Dan nog. Slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Boldface het volgende:
Het is sowieso kwalijk dat die foto's zo groot in de krant worden afgedrukt. Maar aan de andere kant is er toch geen houden meer aan, omdat foto's van profielsites anders via internet wel hun weg vinden naar lezers.
Nee, inderdaad, maar je kunt niet anders dan jezelf neerleggen bij het gegeven dat er altijd van die sensatiebeluste mensen zonder moreel besef zijn. Hier op Fok zijn moderators ook al vaak genoeg in actie gekomen omdat users bepaalde privé-informatie openbaar maakten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dan nog. Slaat natuurlijk nergens op.
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Boldface het volgende:
Het is sowieso kwalijk dat die foto's zo groot in de krant worden afgedrukt. Maar aan de andere kant is er toch geen houden meer aan, omdat foto's van profielsites anders via internet wel hun weg vinden naar lezers.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap die drang van mensen toch niet om hun hele hebben en houden op internet te gooien.....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.
En al helemaal niet als je misdaden pleegt of hebt gepleegd. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstalletje...
Ik kan er geen medelijden mee hebben.
Inderdaad. En ik vind dat dan nog wat minder erg dan al die 'dorpsgenoten' en 'vage kennissen' die nog even met dr harses op SBS moeten om te vertellen dat ze het 'altijd al een rare meid vonden', maar dus 9 jaar lang niks hebben gedaanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:50 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap die drang van mensen toch niet om hun hele hebben en houden op internet te gooien.....
Oh jaquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het komt zo wel erg dichtbij hé
Wat een utter bullshit anno 2010.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet je maar geen hyves, facebook, enz hebben, ook nog openbaar te bekijken voor iedereen.
En al helemaal niet als je misdaden pleegt of hebt gepleegd. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstalletje...
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mwah, je mag anno 2010 zelf ook wel even nadenken als je een profiel ergens plaatst, zeker als je je met dit soort shit inlaat. Maar goed, ze had wel wat anders aan haar hoofd waarschijnlijkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een utter bullshit anno 2010.
Journalisten hebben gewoon hun werk goed te doen, jij draait de dingen nu wel heel erg om....
De vraag is niet of ik medelijden met de verdachte heb. De vraag is of er moreel juist wordt gehandeld. Ik stoor me aan het gemak waarmee mensen zo'n Hyves-pagina plunderen en allerlei foto's ongecensureerd de wereld in helpen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb ook een kofferquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh ja
Het komt zo wel dichtbij
M'n achternaam is ook met een H
Jij weet er meer van?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lees eens goed, ik heb het over dat de foto's van hyves van die meid die in de kranten verschenen. Moet je maar geen hyvesprofiel hebben als je baby's dood op de zolder liggen. Ik kan er niet om rouwen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een utter bullshit anno 2010.
Journalisten hebben gewoon hun werk goed te doen, jij draait de dingen nu wel heel erg om....
Lig je achter? Ze heeft notabene bekent drie van de vier baby's na de geboorte te hebben gedood. Dat jij dat niet als een misdaad ziet....quote:
Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. Alsof je dan maar alles over iemand mag publiceren
![]()
![]()
.
Want? We leven toch niet meer in de Middeleeuwen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.
Dat zou dus betekenen dat iedereen die vier koffers met dode baby's op zolder heeft staan niet eens op hyves kan. Je kunt ook nog overdrijven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iemand die dus, nogmaals, heeft bekent drie van haar vier baby's te hebben gedood mag van mij best als ze zo stom is hyves te hebben, onafgeschermd ook nog, aan de publieke schandpaal genageld worden.
Dat gezever altijd over daders die zoveel recht op privacy hebben.![]()
Als je verdomme niks uitvreet kraait er geen haan naar, en nu ineens is het allemaal zielig ofzo?
Ik bedoel het natuurlijk niet letterlijk, maar de foto's van hyves die in kranten verschijnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Want? We leven toch niet meer in de Middeleeuwen?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat iedereen die vier koffers met dode baby's op zolder heeft staan niet eens op hyves kan. Je kunt ook nog overdrijven.
En ook dat, dan blijven we bij: journalisten moeten hun werk goed cq stukken beter doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
![]()
.
Het maakt in ieder geval weinig indruk als je dan nog gaat zeuren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
![]()
.
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:49 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind zeker niet dat ze publiekelijk aan de schandpaal genageld hoeft te worden. Nog niemand weet zeker wat er gebeurd is en hoe. En zelfs dan nog. Maar ik ben het wel met nummerzoveel eens dat als je alles maar op Hyves en Facebook zet, wat mensen tegenwoordig doen, je ook niet raar moet opkijken als dat eens tegen je gebruik wordt. En ik vind ook dat kranten en andere media daar gebruik van mogen maken, dat hoort nu eenmaal bij journalistiek. Daarom ben ik ook fel tegen hyves, buiten dat ik het infantiel gedoe vind.
Wat zit jij je druk te makenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lees eens goed, ik heb het over dat de foto's van hyves van die meid die in de kranten verschenen. Moet je maar geen hyvesprofiel hebben als je baby's dood op de zolder liggen. Ik kan er niet om rouwen.
En ja, het is de donkere meid. De Telegraaf had dus wel gelijk en Geenstijl eens niet.
Als je, voor de dertigste keer, al hebt bekent je eigen baby's te hebben gedood na de geboorte is een hyves-profiel achteraf niet slim. Ze had vast gedacht dat geen hond er ooit achter zou komen, nou, mispoes!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?
Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een dom uitgangspunt. Omdat je een profiel hebt moet je maar accepteren dat mensen er misbruik van maken?
Ik reageer op de stelling van degene die ik quote. Die heeft het over mensen in het algemeen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als je, voor de dertigste keer, al hebt bekent je eigen baby's te hebben gedood na de geboorte is een hyves-profiel achteraf niet slim. Ze had vast gedacht dat geen hond er ooit achter zou komen, nou, mispoes!
Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.
Een bekende van me heeft eens iets stoms gedaan en dat is in het plaatselijk krantje verschenen. Hij schaamde zich rot en was bang herkent te worden door mensen in de buurt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Het is toch logisch? Als je je voordeur open laat staan wordt daar ook misbruik van gemaakt. Niet zeuren over privacy als je zelf actief je eigen privacy ondermijnt.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Je zult als de dief niet gepakt wordt niks van je inboedelverzekering vergoed krijgen. En die zullen je zeker zeggen de volgende keer je huis af te sluiten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.
Begrijp je het punt nou echt niet? Ik heb het puur over jou in deze (fictieve) situatie. Het gaat erom dat JIJ misbruik maakt van een situatie, dat jij mijn tv jat omdat je toevallig in de gelegenheid bent om mijn huis in te lopen. Dat vind jij goed te praten met het argument dat ik 'het dan toch niet vergoed zou krijgen'??quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je zult als de dief niet gepakt wordt niks van je inboedelverzekering vergoed krijgen. En die zullen je zeker zeggen de volgende keer je huis af te sluiten.
Hoe kun je iemand die bestolen wordt nu vergelijken met een babymoordenaar?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:03 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Begrijp je het punt nou echt niet? Ik heb het puur over jou in deze (fictieve) situatie. Het gaat erom dat JIJ misbruik maakt van een situatie, dat jij mijn tv jat omdat je toevallig in de gelegenheid bent om mijn huis in te lopen. Dat vind jij goed te praten met het argument dat ik 'het dan toch niet vergoed zou krijgen'??
Vluchten? Zat ze in een kelder?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:05 schreef tombolafan het volgende:
Maar goed, misschien is het verstandig om eerst af te wachten WAT er precies gebeurd is. STEL dat ze bv al jaren misbruikt is door haar vader, en de kinderen van hem zijn, en zij psychologisch zwaar onderdrukt is waardoor ze nooit heeft durven vluchten/iets vertellen (ik zeg STEL he), dan is ze imho meer slachtoffer dan dader
Dus dan zou ik het extra sneu vinden als haar foto gewoon overal maar staat
Een psychologische kelder wellicht ja. Daar weet jij net zo weinig van als wij hier allemaal, hoe dat precies zat in dat gezinquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vluchten? Zat ze in een kelder?
Nogmaals, je weet niet hoe de situatie was, dus ik vind niet dat je daar al over mag oordelenquote:Kom op zeg, ze leidde een normaal leven. Was tandartsassistente, dus geen idioot die niet weet hoe je moet voorkomen zwanger te worden.
Serieuze vraag maar ben jij familie van Gia ofzo?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vluchten? Zat ze in een kelder?
Kom op zeg, ze leidde een normaal leven. Was tandartsassistente, dus geen idioot die niet weet hoe je moet voorkomen zwanger te worden.
Zullen we dit topic dan maar sluiten?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Een psychologische kelder wellicht ja. Daar weet jij net zo weinig van als wij hier allemaal, hoe dat precies zat in dat gezin![]()
[..]
Nogmaals, je weet niet hoe de situatie was, dus ik vind niet dat je daar al over mag oordelen
Nee, en met Gia ben ik het meer oneens dan eens. Maar wat dit aangaat ben ik het met Gia wel eens.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Serieuze vraag maar ben jij familie van Gia ofzo?
Lezen he, ik zeg STEL.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zullen we dit topic dan maar sluiten?![]()
Ze heeft bekent de baby's na de geboorte te hebben gedood, dat is een feit. Dat maakt haar, zelfs al is de vader er bij betrokken imo niet meer slachtoffer dan dader. Het is een volwassen vrouw, geen afhankelijk kind.
En als je verhalen begint te verzinnen over een vader die erbij betrokken is ben je eigenlijk bezig anderen te verwijten wat je zelf doet.
De enige feiten tot nu toe die bekend zijn is dat het haar baby's waren en dat ze heeft gezegd ze gedood te hebben (drie van de vier). Niks onschuldigs en zieligs tot nu toe, het verbaasd me hoe sommigen dat steeds betwijfelen.
Reken maar dat jou wat te verwijten valt. Geen misdrijf nee, maar als jij denkt dat je in zo'n geval iets kunt verwachten van je inboedelverzekering moet je de kleine lettertjes nog maar even lezen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Mijn god zeg. Als ik de voordeur open laat staan en jij jat mijn tv, dan reken maar dat jij schuldig bent van diefstal en dat mij niets te verwijten valt. Ja, wellicht onoplettendheid, maar dat is geen misdrijf. Dat jij in die situatie een misdrijf pleegt, dát is fout.
Laat maar zitten, we praten volledig langs elkaar heen. Oh, jij kwam met dit voorbeeld trouwens.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kun je iemand die bestolen wordt nu vergelijken met een babymoordenaar?
Zucht. Het gaat hierbij niet om MIJN rol, het gaat om die van degene die misbruikt maakt van een situatie waarbij het hem makkelijk wordt gemaakt om een misdrijf te plegen of misbruik te maken van iets. Dat is dus de link met dit verhaal: het feit dat haar Hyves openbaar is wil niet zeggen dat jij daardoor het recht hebt om daar misbruik van te maken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Reken maar dat jou wat te verwijten valt. Geen misdrijf nee, maar als jij denkt dat je in zo'n geval iets kunt verwachten van je inboedelverzekering moet je de kleine lettertjes nog maar even lezen.
Nee hoor. Ik kwam niet met het voorbeeld over dieven en deuren die openstaan. Dat was iemand anders.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Laat maar zitten, we praten volledig langs elkaar heen. Oh, jij kwam met dit voorbeeld trouwens.
Oh sorry, dan bedoelde ik die ander.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik kwam niet met het voorbeeld over dieven en deuren die openstaan. Dat was iemand anders.
Nee, maar je hebt het erover dat ze die kinderen heeft vermoord. Hoe weet je dat? Op slechts 1 bekentenis kun je niet veroordeeld worden, zoals jij, als iemand die voorligt, ongetwijfeld weet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lig je achter? Ze heeft notabene bekent drie van de vier baby's na de geboorte te hebben gedood. Dat jij dat niet als een misdaad ziet....
Ik zeg niet vermoord, ik zeg gedood. Daar is verschil tussen. Lees je daar eerst maar eens over in. Of het moord of doodslag wordt weet ik niet, maar 'vermoord' heb ik niet gezegd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt het erover dat ze die kinderen heeft vermoord. Hoe weet je dat? Op slechts 1 bekentenis kun je niet veroordeeld worden, zoals jij, als iemand die voorligt, ongetwijfeld weet.
Heb je daarnaast wel eens gehoord van de Schiedammer parkmoord? Maar jij weet kennelijk zeker dat ze die kinderen bewust vermoord heeft. Dus vandaar nogmaals mijn vraag: hoe weet jij dat?
In Twente gebeuren zulke dingen idd nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Na dit Friese incident
http://www.depers.nl/binn(...)r-dood-in-kamer.html
en nu dit weer in Nij Beets
pleit ik voor een nieuw woord:
In-Friezen
Betekenis:
Na de dood nog een tijdje in je huis blijven vertoeven.
Zo heb je 't over Friezen, zo heb je 't over dooien...
(Herman Finkers)
Ze weten nog niet eens of de baby's wel levend ter wereld zijn gekomen, dus misschien zijn ze wel helemaal niet vermoord/gedood.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik zeg niet vermoord, ik zeg gedood. Daar is verschil tussen. Lees je daar eerst maar eens over in. Of het moord of doodslag wordt weet ik niet, maar 'vermoord' heb ik niet gezegd.
En laten we er vooral van uitgaan dat ze nu onder druk bekent, en deze zaak gaan vergelijken met een Schiedammer Parkmoord.
Er wordt weer van alles bijgehaald; de vader is de vader van de baby's, ze heeft onder druk bekent, enz enz. Hoe weet jij dat?
Natuurlijk is het fout om zelf je recht te gaan halen, en een gevangene als die is vrijgelaten nog te gaan treiteren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bovendien: als iemand (bewezen) een misdaad begaan heeft wordt ie daarvoor gestraft door bijv. de bak in te gaan. Komt ie eruit, moet ik de kans krijgen om met een schone lei te beginnen. Want als wij effe gaan besluiten dat een veroordeelde extra straf verdient door bijv. zijn of haar foto op internet te plaatsen, waarom dan niet gewoon die gast nog eens een paar keer 's nachts opbellen? Of beter: een klap voor zijn bek geven!
"Is toch zijn eigen schuld?"
Wat raar:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:21 schreef alors het volgende:
[..]
Ze weten nog niet eens of de baby's wel levend ter wereld zijn gekomen, dus misschien zijn ze wel helemaal niet vermoord/gedood.
Zucht. Dat beweer ik toch ook niet? Ik stel alleen dat je weinig indruk maakt als je dan gaat zeuren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:32 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Zucht. Het gaat hierbij niet om MIJN rol, het gaat om die van degene die misbruikt maakt van een situatie waarbij het hem makkelijk wordt gemaakt om een misdrijf te plegen of misbruik te maken van iets. Dat is dus de link met dit verhaal: het feit dat haar Hyves openbaar is wil niet zeggen dat jij daardoor het recht hebt om daar misbruik van te maken.
echt te dom om te poepenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
[quote]Ik zeg niet vermoord, ik zeg gedood. Daar is verschil tussen. Lees je daar eerst maar eens over in. Of het moord of doodslag wordt weet ik niet, maar 'vermoord' heb ik niet gezegd.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zouden er kinderen in NL zijn die een moeder hebben die meerdere broertjes en/of zusjes van ze vermoord heeft en die bij hun moeder wonen?
Weet ik niet, alleen ik trek geen conclusies: jij welquote:En laten we er vooral van uitgaan dat ze nu onder druk bekent, en deze zaak gaan vergelijken met een Schiedammer Parkmoord.
Er wordt weer van alles bijgehaald; de vader is de vader van de baby's, ze heeft onder druk bekent, enz enz. Hoe weet jij dat?
Laat die beoordeling nu gewoon aan de rechtelijke macht over. Heb daar maar geen oordeel over, want dan kun je nog wel eens heel vies op je bek gaan in deze.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lig je achter? Ze heeft notabene bekent drie van de vier baby's na de geboorte te hebben gedood. Dat jij dat niet als een misdaad ziet....
Nee, jij trekt nu de conclusie dat ik denk dat Sietske die baby's vermoord heeft. Dat is niet zo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
echt te dom om te poepen![]()
![]()
[..]
[..]
Weet ik niet, alleen ik trek geen conclusies: jij wel
Laten we eerlijk zijn: het ziet er niet goed uit voor de vrouw in kwestie. Dat wordt een veroordeling, gevangenisstraf en/of TBS.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Laat die beoordeling nu gewoon aan de rechtelijke macht over. Heb daar maar geen oordeel over, want dan kun je nog wel eens heel vies op je bek gaan in deze.
Dat weet jij dus al uit de sumiere informatie die tot nu toe naar buiten is gekomen? Knap! Maar gelukkig ben jij geen rechter, ga dan ook niet op die stoel zitten. Wacht maar even af, en het zal je mogelijk nog verbazen wat er uit deze zaak allemaal nog naar boven komt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn: het ziet er niet goed uit voor de vrouw in kwestie. Dat wordt een veroordeling, gevangenisstraf en/of TBS.
Hoezo, wat denk jij dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat weet jij dus al uit de sumiere informatie die tot nu toe naar buiten is gekomen? Knap! Maar gelukkig ben jij geen rechter, ga dan ook niet op die stoel zitten. Wacht maar even af, en het zal je mogelijk nog verbazen wat er uit deze zaak allemaal nog naar boven komt.
Huh?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En ga niet zeuren dat ik zo begin, ik herinner me je opmerkingen over hoe ik m'n kinderen opvoed en geblaat over mijn vriend (????) en een ex (????) van een paar dagen geleden nog wel. Je toont je eigen zwakheid als je op die manier een discussie wilt voeren.
Mja, tuurlijk kon je niet weten dat het zo zou aflopen, maar als je met iemand het bed in duikt, zijn er altijd 2 mensen bij. Hoogstens heb je een reden om kwaad te zijn op haar, dat ze het nooit verteld had. Maar waar twee neuken, hebben twee schuld. (en dan heb ik het NIET over de afhandeling)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:53 schreef Jane het volgende:
ff wat anders, over de berichten dat er eventueel een dna-onderzoek onder de potentiele vaders zal worden gehouden...
Kijk, ik snap wel dat het voor de beoordeling van de zaak belangrijk is te weten onder welke omstandigheden ze zwanger is geraakt. En dat de verwekker daarbij van belang is. Maar toch... ik zit steeds te denken, stel je hebt een keer met zo'n meisje gescharreld voor een avondje. Zij raakt zwanger, maar jij hebt dat nooit geweten. En dan komt nu de politie even vertellen dat jij de vader bent van een van die dode baby's. Heb je ook mooi een trauma voor de rest van je leven.Ik bedoel, verantwoordelijk zijn voor het verwekken van een kind is een ding, maar ineens de vader zijn van een dood kind waar je het bestaan niet wist is heel wat anders...
Maar misschien heb ik het mis en zou je juist graag willen weten of het van jou was... ik weet het niet.
Degene die sex met haar hebben gehad en dat weten??? Hoe kan je dat niet (meer) weten??quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:58 schreef bloodymary het volgende:
Ja dat is ook zo, maar degene die sex met haar hebben gehad en dat weten, die zullen dat nu allemaal wel denken. En dan kan het juist een bevrijding zijn om te weten wie het nu wel en niet zijn.
Ik denk niet dat de opzet van dat DNA-onderzoek is dat de nieuwsgierigheid naar de bedpartners van de verdachte wordt bevredigd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:53 schreef Jane het volgende:
ff wat anders, over de berichten dat er eventueel een dna-onderzoek onder de potentiele vaders zal worden gehouden...
Kijk, ik snap wel dat het voor de beoordeling van de zaak belangrijk is te weten onder welke omstandigheden ze zwanger is geraakt. En dat de verwekker daarbij van belang is. Maar toch... ik zit steeds te denken, stel je hebt een keer met zo'n meisje gescharreld voor een avondje. Zij raakt zwanger, maar jij hebt dat nooit geweten. En dan komt nu de politie even vertellen dat jij de vader bent van een van die dode baby's. Heb je ook mooi een trauma voor de rest van je leven.Ik bedoel, verantwoordelijk zijn voor het verwekken van een kind is een ding, maar ineens de vader zijn van een dood kind waar je het bestaan niet wist is heel wat anders...
Maar misschien heb ik het mis en zou je juist graag willen weten of het van jou was... ik weet het niet.
Maar ik heb het juist over dat laatste. Uiteraard niet met het pure feit dat ze een kind verwekt hebben. Maar juist de afloop maakt dat dit hele andere koek is, en dat er heel andere emoties loskomen. Ik zeg ook dat ik snap dat er onderzoek naar gedaan wordt, maar dan kun je het toch wel met zo'n potentiele vader te doen hebben natuurlijk. Of denk je dat die mannen/jongens allemaal zo ongevoelig zijn dat het ze niet kan schelen? Dat geloof ik zelf niet namelijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:14 schreef defamai het volgende:
[..]
Mja, tuurlijk kon je niet weten dat het zo zou aflopen, maar als je met iemand het bed in duikt, zijn er altijd 2 mensen bij. Hoogstens heb je een reden om kwaad te zijn op haar, dat ze het nooit verteld had. Maar waar twee neuken, hebben twee schuld. (en dan heb ik het NIET over de afhandeling)
Iemand uit Zeeland die in 2004 op Mallorca een onenightstand met haar gehad heeft kan best nu niet weten dat het om dit meisje gaat.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:15 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Degene die sex met haar hebben gehad en dat weten??? Hoe kan je dat niet (meer) weten??
Nou ik weet wel bijna zeker dat ze niet op Mallorca is geweest. Maar de situatie die jij omschrijft vind ik ook dermate triest dat ik dan ook geen medelijden heb met de jongen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:10 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Iemand uit Zeeland die in 2004 op Mallorca een onenightstand met haar gehad heeft kan best nu niet weten dat het om dit meisje gaat.
Ze was iig wel lid van een of andere Playa del Ingles 2010 Hyves, of iets wat daar op lijkt....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:52 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Nou ik weet wel bijna zeker dat ze niet op Mallorca is geweest. Maar de situatie die jij omschrijft vind ik ook dermate triest dat ik dan ook geen medelijden heb met de jongen.
En iets zegt me dat jij haar kent.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:52 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Nou ik weet wel bijna zeker dat ze niet op Mallorca is geweest. Maar de situatie die jij omschrijft vind ik ook dermate triest dat ik dan ook geen medelijden heb met de jongen.
Vind je dat echt zo raar? We zijn toch allemaal vroeger wel eens in Lloret, Salou of Kreta geweest en we weten allemaal hoe het er daar aan toe gaat.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:52 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Als die langere tijd een relatie had, had hij ook kunnen zien dat ze zwanger was.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze heeft toch ook voor langere tijd een vriend gehad? Zou wel lullig zijn als hij een van de vaders is. Heb je een tijd een relatie met elkaar moet je er op kunnen vertrouwen dat je vriendin de pil slikt (als dat in dit geval zo is) en hoef je toch geen condooms meer te gebruiken?
Juist bij een one-night stand is onveilige seks dommer.
Lijkt me als je een langdurige relatie met iemand hebt het je wel opvalt dat ze niet ongesteld word en een flinke buik krijgtquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze heeft toch ook voor langere tijd een vriend gehad? Zou wel lullig zijn als hij een van de vaders is. Heb je een tijd een relatie met elkaar moet je er op kunnen vertrouwen dat je vriendin de pil slikt (als dat in dit geval zo is) en hoef je toch geen condooms meer te gebruiken?
Juist bij een one-night stand is onveilige seks dommer.
Psst, er zijn vrouwen die geen noemenswaardige buik krijgen...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lijkt me als je een langdurige relatie met iemand hebt het je wel opvalt dat ze niet ongesteld word en een flinke buik krijgt
Gia toch! Wil je hiermee zeggen dat je, nee echt?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij krijg je een harde buik wanneer je in hoogzwangere toestand klaarkomt.
Oh dat geloof ik, maar het gaat er bij mij niet in dat als je een SERIEUZE relatie hebt dat het niet opvalt, 9 maanden lang. Met alle misselijkheid, bloedingen en weet ik wat nog meer van dien.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Psst, er zijn vrouwen die geen noemenswaardige buik krijgen...
En niet ongesteld worden, schat nu niet, ik ben ongesteld kun je makkelijk inbouwen heur
Nah, je hoeft niet misselijk te zijn hoor, en zeker niet op de momenten dat een zwangere vrouw dat "normaal" wel is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik, maar het gaat er bij mij niet in dat als je een SERIEUZE relatie hebt dat het niet opvalt, 9 maanden lang. Met alle misselijkheid, bloedingen en weet ik wat nog meer van dien.
En ik neem aan dat als ze even zelf amateuristisch ergens is bevallen die egel ook aardig ontploft was, dus dat valt ook wel op denk ik zo.![]()
Ik ben een man, en ik zou het natuurlijk wel willen weten. Maar ik realiseer me ook dat mijn normen en waarden niet geheel overeen komen met die van de gemiddelde man.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar ik heb het juist over dat laatste. Uiteraard niet met het pure feit dat ze een kind verwekt hebben. Maar juist de afloop maakt dat dit hele andere koek is, en dat er heel andere emoties loskomen. Ik zeg ook dat ik snap dat er onderzoek naar gedaan wordt, maar dan kun je het toch wel met zo'n potentiele vader te doen hebben natuurlijk. Of denk je dat die mannen/jongens allemaal zo ongevoelig zijn dat het ze niet kan schelen? Dat geloof ik zelf niet namelijk.
-edit- Misschien kunnen de heren hier antwoord geven op de vraag of ze zouden willen weten of het hun kind was, als dit meisje een oude scharrel van hun zou zijn.
Die buik kun je inderdaad niet makkelijk overheen kijken, maar zouden er mannen zijn die het opvalt als hun vriendin niet meer ongesteld wordt?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lijkt me als je een langdurige relatie met iemand hebt het je wel opvalt dat ze niet ongesteld word en een flinke buik krijgt
Lijkt me wel, iig als je elkaar toch wel regelmatig zietquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die buik kun je inderdaad niet makkelijk overheen kijken, maar zouden er mannen zijn die het opvalt als hun vriendin niet meer ongesteld wordt?
Sommige details hoef je als vriend niet letterlijk te zien nee. Ik zou dat tweede niet opmerken - als ze het ook maar op de geringste manier weet te camoufleren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die buik kun je inderdaad niet makkelijk overheen kijken, maar zouden er mannen zijn die het opvalt als hun vriendin niet meer ongesteld wordt?
Niet iedereen heeft behoefte aan simpelheidquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:13 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Vind je dat echt zo raar? We zijn toch allemaal vroeger wel eens in Lloret, Salou of Kreta geweest en we weten allemaal hoe het er daar aan toe gaat.
quote:Vrijdag uitsluitsel over moederschap Sietske
LEEUWARDEN - Het Openbaar Ministerie (OM) in Leeuwarden verwacht vrijdag te weten of de 25-jarige Sietske H. uit Nij Beets de moeder is van de vier dode baby's die op haar zolder lagen. De lichaampjes zaten elk verstopt in een koffer. Sietske heeft van ten minste drie baby's aangegeven dat ze de moeder is. Dna-onderzoek zal vrijdag naar verwachting uitsluitsel geven, aldus een woordvoerder van het OM woensdag.
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de baby's verder op geslacht, doodsoorzaak en op datum van overlijden. Ook is het OM benieuwd naar de vader of vaders van de baby's. Vrijdag is waarschijnlijk alleen bekend of Sietske de moeder is. Andere informatie volgt later.
Het OM verdenkt Sietske van moord of babymoord. Voor moord kan ze maximaal een levenslange gevangenisstraf krijgen. Indien ze wordt veroordeeld wegens babymoord, dan is de maximale straf twaalf jaar. Voor een enkelvoudige babymoord staat negen jaar, maar als het om meer moorden gaat, dan kan er nog eens een derde van de maximumstraf bijkomen. Het maakt dan dus niet uit of iemand meer dan twee baby's vermoord.
Ik snap niet wat je met je opmerking bedoelt, het ging er om dat het mogelijk is dat er vaders bij zijn die niet weten dat ze het ooit met haar gedaan hebben, dus bijvoorbeeld vroeger ooit op vakantie het een keer met haar gedaan hebben of bij de disco in Schubbekutterveen of zo. Als voorbeeld. En dat die nu niet weten dat zij dat was. Dat kan. Toch.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:39 schreef defamai het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft behoefte aan simpelheid
Maar ja, die zal de politie dan ook niet kunnen opsporen, dus die zullen het dan nooit weten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je met je opmerking bedoelt, het ging er om dat het mogelijk is dat er vaders bij zijn die niet weten dat ze het ooit met haar gedaan hebben, dus bijvoorbeeld vroeger ooit op vakantie het een keer met haar gedaan hebben of bij de disco in Schubbekutterveen of zo. Als voorbeeld. En dat die nu niet weten dat zij dat was. Dat kan. Toch.
Sterker nog, dat lijkt mij best waarschijnlijk. Een psychose komt zelden voor bij twee mensen tegelijkertijd..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je met je opmerking bedoelt, het ging er om dat het mogelijk is dat er vaders bij zijn die niet weten dat ze het ooit met haar gedaan hebben, dus bijvoorbeeld vroeger ooit op vakantie het een keer met haar gedaan hebben of bij de disco in Schubbekutterveen of zo. Als voorbeeld. En dat die nu niet weten dat zij dat was. Dat kan. Toch.
Dat niet iedereen naar Salou of Chersonisos gaat. En als gevolg met zomaar met een sletje het bed in duiken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
ik denk dat de verhouding ongeveer hetzelfde is als een kind verkrachten of een volwassen vrouw. en de frequentie maakt het inderdaad serieel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:27 schreef capricia het volgende:
Vanuit filosofisch standpunt vraag ik me wel eens af of een babymoord erger of minder erg is dan een moord op een volwassene...of maakt dat niet uit?
Ook vraag ik me af of mevrouw dan een serie moordenaar zou zijn, mits bewezen...
Wwarom is een babymoord volgens jou minder erg dan de moord op een tiener of zo?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat de verhouding ongeveer hetzelfde is als een kind verkrachten of een volwassen vrouw. en de frequentie maakt het inderdaad serieel.
ik denk dat het gek genoeg ook te maken heeft met een mededogend gevoel. een moeder/vader die haar/zijn eigen kinderen doodt, is gek en dus rijp voor psychische ondersteuning.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Wwarom is een babymoord volgens jou minder erg dan de moord op een tiener of zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |