Precies, kennen iemand gewoon dusdanig slecht dat het eigenlijk alleen van 'gezicht' is, of 'van horen zeggen', en zien dan een enigszins bekende kop en weten miss verder niks over die persoon (dus bv. geen naam oid) en roepen dan al snel dat ze die kennen, en het welbekende 'Ja het was altijd al de dorpssnol', of 'Ik dacht altijd al dat er iets raars aan dat meisje was'.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook hier is een foto van de linkse donkerharige dame gepost door iemand die zegt dat zijn vriendin haar niet goed kent maar wel weet wie het is....
Ik heb het idee dat er een hoop figuren zijn die denken dat het "interessant" is als ze kunnen melden dat ze het nieuwsobject van het moment (via via) kennen, waarschijnlijk een beetje hetzelfde als het gemak waarmee de buren journalisten te woord staan.
Ze is NIET de blonde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat? Is ze die blonde?
Die zag er best fors uit.
Hoe kan het dan dat de dorpsbewoners volgens de Telegraaf zeiden dat ze zo'n mooie en slanke meid is? Meer een stevige Hollandse standaard dame dus.
En de beroemde "puber met pistool" foto van een FOK!kerquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn en zeker niet de laatste. Wat leren kranten als de Telegraaf er nou van. Kijk die commotie toen met die foto van Ruben (van die vliegtuigcrash) op de voorpagina.
En dat baseer je op?? Dat is namelijk wel wat er volgens GS aan de hand zou zijn, dat de donkerharige door alle media als Sietske is aangemerkt terwijl het de blonde zou zijn.quote:
Ik heb gelezen dat beide dames op de foto bij dat groepje hoorden. Dat wordt gezegd in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:44 schreef Loveless85 het volgende:
Benieuwd waar nu diegene blijft waar het een kennis van haar oom d'r vriend was en die kerel die wist te vertellen dat ze de dorpsslet was
Ik ken een FOK!ker die een vriend van een oom kent die dan weer de overbuurman is, die tegelijkertijd weer collega is van dat ene meisje. Maar nu blijkt dat die collega dat donkerharige meisje is, maar goed die kent op haar beurt dan wel weer Sietse H.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:44 schreef Loveless85 het volgende:
Benieuwd waar nu diegene blijft waar het een kennis van haar oom d'r vriend was en die kerel die wist te vertellen dat ze de dorpsslet was
Het komt zo wel erg dichtbij héquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ken een FOK!ker die een vriend van een oom kent die dan weer de overbuurman is, die tegelijkertijd weer collega is van dat ene meisje. Maar nu blijkt dat die collega dat donkerharige meisje is, maar goed die kent op haar beurt dan wel weer Sietse H.
Zij is het wel gewoon en Geenstijl heeft het mis. Deze foto stond op de site van de tandartsenpraktijk als assistente Sietske H.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:38 schreef Gia het volgende:
Ik dacht toch dat deze:
[ afbeelding ]
de tandartsassistente was! En die lijkt meer op die donkerharige dan op die blonde.
Ziet er op deze foto ook niet zo blij uit.
Groepje of niet, er is hier ook een foto van de donkerharige dame gepost, met een vieze ouwe vent om zich heen, en die foto is gepost onder het mom van "Er was al een foto gepost, en een hyves waaruit duidelijk haar naam is op te maken, dus het zal vast niet heel veel gezeik opleveren als ik er nog een post".quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat beide dames op de foto bij dat groepje hoorden. Dat wordt gezegd in ieder geval.
Wat een onzin!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat zou wel sneu zijn, als echt het verkeerde meisje nu door de media zo door het slijk is gehaald.
Eensch. Het zal wss niet gebeuren maar wat mij betreft mag hier flink werk van gemaakt worden....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:
Het gebruiken van een foto is al discutabel, maar als je dan de verkeerde van de foto plukt kun je er niet mee wegkomen dat ze "ook tot het sloerie-groepje behoorde" als het om meervoudige babymoord gaat.
Jup, door mij. Want wat ik al zei, mijn vriendin kent haar. Maar het is wel altijd mooi als het domste medium van nederland zich er mee gaat bemoeien en totaal niet weet waar het over praat (zoals zovaak).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Groepje of niet, er is hier ook een foto van de donkerharige dame gepost, met een vieze ouwe vent om zich heen, en die foto is gepost onder het mom van "Er was al een foto gepost, en een hyves waaruit duidelijk haar naam is op te maken, dus het zal vast niet heel veel gezeik opleveren als ik er nog een post".
Overigens heeft de Telegraaf bij haar artikelen de foto van de donkerharige dame gebruikt, ongeacht of er een balkje over de ogen is gezet, hebben ze dus wel de suggestie gewekt dat zij de babymoordenares was.
En het lijkt me dat het daar om gaat, en niet om een groepje dames dat, volgens een paar dorpsbewoners die er zelf overheengegaan zijn of het liefst overheen zouden willen gaan, voor dorpssloerie speelt.
Het gebruiken van een foto is al discutabel, maar als je dan de verkeerde van de foto plukt kun je er niet mee wegkomen dat ze "ook tot het sloerie-groepje behoorde" als het om meervoudige babymoord gaat.
Tjah dat zei iedereen ook in die Ruben-zaak, en wat heeft ze dat gekost? Een paar abonnee en de RvJ vond dat de media maar zelfregulerend moesten zijn ofzoquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eensch. Het zal wss niet gebeuren maar wat mij betreft mag hier flink werk van gemaakt worden....
Oh, tof. Leuk dat die vriendin dat meisje kent, maar dat blijkt nu dus niet de verdachte te zijn. Dus wie is er nou dom?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:34 schreef defamai het volgende:
[..]
Jup, door mij. Want wat ik al zei, mijn vriendin kent haar. Maar het is wel altijd mooi als het domste medium van nederland zich er mee gaat bemoeien en totaal niet weet waar het over praat (zoals zovaak).
Het zou wel een NOG grotere faal zijn als GS en LC nu roepen dat het AD en Telegraaf e.d. het mis hebben en ze zitten er zelf naast. Mag toch hopen dat GS z'n huiswerk beter doet dan datquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik twijfel door reacties @ GeenStijl..
Oh leuk dat jij er van uit gaat dat een uiterst zwak medium als GeenStijl gelijk heeft...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Oh, tof. Leuk dat die vriendin dat meisje kent, maar dat blijkt nu dus niet de verdachte te zijn.
Zou er niet van uit gaan, die lui hebben nog nooit ook maar een stukje fatsoenlijke journalistiek bedreven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat GS z'n huiswerk beter doet dan dat
Dat is dan ook niet hun core business, en ze hebben al meer dan eens bewezen soms erg diep te kunnen gaan. Dus ik snap dat je graag wil dat ze het mis hebben om je eigen faal te maskeren, maar ik zou het niet zo makkelijk terzijde schuivenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:54 schreef defamai het volgende:
[..]
Zou er niet van uit gaan, die lui hebben nog nooit ook maar een stukje fatsoenlijke journalistiek bedreven.
Tja, zou kunnen, maar waarom ga je er van uit dat GS gelijk heeft. Wat het verleden betreft hebben ze net zoveel journalistieke authoriteit als een random keyboardwarrior (waaronder ik mezelf nu maar even schaal).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet hun core business, en ze hebben al meer dan eens bewezen soms erg diep te kunnen gaan. Dus ik snap dat je graag wil dat ze het mis hebben om je eigen faal te maskeren, maar ik zou het niet zo makkelijk terzijde schuiven
quote:Update: Kijk, we zijn er uit. Esther Wemmers van de Telegraaf: "NVJ gaf toe wederhoor te zijn vergeten." Telegraaf en AD doen niet falen, het was het LC en Villemedia die mis kleunden. Net Inception: een faal in een faal. Ook knap.
Dus wat ik hier lees, klopt gewoon?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef defamai het volgende:
Tja, zou kunnen, maar waarom ga je er van uit dat GS gelijk heeft. Wat het verleden betreft hebben ze net zoveel journalistieke authoriteit als een random keyboardwarrior (waaronder ik mezelf nu maar even schaal).
OK, maar door onderstaande quote...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:54 schreef defamai het volgende:
[..]
Oh leuk dat jij er van uit gaat dat een uiterst zwak medium als GeenStijl gelijk heeft...
En het is niet "een vriendin", maar mijn vriendin, waarmee ik samenwoon en die op 40 cm afstand van me zit te werken. Owja.
En ze is 27, komt zelf nota bene UIT Nij Beets. En er is maar een Sietske H. daar.
... dacht ik dat je het over de Telegraaf had, en dat de Telegraaf het ook volgens jou fout had. Maar je hebt het hier over Geenstijl begrijp ik nu. Excuus.quote:Jup, door mij. Want wat ik al zei, mijn vriendin kent haar. Maar het is wel altijd mooi als het domste medium van nederland zich er mee gaat bemoeien en totaal niet weet waar het over praat (zoals zovaak).
Mooi een insider.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:24 schreef J.R.S. het volgende:
Die vriendin hier, ik snap dat het moeilijk toegeven is dat je ongelijk hebt, maar als ik zeg dat ik haar ken dan bedoel ik niet dat ik een oom ken van een vriend van een collega van Sietske.....
Ik weet 100% zeker dat de foto wel klopt want ik ken niet alleen haar, ik ken haar familie en het dorp heel erg goed omdat ik daar vandaan kom, bovendien woont mijn familie daar ook nog.
Ik snap dat dit onderwerp trouwens heel interessant is en een ideale manier om je agressie af te reageren, maar voor mensen die er dichterbij staan is dit geen onderwerp om grapjes over te maken. In principe zijn er in dit verhaal alleen maar slachtoffers en persoonlijk zou ik het niet vervelend vinden om iets minder roddels en speculaties te zien en iets meer medeleven voor de mensen die hier geen schuld hebben.
Om te beginnen vind ik het helemaal niet 'mooi' dat ik een insider ben volgens jou. Ik ben geen vriendin van haar dus zo 'inside' ben ik niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mooi een insider.
Wat is het voor gezin dan? En in hoeverre kloppen die 'Slet van het dorp' verhalen en heeft ze nog thuiswonende zussen/zusjes?
Ik snap dat niet wilt speculeren of persoonlijke info wilt geven, maar kun je, in het algemeen, uitleggen hoe goed de mensen in het dorp elkaar kenden en hoe men met elkaar omging?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:24 schreef J.R.S. het volgende:
Die vriendin hier, ik snap dat het moeilijk toegeven is dat je ongelijk hebt, maar als ik zeg dat ik haar ken dan bedoel ik niet dat ik een oom ken van een vriend van een collega van Sietske.....
Ik weet 100% zeker dat de foto wel klopt want ik ken niet alleen haar, ik ken haar familie en het dorp heel erg goed omdat ik daar vandaan kom, bovendien woont mijn familie daar ook nog.
Ik snap dat dit onderwerp trouwens heel interessant is en een ideale manier om je agressie af te reageren, maar voor mensen die er dichterbij staan is dit geen onderwerp om grapjes over te maken. In principe zijn er in dit verhaal alleen maar slachtoffers en persoonlijk zou ik het niet vervelend vinden om iets minder roddels en speculaties te zien en iets meer medeleven voor de mensen die hier geen schuld hebben.
Ik zeik niemand af, tenminste.. niemand die terecht en op een normale info deelt, maar er waren er hier ook een paar die LETTERLIJK kwamen melden dat ze een vriend hadden die een oom had die een overbuurman van een kennis van de tapijtlegger van de familie H. was ofzoquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:38 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Om te beginnen vind ik het helemaal niet 'mooi' dat ik een insider ben volgens jou. Ik ben geen vriendin van haar dus zo 'inside' ben ik niet.
Ik kan prima antwoord geven op je vragen en misschien ook op meer vragen, maar wat wil je met die informatie? Is dat nodig om het afzeiken te onderbouwen of heb je gewoon interesse?
Het gezin is een heel gewoon gezin, vader, moeder en kinderen. Sietske stond inderdaad bekend als een meisje met wisselende contacten, om het netjes te zeggen, maar ze is zeker niet de enige of ergste. Wel een reden waarom ik onder andere geen vriendin van haar ben, ook ben ik wat ouder en zat dus nooit bij haar in de klas of iets dergelijks. Wel kwam ik haar elk weekend tegen in de kroeg. Het is een heel aardig en lief meisje naar mijn mening (bespaar me de snerende reacties, ik omschrijf alleen zoals ik haar ken).
Over haar zusje kan ik weinig zeggen want ik ben inmiddels al een tijdje weg uit het dorp en ik ga daar ook niet meer uit. Ik ken haar broer wel, die al lang niet meer thuis woont.
Fijn dat je snapt dat ik niet wil meedoen aan het speculeren etc. Maar ik wil best in het algemeen uitleggen hoe het daar is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik snap dat niet wilt speculeren of persoonlijke info wilt geven, maar kun je, in het algemeen, uitleggen hoe goed de mensen in het dorp elkaar kenden en hoe men met elkaar omging?
Eerder een voorbeeld van klakkeloos berichten van elkaar over nemen zonder hoor- en wederhoor en zonder verificatie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:02 schreef J.R.S. het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig dat ze het ook weer hebben ingetrokken, maar het is wel een grove fout geweest. Er is weer veel over gepraat en gespeculeerd. Dit is een voorbeeld van hoe gevaarlijk media kan zijn.
Dan nog. Slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Boldface het volgende:
Het is sowieso kwalijk dat die foto's zo groot in de krant worden afgedrukt. Maar aan de andere kant is er toch geen houden meer aan, omdat foto's van profielsites anders via internet wel hun weg vinden naar lezers.
Nee, inderdaad, maar je kunt niet anders dan jezelf neerleggen bij het gegeven dat er altijd van die sensatiebeluste mensen zonder moreel besef zijn. Hier op Fok zijn moderators ook al vaak genoeg in actie gekomen omdat users bepaalde privé-informatie openbaar maakten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dan nog. Slaat natuurlijk nergens op.
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Boldface het volgende:
Het is sowieso kwalijk dat die foto's zo groot in de krant worden afgedrukt. Maar aan de andere kant is er toch geen houden meer aan, omdat foto's van profielsites anders via internet wel hun weg vinden naar lezers.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap die drang van mensen toch niet om hun hele hebben en houden op internet te gooien.....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.
En al helemaal niet als je misdaden pleegt of hebt gepleegd. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstalletje...
Ik kan er geen medelijden mee hebben.
Inderdaad. En ik vind dat dan nog wat minder erg dan al die 'dorpsgenoten' en 'vage kennissen' die nog even met dr harses op SBS moeten om te vertellen dat ze het 'altijd al een rare meid vonden', maar dus 9 jaar lang niks hebben gedaanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:50 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap die drang van mensen toch niet om hun hele hebben en houden op internet te gooien.....
Oh jaquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het komt zo wel erg dichtbij hé
Wat een utter bullshit anno 2010.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.
En al helemaal niet als je misdaden pleegt of hebt gepleegd. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstalletje...
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mwah, je mag anno 2010 zelf ook wel even nadenken als je een profiel ergens plaatst, zeker als je je met dit soort shit inlaat. Maar goed, ze had wel wat anders aan haar hoofd waarschijnlijkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een utter bullshit anno 2010.
Journalisten hebben gewoon hun werk goed te doen, jij draait de dingen nu wel heel erg om....
De vraag is niet of ik medelijden met de verdachte heb. De vraag is of er moreel juist wordt gehandeld. Ik stoor me aan het gemak waarmee mensen zo'n Hyves-pagina plunderen en allerlei foto's ongecensureerd de wereld in helpen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb ook een kofferquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh ja
Het komt zo wel dichtbij
M'n achternaam is ook met een H
Jij weet er meer van?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lees eens goed, ik heb het over dat de foto's van hyves van die meid die in de kranten verschenen. Moet je maar geen hyvesprofiel hebben als je baby's dood op de zolder liggen. Ik kan er niet om rouwen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een utter bullshit anno 2010.
Journalisten hebben gewoon hun werk goed te doen, jij draait de dingen nu wel heel erg om....
Lig je achter? Ze heeft notabene bekent drie van de vier baby's na de geboorte te hebben gedood. Dat jij dat niet als een misdaad ziet....quote:
Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. Alsof je dan maar alles over iemand mag publiceren
![]()
![]()
.
Want? We leven toch niet meer in de Middeleeuwen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.
Dat zou dus betekenen dat iedereen die vier koffers met dode baby's op zolder heeft staan niet eens op hyves kan. Je kunt ook nog overdrijven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.
Dat gezever altijd over daders die zoveel recht op privacy hebben.![]()
Als je verdomme niks uitvreet kraait er geen haan naar, en nu ineens is het allemaal zielig ofzo?
Ik bedoel het natuurlijk niet letterlijk, maar de foto's van hyves die in kranten verschijnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Want? We leven toch niet meer in de Middeleeuwen?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat iedereen die vier koffers met dode baby's op zolder heeft staan niet eens op hyves kan. Je kunt ook nog overdrijven.
En ook dat, dan blijven we bij: journalisten moeten hun werk goed cq stukken beter doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
![]()
.
Het maakt in ieder geval weinig indruk als je dan nog gaat zeuren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
![]()
.
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:49 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind zeker niet dat ze publiekelijk aan de schandpaal genageld hoeft te worden. Nog niemand weet zeker wat er gebeurd is en hoe. En zelfs dan nog. Maar ik ben het wel met nummerzoveel eens dat als je alles maar op Hyves en Facebook zet, wat mensen tegenwoordig doen, je ook niet raar moet opkijken als dat eens tegen je gebruik wordt. En ik vind ook dat kranten en andere media daar gebruik van mogen maken, dat hoort nu eenmaal bij journalistiek. Daarom ben ik ook fel tegen hyves, buiten dat ik het infantiel gedoe vind.
Wat zit jij je druk te makenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lees eens goed, ik heb het over dat de foto's van hyves van die meid die in de kranten verschenen. Moet je maar geen hyvesprofiel hebben als je baby's dood op de zolder liggen. Ik kan er niet om rouwen.
En ja, het is de donkere meid. De Telegraaf had dus wel gelijk en Geenstijl eens niet.
Als je, voor de dertigste keer, al hebt bekent je eigen baby's te hebben gedood na de geboorte is een hyves-profiel achteraf niet slim. Ze had vast gedacht dat geen hond er ooit achter zou komen, nou, mispoes!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?
Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?
Ik reageer op de stelling van degene die ik quote. Die heeft het over mensen in het algemeen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als je, voor de dertigste keer, al hebt bekent je eigen baby's te hebben gedood na de geboorte is een hyves-profiel achteraf niet slim. Ze had vast gedacht dat geen hond er ooit achter zou komen, nou, mispoes!
Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.
Een bekende van me heeft eens iets stoms gedaan en dat is in het plaatselijk krantje verschenen. Hij schaamde zich rot en was bang herkent te worden door mensen in de buurt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Je zult als de dief niet gepakt wordt niks van je inboedelverzekering vergoed krijgen. En die zullen je zeker zeggen de volgende keer je huis af te sluiten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.
Begrijp je het punt nou echt niet? Ik heb het puur over jou in deze (fictieve) situatie. Het gaat erom dat JIJ misbruik maakt van een situatie, dat jij mijn tv jat omdat je toevallig in de gelegenheid bent om mijn huis in te lopen. Dat vind jij goed te praten met het argument dat ik 'het dan toch niet vergoed zou krijgen'??quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je zult als de dief niet gepakt wordt niks van je inboedelverzekering vergoed krijgen. En die zullen je zeker zeggen de volgende keer je huis af te sluiten.
Hoe kun je iemand die bestolen wordt nu vergelijken met een babymoordenaar?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:03 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Begrijp je het punt nou echt niet? Ik heb het puur over jou in deze (fictieve) situatie. Het gaat erom dat JIJ misbruik maakt van een situatie, dat jij mijn tv jat omdat je toevallig in de gelegenheid bent om mijn huis in te lopen. Dat vind jij goed te praten met het argument dat ik 'het dan toch niet vergoed zou krijgen'??
Vluchten? Zat ze in een kelder?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:05 schreef tombolafan het volgende:
Maar goed, misschien is het verstandig om eerst af te wachten WAT er precies gebeurd is. STEL dat ze bv al jaren misbruikt is door haar vader, en de kinderen van hem zijn, en zij psychologisch zwaar onderdrukt is waardoor ze nooit heeft durven vluchten/iets vertellen (ik zeg STEL he), dan is ze imho meer slachtoffer dan dader
Dus dan zou ik het extra sneu vinden als haar foto gewoon overal maar staat
Een psychologische kelder wellicht ja. Daar weet jij net zo weinig van als wij hier allemaal, hoe dat precies zat in dat gezinquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vluchten? Zat ze in een kelder?
Nogmaals, je weet niet hoe de situatie was, dus ik vind niet dat je daar al over mag oordelenquote:Kom op zeg, ze leidde een normaal leven. Was tandartsassistente, dus geen idioot die niet weet hoe je moet voorkomen zwanger te worden.
Serieuze vraag maar ben jij familie van Gia ofzo?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vluchten? Zat ze in een kelder?
Kom op zeg, ze leidde een normaal leven. Was tandartsassistente, dus geen idioot die niet weet hoe je moet voorkomen zwanger te worden.
Zullen we dit topic dan maar sluiten?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Een psychologische kelder wellicht ja. Daar weet jij net zo weinig van als wij hier allemaal, hoe dat precies zat in dat gezin![]()
[..]
Nogmaals, je weet niet hoe de situatie was, dus ik vind niet dat je daar al over mag oordelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |