handig om dit soort handelingen te doen terwijl je de SP jaren lang van zo'n partijpolitiek beschuldigt en de PVV er in de campagne ook op hebt aangevallen op de democratie binnen deze partij.
behalve vanuit limburg natuurlijkquote:Op donderdag 30 september 2010 01:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
RT @videopete: @XandervdWulp Eurlings is daar om te melden dat alle wegen aanstaande zaterdag naar het congres onbegaanbaar zijn ivm weg werkzaamheden
Maar Eurlings zit niet in de kamer?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef remlof het volgende:
Misschien gaat het CDA wel echt voor het dualisme en stelt Eurlings als fractievoorzitter aan.
Dat zal de levensduur van dit kabinet niet bevorderen, maar daar zal het CDA (behalve Verhagen) niet echt van wakker liggen.
Eurlings stond niet op de kieslijst en kan onmogelijk fractievoorzitter worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef remlof het volgende:
Misschien gaat het CDA wel echt voor het dualisme en stelt Eurlings als fractievoorzitter aan.
Dat zal de levensduur van dit kabinet niet bevorderen, maar daar zal het CDA (behalve Verhagen) niet echt van wakker liggen.
Eurlings heeft alleen geen zetel?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef remlof het volgende:
Nee, maar veel van de komende bewindslieden wel, hun plekken moeten opgevuld worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef Toad het volgende:
[..]
Maar Eurlings zit niet in de kamer?
Pas een uur of 11, 12 bezig...quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef Jojoke het volgende:
Tik, 2 uur 's nachts en nog steeds in vergadering. Het zal wel goed mis zijn.
Met mensen die wel op de kieslijst stondenquote:Op donderdag 30 september 2010 02:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar veel van de komende bewindslieden wel, hun plekken moeten opgevuld worden.
Dat denk ik dus niet. Verhagen wil ze gewoon niet laten gaan zonder unanieme steun voor de akkoorden.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef Jojoke het volgende:
Tik, 2 uur 's nachts en nog steeds in vergadering. Het zal wel goed mis zijn.
Tsja, mar die haal je dan juistvande kieslijst toch?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar veel van de komende bewindslieden wel, hun plekken moeten opgevuld worden.
Hoezo? er word alleen maar een kamer gekozen, wie er in de regering komen heeft niks te maken met het aantal (voorkeurs) stemmen..quote:Op donderdag 30 september 2010 02:01 schreef gbm het volgende:
[..]
Eurlings heeft alleen geen zetel?Dus dat wordt wat lastig lijkt me
Ow ok. En dan in volgorde van aantal voorkeursstemmen dat ze gekregen hebben?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:02 schreef gbm het volgende:
[..]
Met mensen die wel op de kieslijst stonden(dus niet Eurlings)
Nee, na 12 uur vergaderen is er vlkomen eensgezindheidquote:Op donderdag 30 september 2010 02:02 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Verhagen wil ze gewoon niet laten gaan zonder unanieme steun voor de akkoorden.
Jawel, maar dat wil hij niet, het gaat om het signaal.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef -jos- het volgende:
Maar wat is nou het probleem voor Verhagen dan. Hij kan morgen niet het akkoord presenteren zonder steun van Koppejan en Ferrier?
Als fractievoorzitter lijkt 't me handig om in de fractie (en dus kamer) te zitten?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hoezo? er word alleen maar een kamer gekozen.
Het gaat hem ook niet lukken.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, na 12 uur vergaderen is er vlkomen eensgezindheid
KAN wel, heel lekker overkomen doet het niet...quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef -jos- het volgende:
Maar wat is nou het probleem voor Verhagen dan. Hij kan morgen niet het akkoord presenteren zonder steun van Koppejan en Ferrier?
Het partijbestuur is akkoord, de fractie nog niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef maartena het volgende:
Ik dacht eerder al gelezen te hebben dat het CDA akkoord was? Waar zijn ze nu nog mee bezig dan?
Ze gaan gewoon 't lijstje af volgens mij... is met Klink ook gebeurd...quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ok. En dan in volgorde van aantal voorkeursstemmen dat ze gekregen hebben?
Tsja, misschien denken mensen nu beter na voor ze kinderen nemen terwijl ze hun eigen huur niet eens kunnen betalen.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:04 schreef maartena het volgende:
Overigens lijkt dit een leuk kabinet te worden voor hen die huren en huursubsidie ontvangen, en tevens kinderen hebben..... huursubsidie en kinderbijslag wordt in gesneden, dus wees bereid in te leveren. Tevens ook in de kinderopvangbijdrage.
Dat is vast precies wat het CDA wilquote:Op donderdag 30 september 2010 02:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Tsja, misschien denken mensen nu beter na voor ze kinderen nemen terwijl ze hun eigen huur niet eens kunnen betalen.
Tenzij je Christen bent.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is vast precies wat het CDA wil
Misschien dat de andere coalitiepartijen (VVD en PVV) eraan hechten dat het CDA nu unaniem achter het regeer- en gedoogakkoord gaat staan. Als je beide akkoord presenteert, en later toch moet constateren dat er onvoldoende steun is, loop je ook als VVD en PVV politieke schade op.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef -jos- het volgende:
Dat stel je nu wel heel erg cru. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat men eerst een goede baan had, en in plaats van een uitkering te nemen nadat bijv. het bedrijf failliet ging, men een veel lager betaalde baan accepteerde. Daar heb ik toch meer respect voor.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:05 schreef Boekenwurm het volgende:
Tsja, misschien denken mensen nu beter na voor ze kinderen nemen terwijl ze hun eigen huur niet eens kunnen betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |