abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85351522

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper
Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P
Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Trek 1.2
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe)
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk
Leeftijd: 21
BMI: 20 (183 cm, 66 kg)
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra
Licentie: -
Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel
Leeftijd: 24
BMI: 23 (186 cm, 81kg)
Regio: Noord-Holland ('t Gooi)
Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra
Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:37:00 #2
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85351600
Zie je wel dat je overdag gewoon OP's kan plaatsen :+
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:37:26 #3
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85351618
Joehoe!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85352029
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:37 schreef ursel het volgende:
Zie je wel dat je overdag gewoon OP's kan plaatsen :+
iPhone 4 _O_
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:03:26 #5
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_85352679
:W

Nog even over het onder van het vorige topic, een beetje (wederzijds) begrip helpt meestal wel. Al moet ik toegeven dat ik het af en toe ook wel eens met een automobilist a/d stok heb...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:09:03 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_85352897
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:03 schreef SuperWeber het volgende:
:W

Nog even over het onder van het vorige topic, een beetje (wederzijds) begrip helpt meestal wel. Al moet ik toegeven dat ik het af en toe ook wel eens met een automobilist a/d stok heb...
Ik voornamelijk met fietsers die niet uitkijken. Laatst ook weer. Een fietser met een klein kindje achterop die opeens vanuit het niets stopt op het fietspad en zonder te kijken om wilt keren. Ik schrok me echt kapot want ik kwam met 30 p/u aanrijden en moest vol de berm in. En dan ook nog verontwaardigd reageren alsof het mijn fout was... |:(
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:17:45 #7
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:26:12 #8
11102 knep
Mountainfreak
pi_85353588
Morgenavond de fiets klaarmaken voor de vakantie :).
pi_85353592
Ik ga op de Tacx, er is niet veel wind maar kan een onweersbui op mijn donder nu even niet gebruiken.
Ook is het mannetje van huis en dan zit ons hondje de hele dag alleen en dat vind ik dan ook weer zielig. Vond het al moeilijk om vanmorgen van huis te gaan terwijl ik hem achter liet.
Haters gonna hate.
pi_85354065
Ik zie dat er vandaag maar een paar mm valt, morgen meer dan 9 mm, en het weercijfer is dan een 1. Dus met de moed der wanhoop ga ik vanavond maar even een rondje. Of, als het echt hard regent (sorry, ik moet even een vies woord gebruiken) ga ik mountainbiken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:41:28 #11
153506 Captain_Fabulous
pi_85354192
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:38 schreef Gripper het volgende:
Ik zie dat er vandaag maar een paar mm valt, morgen meer dan 9 mm, en het weercijfer is dan een 1. Dus met de moed der wanhoop ga ik vanavond maar even een rondje. Of, als het echt hard regent (sorry, ik moet even een vies woord gebruiken) ga ik mountainbiken
Ach ja, tractor rijden heeft z'n charmes zullen we maar zeggen >:)
pi_85354215
:')
Haters gonna hate.
pi_85354772
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ach ja, tractor rijden heeft z'n charmes zullen we maar zeggen >:)
Je kwetsende opmerkingen lopen van me af als modder van een met squirt ingesmeerde ketting :{w

Als je van mooie spulletjes houdt, superlicht carbon en supersterke titanium onderdeeltjes, dan maakt het je weinig uit of er nou dikke of dunne banden onder zitten: dit is gewoon een bloedgeil apparaat! :9~

Mijn foto's op Flickr!
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:05:01 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_85355179
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je kwetsende opmerkingen lopen van me af als modder van een met squirt ingesmeerde ketting :{w

Als je van mooie spulletjes houdt, superlicht carbon en supersterke titanium onderdeeltjes, dan maakt het je weinig uit of er nou dikke of dunne banden onder zitten: dit is gewoon een bloedgeil apparaat! :9~

[ afbeelding ]
Wat kost zo'n tractor nou?
pi_85355563
TVP (met nieuwe usericon)
pi_85355778
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat kost zo'n tractor nou?
Bwehe, ik googlede bewust een van de duurste hardtails die ik ken.
Laagste prijs die ik zo snel even vind is bij 12go, http://www.12gotrading.nl(...)s_elite_9.9_ssl_2010

Een topmodel mountainbike (elite-wedstrijdrijders) is ongeveer even kostbaar als een racefiets op elite niveau.
Mijn foto's op Flickr!
pi_85356008
Ik rij in de winter ook graag op een dikkebanden-hoop-herrie-weinig-efficient apparaat. Gewoon omdat het weer eens wat anders is :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:28:36 #18
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85358459
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:12 schreef Marurk het volgende:
TVP (met nieuwe usericon)
^O^

Gaat lekker hier.....tijdelijk maar 1 wielset met z'n tweeën ):O Ligt nog een set bij m'n pa van de vakantie en de andere staat inmiddels bij de FM. Niemand schijnt die wielen kapot te krijgen.....maar ik natuurlijk weer wel. Moet nu een nieuwe spaak in en die hebben ze uiteraard niet op voorraad -O-

Verder vanmiddag rondje van 85 km gefietst, ook dat ging kut.......ik heb het idee dat ik ziek aan het worden ben :{
.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:26:20 #19
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85369755
Ik heb overigens uit dubieuze bron vernomen dat Tommeke inmiddels van het tijdrijden overgestapt is op het laagvliegen, goed bezig baas ^O^
.
pi_85369900
Heb al een aantal dagen dat ik me 's avonds echt bizar vol voel. Gewoon opgeblazen... Ik eet niet meer dan anders ofzo. Rare is, vrouwlief heeft er ook last van. Wazig... :{
pi_85376312
oh ik zal mijzelf even inventariseren trouwens (srry geen foto):

BMI: 17 (194cm, 69kg )
Regio: West-friesland
Fiets: Trek 1.9
Doel voor dit seizoen: Herstellen van elleboog breuk en richten op 2011 waar ik licentie ga rijden denk ik.

Ojah mijn specialiteiten zijn klimmen en tijdrijden bij weinig wind.
Wie dit leest en begrijpt zal zich realiseren dat hij/zij toch wel aardig Nederlands kan. Mits de lezer in kwestie geen gebruik maakt van Google Translate.
pi_85376944
Gisteren lek gereden. Geen klapband (ik hoorde althans geen klap), maar de band was wel in één keer leeg. Nieuw bandje erom gelegd en zonder problemen naar huis gereden. Vandaag ontdekte ik echter een fikse scheur in de wang van de buitenband (Schwalbe Ultremo R1) die haaks staat op de velg. Ook begint er een draad op diezelfde wang los te rafelen, kon het draadje rondom helemaal lostrekken. Dat kan op het oog wat minder kwaad denk ik.

Dit nog nooit aan de hand gehad met de Conti's GP4000. Pech, of is er meer aan de hand (gezien de eerdere productiefouten met de Ultremo's)?

De band is nog steeds keihard, maar ik denk niet dat het verstandig is om er morgen mee te gaan rijden?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85378346
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:26 schreef Yankee het volgende:
Ik heb overigens uit dubieuze bron vernomen dat Tommeke inmiddels van het tijdrijden overgestapt is op het laagvliegen, goed bezig baas ^O^
Thnx! :D

Ik ben zo naar de tyfus gegaan vanavond maar heb eindelijk de 40 per uur gemiddeld doorbroken! Ondanks dat ik ook ziek aan 't worden ben. Een beetje een virusje dat door de club waait want er lopen meer te snotteren. Je dubieuze bron had ook echt een goed gemiddelde kunnen rijden hier want 't was echt een heerlijk rondje!

Van te voren was de moraal laag. Ik had de hele week hier een beetje naartoe gewerkt en gister nog 50 km losgetrapt op m'n nieuwe tijdritfiets. Alleen begon ik gister wat te snotteren.
Toen ik vanochtend wakker werd voelde ik me echt verrot en ik dacht er aan om af te zeggen.
Ware het niet dat ik dolgraag op m'n TT-monstertje wilde knallen en dat we met een stuk of 9 man/vrouw van Tandje Hoger die kant op gingen. Dus eigenlijk voelde ik me wel verplicht.

Na het nodige intacxen, geouwehoer en een flinke lading zoutoplossing in m'n neus was het mijn tijd om te gaan. Ik had 't rondje van te voren verkend en goed in m'n hoofd opgeslagen. Ik kwam tot de conclusie dat het eigenlijk wel mijn rondje is. Makkelijke bochten, vrij lang (17km) en weinig wind. Ik ben niet te wild van start gegaan en eigenlijk ging 't best redelijk. Ik was gefocusd en kon goed snelheid houden, m'n fiets hield zich erg goed in de bochten en ik hield m'n cadans lekker hoog (103 rpm). Toch merkte ik wel dat ik net dat beetje miste. De scherpte en explosiviteit was minder dan normaal had ik het idee . Uiteindelijk was m'n eindtijd 24.29 wat een gemiddelde van 40,42 opleverde. Daar was ik uiteraard wel erg tevreden over! De vraag is alleen: komt het door m'n tijdritfiets, of is m'n vorm gewoon goed? Ik denk dat 't antwoord in het midden ligt want zonder m'n gesnotter was ik wel wat sneller geweest. Maar goed, ik moet niet zeuren en ben gewoon tevreden!

Morgen krijg ik van een clubgenoot een tijdritzadeltje (geruild voor 'n H&M zonnebril die al maanden in haar auto lag :') ) eens kijken of ik dan wat lekkerder zit want om 25 min lang op een punt zitten is niet fijn voor je mannelijkheid ;)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:53:18 #24
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85381027
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 01:39 schreef Tommeke het volgende:

[..]

[..]

Super man, mooie tijd en gemiddelde! Ik mag vanavond weer op de club gaan rijden.
In Juni reed ik 27ste, Juli 25ste, Augustus 21ste en in September heb ik weer een wedstrijd. Dan moet ik wel statistisch gezien bij de eerste 20 eindigen. Dus vanavond en de komende weken trainen op snelheid en hardheid. Ben alleen een beetje bang wat een weekend Lowlands gaat doen voor mijn benen. Nou ben ik allang niet meer het feestbeest, zuiperd wat ik voorheen was maar toch.

Marurk, mooie avatar!
Superhero to the rescue!
pi_85381542
Nice! Binnen voor de bui! 8-) Gelukkig maar, anders was ik écht doorweekt.

Tempo lag heel laag vanochtend. Langs de A16 teruggevallen naar max 23km/u met vol windkracht 4 tegen. Als de wind niet draait denk ik dat ik vanmiddag wel eens een record zou kunnen verbreken...
pi_85381703
Uiteindelijk was het gisteravond gewoon prima weer, windstil, en ben ik toch maar niet met de tractor op pad gegaan. Ik wilde wel eens een nieuw rondje, en ben lukraak wat plaatsjes aan elkaar gaan rijgen. Kwam uiteindelijk een geweldig 50-km avondrondje uit tevoorschijn, met mooie rustige wegen, weinig plaatsjes, en geen enkel stoplicht!

Vreeswijk-Vianen, Culemborg, Leerdam, Meerkerk, Lexmond, Vianen.

Deze gaat in mn vaste verzameling fietsrondjes. Hoeveel van die rondjes hebben de meeste fokkers hier nou? Ik heb er een stuk of 6-7 rondom Utrecht, en de meesten daarvan kun je wel combineren of variëren met een andere.
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:10:47 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_85381959
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:56 schreef Gripper het volgende:
Uiteindelijk was het gisteravond gewoon prima weer, windstil, en ben ik toch maar niet met de tractor op pad gegaan. Ik wilde wel eens een nieuw rondje, en ben lukraak wat plaatsjes aan elkaar gaan rijgen. Kwam uiteindelijk een geweldig 50-km avondrondje uit tevoorschijn, met mooie rustige wegen, weinig plaatsjes, en geen enkel stoplicht!

Vreeswijk-Vianen, Culemborg, Leerdam, Meerkerk, Lexmond, Vianen.

Deze gaat in mn vaste verzameling fietsrondjes. Hoeveel van die rondjes hebben de meeste fokkers hier nou? Ik heb er een stuk of 6-7 rondom Utrecht, en de meesten daarvan kun je wel combineren of variëren met een andere.
Ik heb op dit moment 3 vaste rondjes in Utrecht. 23 km, 43 km en 65 km. De 65 km gaat richting Heuvelrug, en daar heb je ook wel een aantal stoplichten. Andere 2 rondjes zijn richting Loosdrechtse plassen en daar heb ik helemaal geen stoplichten
pi_85382279
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:44 schreef Freddeh het volgende:

Tempo lag heel laag vanochtend. Langs de A16 teruggevallen naar max 23km/u met vol windkracht 4 tegen. Als de wind niet draait denk ik dat ik vanmiddag wel eens een record zou kunnen verbreken...
Ik hoop het voor je joh. Ik ben lui met de toet. Ik heb gisteren op de Tacx getraind en vanavond ga ik met het hondje bij mijn tante langs. Ik hoop dat het weer morgen beter is.
Haters gonna hate.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:27:21 #29
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_85382311
Ik rijd nooit echt vaste rondjes, meestal weet ik van te voren wel een beetje wat ik wil rijden. Ik rijg vaak wel de (mooiste) in en uitvalwegen vanuit mijn woonplaats aan elkaar natuurlijk. En daartussen zijn er ook een aantal wegen die ik leuk vind om te fietsen, dus als ik in de buurt ben neem ik die natuurlijk ook even mee.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_85382396
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:25 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je joh. Ik ben lui met de toet. Ik heb gisteren op de Tacx getraind en vanavond ga ik met het hondje bij mijn tante langs. Ik hoop dat het weer morgen beter is.
Als de wind niet draait ben ik vanmiddag wel sneller thuis dan jij ;)
pi_85382931
Ja idd dat is wel waar want ik zal wel weer file hebben, hoewel dat gisteren wel mee viel. Alleen de brug op en een beetje bij Sterrenburg.

Ik hoop wel voor je dat het droger wordt maar aan de andere kan kan je maar beter regen hebben als je terug naar huis gaat als in de ochtend.
Haters gonna hate.
pi_85383244
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja idd dat is wel waar want ik zal wel weer file hebben, hoewel dat gisteren wel mee viel. Alleen de brug op en een beetje bij Sterrenburg.

Ik hoop wel voor je dat het droger wordt maar aan de andere kan kan je maar beter regen hebben als je terug naar huis gaat als in de ochtend.
Afrit Sterrenburg is redelijk druk meestal inderdaad.

Hoe ging het Tacxen trouwens? Niet al te veel pijn meer?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:18:22 #33
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85383458
Ik heb geloof ik iets van 4 vaste rondjes die ik ook allemaal makkelijk kan uitbreiden
.
pi_85383487
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 07:53 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Super man, mooie tijd en gemiddelde! Ik mag vanavond weer op de club gaan rijden.
In Juni reed ik 27ste, Juli 25ste, Augustus 21ste en in September heb ik weer een wedstrijd. Dan moet ik wel statistisch gezien bij de eerste 20 eindigen. Dus vanavond en de komende weken trainen op snelheid en hardheid. Ben alleen een beetje bang wat een weekend Lowlands gaat doen voor mijn benen. Nou ben ik allang niet meer het feestbeest, zuiperd wat ik voorheen was maar toch.

Marurk, mooie avatar!
Ik heb net een Sneekweek achter de rug. Misschien is bier wel goed voor je benen ;)
Gewoon de steigende lijn doorzetten en je gaat top 20 rijden! :D

Idd een mooie avatar van Marurk!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:36:24 #35
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85383971
Even een oproep. Wie was/is van plan om de Ronde van Picardie te rijden op zaterdag 11 september? http://www.sportcommunica(...)?langue=1&trophee=55

Ik wil deze wel rijden. Zat te denken om vrijdagmiddag weg te rijden, zaterdag wedstrijd te rijden en zondag weer terug te rijden. Misschien dat we als een groepje er naar toe gaan, auto/hotel en dergelijke?
Superhero to the rescue!
pi_85384688
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:36 schreef Superher0 het volgende:
Even een oproep. Wie was/is van plan om de Ronde van Picardie te rijden op zaterdag 11 september? http://www.sportcommunica(...)?langue=1&trophee=55

Ik wil deze wel rijden. Zat te denken om vrijdagmiddag weg te rijden, zaterdag wedstrijd te rijden en zondag weer terug te rijden. Misschien dat we als een groepje er naar toe gaan, auto/hotel en dergelijke?
Klinkt wel vet. Heb helaas een verjaardag op de 11e sept. :{

Wie heeft overigens al plannen voor ritten in 2011? Ik zit te denken om er ook een paar te gaan doen, maar weet niet wat de mogelijkheden zijn :')
pi_85384904
quote:

[..]

Marurk, mooie avatar!

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:44 schreef Freddeh het volgende:

Hoe laat ben jij gaan fietsen? :o
Het waait inderdaad erg hard hier. En er ligt best wel wat water van vanochtend, dus echt lekker fietsweer is het niet. Morgen zou het geloof ik droog zijn hier in het zuiden, dus dan wil ik zeker weer een lang ritje maken. :)

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:19 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb net een Sneekweek achter de rug. Misschien is bier wel goed voor je benen ;)
Gewoon de steigende lijn doorzetten en je gaat top 20 rijden! :D

Idd een mooie avatar van Marurk!
Thnx. :D
En bier, dat heb ik nu sterk geminderd. Vorige week nog een witbiertje en een pilsje op het terras, maar dat was het dan ook in de afgelopen 3 weken ofzo. Als ik er meer drink, dan lukt het de dag erna allemaal niet zo. Vind het eigenlijk wel fijner zo. :P
pi_85384943
quote:

[..]
Ben alleen een beetje bang wat een weekend Lowlands gaat doen voor mijn benen. Nou ben ik allang niet meer het feestbeest, zuiperd wat ik voorheen was maar toch.

Marurk, mooie avatar!
Bij mij ging dat vorig jaar perfect. Laatste toertochtje (140 km) van de Vuelta in Drenthe gereden na eerst een weekend Lowlands, waarna gelijk een week introductie begeleiden van de Universiteit. Paar uurtjes geslapen en toen op de fiets. Reed fantastisch toen :P
pi_85385028
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:58 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Klinkt wel vet. Heb helaas een verjaardag op de 11e sept. :{

Wie heeft overigens al plannen voor ritten in 2011? Ik zit te denken om er ook een paar te gaan doen, maar weet niet wat de mogelijkheden zijn :')
Klinkt zeker vet, maar ben de 10e september pas tegen de avond thuis.

En in 2011 wil ik sowieso Limburgs mooiste gaan rijden. *O* De langste afstand.
pi_85385454
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:03 schreef Marurk het volgende:
Hoe laat ben jij gaan fietsen? :o
Het waait inderdaad erg hard hier. En er ligt best wel wat water van vanochtend, dus echt lekker fietsweer is het niet. Morgen zou het geloof ik droog zijn hier in het zuiden, dus dan wil ik zeker weer een lang ritje maken. :)
Ben om 7:07 richting het werk vertrokken en om 8:05 aangekomen hier. Was inderdaad redelijk heftig zo met die wind.
pi_85385990
Zo maar even naar hopmans toe voor een 2de setje, toch wel handig nu ik steeds vaker ga fietsen.

Daarnaast vrijdag richting de alpe d'huez om deze zaterdag te gaan beklimmen met collega's, zal een redelijke hel worden aangezien ik welgeteld iets meer als 1 maand heb getraind ;)

Maar aangezien er collega's zijn die nog nooit op een racefiets hebben gezeten zal ik niet de enige zijn die het zwaar zal krijgen :P
pi_85387266
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:10 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Afrit Sterrenburg is redelijk druk meestal inderdaad.

Hoe ging het Tacxen trouwens? Niet al te veel pijn meer?
Nou het fietsen gaat wel maar elke keer erna heb ik pijn aan mijn rechter hamstring en links bij mijn stuitje zeg maar net dat stukje bil en rug. En dat houdt maar niet op, ik loop er moeilijk van.
Haters gonna hate.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:13:17 #43
153506 Captain_Fabulous
pi_85387426
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:09 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

pijn aan mijn rechter hamstring en links bij mijn stuitje zeg maar net dat stukje bil en rug. En dat houdt maar niet op
In combinatie met je sig...kun je dit op veel manieren opvatten ;)
pi_85388290
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

In combinatie met je sig...kun je dit op veel manieren opvatten ;)
:')

Ik ken het. Vorig jaar in de winter op de motorkap van een auto gelegen. Hij gaf me geen voorrang terwijl ik al op de rotonde zat. Van rechts die motorkap eronder geschoven, daarna (gelukkig was de motorkap bevroren) gleed ik er zo van af met mijn gat op het asfalt.
Achteraf heel veel last van mijn nek gehad. Niet echt pijn, maar gewoon vastzitten, gewoon verkrampt. Daarnaast ook anderhalve week spierpijn gehad in mijn rechterbil van het op het asfalt knallen.
Ik snap precies waar die pijn vandaan komt, en het heeft niets met zweepjes te maken ;)
pi_85388345
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:36 schreef DrStench het volgende:
oh ik zal mijzelf even inventariseren trouwens (srry geen foto):

BMI: 17 (194cm, 69kg )
Regio: West-friesland
Fiets: Trek 1.9
Doel voor dit seizoen: Herstellen van elleboog breuk en richten op 2011 waar ik licentie ga rijden denk ik.

Ojah mijn specialiteiten zijn klimmen en tijdrijden bij weinig wind.
Waar woon je? Woon ook in West-friesland, kan nog wel een paar mooie rondjes gebruiken :P
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:48:05 #46
153506 Captain_Fabulous
pi_85388734
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:36 schreef Freddeh het volgende:

[..]
Ik snap precies waar die pijn vandaan komt, en het heeft niets met zweepjes te maken ;)
Zweepslag is toch een erkende aanrijdingskwaal :?
Dat jij gelijk aan andere dingen gaat denken is jouw zaak :P

Ik heb tot nu toe gelukkig auto's vermeden...ben wel eens bij een te krap keren op de weg op m'n rug gevallen, maar wist er een soort van draaisalto van te maken zodat de impact beperkt bleef...maar ook dagen lang slecht gelopen :(
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:49:15 #47
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85388785
Ik kom er nu achter dat er ook in de wielset die nog compleet was een slag in het voorwiel zit :( kutzooi, die kan dus ook naar de FM.......
.
pi_85388837
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zweepslag is toch een erkende aanrijdingskwaal :?
Dat jij gelijk aan andere dingen gaat denken is jouw zaak :P
Eeuhh.... 8)7
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:51:58 #49
153506 Captain_Fabulous
pi_85388906
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:50 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Eeuhh.... 8)7
Geeft niet, dat effect heb ik vaak op mensen op het internet B-)
Het is een gave.
pi_85389084
Kan een mod trouwens even het topic in goeie subforum zetten? Volgens mij hebben inmiddels al drie mensen een nieuw topic geopend :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')