SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het loopt ook een stuk geruislozer. Maar je moet het wel vaker aanbrengen, zo om de 150-200km. En in de regen valt de ketting snel droog.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:57 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, dat squirt lube klinkt wel goed, maar smeert dat spul wel?
Vind ik met de Shimano spray ook overigens. Begint met 1 regenbuitje al weer te ratelenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, het loopt ook een stuk geruislozer. Maar je moet het wel vaker aanbrengen, zo om de 150-200km. En in de regen valt de ketting snel droog.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:44 schreef fetss het volgende:
Zoo, ik ben net terug van een weekje fietsen in Gerolstein (eifel). Mooi fietsgebied!
Begin de laatste tijd steeds vaker en verder te fietsen dus dat is wel mooi:), net nog eventjes een iPhone houder gemaakt voor op de fiets.. kan ik fijn met trails ofzo een GPX route inladen:), handig!
Handig zo'n houder, zoiets kan ik ook gebruiken (om m'n telefoon op m'n fiets te monteren als ik ga fietsen). Hoe heb je die gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
zelf in elkaar geprutst met een auto houder voor de iPhone en een oud slot-houder dat je aan de fiets kon hangen..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:31 schreef Jort227 het volgende:
[..]
Handig zo'n houder, zoiets kan ik ook gebruiken (om m'n telefoon op m'n fiets te monteren als ik ga fietsen). Hoe heb je die gemaakt?
Cassette heb ik de vorige keer gewoon met petrol gereinigd. Gewoon een borsteltje in de petrol dopen en tussen de tandkransjes borstelen, en de cassette wordt superschoon. Blijft geen vuil meer achter! Is waarschijnlijk goedkoper dan zo'n spray te kopen. (Heb wel zo'n cassette-reinigingsborstel gekocht, van BBB [deze].)quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:57 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, nadat ik mijn ketting vervangen had, bleek dat ik mijn cassette ook kon vervangen (slimmerik die ik ben). En toen ik bij de FM stond voor een nieuwe cassette ontdekte ik "cleaner spray". Cleaner spray is echt geniaal spul. Niks elke keer de boel uit elkaar halen. Af en toe de boel uit elkaar halen en de rest van de tijd de boel gewoon schoon sprayen.
Btw, dat squirt lube klinkt wel goed, maar smeert dat spul wel?
Jij was met ontvetter aan de gang geslagen zei je. Hoe doe je dit? Vorige keer heb ik een in wasbenzine gedrenkte doek meerdere malen langs de ketting gehaald, werd wel redelijk goed schoon zo. Een kennis van me die ook wielrent, zegt dat het slecht is om de ketting te demonteren en 'm dan in de ontvetter (bijv. wasbenzine) te leggen. "Je krijgt 'm dan nooit meer zo goed gesmeerd als dat ie aanvankelijk gesmeerd was" zei hij. Maar geloof het niet echt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, het loopt ook een stuk geruislozer. Maar je moet het wel vaker aanbrengen, zo om de 150-200km. En in de regen valt de ketting snel droog.
Het nadeel van petrol en dat soort schoonmaak middelen is dat het behoorlijk wat "rommel" geeft. Als je in een appartement woont zoals ik, wil je eigenlijk niet allemaal olievlekken of andere meuk voor je deur (of in de algemene ruimtes. Dus hoe schoner hoe beter. Over het algemeen maakte ik gewoon schoon met terpetine oid, maar zelfs dat is nogal smerig. De cleaner spray is eik gewoon even een krantje eronder, sprayen maar (vooral voor de ketting is dit handig) en klaar is kees. Voor alle goed bereikbare plaatsen gebruik ik het spul natuurlijk niet...quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Cassette heb ik de vorige keer gewoon met petrol gereinigd. Gewoon een borsteltje in de petrol dopen en tussen de tandkransjes borstelen, en de cassette wordt superschoon. Blijft geen vuil meer achter! Is waarschijnlijk goedkoper dan zo'n spray te kopen. (Heb wel zo'n cassette-reinigingsborstel gekocht, van BBB [deze].)
Ben overigens ook "Squirt Lube" aan het testen. Na het aanbrengen drie dagen terug heb ik ruim 230 km gefietst, en heb wel het idee dat ik het weer opnieuw moet aanbrengen nu.
[..]
Jij was met ontvetter aan de gang geslagen zei je. Hoe doe je dit? Vorige keer heb ik een in wasbenzine gedrenkte doek meerdere malen langs de ketting gehaald, werd wel redelijk goed schoon zo. Een kennis van me die ook wielrent, zegt dat het slecht is om de ketting te demonteren en 'm dan in de ontvetter (bijv. wasbenzine) te leggen. "Je krijgt 'm dan nooit meer zo goed gesmeerd als dat ie aanvankelijk gesmeerd was" zei hij. Maar geloof het niet echt.
Mijn fietsmaatjes doen het nog ouderwets. Ketting er af en in de gasolie schoonmaken, daarna kettingvet op het vuur zetten met de ketting erin. Lekker laten "inkoken" en klaar is Kees! Ketting monteren en overtollig vet afnemen. Veel werk, maar wel super smering voor meerdere kilometers.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niet over slecht liggende stenen of pavé's rijden dan, want ik vermoed dat die iPhone dan a; gauw niet echt meer op een iPhone zal lijken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:56 schreef fetss het volgende:
[..]
zelf in elkaar geprutst met een auto houder voor de iPhone en een oud slot-houder dat je aan de fiets kon hangen..
Je kunt nog een stuk kleiner gaan. Bij een race-triple kun je tot een kleinste blad van 24 gaan. Het kan zijn dat je dan een kleiner buitenblad moet monteren zodat de derailleur het nog aankan. Achter kunnen de meeste racederailleurs voor een triple 28 als grootste goed aan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Bij mijn triple zijn de bladen voor respectievelijk 52, 39 en 30 tanden. De cassette achter heeft 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 tanden. Dus het kleinste verzet wat ik kan rijden is 30:25. Daarmee kan ik heel veel steile klimmen wel aan (woon zelf in Zuid-Limburg, heuvels zat daar).
Als jij nu met je fiets 28:30 kan rijden, snap ik niet waarom je nog lichter wilt rijden (je rijdt immers al lichter dan met een "normale" triple)?
Als je nu een dubbel rijdt, en je gaat naar een triple, dan moet je inderdaad de derailleur vervangen als ik me niet vergis.
Prima dat het misschien kan, maar waarom zou je überhaupt een blad kleiner dan een 30 op een racefiets zetten?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt nog een stuk kleiner gaan. Bij een race-triple kun je tot een kleinste blad van 24 gaan. Het kan zijn dat je dan een kleiner buitenblad moet monteren zodat de derailleur het nog aankan. Achter kunnen de meeste racederailleurs voor een triple 28 als grootste goed aan.
Wil je alles combineren (24x30 én 53x12 hebben) dan zul je moeten experimenteren richting een achterderailleur zoals Suntour 'm jaren geleden had:
http://www.flickr.com/photos/8199310@N04/1138830518/
Gewoon omdat het kan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Prima dat het misschien kan, maar waarom zou je überhaupt een blad kleiner dan een 30 op een racefiets zetten?
quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:43 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nog meer mensen die zeggen niet van suiker gemaakt te zijn en tóch tegen beter weten in de fiets hebben gepakt vandaag?
Inderdaad! Wanneer je dat wilt of denkt nodig te hebben wordt het toch tijd om of de beklimmingen te vergeten, of om een beetje aan krachttraining te doen, of om een Spartamet te overwegen. Zo'n koffiemolen heeft niet echt meer iets met fietsen te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Prima dat het misschien kan, maar waarom zou je überhaupt een blad kleiner dan een 30 op een racefiets zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |