iPhone 4quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:37 schreef ursel het volgende:
Zie je wel dat je overdag gewoon OP's kan plaatsen
Ik voornamelijk met fietsers die niet uitkijken. Laatst ook weer. Een fietser met een klein kindje achterop die opeens vanuit het niets stopt op het fietspad en zonder te kijken om wilt keren. Ik schrok me echt kapot want ik kwam met 30 p/u aanrijden en moest vol de berm in. En dan ook nog verontwaardigd reageren alsof het mijn fout was...quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:03 schreef SuperWeber het volgende:
Nog even over het onder van het vorige topic, een beetje (wederzijds) begrip helpt meestal wel. Al moet ik toegeven dat ik het af en toe ook wel eens met een automobilist a/d stok heb...
Ach ja, tractor rijden heeft z'n charmes zullen we maar zeggenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:38 schreef Gripper het volgende:
Ik zie dat er vandaag maar een paar mm valt, morgen meer dan 9 mm, en het weercijfer is dan een 1. Dus met de moed der wanhoop ga ik vanavond maar even een rondje. Of, als het echt hard regent (sorry, ik moet even een vies woord gebruiken) ga ik mountainbiken
Je kwetsende opmerkingen lopen van me af als modder van een met squirt ingesmeerde kettingquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ach ja, tractor rijden heeft z'n charmes zullen we maar zeggen
Wat kost zo'n tractor nou?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je kwetsende opmerkingen lopen van me af als modder van een met squirt ingesmeerde ketting![]()
Als je van mooie spulletjes houdt, superlicht carbon en supersterke titanium onderdeeltjes, dan maakt het je weinig uit of er nou dikke of dunne banden onder zitten: dit is gewoon een bloedgeil apparaat!![]()
[ afbeelding ]
Bwehe, ik googlede bewust een van de duurste hardtails die ik ken.quote:
quote:
Thnx!quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:26 schreef Yankee het volgende:
Ik heb overigens uit dubieuze bron vernomen dat Tommeke inmiddels van het tijdrijden overgestapt is op het laagvliegen, goed bezig baas
Super man, mooie tijd en gemiddelde! Ik mag vanavond weer op de club gaan rijden.quote:
Ik heb op dit moment 3 vaste rondjes in Utrecht. 23 km, 43 km en 65 km. De 65 km gaat richting Heuvelrug, en daar heb je ook wel een aantal stoplichten. Andere 2 rondjes zijn richting Loosdrechtse plassen en daar heb ik helemaal geen stoplichtenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:56 schreef Gripper het volgende:
Uiteindelijk was het gisteravond gewoon prima weer, windstil, en ben ik toch maar niet met de tractor op pad gegaan. Ik wilde wel eens een nieuw rondje, en ben lukraak wat plaatsjes aan elkaar gaan rijgen. Kwam uiteindelijk een geweldig 50-km avondrondje uit tevoorschijn, met mooie rustige wegen, weinig plaatsjes, en geen enkel stoplicht!
Vreeswijk-Vianen, Culemborg, Leerdam, Meerkerk, Lexmond, Vianen.
Deze gaat in mn vaste verzameling fietsrondjes. Hoeveel van die rondjes hebben de meeste fokkers hier nou? Ik heb er een stuk of 6-7 rondom Utrecht, en de meesten daarvan kun je wel combineren of variëren met een andere.
Ik hoop het voor je joh. Ik ben lui met de toet. Ik heb gisteren op de Tacx getraind en vanavond ga ik met het hondje bij mijn tante langs. Ik hoop dat het weer morgen beter is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:44 schreef Freddeh het volgende:
Nice! Binnen voor de bui!Gelukkig maar, anders was ik écht doorweekt.
Tempo lag heel laag vanochtend. Langs de A16 teruggevallen naar max 23km/u met vol windkracht 4 tegen. Als de wind niet draait denk ik dat ik vanmiddag wel eens een record zou kunnen verbreken...
Als de wind niet draait ben ik vanmiddag wel sneller thuis dan jijquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:25 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je joh. Ik ben lui met de toet. Ik heb gisteren op de Tacx getraind en vanavond ga ik met het hondje bij mijn tante langs. Ik hoop dat het weer morgen beter is.
Afrit Sterrenburg is redelijk druk meestal inderdaad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja idd dat is wel waar want ik zal wel weer file hebben, hoewel dat gisteren wel mee viel. Alleen de brug op en een beetje bij Sterrenburg.
Ik hoop wel voor je dat het droger wordt maar aan de andere kan kan je maar beter regen hebben als je terug naar huis gaat als in de ochtend.
Ik heb net een Sneekweek achter de rug. Misschien is bier wel goed voor je benenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 07:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Super man, mooie tijd en gemiddelde! Ik mag vanavond weer op de club gaan rijden.
In Juni reed ik 27ste, Juli 25ste, Augustus 21ste en in September heb ik weer een wedstrijd. Dan moet ik wel statistisch gezien bij de eerste 20 eindigen. Dus vanavond en de komende weken trainen op snelheid en hardheid. Ben alleen een beetje bang wat een weekend Lowlands gaat doen voor mijn benen. Nou ben ik allang niet meer het feestbeest, zuiperd wat ik voorheen was maar toch.
Marurk, mooie avatar!
Klinkt wel vet. Heb helaas een verjaardag op de 11e sept.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:36 schreef Superher0 het volgende:
Even een oproep. Wie was/is van plan om de Ronde van Picardie te rijden op zaterdag 11 september? http://www.sportcommunica(...)?langue=1&trophee=55
Ik wil deze wel rijden. Zat te denken om vrijdagmiddag weg te rijden, zaterdag wedstrijd te rijden en zondag weer terug te rijden. Misschien dat we als een groepje er naar toe gaan, auto/hotel en dergelijke?
Thnx!quote:
Hoe laat ben jij gaan fietsen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:44 schreef Freddeh het volgende:
Nice! Binnen voor de bui!Gelukkig maar, anders was ik écht doorweekt.
Tempo lag heel laag vanochtend. Langs de A16 teruggevallen naar max 23km/u met vol windkracht 4 tegen. Als de wind niet draait denk ik dat ik vanmiddag wel eens een record zou kunnen verbreken...
Thnx.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb net een Sneekweek achter de rug. Misschien is bier wel goed voor je benen
Gewoon de steigende lijn doorzetten en je gaat top 20 rijden!
Idd een mooie avatar van Marurk!
Bij mij ging dat vorig jaar perfect. Laatste toertochtje (140 km) van de Vuelta in Drenthe gereden na eerst een weekend Lowlands, waarna gelijk een week introductie begeleiden van de Universiteit. Paar uurtjes geslapen en toen op de fiets. Reed fantastisch toenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 07:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ben alleen een beetje bang wat een weekend Lowlands gaat doen voor mijn benen. Nou ben ik allang niet meer het feestbeest, zuiperd wat ik voorheen was maar toch.
Marurk, mooie avatar!
Klinkt zeker vet, maar ben de 10e september pas tegen de avond thuis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klinkt wel vet. Heb helaas een verjaardag op de 11e sept.![]()
Wie heeft overigens al plannen voor ritten in 2011? Ik zit te denken om er ook een paar te gaan doen, maar weet niet wat de mogelijkheden zijn
Ben om 7:07 richting het werk vertrokken en om 8:05 aangekomen hier. Was inderdaad redelijk heftig zo met die wind.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:03 schreef Marurk het volgende:
Hoe laat ben jij gaan fietsen?
Het waait inderdaad erg hard hier. En er ligt best wel wat water van vanochtend, dus echt lekker fietsweer is het niet. Morgen zou het geloof ik droog zijn hier in het zuiden, dus dan wil ik zeker weer een lang ritje maken.
Nou het fietsen gaat wel maar elke keer erna heb ik pijn aan mijn rechter hamstring en links bij mijn stuitje zeg maar net dat stukje bil en rug. En dat houdt maar niet op, ik loop er moeilijk van.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Afrit Sterrenburg is redelijk druk meestal inderdaad.
Hoe ging het Tacxen trouwens? Niet al te veel pijn meer?
In combinatie met je sig...kun je dit op veel manieren opvattenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:09 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
pijn aan mijn rechter hamstring en links bij mijn stuitje zeg maar net dat stukje bil en rug. En dat houdt maar niet op
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
In combinatie met je sig...kun je dit op veel manieren opvatten
Waar woon je? Woon ook in West-friesland, kan nog wel een paar mooie rondjes gebruikenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:36 schreef DrStench het volgende:
oh ik zal mijzelf even inventariseren trouwens (srry geen foto):
Leeftijd: 20
BMI: 17 (194cm, 69kg )
Regio: West-friesland
Fiets: Trek 1.9
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Herstellen van elleboog breuk en richten op 2011 waar ik licentie ga rijden denk ik.
Ojah mijn specialiteiten zijn klimmen en tijdrijden bij weinig wind.
Zweepslag is toch een erkende aanrijdingskwaalquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik snap precies waar die pijn vandaan komt, en het heeft niets met zweepjes te maken
Eeuhh....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zweepslag is toch een erkende aanrijdingskwaal![]()
Dat jij gelijk aan andere dingen gaat denken is jouw zaak![]()
Geeft niet, dat effect heb ik vaak op mensen op het internetquote:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:56 schreef Littlecreep het volgende:
Kan een mod trouwens even het topic in goeie subforum zetten? Volgens mij hebben inmiddels al drie mensen een nieuw topic geopend
Pedaalridders voor wedstrijdsportquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:58 schreef Michie23 het volgende:
Had even een vraagje, ik ben wat aan het nadenken over wel/niet aansluiten bij een club. Zijn er fijne clubs in de omg. van Rotterdam waar gezelligheid ook belangrijk is
Heb daar ook al mijn voorval gepost inderdaad. Er is inderdaad een terugroepactie geweest voor de eerdere serie (Ultremo R), de opvolger die ik heb (R1) zouden die problemen niet meer hebben. Maar ik zag daar inderdaad ook al users met probleempjes met deze versie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:07 schreef Yankee het volgende:
Ik meen me te herinneren dat er veel meer renners problemen hebben met die Ultremo's en dat het inderdaad aan die banden ligt. Zal dit topic wel geweest zijn:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=32&TID=28060
Op een compact heb je hetzelfde probleem als op een dubbel met schuine kettingen. dit valt in de praktijk erg mee hoor. Is geen issue. Voor jou zou een compact handiger zijn, vooral in de hooggebergten en je rijdt geen wedstrijden dus die 3 extra tanden zul je niet missen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:14 schreef Gripper het volgende:
Ik zat me pas af te vragen: mn nieuwe fiets die in de maak is, komt van een "echte" wielrenner vandaan, en die jongen heeft dan ook alleen maar een dubbel crankstel. Zou ik wel voldoende vermogen kunnen trappen, met name bergop, om dat rond te krijgen?
Ik rij op het vlakke, windstil, in mn eentje al rond de 35, dus daar zal t wel lukken. Maar kom ik bergop niet stil te staan? Ik hoef nu niet vaak naar het kleinste kettingblad voor te schakelen, maar straks heb ik dat koffiemolentje helemaal niet meer ter beschikking.
En een compact lijkt me ook niet praktisch, qua schuine kettingverlopen enzo.
Wiplashquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:14 schreef CyclingGirl het volgende:
nou jongens een zweepslag kan het best wel zijn maar niet van een zweep die hanteer ik liever zelf
Maar waar herken ik een zweepslag aan dan?
Dat is wel heel erg K*T ja.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:49 schreef Yankee het volgende:
Ik kom er nu achter dat er ook in de wielset die nog compleet was een slag in het voorwiel zitkutzooi, die kan dus ook naar de FM.......
Nou fietsen kan gelukkig nog steeds, voor en achterwiel zijn alleen niet gelijk. Het is voornamelijk zwaar irritant dat het allemaal op hetzelfde moment is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg K*T ja.Eventjes niet fietsen, helaas. Wees maar blij dat het weer ook tegenzit, als het nou super mooi weer was geweest, had je veel meer gebaald.
Ik ben, als Zuid-Limburger, blij met mijn triple.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
In Nederland kun je als je goed getraind ben bijna alle klimetjes op 39t doen. Ligt ook een beetje hoeveel klimmetjes je doet. Als je limburgs mooiste extreem zwaar doet dan is een compact prettiger omdat je minder op je macht hoeft te klimmen en meer op souplesse en je dit langer volhoudt.
Ik heb bij mijn wielset gereedschap gekregen om de spaken te stellen maar ik durf nog niet zelf slagjes uit het wiel te halen. Eerst maar even oefenen op mijn oude wielset. Vind het trouwens jammer van Shimano dat je bij een wielset van 650 euro niet eens een wieltas erbij krijgt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg K*T ja.Eventjes niet fietsen, helaas. Wees maar blij dat het weer ook tegenzit, als het nou super mooi weer was geweest, had je veel meer gebaald.
Is het gebruikelijk dan dat je bij dergelijke bestedingen een extraatje krijgt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn wielset gereedschap gekregen om de spaken te stellen maar ik durf nog niet zelf slagjes uit het wiel te halen. Eerst maar even oefenen op mijn oude wielset. Vind het trouwens jammer van Shimano dat je bij een wielset van 650 euro niet eens een wieltas erbij krijgt.
Ik weet gewoon dat als ik dat ga proberen ik het alleen maar erger maak......ik heb het namelijk al eens geprobeerdquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn wielset gereedschap gekregen om de spaken te stellen maar ik durf nog niet zelf slagjes uit het wiel te halen.
Zoiets wil ik ook echt een keer doen, maar Groningen is een beetje te ver weg van Limburg.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zit te denken om deze cursus te doen, wil wel eens goede basis sleutelkennis opdoen voor als ik eens ecjt lange tochten wil doen, dan moet je toch zelfredzaam zijn...
Nu dus welquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:57 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zo kut is het weer hier op dit moment eigenlijk helemaal niet.....de regen zal dus zo wel komen
Die van Snel is wel redelijk toegespitst op toerfietsen en niet op racefietsenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn moeder woont in Buitenpost, dus ik kan ook's avonds bij hun slapen....multi tasken is alles![]()
Tenzij ze het te druk vinden, dan ga ik de tentje opzet optie gebruiken denk ik. Snel in Utrecht heeft ook wel avond cursussen sleutelen, is wel wat dichter bij voor me.
Een gewone normale fietsquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tourfietsen als in vakantiefietsen bedoel je? Of een drie versnellingen dan wel terugtraprem achtige tourfiets?
Aha. Nou, ik heb de keuze nu niet eens: hij heeft gewoon geen compact liggen, dan zou hij speciaal achter een compact aan moeten. Dus ik ga het er gewoon mee proberen, als ik in de bergen stil kom te staan verwissel ik mn crankstel wel voor een compact. (of pak ik mn oude fiets, die wel triple heeft)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Op een compact heb je hetzelfde probleem als op een dubbel met schuine kettingen. dit valt in de praktijk erg mee hoor. Is geen issue. Voor jou zou een compact handiger zijn, vooral in de hooggebergten en je rijdt geen wedstrijden dus die 3 extra tanden zul je niet missen.
In Nederland kun je als je goed getraind ben bijna alle klimetjes op 39t doen. Ligt ook een beetje hoeveel klimmetjes je doet. Als je limburgs mooiste extreem zwaar doet dan is een compact prettiger omdat je minder op je macht hoeft te klimmen en meer op souplesse en je dit langer volhoudt.
Ultra-Ivo fietsenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tourfietsen als in vakantiefietsen bedoel je? Of een drie versnellingen dan wel terugtraprem achtige tourfiets?
Als je bij Snel onder het kopje toerfietsen kijkt, zie je o.a. een fotot van het volgende:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nu wet ik het nog niet, twee mensen twee opinies...ik stuur Snel wel een mailtje. Aangezien m'n lange termijn ambities meer op het ultra vlak liggen dan op steeds sneller fietsen wil ik leren om net als ivo van een paperclip en een kauwgumpje reserve onderdelen leren maken als je in the middle of nowhere panne krijgt. Dan lijkt die cursus van de wereldfietser grondiger...
lol Denk dat dat aan de woonplaats ligtquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:59 schreef CyclingGirl het volgende:
LOL symptonen wiplash:
ernstige problemen met de concentratie
vergeetachtigheid
stemmingswisselingen
Dat heb ik zowiezo al, maar dat is adhd, dus ik zie het verschil niet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zweepslag_(letsel) deze zegt wel pijn in hamstrings. Bah. En dan 6 tot 10 weken genezen.
Held! Die man maakte echt alles van een pakje boter, met zn zakmesquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:06 schreef Blik het volgende:
En wellicht zou je een MacGyver-cursus moeten opzoeken, voor hetgene wat jij wilt
http://www.knwu.nl/leden/wedstrijdlicenties.htmlquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:23 schreef Marurk het volgende:
Wat is een "licentie" eigenlijk, en hoe kun je zoiets bemachtigen?
Shit, dan heb ik ook al jaren ADHD...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:59 schreef CyclingGirl het volgende:
LOL symptonen wiplash:
ernstige problemen met de concentratie
vergeetachtigheid
stemmingswisselingen
Dat heb ik zowiezo al, maar dat is adhd, dus ik zie het verschil niet
En dat is voor wedstrijden enzo?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
http://www.knwu.nl/leden/wedstrijdlicenties.html
Ja en de soort licentie bepaald in welke categorie je start en welke wedstrijden je mag rijden. Daarnaast kun je ook soms starten op een daglicentie. Dan koop je dus voor de wedstrijd een licentie voor die koers, dat kost iets van 5 euro ofzo per keer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
En dat is voor wedstrijden enzo?
Die tarieven zijn niet aan de lage kant iig als ik het zo bekijk.
Aah ok. Want de club waar ik bij wil vraagt of ik toertochten en wedstrijden wil rijden of alleen toertochten. Dus voor wedstrijden moet je zo'n aparte licentie hebben? En is zoiets duur als je regelmatig een wedstrijd fietst? Voorlopig maar eens beginnen met "gewoon" toertochten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:36 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja en de soort licentie bepaald in welke categorie je start en welke wedstrijden je mag rijden. Daarnaast kun je ook soms starten op een daglicentie. Dan koop je dus voor de wedstrijd een licentie voor die koers, dat kost iets van 5 euro ofzo per keer.
Joh ben je er op getest?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:07 schreef Freddeh het volgende:
[..]
lol Denk dat dat aan de woonplaats ligtAlleen in mijn geval heet het add...
Ikzelf niet, maar het komt meer voor in de familie en die zijn wel getest. Of het is een aangeleerde kwaal door de leefomgevingquote:
ADD en ADHD zijn van die mode diagnoses. Hij of zij is druk dus hop Ritalin erin. Ik heb ook wel een beetje last van teveel energie, kan ik gewoon kwijt in fietsen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:17 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ikzelf niet, maar het komt meer voor in de familie en die zijn wel getest. Of het is een aangeleerde kwaal door de leefomgeving
Da's idd een van de redenen dat ik me niet wil laten testen... Ik weet dat ik het label krijg, waardoor ik in de toekomst mogelijk problemen ga krijgen met het vinden van een baan (als ik bijvoorbeeld kijk naar m'n schoonzus met adhd).quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:31 schreef Superher0 het volgende:
[..]
ADD en ADHD zijn van die mode diagnoses. Hij of zij is druk dus hop Ritalin erin. Ik heb ook wel een beetje last van teveel energie, kan ik gewoon kwijt in fietsen.
Nou ik dus niet. Ook na een zware koers heb ik last van hyperactiviteit. Maar omdat ik dan leeg ben kan ik mijn energie van binnen niet kwijt en wordt ik gefrustreerd met een bizarre woedeaanval als het gevolg. Ik slik er niks voor. Ik doe aan een soort van therapie waardoor mijn hoofd leeg wordt en ik mij beter voel.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:31 schreef Superher0 het volgende:
[..]
ADD en ADHD zijn van die mode diagnoses. Hij of zij is druk dus hop Ritalin erin. Ik heb ook wel een beetje last van teveel energie, kan ik gewoon kwijt in fietsen.
Kogelkopjes maken het mogelijk om ook onder een net niet rechte hoek toch in je inbusboutje te kunnen komen. Als je er bijvoorbeeld in rechte lijn niet bij kunt. t is niet onbeperkt hoor, max 30 graden ofzo. En je kunt minder kracht zetten dan wanneer je er goed recht voor zit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:21 schreef Marurk het volgende:
Je hebt van die inbussleutelsets met zo'n kogelkop eraan. Waar dienen deze eigenlijk voor? Of kun je beter een setje met rechte uiteindes (zonder kogelkoppen) bestellen?
Thnx!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kogelkopjes maken het mogelijk om ook onder een net niet rechte hoek toch in je inbusboutje te kunnen komen. Als je er bijvoorbeeld in rechte lijn niet bij kunt. t is niet onbeperkt hoor, max 30 graden ofzo. En je kunt minder kracht zetten dan wanneer je er goed recht voor zit.
Als je een kogelkop wel in rechte kijn kunt inzetten, kun je net zoveel kracht zetten als met een recht uiteinde.
Vaak heeft de lange kant van de inbus (waarbij je dus de korte kant als hefboom gebruikt, en toch weinig kracht kan zetten) een kogelkoppie.
De korte kant is altijd recht.
Koop dus een inbussetje met kogelkant aan de lange zijde, daar kun je prima mee aan de slag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |