Ja, Koppejan heb ik al op foto's gezien.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat Eurlings er zou zijn is idd vreemd... Maar ik mag aannemen dat Koppejan er zelf ook gewoon is??
Koppejan heeft meerdere hoofden, straks is Wijn er opeens ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat Eurlings er zou zijn is idd vreemd... Maar ik mag aannemen dat Koppejan er zelf ook gewoon is??
maar Eurlings is ook maar een keer van gedachte veranderd, net zo als alle andere CDAers op V&Wquote:Op donderdag 30 september 2010 01:45 schreef Jojoke het volgende:
Eurlings was vandaag nog kritisch over de tegenstanders http://www.volkskrant.nl/(...)tegenstanders_in_CDA
Tenzij hij van gedachten is veranderd, lijkt me een ruzie met Verhagen sterk...
Denk ik...quote:Op donderdag 30 september 2010 01:53 schreef Jojoke het volgende:
Koppejan en Ferrier houden echt voet bij stuk schijnbaar. Willen misschien geen garantie geven dat ze bij een meerderheid van het congres hetzij voorstemmen hetzij uit de fractie kamer stappen.
Uit de fractie trappen kan, maar ze kunnen niet gedwongen worden hun kamerzetel op te geven, zie Wildersquote:Op donderdag 30 september 2010 01:53 schreef Jojoke het volgende:
Koppejan en Ferrier houden echt voet bij stuk schijnbaar. Willen misschien geen garantie geven dat ze bij een meerderheid van het congres hetzij voorstemmen hetzij uit de fractie stappen.
Dat weten we liefie, maar we raken een "beetje" moe en murvquote:Op donderdag 30 september 2010 01:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Uit de fractie trappen kan, maar ze kunnen niet gedwongen worden hun kamerzetel op te geven, zie Wilders
Het is tactisch gezien ook niet handig om dit soort handelingen te doen terwijl je de SP jaren lang van zo'n partijpolitiek beschuldigt en de PVV er in de campagne ook op hebt aangevallen op de democratie binnen deze partij.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Uit de fractie trappen kan, maar ze kunnen niet gedwongen worden hun kamerzetel op te geven, zie Wilders
Man alles is al lang vergeten als je er een "spin" op zet...quote:Op donderdag 30 september 2010 01:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het is tactisch gezien ook niet handig om dit soort handelingen te doen terwijl je de SP jaren lang van zo'n partijpolitiek beschuldigt en de PVV er in de campagne ook op hebt aangevallen op de democratie binnen deze partij.
behalve vanuit limburg natuurlijkquote:Op donderdag 30 september 2010 01:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
RT @videopete: @XandervdWulp Eurlings is daar om te melden dat alle wegen aanstaande zaterdag naar het congres onbegaanbaar zijn ivm weg werkzaamheden
Maar Eurlings zit niet in de kamer?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef remlof het volgende:
Misschien gaat het CDA wel echt voor het dualisme en stelt Eurlings als fractievoorzitter aan.
Dat zal de levensduur van dit kabinet niet bevorderen, maar daar zal het CDA (behalve Verhagen) niet echt van wakker liggen.
Eurlings stond niet op de kieslijst en kan onmogelijk fractievoorzitter worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef remlof het volgende:
Misschien gaat het CDA wel echt voor het dualisme en stelt Eurlings als fractievoorzitter aan.
Dat zal de levensduur van dit kabinet niet bevorderen, maar daar zal het CDA (behalve Verhagen) niet echt van wakker liggen.
Eurlings heeft alleen geen zetel?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef remlof het volgende:
Nee, maar veel van de komende bewindslieden wel, hun plekken moeten opgevuld worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef Toad het volgende:
[..]
Maar Eurlings zit niet in de kamer?
Pas een uur of 11, 12 bezig...quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef Jojoke het volgende:
Tik, 2 uur 's nachts en nog steeds in vergadering. Het zal wel goed mis zijn.
Met mensen die wel op de kieslijst stondenquote:Op donderdag 30 september 2010 02:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar veel van de komende bewindslieden wel, hun plekken moeten opgevuld worden.
Dat denk ik dus niet. Verhagen wil ze gewoon niet laten gaan zonder unanieme steun voor de akkoorden.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:00 schreef Jojoke het volgende:
Tik, 2 uur 's nachts en nog steeds in vergadering. Het zal wel goed mis zijn.
Tsja, mar die haal je dan juistvande kieslijst toch?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar veel van de komende bewindslieden wel, hun plekken moeten opgevuld worden.
Hoezo? er word alleen maar een kamer gekozen, wie er in de regering komen heeft niks te maken met het aantal (voorkeurs) stemmen..quote:Op donderdag 30 september 2010 02:01 schreef gbm het volgende:
[..]
Eurlings heeft alleen geen zetel?Dus dat wordt wat lastig lijkt me
Ow ok. En dan in volgorde van aantal voorkeursstemmen dat ze gekregen hebben?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:02 schreef gbm het volgende:
[..]
Met mensen die wel op de kieslijst stonden(dus niet Eurlings)
Nee, na 12 uur vergaderen is er vlkomen eensgezindheidquote:Op donderdag 30 september 2010 02:02 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Verhagen wil ze gewoon niet laten gaan zonder unanieme steun voor de akkoorden.
Jawel, maar dat wil hij niet, het gaat om het signaal.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef -jos- het volgende:
Maar wat is nou het probleem voor Verhagen dan. Hij kan morgen niet het akkoord presenteren zonder steun van Koppejan en Ferrier?
Als fractievoorzitter lijkt 't me handig om in de fractie (en dus kamer) te zitten?quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hoezo? er word alleen maar een kamer gekozen.
Het gaat hem ook niet lukken.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, na 12 uur vergaderen is er vlkomen eensgezindheid
KAN wel, heel lekker overkomen doet het niet...quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef -jos- het volgende:
Maar wat is nou het probleem voor Verhagen dan. Hij kan morgen niet het akkoord presenteren zonder steun van Koppejan en Ferrier?
Het partijbestuur is akkoord, de fractie nog niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef maartena het volgende:
Ik dacht eerder al gelezen te hebben dat het CDA akkoord was? Waar zijn ze nu nog mee bezig dan?
Ze gaan gewoon 't lijstje af volgens mij... is met Klink ook gebeurd...quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ok. En dan in volgorde van aantal voorkeursstemmen dat ze gekregen hebben?
Tsja, misschien denken mensen nu beter na voor ze kinderen nemen terwijl ze hun eigen huur niet eens kunnen betalen.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:04 schreef maartena het volgende:
Overigens lijkt dit een leuk kabinet te worden voor hen die huren en huursubsidie ontvangen, en tevens kinderen hebben..... huursubsidie en kinderbijslag wordt in gesneden, dus wees bereid in te leveren. Tevens ook in de kinderopvangbijdrage.
Dat is vast precies wat het CDA wilquote:Op donderdag 30 september 2010 02:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Tsja, misschien denken mensen nu beter na voor ze kinderen nemen terwijl ze hun eigen huur niet eens kunnen betalen.
Tenzij je Christen bent.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is vast precies wat het CDA wil
Misschien dat de andere coalitiepartijen (VVD en PVV) eraan hechten dat het CDA nu unaniem achter het regeer- en gedoogakkoord gaat staan. Als je beide akkoord presenteert, en later toch moet constateren dat er onvoldoende steun is, loop je ook als VVD en PVV politieke schade op.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:03 schreef -jos- het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |