abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96308445
dus die is over 8 jaartjes weer vrij, zwaar hoor
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:50:51 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96309061
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:39 schreef EilandjeOnline het volgende:
Dan zou de eerstgeborene nog niet eens 18 zijn...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:22:21 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_96310913
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dan zou ze na 8 jaar dus vrij kunnen zijn, ik zeg niet dat het te laag is maar hoog voor een keer doodslag en drie keer moord (ook al is het 'slechts' kindermoord) noem ik dit absoluut niet.

Als het 1 keer was gebeurd dan kon ik er nog wel wat van voorstellen, in paniek kunnen mensen rare dingen doen, maar dat iemand zichzelf 4 keer in zo'n situatie laat belanden?
Het feit dat het vier keer gebeurde is een van de feiten die aanleiding gaf tot deze hoge (maximale) straf. Verder heeft de rechter ook min of meer naar de wetgever gehint dat in deze tijd waar anticonceptie ruimschoots voor handen is en abortus een mogelijkheid is aparte strafbepalingen voor kinderdoodslag en kindermoord (in afwijking van doodslag en moord) wellicht niet meer op hun plaats zijn.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:23:33 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_96310990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:39 schreef EilandjeOnline het volgende:
Vergis je er niet in de tijd die 8 jaren duren. Zeker wanneer je geen vrijheid hebt.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:27:41 #55
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_96311241
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:27 schreef Stranger het volgende:
Volgens het journaal net werd er uitgegaan van de straf voor het zwaarste vergrijp, namelijk kindermoord = 9 jaar + een maximum van 1/3e van de hoofdstraf voor andere vergrijpen = 3 jaar.

Ik vind het trouwens een veel te zware straf voor deze vrouw, maar ja.
Dat laatste is iets wat je steeds meer ziet in reactie op mensen die psychologisch onderzoek in het PBC weigeren althans hun medewerking er aan weigeren omdat ze (terecht) bang zijn voor TBS.

Een rechter gaat dan sowieso uit van volledige toerekeningsvatbaarheid en doet er vaak nog een schepje bovenop omdat er daardoor ook geen of slechts beperkt inzicht ontstaat in de beweegredenen van de dader, waardoor ook daar geen rekening mee gehouden kan worden.

Ze gaat overigens in hoger beroep. Ik acht het mogelijk dat ze daarbij nog een (iets) lagere straf zal krijgen. Misschien zal ze ook in hoger beroep wel meewerken aan een onderzoeken in het PBC, zodat ze een lagere straf gecombineerd met TBS of een andere vorm van behandeling zal krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')