Daar gaan de studiemogelijkheden voor de kindjes van Henk en Ingrid. Gelukkig kunnen de kids van Roelof-Jan en Babs uit Wassenaar nog wel studeren. Blijven de baantjes tenminste een beetje bij de juiste vrindjes...quote:Op woensdag 29 september 2010 23:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hmm.... gematigd blij ben ik hiermee..... Laten ze er nog maar even mee wachten, anders pikken ze natuurlijk net mijn laatste jaartje Stufi weg!
http://www.nu.nl/politiek(...)fgeslankte-vorm.html
Eigenlijk een herhaling van de brief.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:15 schreef Boekenwurm het volgende:
Damn, ik heb weer wat gemist. Kan iemand samenvatten wat Klink in P&W gezegd heeft?
Ik denk dat hoe graag Verhagen dat ook zal willen, er simpelweg geen mogelijkheid toe is, anders had hij dat tgt gedaan met Klink.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat Maxime de messen aan het slijpen is en dat Koppejan en Ferrier hun borst nat mogen maken. Klinkt vertelde zelfs dat werd gedreigd hen de fractie uit te flikkeren. Dat vind ik nogal wat.
Dat wisten we al.. Dat vond ik (hoewel het logischerwijs wel in de rede lag) TOEN al schokkend.. En dat mensen hier Verhagen een held durfden te noemen om betreffende handelwijze vond ik nog veel schokkender...quote:Op donderdag 30 september 2010 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat Maxime de messen aan het slijpen is en dat Koppejan en Ferrier hun borst nat mogen maken. Klinkt vertelde zelfs dat werd gedreigd hen de fractie uit te flikkeren. Dat vind ik nogal wat.
Ja min of meer wel, maar dan bijna NOG beter uitgelegd hoe dat een dubbel signaal naar de samenleving afgeeft en hoe het CDA (en de VVD?) "ongemerkt" meegaan in de kruistocht van Wilders..quote:Op donderdag 30 september 2010 00:16 schreef Toad het volgende:
[..]
Eigenlijk een herhaling van de brief.
Dit dus.quote:
Niet alleen gedreigd, ze hadden de procedure al gestart. Ferrier en Koppejan hebben toen rug recht gehouden, ik verwacht nu ook. Want natuurlijk staat in de akkoorden niks dat aan hun bezwaren tegemoet komt, dus hakken in het zand. Ik denk dat veel gaat afhangen van het congres. Ze zullen het wel niet makkelijk hebben als 18 voor zijn en alleen zij tegen.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
Truste!quote:Op donderdag 30 september 2010 00:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik ga het in ieder geval niet afwachten. Morgen weer vroeg dag.
19 inmiddels, aangezien Klink ze in de steek heeft gelatenquote:Op donderdag 30 september 2010 00:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Niet alleen gedreigd, ze hadden de procedure al gestart. Ferrier en Koppejan hebben toen rug recht gehouden, ik verwacht nu ook. Want natuurlijk staat in de akkoorden niks dat aan hun bezwaren tegemoet komt, dus hakken in het zand. Ik denk dat veel gaat afhangen van het congres. Ze zullen het wel niet makkelijk hebben als 18 voor zijn en alleen zij tegen.
Onbegrijpelijk. Waar is de visie met betrekking tot onderwijs? Een jaartje af van de stufi. Hoe lang hebben ze hier over na moeten denken? 5 minuten?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:53 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hmm.... gematigd blij ben ik hiermee..... Laten ze er nog maar even mee wachten, anders pikken ze natuurlijk net mijn laatste jaartje Stufi weg!
http://www.nu.nl/politiek(...)fgeslankte-vorm.html
Je kunt het zo zien, maar ik snap de afweging van Klink wel... Al had ook ik liever gehad dat het 3 tegen de rest was (ook omdat de SGP-fractie dan ook uit beeld was gebleven).quote:Op donderdag 30 september 2010 00:29 schreef gbm het volgende:
[..]
19 inmiddels, aangezien Klink ze in de steek heeft gelaten
Ah, dat is goed nieuws. De overheid moet zich niet met kunst en cultuur bezig houden. Ook vind ik het bizar dat je je organisatie als museum, theater of atelier afhankelijk wil maken van subsidie van één partij, dat is een groot bedrijfsrisico, maar dat terzijde verder.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:00 schreef rubbereend het volgende:
Ik lees ergens het gerucht dat 300 miljoen van kunst en cultuur af moet
Zo is het maar net.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik ga het in ieder geval niet afwachten. Morgen weer vroeg dag.
Dat had een reden moeten zijn om zelf uit de fractie te stappen. Ik ben geen politicus maar ik zou dat soort gedrag nooit accepteren.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
Om nog maar te zwijgen over een dergelijke student als ik.....quote:Op donderdag 30 september 2010 00:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Waar is de visie met betrekking tot onderwijs? Een jaartje af van de stufi. Hoe lang hebben ze hier over na moeten denken? 5 minuten?
Het blijft godgeklaagd ironisch dat het het CDA is, dat hamert op hervormingen op allerlei vlakken. Terwijl het de partij is die koste wat kost het huidige onderwijsstelsel wil houden zoals het is.
Er valt te bezuinigen op onderwijs, daar ben ik van overtuigd. Het is van de zotte dat de overheid een drie- of vierjarige studie voor 10 jaar financiert. Het moet voor het merendeel van de studenten makkelijk mogelijk zijn om nominaal te studeren. Als dit niet mogelijk is (uitzonderingen die betrekking hebben op bepaalde buitenschoolse activiteiten daargelaten) zit je blijkbaar niet op het goede niveau, of ben je ronduit lui.
Echter is het ook zo dat er op andere punten fors geinvesteerd dient te worden in het onderwijs om het niveau op peil te houden. We zakken steeds verder weg in de ranglijsten. Talent wordt weggejaagd uit Nederland. Triest.
Wat men doet is visieloos een paar miljoen bezuinigen, zonder dieper in de materie te kijken. Ik kan me er echt kwaad om maken.
Dat was paniek om nietsquote:Op donderdag 30 september 2010 00:32 schreef Type-R het volgende:
ben nu de stream van POL24 aan het kijken, daar zag je iedereen naar een andere kant rennen, maar Politiek 24 doet er niets mee
Probleem is dan dat je Verhagen z'n zin geeft... Ik zou zelf gewoon lekker blijven zitten, maar ik ben wat dat betreft erg dwars en eigenwijsquote:Op donderdag 30 september 2010 00:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat had een reden moeten zijn om zelf uit de fractie te stappen. Ik ben geen politicus maar ik zou dat soort gedrag nooit accepteren.
http://twitter.com/rikvdwestelakenquote:Laatste Journaal is net voorbij, maar wij bij de NOS blijven nog even standby voor het laatste nieuws vanuit Den Haag...
Tsja, ik kan het makkelijk met je eens zijn wat betreft studie aangezien ik mijn 2e studie én zelf gefinancierd heb én plusminus 100 km van mijn woonplaats af gevolgd heb én naast mijn fulltime baan gehad heb én die studie in 4 jaar afgerond heb én die studie een WO-studie was...quote:Op donderdag 30 september 2010 00:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Waar is de visie met betrekking tot onderwijs? Een jaartje af van de stufi. Hoe lang hebben ze hier over na moeten denken? 5 minuten?
Het blijft godgeklaagd ironisch dat het het CDA is, dat hamert op hervormingen op allerlei vlakken. Terwijl het de partij is die koste wat kost het huidige onderwijsstelsel wil houden zoals het is.
Er valt te bezuinigen op onderwijs, daar ben ik van overtuigd. Het is van de zotte dat de overheid een drie- of vierjarige studie voor 10 jaar financiert. Het moet voor het merendeel van de studenten makkelijk mogelijk zijn om nominaal te studeren. Als dit niet mogelijk is (uitzonderingen die betrekking hebben op bepaalde buitenschoolse activiteiten daargelaten) zit je blijkbaar niet op het goede niveau, of ben je ronduit lui.
Echter is het ook zo dat er op andere punten fors geinvesteerd dient te worden in het onderwijs om het niveau op peil te houden. We zakken steeds verder weg in de ranglijsten. Talent wordt weggejaagd uit Nederland. Triest.
Wat men doet is visieloos een paar miljoen bezuinigen, zonder dieper in de materie te kijken. Ik kan me er echt kwaad om maken.
Het ironische is dat de personen die vinden dat het wel een aantal jaar minder mag, zelf de kansen hebben gekregen om 3 studies en parttime werk te kunnen combineren binnen een jaartje of acht met geld dat ze niet hebben hoeven lenen, ik begrijp heel goed dat dat op een gegeven moment de pan uitloopt, maar op dit moment is het sowieso al niet makkelijk om ergens aangenomen te worden, laatstaan dat dat je de mogelijkheid hebt om betaalbare woonruimte te vinden, zoniet zoveel mogelijk gekort word op je OV om naar je studie te komen en dan ook nog geld moet gaan lenen om een studie te kunnen volgen.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Je mist een tquote:Op donderdag 30 september 2010 00:39 schreef Boekenwurm het volgende:
Het duur volgens mij zo lang omdat Maxime unaniem naar buiten wil komen, maar dat gaat hem toch niet lukken.
Klink haalde volgens mij ook nog de uitspraak van Wilders van gisteren aan: we gaan Nederland Nederlandser maken. Van die boodschap werd hij als CDA-er ook niet blij. Ik ben benieuwd hoe die uitspraak valt bij de rest van de fractie.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja min of meer wel, maar dan bijna NOG beter uitgelegd hoe dat een dubbel signaal naar de samenleving afgeeft en hoe het CDA (en de VVD?) "ongemerkt" meegaan in de kruistocht van Wilders..
Who gives a damn?? Sorry hoor, maar zoooooo spannend is het nu ook weer niet vandaagquote:
quote:Op donderdag 30 september 2010 00:48 schreef Toad het volgende:
Rutte belt nu naar Verhagen: Maxime, heb je net naar P&W gekeken?
Verhagen: Nee, nee. Ik ben druk bezig om mijn fractie op een lijn te zetten!
Rutte: Dat verhaal van Klink was toch wel steekhoudend. Ik wil er mee ophouden.
Verhagen:
[ afbeelding ]
Zijn ze er nu al uit of kruipen ze om de eensgezindheid te bevorderen nu in Hiltonhotelbedjes???quote:Op donderdag 30 september 2010 00:52 schreef Toad het volgende:
Stef Blok, voormalig voorzitter van de commissie Integratie, getipt als fractievoorzitter VVD. Dan kan Schippers idd. naar Volksgezondheid.
<off-topic>quote:Op donderdag 30 september 2010 00:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ah, dat is goed nieuws. De overheid moet zich niet met kunst en cultuur bezig houden. Ook vind ik het bizar dat je je organisatie als museum, theater of atelier afhankelijk wil maken van subsidie van één partij, dat is een groot bedrijfsrisico, maar dat terzijde verder.
Nee, de CDA moet, als ze er mee instemmen, met een goed verhaal komen om de achterban te overtuigen, anders word een evt congres een mislukking.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:56 schreef Toad het volgende:
Toch wel raar eigenlijk dat ze er zo lang over doen. Iedereen wist toch van de bezwaren van Ferrier en Koppejan? Dan had je toch al lang al voorbereidende gesprekken kunnen voeren, scenario's kunnen bedenken etc. etc.
Vroeg me al af wat dat kansloze gezever ineens wasquote:Op donderdag 30 september 2010 00:58 schreef Toad het volgende:
[..]
Wel mooi. Radio Bergeijk op de achtergrond.![]()
Verhagen en co hebben het weer eens verkeerd ingeschat. Dat is het hele jaar al zo.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:56 schreef Toad het volgende:
Toch wel raar eigenlijk dat ze er zo lang over doen. Iedereen wist toch van de bezwaren van Ferrier en Koppejan? Dan had je toch al lang al voorbereidende gesprekken kunnen voeren, scenario's kunnen bedenken etc. etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |