Ben jij al weer een beetje op niveau?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:26 schreef Wombcat het volgende:
Het waait daar idd bijna altijd hard.
Hopelijk heb je het erg naar je zin gehad!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:19 schreef 045represent het volgende:
Gisteren teruggekomen van mijn vakantie op Lanzarote, veel gefietst Heel anders dan in Nederland. Er stond erg veel wind en het was er bijna nergens vlak, echt heel anders fietsen, maar wel echt super! Elke ochtend om 7.40 opgestaan en getraind van 8 tot 10 uur of half 11. Overdag is het daar eigenlijk te warm om te fietsen en de vakantie is meer dan fietsen alleen.
nee.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:35 schreef No-P het volgende:
[..]
Ben jij al weer een beetje op niveau?
Dankje! Heb het erg naar mijn zin gehad ja!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:36 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hopelijk heb je het erg naar je zin gehad!En welkom terug.
Kan best lang duren maar dat is goed balen, al wel weer op de fiets toch?quote:
Seizoen is toch al zo ongeveer over, dus langzamerhand voorbereiden op het volgende maar. Ik merk ook dat ik zonder doelen voor dit seizoen, ik ook minder gemotiveerd ben om te fietsen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:42 schreef No-P het volgende:
[..]
Kan best lang duren maar dat is goed balen, al wel weer op de fiets toch?
Dat krijg je. Na veel fietsen daar, heeft je lichaam ook wat rust nodig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:41 schreef 045represent het volgende:
[..]
Er waren maar 10 man ipv de gebruikelijke 30 à 35 man waardoor je jezelf veel minder kon verstoppen en ik denk dat ik toch een deel van de snelheid ben verloren doordat ik op vakantie alleen maar bergen heb gefietst....
Balen balen balen.....
Ik woon in Hoorn. Echt mooie rondjes ken ik hier niet dus dan moet ik je teleurstellen. Het enige waar ik naar kijk als ik ga fietsen is waar de wind vandaan komt en dan probeer ik die kant op te fietsen. Dan keer ik na een x aantal kilometer om.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef twisteddlogic het volgende:
[..]
Waar woon je? Woon ook in West-friesland, kan nog wel een paar mooie rondjes gebruiken
En een beetje windstil zou ook fijn zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:08 schreef Marurk het volgende:
Hopelijk blijft het droog morgen... Heb geen zin om een nat geworden fiets te poetsen...
Alpe d'Huez is sowieso een kutberg, doe je niets aanquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:34 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Zo maar even naar hopmans toe voor een 2de setje, toch wel handig nu ik steeds vaker ga fietsen.
Daarnaast vrijdag richting de alpe d'huez om deze zaterdag te gaan beklimmen met collega's, zal een redelijke hel worden aangezien ik welgeteld iets meer als 1 maand heb getraind
Maar aangezien er collega's zijn die nog nooit op een racefiets hebben gezeten zal ik niet de enige zijn die het zwaar zal krijgen
Klopt. Ik heb een fiets met compact en een met dubbel. Op beide rij ik met schuine ketting.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Op een compact heb je hetzelfde probleem als op een dubbel met schuine kettingen. dit valt in de praktijk erg mee hoor. Is geen issue. Voor jou zou een compact handiger zijn, vooral in de hooggebergten en je rijdt geen wedstrijden dus die 3 extra tanden zul je niet missen.
Noem je nou net de Alpe d'Huez een venusheuvel?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 02:12 schreef Tommeke het volgende:
Alpe d'Huez is sowieso een kutberg, doe je niets aan
Dan doe je het nietquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:08 schreef Marurk het volgende:
Hopelijk blijft het droog morgen... Heb geen zin om een nat geworden fiets te poetsen...
Netjes hoor, ik ga vanavond een rondje Biesbosch doen. Wel weer klote mijn partner zit in canada en de telefoons die ze daar hebben hebben geen netwerk, de mobieltjes dus. Hij kan mij dus niet even bellen, plus het tijdsverschil. Als hij dus vrijdag de tijdrit heeft weet ik dus niks.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:22 schreef Freddeh het volgende:
Zo, in 49 minuten op de zaak. Tempo zat er weer aardig in, dat heb ik nog eens gemist zeg!
Dan heeft hij wel een oud mobieltje, als die niet werken. Misschien moet die handmatig een netwerk kiezen, dat wil bij mij wel eens helpen als ik in Amerika geen of slecht bereik heb.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:14 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Netjes hoor, ik ga vanavond een rondje Biesbosch doen. Wel weer klote mijn partner zit in canada en de telefoons die ze daar hebben hebben geen netwerk, de mobieltjes dus. Hij kan mij dus niet even bellen, plus het tijdsverschil. Als hij dus vrijdag de tijdrit heeft weet ik dus niks.
Op dit moment is het droog hier in Midden-Limburg, wel nog bewolkt. Dalijk toch trainen, gewoon een regenjasje meenemen voor de zekerheidquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:06 schreef Marurk het volgende:
Nu is nog alles nat, maar vanmiddag zou het wat opklaren. Dus waarschijnlijk dat ik tegen de namiddag even ga trappen.Wat een K*Tweer, het lijkt wel herfst.
Is het niet handiger om overschoenen over je schoene te dragen als je gaat fietsen in de regen? Dat doe ik in ieder geval altijd als het regent...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:33 schreef Freddeh het volgende:
Heb gisteravond nog dik een half uur met een föhn op m'n schoenen zitten blazen, maar die waren vanochtend nog vochtig...
Had ik...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:39 schreef 045represent het volgende:
[..]
Is het niet handiger om overschoenen over je schoene te dragen als je gaat fietsen in de regen? Dat doe ik in ieder geval altijd als het regent...
Nou het mobieltje van niemand werkt daar. Ook niet van de Nederlandse ploeg, spaanse ploeg, Duitse ploeg, etc. Ze zitten daar in een gat. In Montreal werkt het namelijk wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan heeft hij wel een oud mobieltje, als die niet werken. Misschien moet die handmatig een netwerk kiezen, dat wil bij mij wel eens helpen als ik in Amerika geen of slecht bereik heb.
Het helpt ook goed om er 's nachts dan nog wat kranten in te proppen, die nemen ook veel water op (dan nog zijn ze vochtig als je goed doorweekt bent geweest).quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:33 schreef Freddeh het volgende:
Heb gisteravond nog dik een half uur met een föhn op m'n schoenen zitten blazen, maar die waren vanochtend nog vochtig...
heb ik gedaan, flink wat kranten in mijn schoenen gedaan. Een grote prop vanochtend, zijn nog een beetje vochtig maar niet dat het vervelend is. Morgen weer op de wielerbaan, zullen ze wel droog zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:32 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Het helpt ook goed om er 's nachts dan nog wat kranten in te proppen, die nemen ook veel water op (dan nog zijn ze vochtig als je goed doorweekt bent geweest).
OK, dat is natuurlijk ook een mogelijkheidquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou het mobieltje van niemand werkt daar. Ook niet van de Nederlandse ploeg, spaanse ploeg, Duitse ploeg, etc. Ze zitten daar in een gat. In Montreal werkt het namelijk wel.
Had ik ook inderdaad. Ga sowieso nog weer die gaten onderin m'n schoenen dicht tapen nu het regenseizoen weer begonnen is. Behalve dat denk ik dat ik ook nog maar plastic zakken om mn schoenen heen trek volgende keer, met daar overheen overschoenen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:32 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Het helpt ook goed om er 's nachts dan nog wat kranten in te proppen, die nemen ook veel water op (dan nog zijn ze vochtig als je goed doorweekt bent geweest).
Dat wordt lachen als je ze thuis openmaakt... -NOT-quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Had ik ook inderdaad. Ga sowieso nog weer die gaten onderin m'n schoenen dicht tapen nu het regenseizoen weer begonnen is. Behalve dat denk ik dat ik ook nog maar plastic zakken om mn schoenen heen trek volgende keer, met daar overheen overschoenen.
Hoe lang is lang in dit geval? Ik rijd 2x per dag een rit van 50 minuten tot een uur. Is de schade dan te overzien?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Overschoenen helpen niet tegen de regen. Dat moet ook niet. Waterdichte overschoenen lang aan hebben is niet echt goed voor je voeten. Sommigen deden dat bij PBP 3 jaar geleden, het Britse assistentiekampement werd dan ook omgedoopt in 'Camp Trenchfoot'.
Vorig jaar ook al een paar keer gedaan, en is imho fijner minder vervelend dan drijfnatte, ijskoude voeten. Houdt de regen beter buiten dan ik in eerste instantie gedacht had hoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:28 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Dat wordt lachen als je ze thuis openmaakt... -NOT-
en niet fietsen tijdens onweer!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je kan je voeten ook in alufolie wikkelen...of het goed voor je voeten is betwijfel ik echter.
Dat komt gewoon omdat je asociaal rijgedrag vertoonde. Waarschijnlijk reed je 15 km/u over die rotonde in plaats van de normale 10 km/u. Daarbij heb jij het rijgedrag van die arme oude man niet goed geïnterpreteerd, jij had je aan moeten passen aan het rijgedrag van die oude man en moeten inzien dat die man wellicht niet op zou letten danwel laat zou remmen. Daardoor moeten de kleren van mevrouw naar de stomerij en heb jij mede daardoor hun hele middag, dag en misschien wel hun hele week verpest. En dat allemaal omdat jij zo egoistisch bent!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:02 schreef vault_tec het volgende:
Maar heey, wij jongeren/wielrenners doen alles fout![]()
kopstoot met je helm wil ook wel eens helpenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet dat het slecht is...maar krijg dan altijd zin om een mep te geven met m'n pompje.
Daar ja, ik weet nog dat ik vroeger een verkeersdiploma heb moeten halen op de basisschool. Ze zouden oom agent langs de kant moeten zetten, en dan iedereen vragen om z'n fietsrijbewijs. Neem ze maar eens te grazen.quote:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat komt gewoon omdat je asociaal rijgedrag vertoonde. Waarschijnlijk reed je 15 km/u over die rotonde in plaats van de normale 10 km/u. Daarbij heb jij het rijgedrag van die arme oude man niet goed geïnterpreteerd, jij had je aan moeten passen aan het rijgedrag van die oude man en moeten inzien dat die man wellicht niet op zou letten danwel laat zou remmen. Daardoor moeten de kleren van mevrouw naar de stomerij en heb jij mede daardoor hun hele middag, dag en misschien wel hun hele week verpest. En dat allemaal omdat jij zo egoistisch bent!!
Ik zeg goed bezig...quote:
Als voorbeeld kan je dan dit nemen:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:14 schreef Blik het volgende:
[..]
kopstoot met je helm wil ook wel eens helpen
Gewoon een nieuwe Dordtse fietsclub beginnen, word ik ook lidquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga vanavond een rondje fietsen met een lurker. Die las op het forum dat ik ging fietsen maar ik zie m nooit postenIs wel gezellig want alleen fietsen is ook maar alleen.
Alleen voor bijzondere meetingsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Hij komt niet uit dordt dat is helemaal grappig
Maar je mag er wel bij hoor als ik een fietsclub begin, maar dan moet je straks wel vanaf de andere kant van het land ook komen fietsen
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:06 schreef CyclingGirl het volgende:
Shit zeg dat ik mij op te maken voor een avond trainen belt mij moeder of ik op de hond wil passen want die moet naar een oom waar wat mee is
Doe je hem in een mandje voorop?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee het is ook een pup dat kan ik niet maken.
Dan maar op de tacx?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee het is ook een pup dat kan ik niet maken.
Die van mij ook, zat de FM vandaag ook nog over te zeurenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:33 schreef Marurk het volgende:
Oh ja, en mijn fiets is weer toe aan een poetsbeurt na vandaag (en dat terwijl hij helemaal schoon was).
Niet gek, maar zeker wind mee?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:09 schreef Freddeh het volgende:
*bonk bonk bonk*
![]()
Nieuw record! 42 Minuten, 25km!
Zo... En nu douchen
Tuurlijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:15 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Niet gek, maar zeker wind mee?
Ik ben van plan deze winter een serie crosswedstrijden te doen. Het grootste gedeelte op mijn cyclocrossfiets, maar ook een paar op de ATB. Dus de komende tijd maar weer lekker klooien op de crosser.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:24 schreef tomaat52 het volgende:
Pret met wielrennen.![]()
Het is toch veel leuker om door bossen te crossen?
![]()
Met de Tarrel? Dat was ik van plan vanmorgen maar toen belde een of andere kneus van een uitzendbureau wat uiteindelijk tot gevolg had dat ik de tarrel niet meer kon halen. Maar weer lekker gebeukt dus?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vandaag zo'n 80km weggetrapt met wat gasten van de club. Op een gegeven moment had ik een inzinking (te weinig gegeten en gedronken), maar daarna ging 't heerlijk. Toen we 'n finale gingen rijden kon ik de A's goed volgens, alleen sprinten zat er niet meer in.
Was idd voor mijquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:25 schreef FJD het volgende:
Zo mooie trainig zegEerst lekker tegen de wind in om voor (ik meen?) Fredduh t effect van inspanning op je HR duidelijk te laten zien, toen een km of 5 à 10 met hartslag van bijna 200 volle bak op kop tegen de wind in om een plakker eraf te krijgen
lukte niet maar kreeg wel een complimentje van hem
toen nog een stuk achter een brommer aan en daarna nog volle bak met wind in de rug terug naar huis. Ben helemaal dood
Uiteindelijk 83km in 2:42
Ik heb wel eens 110 tijdens het fietsenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef FJD het volgende:
100 is wel bizar laag zeg, ik denk dat ik dat nu niet eens heb terwijl ik al een half uur thuis ben en heb gedouched
Uiteraard! Ik had jou ook wel verwachtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Met de Tarrel? Dat was ik van plan vanmorgen maar toen belde een of andere kneus van een uitzendbureau wat uiteindelijk tot gevolg had dat ik de tarrel niet meer kon halen. Maar weer lekker gebeukt dus?
Ik ook, als ik met m'n vriendin fietsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 110 tijdens het fietsen
Stoplichtenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:02 schreef Freddeh het volgende:
Zo, da's een aardige klapper. Hoge hartslag (imho) voor bijna 3 uur lang. Wat deed je bij die hartslagen van 120-140 precies? Lijkt wat laag vergeleken met de rest van de grafiek.
Trouwens, als je de grafiek voor je hebt, moet je helemaal rechtsboven het grafiekje de tijd ff veranderen naar afstand. Dat geeft wat duidelijker aan waar je precies zat in je rit.
Als je in Geleen komt geef ik 1 tip: Kom (zeker de eerste keren) op een dinsdag! Dan rijden alleen de veteranen en de recreanten mee. Alhoewel dan ook het tempo erg hoog ligt. Eerste 20 minuten neutralisatie waarin "officieel gezien" max. 40 p/h mag worden gereden, maar in werkelijkheid ligt dat na 5 minuten al op 45. Na de neutralisatie gaat het "los" en rij je voortdurend tussen de 45 en 50. Ik moet wel zeggen dat het een stuk harder klinkt dan het in werkelijkheid is als je daar fietst in een groep van +- 35 manquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:51 schreef Marurk het volgende:
Het wordt van het weekend (zaterdag + zondag) erg goed weer (zon en temperaturen rond 25 graden). Dus ik ga alvast een mooie en lange route inplannen voor dan.
Morgenvroeg een beetje vroeg opstaan en mijn fiets poetsen (heb er nu geen zin in).
En misschien dat ik begin september een keer ga meerijden op de baan in Geleen om kennis te maken met het wedstrijdrijden.
Garmin Edge 500 Team. Praktisch nieuw gekocht voor 200,- (excl. cadans). Leuk speelgoed en geen gedoe.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:31 schreef Stage het volgende:
ow je bent nog erg dichtbij in de buurt geweest hier. Woon in De Lier
Wat voor teller heb je eigenlijk want is best wel grappig zo'n gps erin..
Ok, ik laat 't je weten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:04 schreef 045represent het volgende:
[..]
Als je in Geleen komt geef ik 1 tip: Kom (zeker de eerste keren) op een dinsdag! Dan rijden alleen de veteranen en de recreanten mee. Alhoewel dan ook het tempo erg hoog ligt. Eerste 20 minuten neutralisatie waarin "officieel gezien" max. 40 p/h mag worden gereden, maar in werkelijkheid ligt dat na 5 minuten al op 45. Na de neutralisatie gaat het "los" en rij je voortdurend tussen de 45 en 50. Ik moet wel zeggen dat het een stuk harder klinkt dan het in werkelijkheid is als je daar fietst in een groep van +- 35 manKosten hiervoor zijn trouwens 3 euro per keer en er wordt apart afgesprint voor een bosje bloemen door de recreanten en de veteranen.
Laat me even weten wanneer je komt rijden in Geleen, dan zie ik je vast en zeker!
Netjes!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:09 schreef Freddeh het volgende:
*bonk bonk bonk*
![]()
Nieuw record! 42 Minuten, 25km!
Zo... En nu douchen
Nice! Wiliers zijn echtquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:41 schreef Freddeh het volgende:
ZoDeal gesloten met het vrouwtje. Reiskostenvergoeding gaan worden gebruikt om een nieuwe fiets op te bouwen.
Zat al even te kijken naar een Willier Mortirolo frame (2010, rood/zwart/wit, of evt de wit/zwarte). Ziet er wel lekker uit
Gaaf!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:47 schreef jpjedi het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)JxBx+%28GeenStijl%29
Never mind.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:34 schreef Marurk het volgende:
WTF hier snap ik dus helemaal niets van.
Net dus met zo'n kettingchecker (deze) mijn kettingslijtage opgemeten, en hij geeft 0.75 aan terwijl ik net 800 km ermee heb gereden, compleet nieuwe fiets.
Laatst ook iets achterlijks meegemaakt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:32 schreef SuperWeber het volgende:
Ik rijd overigens zonder bel, ze horen dat ding toch veel te laat.
Meestal gaat het ongeveer zo,
SW: Pas d'r op...
60+er: kijkt om...
60+er: Maakt rare slingerbeweging naar links en valt daarbij bijna van zijn fiets
60+er: Maakt rare slingebeweging naar rechts en rijdt daarbij bijna zijn vrouw van haar sokken
SW: heeft inmiddels al vaart geminderd tot max. 25 km/h
60+er: maakt langzaam een beetje ruimte zodat SW kan passeren
SW: passeert Dank je wel...
Btw als ik alleen ben en ik zie een gaatje dan passeer ik (wel wat vaart geminderd natuurlijk) meestal zonder iets te roepen, ze schrikken in beide gevallen toch wel en in het eerste geval ben ik al voorbij voordat ze schrikken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |