abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:10:39 #1
862 Arcee
Look closer
pi_84991379
Deel 1: Friezin (25) verdacht van babymoorden.

quote:
Dna dode baby's afgenomen

Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek naar het dna van de baby's bepaalt justitie of ook dna wordt afgenomen van nauwe relaties van de 25-jarige moeder Sitske H., meldt de NOS. Volgens persofficier Henk Mous van justitie richt het onderzoek zich er mede op of er sprake is van één of meerdere verwekkers van de kinderen. "Het zou kunnen één, het zou kunnen meerdere. Dat maakt allemaal nog deel uit van het onderzoek."

Het zal nog enkele dagen duren voordat het onderzoek van het NFI is afgerond. Nadat er dna bij de baby's is afgenomen zal er in een later stadium bekeken worden in hoeverre justitie daar verder mee aan de slag gaat. Er is nu nog geen dna afgenomen van bijvoorbeeld ex-vriendjes van Sietske, om het dna van de baby's mee te kunnen vergelijken. "Dat is nu nog niet aan de orde. Het onderzoek moet uitwijzen of dat in een later stadium mogelijk is", vertelt Mous aan de NOS. "Het kan niet zo zijn dat je van iedereen dna afneemt. Je zal wel een bepaald idee moeten hebben en dat zal het onderzoek duidelijk moeten maken." Volgens de persofficier zou het een overweging kunnen zijn om mensen te vragen dna af te staan.

Het Openbaar Ministerie in Friesland richt zich op de omstandigheden waaronder de vrouw zwanger is geraakt. De verdachte heeft volgens de politie verklaard dat ze de moeder is van drie van de kinderen.
Deze week stuitte de politie op de vier lijkjes, die waren verstopt in afzonderlijke koffers op de zolder van de woning. De 25-jarige Sietske H., die in het huis bij haar ouders woonde, wordt ervan verdacht de baby's om het leven te hebben gebracht.
Meer nieuws over deze zaak:

Ouders Sietske H. verhuizen
Sietske H. ontkent vierde babymoord
‘Ze leefden. Ik heb mijn baby's gedood'

[ Bericht 2% gewijzigd door Arcee op 08-08-2010 10:34:11 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84991460
ik vind dat dit moet kunnen, het zijn toch haar babies
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:13:47 #3
862 Arcee
Look closer
pi_84991502
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Mwah doordacht, bij zo'n geestelijk zieke daad van het vermoorden van je eigen babies kan ik me niet echt voorstellen dat het doordacht is en met 100% besef van wat je eigenlijk aan het doen bent. Anders had ze ook wel kunnen bedenken dat abortus, adoptie of gewoon veilig neuken betere opties waren.

Of ze moet echt puur een moordenaar zijn, maar waarom dan eigen babies? En 4 keer een hele zwangerschap uitdragen, een bevalling, om dan vervolgens de babies te vermoorden lijkt me ook nogal veel gedoe voor een doordachte beslissing om babies te vermoorden.

En 1 baby of 4, iemand die haar eigen kind vermoord heeft toch sowieso psychische hulp nodig?
Zeker, maar ze heeft niet 1 keer uit paniek gehandeld, maar 4 keer hetzelfde ritueel kunnen herhalen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84991520
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:12 schreef Bun het volgende:
Troll? :+

Dat is wel een erg extreme abortus. Wat is er mis met een normale abortus?
  Admin zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:14:21 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84991532
4 gevonden en 3 heeft ze bekend?
Dat is vreemd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_84991594
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zeker, maar ze heeft niet 1 keer uit paniek gehandeld, maar 4 keer hetzelfde ritueel kunnen herhalen.
Als ze telkens per ongeluk zwanger is geraakt en bang was dat bij abortus mensen achter haar zwangerschap zouden komen, kan het dan niet zo zijn dat die andere 3 keer ook in paniek waren?

Maar zo'n slimme meid, zou dan toch wel aan veilige seks doen die keren daarna.
Dus die theorie klopt niet echt nee..
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:17:14 #7
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_84991646
Mijn vriend zijn oom woont tegenover een collega van haar. :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_84991669
Benieuwd naar het DNA van die 4e baby.
Sowieso benieuwd naar het DNA en in hoeverre familie van haar als vader is aan te merken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_84991704
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:17 schreef DeLuna het volgende:
Ja en de hond van de neef van die man heeft een teefje bevrucht van de overbuurvrouw van de tandarts. :P
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_84991723
Ik hoop niet dat ze een gevangenis straf krijgt. Daar is niemand bij gebaat. Deze persoon heeft hulp nodig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:20:08 #11
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_84991748
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja en de hond van de neef van die man heeft een teefje bevrucht van de overbuurvrouw van de tandarts. :P
Nee, ik was bij de grootouders van mijn vriend toen we dat hoorden. En ik woon best wel dicht bij Nij Beets, dus dat is best akelig dichtbij. :') Er gebeuren sowieso de laatste tijd rare dingen hier in Friesland :')
pi_84991779
quote:
Nou meid, het komt soms wel heel dichtbij he
:')
  Admin zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:21:45 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84991826
Ik vind het allemaal zo raar.
Ouders die niks weten zogenaamd
Tandarts die het wel weet, praktijk die het wel weet.
Tandarts die het gewoon vindt dat ze binnen een maand weer komt werken.
4 babies gevonden, 3 die ze toegeeft.
En dan is het hele zaakje nog aan het rollen gegaan door een verklikker die haar aangaf voor illegale adoptiepraktijken.
Fraai.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:21:50 #14
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_84991831
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wel als die buren elkaar goed kennen. En ik ken zijn oom redelijk goed, dus dan wel.
pi_84991862
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:09 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Nee 4 babies in een koffer bewaren en er niks over zeggen, dan ben je na 5 jaar wel genezen :')
Gezien het TBS geblunder zou ik daar niet van staan te kijken.
pi_84991896
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Troll? :+

Dat is wel een erg extreme abortus. Wat is er mis met een normale abortus?
nee man ik meen het
  Admin zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:23:47 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84991915
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik heet ook H met m'n aangetrouwde achternaam, telt ook wel hè.
En ik ben ook weleens naar een tandarts geweest.

Kunnen we ophouden met die vage Telegraaf geklets?

zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:23:53 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84991919
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:21 schreef yvonne het volgende:
En dan is het hele zaakje nog aan het rollen gegaan door een verklikker die haar aangaf voor illegale adoptiepraktijken.
Fraai.
als je zegt dat je draagmoeder bent, verhaalt niemand naar de toekomst van de babies.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:24:20 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84991938
quote:
:D :'( :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_84991955
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:21 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wel als die buren elkaar goed kennen. En ik ken zijn oom redelijk goed, dus dan wel.
Uhuh, dus je kent een oom van je vriend heel goed, die dus een collega van haar heel goed kent. Nou inderdaad zeg.

Moeten we je nog condoleren of heb je zo je portie aandachtshoerderij weer gehad?
  Admin zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:25:16 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84991974
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je zegt dat je draagmoeder bent, verhaalt niemand naar de toekomst van de babies.
Oké, zit wat in.

Redactie Sport zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:25:23 #22
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_84991979
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:24 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Uhuh, dus je kent een oom van je vriend heel goed, die dus een collega van haar heel goed kent. Nou inderdaad zeg.

Moeten we je nog condoleren of heb je zo je portie aandachtshoerderij weer gehad?
Ja hoor positiviteitsguru :r
pi_84992054
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:25 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja hoor positiviteitsguru :r
Ok mooi, kunnen we weer verder over het echte onderwerp ipv het 'ik ken iemand die iemand kent die haar kent'-geneuzel
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:30:08 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84992161
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:24 schreef Loveless85 het volgende:

jammer van deze strofe.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:33:16 #25
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84992297
Ik ben benieuwd naar de doodsoorzaak. Verder hoop ik dat ze naar Peru gestuurd wordt en met Joran mag brommen :Y
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:34:40 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84992347
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:33 schreef HeetBoven het volgende:
Ik ben benieuwd naar de doodsoorzaak. Verder hoop ik dat ze naar Peru gestuurd wordt en met Joran mag brommen :Y
joran, joran, wie was dat ook alweer?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:44:04 #27
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84992669
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Zeker niet in zo'n kleine hechte gemeenschap, waar iedereen voor elkaar zorgt 8)7
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_84993288
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoop niet dat ze een gevangenis straf krijgt. Daar is niemand bij gebaat. Deze persoon heeft hulp nodig.
Inderdaad we kunnen het beste tonnen aan belastinggeld spenderen om haar weer terug in de maatschappij te krijgen :) Zo'n geweldige toevoeging moet dat zijn. Leuk ook als collega of buurvrouw "he kijk die hoer die 4 babys heeft vermoord."
pi_84993318
Ik ben geneigd te geloven dat de vierde dode baby niet van Sietske is. Drie keer bekennen, maar geen vierde keer??? Wat valt er nu nog achterwege te laten?
Het komt totaal absurd over dat de omgeving wel geweten heeft dat ze zwanger was, maar de ouders en zus totaal niet, dat er niet over gepraat is met de ouders, geen hints, geen opmerkingen, helemaal niets? Zou jij niets tegen de ouders zeggen als een vriendin van je zwanger is?
De vader ..... ok, die kan nog toaal onwetend zijn, maar een moeder valt het echt wel op als een inwondende dochter 9 maanden lang niet ongesteld is??? Bovendien zal de bevalling best wel een bende gegeven hebben, wat ook sporen nalaat.
Bovendien, hoe heeft een 17 jarige meid een bevalling in haar eentje gedaan. het zelf overleeft en de "rotzooi:"' zo netjes opgeruimd dat niemand iets gemerkt heeft.
Kijk niet raar op als hier veel meer achtersteekt, dat de rest van het gezin er ook deel vanheeft. Dit is slechts het topje van de ijsberg
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:05:09 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84993407
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:01 schreef Alleskids het volgende:
Ik ben geneigd te geloven dat de vierde dode baby niet van Sietske is. Drie keer bekennen, maar geen vierde keer??? Wat valt er nu nog achterwege te laten?
Het komt totaal absurd over dat de omgeving wel geweten heeft dat ze zwanger was, maar de ouders en zus totaal niet, dat er niet over gepraat is met de ouders, geen hints, geen opmerkingen, helemaal niets? Zou jij niets tegen de ouders zeggen als een vriendin van je zwanger is?
De vader ..... ok, die kan nog toaal onwetend zijn, maar een moeder valt het echt wel op als een inwondende dochter 9 maanden lang niet ongesteld is??? Bovendien zal de bevalling best wel een bende gegeven hebben, wat ook sporen nalaat.
Bovendien, hoe heeft een 17 jarige meid een bevalling in haar eentje gedaan. het zelf overleeft en de "rotzooi:"' zo netjes opgeruimd dat niemand iets gemerkt heeft.
Kijk niet raar op als hier veel meer achtersteekt, dat de rest van het gezin er ook deel vanheeft. Dit is slechts het topje van de ijsberg
eens. bevalen is niet niets. maar wie maakte haar zwanger elke keer?
pi_84993417
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:01 schreef vulkaan het volgende:

[..]

Inderdaad we kunnen het beste tonnen aan belastinggeld spenderen om haar weer terug in de maatschappij te krijgen :) Zo'n geweldige toevoeging moet dat zijn. Leuk ook als collega of buurvrouw "he kijk die hoer die 4 babys heeft vermoord."
Jij hebt ergens klachten gelezen van de mensen die bij de tandarts daar langs kwamen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_84993606
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:05 schreef zoalshetis het volgende:

eens. bevalen is niet niets. maar wie maakte haar zwanger elke keer?
precies, van buiten de familie, of binnen de famiile?. Ik ben geneigd de laatse optie open te houden. Het blijft speculeren, maar hoe harder de ouders ontkennen ooit iets geweten te hebben, hoe meer het bij mij de nekharen rechtop gaan staan. En babylijkje nummer4...?
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:31:04 #33
124676 RobertoCarlos
pi_84994260
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:01 schreef vulkaan het volgende:

[..]

Jij mag hier toch ook nog rondlopen? :P
pi_84994659
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan ga je ervan uit dat iemand met zo'n geestelijk probleem nooit meer kan genezen.
En in zo'n geval zal ze levenslang TBS krijgen, dus is sterillisatie nergens voor nodig.
Want een TBS-er mag nooit op verlof? En een TBS-er kan niet meer zwanger worden? Als zij psychisch zo veel draadjes los heeft dat ze in staat is om 4 kinderen te baren en vervolgens te vermoorden lijkt me dat niet bepaald een goede basis voor een eventueel volgend (wel gewenst) kind.

Het gaat hier niet om een losgeslagen puber uit het programma Tienermoeders. Maar om een volwassen vrouw die 4 keer zwanger raakt, blijkbaar geen abortus laat plegen maar het kind op de wereld zet om het dan vervolgens te vermoorden. Dus ik denk niet dat zo iemand nog te genezen is.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_84994778
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij hebt ergens klachten gelezen van de mensen die bij de tandarts daar langs kwamen?
Goed argument.
pi_84994921
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:47 schreef Cyan het volgende:

[..]

Want een TBS-er mag nooit op verlof? En een TBS-er kan niet meer zwanger worden?
Dat eerste alleen als ze dat kan zonder risico's(hoewel ik besef dat er fouten worden gemaakt, inschattingsfouten, maar ze kan moeilijk op verlof haar eigen baby vermoorden :+), dat tweede lijkt me sterk. En als ze al zwanger raakt, dan hebben ze dat nu wel op tijd door, toch? Geen gevaar.

En nee ik denk ook niet dat zo iemand te genezen is, maar tegelijkertijd heb ik ook geen idee welke stoornis zij dan wel niet zou hebben.
  zondag 8 augustus 2010 @ 02:07:01 #37
3542 Gia
User under construction
pi_84996848
Mag hopen dat ze gesteriliseerd wordt. Zo iemand moet nooit meer kinderen mogen krijgen.
pi_84998762
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

pi_84998826
Het is echt een raar verhaal dat haar ouders van niets wisten..

Het zou mij niets verbazen dat het z'n gerefo familie is dat haar ouders haar gedwongen hebben om de baby's te vermoorden omdat ze anders zwart aan gekeken worden in het dorp.
pi_84998839
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:12 schreef Bun het volgende:
  zondag 8 augustus 2010 @ 09:03:03 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84999030
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:21 schreef yvonne het volgende:
Fraai.
En die haar kennelijk niet voor zwangerschapsverlof heeft aangemeld bij het UWV.... en als dat wel gebeurd is dan is het dus helemaal vreemd dat er geen gegevens van instanties aan elkaar gekoppeld zijn.

Maar in principe geeft een werkgever zijn zwangere werkneemster bij het UWV op voor zwangerschapsverlof, hoe heeft ze dat dan voorkomen??
Gezegd dat er geen recht op bestond omdat het om adoptie ging? Ook vreemd, je hebt voor de bevalling al recht op 4 tot 6 weken verlof, en daar is een reden voor, dat is niet zodat je lekker kunt tutten met de rommeltjes op de babykamer.
Je hebt zonder kind meestal idd geen 10 tot 12 weken nodig om na de bevalling te herstellen voor je weer aan het werk kunt, maar het blijft vreemd dat haar afwezigheid slechts een maand was.

Daarbij: wat heeft ze tegen haar ouders gezegd toen ze een maand niet ging werken??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 augustus 2010 @ 09:08:49 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84999076
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 08:16 schreef Patrickovik het volgende:
Het is echt een raar verhaal dat haar ouders van niets wisten..

Het zou mij niets verbazen dat het z'n gerefo familie is dat haar ouders haar gedwongen hebben om de baby's te vermoorden omdat ze anders zwart aan gekeken worden in het dorp.
Grefo meisjes worden gedwongen met de vader van het kind te trouwen, beetje erg flauw om te doen alsof er in die kringen vrouwen gedwongen worden hun babies te vermoorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 augustus 2010 @ 09:24:29 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_84999230
Het 4e babietje is misschien van haar zusje? Niks kan me meer verbazen in dit verhaal geloof ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 augustus 2010 @ 09:31:56 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84999303
Als ik hier (op een Belgische site nota bene) lees dat ze 3 kinderen levend ter wereld heeft gebracht en daarna gedood heeft, dan zou het misschien ook zo kunnen zijn dat die 4de baby in haar ogen niet meetelt als die bij de bevalling al overleden was??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84999423
quote:
Nou nou, mijn opa's hond heeft een neef die wel eens tegen haar brievenbus gepist heeft.
  Admin zondag 8 augustus 2010 @ 09:41:52 #46
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84999425
Ah en meteen haar achternaam erbij, hopla

Admin zondag 8 augustus 2010 @ 09:42:26 #47
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84999432
Ja schei eens uit met dat offtopic gedoe over wie haar kenden.
Niemand kende haar...

zondag 8 augustus 2010 @ 10:00:53 #48
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84999755
quote:
Over negen maanden niet ongesteld zijn kan je makkelijk je mond houden. Ik roep ook niet door het hele huis heen dat het weer zo ver is, en m'n moeder bemoeit zich daar ook logischerwijs niet mee. Er zijn grenzen qua privacy. Een bevalling geeft natuurlijk wel een rotzooi, en dat is zonder medische hulp gewoon gevaarlijk, ook voor jezelf. Mijn moeder is kraamverzorgster, en die treft elke week weer een nieuwe net bevallen vrouw. 8 van de 10 liggen compleet in de kreukels, met bloedverlies variërend tot 1,5-2 liter. En hoe zit het met eventuele rupturen, of heeft ze zichzelf nadat de nageboorte eruit geperst was, ook nog en passant gehecht?!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84999780
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 09:41 schreef yvonne het volgende:
Achternaam was al een tijdje bekend hoor.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:02:28 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84999792
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 09:41 schreef yvonne het volgende:
Excuses, die had ik in het vorige topic al een keer zien staan (hyveslink?) dus dat het de volledige achternaam was, was me al niet eens meer opgevallen :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84999800
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 02:07 schreef Gia het volgende:
Mag hopen dat ze gesteriliseerd wordt. Zo iemand moet nooit meer kinderen mogen krijgen.
Ja, dat helpt! :')
Go hard or go home
pi_84999986
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:03 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, dat helpt! :')
Huh? Nee, de dode kindjes komen op die manier niet meer tot leven, maar zo iemand heeft haar rechten als moeder wel verspeeld vind ik.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:14:07 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85000046
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Huh? Nee, de dode kindjes komen op die manier niet meer tot leven, maar zo iemand heeft haar rechten als moeder wel verspeeld vind ik.
Dat kunnen we allemaal wel vinden, maar steriliseren als strafmaatregel wordt in de meeste beschaafde landen als onmenselijk beschouwd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Admin zondag 8 augustus 2010 @ 10:14:30 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85000051
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:01 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Achternaam was al een tijdje bekend hoor.
Ah dan heb ik dat gemist,
maar niet in onze kranten toch?
Zal wel door gespit op i-net zijn.

pi_85000093
quote:

[..]

Lekker speculeren en de straf hier op een forum bepalen :') stelletje trieste mongolen zijn jullie.

Laten we eerst afwachten tot het onderzoek is afgerond, dadelijk komt er naar buiten dat ze al die jaren door haar vader of vriend verkracht is, zeg je dan nog steeds het zelfde?
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:18:54 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85000131
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:16 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Lekker speculeren en de straf hier op een forum bepalen :') stelletje trieste mongolen zijn jullie.

Laten we eerst afwachten tot het onderzoek is afgerond, dadelijk komt er naar buiten dat ze al die jaren door haar vader of vriend verkracht is, zeg je dan nog steeds het zelfde?
_O_

Het is ook wel makkelijk als een stuk of wat dorpsknulletjes in de krant beweerd hebben dat ze een sloerie was, want hee, als zij dat zeggen dan zal het wel zo zijn.... want zo werkt dat in een dorp. Oh wacht...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85000138
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kunnen we allemaal wel vinden, maar steriliseren als strafmaatregel wordt in de meeste beschaafde landen als onmenselijk beschouwd.
Ja, raar dat we het wel normaal vinden bij verstandelijk gehandicapten te doen.
pi_85000145
quote:

[..]

Wat jij vindt is niet zo belangrijk, en gelukkig maar.
Go hard or go home
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:21:19 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85000170
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, raar dat we het wel normaal vinden bij verstandelijk gehandicapten te doen.
We?? Ik vind dat niet normaal....

En als je kijkt hoe zulke maatregelen in het verleden misbruikt zijn dan moet je wel een enorm gebrek aan kennis van geschiedenis hebben om dat wel normaal te vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85000172
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:16 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Ik speculeer niks, stomme mongool.

Maar als ze niet verkracht blijkt te zijn, en die kans is groot, als we kijken naar andere zaken zoals bv Marike H, vind ik dat zo iemand geen kinderen meer hoort te krijgen. Niks mongools aan om dat te vinden.
pi_85000214
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

We?? Ik vind dat niet normaal....

En als je kijkt hoe zulke maatregelen in het verleden misbruikt zijn dan moet je wel een enorm gebrek aan kennis van geschiedenis hebben om dat wel normaal te vinden.
Het gebeurt, en nog niet bepaald weinig ook.

Ik zeg nergens dat ik dat normaal vind, maar het gebeurd bij verstandelijk gehandicapte meiden en vrouwen, hier en nu, in dit land. Kan ik ook niks aan doen!
pi_85000216
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar als ze niet verkracht blijkt te zijn, en die kans is groot, als we kijken naar andere zaken zoals bv Marike H, vind ik dat zo iemand geen kinderen meer hoort te krijgen. Niks mongools aan om dat te vinden.
Armzalig mens ben je.
pi_85000242
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:20 schreef Noek het volgende:

[..]

Wat jij vindt is niet zo belangrijk, en gelukkig maar.
Zo geldt ook voor jou. :z
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:25:28 #64
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_85000256
Was ze aan t sparen voor de 11 babiestocht...
pi_85000259
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:23 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Armzalig mens ben je.
Kijk astjeblieft naar jezelf, jij begint hier met scheldwoorden te gooien om je standpunten duidelijk te maken.
pi_85000262
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zo geldt ook voor jou. :z
Bij jouw hadden ze ook gelijk de baarmoeder er uit moeten rukken, ik heb medelijden met je kinderen die een moeder hebben die zo kortzichtig is.
pi_85000293
Beste een leuk vrouwtje om te zien!
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:27:41 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85000299
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:25 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Bij jouw hadden ze ook gelijk de baarmoeder er uit moeten rukken, ik heb medelijden met je kinderen die een moeder hebben die zo kortzichtig is.
Nou nou... zo kan het wel weer hè }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85000310
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:00 schreef Purdey het volgende:

[..]

Over negen maanden niet ongesteld zijn kan je makkelijk je mond houden. Ik roep ook niet door het hele huis heen dat het weer zo ver is, en m'n moeder bemoeit zich daar ook logischerwijs niet mee. Er zijn grenzen qua privacy. Een bevalling geeft natuurlijk wel een rotzooi, en dat is zonder medische hulp gewoon gevaarlijk, ook voor jezelf. Mijn moeder is kraamverzorgster, en die treft elke week weer een nieuwe net bevallen vrouw. 8 van de 10 liggen compleet in de kreukels, met bloedverlies variërend tot 1,5-2 liter. En hoe zit het met eventuele rupturen, of heeft ze zichzelf nadat de nageboorte eruit geperst was, ook nog en passant gehecht?!
Wat ik bedoelde was, het laat sporen na in de kleding die moeder wast, en wat een (goede) moeder onbewust opslaat. Als dat een paar maand niet gebeurd, en je dochter loopt in steeds wijdere kleidng, dan ga je denk ik onbewust 1 plus 1 optellen lijkt mij, en het gedarg van een zwangere vrouw veranderd. In een normaal gezin, waar je elkaar goed kent, valt zo iets toch op? Ook de "rotzooi"" van de bevalling laat sporen na, die wel opruimt moeten worden, maar er zal altijd een spoor blijven. Het stinkt gewoon aan alle kanten, dat de familie tot 4x toe niets wist, dat maak je mij echt niet wijs
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:28:32 #70
283395 HeetBoven
pi_85000316
quote:

[..]

ik ben best ruimdenkend op dit gebied, je mag iemand niet zijn / haar fundamentele rechten afpakken. Dit vind ik een hele duidelijke uitzondering, nooit meer kinderen laten krijgen!!! Een keer je verstand verliezen en zoiets doen, hmmm, maar tot 4 x toe bewust je eigen kind om het leven brengen :{w no way.
pi_85000324
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:25 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Bij jou w hadden ze ook gelijk de baarmoeder er uit moeten rukken, ik heb medelijden met je kinderen met een moeder die zo kortzichtig is.
Ja hoor. Omdat mijn mening is dat ze geen kinderen meer mag krijgen als blijkt dat ze niet verkracht is of iets dergelijks en haar baby's na de geboorte gedood heeft.

Over kortzichtigheid gesproken! En dan over mijn kinderen beginnen! :')
En check je spelling, rund!
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:30:44 #72
283395 HeetBoven
pi_85000354
-dubbel-
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:32:39 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85000391
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:28 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was, het laat sporen na in de kleding die moeder wast, en wat een (goede) moeder onbewust opslaat. Als dat een paar maand niet gebeurd, en je dochter loopt in steeds wijdere kleidng, dan ga je denk ik onbewust 1 plus 1 optellen lijkt mij, en het gedarg van een zwangere vrouw veranderd. In een normaal gezin, waar je elkaar goed kent, valt zo iets toch op? Ook de "rotzooi"" van de bevalling laat sporen na, die wel opruimt moeten worden, maar er zal altijd een spoor blijven. Het stinkt gewoon aan alle kanten, dat de familie tot 4x toe niets wist, dat maak je mij echt niet wijs
Dat ligt er nauurlijk ook aan hoe beperkt de denkwereld van de moeder is, als een ouder zijn/haar kind als heilig beschouwt en bedenkt dat er geen sprake van een zwangerschap kan zijn omdat het kind heilig is, of geen seks voor het huwelijk zal hebben dan is het in je goedgelovigheid ook makkelijk om niet te zien wat je niet wilt zien.

Hoe vaak hebben ouders geen flauw idee dat hun kind aan de drugs is of zich met weetikveel wat voor vreemde illegale praktijken bezig houdt, vaak is het een kwestie van niet willen zien, en het strak aanhangen van het "dat doen onze kinderen niet" principe.

Overigens wordt de onwetendheid van moeder nog vreemder als je bedenkt dat ze als thuisverpleegster werkzaam was....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85000410
Ja, werkte de moeder in de thuiszorg? :o
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:37:32 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85000519
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, werkte de moeder in de thuiszorg? :o
Volgens dat Belgische artikel werkte ze als thuisverpleegster, nou kan het natuurlijk zijn dat een vorm van thuiszorg in België altijd door een verpleegster plaatsvindt en er geen thuiszorg is zoals er in NL wel is, waar je geen verpleegkundige voor hoeft te zijn.
Dus of ze werkelijk verpleegster was, of een ongediplomeerde thuiszorger was, is me niet duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85000587
Een goede moeder ziet toch aan haar kind als er een scheet dwars zit?
En dan 4 keer, de zwangerschap van je dochter niet opmerken!

Dan valt dat geval in Breda nog mee, die had er maar ééntje op zolder verstopt!
pi_85000705
En de moraalridders buitelen alweer over je heen als je zegt dat zo iemand beter dan maar geen kinderen meer kan krijgen. Foei, dat zeg je toch niet! Dat fundamenteel recht mag je een vrouw nooit afnemen. Kom op zeg!

Ik vind het zieker en enger eigenlijk dat er mensen zijn die vinden dat vrouwen die hun kinderen de meest walgelijke dingen hebben aangedaan toch weer een kans verdienen....
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:46:56 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85000786
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:39 schreef cumcumber het volgende:
Ik zou mijn moeder nou niet direct als "goede moeder" bestempelen, maar dat ligt meer aan de band (of het gebrek daaraan) tussen haar en mij.... echter, toen ik 19 jaar geleden op m'n 24ste 1 dag overtijd was vroeg ze me wel of ik zwanger was, en dat was IMHO simpelweg omdat ze het 'zag'.
Ze wist het dus eerder dan ik het wist, ik moest toen gaan terugrekenen en realiseerde me toen pas dat ik een dag overtijd was, toen er vervolgens 2 dagen later een negatieve zwangerschapstest volgde ging ik er dan ook vanuit dat die klopte :X
De test bij 2 weken overtijd gaf echter aan dat mijn moeder toch gelijk had gehad.

Toen ik vorig jaar zwanger was durfde ik ook amper bij mijn ouders op visite, want ik was er van overtuigd dat ze het weer zou zien, en wij wilden nog even wachten met vertellen.
Ze zag niets, en ik vermoed dat ze niets zag omdat ze het niet meer verwacht had, ik was immers ook al 43 ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 10:47:13 #79
862 Arcee
Look closer
pi_85000795
quote:
Maar als ze niet verkracht blijkt te zijn, en die kans is groot, als we kijken naar andere zaken zoals bv Marike H
Maar dit is de zaak Marike H niet, die jij er in zowat elke post bij haalt. Het kan dus gewoon heel anders in elkaar steken allemaal.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:50:46 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85000869
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
En de moraalridders buitelen alweer over je heen als je zegt dat zo iemand beter dan maar geen kinderen meer kan krijgen. Foei, dat zeg je toch niet! Dat fundamenteel recht mag je een vrouw nooit afnemen. Kom op zeg!

Ik vind het zieker en enger eigenlijk dat er mensen zijn die vinden dat vrouwen die hun kinderen de meest walgelijke dingen hebben aangedaan toch weer een kans verdienen....
Nah, ik geloof dat het daar niet eens zo over gaat in de moraalridderigheid, ik snap best dat iemand vindt dat zo iemand geen kinderen meer mag krijgen, maar ik denk dat we wel even mogen afwachten of de zwangerschappen wellicht een oorzaak hebben die wat minder voor de hand ligt.

Mocht haar vader de vader van haar kinderen zijn, dan komt het hele verhaal immers direct in een compleet ander daglicht te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85000878
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar dit is de zaak Marike H niet, die jij er in zowat elke post bij haalt. Het kan dus gewoon heel anders in elkaar steken allemaal.
Ik haal Marike H er niet in bijna post bij. Maar veel dingen lijken op elkaar.
En zelfs al is ze verkracht, zoals sommigen hier al bijna van uit lijken te gaan, is het nog raar tot vier keer toe zwanger te worden en geen abortus te plegen en van het kind te bevallen en het te doden of niks te doen na de bevalling tot het overlijdt. Tot vier keer toe.
Dus vraag me af op wat voor manier het allemaal ineens heel anders in elkaar moet gaan zitten, deze dame zat niet opgesloten in een kelder voor jaren terwijl ze werd verkracht ofzo.
Ze leek een redelijk normaal leven te leiden.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:51:41 #82
283395 HeetBoven
pi_85000887
Zelfs als zij er maar deels schuldig aan is, in het geval ze verkracht werd, of haar familie dwong haar, weet ik veel, dan nog geen kids meer. Hey, we leven in Nederland met al onze hulpverlening. Voor dit soort dingen is altijd een oplossing, als je zelf maar aan de bel trekt. Eerst denken, dan doen lijkt me.
pi_85000931
misschien wisten de ouders wel degelijk dat ze zwanger was, maar heeft ze tegen hen ook het 'adoptie' verhaal opgehangen.
"Nou mam, de bevalling is begonnen. mijn koffertje staat al in de gang en ik ga nu naar het ziekenhuis om te bevallen. Doei" En dan een dag later met gevulde koffer weer terug?

Dit is geen paniek situatie, geen vrouw die niet beseft dat ze zwanger is maar een vrouw die tijdens de zwangerschap al een alibi aan het verzinnen is voor een zwangerschap zonder een levend kind als eindresultaat.
quote:
Met voorbedachten rade of voorbedachtheid is een begrip uit het strafrecht. Deze term wordt gebruikt wanneer een persoon, voordat hij of zij een strafbaar feit pleegde, de gelegenheid had om zich over dit strafbaar feit te bezinnen, maar deze vervolgens toch pleegt.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:53:58 #84
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_85000933
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:25 schreef fransbreda het volgende:
Was ze aan t sparen voor de 11 babiestocht...
Misschien werkt je garp als je er een lachband onderzet?
Ik ga naar huis.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:55:47 #85
283395 HeetBoven
pi_85000967
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:53 schreef nietzman het volgende:

[..]

Misschien werkt je garp als je er een lachband onderzet?
pi_85001042
Drie keer zwanger en moeder ziet niets.
Een bevalling duurt niet 5 minuten en kan je niet plannen.
Ook al is ze ergens in een hotel bevallen, ze komt thuis met koffer en wasgoed, maar mams ziet niets, merkt niets.

Dan is er een vierde kindje, wie is de moeder.

Ook zusje ziet niets, merkt niets, terwijl die ook thuis woont.
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:05:52 #87
124676 RobertoCarlos
pi_85001166
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik haal Marike H er niet in bijna post bij. Maar veel dingen lijken op elkaar.
En zelfs al is ze verkracht, zoals sommigen hier al bijna van uit lijken te gaan, is het nog raar tot vier keer toe zwanger te worden en geen abortus te plegen en van het kind te bevallen en het te doden of niks te doen na de bevalling tot het overlijdt. Tot vier keer toe.
Dus vraag me af op wat voor manier het allemaal ineens heel anders in elkaar moet gaan zitten, deze dame zat niet opgesloten in een kelder voor jaren terwijl ze werd verkracht ofzo.
Ze leek een redelijk normaal leven te leiden.
Misschien trek je al die conclusies nu al wel, omdat je zelf ook in zo'n situatie zit en je verbonden voelt met Sietske. Want je komt wel normaal over, maar ja, je hebt vorig jaar een kindje gekregen, en ja, weten wij veel of de vader daarbij betrokken is geweest... Misschien was jouw ex er wel bij betrokken, die schijnt ook wel van wanten te weten.

En tja, jij post zoveel over dit onderwerp, dat kan gewoonweg niet goed zijn, dus om te voorkomen dat jij jouw kinderen iets aan doet lijkt het me goed dat er gewoon voor gezorgd wordt dat jij nooit meer kinderen kunt krijgen. Da's ook voor jouw eigen bestwil, dat begrijp je toch wel?
pi_85001204
quote:
De Friese tandartsassistente Sietske Hoekstra (25) heeft bekend dat ze drie baby's wel degelijk levend ter wereld bracht en daarna de borelingen doodde. Over de dood van het vierde kindje wordt ze nog ondervraagd.
Dus ze heeft bekend dat ze drie baby's heeft gedood na de geboorte.
Bron nieuwsblad.be
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:09:05 #89
3542 Gia
User under construction
pi_85001235
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

Wat is er walgelijker dan 4 baby's vermoorden!
pi_85001242
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Misschien trek je al die conclusies nu al wel, omdat je zelf ook in zo'n situatie zit en je verbonden voelt met Sietske. Want je komt wel normaal over, maar ja, je hebt vorig jaar een kindje gekregen, en ja, weten wij veel of de vader daarbij betrokken is geweest... Misschien was jouw ex er wel bij betrokken, die schijnt ook wel van wanten te weten.

En tja, jij post zoveel over dit onderwerp, dat kan gewoonweg niet goed zijn, dus om te voorkomen dat jij jouw kinderen iets aan doet lijkt het me goed dat er gewoon voor gezorgd wordt dat jij nooit meer kinderen kunt krijgen. Da's ook voor jouw eigen bestwil, dat begrijp je toch wel?

Ik post zoveel over deze dingen? Waar dan allemaal?

En verder: :Z
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:09:34 #91
283395 HeetBoven
pi_85001249
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Praat geen poep :')
pi_85001254
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is er walgelijker dan 4 baby's vermoorden!
Tja, sommigen vinden mij walgelijker schijnbaar. En beginnen mij persoonlijk nu uit te pluizen. :')
pi_85001309
Er komt eigenlijk nog maar weinig nieuws naar buiten.

Verder blijf ik het vooral raar vinden dat zo'n meisje vier keer zwanger wordt. Je hebt toch gewoon de pil of condooms of weet ik wat al niet meer?
pi_85001370
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:12 schreef bloodymary het volgende:

Verder blijf ik het vooral raar vinden dat zo'n meisje vier keer zwanger wordt. Je hebt toch gewoon de pil of condooms of weet ik wat al niet meer?
DNA testen en lijkschouwingen gaan wel een paar dagen overheen. En het is nu weekend dus misschien werken ze daar dan ook niet zo hard. ;)
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:14:35 #95
283395 HeetBoven
pi_85001374
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:12 schreef bloodymary het volgende:

Zal ook nog wel even duren. 4 zaken onderzoeken doe je niet ff.
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:15:21 #96
3542 Gia
User under construction
pi_85001394
quote:
Wat ik bedoelde was, het laat sporen na in de kleding die moeder wast, en wat een (goede) moeder onbewust opslaat. Als dat een paar maand niet gebeurd, en je dochter loopt in steeds wijdere kleidng, dan ga je denk ik onbewust 1 plus 1 optellen lijkt mij,
Eh, nee, dat hoeft helemaal geen sporen na te laten in de kleding. Tampons en maandverband of inlegkruisjes voorkomen dat wel.
pi_85001421
En waarom zou moeder de was hebben gedaan?
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:19:10 #98
3542 Gia
User under construction
pi_85001496
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:50 schreef Leandra het volgende:
Mocht haar vader de vader van haar kinderen zijn, dan komt het hele verhaal immers direct in een compleet ander daglicht te staan.
Neem aan dat dat ook wel onderzocht zal worden, middels DNA.

Maar dan nog vermoord je je kinderen niet.
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:20:57 #99
283395 HeetBoven
pi_85001535
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

DNA testen en lijkschouwingen gaan wel een paar dagen overheen. En het is nu weekend dus misschien werken ze daar dan ook niet zo hard. ;)
En wat dacht je van de andere feiten, zoals:

-wie is / zijn de vader(s)
-wat was de rol van de familie
-wat wist de omgeving
-op welke tijdstippen en waar zijn de babies ter wereld gekomen
-toerekeningsvatbaarheid van moeder
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:21:49 #100
3542 Gia
User under construction
pi_85001566
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, sommigen vinden mij walgelijker schijnbaar. En beginnen mij persoonlijk nu uit te pluizen. :')
Het blijft Fok, hè!
pi_85001712
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:20 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

En wat dacht je van de andere feiten, zoals:

-wie is / zijn de vader(s)
-wat was de rol van de familie
-wat wist de omgeving
-op welke tijdstippen en waar zijn de babies ter wereld gekomen
-toerekeningsvatbaarheid van moeder
En, als ze inderdaad maar moeder is van 3 van de 4 babies, van wie is die andere baby dan? Van het zusje misschien? :{
Dan is er toch weer een grotere kans dat de vader een rol erin heeft gespeeld denk ik...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:28:52 #102
3542 Gia
User under construction
pi_85001742
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:27 schreef tombolafan het volgende:
En, als ze inderdaad maar moeder is van 3 van de 4 babies, van wie is die andere baby dan? Van het zusje misschien? :{
Dan is er toch weer een grotere kans dat de vader een rol erin heeft gespeeld denk ik...
Ik vind dat ook nog niet zover gezocht. Ben erg benieuwd wat dat DNA onderzoek oplevert.
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:40:58 #103
124676 RobertoCarlos
pi_85002049
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vervelend he? :+
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:50:07 #104
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85004045
Wasgoed kan ook zelf gewassen zijn door haar, ik doe uiteindelijk thuis ook m'n eigen wasjes draaien. Zij is notabene 25, dus enige zelfstandigheid wat dat betreft valt dan wel te verwachtten, en ze zal ook d'r eigen tampons/maandverband kopen. Die 'kleine' details zijn dus redelijk te maskeren. Laat ik het erop houden dat alles verborgen gehouden kán worden, maar dat er natuurlijk op een gegeven moment wel gaten beginnen te vallen in je geheim. In dit geval de tandarts die van haar zwangerschappen wist..
pi_85004126
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:39 schreef cumcumber het volgende:

mijn moeder iig wel.. Die heeft vaker iets door voordat ik het zelf door heb... :X
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:06:45 #106
3542 Gia
User under construction
pi_85004523
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:50 schreef Purdey het volgende:
Laat ik het erop houden dat alles verborgen gehouden kán worden, maar dat er natuurlijk op een gegeven moment wel gaten beginnen te vallen in je geheim. In dit geval de tandarts die van haar zwangerschappen wist..
Hoeveel tandartsen zullen er gevestigd zijn in zo'n dorp. Kwamen die ouders en zus niet bij dezelfde tandarts? Toen ik nog naar de tandarts moest, vroeg die regelmatig hoe het ging met de kinderen. Zeker bij kleine praktijken komt dat voor.
pi_85004583
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Neem aan dat dat ook wel onderzocht zal worden, middels DNA.

Maar dan nog vermoord je je kinderen niet.
Dus wel, hè.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:14:22 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85004794
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoeveel tandartsen zullen er gevestigd zijn in zo'n dorp. Kwamen die ouders en zus niet bij dezelfde tandarts? Toen ik nog naar de tandarts moest, vroeg die regelmatig hoe het ging met de kinderen. Zeker bij kleine praktijken komt dat voor.
De tandarts is haar werkgever.... en die kon het zien omdat de bedrijfskleding vrij strak zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:26:11 #109
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_85005256
quote:

[..]

Wat ik bedoelde was, het laat sporen na in de kleding die moeder wast
Volgens mij kom jij uit een erg ouderwets traditioneel gezien, of niet? B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:46:12 #110
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_85005993
Ik vind dat die ouders veels te makkelijk een straf ontlopen op dit moment.
pi_85006084
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:46 schreef jorienvdherik het volgende:
dom of goedgelovig zijn is niet strafbaar, meer wetne we gewoon nu niet
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:52:10 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85006203
quote:
Het onderzoek is net begonnen..... moet je op voorhand ouders van een volwassen kind dan al wel verantwoordelijk stellen voor de daden van het kind?

Op basis waarvan?? Goedgelovigheid?

Als het onderzoek vordert en er blijken dingen te zijn gebeurd waardoor de ouders wel strafrechtelijk vervolgd kunnen worden, zal dat ook wel gebeuren, maar kennelijk is daar nu nog geen aanleiding toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:52:45 #113
124676 RobertoCarlos
pi_85006219
quote:
Wat hebben ze gedaan dan? :?
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:55:26 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85006292
quote:
Ik vind ook dat we jouw ouders moeten straffen voor jouw domheid.
Poef.....gone! ©golfer
pi_85006479
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat hebben ze gedaan dan? :?
Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat als je bij je ouders woont, zij het niet doorhebben dat iemand zwanger is, tot 3 keer toe! Komt ook nog bij dat een lijk niet erg plezant ruikt, laat staan als je 4 rotte kadavers op zolder hebt liggen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:02:25 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85006515
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:01 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat als je bij je ouders woont, zij het niet doorhebben dat iemand zwanger is, tot 3 keer toe! Komt ook nog bij dat een lijk niet erg plezant ruikt, laat staan als je 4 rotte kadavers op zolder hebt liggen.
En het strafbare gedeelte is??
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:05:31 #117
124676 RobertoCarlos
pi_85006620
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:01 schreef DuranK het volgende:

[..]

Hoe vaak waren haar ouders dan thuis? Wat deden haar ouders voor beroep? Had S.H. een eigen kamer of meerdere kamers? Hoe oud (en dus hoe groot) waren die babies toen ze geboren werden? Hoe waren de babylijkjes verpakt? Kwamen de ouders vaak op de zolder? Hoe goed was het contact met de ouders, ook al woonde ze thuis? .....etc, etc.
pi_85006649
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe vaak waren haar ouders dan thuis? Wat deden haar ouders voor beroep? Had S.H. een eigen kamer of meerdere kamers? Hoe oud (en dus hoe groot) waren die babies toen ze geboren werden? Hoe waren de babylijkjes verpakt? Kwamen de ouders vaak op de zolder? Hoe goed was het contact met de ouders, ook al woonde ze thuis? .....etc, etc.
Uiteraard, eerst onderzoek afwachten. Maar het is wel frappant dat opa en oma meerdere keren niks in de gaten hadden en de buurvrouw wel. Gaan ze daarom verhuizen?
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:09:45 #119
124676 RobertoCarlos
pi_85006768
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uiteraard, eerst onderzoek afwachten. Maar het is wel frappant dat opa en oma meerdere keren niks in de gaten hadden en de buurvrouw wel. Gaan ze daarom verhuizen?
Het is frappant en het onderzoeken waard idd. Dat ze verhuizen heeft iig te maken met de reactie van de media (eindelijk ook een serial killer in NL!!!) en de ongenuanceerde reacties (vermoed ik) van dorpsgenoten. Bovendien zou ik niet willen wonen in een huis waar iig 3 mensen (kleinkinderen nog wel) dood gevonden zijn.
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:21:49 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85007189
quote:
[..]
Tsja, de buurvrouw in de Telegraaf wel, en de buurman in het NRC was eigenlijk alleen opgevallen dat ze af en toe wat dikker werd, maar dan zag je haar 's winters weer hardlopen en dan werd ze weer gewoon slank.

Overigens, als de alwetende buren in een dorp als NijBeets het uiteraard wel doorhadden, dan is het natuurlijk wel heel vreemd dat haar werkgever uiteindelijk de autoriteiten inlichtte omdat hij het adoptieverhaal niet vertrouwde.

Als je na zoiets in je omgeving vooral gaat lopen schreeuwen dat het wel wist dan moet je je misschien toch eens af gaan vragen waarom je het maar hebt laten gebeuren, want de buurvrouw die het wel zag is dan IMHO meer te verwijten dan een moeder die het niet wilde zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Admin zondag 8 augustus 2010 @ 14:24:15 #121
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85007284
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja, de buurvrouw in de Telegraaf wel, en de buurman in het NRC was eigenlijk alleen opgevallen dat ze af en toe wat dikker werd, maar dan zag je haar 's winters weer hardlopen en dan werd ze weer gewoon slank.

Overigens, als de alwetende buren in een dorp als NijBeets het uiteraard wel doorhadden, dan is het natuurlijk wel heel vreemd dat haar werkgever uiteindelijk de autoriteiten inlichtte omdat hij het adoptieverhaal niet vertrouwde.

Als je na zoiets in je omgeving vooral gaat lopen schreeuwen dat het wel wist dan moet je je misschien toch eens af gaan vragen waarom je het maar hebt laten gebeuren, want de buurvrouw die het wel zag is dan IMHO meer te verwijten dan een moeder die het niet wilde zien.
En vanaf 2002 tot nu hè.
Bah, al dat geklets altijd nadat iets gebeurd is.

pi_85007308
quote:

[..]

Ja, inderdaad. Ze moeten die dorpsbewoners ook niet van alles vragen. Het is zo makkelijk kletsen achteraf.
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:27:20 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85007410
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
En vanaf 2002 tot nu hè.
Bah, al dat geklets altijd nadat iets gebeurd is.
In een dorp wordt er altijd veel geluld, en de helft is sowieso al niet waar... de "het was toch maar een sloerie" verhalen neem ik dan ook met een flinke korrel zout.

En ja, het achteraf geklets is te triest voor woorden, want als je het allemaal moet geloven kun je ook concluderen dat iedereen het wel wist, maar dat niemand wat deed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:34:13 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85007634
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ze moeten die dorpsbewoners ook niet van alles vragen. Het is zo makkelijk kletsen achteraf.
Dat doen ze toch wel, schaamteloos.... ook als hun informatie niet klopt en ze voor de verkeerde deur staan.
Zo heeft een vriendin van mij ooit een SBS6 reporter aan de deur gehad omdat de vorige bewoonster van haar huis de moeder van een meisje was waarvan net bekend was dat ze was vermoord.
Zo grof zijn ze dus.... ze bellen gewoon aan als ze denken het adres van een ouder van een moordslachtoffer te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:45:43 #125
124676 RobertoCarlos
pi_85008032
quote:

[..]

Helemaal mee eensch. Ik blijf het altijd jammer vinden dat mensen die in het algemeen iets door hadden/hebben en niets doen daar maar mee weg komen...
pi_85008569
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:26 schreef Jane het volgende:

Volgens mij kom jij uit een erg ouderwets traditioneel gezien, of niet? B-)
Nee hoor. maar de moeder zal ook wel wasgoed van de dochter in de handen krijgen, of wast ieder bij jullie helemaal en alleenzijn eigen was, hangt het appart op een eigen wasrek op zonder dat er iets van een ander door heen zit?
En bij de bevalling zal er ook het een en ander aan sporen zijn, tenzij de dochter alles wegegooid heeft na de bevalling, wat weer vragen oproept waarom dat leuke kledingstuk ineens zomaar weg is. Wat ik wil zeggen is, het gaat toch opvallen, kleine dingetjes die vooral bij een moeder of een zus toch een gevoel, een instinct in gang zetten, en die vragen oproept. Dat de familie 4x van niets wist, is ongeloofwaardig.

De opmerking over det andarts is ook zoiets raars. De tandarts wist het, zal de familie ook wel eens tegen komen, en vast een opmerking maken.
pi_85015119
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

De tandarts is haar werkgever.... en die kon het zien omdat de bedrijfskleding vrij strak zit.
Volgens mij doelde zij erop dat de tandarts niet over de zwangerschap is begonnen toen ouders/zusje van Sietske daar kwamen. Dus niet heeft gevraagd hoe het met de zwangerschap van hun dochter/zus ging etc.
There are no good girls gone wrong, just bad girls found out.
pi_85015312
Het is wel oppassen geblazen als je in Nije Beets in de koffer duikt met iemand.
Voor je 't weet maak je je schuldig aan necrofilie en pedofilie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_85016150
quote:
9 maanden niet ongesteld gebeurd wel vaker, ik ben ook bijna nooit ongesteld. Slik op advies van de gyneacoloog de pil altijd door zonder stopweek.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:38:56 #130
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85016371
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

9 maanden niet ongesteld gebeurd wel vaker, ik ben ook bijna nooit ongesteld. Slik op advies van de gyneacoloog de pil altijd door zonder stopweek.
Ja, dat doe ik ook. Op advies van mezelf overigens, omdat ik anders een labiel, kwaadaardig meisje wordt :') Maar goed, een pil slikte zij dus niet, aangezien ze kind op kind kreeg :)
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:10:08 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85017601
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:02 schreef Juminelle het volgende:
[..]
Volgens mij doelde zij erop dat de tandarts niet over de zwangerschap is begonnen toen ouders/zusje van Sietske daar kwamen. Dus niet heeft gevraagd hoe het met de zwangerschap van hun dochter/zus ging etc.
Nee, afgezien van het feit dat het nogal onprofessioneel is om met een patient over de gezondheidssituatie van een ander te praten zou de tandarts in dit geval dus aan de ouders/zus gevraagd moeten hebben hoe het met de zwangerschap van zijn assistente verloopt die hij dagelijks ziet??
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:17:42 #132
3542 Gia
User under construction
pi_85017883
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, afgezien van het feit dat het nogal onprofessioneel is om met een patient over de gezondheidssituatie van een ander te praten zou de tandarts in dit geval dus aan de ouders/zus gevraagd moeten hebben hoe het met de zwangerschap van zijn assistente verloopt die hij dagelijks ziet??
't Blijft een dorp, kleine gemeenschap. Een vraag hoe zij het nou vinden dat hun dochter draagmoeder is, of een opmerking daarover zou vrij normaal zijn.
pi_85017904
quote:

[..]

Volgens mij zijn ze tijdelijk ondergebracht in een huis buiten het dorp door alle commotie en natuurlijk door het onderzoek in hun huis. In verschillende media wordt de burgemeester gequote die weet te vertellen dat ze wel in het dorp willen blijven wonen maar niet meer in dat huis.

Volgens het AD is de vader van Sietske voorzitter van de plaatselijke voetbalclub en heeft een bakkerswinkel gehad in het dorp. De moeder werkt in het ziekenhuis.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:15:11 #134
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85026047
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:17 schreef Gia het volgende:

[..]

't Blijft een dorp, kleine gemeenschap. Een vraag hoe zij het nou vinden dat hun dochter draagmoeder is, of een opmerking daarover zou vrij normaal zijn.
In jouw ogen misschien wel, maar het blijft natuurlijk heel onprofessioneel om dat als werkgever te doen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:43:57 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85027400
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee dat zou het niet, ik weet niet wat jij voor vreemd idee hebt van hoe het in een dorp werkt, maar tenzij de tandarts persoonlijk bevriend is met de ouders zal hij dat niet vragen, want hoe klein een gemeenschap ook is, de tandarts is wel gewoon professioneel, en in deze ook nog een keer werkgever.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85081681
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat zou het niet, ik weet niet wat jij voor vreemd idee hebt van hoe het in een dorp werkt, maar tenzij de tandarts persoonlijk bevriend is met de ouders zal hij dat niet vragen, want hoe klein een gemeenschap ook is, de tandarts is wel gewoon professioneel, en in deze ook nog een keer werkgever.
En daarbij zat de tandartspraktijk waar ze werkte niet in het dorp zelf, maar in een dorp verderop. (Beetsterzwaag).
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85086845
quote:
Sietske moet baby's namen geven
NIJ BEETS - De 25-jarige tandartsassistente Sietske H. uit Nij Beets, die ervan verdacht wordt haar vier baby's om het leven te hebben gebracht, moet de kinderen alsnog een naam geven.

Zonder geboorte- en overlijdensakte, waarop in ieder geval een voornaam moet staan, kunnen de baby's niet begraven worden. Dat stelt Ronald Zeilstra van de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken in Sp!ts.

"Iemand moet de baby's alsnog aangeven. Die taak moet worden vervuld door getuigen van de bevalling, bijvoorbeeld de vader of de verloskundige. Als er niemand bij de bevalling was, moet de biologische moeder zelf aangifte doen", zegt Zeilstra in de krant.

Wanneer Sietske weigert om de baby's een naam te geven, dan krijgt burgemeester Ravestein van het Friese Opsterland deze taak.

Op dit moment lijkt het erop dat niemand getuige was van de geheime bevallingen, behalve Sietske zelf. Van de mogelijke vader of vaders ontbreekt nog ieder spoor.
Telegraaf
pi_85086864
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Telegraaf
Bureaucratie :|W
pi_85086953
quote:
Televaag & AD wijzen verkeerde Sietske aan
Het was een diep triest bericht vorige week, de babylijkjes op een zolder in Nij Beets. Afschuwelijke zaak, waar een hoop mysterie omheen hangt. Media doken er bovenop en knalden genadeloos de foto van de vermeende babykiller online. "HAHAHA, FAAL", aldus de Leeuwarder Courant. Iedereen heeft de verkeerde BavariaBabe aangewezen als de verdachte. De altijd zeer zorgvuldige afdeling Manhunt & Klopjacht van de Fierljepbode heeft vorige week alle media al gewaarschuwd voor dit feit. Maar goed, Friese media worden niet serieus genomen, zo bewijst De Telegraaf en het altijd betrouwbare AD vandaag weer. Die blijven gewoon eigenwijs het verkeerde meisje beschuldigen van de postnatale serie-abortus. Schijten op feiten, heet dat in het vakjargon. Villamedia en de Leeuwarder Courant weten dus wel dat het absoluut zeker weten om het blonde meisje gaat op de beroemde Hyves-foto . Zo hard kun je dus falen. Een ongehoorde faceplant van de oude media, aangetoond door een veredelde Friese schoolkrant. Schaam op jullie! Ga 's heel snel een paar excuusbriefjes schrijven aan dat andere lief kijkende en overduidelijk onschuldig lachende meisje. Pronto!
http://www.geenstijl.nl/m(...)_verkeerde_foto.html

quote:
Verkeerde foto moordverdachte in omloop
dinsdag 10 augustus 2010

De redactie van de Leeuwarder Courant (LC) heeft vorige week een collegiale waarschuwing doen uitgaan met betrekking tot een van het sociale netwerk Hyves geplukte foto. Op de foto, afkomstig van het profiel van de van babymoorden verdachte tandartsassistente Sietske H. uit Nij Beets, staan twee meisjes in een oranje jurkje. Enkele kranten, waaronder de Telegraaf en het AD, maakten een blond meisje volledig onherkenbaar en legden een blokje over de ogen van een donkerharig meisje. De LC - die de van Hyves gehaalde foto níet gebruikte - waarschuwt echter dat het donkerharige meisje niets met de zaak te maken heeft. Sietske H. is het blondharige meisje op de bewuste foto. “Voor kranten die overwegen deze foto ook te plaatsen: niet doen!”, waarschuwt de LC-redactie. De Telegraaf gebruikt de verkeerde foto ook vandaag nog als illustratie bij een artikel. Het AD heeft de verkeerde foto nog in oudere artikelen op de site staan. De Hyves-foto is afgelopen weekend ook in print verschenen.
http://www.villamedia.nl/(...)hte-in-omloop/49171/

Foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:25:05 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85087059
Goh, en wie was het ook alweer hier in het topic? Die haar kende, en nog even een foto gepost had van haar in de armen van een vieze ouwe vent??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85087127

Tis dus de blonde ipv de donkere?
pi_85087128
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:25 schreef Leandra het volgende:
Goh, en wie was het ook alweer hier in het topic? Die haar kende, en nog even een foto gepost had van haar in de armen van een vieze ouwe vent??
Wat? Is ze die blonde?
Die zag er best fors uit.

Hoe kan het dan dat de dorpsbewoners volgens de Telegraaf zeiden dat ze zo'n mooie en slanke meid is? Meer een stevige Hollandse standaard dame dus.
pi_85087190
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat? Is ze die blonde?

Hoe kan het dan dat de dorpsbewoners volgens de Telegraaf zeiden dat ze zo'n mooie en slanke meid is? Meer een stevige Hollandse standaard dame dus.
Friesland hé :D
pi_85087193
quote:

[..]

Wat? Is ze die blonde?

Friesland he. Daar eten ze veel kaas volgens die reclame.
pi_85087255
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]

Tis dus de blonde ipv de donkere?
Dan zouden dagbladen (met De Telekutgraaf voorop) hard gefaald. Weet je het zeker?
pi_85087285
En waarom duurt het zolang voor dat dit naar buiten komt???
pi_85087305
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan zouden dagbladen (met De Telekutgraaf voorop) hard gefaald. Weet je het zeker?
quote:
Enkele kranten, waaronder de Telegraaf en het AD, maakten een blond meisje volledig onherkenbaar en legden een blokje over de ogen van een donkerharig meisje. De LC - die de van Hyves gehaalde foto níet gebruikte - waarschuwt echter dat het donkerharige meisje niets met de zaak te maken heeft. Sietske H. is het blondharige meisje op de bewuste foto. “Voor kranten die overwegen deze foto ook te plaatsen: niet doen!”, waarschuwt de LC-redactie. De Telegraaf gebruikt de verkeerde foto ook vandaag nog als illustratie bij een artikel.
pi_85087314
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:22 schreef bierjoost het volgende:

[..]

http://www.geenstijl.nl/m(...)_verkeerde_foto.html
[..]

Foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm volgens mij niet hoor, ik heb er ook niets over gelezen in de LC. Mensen op internet die haar kennen zeggen ook niets over de verkeerde foto...
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:33:11 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85087320
quote:
[..]
Wat? Is ze die blonde?

Als de armen een indicatie zijn, en dat zijn ze vaak wel, dan zou het best kunnen dat ze zo peervormig is dat een zwangerschap niet direct opvalt als zwangerschap.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:33:35 #150
3542 Gia
User under construction
pi_85087331
quote:

[..]

Wat? Is ze die blonde?

Waarom is van die linker meid het gezicht afgedekt?
pi_85087352
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat die er dus niks mee te maken heeft. lees ff terug.
pi_85087358
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]

LE-ZEN :|W
pi_85087389
Dat zou wel sneu zijn, als echt het verkeerde meisje nu door de media zo door het slijk is gehaald.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:35:20 #154
3542 Gia
User under construction
pi_85087399
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:34 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Omdat die er dus niks mee te maken heeft. lees ff terug.
Maar die blonde toch ook niet!! Toch? Maar die mag wel met d'r kop in beeld?
pi_85087428
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat zou wel sneu zijn, als echt het verkeerde meisje nu door de media zo door het slijk is gehaald.
Het zou niet de eerste keer zijn en zeker niet de laatste. Wat leren kranten als de Telegraaf er nou van. Kijk die commotie toen met die foto van Ruben (van die vliegtuigcrash) op de voorpagina. :')
pi_85087442
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef Gia het volgende:

[..]

WIL je gewoon niet teruglezen???

quote:
Sietske H. is het blondharige meisje op de bewuste foto
pi_85087447
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Mankeer je wat aan je ogen ofzo? Er staan 2 artikelen, eentje van GeenStijl en eentje van de Leeuwarden Courant.

LEES die eens voor je domme onzin uitkraamt of ga weer lekker poetsen ofzo :{
pi_85087460
quote:
Dat ze fout zitten, is wel duidelijk. Snap alleen niet dat dat zo lang heeft geduurd.
pi_85087471
Ik vind het wel raar dat het donkerharige meisje nog steeds met foto en al op de Telegraaf staat.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:37:48 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85087480
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:32 schreef alors het volgende:
[..]
Hmm volgens mij niet hoor, ik heb er ook niets over gelezen in de LC. Mensen op internet die haar kennen zeggen ook niets over de verkeerde foto...
Ook hier is een foto van de linkse donkerharige dame gepost door iemand die zegt dat zijn vriendin haar niet goed kent maar wel weet wie het is....

Ik heb het idee dat er een hoop figuren zijn die denken dat het "interessant" is als ze kunnen melden dat ze het nieuwsobject van het moment (via via) kennen, waarschijnlijk een beetje hetzelfde als het gemak waarmee de buren journalisten te woord staan.

Overigens, het zou om een collegiale waarschuwing gaan... er staat dus niet dat de LC het in de krant gezet heeft.
quote:
De redactie van de Leeuwarder Courant (LC) heeft vorige week een collegiale waarschuwing doen uitgaan met betrekking tot een van het sociale netwerk Hyves geplukte foto.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:38:40 #161
3542 Gia
User under construction
pi_85087504
Ik dacht toch dat deze:

de tandartsassistente was! En die lijkt meer op die donkerharige dan op die blonde.
Ziet er op deze foto ook niet zo blij uit.
pi_85087558
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook hier is een foto van de linkse donkerharige dame gepost door iemand die zegt dat zijn vriendin haar niet goed kent maar wel weet wie het is....

Ik heb het idee dat er een hoop figuren zijn die denken dat het "interessant" is als ze kunnen melden dat ze het nieuwsobject van het moment (via via) kennen, waarschijnlijk een beetje hetzelfde als het gemak waarmee de buren journalisten te woord staan.
Precies, kennen iemand gewoon dusdanig slecht dat het eigenlijk alleen van 'gezicht' is, of 'van horen zeggen', en zien dan een enigszins bekende kop en weten miss verder niks over die persoon (dus bv. geen naam oid) en roepen dan al snel dat ze die kennen, en het welbekende 'Ja het was altijd al de dorpssnol', of 'Ik dacht altijd al dat er iets raars aan dat meisje was'.

Gewoon, omdat het 'interessant' schijnt te zijn als je een psycho kent :')
pi_85087577
quote:

[..]

Wat? Is ze die blonde?

Ze is NIET de blonde.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:42:56 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85087646
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn en zeker niet de laatste. Wat leren kranten als de Telegraaf er nou van. Kijk die commotie toen met die foto van Ruben (van die vliegtuigcrash) op de voorpagina. :')
En de beroemde "puber met pistool" foto van een FOK!ker :X
Ook gewoon de verkeerde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:44:05 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85087700
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:40 schreef alors het volgende:
[..]
Ze is NIET de blonde.
En dat baseer je op?? Dat is namelijk wel wat er volgens GS aan de hand zou zijn, dat de donkerharige door alle media als Sietske is aangemerkt terwijl het de blonde zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85087713
Benieuwd waar nu diegene blijft waar het een kennis van haar oom d'r vriend was en die kerel die wist te vertellen dat ze de dorpsslet was :')
pi_85088411
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:44 schreef Loveless85 het volgende:
Benieuwd waar nu diegene blijft waar het een kennis van haar oom d'r vriend was en die kerel die wist te vertellen dat ze de dorpsslet was :')
Ik heb gelezen dat beide dames op de foto bij dat groepje hoorden. Dat wordt gezegd in ieder geval.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:06:36 #168
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85088509
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:44 schreef Loveless85 het volgende:
Ik ken een FOK!ker die een vriend van een oom kent die dan weer de overbuurman is, die tegelijkertijd weer collega is van dat ene meisje. Maar nu blijkt dat die collega dat donkerharige meisje is, maar goed die kent op haar beurt dan wel weer Sietse H.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:06:47 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85088516
Wat een ongelooflijke faal weer van de Televaag ;(.
pi_85088609
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik ken een FOK!ker die een vriend van een oom kent die dan weer de overbuurman is, die tegelijkertijd weer collega is van dat ene meisje. Maar nu blijkt dat die collega dat donkerharige meisje is, maar goed die kent op haar beurt dan wel weer Sietse H.
Het komt zo wel erg dichtbij hé
pi_85088797
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:38 schreef Gia het volgende:
Ik dacht toch dat deze:

[ afbeelding ]

de tandartsassistente was! En die lijkt meer op die donkerharige dan op die blonde.
Ziet er op deze foto ook niet zo blij uit.
Zij is het wel gewoon en Geenstijl heeft het mis. Deze foto stond op de site van de tandartsenpraktijk als assistente Sietske H.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:16:54 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85088912
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat beide dames op de foto bij dat groepje hoorden. Dat wordt gezegd in ieder geval.
Groepje of niet, er is hier ook een foto van de donkerharige dame gepost, met een vieze ouwe vent om zich heen, en die foto is gepost onder het mom van "Er was al een foto gepost, en een hyves waaruit duidelijk haar naam is op te maken, dus het zal vast niet heel veel gezeik opleveren als ik er nog een post".

Overigens heeft de Telegraaf bij haar artikelen de foto van de donkerharige dame gebruikt, ongeacht of er een balkje over de ogen is gezet, hebben ze dus wel de suggestie gewekt dat zij de babymoordenares was.
En het lijkt me dat het daar om gaat, en niet om een groepje dames dat, volgens een paar dorpsbewoners die er zelf overheengegaan zijn of het liefst overheen zouden willen gaan, voor dorpssloerie speelt.

Het gebruiken van een foto is al discutabel, maar als je dan de verkeerde van de foto plukt kun je er niet mee wegkomen dat ze "ook tot het sloerie-groepje behoorde" als het om meervoudige babymoord gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:21:49 #173
124676 RobertoCarlos
pi_85089088
quote:
Wat een onzin! :X Er worden zo vaak foto's geplaatst van verdachten die nog niet veroordeeld zijn, dan hoor je er niemand over. Zelfs in dit geval is ook niet bewezen dat ze die baby's vermoord heeft, maar haar foto staat al overal (en ook op Fok!...) en van dat imago komt ze dus nooit meer af :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:22:53 #174
124676 RobertoCarlos
pi_85089124
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:
Het gebruiken van een foto is al discutabel, maar als je dan de verkeerde van de foto plukt kun je er niet mee wegkomen dat ze "ook tot het sloerie-groepje behoorde" als het om meervoudige babymoord gaat.
Eensch. Het zal wss niet gebeuren maar wat mij betreft mag hier flink werk van gemaakt worden....
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:28:03 #175
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_85089307
vage shit. Heerlijk dat de oude media niet met nieuwe middelen om kan gaan ..
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_85089536
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Groepje of niet, er is hier ook een foto van de donkerharige dame gepost, met een vieze ouwe vent om zich heen, en die foto is gepost onder het mom van "Er was al een foto gepost, en een hyves waaruit duidelijk haar naam is op te maken, dus het zal vast niet heel veel gezeik opleveren als ik er nog een post".

Overigens heeft de Telegraaf bij haar artikelen de foto van de donkerharige dame gebruikt, ongeacht of er een balkje over de ogen is gezet, hebben ze dus wel de suggestie gewekt dat zij de babymoordenares was.
En het lijkt me dat het daar om gaat, en niet om een groepje dames dat, volgens een paar dorpsbewoners die er zelf overheengegaan zijn of het liefst overheen zouden willen gaan, voor dorpssloerie speelt.

Jup, door mij. Want wat ik al zei, mijn vriendin kent haar. Maar het is wel altijd mooi als het domste medium van nederland zich er mee gaat bemoeien en totaal niet weet waar het over praat (zoals zovaak).
Geloof niets, denk zelf.
pi_85089552
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Eensch. Het zal wss niet gebeuren maar wat mij betreft mag hier flink werk van gemaakt worden....
Tjah dat zei iedereen ook in die Ruben-zaak, en wat heeft ze dat gekost? Een paar abonnee en de RvJ vond dat de media maar zelfregulerend moesten zijn ofzo :')
pi_85089966
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:34 schreef defamai het volgende:

[..]

Jup, door mij. Want wat ik al zei, mijn vriendin kent haar. Maar het is wel altijd mooi als het domste medium van nederland zich er mee gaat bemoeien en totaal niet weet waar het over praat (zoals zovaak).
Oh, tof. Leuk dat die vriendin dat meisje kent, maar dat blijkt nu dus niet de verdachte te zijn. Dus wie is er nou dom?

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 10-08-2010 12:52:25 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85090217
Ik twijfel door reacties @ GeenStijl..
pi_85090252
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik twijfel door reacties @ GeenStijl..
Het zou wel een NOG grotere faal zijn als GS en LC nu roepen dat het AD en Telegraaf e.d. het mis hebben en ze zitten er zelf naast. Mag toch hopen dat GS z'n huiswerk beter doet dan dat
pi_85090270
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Oh, tof. Leuk dat die vriendin dat meisje kent, maar dat blijkt nu dus niet de verdachte te zijn.
Oh leuk dat jij er van uit gaat dat een uiterst zwak medium als GeenStijl gelijk heeft...

En het is niet "een vriendin", maar mijn vriendin, waarmee ik samenwoon en die op 40 cm afstand van me zit te werken. Owja.

En ze is 27, komt zelf nota bene UIT Nij Beets. En er is maar een Sietske H. daar.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85090296
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]
Mag toch hopen dat GS z'n huiswerk beter doet dan dat
Zou er niet van uit gaan, die lui hebben nog nooit ook maar een stukje fatsoenlijke journalistiek bedreven.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85090371
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:54 schreef defamai het volgende:

[..]

Zou er niet van uit gaan, die lui hebben nog nooit ook maar een stukje fatsoenlijke journalistiek bedreven.
Dat is dan ook niet hun core business, en ze hebben al meer dan eens bewezen soms erg diep te kunnen gaan. Dus ik snap dat je graag wil dat ze het mis hebben om je eigen faal te maskeren, maar ik zou het niet zo makkelijk terzijde schuiven
pi_85090427
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet hun core business, en ze hebben al meer dan eens bewezen soms erg diep te kunnen gaan. Dus ik snap dat je graag wil dat ze het mis hebben om je eigen faal te maskeren, maar ik zou het niet zo makkelijk terzijde schuiven
Tja, zou kunnen, maar waarom ga je er van uit dat GS gelijk heeft. Wat het verleden betreft hebben ze net zoveel journalistieke authoriteit als een random keyboardwarrior (waaronder ik mezelf nu maar even schaal).
Geloof niets, denk zelf.
pi_85090919
Als de vriendin van Defamai uit dat dorp komt en haar kent, dan geloof ik dat eerder dan GS. Wel uiterst dom om andere media van domheid te beschuldigen dat ze het verkeerde meisje beschuldigen en dan zelf het verkeerde meisje hebben.. 8)7
pi_85091093
GeenStijl:

quote:
Update: Kijk, we zijn er uit. Esther Wemmers van de Telegraaf: "NVJ gaf toe wederhoor te zijn vergeten." Telegraaf en AD doen niet falen, het was het LC en Villemedia die mis kleunden. Net Inception: een faal in een faal. Ook knap.
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:16:40 #187
135305 beequeen
Lost.
pi_85091182
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef defamai het volgende:

Tja, zou kunnen, maar waarom ga je er van uit dat GS gelijk heeft. Wat het verleden betreft hebben ze net zoveel journalistieke authoriteit als een random keyboardwarrior (waaronder ik mezelf nu maar even schaal).
Dus wat ik hier lees, klopt gewoon?

Edit: gezien de update van GS, ja dus.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_85091205
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:54 schreef defamai het volgende:

[..]

Oh leuk dat jij er van uit gaat dat een uiterst zwak medium als GeenStijl gelijk heeft...

En het is niet "een vriendin", maar mijn vriendin, waarmee ik samenwoon en die op 40 cm afstand van me zit te werken. Owja.

En ze is 27, komt zelf nota bene UIT Nij Beets. En er is maar een Sietske H. daar.
OK, maar door onderstaande quote...

quote:
... dacht ik dat je het over de Telegraaf had, en dat de Telegraaf het ook volgens jou fout had. Maar je hebt het hier over Geenstijl begrijp ik nu. Excuus.
pi_85091474
Die vriendin hier, ik snap dat het moeilijk toegeven is dat je ongelijk hebt, maar als ik zeg dat ik haar ken dan bedoel ik niet dat ik een oom ken van een vriend van een collega van Sietske.....
Ik weet 100% zeker dat de foto wel klopt want ik ken niet alleen haar, ik ken haar familie en het dorp heel erg goed omdat ik daar vandaan kom, bovendien woont mijn familie daar ook nog.

Ik snap dat dit onderwerp trouwens heel interessant is en een ideale manier om je agressie af te reageren, maar voor mensen die er dichterbij staan is dit geen onderwerp om grapjes over te maken. In principe zijn er in dit verhaal alleen maar slachtoffers en persoonlijk zou ik het niet vervelend vinden om iets minder roddels en speculaties te zien en iets meer medeleven voor de mensen die hier geen schuld hebben.
pi_85091533
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:24 schreef J.R.S. het volgende:
Die vriendin hier, ik snap dat het moeilijk toegeven is dat je ongelijk hebt, maar als ik zeg dat ik haar ken dan bedoel ik niet dat ik een oom ken van een vriend van een collega van Sietske.....
Ik weet 100% zeker dat de foto wel klopt want ik ken niet alleen haar, ik ken haar familie en het dorp heel erg goed omdat ik daar vandaan kom, bovendien woont mijn familie daar ook nog.

Ik snap dat dit onderwerp trouwens heel interessant is en een ideale manier om je agressie af te reageren, maar voor mensen die er dichterbij staan is dit geen onderwerp om grapjes over te maken. In principe zijn er in dit verhaal alleen maar slachtoffers en persoonlijk zou ik het niet vervelend vinden om iets minder roddels en speculaties te zien en iets meer medeleven voor de mensen die hier geen schuld hebben.
Mooi een insider.
Wat is het voor gezin dan? En in hoeverre kloppen die 'Slet van het dorp' verhalen en heeft ze nog thuiswonende zussen/zusjes?
pi_85091994
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mooi een insider.
Wat is het voor gezin dan? En in hoeverre kloppen die 'Slet van het dorp' verhalen en heeft ze nog thuiswonende zussen/zusjes?
Om te beginnen vind ik het helemaal niet 'mooi' dat ik een insider ben volgens jou. Ik ben geen vriendin van haar dus zo 'inside' ben ik niet.
Ik kan prima antwoord geven op je vragen en misschien ook op meer vragen, maar wat wil je met die informatie? Is dat nodig om het afzeiken te onderbouwen of heb je gewoon interesse?
Het gezin is een heel gewoon gezin, vader, moeder en kinderen. Sietske stond inderdaad bekend als een meisje met wisselende contacten, om het netjes te zeggen, maar ze is zeker niet de enige of ergste. Wel een reden waarom ik onder andere geen vriendin van haar ben, ook ben ik wat ouder en zat dus nooit bij haar in de klas of iets dergelijks. Wel kwam ik haar elk weekend tegen in de kroeg. Het is een heel aardig en lief meisje naar mijn mening (bespaar me de snerende reacties, ik omschrijf alleen zoals ik haar ken).
Over haar zusje kan ik weinig zeggen want ik ben inmiddels al een tijdje weg uit het dorp en ik ga daar ook niet meer uit. Ik ken haar broer wel, die al lang niet meer thuis woont.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:41:07 #192
124676 RobertoCarlos
pi_85092072
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:24 schreef J.R.S. het volgende:

Ik snap dat niet wilt speculeren of persoonlijke info wilt geven, maar kun je, in het algemeen, uitleggen hoe goed de mensen in het dorp elkaar kenden en hoe men met elkaar omging?
pi_85092351
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:38 schreef J.R.S. het volgende:

[..]

Om te beginnen vind ik het helemaal niet 'mooi' dat ik een insider ben volgens jou. Ik ben geen vriendin van haar dus zo 'inside' ben ik niet.
Ik kan prima antwoord geven op je vragen en misschien ook op meer vragen, maar wat wil je met die informatie? Is dat nodig om het afzeiken te onderbouwen of heb je gewoon interesse?
Het gezin is een heel gewoon gezin, vader, moeder en kinderen. Sietske stond inderdaad bekend als een meisje met wisselende contacten, om het netjes te zeggen, maar ze is zeker niet de enige of ergste. Wel een reden waarom ik onder andere geen vriendin van haar ben, ook ben ik wat ouder en zat dus nooit bij haar in de klas of iets dergelijks. Wel kwam ik haar elk weekend tegen in de kroeg. Het is een heel aardig en lief meisje naar mijn mening (bespaar me de snerende reacties, ik omschrijf alleen zoals ik haar ken).
Over haar zusje kan ik weinig zeggen want ik ben inmiddels al een tijdje weg uit het dorp en ik ga daar ook niet meer uit. Ik ken haar broer wel, die al lang niet meer thuis woont.
Ik zeik niemand af, tenminste.. niemand die terecht en op een normale info deelt, maar er waren er hier ook een paar die LETTERLIJK kwamen melden dat ze een vriend hadden die een oom had die een overbuurman van een kennis van de tapijtlegger van de familie H. was ofzo :')

Maar gewoon alledaags meisje dus. Wat moet iemand dan bezielen :{
pi_85092428
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik snap dat niet wilt speculeren of persoonlijke info wilt geven, maar kun je, in het algemeen, uitleggen hoe goed de mensen in het dorp elkaar kenden en hoe men met elkaar omging?
Fijn dat je snapt dat ik niet wil meedoen aan het speculeren etc. Maar ik wil best in het algemeen uitleggen hoe het daar is.
Sommige mensen vinden het een voordeel en andere juist een nadeel, voor mij hebben de volgende kenmerken zowel voor- als nadelen maar bepaalde dingen hebben zijn charmes.
In het dorp kennen de mensen elkaar bijna allemaal. Ergens zijn de meesten ook met elkaar verbonden omdat ze bij dezelfde sportclub zitten, op de basisschool hebben gezeten of (aangetrouwd) familie zijn. Een feit is dat kinderen ook als ze volwassen zijn een eigen leven opbouwen in hetzelfde dorp. Dat maakt je omgeving heel vertrouwd en de mensen om je heen heel bekend. Daarom is het denk ik ook des te meer schokkend als zoiets onbegrijpelijks vlakbij gebeurt. In dezelfde leeftijdscategorie kent iedereen elkaar sowieso omdat je samen op de basisschool zit en later ook vaak naar dezelfde stad fietst voor de middelbare school. In het dorp is een kroeg waar iedereen heen gaat alvorens ze naar verschillende discotheken gaan, niet iedereen gaat dus met elkaar om, maar ze komen elkaar wel veel tegen. Ouders van die jongeren hebben vaak ook bij elkaar op school gezeten en kennen elkaar dus ook al heel lang.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:50:49 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85092494
De Leeuwarder Courant (LC) trekt de collegiale waarschuwing die het afgelopen vrijdag deed uitgaan, met betrekking tot een Hyves-foto van een moordverdachte uit Nij Beets, weer in. In tegenstelling tot wat de krant in de via het GPD-net verspreide waarschuwing stelde, is een donkerharig meisje wel degelijk de moordverdachte. De krant waarschuwde collega-uitgaven vrijdag dat ze de verkeerde vrouw gebruikten als illustratie van hun artikelen over de moordzaak. De Telegraaf en het AD gebruikten de foto’s vandaag nog, maar hadden het simpelweg altijd al aan het juiste eind. De Telegraaf stelt in een reactie dat ze de foto in Friesland aan bekenden van Sietske H. hebben voorgelegd; deze bevestigden dat het om de van babymoord verdachte tandartsassistente ging. De redactie van de Leeuwarder Courant biedt in de rectificatie haar oprechte verontschuldigingen aan voor de onstane situatie.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:56:09 #196
124676 RobertoCarlos
pi_85092736
bron?
pi_85092887
Wat een gezeik over die ene foto, slechte journalistiek van een krant die eigenlijk dichterbij zou moeten staan, maar goed, hadden ze misschien ook beter een foto kunnen gebruiken waar niet zo overduidelijk een ander meisje op staat, beetje sneu voor dat meisje.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:58:51 #198
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85092891
De krant trekt zijn waarschuwing weer in :

http://www.villamedia.nl/(...)-over-foto-in/49171/
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_85093077
Ja allemaal leuk en aardig dat ze het ook weer hebben ingetrokken, maar het is wel een grove fout geweest. Er is weer veel over gepraat en gespeculeerd. Dit is een voorbeeld van hoe gevaarlijk media kan zijn.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:05:18 #200
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85093194
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:02 schreef J.R.S. het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig dat ze het ook weer hebben ingetrokken, maar het is wel een grove fout geweest. Er is weer veel over gepraat en gespeculeerd. Dit is een voorbeeld van hoe gevaarlijk media kan zijn.
Eerder een voorbeeld van klakkeloos berichten van elkaar over nemen zonder hoor- en wederhoor en zonder verificatie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_85093223
Het is sowieso kwalijk dat die foto's zo groot in de krant worden afgedrukt. Maar aan de andere kant is er toch geen houden meer aan, omdat foto's van profielsites anders via internet wel hun weg vinden naar lezers.
pi_85093375
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Boldface het volgende:
Het is sowieso kwalijk dat die foto's zo groot in de krant worden afgedrukt. Maar aan de andere kant is er toch geen houden meer aan, omdat foto's van profielsites anders via internet wel hun weg vinden naar lezers.
Dan nog. Slaat natuurlijk nergens op.
pi_85093554
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dan nog. Slaat natuurlijk nergens op.
Nee, inderdaad, maar je kunt niet anders dan jezelf neerleggen bij het gegeven dat er altijd van die sensatiebeluste mensen zonder moreel besef zijn. Hier op Fok zijn moderators ook al vaak genoeg in actie gekomen omdat users bepaalde privé-informatie openbaar maakten.
pi_85097576
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Boldface het volgende:
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.
En al helemaal niet als je misdaden pleegt of hebt gepleegd. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstalletje...
Ik kan er geen medelijden mee hebben.
pi_85097741
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.
En al helemaal niet als je misdaden pleegt of hebt gepleegd. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstalletje...
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap die drang van mensen toch niet om hun hele hebben en houden op internet te gooien.....
pi_85097904
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:50 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap die drang van mensen toch niet om hun hele hebben en houden op internet te gooien.....
Inderdaad. En ik vind dat dan nog wat minder erg dan al die 'dorpsgenoten' en 'vage kennissen' die nog even met dr harses op SBS moeten om te vertellen dat ze het 'altijd al een rare meid vonden', maar dus 9 jaar lang niks hebben gedaan :r

Risico van overal een (openbaar) profieltje openen is nu eenmaal dat die foto's gebruikt/misbruikt worden. Zeker als je dingen doet die breed uitgemeten kunnen worden in de media (positief of negatief).
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:26:58 #207
862 Arcee
Look closer
pi_85099494
Wat een megafaal van De Leeuwarder Courant, zeg.
  Admin dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:40:46 #208
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85100086
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het komt zo wel erg dichtbij hé
Oh ja :D

Het komt zo wel dichtbij :'(
M'n achternaam is ook met een H :{

Admin dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:42:44 #209
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85100185
quote:

[..]

Wat een utter bullshit anno 2010.
Journalisten hebben gewoon hun werk goed te doen, jij draait de dingen nu wel heel erg om....

pi_85100483
quote:

[..]

:'). Alsof je dan maar alles over iemand mag publiceren :') :') :').
pi_85100491
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Journalisten hebben gewoon hun werk goed te doen, jij draait de dingen nu wel heel erg om....
Mwah, je mag anno 2010 zelf ook wel even nadenken als je een profiel ergens plaatst, zeker als je je met dit soort shit inlaat. Maar goed, ze had wel wat anders aan haar hoofd waarschijnlijk
pi_85100505
quote:
De vraag is niet of ik medelijden met de verdachte heb. De vraag is of er moreel juist wordt gehandeld. Ik stoor me aan het gemak waarmee mensen zo'n Hyves-pagina plunderen en allerlei foto's ongecensureerd de wereld in helpen.

Het gemak waarmee mensen "moet je maar geen Hyves hebben" zeggen, stoort me. Waar het om gaat, is dat iemands privacy wordt geschonden en zolang de persoon in kwestie niet is veroordeeld, is het een verdachte en geen dader. Hoe erg het kan misgaan, bleek wel toen het AD ten onrechte iemand met dezelfde achternaam afbeeldde als zijnde Karst Tates.
pi_85100555
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh ja :D

Het komt zo wel dichtbij :'(
M'n achternaam is ook met een H :{
Ik heb ook een koffer :'(
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:55:36 #214
124676 RobertoCarlos
pi_85100850
quote:

[..]

Jij weet er meer van? :?
pi_85102526
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Lees eens goed, ik heb het over dat de foto's van hyves van die meid die in de kranten verschenen. Moet je maar geen hyvesprofiel hebben als je baby's dood op de zolder liggen. Ik kan er niet om rouwen.

En ja, het is de donkere meid. De Telegraaf had dus wel gelijk en Geenstijl eens niet.
pi_85102562
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:55 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Jij weet er meer van? :?
Lig je achter? Ze heeft notabene bekent drie van de vier baby's na de geboorte te hebben gedood. Dat jij dat niet als een misdaad ziet.... :')
pi_85102724
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.

Dat gezever altijd over daders die zoveel recht op privacy hebben. :{w
Als je verdomme niks uitvreet kraait er geen haan naar, en nu ineens is het allemaal zielig ofzo? :{w
pi_85103048
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.
Want? We leven toch niet meer in de Middeleeuwen?
pi_85103072
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat gezever altijd over daders die zoveel recht op privacy hebben. :{w
Als je verdomme niks uitvreet kraait er geen haan naar, en nu ineens is het allemaal zielig ofzo? :{w
Dat zou dus betekenen dat iedereen die vier koffers met dode baby's op zolder heeft staan niet eens op hyves kan. Je kunt ook nog overdrijven.
pi_85103097
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef marcodej het volgende:

[..]

Want? We leven toch niet meer in de Middeleeuwen?
Ik bedoel het natuurlijk niet letterlijk, maar de foto's van hyves die in kranten verschijnen.
pi_85103113
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat zou dus betekenen dat iedereen die vier koffers met dode baby's op zolder heeft staan niet eens op hyves kan. Je kunt ook nog overdrijven.
:') :')
Misschien hebben ze wel een gemeenschappelijke hyve :{w
pi_85103396
Ik vind zeker niet dat ze publiekelijk aan de schandpaal genageld hoeft te worden. Nog niemand weet zeker wat er gebeurd is en hoe. En zelfs dan nog. Maar ik ben het wel met nummerzoveel eens dat als je alles maar op Hyves en Facebook zet, wat mensen tegenwoordig doen, je ook niet raar moet opkijken als dat eens tegen je gebruik wordt. En ik vind ook dat kranten en andere media daar gebruik van mogen maken, dat hoort nu eenmaal bij journalistiek. Daarom ben ik ook fel tegen hyves, buiten dat ik het infantiel gedoe vind.
  Admin dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:52:04 #223
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85103491
quote:

[..]

En ook dat, dan blijven we bij: journalisten moeten hun werk goed cq stukken beter doen.

pi_85103511
quote:

[..]

Het maakt in ieder geval weinig indruk als je dan nog gaat zeuren.
pi_85103525
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:49 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind zeker niet dat ze publiekelijk aan de schandpaal genageld hoeft te worden. Nog niemand weet zeker wat er gebeurd is en hoe. En zelfs dan nog. Maar ik ben het wel met nummerzoveel eens dat als je alles maar op Hyves en Facebook zet, wat mensen tegenwoordig doen, je ook niet raar moet opkijken als dat eens tegen je gebruik wordt. En ik vind ook dat kranten en andere media daar gebruik van mogen maken, dat hoort nu eenmaal bij journalistiek. Daarom ben ik ook fel tegen hyves, buiten dat ik het infantiel gedoe vind.
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?
  Admin dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:53:10 #226
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85103534
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lees eens goed, ik heb het over dat de foto's van hyves van die meid die in de kranten verschenen. Moet je maar geen hyvesprofiel hebben als je baby's dood op de zolder liggen. Ik kan er niet om rouwen.

En ja, het is de donkere meid. De Telegraaf had dus wel gelijk en Geenstijl eens niet.
Wat zit jij je druk te maken :D
Ik ben toch blij dat de Middeleeuwen voorbij zijn.
Oh wacht..

pi_85103627
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?
Als je, voor de dertigste keer, al hebt bekent je eigen baby's te hebben gedood na de geboorte is een hyves-profiel achteraf niet slim. Ze had vast gedacht dat geen hond er ooit achter zou komen, nou, mispoes!
pi_85103678
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.
pi_85103743
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als je, voor de dertigste keer, al hebt bekent je eigen baby's te hebben gedood na de geboorte is een hyves-profiel achteraf niet slim. Ze had vast gedacht dat geen hond er ooit achter zou komen, nou, mispoes!
Ik reageer op de stelling van degene die ik quote. Die heeft het over mensen in het algemeen.

Maar goed, nu jij je toch geroepen voelt om erop te reageren: misschien niet slim, dat is één ding. Maar dat geeft anderen toch niet meteen het recht om er misbruik van te maken? Two different wrongs don't make one right.
pi_85103799
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.
Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.
pi_85103842
quote:

[..]

Een bekende van me heeft eens iets stoms gedaan en dat is in het plaatselijk krantje verschenen. Hij schaamde zich rot en was bang herkent te worden door mensen in de buurt.
Hij kreeg tijdens de rechtzaak het juridisch advies dit mee te nemen naar de rechter in de hoop een minder zware straf te krijgen. Ze heeft hem toen uitgelachen en gezegd dat dit het risico is van het begaan van een misdaad. En dit dus ook niet laten meetellen in de strafmaat. Sietske zou het kunnen proberen, maar rechters denken er vaak dus toch anders over.
pi_85103929
quote:

[..]

:') :') :')
pi_85103989
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.
Je zult als de dief niet gepakt wordt niks van je inboedelverzekering vergoed krijgen. En die zullen je zeker zeggen de volgende keer je huis af te sluiten.
pi_85104053
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je zult als de dief niet gepakt wordt niks van je inboedelverzekering vergoed krijgen. En die zullen je zeker zeggen de volgende keer je huis af te sluiten.
Begrijp je het punt nou echt niet? Ik heb het puur over jou in deze (fictieve) situatie. Het gaat erom dat JIJ misbruik maakt van een situatie, dat jij mijn tv jat omdat je toevallig in de gelegenheid bent om mijn huis in te lopen. Dat vind jij goed te praten met het argument dat ik 'het dan toch niet vergoed zou krijgen'??
pi_85104146
Maar goed, misschien is het verstandig om eerst af te wachten WAT er precies gebeurd is. STEL dat ze bv al jaren misbruikt is door haar vader, en de kinderen van hem zijn, en zij psychologisch zwaar onderdrukt is waardoor ze nooit heeft durven vluchten/iets vertellen (ik zeg STEL he :P ), dan is ze imho meer slachtoffer dan dader :{ Dus dan zou ik het extra sneu vinden als haar foto gewoon overal maar staat
pi_85104435
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:03 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Begrijp je het punt nou echt niet? Ik heb het puur over jou in deze (fictieve) situatie. Het gaat erom dat JIJ misbruik maakt van een situatie, dat jij mijn tv jat omdat je toevallig in de gelegenheid bent om mijn huis in te lopen. Dat vind jij goed te praten met het argument dat ik 'het dan toch niet vergoed zou krijgen'??
Hoe kun je iemand die bestolen wordt nu vergelijken met een babymoordenaar?
pi_85104583
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:05 schreef tombolafan het volgende:
Maar goed, misschien is het verstandig om eerst af te wachten WAT er precies gebeurd is. STEL dat ze bv al jaren misbruikt is door haar vader, en de kinderen van hem zijn, en zij psychologisch zwaar onderdrukt is waardoor ze nooit heeft durven vluchten/iets vertellen (ik zeg STEL he :P ), dan is ze imho meer slachtoffer dan dader :{ Dus dan zou ik het extra sneu vinden als haar foto gewoon overal maar staat
Vluchten? Zat ze in een kelder?

Kom op zeg, ze leidde een normaal leven. Was tandartsassistente, dus geen idioot die niet weet hoe je moet voorkomen zwanger te worden.
pi_85104674
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een psychologische kelder wellicht ja. Daar weet jij net zo weinig van als wij hier allemaal, hoe dat precies zat in dat gezin :)
quote:
Kom op zeg, ze leidde een normaal leven. Was tandartsassistente, dus geen idioot die niet weet hoe je moet voorkomen zwanger te worden.
Nogmaals, je weet niet hoe de situatie was, dus ik vind niet dat je daar al over mag oordelen
  Admin dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:18:22 #239
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85104759
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Serieuze vraag maar ben jij familie van Gia ofzo?

pi_85104866
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Een psychologische kelder wellicht ja. Daar weet jij net zo weinig van als wij hier allemaal, hoe dat precies zat in dat gezin :)
[..]

Nogmaals, je weet niet hoe de situatie was, dus ik vind niet dat je daar al over mag oordelen
Zullen we dit topic dan maar sluiten? :z

Ze heeft bekent de baby's na de geboorte te hebben gedood, dat is een feit. Dat maakt haar, zelfs al is de vader er bij betrokken imo niet meer slachtoffer dan dader. Het is een volwassen vrouw, geen afhankelijk kind.
En als je verhalen begint te verzinnen over een vader die erbij betrokken is ben je eigenlijk bezig anderen te verwijten wat je zelf doet.
De enige feiten tot nu toe die bekend zijn is dat het haar baby's waren en dat ze heeft gezegd ze gedood te hebben (drie van de vier). Niks onschuldigs en zieligs tot nu toe, het verbaasd me hoe sommigen dat steeds betwijfelen.
pi_85104900
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Serieuze vraag maar ben jij familie van Gia ofzo?
Nee, en met Gia ben ik het meer oneens dan eens. Maar wat dit aangaat ben ik het met Gia wel eens.
pi_85105162
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zullen we dit topic dan maar sluiten? :z

Ze heeft bekent de baby's na de geboorte te hebben gedood, dat is een feit. Dat maakt haar, zelfs al is de vader er bij betrokken imo niet meer slachtoffer dan dader. Het is een volwassen vrouw, geen afhankelijk kind.
En als je verhalen begint te verzinnen over een vader die erbij betrokken is ben je eigenlijk bezig anderen te verwijten wat je zelf doet.
De enige feiten tot nu toe die bekend zijn is dat het haar baby's waren en dat ze heeft gezegd ze gedood te hebben (drie van de vier). Niks onschuldigs en zieligs tot nu toe, het verbaasd me hoe sommigen dat steeds betwijfelen.
Lezen he, ik zeg STEL. :) Tuurlijk mag je speculeren, dat doe jij net zo goed als ik. Maar om het halve topic te vullen met discussieren over of het netjes is om een foto van een sociale netwerksite te halen of niet (en dat dan nog afhankelijk van of iemand dader is of niet) lijkt me niet nodig :)
pi_85105202
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Reken maar dat jou wat te verwijten valt. Geen misdrijf nee, maar als jij denkt dat je in zo'n geval iets kunt verwachten van je inboedelverzekering moet je de kleine lettertjes nog maar even lezen.
pi_85105206
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe kun je iemand die bestolen wordt nu vergelijken met een babymoordenaar?
Laat maar zitten, we praten volledig langs elkaar heen. Oh, jij kwam met dit voorbeeld trouwens.
pi_85105227
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:00 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

:') :') :')
Sterk argument ja.
pi_85105264
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Reken maar dat jou wat te verwijten valt. Geen misdrijf nee, maar als jij denkt dat je in zo'n geval iets kunt verwachten van je inboedelverzekering moet je de kleine lettertjes nog maar even lezen.
Zucht. Het gaat hierbij niet om MIJN rol, het gaat om die van degene die misbruikt maakt van een situatie waarbij het hem makkelijk wordt gemaakt om een misdrijf te plegen of misbruik te maken van iets. Dat is dus de link met dit verhaal: het feit dat haar Hyves openbaar is wil niet zeggen dat jij daardoor het recht hebt om daar misbruik van te maken.
pi_85105280
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Laat maar zitten, we praten volledig langs elkaar heen. Oh, jij kwam met dit voorbeeld trouwens.
Nee hoor. Ik kwam niet met het voorbeeld over dieven en deuren die openstaan. Dat was iemand anders.
pi_85105297
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik kwam niet met het voorbeeld over dieven en deuren die openstaan. Dat was iemand anders.
Oh sorry, dan bedoelde ik die ander.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:39:30 #249
124676 RobertoCarlos
pi_85108001
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lig je achter? Ze heeft notabene bekent drie van de vier baby's na de geboorte te hebben gedood. Dat jij dat niet als een misdaad ziet.... :')
Nee, maar je hebt het erover dat ze die kinderen heeft vermoord. Hoe weet je dat? Op slechts 1 bekentenis kun je niet veroordeeld worden, zoals jij, als iemand die voorligt, ongetwijfeld weet.
Heb je daarnaast wel eens gehoord van de Schiedammer parkmoord? Maar jij weet kennelijk zeker dat ze die kinderen bewust vermoord heeft. Dus vandaar nogmaals mijn vraag: hoe weet jij dat?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:51:38 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85108504
Ik vind het nogal een stelling dat als je eea op Hyves zet dat je dan kunt verwachten dat je hyves-foto's in de krant komen als jij het nieuws haalt.

Als het nou beperkt was tot de keren dat het om een (vermeende) dader ging dan zou ik me nog voor kunnen stellen dat mensen dat goedpraten, helaas blijft het daar niet toe beperkt en plunderen de kranten net zo makkelijk de Hyves-foto's van een slachtoffer om die vervolgens te publiceren.

Het is dus wel heel makkelijk om maar te stellen dat het "eigen schuld, dikke bult" is, maar ook als iemand geen misdaad begaat maar alleen slachtoffer wordt dan wordt er net zo hard gebruik gemaakt van die foto's.
Of zijn we nu al vergeten waar de kranten in mei vol mee stonden, zo vlak na die crash in Tripoli?

Feit blijft dat men zorgvuldig dient te handelen, en dat gebeurt niet altijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:02:52 #251
124676 RobertoCarlos
pi_85108967
Bovendien: als iemand (bewezen) een misdaad begaan heeft wordt ie daarvoor gestraft door bijv. de bak in te gaan. Komt ie eruit, moet ik de kans krijgen om met een schone lei te beginnen. Want als wij effe gaan besluiten dat een veroordeelde extra straf verdient door bijv. zijn of haar foto op internet te plaatsen, waarom dan niet gewoon die gast nog eens een paar keer 's nachts opbellen? Of beter: een klap voor zijn bek geven!
"Is toch zijn eigen schuld?"
pi_85108972
Na dit Friese incident

http://www.depers.nl/binn(...)r-dood-in-kamer.html

en nu dit weer in Nij Beets

pleit ik voor een nieuw woord:

In-Friezen

Betekenis:
Na de dood nog een tijdje in je huis blijven vertoeven.

Zo heb je 't over Friezen, zo heb je 't over dooien...
(Herman Finkers)
;)
pi_85109047
Friesland :')
pi_85109530
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nee, maar je hebt het erover dat ze die kinderen heeft vermoord. Hoe weet je dat? Op slechts 1 bekentenis kun je niet veroordeeld worden, zoals jij, als iemand die voorligt, ongetwijfeld weet.
Heb je daarnaast wel eens gehoord van de Schiedammer parkmoord? Maar jij weet kennelijk zeker dat ze die kinderen bewust vermoord heeft. Dus vandaar nogmaals mijn vraag: hoe weet jij dat?
Ik zeg niet vermoord, ik zeg gedood. Daar is verschil tussen. Lees je daar eerst maar eens over in. Of het moord of doodslag wordt weet ik niet, maar 'vermoord' heb ik niet gezegd.

En laten we er vooral van uitgaan dat ze nu onder druk bekent, en deze zaak gaan vergelijken met een Schiedammer Parkmoord.

Er wordt weer van alles bijgehaald; de vader is de vader van de baby's, ze heeft onder druk bekent, enz enz. Hoe weet jij dat?
pi_85109605
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Na dit Friese incident

http://www.depers.nl/binn(...)r-dood-in-kamer.html

en nu dit weer in Nij Beets

pleit ik voor een nieuw woord:

In-Friezen

Betekenis:
Na de dood nog een tijdje in je huis blijven vertoeven.

Zo heb je 't over Friezen, zo heb je 't over dooien...
(Herman Finkers)
;)
In Twente gebeuren zulke dingen idd niet

http://www.tctubantia.nl/(...)by-kind-Marike-H.ece
know'm sayin?
word? word.
pi_85109678
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik zeg niet vermoord, ik zeg gedood. Daar is verschil tussen. Lees je daar eerst maar eens over in. Of het moord of doodslag wordt weet ik niet, maar 'vermoord' heb ik niet gezegd.

En laten we er vooral van uitgaan dat ze nu onder druk bekent, en deze zaak gaan vergelijken met een Schiedammer Parkmoord.

Er wordt weer van alles bijgehaald; de vader is de vader van de baby's, ze heeft onder druk bekent, enz enz. Hoe weet jij dat?
Ze weten nog niet eens of de baby's wel levend ter wereld zijn gekomen, dus misschien zijn ze wel helemaal niet vermoord/gedood.
know'm sayin?
word? word.
pi_85109734
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bovendien: als iemand (bewezen) een misdaad begaan heeft wordt ie daarvoor gestraft door bijv. de bak in te gaan. Komt ie eruit, moet ik de kans krijgen om met een schone lei te beginnen. Want als wij effe gaan besluiten dat een veroordeelde extra straf verdient door bijv. zijn of haar foto op internet te plaatsen, waarom dan niet gewoon die gast nog eens een paar keer 's nachts opbellen? Of beter: een klap voor zijn bek geven!
"Is toch zijn eigen schuld?"
Natuurlijk is het fout om zelf je recht te gaan halen, en een gevangene als die is vrijgelaten nog te gaan treiteren.
Maar mocht blijken dat zij in haar eentje verantwoordelijk is voor de dood van die baby's en er verder niemand bij betrokken was, denk ik niet dat ze snel op vrije voeten komt.
Dat worden heel wat jaartjes. Men vergeet gelukkig snel en ze zal er ook niet meer hetzelfde uitzien.

Tja, en over die schone lei.... Wat mij betreft zit een gezin stichten er voor haar niet meer in.

Zouden er kinderen in NL zijn die een moeder hebben die meerdere broertjes en/of zusjes van ze vermoord heeft en die bij hun moeder wonen?
pi_85109950
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:21 schreef alors het volgende:

[..]

Ze weten nog niet eens of de baby's wel levend ter wereld zijn gekomen, dus misschien zijn ze wel helemaal niet vermoord/gedood.
Wat raar:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nt-babymoorden.dhtml

Maar laten we er maar van uit gaan dat ze flink onder druk is gezet, de arme meid.
pi_85110055
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:32 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Zucht. Het gaat hierbij niet om MIJN rol, het gaat om die van degene die misbruikt maakt van een situatie waarbij het hem makkelijk wordt gemaakt om een misdrijf te plegen of misbruik te maken van iets. Dat is dus de link met dit verhaal: het feit dat haar Hyves openbaar is wil niet zeggen dat jij daardoor het recht hebt om daar misbruik van te maken.
Zucht. Dat beweer ik toch ook niet? Ik stel alleen dat je weinig indruk maakt als je dan gaat zeuren.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:19:43 #260
124676 RobertoCarlos
pi_85112294
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
[quote]Ik zeg niet vermoord, ik zeg gedood. Daar is verschil tussen. Lees je daar eerst maar eens over in. Of het moord of doodslag wordt weet ik niet, maar 'vermoord' heb ik niet gezegd.
echt te dom om te poepen _O- 8)7
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zouden er kinderen in NL zijn die een moeder hebben die meerdere broertjes en/of zusjes van ze vermoord heeft en die bij hun moeder wonen?
quote:
Weet ik niet, alleen ik trek geen conclusies: jij wel :+
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:24:29 #261
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85112558
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Laat die beoordeling nu gewoon aan de rechtelijke macht over. Heb daar maar geen oordeel over, want dan kun je nog wel eens heel vies op je bek gaan in deze.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_85112833
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

echt te dom om te poepen _O- 8)7
[..]

[..]

Weet ik niet, alleen ik trek geen conclusies: jij wel :+
Nee, jij trekt nu de conclusie dat ik denk dat Sietske die baby's vermoord heeft. Dat is niet zo.

Het is een algemene vraag. Ik vraag me af of er kinderen zijn in Nederland die ouders hebben die hun broertjes/zusjes zoiets aangedaan hebben.

Verder hou je je opmerkingen over 'domheid' en 'poepen' maar voor je, staat je ook niet bijster intelligent, en maakt de discussie er niet gezelliger op.
En ga niet zeuren dat ik zo begin, ik herinner me je opmerkingen over hoe ik m'n kinderen opvoed en geblaat over mijn vriend (????) en een ex (????) van een paar dagen geleden nog wel. Je toont je eigen zwakheid als je op die manier een discussie wilt voeren.
pi_85112895
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Laat die beoordeling nu gewoon aan de rechtelijke macht over. Heb daar maar geen oordeel over, want dan kun je nog wel eens heel vies op je bek gaan in deze.
Laten we eerlijk zijn: het ziet er niet goed uit voor de vrouw in kwestie. Dat wordt een veroordeling, gevangenisstraf en/of TBS.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:32:52 #264
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85113025
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn: het ziet er niet goed uit voor de vrouw in kwestie. Dat wordt een veroordeling, gevangenisstraf en/of TBS.
Dat weet jij dus al uit de sumiere informatie die tot nu toe naar buiten is gekomen? Knap! Maar gelukkig ben jij geen rechter, ga dan ook niet op die stoel zitten. Wacht maar even af, en het zal je mogelijk nog verbazen wat er uit deze zaak allemaal nog naar boven komt.
pi_85113078
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat weet jij dus al uit de sumiere informatie die tot nu toe naar buiten is gekomen? Knap! Maar gelukkig ben jij geen rechter, ga dan ook niet op die stoel zitten. Wacht maar even af, en het zal je mogelijk nog verbazen wat er uit deze zaak allemaal nog naar boven komt.
Hoezo, wat denk jij dan?
Jij klinkt alsof je denkt dat het allemaal heel anders gaat lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 10-08-2010 21:42:22 ]
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:18:17 #266
124676 RobertoCarlos
pi_85115554
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
En ga niet zeuren dat ik zo begin, ik herinner me je opmerkingen over hoe ik m'n kinderen opvoed en geblaat over mijn vriend (????) en een ex (????) van een paar dagen geleden nog wel. Je toont je eigen zwakheid als je op die manier een discussie wilt voeren.
Huh? :?
pi_85116689
Dat kind is doodziek.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:53:14 #268
1986 Jane
pi_85117333
ff wat anders, over de berichten dat er eventueel een dna-onderzoek onder de potentiele vaders zal worden gehouden...
Kijk, ik snap wel dat het voor de beoordeling van de zaak belangrijk is te weten onder welke omstandigheden ze zwanger is geraakt. En dat de verwekker daarbij van belang is. Maar toch... ik zit steeds te denken, stel je hebt een keer met zo'n meisje gescharreld voor een avondje. Zij raakt zwanger, maar jij hebt dat nooit geweten. En dan komt nu de politie even vertellen dat jij de vader bent van een van die dode baby's. Heb je ook mooi een trauma voor de rest van je leven. :{ Ik bedoel, verantwoordelijk zijn voor het verwekken van een kind is een ding, maar ineens de vader zijn van een dood kind waar je het bestaan niet wist is heel wat anders...
Maar misschien heb ik het mis en zou je juist graag willen weten of het van jou was... ik weet het niet.
pi_85117594
Ja dat is ook zo, maar degene die sex met haar hebben gehad en dat weten, die zullen dat nu allemaal wel denken. En dan kan het juist een bevrijding zijn om te weten wie het nu wel en niet zijn.
pi_85125200
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:53 schreef Jane het volgende:
ff wat anders, over de berichten dat er eventueel een dna-onderzoek onder de potentiele vaders zal worden gehouden...
Kijk, ik snap wel dat het voor de beoordeling van de zaak belangrijk is te weten onder welke omstandigheden ze zwanger is geraakt. En dat de verwekker daarbij van belang is. Maar toch... ik zit steeds te denken, stel je hebt een keer met zo'n meisje gescharreld voor een avondje. Zij raakt zwanger, maar jij hebt dat nooit geweten. En dan komt nu de politie even vertellen dat jij de vader bent van een van die dode baby's. Heb je ook mooi een trauma voor de rest van je leven. :{ Ik bedoel, verantwoordelijk zijn voor het verwekken van een kind is een ding, maar ineens de vader zijn van een dood kind waar je het bestaan niet wist is heel wat anders...
Maar misschien heb ik het mis en zou je juist graag willen weten of het van jou was... ik weet het niet.
Mja, tuurlijk kon je niet weten dat het zo zou aflopen, maar als je met iemand het bed in duikt, zijn er altijd 2 mensen bij. Hoogstens heb je een reden om kwaad te zijn op haar, dat ze het nooit verteld had. Maar waar twee neuken, hebben twee schuld. (en dan heb ik het NIET over de afhandeling)
Geloof niets, denk zelf.
pi_85125221
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:58 schreef bloodymary het volgende:
Ja dat is ook zo, maar degene die sex met haar hebben gehad en dat weten, die zullen dat nu allemaal wel denken. En dan kan het juist een bevrijding zijn om te weten wie het nu wel en niet zijn.
Degene die sex met haar hebben gehad en dat weten??? Hoe kan je dat niet (meer) weten??
Ik denk dat het hele geheel al heel klote is voor de meeste jongens, los van het feit of een kind van hen is, het had wel zo kunnen zijn en ze zitten nu in spanning. Ik ken waarschijnlijk een aantal van die jongens, precies weet ik namelijk niet wie haar scharrels zijn geweest, maar ik voel wel met ze mee.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 03:27:53 #272
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_85126470
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:53 schreef Jane het volgende:
Ik denk niet dat de opzet van dat DNA-onderzoek is dat de nieuwsgierigheid naar de bedpartners van de verdachte wordt bevredigd.

Men zal willen weten wie de bedpartners waren en zijn, om gedegen onderzoek te kunnen doen naar beweegredenen van háár. Daarvoor is het nu eenmaal van belang wie de vaders zijn van de baby's. Niet eens vanwege hén, maar misschien vanwege de manier waarop de verdachte naar die vader(s) keek.

En dan is het even van minder belang dat het voor de heren niet zo leuk zou zijn om te weten dat het per ongeluk hun kinderen zijn. Waarheidsvinding wat betreft motief staat dan voorop.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 08:08:44 #273
1986 Jane
pi_85127706
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 02:14 schreef defamai het volgende:

[..]

Mja, tuurlijk kon je niet weten dat het zo zou aflopen, maar als je met iemand het bed in duikt, zijn er altijd 2 mensen bij. Hoogstens heb je een reden om kwaad te zijn op haar, dat ze het nooit verteld had. Maar waar twee neuken, hebben twee schuld. (en dan heb ik het NIET over de afhandeling)
Maar ik heb het juist over dat laatste. Uiteraard niet met het pure feit dat ze een kind verwekt hebben. Maar juist de afloop maakt dat dit hele andere koek is, en dat er heel andere emoties loskomen. Ik zeg ook dat ik snap dat er onderzoek naar gedaan wordt, maar dan kun je het toch wel met zo'n potentiele vader te doen hebben natuurlijk. Of denk je dat die mannen/jongens allemaal zo ongevoelig zijn dat het ze niet kan schelen? Dat geloof ik zelf niet namelijk.

-edit- Misschien kunnen de heren hier antwoord geven op de vraag of ze zouden willen weten of het hun kind was, als dit meisje een oude scharrel van hun zou zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jane op 11-08-2010 08:26:59 ]
pi_85128505
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 02:15 schreef J.R.S. het volgende:

[..]

Degene die sex met haar hebben gehad en dat weten??? Hoe kan je dat niet (meer) weten??
Iemand uit Zeeland die in 2004 op Mallorca een onenightstand met haar gehad heeft kan best nu niet weten dat het om dit meisje gaat.
pi_85133894
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:10 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Iemand uit Zeeland die in 2004 op Mallorca een onenightstand met haar gehad heeft kan best nu niet weten dat het om dit meisje gaat.
Nou ik weet wel bijna zeker dat ze niet op Mallorca is geweest. Maar de situatie die jij omschrijft vind ik ook dermate triest dat ik dan ook geen medelijden heb met de jongen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:56:15 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85134032
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:52 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Nou ik weet wel bijna zeker dat ze niet op Mallorca is geweest. Maar de situatie die jij omschrijft vind ik ook dermate triest dat ik dan ook geen medelijden heb met de jongen.
Ze was iig wel lid van een of andere Playa del Ingles 2010 Hyves, of iets wat daar op lijkt....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85134045
Ze heeft toch ook voor langere tijd een vriend gehad? Zou wel lullig zijn als hij een van de vaders is. Heb je een tijd een relatie met elkaar moet je er op kunnen vertrouwen dat je vriendin de pil slikt (als dat in dit geval zo is) en hoef je toch geen condooms meer te gebruiken?
Juist bij een one-night stand is onveilige seks dommer.
  Admin woensdag 11 augustus 2010 @ 12:09:21 #278
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85134517
quote:

[..]

En iets zegt me dat jij haar kent.

pi_85134666
quote:

[..]

Vind je dat echt zo raar? We zijn toch allemaal vroeger wel eens in Lloret, Salou of Kreta geweest en we weten allemaal hoe het er daar aan toe gaat.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:32:49 #280
3542 Gia
User under construction
pi_85135337
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze heeft toch ook voor langere tijd een vriend gehad? Zou wel lullig zijn als hij een van de vaders is. Heb je een tijd een relatie met elkaar moet je er op kunnen vertrouwen dat je vriendin de pil slikt (als dat in dit geval zo is) en hoef je toch geen condooms meer te gebruiken?
Als die langere tijd een relatie had, had hij ook kunnen zien dat ze zwanger was.
Met kleren aan, kun je nog wel wat verbergen, maar naakt, tijdens het vrijen zie je dat echt wel. Daarbij krijg je een harde buik wanneer je in hoogzwangere toestand klaarkomt.

Verder is het wel in het belang van het onderzoek om te weten wie de vader(s) is/zijn. Want het zou ook de eigen vader kunnen zijn en dat zou de hele zaak veranderen.

Lullig voor die ene of meerdere jongemannen om hierachter te komen, als hij/zij het is/zijn. Maar nog altijd beter dan de onzekerheid het niet te weten, maar wel te vermoeden.
pi_85135806
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lijkt me als je een langdurige relatie met iemand hebt het je wel opvalt dat ze niet ongesteld word en een flinke buik krijgt :')
  Admin woensdag 11 augustus 2010 @ 12:50:49 #282
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85136017
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Lijkt me als je een langdurige relatie met iemand hebt het je wel opvalt dat ze niet ongesteld word en een flinke buik krijgt :')
Psst, er zijn vrouwen die geen noemenswaardige buik krijgen...
En niet ongesteld worden, schat nu niet, ik ben ongesteld kun je makkelijk inbouwen heur :7

Admin woensdag 11 augustus 2010 @ 12:52:04 #283
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85136090
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarbij krijg je een harde buik wanneer je in hoogzwangere toestand klaarkomt.

Gia toch! Wil je hiermee zeggen dat je, nee echt?
Ik dacht dat jij nooit aan sex deed :')
Poepoe, meteen een ander beeld van je, kleine hete donder dat je er bent!

pi_85136095
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Psst, er zijn vrouwen die geen noemenswaardige buik krijgen...
En niet ongesteld worden, schat nu niet, ik ben ongesteld kun je makkelijk inbouwen heur :7
Oh dat geloof ik, maar het gaat er bij mij niet in dat als je een SERIEUZE relatie hebt dat het niet opvalt, 9 maanden lang. Met alle misselijkheid, bloedingen en weet ik wat nog meer van dien.

En ik neem aan dat als ze even zelf amateuristisch ergens is bevallen die egel ook aardig ontploft was, dus dat valt ook wel op denk ik zo. ;( :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:14:42 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85136965
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oh dat geloof ik, maar het gaat er bij mij niet in dat als je een SERIEUZE relatie hebt dat het niet opvalt, 9 maanden lang. Met alle misselijkheid, bloedingen en weet ik wat nog meer van dien.

En ik neem aan dat als ze even zelf amateuristisch ergens is bevallen die egel ook aardig ontploft was, dus dat valt ook wel op denk ik zo. ;( :')
Nah, je hoeft niet misselijk te zijn hoor, en zeker niet op de momenten dat een zwangere vrouw dat "normaal" wel is.
Zowel bij de zwangerschap van mijn zoon 19 jaar geleden, als bij m'n huidige zwangerschap heb ik in de eerste drie maanden nergens last van gehad.... maand vier en vijf waren in beide gevallen feest :r
Meestal zijn het echter de eerste 3 maanden, en dan zie je bij de meeste vrouwen nog amper wat niets.

Ik denk wel dat je meestal wel aardig ontploft bent, ook als je niet amateuristisch maar gewoon "professioneel" onder begeleiding bevalt.

Overigens was haar 4-jarige verkering met die ene jongen toch een gevalletje knipperlicht-relatie?? Kan me voorstellen dat het dan misschien net even een paar maanden uit was rond de bevalling.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85138457
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 08:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Maar ik heb het juist over dat laatste. Uiteraard niet met het pure feit dat ze een kind verwekt hebben. Maar juist de afloop maakt dat dit hele andere koek is, en dat er heel andere emoties loskomen. Ik zeg ook dat ik snap dat er onderzoek naar gedaan wordt, maar dan kun je het toch wel met zo'n potentiele vader te doen hebben natuurlijk. Of denk je dat die mannen/jongens allemaal zo ongevoelig zijn dat het ze niet kan schelen? Dat geloof ik zelf niet namelijk.

-edit- Misschien kunnen de heren hier antwoord geven op de vraag of ze zouden willen weten of het hun kind was, als dit meisje een oude scharrel van hun zou zijn.
Ik ben een man, en ik zou het natuurlijk wel willen weten. Maar ik realiseer me ook dat mijn normen en waarden niet geheel overeen komen met die van de gemiddelde man.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85140594
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die buik kun je inderdaad niet makkelijk overheen kijken, maar zouden er mannen zijn die het opvalt als hun vriendin niet meer ongesteld wordt?
pi_85140637
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die buik kun je inderdaad niet makkelijk overheen kijken, maar zouden er mannen zijn die het opvalt als hun vriendin niet meer ongesteld wordt?
Lijkt me wel, iig als je elkaar toch wel regelmatig ziet
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:55:24 #289
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85141175
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Sommige details hoef je als vriend niet letterlijk te zien nee. Ik zou dat tweede niet opmerken - als ze het ook maar op de geringste manier weet te camoufleren.
Overal verstand van.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:03:28 #290
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_85148671
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:13 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Vind je dat echt zo raar? We zijn toch allemaal vroeger wel eens in Lloret, Salou of Kreta geweest en we weten allemaal hoe het er daar aan toe gaat.
Niet iedereen heeft behoefte aan simpelheid :')
Geloof niets, denk zelf.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 augustus 2010 @ 17:53:29 #292
862 Arcee
Look closer
pi_85149135
quote:
Vrijdag uitsluitsel over moederschap Sietske

LEEUWARDEN - Het Openbaar Ministerie (OM) in Leeuwarden verwacht vrijdag te weten of de 25-jarige Sietske H. uit Nij Beets de moeder is van de vier dode baby's die op haar zolder lagen. De lichaampjes zaten elk verstopt in een koffer. Sietske heeft van ten minste drie baby's aangegeven dat ze de moeder is. Dna-onderzoek zal vrijdag naar verwachting uitsluitsel geven, aldus een woordvoerder van het OM woensdag.

Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de baby's verder op geslacht, doodsoorzaak en op datum van overlijden. Ook is het OM benieuwd naar de vader of vaders van de baby's. Vrijdag is waarschijnlijk alleen bekend of Sietske de moeder is. Andere informatie volgt later.
Het OM verdenkt Sietske van moord of babymoord. Voor moord kan ze maximaal een levenslange gevangenisstraf krijgen. Indien ze wordt veroordeeld wegens babymoord, dan is de maximale straf twaalf jaar. Voor een enkelvoudige babymoord staat negen jaar, maar als het om meer moorden gaat, dan kan er nog eens een derde van de maximumstraf bijkomen. Het maakt dan dus niet uit of iemand meer dan twee baby's vermoord.
pi_85151965
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:39 schreef defamai het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft behoefte aan simpelheid :')
Ik snap niet wat je met je opmerking bedoelt, het ging er om dat het mogelijk is dat er vaders bij zijn die niet weten dat ze het ooit met haar gedaan hebben, dus bijvoorbeeld vroeger ooit op vakantie het een keer met haar gedaan hebben of bij de disco in Schubbekutterveen of zo. Als voorbeeld. En dat die nu niet weten dat zij dat was. Dat kan. Toch.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:19:26 #294
1986 Jane
pi_85152053
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:17 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je met je opmerking bedoelt, het ging er om dat het mogelijk is dat er vaders bij zijn die niet weten dat ze het ooit met haar gedaan hebben, dus bijvoorbeeld vroeger ooit op vakantie het een keer met haar gedaan hebben of bij de disco in Schubbekutterveen of zo. Als voorbeeld. En dat die nu niet weten dat zij dat was. Dat kan. Toch.
Maar ja, die zal de politie dan ook niet kunnen opsporen, dus die zullen het dan nooit weten.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:19:46 #295
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85152062
quote:

[..]

Sterker nog, dat lijkt mij best waarschijnlijk. Een psychose komt zelden voor bij twee mensen tegelijkertijd..

Maar hoe zou je je als kerel voelen als je er nú achter komt dat je de vader was? Ook al ben je een Spanjaard op Mallorca?
Overal verstand van.
pi_85155289
quote:

[..]

Dat niet iedereen naar Salou of Chersonisos gaat. En als gevolg met zomaar met een sletje het bed in duiken.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85157705
Vanuit filosofisch standpunt vraag ik me wel eens af of een babymoord erger of minder erg is dan een moord op een volwassene...of maakt dat niet uit?
Ook vraag ik me af of mevrouw dan een serie moordenaar zou zijn, mits bewezen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:30:54 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85157843
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:27 schreef capricia het volgende:
Vanuit filosofisch standpunt vraag ik me wel eens af of een babymoord erger of minder erg is dan een moord op een volwassene...of maakt dat niet uit?
Ook vraag ik me af of mevrouw dan een serie moordenaar zou zijn, mits bewezen...
ik denk dat de verhouding ongeveer hetzelfde is als een kind verkrachten of een volwassen vrouw. en de frequentie maakt het inderdaad serieel.
pi_85158061
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat de verhouding ongeveer hetzelfde is als een kind verkrachten of een volwassen vrouw. en de frequentie maakt het inderdaad serieel.
Wwarom is een babymoord volgens jou minder erg dan de moord op een tiener of zo?
( filosofische vraag, geen waarde oordeel of zo)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:36:39 #300
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85158139
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Wwarom is een babymoord volgens jou minder erg dan de moord op een tiener of zo?
ik denk dat het gek genoeg ook te maken heeft met een mededogend gevoel. een moeder/vader die haar/zijn eigen kinderen doodt, is gek en dus rijp voor psychische ondersteuning.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 augustus 2010 @ 21:41:57 #301
862 Arcee
Look closer
pi_85158375
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')