iPhone 4quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:37 schreef ursel het volgende:
Zie je wel dat je overdag gewoon OP's kan plaatsen
Ik voornamelijk met fietsers die niet uitkijken. Laatst ook weer. Een fietser met een klein kindje achterop die opeens vanuit het niets stopt op het fietspad en zonder te kijken om wilt keren. Ik schrok me echt kapot want ik kwam met 30 p/u aanrijden en moest vol de berm in. En dan ook nog verontwaardigd reageren alsof het mijn fout was...quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:03 schreef SuperWeber het volgende:
Nog even over het onder van het vorige topic, een beetje (wederzijds) begrip helpt meestal wel. Al moet ik toegeven dat ik het af en toe ook wel eens met een automobilist a/d stok heb...
Ach ja, tractor rijden heeft z'n charmes zullen we maar zeggenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:38 schreef Gripper het volgende:
Ik zie dat er vandaag maar een paar mm valt, morgen meer dan 9 mm, en het weercijfer is dan een 1. Dus met de moed der wanhoop ga ik vanavond maar even een rondje. Of, als het echt hard regent (sorry, ik moet even een vies woord gebruiken) ga ik mountainbiken
Je kwetsende opmerkingen lopen van me af als modder van een met squirt ingesmeerde kettingquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ach ja, tractor rijden heeft z'n charmes zullen we maar zeggen
Wat kost zo'n tractor nou?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je kwetsende opmerkingen lopen van me af als modder van een met squirt ingesmeerde ketting![]()
Als je van mooie spulletjes houdt, superlicht carbon en supersterke titanium onderdeeltjes, dan maakt het je weinig uit of er nou dikke of dunne banden onder zitten: dit is gewoon een bloedgeil apparaat!![]()
[ afbeelding ]
Bwehe, ik googlede bewust een van de duurste hardtails die ik ken.quote:
quote:
Thnx!quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:26 schreef Yankee het volgende:
Ik heb overigens uit dubieuze bron vernomen dat Tommeke inmiddels van het tijdrijden overgestapt is op het laagvliegen, goed bezig baas
Super man, mooie tijd en gemiddelde! Ik mag vanavond weer op de club gaan rijden.quote:
Ik heb op dit moment 3 vaste rondjes in Utrecht. 23 km, 43 km en 65 km. De 65 km gaat richting Heuvelrug, en daar heb je ook wel een aantal stoplichten. Andere 2 rondjes zijn richting Loosdrechtse plassen en daar heb ik helemaal geen stoplichtenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:56 schreef Gripper het volgende:
Uiteindelijk was het gisteravond gewoon prima weer, windstil, en ben ik toch maar niet met de tractor op pad gegaan. Ik wilde wel eens een nieuw rondje, en ben lukraak wat plaatsjes aan elkaar gaan rijgen. Kwam uiteindelijk een geweldig 50-km avondrondje uit tevoorschijn, met mooie rustige wegen, weinig plaatsjes, en geen enkel stoplicht!
Vreeswijk-Vianen, Culemborg, Leerdam, Meerkerk, Lexmond, Vianen.
Deze gaat in mn vaste verzameling fietsrondjes. Hoeveel van die rondjes hebben de meeste fokkers hier nou? Ik heb er een stuk of 6-7 rondom Utrecht, en de meesten daarvan kun je wel combineren of variëren met een andere.
Ik hoop het voor je joh. Ik ben lui met de toet. Ik heb gisteren op de Tacx getraind en vanavond ga ik met het hondje bij mijn tante langs. Ik hoop dat het weer morgen beter is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:44 schreef Freddeh het volgende:
Nice! Binnen voor de bui!Gelukkig maar, anders was ik écht doorweekt.
Tempo lag heel laag vanochtend. Langs de A16 teruggevallen naar max 23km/u met vol windkracht 4 tegen. Als de wind niet draait denk ik dat ik vanmiddag wel eens een record zou kunnen verbreken...
Als de wind niet draait ben ik vanmiddag wel sneller thuis dan jijquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:25 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je joh. Ik ben lui met de toet. Ik heb gisteren op de Tacx getraind en vanavond ga ik met het hondje bij mijn tante langs. Ik hoop dat het weer morgen beter is.
Afrit Sterrenburg is redelijk druk meestal inderdaad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja idd dat is wel waar want ik zal wel weer file hebben, hoewel dat gisteren wel mee viel. Alleen de brug op en een beetje bij Sterrenburg.
Ik hoop wel voor je dat het droger wordt maar aan de andere kan kan je maar beter regen hebben als je terug naar huis gaat als in de ochtend.
Ik heb net een Sneekweek achter de rug. Misschien is bier wel goed voor je benenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 07:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Super man, mooie tijd en gemiddelde! Ik mag vanavond weer op de club gaan rijden.
In Juni reed ik 27ste, Juli 25ste, Augustus 21ste en in September heb ik weer een wedstrijd. Dan moet ik wel statistisch gezien bij de eerste 20 eindigen. Dus vanavond en de komende weken trainen op snelheid en hardheid. Ben alleen een beetje bang wat een weekend Lowlands gaat doen voor mijn benen. Nou ben ik allang niet meer het feestbeest, zuiperd wat ik voorheen was maar toch.
Marurk, mooie avatar!
Klinkt wel vet. Heb helaas een verjaardag op de 11e sept.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:36 schreef Superher0 het volgende:
Even een oproep. Wie was/is van plan om de Ronde van Picardie te rijden op zaterdag 11 september? http://www.sportcommunica(...)?langue=1&trophee=55
Ik wil deze wel rijden. Zat te denken om vrijdagmiddag weg te rijden, zaterdag wedstrijd te rijden en zondag weer terug te rijden. Misschien dat we als een groepje er naar toe gaan, auto/hotel en dergelijke?
Thnx!quote:
Hoe laat ben jij gaan fietsen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:44 schreef Freddeh het volgende:
Nice! Binnen voor de bui!Gelukkig maar, anders was ik écht doorweekt.
Tempo lag heel laag vanochtend. Langs de A16 teruggevallen naar max 23km/u met vol windkracht 4 tegen. Als de wind niet draait denk ik dat ik vanmiddag wel eens een record zou kunnen verbreken...
Thnx.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb net een Sneekweek achter de rug. Misschien is bier wel goed voor je benen
Gewoon de steigende lijn doorzetten en je gaat top 20 rijden!
Idd een mooie avatar van Marurk!
Bij mij ging dat vorig jaar perfect. Laatste toertochtje (140 km) van de Vuelta in Drenthe gereden na eerst een weekend Lowlands, waarna gelijk een week introductie begeleiden van de Universiteit. Paar uurtjes geslapen en toen op de fiets. Reed fantastisch toenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 07:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ben alleen een beetje bang wat een weekend Lowlands gaat doen voor mijn benen. Nou ben ik allang niet meer het feestbeest, zuiperd wat ik voorheen was maar toch.
Marurk, mooie avatar!
Klinkt zeker vet, maar ben de 10e september pas tegen de avond thuis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klinkt wel vet. Heb helaas een verjaardag op de 11e sept.![]()
Wie heeft overigens al plannen voor ritten in 2011? Ik zit te denken om er ook een paar te gaan doen, maar weet niet wat de mogelijkheden zijn
Ben om 7:07 richting het werk vertrokken en om 8:05 aangekomen hier. Was inderdaad redelijk heftig zo met die wind.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:03 schreef Marurk het volgende:
Hoe laat ben jij gaan fietsen?
Het waait inderdaad erg hard hier. En er ligt best wel wat water van vanochtend, dus echt lekker fietsweer is het niet. Morgen zou het geloof ik droog zijn hier in het zuiden, dus dan wil ik zeker weer een lang ritje maken.
Nou het fietsen gaat wel maar elke keer erna heb ik pijn aan mijn rechter hamstring en links bij mijn stuitje zeg maar net dat stukje bil en rug. En dat houdt maar niet op, ik loop er moeilijk van.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Afrit Sterrenburg is redelijk druk meestal inderdaad.
Hoe ging het Tacxen trouwens? Niet al te veel pijn meer?
In combinatie met je sig...kun je dit op veel manieren opvattenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:09 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
pijn aan mijn rechter hamstring en links bij mijn stuitje zeg maar net dat stukje bil en rug. En dat houdt maar niet op
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
In combinatie met je sig...kun je dit op veel manieren opvatten
Waar woon je? Woon ook in West-friesland, kan nog wel een paar mooie rondjes gebruikenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:36 schreef DrStench het volgende:
oh ik zal mijzelf even inventariseren trouwens (srry geen foto):
Leeftijd: 20
BMI: 17 (194cm, 69kg )
Regio: West-friesland
Fiets: Trek 1.9
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Herstellen van elleboog breuk en richten op 2011 waar ik licentie ga rijden denk ik.
Ojah mijn specialiteiten zijn klimmen en tijdrijden bij weinig wind.
Zweepslag is toch een erkende aanrijdingskwaalquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik snap precies waar die pijn vandaan komt, en het heeft niets met zweepjes te maken
Eeuhh....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zweepslag is toch een erkende aanrijdingskwaal![]()
Dat jij gelijk aan andere dingen gaat denken is jouw zaak![]()
Geeft niet, dat effect heb ik vaak op mensen op het internetquote:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:56 schreef Littlecreep het volgende:
Kan een mod trouwens even het topic in goeie subforum zetten? Volgens mij hebben inmiddels al drie mensen een nieuw topic geopend
Pedaalridders voor wedstrijdsportquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:58 schreef Michie23 het volgende:
Had even een vraagje, ik ben wat aan het nadenken over wel/niet aansluiten bij een club. Zijn er fijne clubs in de omg. van Rotterdam waar gezelligheid ook belangrijk is
Heb daar ook al mijn voorval gepost inderdaad. Er is inderdaad een terugroepactie geweest voor de eerdere serie (Ultremo R), de opvolger die ik heb (R1) zouden die problemen niet meer hebben. Maar ik zag daar inderdaad ook al users met probleempjes met deze versie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:07 schreef Yankee het volgende:
Ik meen me te herinneren dat er veel meer renners problemen hebben met die Ultremo's en dat het inderdaad aan die banden ligt. Zal dit topic wel geweest zijn:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=32&TID=28060
Op een compact heb je hetzelfde probleem als op een dubbel met schuine kettingen. dit valt in de praktijk erg mee hoor. Is geen issue. Voor jou zou een compact handiger zijn, vooral in de hooggebergten en je rijdt geen wedstrijden dus die 3 extra tanden zul je niet missen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:14 schreef Gripper het volgende:
Ik zat me pas af te vragen: mn nieuwe fiets die in de maak is, komt van een "echte" wielrenner vandaan, en die jongen heeft dan ook alleen maar een dubbel crankstel. Zou ik wel voldoende vermogen kunnen trappen, met name bergop, om dat rond te krijgen?
Ik rij op het vlakke, windstil, in mn eentje al rond de 35, dus daar zal t wel lukken. Maar kom ik bergop niet stil te staan? Ik hoef nu niet vaak naar het kleinste kettingblad voor te schakelen, maar straks heb ik dat koffiemolentje helemaal niet meer ter beschikking.
En een compact lijkt me ook niet praktisch, qua schuine kettingverlopen enzo.
Wiplashquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:14 schreef CyclingGirl het volgende:
nou jongens een zweepslag kan het best wel zijn maar niet van een zweep die hanteer ik liever zelf
Maar waar herken ik een zweepslag aan dan?
Dat is wel heel erg K*T ja.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:49 schreef Yankee het volgende:
Ik kom er nu achter dat er ook in de wielset die nog compleet was een slag in het voorwiel zitkutzooi, die kan dus ook naar de FM.......
Nou fietsen kan gelukkig nog steeds, voor en achterwiel zijn alleen niet gelijk. Het is voornamelijk zwaar irritant dat het allemaal op hetzelfde moment is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg K*T ja.Eventjes niet fietsen, helaas. Wees maar blij dat het weer ook tegenzit, als het nou super mooi weer was geweest, had je veel meer gebaald.
Ik ben, als Zuid-Limburger, blij met mijn triple.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
In Nederland kun je als je goed getraind ben bijna alle klimetjes op 39t doen. Ligt ook een beetje hoeveel klimmetjes je doet. Als je limburgs mooiste extreem zwaar doet dan is een compact prettiger omdat je minder op je macht hoeft te klimmen en meer op souplesse en je dit langer volhoudt.
Ik heb bij mijn wielset gereedschap gekregen om de spaken te stellen maar ik durf nog niet zelf slagjes uit het wiel te halen. Eerst maar even oefenen op mijn oude wielset. Vind het trouwens jammer van Shimano dat je bij een wielset van 650 euro niet eens een wieltas erbij krijgt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg K*T ja.Eventjes niet fietsen, helaas. Wees maar blij dat het weer ook tegenzit, als het nou super mooi weer was geweest, had je veel meer gebaald.
Is het gebruikelijk dan dat je bij dergelijke bestedingen een extraatje krijgt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn wielset gereedschap gekregen om de spaken te stellen maar ik durf nog niet zelf slagjes uit het wiel te halen. Eerst maar even oefenen op mijn oude wielset. Vind het trouwens jammer van Shimano dat je bij een wielset van 650 euro niet eens een wieltas erbij krijgt.
Ik weet gewoon dat als ik dat ga proberen ik het alleen maar erger maak......ik heb het namelijk al eens geprobeerdquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn wielset gereedschap gekregen om de spaken te stellen maar ik durf nog niet zelf slagjes uit het wiel te halen.
Zoiets wil ik ook echt een keer doen, maar Groningen is een beetje te ver weg van Limburg.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zit te denken om deze cursus te doen, wil wel eens goede basis sleutelkennis opdoen voor als ik eens ecjt lange tochten wil doen, dan moet je toch zelfredzaam zijn...
Nu dus welquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:57 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zo kut is het weer hier op dit moment eigenlijk helemaal niet.....de regen zal dus zo wel komen
Die van Snel is wel redelijk toegespitst op toerfietsen en niet op racefietsenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn moeder woont in Buitenpost, dus ik kan ook's avonds bij hun slapen....multi tasken is alles![]()
Tenzij ze het te druk vinden, dan ga ik de tentje opzet optie gebruiken denk ik. Snel in Utrecht heeft ook wel avond cursussen sleutelen, is wel wat dichter bij voor me.
Een gewone normale fietsquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tourfietsen als in vakantiefietsen bedoel je? Of een drie versnellingen dan wel terugtraprem achtige tourfiets?
Aha. Nou, ik heb de keuze nu niet eens: hij heeft gewoon geen compact liggen, dan zou hij speciaal achter een compact aan moeten. Dus ik ga het er gewoon mee proberen, als ik in de bergen stil kom te staan verwissel ik mn crankstel wel voor een compact. (of pak ik mn oude fiets, die wel triple heeft)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Op een compact heb je hetzelfde probleem als op een dubbel met schuine kettingen. dit valt in de praktijk erg mee hoor. Is geen issue. Voor jou zou een compact handiger zijn, vooral in de hooggebergten en je rijdt geen wedstrijden dus die 3 extra tanden zul je niet missen.
In Nederland kun je als je goed getraind ben bijna alle klimetjes op 39t doen. Ligt ook een beetje hoeveel klimmetjes je doet. Als je limburgs mooiste extreem zwaar doet dan is een compact prettiger omdat je minder op je macht hoeft te klimmen en meer op souplesse en je dit langer volhoudt.
Ultra-Ivo fietsenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tourfietsen als in vakantiefietsen bedoel je? Of een drie versnellingen dan wel terugtraprem achtige tourfiets?
Als je bij Snel onder het kopje toerfietsen kijkt, zie je o.a. een fotot van het volgende:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nu wet ik het nog niet, twee mensen twee opinies...ik stuur Snel wel een mailtje. Aangezien m'n lange termijn ambities meer op het ultra vlak liggen dan op steeds sneller fietsen wil ik leren om net als ivo van een paperclip en een kauwgumpje reserve onderdelen leren maken als je in the middle of nowhere panne krijgt. Dan lijkt die cursus van de wereldfietser grondiger...
lol Denk dat dat aan de woonplaats ligtquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:59 schreef CyclingGirl het volgende:
LOL symptonen wiplash:
ernstige problemen met de concentratie
vergeetachtigheid
stemmingswisselingen
Dat heb ik zowiezo al, maar dat is adhd, dus ik zie het verschil niet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zweepslag_(letsel) deze zegt wel pijn in hamstrings. Bah. En dan 6 tot 10 weken genezen.
Held! Die man maakte echt alles van een pakje boter, met zn zakmesquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:06 schreef Blik het volgende:
En wellicht zou je een MacGyver-cursus moeten opzoeken, voor hetgene wat jij wilt
http://www.knwu.nl/leden/wedstrijdlicenties.htmlquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:23 schreef Marurk het volgende:
Wat is een "licentie" eigenlijk, en hoe kun je zoiets bemachtigen?
Shit, dan heb ik ook al jaren ADHD...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:59 schreef CyclingGirl het volgende:
LOL symptonen wiplash:
ernstige problemen met de concentratie
vergeetachtigheid
stemmingswisselingen
Dat heb ik zowiezo al, maar dat is adhd, dus ik zie het verschil niet
En dat is voor wedstrijden enzo?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
http://www.knwu.nl/leden/wedstrijdlicenties.html
Ja en de soort licentie bepaald in welke categorie je start en welke wedstrijden je mag rijden. Daarnaast kun je ook soms starten op een daglicentie. Dan koop je dus voor de wedstrijd een licentie voor die koers, dat kost iets van 5 euro ofzo per keer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
En dat is voor wedstrijden enzo?
Die tarieven zijn niet aan de lage kant iig als ik het zo bekijk.
Aah ok. Want de club waar ik bij wil vraagt of ik toertochten en wedstrijden wil rijden of alleen toertochten. Dus voor wedstrijden moet je zo'n aparte licentie hebben? En is zoiets duur als je regelmatig een wedstrijd fietst? Voorlopig maar eens beginnen met "gewoon" toertochten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:36 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja en de soort licentie bepaald in welke categorie je start en welke wedstrijden je mag rijden. Daarnaast kun je ook soms starten op een daglicentie. Dan koop je dus voor de wedstrijd een licentie voor die koers, dat kost iets van 5 euro ofzo per keer.
Joh ben je er op getest?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:07 schreef Freddeh het volgende:
[..]
lol Denk dat dat aan de woonplaats ligtAlleen in mijn geval heet het add...
Ikzelf niet, maar het komt meer voor in de familie en die zijn wel getest. Of het is een aangeleerde kwaal door de leefomgevingquote:
ADD en ADHD zijn van die mode diagnoses. Hij of zij is druk dus hop Ritalin erin. Ik heb ook wel een beetje last van teveel energie, kan ik gewoon kwijt in fietsen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:17 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ikzelf niet, maar het komt meer voor in de familie en die zijn wel getest. Of het is een aangeleerde kwaal door de leefomgeving
Da's idd een van de redenen dat ik me niet wil laten testen... Ik weet dat ik het label krijg, waardoor ik in de toekomst mogelijk problemen ga krijgen met het vinden van een baan (als ik bijvoorbeeld kijk naar m'n schoonzus met adhd).quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:31 schreef Superher0 het volgende:
[..]
ADD en ADHD zijn van die mode diagnoses. Hij of zij is druk dus hop Ritalin erin. Ik heb ook wel een beetje last van teveel energie, kan ik gewoon kwijt in fietsen.
Nou ik dus niet. Ook na een zware koers heb ik last van hyperactiviteit. Maar omdat ik dan leeg ben kan ik mijn energie van binnen niet kwijt en wordt ik gefrustreerd met een bizarre woedeaanval als het gevolg. Ik slik er niks voor. Ik doe aan een soort van therapie waardoor mijn hoofd leeg wordt en ik mij beter voel.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:31 schreef Superher0 het volgende:
[..]
ADD en ADHD zijn van die mode diagnoses. Hij of zij is druk dus hop Ritalin erin. Ik heb ook wel een beetje last van teveel energie, kan ik gewoon kwijt in fietsen.
Kogelkopjes maken het mogelijk om ook onder een net niet rechte hoek toch in je inbusboutje te kunnen komen. Als je er bijvoorbeeld in rechte lijn niet bij kunt. t is niet onbeperkt hoor, max 30 graden ofzo. En je kunt minder kracht zetten dan wanneer je er goed recht voor zit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:21 schreef Marurk het volgende:
Je hebt van die inbussleutelsets met zo'n kogelkop eraan. Waar dienen deze eigenlijk voor? Of kun je beter een setje met rechte uiteindes (zonder kogelkoppen) bestellen?
Thnx!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kogelkopjes maken het mogelijk om ook onder een net niet rechte hoek toch in je inbusboutje te kunnen komen. Als je er bijvoorbeeld in rechte lijn niet bij kunt. t is niet onbeperkt hoor, max 30 graden ofzo. En je kunt minder kracht zetten dan wanneer je er goed recht voor zit.
Als je een kogelkop wel in rechte kijn kunt inzetten, kun je net zoveel kracht zetten als met een recht uiteinde.
Vaak heeft de lange kant van de inbus (waarbij je dus de korte kant als hefboom gebruikt, en toch weinig kracht kan zetten) een kogelkoppie.
De korte kant is altijd recht.
Koop dus een inbussetje met kogelkant aan de lange zijde, daar kun je prima mee aan de slag.
Ben jij al weer een beetje op niveau?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:26 schreef Wombcat het volgende:
Het waait daar idd bijna altijd hard.
Hopelijk heb je het erg naar je zin gehad!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:19 schreef 045represent het volgende:
Gisteren teruggekomen van mijn vakantie op Lanzarote, veel gefietst Heel anders dan in Nederland. Er stond erg veel wind en het was er bijna nergens vlak, echt heel anders fietsen, maar wel echt super! Elke ochtend om 7.40 opgestaan en getraind van 8 tot 10 uur of half 11. Overdag is het daar eigenlijk te warm om te fietsen en de vakantie is meer dan fietsen alleen.
nee.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:35 schreef No-P het volgende:
[..]
Ben jij al weer een beetje op niveau?
Dankje! Heb het erg naar mijn zin gehad ja!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:36 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hopelijk heb je het erg naar je zin gehad!En welkom terug.
Kan best lang duren maar dat is goed balen, al wel weer op de fiets toch?quote:
Seizoen is toch al zo ongeveer over, dus langzamerhand voorbereiden op het volgende maar. Ik merk ook dat ik zonder doelen voor dit seizoen, ik ook minder gemotiveerd ben om te fietsen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:42 schreef No-P het volgende:
[..]
Kan best lang duren maar dat is goed balen, al wel weer op de fiets toch?
Dat krijg je. Na veel fietsen daar, heeft je lichaam ook wat rust nodig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:41 schreef 045represent het volgende:
[..]
Er waren maar 10 man ipv de gebruikelijke 30 à 35 man waardoor je jezelf veel minder kon verstoppen en ik denk dat ik toch een deel van de snelheid ben verloren doordat ik op vakantie alleen maar bergen heb gefietst....
Balen balen balen.....
Ik woon in Hoorn. Echt mooie rondjes ken ik hier niet dus dan moet ik je teleurstellen. Het enige waar ik naar kijk als ik ga fietsen is waar de wind vandaan komt en dan probeer ik die kant op te fietsen. Dan keer ik na een x aantal kilometer om.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef twisteddlogic het volgende:
[..]
Waar woon je? Woon ook in West-friesland, kan nog wel een paar mooie rondjes gebruiken
En een beetje windstil zou ook fijn zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:08 schreef Marurk het volgende:
Hopelijk blijft het droog morgen... Heb geen zin om een nat geworden fiets te poetsen...
Alpe d'Huez is sowieso een kutberg, doe je niets aanquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:34 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Zo maar even naar hopmans toe voor een 2de setje, toch wel handig nu ik steeds vaker ga fietsen.
Daarnaast vrijdag richting de alpe d'huez om deze zaterdag te gaan beklimmen met collega's, zal een redelijke hel worden aangezien ik welgeteld iets meer als 1 maand heb getraind
Maar aangezien er collega's zijn die nog nooit op een racefiets hebben gezeten zal ik niet de enige zijn die het zwaar zal krijgen
Klopt. Ik heb een fiets met compact en een met dubbel. Op beide rij ik met schuine ketting.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Op een compact heb je hetzelfde probleem als op een dubbel met schuine kettingen. dit valt in de praktijk erg mee hoor. Is geen issue. Voor jou zou een compact handiger zijn, vooral in de hooggebergten en je rijdt geen wedstrijden dus die 3 extra tanden zul je niet missen.
Noem je nou net de Alpe d'Huez een venusheuvel?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 02:12 schreef Tommeke het volgende:
Alpe d'Huez is sowieso een kutberg, doe je niets aan
Dan doe je het nietquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:08 schreef Marurk het volgende:
Hopelijk blijft het droog morgen... Heb geen zin om een nat geworden fiets te poetsen...
Netjes hoor, ik ga vanavond een rondje Biesbosch doen. Wel weer klote mijn partner zit in canada en de telefoons die ze daar hebben hebben geen netwerk, de mobieltjes dus. Hij kan mij dus niet even bellen, plus het tijdsverschil. Als hij dus vrijdag de tijdrit heeft weet ik dus niks.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:22 schreef Freddeh het volgende:
Zo, in 49 minuten op de zaak. Tempo zat er weer aardig in, dat heb ik nog eens gemist zeg!
Dan heeft hij wel een oud mobieltje, als die niet werken. Misschien moet die handmatig een netwerk kiezen, dat wil bij mij wel eens helpen als ik in Amerika geen of slecht bereik heb.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:14 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Netjes hoor, ik ga vanavond een rondje Biesbosch doen. Wel weer klote mijn partner zit in canada en de telefoons die ze daar hebben hebben geen netwerk, de mobieltjes dus. Hij kan mij dus niet even bellen, plus het tijdsverschil. Als hij dus vrijdag de tijdrit heeft weet ik dus niks.
Op dit moment is het droog hier in Midden-Limburg, wel nog bewolkt. Dalijk toch trainen, gewoon een regenjasje meenemen voor de zekerheidquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:06 schreef Marurk het volgende:
Nu is nog alles nat, maar vanmiddag zou het wat opklaren. Dus waarschijnlijk dat ik tegen de namiddag even ga trappen.Wat een K*Tweer, het lijkt wel herfst.
Is het niet handiger om overschoenen over je schoene te dragen als je gaat fietsen in de regen? Dat doe ik in ieder geval altijd als het regent...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:33 schreef Freddeh het volgende:
Heb gisteravond nog dik een half uur met een föhn op m'n schoenen zitten blazen, maar die waren vanochtend nog vochtig...
Had ik...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:39 schreef 045represent het volgende:
[..]
Is het niet handiger om overschoenen over je schoene te dragen als je gaat fietsen in de regen? Dat doe ik in ieder geval altijd als het regent...
Nou het mobieltje van niemand werkt daar. Ook niet van de Nederlandse ploeg, spaanse ploeg, Duitse ploeg, etc. Ze zitten daar in een gat. In Montreal werkt het namelijk wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan heeft hij wel een oud mobieltje, als die niet werken. Misschien moet die handmatig een netwerk kiezen, dat wil bij mij wel eens helpen als ik in Amerika geen of slecht bereik heb.
Het helpt ook goed om er 's nachts dan nog wat kranten in te proppen, die nemen ook veel water op (dan nog zijn ze vochtig als je goed doorweekt bent geweest).quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:33 schreef Freddeh het volgende:
Heb gisteravond nog dik een half uur met een föhn op m'n schoenen zitten blazen, maar die waren vanochtend nog vochtig...
heb ik gedaan, flink wat kranten in mijn schoenen gedaan. Een grote prop vanochtend, zijn nog een beetje vochtig maar niet dat het vervelend is. Morgen weer op de wielerbaan, zullen ze wel droog zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:32 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Het helpt ook goed om er 's nachts dan nog wat kranten in te proppen, die nemen ook veel water op (dan nog zijn ze vochtig als je goed doorweekt bent geweest).
OK, dat is natuurlijk ook een mogelijkheidquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou het mobieltje van niemand werkt daar. Ook niet van de Nederlandse ploeg, spaanse ploeg, Duitse ploeg, etc. Ze zitten daar in een gat. In Montreal werkt het namelijk wel.
Had ik ook inderdaad. Ga sowieso nog weer die gaten onderin m'n schoenen dicht tapen nu het regenseizoen weer begonnen is. Behalve dat denk ik dat ik ook nog maar plastic zakken om mn schoenen heen trek volgende keer, met daar overheen overschoenen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:32 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Het helpt ook goed om er 's nachts dan nog wat kranten in te proppen, die nemen ook veel water op (dan nog zijn ze vochtig als je goed doorweekt bent geweest).
Dat wordt lachen als je ze thuis openmaakt... -NOT-quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Had ik ook inderdaad. Ga sowieso nog weer die gaten onderin m'n schoenen dicht tapen nu het regenseizoen weer begonnen is. Behalve dat denk ik dat ik ook nog maar plastic zakken om mn schoenen heen trek volgende keer, met daar overheen overschoenen.
Hoe lang is lang in dit geval? Ik rijd 2x per dag een rit van 50 minuten tot een uur. Is de schade dan te overzien?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Overschoenen helpen niet tegen de regen. Dat moet ook niet. Waterdichte overschoenen lang aan hebben is niet echt goed voor je voeten. Sommigen deden dat bij PBP 3 jaar geleden, het Britse assistentiekampement werd dan ook omgedoopt in 'Camp Trenchfoot'.
Vorig jaar ook al een paar keer gedaan, en is imho fijner minder vervelend dan drijfnatte, ijskoude voeten. Houdt de regen beter buiten dan ik in eerste instantie gedacht had hoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:28 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Dat wordt lachen als je ze thuis openmaakt... -NOT-
en niet fietsen tijdens onweer!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je kan je voeten ook in alufolie wikkelen...of het goed voor je voeten is betwijfel ik echter.
Dat komt gewoon omdat je asociaal rijgedrag vertoonde. Waarschijnlijk reed je 15 km/u over die rotonde in plaats van de normale 10 km/u. Daarbij heb jij het rijgedrag van die arme oude man niet goed geïnterpreteerd, jij had je aan moeten passen aan het rijgedrag van die oude man en moeten inzien dat die man wellicht niet op zou letten danwel laat zou remmen. Daardoor moeten de kleren van mevrouw naar de stomerij en heb jij mede daardoor hun hele middag, dag en misschien wel hun hele week verpest. En dat allemaal omdat jij zo egoistisch bent!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:02 schreef vault_tec het volgende:
Maar heey, wij jongeren/wielrenners doen alles fout![]()
kopstoot met je helm wil ook wel eens helpenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet dat het slecht is...maar krijg dan altijd zin om een mep te geven met m'n pompje.
Daar ja, ik weet nog dat ik vroeger een verkeersdiploma heb moeten halen op de basisschool. Ze zouden oom agent langs de kant moeten zetten, en dan iedereen vragen om z'n fietsrijbewijs. Neem ze maar eens te grazen.quote:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat komt gewoon omdat je asociaal rijgedrag vertoonde. Waarschijnlijk reed je 15 km/u over die rotonde in plaats van de normale 10 km/u. Daarbij heb jij het rijgedrag van die arme oude man niet goed geïnterpreteerd, jij had je aan moeten passen aan het rijgedrag van die oude man en moeten inzien dat die man wellicht niet op zou letten danwel laat zou remmen. Daardoor moeten de kleren van mevrouw naar de stomerij en heb jij mede daardoor hun hele middag, dag en misschien wel hun hele week verpest. En dat allemaal omdat jij zo egoistisch bent!!
Ik zeg goed bezig...quote:
Als voorbeeld kan je dan dit nemen:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:14 schreef Blik het volgende:
[..]
kopstoot met je helm wil ook wel eens helpen
Gewoon een nieuwe Dordtse fietsclub beginnen, word ik ook lidquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga vanavond een rondje fietsen met een lurker. Die las op het forum dat ik ging fietsen maar ik zie m nooit postenIs wel gezellig want alleen fietsen is ook maar alleen.
Alleen voor bijzondere meetingsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Hij komt niet uit dordt dat is helemaal grappig
Maar je mag er wel bij hoor als ik een fietsclub begin, maar dan moet je straks wel vanaf de andere kant van het land ook komen fietsen
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:06 schreef CyclingGirl het volgende:
Shit zeg dat ik mij op te maken voor een avond trainen belt mij moeder of ik op de hond wil passen want die moet naar een oom waar wat mee is
Doe je hem in een mandje voorop?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee het is ook een pup dat kan ik niet maken.
Dan maar op de tacx?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee het is ook een pup dat kan ik niet maken.
Die van mij ook, zat de FM vandaag ook nog over te zeurenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:33 schreef Marurk het volgende:
Oh ja, en mijn fiets is weer toe aan een poetsbeurt na vandaag (en dat terwijl hij helemaal schoon was).
Niet gek, maar zeker wind mee?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:09 schreef Freddeh het volgende:
*bonk bonk bonk*
![]()
Nieuw record! 42 Minuten, 25km!
Zo... En nu douchen
Tuurlijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:15 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Niet gek, maar zeker wind mee?
Ik ben van plan deze winter een serie crosswedstrijden te doen. Het grootste gedeelte op mijn cyclocrossfiets, maar ook een paar op de ATB. Dus de komende tijd maar weer lekker klooien op de crosser.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:24 schreef tomaat52 het volgende:
Pret met wielrennen.![]()
Het is toch veel leuker om door bossen te crossen?
![]()
Met de Tarrel? Dat was ik van plan vanmorgen maar toen belde een of andere kneus van een uitzendbureau wat uiteindelijk tot gevolg had dat ik de tarrel niet meer kon halen. Maar weer lekker gebeukt dus?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vandaag zo'n 80km weggetrapt met wat gasten van de club. Op een gegeven moment had ik een inzinking (te weinig gegeten en gedronken), maar daarna ging 't heerlijk. Toen we 'n finale gingen rijden kon ik de A's goed volgens, alleen sprinten zat er niet meer in.
Was idd voor mijquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:25 schreef FJD het volgende:
Zo mooie trainig zegEerst lekker tegen de wind in om voor (ik meen?) Fredduh t effect van inspanning op je HR duidelijk te laten zien, toen een km of 5 à 10 met hartslag van bijna 200 volle bak op kop tegen de wind in om een plakker eraf te krijgen
lukte niet maar kreeg wel een complimentje van hem
toen nog een stuk achter een brommer aan en daarna nog volle bak met wind in de rug terug naar huis. Ben helemaal dood
Uiteindelijk 83km in 2:42
Ik heb wel eens 110 tijdens het fietsenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef FJD het volgende:
100 is wel bizar laag zeg, ik denk dat ik dat nu niet eens heb terwijl ik al een half uur thuis ben en heb gedouched
Uiteraard! Ik had jou ook wel verwachtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Met de Tarrel? Dat was ik van plan vanmorgen maar toen belde een of andere kneus van een uitzendbureau wat uiteindelijk tot gevolg had dat ik de tarrel niet meer kon halen. Maar weer lekker gebeukt dus?
Ik ook, als ik met m'n vriendin fietsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 110 tijdens het fietsen
Stoplichtenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:02 schreef Freddeh het volgende:
Zo, da's een aardige klapper. Hoge hartslag (imho) voor bijna 3 uur lang. Wat deed je bij die hartslagen van 120-140 precies? Lijkt wat laag vergeleken met de rest van de grafiek.
Trouwens, als je de grafiek voor je hebt, moet je helemaal rechtsboven het grafiekje de tijd ff veranderen naar afstand. Dat geeft wat duidelijker aan waar je precies zat in je rit.
Als je in Geleen komt geef ik 1 tip: Kom (zeker de eerste keren) op een dinsdag! Dan rijden alleen de veteranen en de recreanten mee. Alhoewel dan ook het tempo erg hoog ligt. Eerste 20 minuten neutralisatie waarin "officieel gezien" max. 40 p/h mag worden gereden, maar in werkelijkheid ligt dat na 5 minuten al op 45. Na de neutralisatie gaat het "los" en rij je voortdurend tussen de 45 en 50. Ik moet wel zeggen dat het een stuk harder klinkt dan het in werkelijkheid is als je daar fietst in een groep van +- 35 manquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:51 schreef Marurk het volgende:
Het wordt van het weekend (zaterdag + zondag) erg goed weer (zon en temperaturen rond 25 graden). Dus ik ga alvast een mooie en lange route inplannen voor dan.
Morgenvroeg een beetje vroeg opstaan en mijn fiets poetsen (heb er nu geen zin in).
En misschien dat ik begin september een keer ga meerijden op de baan in Geleen om kennis te maken met het wedstrijdrijden.
Garmin Edge 500 Team. Praktisch nieuw gekocht voor 200,- (excl. cadans). Leuk speelgoed en geen gedoe.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:31 schreef Stage het volgende:
ow je bent nog erg dichtbij in de buurt geweest hier. Woon in De Lier
Wat voor teller heb je eigenlijk want is best wel grappig zo'n gps erin..
Ok, ik laat 't je weten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:04 schreef 045represent het volgende:
[..]
Als je in Geleen komt geef ik 1 tip: Kom (zeker de eerste keren) op een dinsdag! Dan rijden alleen de veteranen en de recreanten mee. Alhoewel dan ook het tempo erg hoog ligt. Eerste 20 minuten neutralisatie waarin "officieel gezien" max. 40 p/h mag worden gereden, maar in werkelijkheid ligt dat na 5 minuten al op 45. Na de neutralisatie gaat het "los" en rij je voortdurend tussen de 45 en 50. Ik moet wel zeggen dat het een stuk harder klinkt dan het in werkelijkheid is als je daar fietst in een groep van +- 35 manKosten hiervoor zijn trouwens 3 euro per keer en er wordt apart afgesprint voor een bosje bloemen door de recreanten en de veteranen.
Laat me even weten wanneer je komt rijden in Geleen, dan zie ik je vast en zeker!
Netjes!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:09 schreef Freddeh het volgende:
*bonk bonk bonk*
![]()
Nieuw record! 42 Minuten, 25km!
Zo... En nu douchen
Nice! Wiliers zijn echtquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:41 schreef Freddeh het volgende:
ZoDeal gesloten met het vrouwtje. Reiskostenvergoeding gaan worden gebruikt om een nieuwe fiets op te bouwen.
Zat al even te kijken naar een Willier Mortirolo frame (2010, rood/zwart/wit, of evt de wit/zwarte). Ziet er wel lekker uit
Gaaf!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:47 schreef jpjedi het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)JxBx+%28GeenStijl%29
Never mind.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:34 schreef Marurk het volgende:
WTF hier snap ik dus helemaal niets van.
Net dus met zo'n kettingchecker (deze) mijn kettingslijtage opgemeten, en hij geeft 0.75 aan terwijl ik net 800 km ermee heb gereden, compleet nieuwe fiets.
Laatst ook iets achterlijks meegemaakt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:32 schreef SuperWeber het volgende:
Ik rijd overigens zonder bel, ze horen dat ding toch veel te laat.
Meestal gaat het ongeveer zo,
SW: Pas d'r op...
60+er: kijkt om...
60+er: Maakt rare slingerbeweging naar links en valt daarbij bijna van zijn fiets
60+er: Maakt rare slingebeweging naar rechts en rijdt daarbij bijna zijn vrouw van haar sokken
SW: heeft inmiddels al vaart geminderd tot max. 25 km/h
60+er: maakt langzaam een beetje ruimte zodat SW kan passeren
SW: passeert Dank je wel...
Btw als ik alleen ben en ik zie een gaatje dan passeer ik (wel wat vaart geminderd natuurlijk) meestal zonder iets te roepen, ze schrikken in beide gevallen toch wel en in het eerste geval ben ik al voorbij voordat ze schrikken
20 minuutjes geneutraliseerd en 40 minuten open koers. Maar geloof me, het valt écht reuze mee! Je wordt zegmaar "meegezogen" door de groep.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:59 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ok, ik laat 't je weten.En dat van die dinsdag had ik begrepen inderdaad. Hoe lang rijden jullie dan op dat tempo? Want dat ligt wel hoog.
Op het vlakke rijd ik gemakkelijk 37 km/h voor een poos, maar 45 km/h is toch wel wat hoger. Ligt eraan hoe lang je dat moet volhouden...
is het een idee om alleen het probleemgebied uit te snijden/knippen en dat gedeelte op te sturen?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:08 schreef marcodej het volgende:
Ik moet mijn buitenband naar Schwalbe opsturen, maar hoe vouw je in hemelsnaam een buitenband een beetje netjes en compact op...
Het past niet in de grootste bubbeltjesenvelop, dus moet ik weer ergens een doosje gaan scoren...
Moet ie juist dan niet hoger slaan? :pquote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ook, als ik met m'n vriendin fiets
waar? waar? waar?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Gaaf!
Hey CyclingGirl... Je wordt een woest stoempende man genoemd
*edit*
Ik rijd overigens mét bel... Mag ik dan wel op het fietspad blijven?![]()
Ow niks van gemerkt, het was alleen wat langzaam op de brienenoord en bij de afrit sterrenburgquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:36 schreef Freddeh het volgende:
Denk overigens dat CyclingGirl nog in de file staat. Heel de rondweg van Dordrecht staat volgens mij stil, overgestoken bij afrit Stadspolders waar alles stil stond en mannen vrouwlief stonden te bellen naast hun auto: "Ik ben wat later, rij wel langs de Mc..."
Afrit Stadspolders stonden ze gewoon buiten hun auto te bellen. Prachtig!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:29 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ow niks van gemerkt, het was alleen wat langzaam op de brienenoord en bij de afrit sterrenburg
Ja. Binnenkort weer.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:39 schreef Knevelt het volgende:
Is er al eens een Fok!-fietstocht georganiseerd?
Leuk! ff wachten op mijn renfiets nogquote:
Snelle versie van een loopfietsjequote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:49 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Leuk! ff wachten op mijn renfiets nog
zo noem je het togquote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Snelle versie van een loopfietsje
quote:
Limburg blijft top!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:25 schreef Drassss het volgende:
As zondag weer richting zuid-Limburg om de Eneco tour te kijken plus zelf wat rondjes te trappen.
Gelukkig woon ik in Zuid-Limburg.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:35 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Limburg blijft top!
Ik ben net thuis van een rondje van 90, helaas net niet binnen de 3 uur maar wel lekker gefietst! Wat is fietsen toch eigenlijk leuk!
Cauberg, Keutenberg Vaalserbergquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:07 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik in Zuid-Limburg.Vaak goed weer terwijl het in de rest van het land dan doorgaans wat minder is, en natuurlijk mooie routes om te fietsen! Heuvels FTW!
![]()
inderdaadquote:
Gewoon vanuit het centrum richting Ikea fietsen. Heb je 4 bruggenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:54 schreef nodisch18 het volgende:
hier in eindhoven hebben we zelfs geen van brienenoord...
voordeel is wel dat het nog geen uur naar limburg is!
en een optocht toeterende auto's/vrachtwagens achter je!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:00 schreef Drassss het volgende:
[..]
Gewoon vanuit het centrum richting Ikea fietsen. Heb je 4 bruggen
Fietspad ( mooi ) ernaast hequote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:57 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
en een optocht toeterende auto's/vrachtwagens achter je!
Langs de Nieuwe Waterweg richting HvH, kan je vlak voor de Maeslantkering het heuveltje op. En bij Berschenhoek heb je ook nog iets van een oude vuilnisbelt waar je op kan fietsen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:04 schreef FJD het volgende:
Brienenoord, Willemsbrug, verkeersdrempel
Genoeg stukken waar geen auto op je pad komt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja dat zou ik ook wel willen verhuizen naar Limburg. Maar dan zou ik daar ook een baan moeten hebben en ik heb gehoord dat de automobilisten daar minder tolerant zijn jegens racefietsers omdat ze moe zijn van al die fietstoeristen.
Ik moet zeggen dat ik daar de laatste keer dat ik in Limburg fietste eigenlijk weinig last van had. Misschien had ik gelukquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja dat zou ik ook wel willen verhuizen naar Limburg. Maar dan zou ik daar ook een baan moeten hebben en ik heb gehoord dat de automobilisten daar minder tolerant zijn jegens racefietsers omdat ze moe zijn van al die fietstoeristen.
Volgens mij haal je wat getallen door elkaar (en voor en achter, of je zit verkeerd om op je fiets), hier wordt ik niet echt wijs uit.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:26 schreef BillyBeflap het volgende:
Op mijn fiets kan ik als kleinste versnelling rijden met 28 tanden voor en 30 tanden achter. Nu heb ik gelezen dat kleiner rijden nog wel mogelijk is, geloof 26 tanden voor en 36 tanden achter. Dit lijkt me wel lekker voor de echt steile bergen. Weet iemand hoe duur goede modellen cranks (triple) en cassettes kosten waarmee ik lekker licht kan rijden?
En vervolgvraagje: ik heb ook gehoord dat de derailleur dergelijk lichte versnellingen niet aankan....klopt dit?
Alvast bedankt
Heb ik ook. En als het echt veel wordt, haal ik het er gewoon vanaf met een droge doek en zo'n kettingborstel (om het eruit te peuteren). Het voordeel van Squirt is dat het makkelijker ervan af te halen is. Bij normale middelen zit echt alles onder de zwarte troep en vettigheid, het is nog veel vuiler. Het vuil wat bij Squirt achterblijft is een beetje kleiachtig en daardoor makkelijker te verwijderen. Bovendien is het milieuvriendelijker.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:28 schreef Marurk het volgende:
Nog even een lompe vraag: Ik heb dus dat Squirt Lube gisteren op de ketting gedaan (die naam), alles loopt prima en geruisloos, maar ik zie wel dat dat spul een beetje is geklonterd. Dus op de derailleurwieltjes, op de cassette en langs de ketting zie ik stukjes verharste/dikke smeer (is ook een klein beetje donkerder van kleur geworden). Maar is dat niet bij elk smeermiddel zo? Dus dat dat gewoon normaal is?
Bedoel dit:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij haal je wat getallen door elkaar (en voor en achter, of je zit verkeerd om op je fiets), hier wordt ik niet echt wijs uit.
Nog lichter? Is een een mountainbikeversnellinkje volgens mij. Ik wist uberhaupt niet dat deze combinatie kon op een racer, kom je daarmee uberhaupt vooruit? 30 voor en 25 achter is al klein zat voor de steile klimmen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:35 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Bedoel dit:
Voor kan ik 'm op het binnenblad (kleinste tandwiel van de drie tandwielen) zetten: dit tandwiel heeft 28 tandjes
Achter kan ik 'm op het grootste tandwiel (van de 8 tandwielen) zetten: dit tanwiel heeft 30 tandjes
Deze combinatie is mijn lichtst mogelijke versnelling.
Zijn er andere tandwielen waarmee ik nog lichter kan? En hoe duur zijn die?
Of kan de derailleur het dan niet meer aan?
Groetjes
Bij mijn triple zijn de bladen voor respectievelijk 52, 39 en 30 tanden. De cassette achter heeft 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 tanden. Dus het kleinste verzet wat ik kan rijden is 30:25. Daarmee kan ik heel veel steile klimmen wel aan (woon zelf in Zuid-Limburg, heuvels zat daar).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:26 schreef BillyBeflap het volgende:
Op mijn fiets kan ik als kleinste versnelling rijden met 28 tanden voor en 30 tanden achter. Nu heb ik gelezen dat kleiner rijden nog wel mogelijk is, geloof 26 tanden voor en 36 tanden achter. Dit lijkt me wel lekker voor de echt steile bergen. Weet iemand hoe duur goede modellen cranks (triple) en cassettes kosten waarmee ik lekker licht kan rijden?
En vervolgvraagje: ik heb ook gehoord dat de derailleur dergelijk lichte versnellingen niet aankan....klopt dit?
Alvast bedankt
Ik rijd een combi van een wielrenfiets en een mountainbike, daarop is het dus mogelijk.Laat ik het zo zeggen, op de steile klimmen is het hard werken met deze versnelling.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nog lichter? Ik wist uberhaupt niet dat deze combinatie kon, kom je daarmee uberhaupt vooruit? 30 voor en 25 achter is al klein zat voor de steile klimmen.
Een hybride dus? Rij je dan niet met een achterlijk hoog (te hoog?) beentempo? Op een gegeven moment houdt souplesse op (is dan niet efficient meer) en zou je wat meer op kracht moeten fietsen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:40 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Ik rijd een combi van een wielrenfiets en een mountainbike, daarop is het dus mogelijk.Laat ik het zo zeggen, op de steile klimmen is het hard werken met deze versnelling.
Maarre, misschien is de conditie wel gewoon niet goed genoeg
Thanks voor je antwoord.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb ik ook. En als het echt veel wordt, haal ik het er gewoon vanaf met een droge doek en zo'n kettingborstel (om het eruit te peuteren). Het voordeel van Squirt is dat het makkelijker ervan af te halen is. Bij normale middelen zit echt alles onder de zwarte troep en vettigheid, het is nog veel vuiler. Het vuil wat bij Squirt achterblijft is een beetje kleiachtig en daardoor makkelijker te verwijderen. Bovendien is het milieuvriendelijker.
Dat dus. Ik had mijn FM ook al gezegd dat hij de ketting niet hoefde te smeren, maar dit was hij vergeten. Ben gister met ontvetter aan de slag geweest. Ketting was behoorlijk vuil door die olie. Olie trekt ook vuil aan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoord.Het lijkt inderdaad een beetje kleiachtig. Ben er in ieder geval wel meer tevreden over dan dat andere zwarte spul van mijn FM. Als hij binnenkort teruggaat voor een beurt ga ik 'm toch zeggen dat ie niet dat zwarte spul erop moet smeren. Het heeft me best even tijd gekost om dat eraf te krijgen. Ondanks de regen en de modder die wat had weggespoeld, bleef er nog behoorlijk veel achter. Het bleef afgeven.
Op het vlakke kan ik 'm inderdaad niet ronddraaien, dat trap je niet bij zo'n licht verzetje.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een hybride dus? Rij je dan niet met een achterlijk hoog (te hoog?) beentempo? Op een gegeven moment houdt souplesse op (is dan niet efficient meer) en zou je wat meer op kracht moeten fietsen.
Haha, balen. Gister ook met wasbenzine aan de gang geslagen om dat spul eraf te krijgen. Maar helaas was niet al het zwarte spul eraf (er zat nog wat tussen de schakeltjes), heb het wat te kort gedaan denk ik. Dus nu is dat Squirt Lube weer een beetje zwart geworden van het zwarte smeer dat nog een beetje tussen de schakels zat en niet was "opgelost". Hardnekkig spul.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat dus. Ik had mijn FM ook al gezegd dat hij de ketting niet hoefde te smeren, maar dit was hij vergeten. Ben gister met ontvetter aan de slag geweest. Ketting was behoorlijk vuil door die olie. Olie trekt ook vuil aan.
85 kg valt nog mee hoor.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:45 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Op het vlakke kan ik 'm inderdaad niet ronddraaien, dat trap je niet bij zo'n licht verzetje.
Op stukken boven de 10% (richting 15%) had ik 'm echt nodig.
Ik weeg overigens 85 kilogram, dus ik ben zwaar voor een 'klimmer', dat zal de reden wel zijn denk ik
Een hybride is ook zwaarder dan een racer, dus wellicht dat de verzetten daarom wat lichter zijn. Een hybride is ook anders fietsen. Een 28x30 is iig niet gangbaar op een racer, dus vandaar dat ik het niet helemaal begreep.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:45 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Op het vlakke kan ik 'm inderdaad niet ronddraaien, dat trap je niet bij zo'n licht verzetje.
Op stukken boven de 10% (richting 15%) had ik 'm echt nodig. (ter vergelijking: de col de la schlucht, 18 km a 5%, reed ik op met mijn 28t voor en 18t achter)
Ik weeg overigens 85 kilogram, dus ik ben zwaar voor een 'klimmer', dat zal de reden wel zijn denk ik
Ssst!!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:59 schreef Yankee het volgende:
Grolloo en Appelscha vallen natuurlijk onder dezelfde wielrenomgeving
Geloof dat ie 13 kg weegt. Je kan er ook stukjes offroad mee, dus vandaar de lichte versnellingen denk ikquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:06 schreef Marurk het volgende:
@ BillyBeflap: Hoeveel kg weegt je hybride? Want als ie echt veel zwaarder weegt dan een racer, kan ik me wel voorstellen dat je lichter wilt kunnen trappen. Ik weet ook niet of ik met een ± 20 kg wegende fiets gemakkelijk boven zou kunnen komen op sommige hellingen.
Waarom zou je willen? 28-30 is echt al superlicht. Je benen draaien dan sneller dan je wiel. Het enige effect is dat je alleen maar langzamer gaat fietsen en te licht gaat trappen, wat weer funest is voor je ademhaling.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:35 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Bedoel dit:
Voor kan ik 'm op het binnenblad (kleinste tandwiel van de drie tandwielen) zetten: dit tandwiel heeft 28 tandjes
Achter kan ik 'm op het grootste tandwiel (van de 8 tandwielen) zetten: dit tanwiel heeft 30 tandjes
Deze combinatie is mijn lichtst mogelijke versnelling.
Zijn er andere tandwielen waarmee ik nog lichter kan? En hoe duur zijn die?
Of kan de derailleur het dan niet meer aan?
Groetjes
Niet eerlijk iddquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:57 schreef Freddeh het volgende:
Het zou toch mooi weer worden vandaag? Vanochtend was het nog prima te doen, met 20C in het zonnetje. Moet je nu toch eens naar buiten kijken wat een grauwe lucht er hangt boven Rotterdam...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het loopt ook een stuk geruislozer. Maar je moet het wel vaker aanbrengen, zo om de 150-200km. En in de regen valt de ketting snel droog.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:57 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, dat squirt lube klinkt wel goed, maar smeert dat spul wel?
Vind ik met de Shimano spray ook overigens. Begint met 1 regenbuitje al weer te ratelenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, het loopt ook een stuk geruislozer. Maar je moet het wel vaker aanbrengen, zo om de 150-200km. En in de regen valt de ketting snel droog.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:44 schreef fetss het volgende:
Zoo, ik ben net terug van een weekje fietsen in Gerolstein (eifel). Mooi fietsgebied!
Begin de laatste tijd steeds vaker en verder te fietsen dus dat is wel mooi:), net nog eventjes een iPhone houder gemaakt voor op de fiets.. kan ik fijn met trails ofzo een GPX route inladen:), handig!
Handig zo'n houder, zoiets kan ik ook gebruiken (om m'n telefoon op m'n fiets te monteren als ik ga fietsen). Hoe heb je die gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
zelf in elkaar geprutst met een auto houder voor de iPhone en een oud slot-houder dat je aan de fiets kon hangen..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:31 schreef Jort227 het volgende:
[..]
Handig zo'n houder, zoiets kan ik ook gebruiken (om m'n telefoon op m'n fiets te monteren als ik ga fietsen). Hoe heb je die gemaakt?
Cassette heb ik de vorige keer gewoon met petrol gereinigd. Gewoon een borsteltje in de petrol dopen en tussen de tandkransjes borstelen, en de cassette wordt superschoon. Blijft geen vuil meer achter! Is waarschijnlijk goedkoper dan zo'n spray te kopen. (Heb wel zo'n cassette-reinigingsborstel gekocht, van BBB [deze].)quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:57 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, nadat ik mijn ketting vervangen had, bleek dat ik mijn cassette ook kon vervangen (slimmerik die ik ben). En toen ik bij de FM stond voor een nieuwe cassette ontdekte ik "cleaner spray". Cleaner spray is echt geniaal spul. Niks elke keer de boel uit elkaar halen. Af en toe de boel uit elkaar halen en de rest van de tijd de boel gewoon schoon sprayen.
Btw, dat squirt lube klinkt wel goed, maar smeert dat spul wel?
Jij was met ontvetter aan de gang geslagen zei je. Hoe doe je dit? Vorige keer heb ik een in wasbenzine gedrenkte doek meerdere malen langs de ketting gehaald, werd wel redelijk goed schoon zo. Een kennis van me die ook wielrent, zegt dat het slecht is om de ketting te demonteren en 'm dan in de ontvetter (bijv. wasbenzine) te leggen. "Je krijgt 'm dan nooit meer zo goed gesmeerd als dat ie aanvankelijk gesmeerd was" zei hij. Maar geloof het niet echt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, het loopt ook een stuk geruislozer. Maar je moet het wel vaker aanbrengen, zo om de 150-200km. En in de regen valt de ketting snel droog.
Het nadeel van petrol en dat soort schoonmaak middelen is dat het behoorlijk wat "rommel" geeft. Als je in een appartement woont zoals ik, wil je eigenlijk niet allemaal olievlekken of andere meuk voor je deur (of in de algemene ruimtes. Dus hoe schoner hoe beter. Over het algemeen maakte ik gewoon schoon met terpetine oid, maar zelfs dat is nogal smerig. De cleaner spray is eik gewoon even een krantje eronder, sprayen maar (vooral voor de ketting is dit handig) en klaar is kees. Voor alle goed bereikbare plaatsen gebruik ik het spul natuurlijk niet...quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Cassette heb ik de vorige keer gewoon met petrol gereinigd. Gewoon een borsteltje in de petrol dopen en tussen de tandkransjes borstelen, en de cassette wordt superschoon. Blijft geen vuil meer achter! Is waarschijnlijk goedkoper dan zo'n spray te kopen. (Heb wel zo'n cassette-reinigingsborstel gekocht, van BBB [deze].)
Ben overigens ook "Squirt Lube" aan het testen. Na het aanbrengen drie dagen terug heb ik ruim 230 km gefietst, en heb wel het idee dat ik het weer opnieuw moet aanbrengen nu.
[..]
Jij was met ontvetter aan de gang geslagen zei je. Hoe doe je dit? Vorige keer heb ik een in wasbenzine gedrenkte doek meerdere malen langs de ketting gehaald, werd wel redelijk goed schoon zo. Een kennis van me die ook wielrent, zegt dat het slecht is om de ketting te demonteren en 'm dan in de ontvetter (bijv. wasbenzine) te leggen. "Je krijgt 'm dan nooit meer zo goed gesmeerd als dat ie aanvankelijk gesmeerd was" zei hij. Maar geloof het niet echt.
Mijn fietsmaatjes doen het nog ouderwets. Ketting er af en in de gasolie schoonmaken, daarna kettingvet op het vuur zetten met de ketting erin. Lekker laten "inkoken" en klaar is Kees! Ketting monteren en overtollig vet afnemen. Veel werk, maar wel super smering voor meerdere kilometers.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, het loopt ook een stuk geruislozer. Maar je moet het wel vaker aanbrengen, zo om de 150-200km. En in de regen valt de ketting snel droog.
Niet over slecht liggende stenen of pavé's rijden dan, want ik vermoed dat die iPhone dan a; gauw niet echt meer op een iPhone zal lijken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:56 schreef fetss het volgende:
[..]
zelf in elkaar geprutst met een auto houder voor de iPhone en een oud slot-houder dat je aan de fiets kon hangen..
Je kunt nog een stuk kleiner gaan. Bij een race-triple kun je tot een kleinste blad van 24 gaan. Het kan zijn dat je dan een kleiner buitenblad moet monteren zodat de derailleur het nog aankan. Achter kunnen de meeste racederailleurs voor een triple 28 als grootste goed aan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Bij mijn triple zijn de bladen voor respectievelijk 52, 39 en 30 tanden. De cassette achter heeft 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 tanden. Dus het kleinste verzet wat ik kan rijden is 30:25. Daarmee kan ik heel veel steile klimmen wel aan (woon zelf in Zuid-Limburg, heuvels zat daar).
Als jij nu met je fiets 28:30 kan rijden, snap ik niet waarom je nog lichter wilt rijden (je rijdt immers al lichter dan met een "normale" triple)?
Als je nu een dubbel rijdt, en je gaat naar een triple, dan moet je inderdaad de derailleur vervangen als ik me niet vergis.
Prima dat het misschien kan, maar waarom zou je überhaupt een blad kleiner dan een 30 op een racefiets zetten?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt nog een stuk kleiner gaan. Bij een race-triple kun je tot een kleinste blad van 24 gaan. Het kan zijn dat je dan een kleiner buitenblad moet monteren zodat de derailleur het nog aankan. Achter kunnen de meeste racederailleurs voor een triple 28 als grootste goed aan.
Wil je alles combineren (24x30 én 53x12 hebben) dan zul je moeten experimenteren richting een achterderailleur zoals Suntour 'm jaren geleden had:
http://www.flickr.com/photos/8199310@N04/1138830518/
Gewoon omdat het kan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Prima dat het misschien kan, maar waarom zou je überhaupt een blad kleiner dan een 30 op een racefiets zetten?
quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:43 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nog meer mensen die zeggen niet van suiker gemaakt te zijn en tóch tegen beter weten in de fiets hebben gepakt vandaag?
Inderdaad! Wanneer je dat wilt of denkt nodig te hebben wordt het toch tijd om of de beklimmingen te vergeten, of om een beetje aan krachttraining te doen, of om een Spartamet te overwegen. Zo'n koffiemolen heeft niet echt meer iets met fietsen te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Prima dat het misschien kan, maar waarom zou je überhaupt een blad kleiner dan een 30 op een racefiets zetten?
Normala rij ik 30 voor. Op de vakantiefiets gooi ik er vaker een 26 voor op (40-50 kilo bagage remt een beetje bergop). En er zijn extreme ritten waar ik onbeladen ook graag een 26 heb. Van die Engelse ritten waar alles onder de 20% niet aangegeven staat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Prima dat het misschien kan, maar waarom zou je überhaupt een blad kleiner dan een 30 op een racefiets zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |