Meer nieuws over deze zaak:quote:Dna dode baby's afgenomen
Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek naar het dna van de baby's bepaalt justitie of ook dna wordt afgenomen van nauwe relaties van de 25-jarige moeder Sitske H., meldt de NOS. Volgens persofficier Henk Mous van justitie richt het onderzoek zich er mede op of er sprake is van één of meerdere verwekkers van de kinderen. "Het zou kunnen één, het zou kunnen meerdere. Dat maakt allemaal nog deel uit van het onderzoek."
Het zal nog enkele dagen duren voordat het onderzoek van het NFI is afgerond. Nadat er dna bij de baby's is afgenomen zal er in een later stadium bekeken worden in hoeverre justitie daar verder mee aan de slag gaat. Er is nu nog geen dna afgenomen van bijvoorbeeld ex-vriendjes van Sietske, om het dna van de baby's mee te kunnen vergelijken. "Dat is nu nog niet aan de orde. Het onderzoek moet uitwijzen of dat in een later stadium mogelijk is", vertelt Mous aan de NOS. "Het kan niet zo zijn dat je van iedereen dna afneemt. Je zal wel een bepaald idee moeten hebben en dat zal het onderzoek duidelijk moeten maken." Volgens de persofficier zou het een overweging kunnen zijn om mensen te vragen dna af te staan.
Het Openbaar Ministerie in Friesland richt zich op de omstandigheden waaronder de vrouw zwanger is geraakt. De verdachte heeft volgens de politie verklaard dat ze de moeder is van drie van de kinderen.
Deze week stuitte de politie op de vier lijkjes, die waren verstopt in afzonderlijke koffers op de zolder van de woning. De 25-jarige Sietske H., die in het huis bij haar ouders woonde, wordt ervan verdacht de baby's om het leven te hebben gebracht.
Zeker, maar ze heeft niet 1 keer uit paniek gehandeld, maar 4 keer hetzelfde ritueel kunnen herhalen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Mwah doordacht, bij zo'n geestelijk zieke daad van het vermoorden van je eigen babies kan ik me niet echt voorstellen dat het doordacht is en met 100% besef van wat je eigenlijk aan het doen bent. Anders had ze ook wel kunnen bedenken dat abortus, adoptie of gewoon veilig neuken betere opties waren.
Of ze moet echt puur een moordenaar zijn, maar waarom dan eigen babies? En 4 keer een hele zwangerschap uitdragen, een bevalling, om dan vervolgens de babies te vermoorden lijkt me ook nogal veel gedoe voor een doordachte beslissing om babies te vermoorden.
En 1 baby of 4, iemand die haar eigen kind vermoord heeft toch sowieso psychische hulp nodig?
Troll?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:12 schreef Bun het volgende:
ik vind dat dit moet kunnen, het zijn toch haar babies
Als ze telkens per ongeluk zwanger is geraakt en bang was dat bij abortus mensen achter haar zwangerschap zouden komen, kan het dan niet zo zijn dat die andere 3 keer ook in paniek waren?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, maar ze heeft niet 1 keer uit paniek gehandeld, maar 4 keer hetzelfde ritueel kunnen herhalen.
Ja en de hond van de neef van die man heeft een teefje bevrucht van de overbuurvrouw van de tandarts.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:17 schreef DeLuna het volgende:
Mijn vriend zijn oom woont tegenover een collega van haar.
Nee, ik was bij de grootouders van mijn vriend toen we dat hoorden. En ik woon best wel dicht bij Nij Beets, dus dat is best akelig dichtbij.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja en de hond van de neef van die man heeft een teefje bevrucht van de overbuurvrouw van de tandarts.
Nou meid, het komt soms wel heel dichtbij hequote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:17 schreef DeLuna het volgende:
Wel als die buren elkaar goed kennen. En ik ken zijn oom redelijk goed, dus dan wel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou meid, het komt soms wel heel dichtbij he
Gezien het TBS geblunder zou ik daar niet van staan te kijken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:09 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nee 4 babies in een koffer bewaren en er niks over zeggen, dan ben je na 5 jaar wel genezen
nee man ik meen hetquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Troll?![]()
Dat is wel een erg extreme abortus. Wat is er mis met een normale abortus?
Ik heet ook H met m'n aangetrouwde achternaam, telt ook wel hè.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou meid, het komt soms wel heel dichtbij he
als je zegt dat je draagmoeder bent, verhaalt niemand naar de toekomst van de babies.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:21 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het allemaal zo raar.
Ouders die niks weten zogenaamd
Tandarts die het wel weet, praktijk die het wel weet.
Tandarts die het gewoon vindt dat ze binnen een maand weer komt werken.
4 babies gevonden, 3 die ze toegeeft.
En dan is het hele zaakje nog aan het rollen gegaan door een verklikker die haar aangaf voor illegale adoptiepraktijken.
Fraai.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:17 schreef DeLuna het volgende:
Uhuh, dus je kent een oom van je vriend heel goed, die dus een collega van haar heel goed kent. Nou inderdaad zeg.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:21 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wel als die buren elkaar goed kennen. En ik ken zijn oom redelijk goed, dus dan wel.
Oké, zit wat in.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je zegt dat je draagmoeder bent, verhaalt niemand naar de toekomst van de babies.
Ja hoor positiviteitsguruquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Uhuh, dus je kent een oom van je vriend heel goed, die dus een collega van haar heel goed kent. Nou inderdaad zeg.
Moeten we je nog condoleren of heb je zo je portie aandachtshoerderij weer gehad?
Ok mooi, kunnen we weer verder over het echte onderwerp ipv het 'ik ken iemand die iemand kent die haar kent'-geneuzelquote:
jammer van deze strofe.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:24 schreef Loveless85 het volgende:
Moeten we je nog condoleren of heb je zo je portie aandachtshoerderij weer gehad?
joran, joran, wie was dat ook alweer?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:33 schreef HeetBoven het volgende:
Ik ben benieuwd naar de doodsoorzaak. Verder hoop ik dat ze naar Peru gestuurd wordt en met Joran mag brommen
Zeker niet in zo'n kleine hechte gemeenschap, waar iedereen voor elkaar zorgtquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je zegt dat je draagmoeder bent, verhaalt niemand naar de toekomst van de babies.
Inderdaad we kunnen het beste tonnen aan belastinggeld spenderen om haar weer terug in de maatschappij te krijgenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoop niet dat ze een gevangenis straf krijgt. Daar is niemand bij gebaat. Deze persoon heeft hulp nodig.
eens. bevalen is niet niets. maar wie maakte haar zwanger elke keer?quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:01 schreef Alleskids het volgende:
Ik ben geneigd te geloven dat de vierde dode baby niet van Sietske is. Drie keer bekennen, maar geen vierde keer??? Wat valt er nu nog achterwege te laten?
Het komt totaal absurd over dat de omgeving wel geweten heeft dat ze zwanger was, maar de ouders en zus totaal niet, dat er niet over gepraat is met de ouders, geen hints, geen opmerkingen, helemaal niets? Zou jij niets tegen de ouders zeggen als een vriendin van je zwanger is?
De vader ..... ok, die kan nog toaal onwetend zijn, maar een moeder valt het echt wel op als een inwondende dochter 9 maanden lang niet ongesteld is??? Bovendien zal de bevalling best wel een bende gegeven hebben, wat ook sporen nalaat.
Bovendien, hoe heeft een 17 jarige meid een bevalling in haar eentje gedaan. het zelf overleeft en de "rotzooi:"' zo netjes opgeruimd dat niemand iets gemerkt heeft.
Kijk niet raar op als hier veel meer achtersteekt, dat de rest van het gezin er ook deel vanheeft. Dit is slechts het topje van de ijsberg
Jij hebt ergens klachten gelezen van de mensen die bij de tandarts daar langs kwamen?quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:01 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Inderdaad we kunnen het beste tonnen aan belastinggeld spenderen om haar weer terug in de maatschappij te krijgenZo'n geweldige toevoeging moet dat zijn. Leuk ook als collega of buurvrouw "he kijk die hoer die 4 babys heeft vermoord."
precies, van buiten de familie, of binnen de famiile?. Ik ben geneigd de laatse optie open te houden. Het blijft speculeren, maar hoe harder de ouders ontkennen ooit iets geweten te hebben, hoe meer het bij mij de nekharen rechtop gaan staan. En babylijkje nummer4...?quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:05 schreef zoalshetis het volgende:
eens. bevalen is niet niets. maar wie maakte haar zwanger elke keer?
Jij mag hier toch ook nog rondlopen?quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:01 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Inderdaad we kunnen het beste tonnen aan belastinggeld spenderen om haar weer terug in de maatschappij te krijgenZo'n geweldige toevoeging moet dat zijn. Leuk ook als collega of buurvrouw "he kijk die hoer die 4 babys heeft vermoord."
Want een TBS-er mag nooit op verlof? En een TBS-er kan niet meer zwanger worden? Als zij psychisch zo veel draadjes los heeft dat ze in staat is om 4 kinderen te baren en vervolgens te vermoorden lijkt me dat niet bepaald een goede basis voor een eventueel volgend (wel gewenst) kind.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan ga je ervan uit dat iemand met zo'n geestelijk probleem nooit meer kan genezen.
En in zo'n geval zal ze levenslang TBS krijgen, dus is sterillisatie nergens voor nodig.
Goed argument.quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij hebt ergens klachten gelezen van de mensen die bij de tandarts daar langs kwamen?
Dat eerste alleen als ze dat kan zonder risico's(hoewel ik besef dat er fouten worden gemaakt, inschattingsfouten, maar ze kan moeilijk op verlof haar eigen baby vermoordenquote:Op zondag 8 augustus 2010 00:47 schreef Cyan het volgende:
[..]
Want een TBS-er mag nooit op verlof? En een TBS-er kan niet meer zwanger worden?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, maar ze heeft niet 1 keer uit paniek gehandeld, maar 4 keer hetzelfde ritueel kunnen herhalen.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:12 schreef Bun het volgende:
ik vind dat dit moet kunnen, het zijn toch haar babies
En die haar kennelijk niet voor zwangerschapsverlof heeft aangemeld bij het UWV.... en als dat wel gebeurd is dan is het dus helemaal vreemd dat er geen gegevens van instanties aan elkaar gekoppeld zijn.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:21 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het allemaal zo raar.
Ouders die niks weten zogenaamd
Tandarts die het wel weet, praktijk die het wel weet.
Tandarts die het gewoon vindt dat ze binnen een maand weer komt werken.
4 babies gevonden, 3 die ze toegeeft.
En dan is het hele zaakje nog aan het rollen gegaan door een verklikker die haar aangaf voor illegale adoptiepraktijken.
Fraai.
Grefo meisjes worden gedwongen met de vader van het kind te trouwen, beetje erg flauw om te doen alsof er in die kringen vrouwen gedwongen worden hun babies te vermoorden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 08:16 schreef Patrickovik het volgende:
Het is echt een raar verhaal dat haar ouders van niets wisten..
Het zou mij niets verbazen dat het z'n gerefo familie is dat haar ouders haar gedwongen hebben om de baby's te vermoorden omdat ze anders zwart aan gekeken worden in het dorp.
Nou nou, mijn opa's hond heeft een neef die wel eens tegen haar brievenbus gepist heeft.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:17 schreef DeLuna het volgende:
Over negen maanden niet ongesteld zijn kan je makkelijk je mond houden. Ik roep ook niet door het hele huis heen dat het weer zo ver is, en m'n moeder bemoeit zich daar ook logischerwijs niet mee. Er zijn grenzen qua privacy. Een bevalling geeft natuurlijk wel een rotzooi, en dat is zonder medische hulp gewoon gevaarlijk, ook voor jezelf. Mijn moeder is kraamverzorgster, en die treft elke week weer een nieuwe net bevallen vrouw. 8 van de 10 liggen compleet in de kreukels, met bloedverlies variërend tot 1,5-2 liter. En hoe zit het met eventuele rupturen, of heeft ze zichzelf nadat de nageboorte eruit geperst was, ook nog en passant gehecht?!quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:01 schreef Alleskids het volgende:
Ik ben geneigd te geloven dat de vierde dode baby niet van Sietske is. Drie keer bekennen, maar geen vierde keer??? Wat valt er nu nog achterwege te laten?
Het komt totaal absurd over dat de omgeving wel geweten heeft dat ze zwanger was, maar de ouders en zus totaal niet, dat er niet over gepraat is met de ouders, geen hints, geen opmerkingen, helemaal niets? Zou jij niets tegen de ouders zeggen als een vriendin van je zwanger is?
De vader ..... ok, die kan nog toaal onwetend zijn, maar een moeder valt het echt wel op als een inwondende dochter 9 maanden lang niet ongesteld is??? Bovendien zal de bevalling best wel een bende gegeven hebben, wat ook sporen nalaat.
Bovendien, hoe heeft een 17 jarige meid een bevalling in haar eentje gedaan. het zelf overleeft en de "rotzooi:"' zo netjes opgeruimd dat niemand iets gemerkt heeft.
Kijk niet raar op als hier veel meer achtersteekt, dat de rest van het gezin er ook deel vanheeft. Dit is slechts het topje van de ijsberg
Achternaam was al een tijdje bekend hoor.quote:Op zondag 8 augustus 2010 09:41 schreef yvonne het volgende:
Ah en meteen haar achternaam erbij, hopla
Excuses, die had ik in het vorige topic al een keer zien staan (hyveslink?) dus dat het de volledige achternaam was, was me al niet eens meer opgevallenquote:Op zondag 8 augustus 2010 09:41 schreef yvonne het volgende:
Ah en meteen haar achternaam erbij, hopla
Ja, dat helpt!quote:Op zondag 8 augustus 2010 02:07 schreef Gia het volgende:
Mag hopen dat ze gesteriliseerd wordt. Zo iemand moet nooit meer kinderen mogen krijgen.
Huh? Nee, de dode kindjes komen op die manier niet meer tot leven, maar zo iemand heeft haar rechten als moeder wel verspeeld vind ik.quote:
Dat kunnen we allemaal wel vinden, maar steriliseren als strafmaatregel wordt in de meeste beschaafde landen als onmenselijk beschouwd.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Huh? Nee, de dode kindjes komen op die manier niet meer tot leven, maar zo iemand heeft haar rechten als moeder wel verspeeld vind ik.
Ah dan heb ik dat gemist,quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:01 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Achternaam was al een tijdje bekend hoor.
Lekker speculeren en de straf hier op een forum bepalenquote:Op zondag 8 augustus 2010 10:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Huh? Nee, de dode kindjes komen op die manier niet meer tot leven, maar zo iemand heeft haar rechten als moeder wel verspeeld vind ik.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:16 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Lekker speculeren en de straf hier op een forum bepalenstelletje trieste mongolen zijn jullie.
Laten we eerst afwachten tot het onderzoek is afgerond, dadelijk komt er naar buiten dat ze al die jaren door haar vader of vriend verkracht is, zeg je dan nog steeds het zelfde?
Ja, raar dat we het wel normaal vinden bij verstandelijk gehandicapten te doen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kunnen we allemaal wel vinden, maar steriliseren als strafmaatregel wordt in de meeste beschaafde landen als onmenselijk beschouwd.
Wat jij vindt is niet zo belangrijk, en gelukkig maar.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We?? Ik vind dat niet normaal....quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, raar dat we het wel normaal vinden bij verstandelijk gehandicapten te doen.
Ik speculeer niks, stomme mongool.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:16 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Lekker speculeren en de straf hier op een forum bepalenstelletje trieste mongolen zijn jullie.
Laten we eerst afwachten tot het onderzoek is afgerond, dadelijk komt er naar buiten dat ze al die jaren door haar vader of vriend verkracht is, zeg je dan nog steeds het zelfde?
Het gebeurt, en nog niet bepaald weinig ook.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
We?? Ik vind dat niet normaal....
En als je kijkt hoe zulke maatregelen in het verleden misbruikt zijn dan moet je wel een enorm gebrek aan kennis van geschiedenis hebben om dat wel normaal te vinden.
Armzalig mens ben je.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik speculeer niks, stomme mongool.
Maar als ze niet verkracht blijkt te zijn, en die kans is groot, als we kijken naar andere zaken zoals bv Marike H, vind ik dat zo iemand geen kinderen meer hoort te krijgen. Niks mongools aan om dat te vinden.
Zo geldt ook voor jou.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat jij vindt is niet zo belangrijk, en gelukkig maar.
Kijk astjeblieft naar jezelf, jij begint hier met scheldwoorden te gooien om je standpunten duidelijk te maken.quote:
Bij jouw hadden ze ook gelijk de baarmoeder er uit moeten rukken, ik heb medelijden met je kinderen die een moeder hebben die zo kortzichtig is.quote:
Nou nou... zo kan het wel weer hèquote:Op zondag 8 augustus 2010 10:25 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Bij jouw hadden ze ook gelijk de baarmoeder er uit moeten rukken, ik heb medelijden met je kinderen die een moeder hebben die zo kortzichtig is.
Wat ik bedoelde was, het laat sporen na in de kleding die moeder wast, en wat een (goede) moeder onbewust opslaat. Als dat een paar maand niet gebeurd, en je dochter loopt in steeds wijdere kleidng, dan ga je denk ik onbewust 1 plus 1 optellen lijkt mij, en het gedarg van een zwangere vrouw veranderd. In een normaal gezin, waar je elkaar goed kent, valt zo iets toch op? Ook de "rotzooi"" van de bevalling laat sporen na, die wel opruimt moeten worden, maar er zal altijd een spoor blijven. Het stinkt gewoon aan alle kanten, dat de familie tot 4x toe niets wist, dat maak je mij echt niet wijsquote:Op zondag 8 augustus 2010 10:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Over negen maanden niet ongesteld zijn kan je makkelijk je mond houden. Ik roep ook niet door het hele huis heen dat het weer zo ver is, en m'n moeder bemoeit zich daar ook logischerwijs niet mee. Er zijn grenzen qua privacy. Een bevalling geeft natuurlijk wel een rotzooi, en dat is zonder medische hulp gewoon gevaarlijk, ook voor jezelf. Mijn moeder is kraamverzorgster, en die treft elke week weer een nieuwe net bevallen vrouw. 8 van de 10 liggen compleet in de kreukels, met bloedverlies variërend tot 1,5-2 liter. En hoe zit het met eventuele rupturen, of heeft ze zichzelf nadat de nageboorte eruit geperst was, ook nog en passant gehecht?!
ik ben best ruimdenkend op dit gebied, je mag iemand niet zijn / haar fundamentele rechten afpakken. Dit vind ik een hele duidelijke uitzondering, nooit meer kinderen laten krijgen!!! Een keer je verstand verliezen en zoiets doen, hmmm, maar tot 4 x toe bewust je eigen kind om het leven brengenquote:Op zondag 8 augustus 2010 10:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik speculeer niks, stomme mongool.
Maar als ze niet verkracht blijkt te zijn, en die kans is groot, als we kijken naar andere zaken zoals bv Marike H, vind ik dat zo iemand geen kinderen meer hoort te krijgen. Niks mongools aan om dat te vinden.
Ja hoor. Omdat mijn mening is dat ze geen kinderen meer mag krijgen als blijkt dat ze niet verkracht is of iets dergelijks en haar baby's na de geboorte gedood heeft.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:25 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Bij jou w hadden ze ook gelijk de baarmoeder er uit moeten rukken, ik heb medelijden met je kinderen met een moeder die zo kortzichtig is.
Dat ligt er nauurlijk ook aan hoe beperkt de denkwereld van de moeder is, als een ouder zijn/haar kind als heilig beschouwt en bedenkt dat er geen sprake van een zwangerschap kan zijn omdat het kind heilig is, of geen seks voor het huwelijk zal hebben dan is het in je goedgelovigheid ook makkelijk om niet te zien wat je niet wilt zien.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:28 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was, het laat sporen na in de kleding die moeder wast, en wat een (goede) moeder onbewust opslaat. Als dat een paar maand niet gebeurd, en je dochter loopt in steeds wijdere kleidng, dan ga je denk ik onbewust 1 plus 1 optellen lijkt mij, en het gedarg van een zwangere vrouw veranderd. In een normaal gezin, waar je elkaar goed kent, valt zo iets toch op? Ook de "rotzooi"" van de bevalling laat sporen na, die wel opruimt moeten worden, maar er zal altijd een spoor blijven. Het stinkt gewoon aan alle kanten, dat de familie tot 4x toe niets wist, dat maak je mij echt niet wijs
Volgens dat Belgische artikel werkte ze als thuisverpleegster, nou kan het natuurlijk zijn dat een vorm van thuiszorg in België altijd door een verpleegster plaatsvindt en er geen thuiszorg is zoals er in NL wel is, waar je geen verpleegkundige voor hoeft te zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, werkte de moeder in de thuiszorg?
Ik zou mijn moeder nou niet direct als "goede moeder" bestempelen, maar dat ligt meer aan de band (of het gebrek daaraan) tussen haar en mij.... echter, toen ik 19 jaar geleden op m'n 24ste 1 dag overtijd was vroeg ze me wel of ik zwanger was, en dat was IMHO simpelweg omdat ze het 'zag'.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:39 schreef cumcumber het volgende:
Een goede moeder ziet toch aan haar kind als er een scheet dwars zit?
Maar dit is de zaak Marike H niet, die jij er in zowat elke post bij haalt. Het kan dus gewoon heel anders in elkaar steken allemaal.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar als ze niet verkracht blijkt te zijn, en die kans is groot, als we kijken naar andere zaken zoals bv Marike H
Nah, ik geloof dat het daar niet eens zo over gaat in de moraalridderigheid, ik snap best dat iemand vindt dat zo iemand geen kinderen meer mag krijgen, maar ik denk dat we wel even mogen afwachten of de zwangerschappen wellicht een oorzaak hebben die wat minder voor de hand ligt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
En de moraalridders buitelen alweer over je heen als je zegt dat zo iemand beter dan maar geen kinderen meer kan krijgen. Foei, dat zeg je toch niet! Dat fundamenteel recht mag je een vrouw nooit afnemen. Kom op zeg!
Ik vind het zieker en enger eigenlijk dat er mensen zijn die vinden dat vrouwen die hun kinderen de meest walgelijke dingen hebben aangedaan toch weer een kans verdienen....
Ik haal Marike H er niet in bijna post bij. Maar veel dingen lijken op elkaar.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar dit is de zaak Marike H niet, die jij er in zowat elke post bij haalt. Het kan dus gewoon heel anders in elkaar steken allemaal.
quote:Met voorbedachten rade of voorbedachtheid is een begrip uit het strafrecht. Deze term wordt gebruikt wanneer een persoon, voordat hij of zij een strafbaar feit pleegde, de gelegenheid had om zich over dit strafbaar feit te bezinnen, maar deze vervolgens toch pleegt.
Misschien werkt je garp als je er een lachband onderzet?quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:25 schreef fransbreda het volgende:
Was ze aan t sparen voor de 11 babiestocht...
quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:53 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien werkt je garp als je er een lachband onderzet?
Misschien trek je al die conclusies nu al wel, omdat je zelf ook in zo'n situatie zit en je verbonden voelt met Sietske. Want je komt wel normaal over, maar ja, je hebt vorig jaar een kindje gekregen, en ja, weten wij veel of de vader daarbij betrokken is geweest... Misschien was jouw ex er wel bij betrokken, die schijnt ook wel van wanten te weten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik haal Marike H er niet in bijna post bij. Maar veel dingen lijken op elkaar.
En zelfs al is ze verkracht, zoals sommigen hier al bijna van uit lijken te gaan, is het nog raar tot vier keer toe zwanger te worden en geen abortus te plegen en van het kind te bevallen en het te doden of niks te doen na de bevalling tot het overlijdt. Tot vier keer toe.
Dus vraag me af op wat voor manier het allemaal ineens heel anders in elkaar moet gaan zitten, deze dame zat niet opgesloten in een kelder voor jaren terwijl ze werd verkracht ofzo.
Ze leek een redelijk normaal leven te leiden.
Dus ze heeft bekend dat ze drie baby's heeft gedood na de geboorte.quote:De Friese tandartsassistente Sietske Hoekstra (25) heeft bekend dat ze drie baby's wel degelijk levend ter wereld bracht en daarna de borelingen doodde. Over de dood van het vierde kindje wordt ze nog ondervraagd.
Wat is er walgelijker dan 4 baby's vermoorden!quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
En de moraalridders buitelen alweer over je heen als je zegt dat zo iemand beter dan maar geen kinderen meer kan krijgen. Foei, dat zeg je toch niet! Dat fundamenteel recht mag je een vrouw nooit afnemen. Kom op zeg!
Ik vind het zieker en enger eigenlijk dat er mensen zijn die vinden dat vrouwen die hun kinderen de meest walgelijke dingen hebben aangedaan toch weer een kans verdienen....
Ik post zoveel over deze dingen? Waar dan allemaal?quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Misschien trek je al die conclusies nu al wel, omdat je zelf ook in zo'n situatie zit en je verbonden voelt met Sietske. Want je komt wel normaal over, maar ja, je hebt vorig jaar een kindje gekregen, en ja, weten wij veel of de vader daarbij betrokken is geweest... Misschien was jouw ex er wel bij betrokken, die schijnt ook wel van wanten te weten.
En tja, jij post zoveel over dit onderwerp, dat kan gewoonweg niet goed zijn, dus om te voorkomen dat jij jouw kinderen iets aan doet lijkt het me goed dat er gewoon voor gezorgd wordt dat jij nooit meer kinderen kunt krijgen. Da's ook voor jouw eigen bestwil, dat begrijp je toch wel?
Praat geen poepquote:Op zondag 8 augustus 2010 11:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Misschien trek je al die conclusies nu al wel, omdat je zelf ook in zo'n situatie zit en je verbonden voelt met Sietske. Want je komt wel normaal over, maar ja, je hebt vorig jaar een kindje gekregen, en ja, weten wij veel of de vader daarbij betrokken is geweest... Misschien was jouw ex er wel bij betrokken, die schijnt ook wel van wanten te weten.
En tja, jij post zoveel over dit onderwerp, dat kan gewoonweg niet goed zijn, dus om te voorkomen dat jij jouw kinderen iets aan doet lijkt het me goed dat er gewoon voor gezorgd wordt dat jij nooit meer kinderen kunt krijgen. Da's ook voor jouw eigen bestwil, dat begrijp je toch wel?
Tja, sommigen vinden mij walgelijker schijnbaar. En beginnen mij persoonlijk nu uit te pluizen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er walgelijker dan 4 baby's vermoorden!
DNA testen en lijkschouwingen gaan wel een paar dagen overheen. En het is nu weekend dus misschien werken ze daar dan ook niet zo hard.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:12 schreef bloodymary het volgende:
Er komt eigenlijk nog maar weinig nieuws naar buiten.
Verder blijf ik het vooral raar vinden dat zo'n meisje vier keer zwanger wordt. Je hebt toch gewoon de pil of condooms of weet ik wat al niet meer?
Zal ook nog wel even duren. 4 zaken onderzoeken doe je niet ff.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:12 schreef bloodymary het volgende:
Er komt eigenlijk nog maar weinig nieuws naar buiten.
Verder blijf ik het vooral raar vinden dat zo'n meisje vier keer zwanger wordt. Je hebt toch gewoon de pil of condooms of weet ik wat al niet meer?
Eh, nee, dat hoeft helemaal geen sporen na te laten in de kleding. Tampons en maandverband of inlegkruisjes voorkomen dat wel.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:28 schreef Alleskids het volgende:
Wat ik bedoelde was, het laat sporen na in de kleding die moeder wast, en wat een (goede) moeder onbewust opslaat. Als dat een paar maand niet gebeurd, en je dochter loopt in steeds wijdere kleidng, dan ga je denk ik onbewust 1 plus 1 optellen lijkt mij,
Neem aan dat dat ook wel onderzocht zal worden, middels DNA.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:50 schreef Leandra het volgende:
Mocht haar vader de vader van haar kinderen zijn, dan komt het hele verhaal immers direct in een compleet ander daglicht te staan.
En wat dacht je van de andere feiten, zoals:quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
DNA testen en lijkschouwingen gaan wel een paar dagen overheen. En het is nu weekend dus misschien werken ze daar dan ook niet zo hard.
Het blijft Fok, hè!quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, sommigen vinden mij walgelijker schijnbaar. En beginnen mij persoonlijk nu uit te pluizen.
En, als ze inderdaad maar moeder is van 3 van de 4 babies, van wie is die andere baby dan? Van het zusje misschien?quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:20 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
En wat dacht je van de andere feiten, zoals:
-wie is / zijn de vader(s)
-wat was de rol van de familie
-wat wist de omgeving
-op welke tijdstippen en waar zijn de babies ter wereld gekomen
-toerekeningsvatbaarheid van moeder
Ik vind dat ook nog niet zover gezocht. Ben erg benieuwd wat dat DNA onderzoek oplevert.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:27 schreef tombolafan het volgende:
En, als ze inderdaad maar moeder is van 3 van de 4 babies, van wie is die andere baby dan? Van het zusje misschien?![]()
Dan is er toch weer een grotere kans dat de vader een rol erin heeft gespeeld denk ik...
Vervelend he?quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, sommigen vinden mij walgelijker schijnbaar. En beginnen mij persoonlijk nu uit te pluizen.
mijn moeder iig wel.. Die heeft vaker iets door voordat ik het zelf door heb...quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:39 schreef cumcumber het volgende:
Een goede moeder ziet toch aan haar kind als er een scheet dwars zit?
Hoeveel tandartsen zullen er gevestigd zijn in zo'n dorp. Kwamen die ouders en zus niet bij dezelfde tandarts? Toen ik nog naar de tandarts moest, vroeg die regelmatig hoe het ging met de kinderen. Zeker bij kleine praktijken komt dat voor.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:50 schreef Purdey het volgende:
Laat ik het erop houden dat alles verborgen gehouden kán worden, maar dat er natuurlijk op een gegeven moment wel gaten beginnen te vallen in je geheim. In dit geval de tandarts die van haar zwangerschappen wist..
Dus wel, hè.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Neem aan dat dat ook wel onderzocht zal worden, middels DNA.
Maar dan nog vermoord je je kinderen niet.
De tandarts is haar werkgever.... en die kon het zien omdat de bedrijfskleding vrij strak zit.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoeveel tandartsen zullen er gevestigd zijn in zo'n dorp. Kwamen die ouders en zus niet bij dezelfde tandarts? Toen ik nog naar de tandarts moest, vroeg die regelmatig hoe het ging met de kinderen. Zeker bij kleine praktijken komt dat voor.
Volgens mij kom jij uit een erg ouderwets traditioneel gezien, of niet?quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:28 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was, het laat sporen na in de kleding die moeder wast
dom of goedgelovig zijn is niet strafbaar, meer wetne we gewoon nu nietquote:Op zondag 8 augustus 2010 13:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik vind dat die ouders veels te makkelijk een straf ontlopen op dit moment.
Het onderzoek is net begonnen..... moet je op voorhand ouders van een volwassen kind dan al wel verantwoordelijk stellen voor de daden van het kind?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat hebben ze gedaan dan?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik vind ook dat we jouw ouders moeten straffen voor jouw domheid.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat als je bij je ouders woont, zij het niet doorhebben dat iemand zwanger is, tot 3 keer toe! Komt ook nog bij dat een lijk niet erg plezant ruikt, laat staan als je 4 rotte kadavers op zolder hebt liggen.quote:
En het strafbare gedeelte is??quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:01 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat als je bij je ouders woont, zij het niet doorhebben dat iemand zwanger is, tot 3 keer toe! Komt ook nog bij dat een lijk niet erg plezant ruikt, laat staan als je 4 rotte kadavers op zolder hebt liggen.
Hoe vaak waren haar ouders dan thuis? Wat deden haar ouders voor beroep? Had S.H. een eigen kamer of meerdere kamers? Hoe oud (en dus hoe groot) waren die babies toen ze geboren werden? Hoe waren de babylijkjes verpakt? Kwamen de ouders vaak op de zolder? Hoe goed was het contact met de ouders, ook al woonde ze thuis? .....etc, etc.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:01 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat als je bij je ouders woont, zij het niet doorhebben dat iemand zwanger is, tot 3 keer toe! Komt ook nog bij dat een lijk niet erg plezant ruikt, laat staan als je 4 rotte kadavers op zolder hebt liggen.
Uiteraard, eerst onderzoek afwachten. Maar het is wel frappant dat opa en oma meerdere keren niks in de gaten hadden en de buurvrouw wel. Gaan ze daarom verhuizen?quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe vaak waren haar ouders dan thuis? Wat deden haar ouders voor beroep? Had S.H. een eigen kamer of meerdere kamers? Hoe oud (en dus hoe groot) waren die babies toen ze geboren werden? Hoe waren de babylijkjes verpakt? Kwamen de ouders vaak op de zolder? Hoe goed was het contact met de ouders, ook al woonde ze thuis? .....etc, etc.
Het is frappant en het onderzoeken waard idd. Dat ze verhuizen heeft iig te maken met de reactie van de media (eindelijk ook een serial killer in NL!!!) en de ongenuanceerde reacties (vermoed ik) van dorpsgenoten. Bovendien zou ik niet willen wonen in een huis waar iig 3 mensen (kleinkinderen nog wel) dood gevonden zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uiteraard, eerst onderzoek afwachten. Maar het is wel frappant dat opa en oma meerdere keren niks in de gaten hadden en de buurvrouw wel. Gaan ze daarom verhuizen?
Tsja, de buurvrouw in de Telegraaf wel, en de buurman in het NRC was eigenlijk alleen opgevallen dat ze af en toe wat dikker werd, maar dan zag je haar 's winters weer hardlopen en dan werd ze weer gewoon slank.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uiteraard, eerst onderzoek afwachten. Maar het is wel frappant dat opa en oma meerdere keren niks in de gaten hadden en de buurvrouw wel. Gaan ze daarom verhuizen?
En vanaf 2002 tot nu hè.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, de buurvrouw in de Telegraaf wel, en de buurman in het NRC was eigenlijk alleen opgevallen dat ze af en toe wat dikker werd, maar dan zag je haar 's winters weer hardlopen en dan werd ze weer gewoon slank.
Overigens, als de alwetende buren in een dorp als NijBeets het uiteraard wel doorhadden, dan is het natuurlijk wel heel vreemd dat haar werkgever uiteindelijk de autoriteiten inlichtte omdat hij het adoptieverhaal niet vertrouwde.
Als je na zoiets in je omgeving vooral gaat lopen schreeuwen dat het wel wist dan moet je je misschien toch eens af gaan vragen waarom je het maar hebt laten gebeuren, want de buurvrouw die het wel zag is dan IMHO meer te verwijten dan een moeder die het niet wilde zien.
Ja, inderdaad. Ze moeten die dorpsbewoners ook niet van alles vragen. Het is zo makkelijk kletsen achteraf.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, de buurvrouw in de Telegraaf wel, en de buurman in het NRC was eigenlijk alleen opgevallen dat ze af en toe wat dikker werd, maar dan zag je haar 's winters weer hardlopen en dan werd ze weer gewoon slank.
Overigens, als de alwetende buren in een dorp als NijBeets het uiteraard wel doorhadden, dan is het natuurlijk wel heel vreemd dat haar werkgever uiteindelijk de autoriteiten inlichtte omdat hij het adoptieverhaal niet vertrouwde.
Als je na zoiets in je omgeving vooral gaat lopen schreeuwen dat het wel wist dan moet je je misschien toch eens af gaan vragen waarom je het maar hebt laten gebeuren, want de buurvrouw die het wel zag is dan IMHO meer te verwijten dan een moeder die het niet wilde zien.
In een dorp wordt er altijd veel geluld, en de helft is sowieso al niet waar... de "het was toch maar een sloerie" verhalen neem ik dan ook met een flinke korrel zout.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
En vanaf 2002 tot nu hè.
Bah, al dat geklets altijd nadat iets gebeurd is.
Dat doen ze toch wel, schaamteloos.... ook als hun informatie niet klopt en ze voor de verkeerde deur staan.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ze moeten die dorpsbewoners ook niet van alles vragen. Het is zo makkelijk kletsen achteraf.
Helemaal mee eensch. Ik blijf het altijd jammer vinden dat mensen die in het algemeen iets door hadden/hebben en niets doen daar maar mee weg komen...quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor. maar de moeder zal ook wel wasgoed van de dochter in de handen krijgen, of wast ieder bij jullie helemaal en alleenzijn eigen was, hangt het appart op een eigen wasrek op zonder dat er iets van een ander door heen zit?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:26 schreef Jane het volgende:
Volgens mij kom jij uit een erg ouderwets traditioneel gezien, of niet?
Volgens mij doelde zij erop dat de tandarts niet over de zwangerschap is begonnen toen ouders/zusje van Sietske daar kwamen. Dus niet heeft gevraagd hoe het met de zwangerschap van hun dochter/zus ging etc.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
De tandarts is haar werkgever.... en die kon het zien omdat de bedrijfskleding vrij strak zit.
9 maanden niet ongesteld gebeurd wel vaker, ik ben ook bijna nooit ongesteld. Slik op advies van de gyneacoloog de pil altijd door zonder stopweek.quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:01 schreef Alleskids het volgende:
Ja, dat doe ik ook. Op advies van mezelf overigens, omdat ik anders een labiel, kwaadaardig meisje wordtquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
9 maanden niet ongesteld gebeurd wel vaker, ik ben ook bijna nooit ongesteld. Slik op advies van de gyneacoloog de pil altijd door zonder stopweek.
Nee, afgezien van het feit dat het nogal onprofessioneel is om met een patient over de gezondheidssituatie van een ander te praten zou de tandarts in dit geval dus aan de ouders/zus gevraagd moeten hebben hoe het met de zwangerschap van zijn assistente verloopt die hij dagelijks ziet??quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:02 schreef Juminelle het volgende:
[..]
Volgens mij doelde zij erop dat de tandarts niet over de zwangerschap is begonnen toen ouders/zusje van Sietske daar kwamen. Dus niet heeft gevraagd hoe het met de zwangerschap van hun dochter/zus ging etc.
't Blijft een dorp, kleine gemeenschap. Een vraag hoe zij het nou vinden dat hun dochter draagmoeder is, of een opmerking daarover zou vrij normaal zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, afgezien van het feit dat het nogal onprofessioneel is om met een patient over de gezondheidssituatie van een ander te praten zou de tandarts in dit geval dus aan de ouders/zus gevraagd moeten hebben hoe het met de zwangerschap van zijn assistente verloopt die hij dagelijks ziet??
Volgens mij zijn ze tijdelijk ondergebracht in een huis buiten het dorp door alle commotie en natuurlijk door het onderzoek in hun huis. In verschillende media wordt de burgemeester gequote die weet te vertellen dat ze wel in het dorp willen blijven wonen maar niet meer in dat huis.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In jouw ogen misschien wel, maar het blijft natuurlijk heel onprofessioneel om dat als werkgever te doen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:17 schreef Gia het volgende:
[..]
't Blijft een dorp, kleine gemeenschap. Een vraag hoe zij het nou vinden dat hun dochter draagmoeder is, of een opmerking daarover zou vrij normaal zijn.
Nee dat zou het niet, ik weet niet wat jij voor vreemd idee hebt van hoe het in een dorp werkt, maar tenzij de tandarts persoonlijk bevriend is met de ouders zal hij dat niet vragen, want hoe klein een gemeenschap ook is, de tandarts is wel gewoon professioneel, en in deze ook nog een keer werkgever.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:17 schreef Gia het volgende:
[..]
't Blijft een dorp, kleine gemeenschap. Een vraag hoe zij het nou vinden dat hun dochter draagmoeder is, of een opmerking daarover zou vrij normaal zijn.
En daarbij zat de tandartspraktijk waar ze werkte niet in het dorp zelf, maar in een dorp verderop. (Beetsterzwaag).quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat zou het niet, ik weet niet wat jij voor vreemd idee hebt van hoe het in een dorp werkt, maar tenzij de tandarts persoonlijk bevriend is met de ouders zal hij dat niet vragen, want hoe klein een gemeenschap ook is, de tandarts is wel gewoon professioneel, en in deze ook nog een keer werkgever.
Telegraafquote:Sietske moet baby's namen geven
NIJ BEETS - De 25-jarige tandartsassistente Sietske H. uit Nij Beets, die ervan verdacht wordt haar vier baby's om het leven te hebben gebracht, moet de kinderen alsnog een naam geven.
Zonder geboorte- en overlijdensakte, waarop in ieder geval een voornaam moet staan, kunnen de baby's niet begraven worden. Dat stelt Ronald Zeilstra van de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken in Sp!ts.
"Iemand moet de baby's alsnog aangeven. Die taak moet worden vervuld door getuigen van de bevalling, bijvoorbeeld de vader of de verloskundige. Als er niemand bij de bevalling was, moet de biologische moeder zelf aangifte doen", zegt Zeilstra in de krant.
Wanneer Sietske weigert om de baby's een naam te geven, dan krijgt burgemeester Ravestein van het Friese Opsterland deze taak.
Op dit moment lijkt het erop dat niemand getuige was van de geheime bevallingen, behalve Sietske zelf. Van de mogelijke vader of vaders ontbreekt nog ieder spoor.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_verkeerde_foto.htmlquote:Televaag & AD wijzen verkeerde Sietske aan
Het was een diep triest bericht vorige week, de babylijkjes op een zolder in Nij Beets. Afschuwelijke zaak, waar een hoop mysterie omheen hangt. Media doken er bovenop en knalden genadeloos de foto van de vermeende babykiller online. "HAHAHA, FAAL", aldus de Leeuwarder Courant. Iedereen heeft de verkeerde BavariaBabe aangewezen als de verdachte. De altijd zeer zorgvuldige afdeling Manhunt & Klopjacht van de Fierljepbode heeft vorige week alle media al gewaarschuwd voor dit feit. Maar goed, Friese media worden niet serieus genomen, zo bewijst De Telegraaf en het altijd betrouwbare AD vandaag weer. Die blijven gewoon eigenwijs het verkeerde meisje beschuldigen van de postnatale serie-abortus. Schijten op feiten, heet dat in het vakjargon. Villamedia en de Leeuwarder Courant weten dus wel dat het absoluut zeker weten om het blonde meisje gaat op de beroemde Hyves-foto . Zo hard kun je dus falen. Een ongehoorde faceplant van de oude media, aangetoond door een veredelde Friese schoolkrant. Schaam op jullie! Ga 's heel snel een paar excuusbriefjes schrijven aan dat andere lief kijkende en overduidelijk onschuldig lachende meisje. Pronto!
http://www.villamedia.nl/(...)hte-in-omloop/49171/quote:Verkeerde foto moordverdachte in omloop
dinsdag 10 augustus 2010
De redactie van de Leeuwarder Courant (LC) heeft vorige week een collegiale waarschuwing doen uitgaan met betrekking tot een van het sociale netwerk Hyves geplukte foto. Op de foto, afkomstig van het profiel van de van babymoorden verdachte tandartsassistente Sietske H. uit Nij Beets, staan twee meisjes in een oranje jurkje. Enkele kranten, waaronder de Telegraaf en het AD, maakten een blond meisje volledig onherkenbaar en legden een blokje over de ogen van een donkerharig meisje. De LC - die de van Hyves gehaalde foto níet gebruikte - waarschuwt echter dat het donkerharige meisje niets met de zaak te maken heeft. Sietske H. is het blondharige meisje op de bewuste foto. “Voor kranten die overwegen deze foto ook te plaatsen: niet doen!”, waarschuwt de LC-redactie. De Telegraaf gebruikt de verkeerde foto ook vandaag nog als illustratie bij een artikel. Het AD heeft de verkeerde foto nog in oudere artikelen op de site staan. De Hyves-foto is afgelopen weekend ook in print verschenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat? Is ze die blonde?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:25 schreef Leandra het volgende:
Goh, en wie was het ook alweer hier in het topic? Die haar kende, en nog even een foto gepost had van haar in de armen van een vieze ouwe vent??
Friesland héquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat? Is ze die blonde?
Die zag er best fors uit.
Hoe kan het dan dat de dorpsbewoners volgens de Telegraaf zeiden dat ze zo'n mooie en slanke meid is? Meer een stevige Hollandse standaard dame dus.
Friesland he. Daar eten ze veel kaas volgens die reclame.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat? Is ze die blonde?
Hoe kan het dan dat de dorpsbewoners volgens de Telegraaf zeiden dat ze zo'n mooie en slanke meid is? Meer een stevige Hollandse standaard dame dus.
Dan zouden dagbladen (met De Telekutgraaf voorop) hard gefaald. Weet je het zeker?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Tis dus de blonde ipv de donkere?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan zouden dagbladen (met De Telekutgraaf voorop) hard gefaald. Weet je het zeker?
quote:Enkele kranten, waaronder de Telegraaf en het AD, maakten een blond meisje volledig onherkenbaar en legden een blokje over de ogen van een donkerharig meisje. De LC - die de van Hyves gehaalde foto níet gebruikte - waarschuwt echter dat het donkerharige meisje niets met de zaak te maken heeft. Sietske H. is het blondharige meisje op de bewuste foto. “Voor kranten die overwegen deze foto ook te plaatsen: niet doen!”, waarschuwt de LC-redactie. De Telegraaf gebruikt de verkeerde foto ook vandaag nog als illustratie bij een artikel.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:22 schreef bierjoost het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_verkeerde_foto.html
[..]
http://www.villamedia.nl/(...)hte-in-omloop/49171/
Foto:Hmm volgens mij niet hoor, ik heb er ook niets over gelezen in de LC. Mensen op internet die haar kennen zeggen ook niets over de verkeerde foto...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
Als de armen een indicatie zijn, en dat zijn ze vaak wel, dan zou het best kunnen dat ze zo peervormig is dat een zwangerschap niet direct opvalt als zwangerschap.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat? Is ze die blonde?
Waarom is van die linker meid het gezicht afgedekt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat? Is ze die blonde?
Omdat die er dus niks mee te maken heeft. lees ff terug.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is van die linker meid het gezicht afgedekt?
LE-ZENquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is van die linker meid het gezicht afgedekt?
Maar die blonde toch ook niet!! Toch? Maar die mag wel met d'r kop in beeld?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Omdat die er dus niks mee te maken heeft. lees ff terug.
Het zou niet de eerste keer zijn en zeker niet de laatste. Wat leren kranten als de Telegraaf er nou van. Kijk die commotie toen met die foto van Ruben (van die vliegtuigcrash) op de voorpagina.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat zou wel sneu zijn, als echt het verkeerde meisje nu door de media zo door het slijk is gehaald.
WIL je gewoon niet teruglezen???quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar die blonde toch ook niet!! Toch? Maar die mag wel met d'r kop in beeld?
quote:Sietske H. is het blondharige meisje op de bewuste foto
Mankeer je wat aan je ogen ofzo? Er staan 2 artikelen, eentje van GeenStijl en eentje van de Leeuwarden Courant.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar die blonde toch ook niet!! Toch? Maar die mag wel met d'r kop in beeld?
Dat ze fout zitten, is wel duidelijk. Snap alleen niet dat dat zo lang heeft geduurd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat zou wel sneu zijn, als echt het verkeerde meisje nu door de media zo door het slijk is gehaald.
Ook hier is een foto van de linkse donkerharige dame gepost door iemand die zegt dat zijn vriendin haar niet goed kent maar wel weet wie het is....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:32 schreef alors het volgende:
[..]
Hmm volgens mij niet hoor, ik heb er ook niets over gelezen in de LC. Mensen op internet die haar kennen zeggen ook niets over de verkeerde foto...
quote:De redactie van de Leeuwarder Courant (LC) heeft vorige week een collegiale waarschuwing doen uitgaan met betrekking tot een van het sociale netwerk Hyves geplukte foto.
Precies, kennen iemand gewoon dusdanig slecht dat het eigenlijk alleen van 'gezicht' is, of 'van horen zeggen', en zien dan een enigszins bekende kop en weten miss verder niks over die persoon (dus bv. geen naam oid) en roepen dan al snel dat ze die kennen, en het welbekende 'Ja het was altijd al de dorpssnol', of 'Ik dacht altijd al dat er iets raars aan dat meisje was'.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook hier is een foto van de linkse donkerharige dame gepost door iemand die zegt dat zijn vriendin haar niet goed kent maar wel weet wie het is....
Ik heb het idee dat er een hoop figuren zijn die denken dat het "interessant" is als ze kunnen melden dat ze het nieuwsobject van het moment (via via) kennen, waarschijnlijk een beetje hetzelfde als het gemak waarmee de buren journalisten te woord staan.
Ze is NIET de blonde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat? Is ze die blonde?
En de beroemde "puber met pistool" foto van een FOK!kerquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn en zeker niet de laatste. Wat leren kranten als de Telegraaf er nou van. Kijk die commotie toen met die foto van Ruben (van die vliegtuigcrash) op de voorpagina.
En dat baseer je op?? Dat is namelijk wel wat er volgens GS aan de hand zou zijn, dat de donkerharige door alle media als Sietske is aangemerkt terwijl het de blonde zou zijn.quote:
Ik heb gelezen dat beide dames op de foto bij dat groepje hoorden. Dat wordt gezegd in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:44 schreef Loveless85 het volgende:
Benieuwd waar nu diegene blijft waar het een kennis van haar oom d'r vriend was en die kerel die wist te vertellen dat ze de dorpsslet was
Ik ken een FOK!ker die een vriend van een oom kent die dan weer de overbuurman is, die tegelijkertijd weer collega is van dat ene meisje. Maar nu blijkt dat die collega dat donkerharige meisje is, maar goed die kent op haar beurt dan wel weer Sietse H.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:44 schreef Loveless85 het volgende:
Benieuwd waar nu diegene blijft waar het een kennis van haar oom d'r vriend was en die kerel die wist te vertellen dat ze de dorpsslet was
Het komt zo wel erg dichtbij héquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ken een FOK!ker die een vriend van een oom kent die dan weer de overbuurman is, die tegelijkertijd weer collega is van dat ene meisje. Maar nu blijkt dat die collega dat donkerharige meisje is, maar goed die kent op haar beurt dan wel weer Sietse H.
Zij is het wel gewoon en Geenstijl heeft het mis. Deze foto stond op de site van de tandartsenpraktijk als assistente Sietske H.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:38 schreef Gia het volgende:
Ik dacht toch dat deze:
[ afbeelding ]
de tandartsassistente was! En die lijkt meer op die donkerharige dan op die blonde.
Ziet er op deze foto ook niet zo blij uit.
Groepje of niet, er is hier ook een foto van de donkerharige dame gepost, met een vieze ouwe vent om zich heen, en die foto is gepost onder het mom van "Er was al een foto gepost, en een hyves waaruit duidelijk haar naam is op te maken, dus het zal vast niet heel veel gezeik opleveren als ik er nog een post".quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat beide dames op de foto bij dat groepje hoorden. Dat wordt gezegd in ieder geval.
Wat een onzin!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Eensch. Het zal wss niet gebeuren maar wat mij betreft mag hier flink werk van gemaakt worden....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:
Het gebruiken van een foto is al discutabel, maar als je dan de verkeerde van de foto plukt kun je er niet mee wegkomen dat ze "ook tot het sloerie-groepje behoorde" als het om meervoudige babymoord gaat.
Jup, door mij. Want wat ik al zei, mijn vriendin kent haar. Maar het is wel altijd mooi als het domste medium van nederland zich er mee gaat bemoeien en totaal niet weet waar het over praat (zoals zovaak).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Groepje of niet, er is hier ook een foto van de donkerharige dame gepost, met een vieze ouwe vent om zich heen, en die foto is gepost onder het mom van "Er was al een foto gepost, en een hyves waaruit duidelijk haar naam is op te maken, dus het zal vast niet heel veel gezeik opleveren als ik er nog een post".
Overigens heeft de Telegraaf bij haar artikelen de foto van de donkerharige dame gebruikt, ongeacht of er een balkje over de ogen is gezet, hebben ze dus wel de suggestie gewekt dat zij de babymoordenares was.
En het lijkt me dat het daar om gaat, en niet om een groepje dames dat, volgens een paar dorpsbewoners die er zelf overheengegaan zijn of het liefst overheen zouden willen gaan, voor dorpssloerie speelt.
Het gebruiken van een foto is al discutabel, maar als je dan de verkeerde van de foto plukt kun je er niet mee wegkomen dat ze "ook tot het sloerie-groepje behoorde" als het om meervoudige babymoord gaat.
Tjah dat zei iedereen ook in die Ruben-zaak, en wat heeft ze dat gekost? Een paar abonnee en de RvJ vond dat de media maar zelfregulerend moesten zijn ofzoquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eensch. Het zal wss niet gebeuren maar wat mij betreft mag hier flink werk van gemaakt worden....
Oh, tof. Leuk dat die vriendin dat meisje kent, maar dat blijkt nu dus niet de verdachte te zijn. Dus wie is er nou dom?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:34 schreef defamai het volgende:
[..]
Jup, door mij. Want wat ik al zei, mijn vriendin kent haar. Maar het is wel altijd mooi als het domste medium van nederland zich er mee gaat bemoeien en totaal niet weet waar het over praat (zoals zovaak).
Het zou wel een NOG grotere faal zijn als GS en LC nu roepen dat het AD en Telegraaf e.d. het mis hebben en ze zitten er zelf naast. Mag toch hopen dat GS z'n huiswerk beter doet dan datquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik twijfel door reacties @ GeenStijl..
Oh leuk dat jij er van uit gaat dat een uiterst zwak medium als GeenStijl gelijk heeft...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Oh, tof. Leuk dat die vriendin dat meisje kent, maar dat blijkt nu dus niet de verdachte te zijn.
Zou er niet van uit gaan, die lui hebben nog nooit ook maar een stukje fatsoenlijke journalistiek bedreven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat GS z'n huiswerk beter doet dan dat
Dat is dan ook niet hun core business, en ze hebben al meer dan eens bewezen soms erg diep te kunnen gaan. Dus ik snap dat je graag wil dat ze het mis hebben om je eigen faal te maskeren, maar ik zou het niet zo makkelijk terzijde schuivenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:54 schreef defamai het volgende:
[..]
Zou er niet van uit gaan, die lui hebben nog nooit ook maar een stukje fatsoenlijke journalistiek bedreven.
Tja, zou kunnen, maar waarom ga je er van uit dat GS gelijk heeft. Wat het verleden betreft hebben ze net zoveel journalistieke authoriteit als een random keyboardwarrior (waaronder ik mezelf nu maar even schaal).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet hun core business, en ze hebben al meer dan eens bewezen soms erg diep te kunnen gaan. Dus ik snap dat je graag wil dat ze het mis hebben om je eigen faal te maskeren, maar ik zou het niet zo makkelijk terzijde schuiven
quote:Update: Kijk, we zijn er uit. Esther Wemmers van de Telegraaf: "NVJ gaf toe wederhoor te zijn vergeten." Telegraaf en AD doen niet falen, het was het LC en Villemedia die mis kleunden. Net Inception: een faal in een faal. Ook knap.
Dus wat ik hier lees, klopt gewoon?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef defamai het volgende:
Tja, zou kunnen, maar waarom ga je er van uit dat GS gelijk heeft. Wat het verleden betreft hebben ze net zoveel journalistieke authoriteit als een random keyboardwarrior (waaronder ik mezelf nu maar even schaal).
OK, maar door onderstaande quote...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:54 schreef defamai het volgende:
[..]
Oh leuk dat jij er van uit gaat dat een uiterst zwak medium als GeenStijl gelijk heeft...
En het is niet "een vriendin", maar mijn vriendin, waarmee ik samenwoon en die op 40 cm afstand van me zit te werken. Owja.
En ze is 27, komt zelf nota bene UIT Nij Beets. En er is maar een Sietske H. daar.
... dacht ik dat je het over de Telegraaf had, en dat de Telegraaf het ook volgens jou fout had. Maar je hebt het hier over Geenstijl begrijp ik nu. Excuus.quote:Jup, door mij. Want wat ik al zei, mijn vriendin kent haar. Maar het is wel altijd mooi als het domste medium van nederland zich er mee gaat bemoeien en totaal niet weet waar het over praat (zoals zovaak).
Mooi een insider.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:24 schreef J.R.S. het volgende:
Die vriendin hier, ik snap dat het moeilijk toegeven is dat je ongelijk hebt, maar als ik zeg dat ik haar ken dan bedoel ik niet dat ik een oom ken van een vriend van een collega van Sietske.....
Ik weet 100% zeker dat de foto wel klopt want ik ken niet alleen haar, ik ken haar familie en het dorp heel erg goed omdat ik daar vandaan kom, bovendien woont mijn familie daar ook nog.
Ik snap dat dit onderwerp trouwens heel interessant is en een ideale manier om je agressie af te reageren, maar voor mensen die er dichterbij staan is dit geen onderwerp om grapjes over te maken. In principe zijn er in dit verhaal alleen maar slachtoffers en persoonlijk zou ik het niet vervelend vinden om iets minder roddels en speculaties te zien en iets meer medeleven voor de mensen die hier geen schuld hebben.
Om te beginnen vind ik het helemaal niet 'mooi' dat ik een insider ben volgens jou. Ik ben geen vriendin van haar dus zo 'inside' ben ik niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mooi een insider.
Wat is het voor gezin dan? En in hoeverre kloppen die 'Slet van het dorp' verhalen en heeft ze nog thuiswonende zussen/zusjes?
Ik snap dat niet wilt speculeren of persoonlijke info wilt geven, maar kun je, in het algemeen, uitleggen hoe goed de mensen in het dorp elkaar kenden en hoe men met elkaar omging?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:24 schreef J.R.S. het volgende:
Die vriendin hier, ik snap dat het moeilijk toegeven is dat je ongelijk hebt, maar als ik zeg dat ik haar ken dan bedoel ik niet dat ik een oom ken van een vriend van een collega van Sietske.....
Ik weet 100% zeker dat de foto wel klopt want ik ken niet alleen haar, ik ken haar familie en het dorp heel erg goed omdat ik daar vandaan kom, bovendien woont mijn familie daar ook nog.
Ik snap dat dit onderwerp trouwens heel interessant is en een ideale manier om je agressie af te reageren, maar voor mensen die er dichterbij staan is dit geen onderwerp om grapjes over te maken. In principe zijn er in dit verhaal alleen maar slachtoffers en persoonlijk zou ik het niet vervelend vinden om iets minder roddels en speculaties te zien en iets meer medeleven voor de mensen die hier geen schuld hebben.
Ik zeik niemand af, tenminste.. niemand die terecht en op een normale info deelt, maar er waren er hier ook een paar die LETTERLIJK kwamen melden dat ze een vriend hadden die een oom had die een overbuurman van een kennis van de tapijtlegger van de familie H. was ofzoquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:38 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Om te beginnen vind ik het helemaal niet 'mooi' dat ik een insider ben volgens jou. Ik ben geen vriendin van haar dus zo 'inside' ben ik niet.
Ik kan prima antwoord geven op je vragen en misschien ook op meer vragen, maar wat wil je met die informatie? Is dat nodig om het afzeiken te onderbouwen of heb je gewoon interesse?
Het gezin is een heel gewoon gezin, vader, moeder en kinderen. Sietske stond inderdaad bekend als een meisje met wisselende contacten, om het netjes te zeggen, maar ze is zeker niet de enige of ergste. Wel een reden waarom ik onder andere geen vriendin van haar ben, ook ben ik wat ouder en zat dus nooit bij haar in de klas of iets dergelijks. Wel kwam ik haar elk weekend tegen in de kroeg. Het is een heel aardig en lief meisje naar mijn mening (bespaar me de snerende reacties, ik omschrijf alleen zoals ik haar ken).
Over haar zusje kan ik weinig zeggen want ik ben inmiddels al een tijdje weg uit het dorp en ik ga daar ook niet meer uit. Ik ken haar broer wel, die al lang niet meer thuis woont.
Fijn dat je snapt dat ik niet wil meedoen aan het speculeren etc. Maar ik wil best in het algemeen uitleggen hoe het daar is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik snap dat niet wilt speculeren of persoonlijke info wilt geven, maar kun je, in het algemeen, uitleggen hoe goed de mensen in het dorp elkaar kenden en hoe men met elkaar omging?
Eerder een voorbeeld van klakkeloos berichten van elkaar over nemen zonder hoor- en wederhoor en zonder verificatie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:02 schreef J.R.S. het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig dat ze het ook weer hebben ingetrokken, maar het is wel een grove fout geweest. Er is weer veel over gepraat en gespeculeerd. Dit is een voorbeeld van hoe gevaarlijk media kan zijn.
Dan nog. Slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Boldface het volgende:
Het is sowieso kwalijk dat die foto's zo groot in de krant worden afgedrukt. Maar aan de andere kant is er toch geen houden meer aan, omdat foto's van profielsites anders via internet wel hun weg vinden naar lezers.
Nee, inderdaad, maar je kunt niet anders dan jezelf neerleggen bij het gegeven dat er altijd van die sensatiebeluste mensen zonder moreel besef zijn. Hier op Fok zijn moderators ook al vaak genoeg in actie gekomen omdat users bepaalde privé-informatie openbaar maakten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dan nog. Slaat natuurlijk nergens op.
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Boldface het volgende:
Het is sowieso kwalijk dat die foto's zo groot in de krant worden afgedrukt. Maar aan de andere kant is er toch geen houden meer aan, omdat foto's van profielsites anders via internet wel hun weg vinden naar lezers.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap die drang van mensen toch niet om hun hele hebben en houden op internet te gooien.....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.
En al helemaal niet als je misdaden pleegt of hebt gepleegd. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstalletje...
Ik kan er geen medelijden mee hebben.
Inderdaad. En ik vind dat dan nog wat minder erg dan al die 'dorpsgenoten' en 'vage kennissen' die nog even met dr harses op SBS moeten om te vertellen dat ze het 'altijd al een rare meid vonden', maar dus 9 jaar lang niks hebben gedaanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:50 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap die drang van mensen toch niet om hun hele hebben en houden op internet te gooien.....
Oh jaquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het komt zo wel erg dichtbij hé
Wat een utter bullshit anno 2010.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.
En al helemaal niet als je misdaden pleegt of hebt gepleegd. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstalletje...
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mwah, je mag anno 2010 zelf ook wel even nadenken als je een profiel ergens plaatst, zeker als je je met dit soort shit inlaat. Maar goed, ze had wel wat anders aan haar hoofd waarschijnlijkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een utter bullshit anno 2010.
Journalisten hebben gewoon hun werk goed te doen, jij draait de dingen nu wel heel erg om....
De vraag is niet of ik medelijden met de verdachte heb. De vraag is of er moreel juist wordt gehandeld. Ik stoor me aan het gemak waarmee mensen zo'n Hyves-pagina plunderen en allerlei foto's ongecensureerd de wereld in helpen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb ook een kofferquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh ja
Het komt zo wel dichtbij
M'n achternaam is ook met een H
Jij weet er meer van?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lees eens goed, ik heb het over dat de foto's van hyves van die meid die in de kranten verschenen. Moet je maar geen hyvesprofiel hebben als je baby's dood op de zolder liggen. Ik kan er niet om rouwen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een utter bullshit anno 2010.
Journalisten hebben gewoon hun werk goed te doen, jij draait de dingen nu wel heel erg om....
Lig je achter? Ze heeft notabene bekent drie van de vier baby's na de geboorte te hebben gedood. Dat jij dat niet als een misdaad ziet....quote:
Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. Alsof je dan maar alles over iemand mag publiceren
![]()
![]()
.
Want? We leven toch niet meer in de Middeleeuwen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.
Dat zou dus betekenen dat iedereen die vier koffers met dode baby's op zolder heeft staan niet eens op hyves kan. Je kunt ook nog overdrijven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.
Dat gezever altijd over daders die zoveel recht op privacy hebben.![]()
Als je verdomme niks uitvreet kraait er geen haan naar, en nu ineens is het allemaal zielig ofzo?
Ik bedoel het natuurlijk niet letterlijk, maar de foto's van hyves die in kranten verschijnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Want? We leven toch niet meer in de Middeleeuwen?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat iedereen die vier koffers met dode baby's op zolder heeft staan niet eens op hyves kan. Je kunt ook nog overdrijven.
En ook dat, dan blijven we bij: journalisten moeten hun werk goed cq stukken beter doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
![]()
.
Het maakt in ieder geval weinig indruk als je dan nog gaat zeuren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
![]()
.
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:49 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind zeker niet dat ze publiekelijk aan de schandpaal genageld hoeft te worden. Nog niemand weet zeker wat er gebeurd is en hoe. En zelfs dan nog. Maar ik ben het wel met nummerzoveel eens dat als je alles maar op Hyves en Facebook zet, wat mensen tegenwoordig doen, je ook niet raar moet opkijken als dat eens tegen je gebruik wordt. En ik vind ook dat kranten en andere media daar gebruik van mogen maken, dat hoort nu eenmaal bij journalistiek. Daarom ben ik ook fel tegen hyves, buiten dat ik het infantiel gedoe vind.
Wat zit jij je druk te makenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lees eens goed, ik heb het over dat de foto's van hyves van die meid die in de kranten verschenen. Moet je maar geen hyvesprofiel hebben als je baby's dood op de zolder liggen. Ik kan er niet om rouwen.
En ja, het is de donkere meid. De Telegraaf had dus wel gelijk en Geenstijl eens niet.
Als je, voor de dertigste keer, al hebt bekent je eigen baby's te hebben gedood na de geboorte is een hyves-profiel achteraf niet slim. Ze had vast gedacht dat geen hond er ooit achter zou komen, nou, mispoes!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?
Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?
Ik reageer op de stelling van degene die ik quote. Die heeft het over mensen in het algemeen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als je, voor de dertigste keer, al hebt bekent je eigen baby's te hebben gedood na de geboorte is een hyves-profiel achteraf niet slim. Ze had vast gedacht dat geen hond er ooit achter zou komen, nou, mispoes!
Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.
Een bekende van me heeft eens iets stoms gedaan en dat is in het plaatselijk krantje verschenen. Hij schaamde zich rot en was bang herkent te worden door mensen in de buurt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Je zult als de dief niet gepakt wordt niks van je inboedelverzekering vergoed krijgen. En die zullen je zeker zeggen de volgende keer je huis af te sluiten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.
Begrijp je het punt nou echt niet? Ik heb het puur over jou in deze (fictieve) situatie. Het gaat erom dat JIJ misbruik maakt van een situatie, dat jij mijn tv jat omdat je toevallig in de gelegenheid bent om mijn huis in te lopen. Dat vind jij goed te praten met het argument dat ik 'het dan toch niet vergoed zou krijgen'??quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je zult als de dief niet gepakt wordt niks van je inboedelverzekering vergoed krijgen. En die zullen je zeker zeggen de volgende keer je huis af te sluiten.
Hoe kun je iemand die bestolen wordt nu vergelijken met een babymoordenaar?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:03 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Begrijp je het punt nou echt niet? Ik heb het puur over jou in deze (fictieve) situatie. Het gaat erom dat JIJ misbruik maakt van een situatie, dat jij mijn tv jat omdat je toevallig in de gelegenheid bent om mijn huis in te lopen. Dat vind jij goed te praten met het argument dat ik 'het dan toch niet vergoed zou krijgen'??
Vluchten? Zat ze in een kelder?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:05 schreef tombolafan het volgende:
Maar goed, misschien is het verstandig om eerst af te wachten WAT er precies gebeurd is. STEL dat ze bv al jaren misbruikt is door haar vader, en de kinderen van hem zijn, en zij psychologisch zwaar onderdrukt is waardoor ze nooit heeft durven vluchten/iets vertellen (ik zeg STEL he), dan is ze imho meer slachtoffer dan dader
Dus dan zou ik het extra sneu vinden als haar foto gewoon overal maar staat
Een psychologische kelder wellicht ja. Daar weet jij net zo weinig van als wij hier allemaal, hoe dat precies zat in dat gezinquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vluchten? Zat ze in een kelder?
Nogmaals, je weet niet hoe de situatie was, dus ik vind niet dat je daar al over mag oordelenquote:Kom op zeg, ze leidde een normaal leven. Was tandartsassistente, dus geen idioot die niet weet hoe je moet voorkomen zwanger te worden.
Serieuze vraag maar ben jij familie van Gia ofzo?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vluchten? Zat ze in een kelder?
Kom op zeg, ze leidde een normaal leven. Was tandartsassistente, dus geen idioot die niet weet hoe je moet voorkomen zwanger te worden.
Zullen we dit topic dan maar sluiten?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Een psychologische kelder wellicht ja. Daar weet jij net zo weinig van als wij hier allemaal, hoe dat precies zat in dat gezin![]()
[..]
Nogmaals, je weet niet hoe de situatie was, dus ik vind niet dat je daar al over mag oordelen
Nee, en met Gia ben ik het meer oneens dan eens. Maar wat dit aangaat ben ik het met Gia wel eens.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Serieuze vraag maar ben jij familie van Gia ofzo?
Lezen he, ik zeg STEL.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zullen we dit topic dan maar sluiten?![]()
Ze heeft bekent de baby's na de geboorte te hebben gedood, dat is een feit. Dat maakt haar, zelfs al is de vader er bij betrokken imo niet meer slachtoffer dan dader. Het is een volwassen vrouw, geen afhankelijk kind.
En als je verhalen begint te verzinnen over een vader die erbij betrokken is ben je eigenlijk bezig anderen te verwijten wat je zelf doet.
De enige feiten tot nu toe die bekend zijn is dat het haar baby's waren en dat ze heeft gezegd ze gedood te hebben (drie van de vier). Niks onschuldigs en zieligs tot nu toe, het verbaasd me hoe sommigen dat steeds betwijfelen.
Reken maar dat jou wat te verwijten valt. Geen misdrijf nee, maar als jij denkt dat je in zo'n geval iets kunt verwachten van je inboedelverzekering moet je de kleine lettertjes nog maar even lezen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.
Laat maar zitten, we praten volledig langs elkaar heen. Oh, jij kwam met dit voorbeeld trouwens.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kun je iemand die bestolen wordt nu vergelijken met een babymoordenaar?
Zucht. Het gaat hierbij niet om MIJN rol, het gaat om die van degene die misbruikt maakt van een situatie waarbij het hem makkelijk wordt gemaakt om een misdrijf te plegen of misbruik te maken van iets. Dat is dus de link met dit verhaal: het feit dat haar Hyves openbaar is wil niet zeggen dat jij daardoor het recht hebt om daar misbruik van te maken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Reken maar dat jou wat te verwijten valt. Geen misdrijf nee, maar als jij denkt dat je in zo'n geval iets kunt verwachten van je inboedelverzekering moet je de kleine lettertjes nog maar even lezen.
Nee hoor. Ik kwam niet met het voorbeeld over dieven en deuren die openstaan. Dat was iemand anders.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Laat maar zitten, we praten volledig langs elkaar heen. Oh, jij kwam met dit voorbeeld trouwens.
Oh sorry, dan bedoelde ik die ander.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik kwam niet met het voorbeeld over dieven en deuren die openstaan. Dat was iemand anders.
Nee, maar je hebt het erover dat ze die kinderen heeft vermoord. Hoe weet je dat? Op slechts 1 bekentenis kun je niet veroordeeld worden, zoals jij, als iemand die voorligt, ongetwijfeld weet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lig je achter? Ze heeft notabene bekent drie van de vier baby's na de geboorte te hebben gedood. Dat jij dat niet als een misdaad ziet....
Ik zeg niet vermoord, ik zeg gedood. Daar is verschil tussen. Lees je daar eerst maar eens over in. Of het moord of doodslag wordt weet ik niet, maar 'vermoord' heb ik niet gezegd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt het erover dat ze die kinderen heeft vermoord. Hoe weet je dat? Op slechts 1 bekentenis kun je niet veroordeeld worden, zoals jij, als iemand die voorligt, ongetwijfeld weet.
Heb je daarnaast wel eens gehoord van de Schiedammer parkmoord? Maar jij weet kennelijk zeker dat ze die kinderen bewust vermoord heeft. Dus vandaar nogmaals mijn vraag: hoe weet jij dat?
In Twente gebeuren zulke dingen idd nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Na dit Friese incident
http://www.depers.nl/binn(...)r-dood-in-kamer.html
en nu dit weer in Nij Beets
pleit ik voor een nieuw woord:
In-Friezen
Betekenis:
Na de dood nog een tijdje in je huis blijven vertoeven.
Zo heb je 't over Friezen, zo heb je 't over dooien...
(Herman Finkers)
Ze weten nog niet eens of de baby's wel levend ter wereld zijn gekomen, dus misschien zijn ze wel helemaal niet vermoord/gedood.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik zeg niet vermoord, ik zeg gedood. Daar is verschil tussen. Lees je daar eerst maar eens over in. Of het moord of doodslag wordt weet ik niet, maar 'vermoord' heb ik niet gezegd.
En laten we er vooral van uitgaan dat ze nu onder druk bekent, en deze zaak gaan vergelijken met een Schiedammer Parkmoord.
Er wordt weer van alles bijgehaald; de vader is de vader van de baby's, ze heeft onder druk bekent, enz enz. Hoe weet jij dat?
Natuurlijk is het fout om zelf je recht te gaan halen, en een gevangene als die is vrijgelaten nog te gaan treiteren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bovendien: als iemand (bewezen) een misdaad begaan heeft wordt ie daarvoor gestraft door bijv. de bak in te gaan. Komt ie eruit, moet ik de kans krijgen om met een schone lei te beginnen. Want als wij effe gaan besluiten dat een veroordeelde extra straf verdient door bijv. zijn of haar foto op internet te plaatsen, waarom dan niet gewoon die gast nog eens een paar keer 's nachts opbellen? Of beter: een klap voor zijn bek geven!
"Is toch zijn eigen schuld?"
Wat raar:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:21 schreef alors het volgende:
[..]
Ze weten nog niet eens of de baby's wel levend ter wereld zijn gekomen, dus misschien zijn ze wel helemaal niet vermoord/gedood.
Zucht. Dat beweer ik toch ook niet? Ik stel alleen dat je weinig indruk maakt als je dan gaat zeuren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:32 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Zucht. Het gaat hierbij niet om MIJN rol, het gaat om die van degene die misbruikt maakt van een situatie waarbij het hem makkelijk wordt gemaakt om een misdrijf te plegen of misbruik te maken van iets. Dat is dus de link met dit verhaal: het feit dat haar Hyves openbaar is wil niet zeggen dat jij daardoor het recht hebt om daar misbruik van te maken.
echt te dom om te poepenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
[quote]Ik zeg niet vermoord, ik zeg gedood. Daar is verschil tussen. Lees je daar eerst maar eens over in. Of het moord of doodslag wordt weet ik niet, maar 'vermoord' heb ik niet gezegd.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zouden er kinderen in NL zijn die een moeder hebben die meerdere broertjes en/of zusjes van ze vermoord heeft en die bij hun moeder wonen?
Weet ik niet, alleen ik trek geen conclusies: jij welquote:En laten we er vooral van uitgaan dat ze nu onder druk bekent, en deze zaak gaan vergelijken met een Schiedammer Parkmoord.
Er wordt weer van alles bijgehaald; de vader is de vader van de baby's, ze heeft onder druk bekent, enz enz. Hoe weet jij dat?
Laat die beoordeling nu gewoon aan de rechtelijke macht over. Heb daar maar geen oordeel over, want dan kun je nog wel eens heel vies op je bek gaan in deze.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lig je achter? Ze heeft notabene bekent drie van de vier baby's na de geboorte te hebben gedood. Dat jij dat niet als een misdaad ziet....
Nee, jij trekt nu de conclusie dat ik denk dat Sietske die baby's vermoord heeft. Dat is niet zo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
echt te dom om te poepen![]()
![]()
[..]
[..]
Weet ik niet, alleen ik trek geen conclusies: jij wel
Laten we eerlijk zijn: het ziet er niet goed uit voor de vrouw in kwestie. Dat wordt een veroordeling, gevangenisstraf en/of TBS.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Laat die beoordeling nu gewoon aan de rechtelijke macht over. Heb daar maar geen oordeel over, want dan kun je nog wel eens heel vies op je bek gaan in deze.
Dat weet jij dus al uit de sumiere informatie die tot nu toe naar buiten is gekomen? Knap! Maar gelukkig ben jij geen rechter, ga dan ook niet op die stoel zitten. Wacht maar even af, en het zal je mogelijk nog verbazen wat er uit deze zaak allemaal nog naar boven komt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn: het ziet er niet goed uit voor de vrouw in kwestie. Dat wordt een veroordeling, gevangenisstraf en/of TBS.
Hoezo, wat denk jij dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat weet jij dus al uit de sumiere informatie die tot nu toe naar buiten is gekomen? Knap! Maar gelukkig ben jij geen rechter, ga dan ook niet op die stoel zitten. Wacht maar even af, en het zal je mogelijk nog verbazen wat er uit deze zaak allemaal nog naar boven komt.
Huh?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En ga niet zeuren dat ik zo begin, ik herinner me je opmerkingen over hoe ik m'n kinderen opvoed en geblaat over mijn vriend (????) en een ex (????) van een paar dagen geleden nog wel. Je toont je eigen zwakheid als je op die manier een discussie wilt voeren.
Mja, tuurlijk kon je niet weten dat het zo zou aflopen, maar als je met iemand het bed in duikt, zijn er altijd 2 mensen bij. Hoogstens heb je een reden om kwaad te zijn op haar, dat ze het nooit verteld had. Maar waar twee neuken, hebben twee schuld. (en dan heb ik het NIET over de afhandeling)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:53 schreef Jane het volgende:
ff wat anders, over de berichten dat er eventueel een dna-onderzoek onder de potentiele vaders zal worden gehouden...
Kijk, ik snap wel dat het voor de beoordeling van de zaak belangrijk is te weten onder welke omstandigheden ze zwanger is geraakt. En dat de verwekker daarbij van belang is. Maar toch... ik zit steeds te denken, stel je hebt een keer met zo'n meisje gescharreld voor een avondje. Zij raakt zwanger, maar jij hebt dat nooit geweten. En dan komt nu de politie even vertellen dat jij de vader bent van een van die dode baby's. Heb je ook mooi een trauma voor de rest van je leven.Ik bedoel, verantwoordelijk zijn voor het verwekken van een kind is een ding, maar ineens de vader zijn van een dood kind waar je het bestaan niet wist is heel wat anders...
Maar misschien heb ik het mis en zou je juist graag willen weten of het van jou was... ik weet het niet.
Degene die sex met haar hebben gehad en dat weten??? Hoe kan je dat niet (meer) weten??quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:58 schreef bloodymary het volgende:
Ja dat is ook zo, maar degene die sex met haar hebben gehad en dat weten, die zullen dat nu allemaal wel denken. En dan kan het juist een bevrijding zijn om te weten wie het nu wel en niet zijn.
Ik denk niet dat de opzet van dat DNA-onderzoek is dat de nieuwsgierigheid naar de bedpartners van de verdachte wordt bevredigd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:53 schreef Jane het volgende:
ff wat anders, over de berichten dat er eventueel een dna-onderzoek onder de potentiele vaders zal worden gehouden...
Kijk, ik snap wel dat het voor de beoordeling van de zaak belangrijk is te weten onder welke omstandigheden ze zwanger is geraakt. En dat de verwekker daarbij van belang is. Maar toch... ik zit steeds te denken, stel je hebt een keer met zo'n meisje gescharreld voor een avondje. Zij raakt zwanger, maar jij hebt dat nooit geweten. En dan komt nu de politie even vertellen dat jij de vader bent van een van die dode baby's. Heb je ook mooi een trauma voor de rest van je leven.Ik bedoel, verantwoordelijk zijn voor het verwekken van een kind is een ding, maar ineens de vader zijn van een dood kind waar je het bestaan niet wist is heel wat anders...
Maar misschien heb ik het mis en zou je juist graag willen weten of het van jou was... ik weet het niet.
Maar ik heb het juist over dat laatste. Uiteraard niet met het pure feit dat ze een kind verwekt hebben. Maar juist de afloop maakt dat dit hele andere koek is, en dat er heel andere emoties loskomen. Ik zeg ook dat ik snap dat er onderzoek naar gedaan wordt, maar dan kun je het toch wel met zo'n potentiele vader te doen hebben natuurlijk. Of denk je dat die mannen/jongens allemaal zo ongevoelig zijn dat het ze niet kan schelen? Dat geloof ik zelf niet namelijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:14 schreef defamai het volgende:
[..]
Mja, tuurlijk kon je niet weten dat het zo zou aflopen, maar als je met iemand het bed in duikt, zijn er altijd 2 mensen bij. Hoogstens heb je een reden om kwaad te zijn op haar, dat ze het nooit verteld had. Maar waar twee neuken, hebben twee schuld. (en dan heb ik het NIET over de afhandeling)
Iemand uit Zeeland die in 2004 op Mallorca een onenightstand met haar gehad heeft kan best nu niet weten dat het om dit meisje gaat.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:15 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Degene die sex met haar hebben gehad en dat weten??? Hoe kan je dat niet (meer) weten??
Nou ik weet wel bijna zeker dat ze niet op Mallorca is geweest. Maar de situatie die jij omschrijft vind ik ook dermate triest dat ik dan ook geen medelijden heb met de jongen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:10 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Iemand uit Zeeland die in 2004 op Mallorca een onenightstand met haar gehad heeft kan best nu niet weten dat het om dit meisje gaat.
Ze was iig wel lid van een of andere Playa del Ingles 2010 Hyves, of iets wat daar op lijkt....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:52 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Nou ik weet wel bijna zeker dat ze niet op Mallorca is geweest. Maar de situatie die jij omschrijft vind ik ook dermate triest dat ik dan ook geen medelijden heb met de jongen.
En iets zegt me dat jij haar kent.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:52 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Nou ik weet wel bijna zeker dat ze niet op Mallorca is geweest. Maar de situatie die jij omschrijft vind ik ook dermate triest dat ik dan ook geen medelijden heb met de jongen.
Vind je dat echt zo raar? We zijn toch allemaal vroeger wel eens in Lloret, Salou of Kreta geweest en we weten allemaal hoe het er daar aan toe gaat.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:52 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Als die langere tijd een relatie had, had hij ook kunnen zien dat ze zwanger was.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze heeft toch ook voor langere tijd een vriend gehad? Zou wel lullig zijn als hij een van de vaders is. Heb je een tijd een relatie met elkaar moet je er op kunnen vertrouwen dat je vriendin de pil slikt (als dat in dit geval zo is) en hoef je toch geen condooms meer te gebruiken?
Juist bij een one-night stand is onveilige seks dommer.
Lijkt me als je een langdurige relatie met iemand hebt het je wel opvalt dat ze niet ongesteld word en een flinke buik krijgtquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze heeft toch ook voor langere tijd een vriend gehad? Zou wel lullig zijn als hij een van de vaders is. Heb je een tijd een relatie met elkaar moet je er op kunnen vertrouwen dat je vriendin de pil slikt (als dat in dit geval zo is) en hoef je toch geen condooms meer te gebruiken?
Juist bij een one-night stand is onveilige seks dommer.
Psst, er zijn vrouwen die geen noemenswaardige buik krijgen...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lijkt me als je een langdurige relatie met iemand hebt het je wel opvalt dat ze niet ongesteld word en een flinke buik krijgt
Gia toch! Wil je hiermee zeggen dat je, nee echt?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij krijg je een harde buik wanneer je in hoogzwangere toestand klaarkomt.
Oh dat geloof ik, maar het gaat er bij mij niet in dat als je een SERIEUZE relatie hebt dat het niet opvalt, 9 maanden lang. Met alle misselijkheid, bloedingen en weet ik wat nog meer van dien.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Psst, er zijn vrouwen die geen noemenswaardige buik krijgen...
En niet ongesteld worden, schat nu niet, ik ben ongesteld kun je makkelijk inbouwen heur
Nah, je hoeft niet misselijk te zijn hoor, en zeker niet op de momenten dat een zwangere vrouw dat "normaal" wel is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik, maar het gaat er bij mij niet in dat als je een SERIEUZE relatie hebt dat het niet opvalt, 9 maanden lang. Met alle misselijkheid, bloedingen en weet ik wat nog meer van dien.
En ik neem aan dat als ze even zelf amateuristisch ergens is bevallen die egel ook aardig ontploft was, dus dat valt ook wel op denk ik zo.![]()
Ik ben een man, en ik zou het natuurlijk wel willen weten. Maar ik realiseer me ook dat mijn normen en waarden niet geheel overeen komen met die van de gemiddelde man.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar ik heb het juist over dat laatste. Uiteraard niet met het pure feit dat ze een kind verwekt hebben. Maar juist de afloop maakt dat dit hele andere koek is, en dat er heel andere emoties loskomen. Ik zeg ook dat ik snap dat er onderzoek naar gedaan wordt, maar dan kun je het toch wel met zo'n potentiele vader te doen hebben natuurlijk. Of denk je dat die mannen/jongens allemaal zo ongevoelig zijn dat het ze niet kan schelen? Dat geloof ik zelf niet namelijk.
-edit- Misschien kunnen de heren hier antwoord geven op de vraag of ze zouden willen weten of het hun kind was, als dit meisje een oude scharrel van hun zou zijn.
Die buik kun je inderdaad niet makkelijk overheen kijken, maar zouden er mannen zijn die het opvalt als hun vriendin niet meer ongesteld wordt?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lijkt me als je een langdurige relatie met iemand hebt het je wel opvalt dat ze niet ongesteld word en een flinke buik krijgt
Lijkt me wel, iig als je elkaar toch wel regelmatig zietquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die buik kun je inderdaad niet makkelijk overheen kijken, maar zouden er mannen zijn die het opvalt als hun vriendin niet meer ongesteld wordt?
Sommige details hoef je als vriend niet letterlijk te zien nee. Ik zou dat tweede niet opmerken - als ze het ook maar op de geringste manier weet te camoufleren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die buik kun je inderdaad niet makkelijk overheen kijken, maar zouden er mannen zijn die het opvalt als hun vriendin niet meer ongesteld wordt?
Niet iedereen heeft behoefte aan simpelheidquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:13 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Vind je dat echt zo raar? We zijn toch allemaal vroeger wel eens in Lloret, Salou of Kreta geweest en we weten allemaal hoe het er daar aan toe gaat.
quote:Vrijdag uitsluitsel over moederschap Sietske
LEEUWARDEN - Het Openbaar Ministerie (OM) in Leeuwarden verwacht vrijdag te weten of de 25-jarige Sietske H. uit Nij Beets de moeder is van de vier dode baby's die op haar zolder lagen. De lichaampjes zaten elk verstopt in een koffer. Sietske heeft van ten minste drie baby's aangegeven dat ze de moeder is. Dna-onderzoek zal vrijdag naar verwachting uitsluitsel geven, aldus een woordvoerder van het OM woensdag.
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de baby's verder op geslacht, doodsoorzaak en op datum van overlijden. Ook is het OM benieuwd naar de vader of vaders van de baby's. Vrijdag is waarschijnlijk alleen bekend of Sietske de moeder is. Andere informatie volgt later.
Het OM verdenkt Sietske van moord of babymoord. Voor moord kan ze maximaal een levenslange gevangenisstraf krijgen. Indien ze wordt veroordeeld wegens babymoord, dan is de maximale straf twaalf jaar. Voor een enkelvoudige babymoord staat negen jaar, maar als het om meer moorden gaat, dan kan er nog eens een derde van de maximumstraf bijkomen. Het maakt dan dus niet uit of iemand meer dan twee baby's vermoord.
Ik snap niet wat je met je opmerking bedoelt, het ging er om dat het mogelijk is dat er vaders bij zijn die niet weten dat ze het ooit met haar gedaan hebben, dus bijvoorbeeld vroeger ooit op vakantie het een keer met haar gedaan hebben of bij de disco in Schubbekutterveen of zo. Als voorbeeld. En dat die nu niet weten dat zij dat was. Dat kan. Toch.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:39 schreef defamai het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft behoefte aan simpelheid
Maar ja, die zal de politie dan ook niet kunnen opsporen, dus die zullen het dan nooit weten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je met je opmerking bedoelt, het ging er om dat het mogelijk is dat er vaders bij zijn die niet weten dat ze het ooit met haar gedaan hebben, dus bijvoorbeeld vroeger ooit op vakantie het een keer met haar gedaan hebben of bij de disco in Schubbekutterveen of zo. Als voorbeeld. En dat die nu niet weten dat zij dat was. Dat kan. Toch.
Sterker nog, dat lijkt mij best waarschijnlijk. Een psychose komt zelden voor bij twee mensen tegelijkertijd..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je met je opmerking bedoelt, het ging er om dat het mogelijk is dat er vaders bij zijn die niet weten dat ze het ooit met haar gedaan hebben, dus bijvoorbeeld vroeger ooit op vakantie het een keer met haar gedaan hebben of bij de disco in Schubbekutterveen of zo. Als voorbeeld. En dat die nu niet weten dat zij dat was. Dat kan. Toch.
Dat niet iedereen naar Salou of Chersonisos gaat. En als gevolg met zomaar met een sletje het bed in duiken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
ik denk dat de verhouding ongeveer hetzelfde is als een kind verkrachten of een volwassen vrouw. en de frequentie maakt het inderdaad serieel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:27 schreef capricia het volgende:
Vanuit filosofisch standpunt vraag ik me wel eens af of een babymoord erger of minder erg is dan een moord op een volwassene...of maakt dat niet uit?
Ook vraag ik me af of mevrouw dan een serie moordenaar zou zijn, mits bewezen...
Wwarom is een babymoord volgens jou minder erg dan de moord op een tiener of zo?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat de verhouding ongeveer hetzelfde is als een kind verkrachten of een volwassen vrouw. en de frequentie maakt het inderdaad serieel.
ik denk dat het gek genoeg ook te maken heeft met een mededogend gevoel. een moeder/vader die haar/zijn eigen kinderen doodt, is gek en dus rijp voor psychische ondersteuning.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Wwarom is een babymoord volgens jou minder erg dan de moord op een tiener of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |