Voor lijstjes, cijfertjes, nummertjes en dienstregelingen zou ik zeggen: Somdaquote:Op maandag 5 juli 2010 20:37 schreef KapiteinT het volgende:
Even terugkomend op de ICMm's met OBIS. Ik wil morgen een rondje gaan maken en ik wil wel eens een ritje maken met een ICMm met OBIS. Is er ergens een lijstje met ICMm 3-tjes die al zijn verOBIS't? Dat zoek wat makkelijker.
Ik was al aan het zoeken, maar heb het (nog) niet kunnen vinden.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Voor lijstjes, cijfertjes, nummertjes en dienstregelingen zou ik zeggen: Somda
Nee. Foto?quote:Op maandag 5 juli 2010 21:02 schreef V2 het volgende:
Fles: ben jij btw ooit al in HGB-IV geweest bij NS Trefpunt? Als bordjesverzamelaar moet je die eigenlijk ook hebben in je collectie
Nee, sorryquote:
Omreizen via Nijmegen?quote:Op maandag 5 juli 2010 21:26 schreef James1988 het volgende:
17 t/m 22 juli gaat heel Geldermalsen eruit om een of andere traverse aan te leggen en nog wat meuk. Reizigers tussen Utrecht en Den Bosch kunnen omreizen via Nijmegen en Rotterdam Centraal.
(Tevens TVP)
Arnhem gaat er een paar dagen later pas uit.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:30 schreef Ofyles2 het volgende:
Arnhem ligt er ook uit.
Na de vierdaagse gaat Arnhem eruit, dat zullen ze wel na elkaar gepland hebben.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:54 schreef Socios het volgende:
[..]
Arnhem gaat er een paar dagen later pas uit.
Filevorming bij Ravensteinquote:Op maandag 5 juli 2010 22:08 schreef dennistd het volgende:
Omdat Geldermalsen-Den Bosch eruit lag en men het niet aandurft om bussen in het zetten op Utrecht-Den Bosch (is een keer grandioos misgegaan).
Ik hoop trouwens niet dat het bij deze werkzaamheden gruwelijk mis gaat (zoals Almelo)
Wat is daar moeilijk aan?quote:Op maandag 5 juli 2010 22:08 schreef dennistd het volgende:
Omdat Geldermalsen-Den Bosch eruit lag en men het niet aandurft om bussen in het zetten op Utrecht-Den Bosch (is een keer grandioos misgegaan).
Hahahahaaaa!quote:Op maandag 5 juli 2010 23:00 schreef James1988 het volgende:
Dat het nog niet op een OV-chipkaart kan is inderdaad achterlijk, maar daar wordt aan gewerkt voor zover mij bekend.
Ik geloof dat er veel te weinig bussen waren...quote:
Jup. Waardoor er reizigers bij waren die ruim 4-5 uur vertraging op hadden gelopenquote:Op maandag 5 juli 2010 23:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik geloof dat er veel te weinig bussen waren...
Je bent toch niet stiekem een stukje afgestoken met de bus hč?quote:Op maandag 5 juli 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Zo hehe. Even tussen het voetbal door
Efteling?quote:Op maandag 5 juli 2010 23:55 schreef bork het volgende:
Een onbekende stationshal?
[ afbeelding ]
Ik was aangenaam verrast
Venlo - Eindhoven jaquote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Je bent toch niet stiekem een stukje afgestoken met de bus hč?
Neequote:
Ik mag hopen dat het voor de brug over de linge is.... want dat lullige traversetje wegtakelen kan toch wel in een verloren zondagmiddag.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:26 schreef James1988 het volgende:
17 t/m 22 juli gaat heel Geldermalsen eruit om een of andere traverse aan te leggen en nog wat meuk. Reizigers tussen Utrecht en Den Bosch kunnen omreizen via Nijmegen en Rotterdam Centraal.
(Tevens TVP)
Waarom kan er vanuit Tiel niet gewoon tot minstens Elst doorgereden worden dan?quote:Van zondag 25 juli tot en met zondag 22 augustus wordt in opdracht van ProRail gewerkt aan het spoor ten westen van station Arnhem. Hierdoor kunnen de treinen uit Utrecht, Nijmegen en Tiel het station niet binnenkomen.
Vanuit Utrecht rijden treinen tot Ede-Wageningen. Vanuit Nijmegen rijden ze tot Arnhem Zuid. Vanuit Tiel tot Zetten-Andelst.
Ik vroeg voor de grap eens een baliemedewerker en die zei dat het 'officieel' over 1 jaar zou zijn, maar intern bekend zou zijn dat het nog MINSTENS 2 jaar gaat durenquote:
Heeft het er misschien mee te maken dat er vanaf Arnhem Zuid zowel linkerspoor als rechterspoor treinen naar Nijmegen gaan? En je hebt pas achter Elst een wissel zitten, dus dan kan die Syntus-trein aardig in de weg komen te staan.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kan er vanuit Tiel niet gewoon tot minstens Elst doorgereden worden dan?Zijn mensen nog niet genoeg de trein uit gejaagd?
Oh, het KAN dus WEL. Maar er is "iets anders". Juist ja.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heeft het er misschien mee te maken dat er vanaf Arnhem Zuid zowel linkerspoor als rechterspoor treinen naar Nijmegen gaan? En je hebt pas achter Elst een wissel zitten, dus dan kan die Syntus-trein aardig in de weg komen te staan.
Ook opvallend trouwens: Alle treinen uit Nijmegen zouden in Arnhem Zuid aankomen op spoor 2 volgens de reisplanner, maar alle treinen naar Nijmegen vertrekken van spoor 1
Je kunt in Elst niet keren, daar is beveiliging niet geschikt voor. Zou je dat wel willen, dan moet je er een keervoorziening inbouwen. Dat gebeurt blijkbaar wel voor Arnhem Zuid, maar werd denk ik niet rendabel geacht voor Elst.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kan er vanuit Tiel niet gewoon tot minstens Elst doorgereden worden dan?Zijn mensen nog niet genoeg de trein uit gejaagd?
quote:Op een onbewaakte overgang bij de Huttenweg in Miste bij Winterswijk is een trein tegen een vrachtwagen gereden. Syntus verwacht dat tot 20.00 uur geen of nauwelijks treinen rijden tussen Winterswijk en Doetinchem.
Het spoor is over een lengte van een kleine 200 meter beschadigd. De trein is ontspoord. Er worden bussen ingezet. De vertraging kan oplopen tot drie kwartier.
De Duitse vrachtwagenchauffeur raakte lichtgewond. Twaalf mensen in de trein liepen ook lichte verwondingen op. Eén vrouw is met rugletsel naar het ziekenhuis gebracht
Dat er bediende seinen staan, wil niet zeggen dat je er kunt keren.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:42 schreef dennistd het volgende:
In Elst kun je juist prima keren (vanuit de richting Nijmegen/Tiel dan). Aan de zuidkant van het station staan namelijk bediende seinen (een P-sein voor wissels zou ook niet handig zijn).
Poeh, daar overvraag je me. Maar ik heb het idee dat dit niet 1-op-1 geldt. Waar zijn de beveiligingsexperts? Heeft Zig het BVS voor die lijn toevallig beschikbaar?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:52 schreef dennistd het volgende:
Bij mijn weten kun je achter elk bediend sein stoppen en kopmaken, en kan er vervolgens een rijweg naar de andere kant worden ingesteld.
Technisch gezien mag het geen probleem zijn, zo veel durf ik nog wel te stellen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Poeh, daar overvraag je me. Maar ik heb het idee dat dit niet 1-op-1 geldt. Waar zijn de beveiligingsexperts? Heeft Zig het BVS voor die lijn toevallig beschikbaar?
Je kunt alles maken, maar de vraag is: kan het zonder seintechnische aanpassingen?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Technisch gezien mag het geen probleem zijn, zo veel durf ik nog wel te stellen.
Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:08 schreef Ireyon het volgende:
Onbewaakte overwegen.. ongelofelijk dat ze nog bestaan.
Te kort door de bocht. Een overweg kan te weinig gebruikt worden om te beveiligen. De keuze is dan soms om 'm af te sluiten, maar dat stuit weer op bezwaren van wandelaars, fietsers, et cetera. Wie weet was de chauffeur verdwaald, wat doet een vrachtwagen vol met betonijzer op zo'n weg? Onbewaakte overwegen zullen waarschijnlijk blijven bestaan, zeker in streken als de Achterhoek.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.
Maar nee, PR-stunts genieten de voorkeur...
Prutsende vingerververs...
Zijn TomTom heeft hem zeker verkeerd gestuurdquote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Te kort door de bocht. Een overweg kan te weinig gebruikt worden om te beveiligen. De keuze is dan soms om 'm af te sluiten, maar dat stuit weer op bezwaren van wandelaars, fietsers, et cetera. Wie weet was de chauffeur verdwaald, wat doet een vrachtwagen vol met betonijzer op zo'n weg? Onbewaakte overwegen zullen waarschijnlijk blijven bestaan, zeker in streken als de Achterhoek.
De BuzzyBee treinenexpertquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Merk en type: Stadler Regioshuttle RS1.
http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_650
Dat is natuurlijk precies wat ik bedoel: een trein kan altijd kopmaken achter een bediend sein, zonder dat daar speciale seintechnische voorzieningen voor nodig zijn.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt alles maken, maar de vraag is: kan het zonder seintechnische aanpassingen?
Het jaar duurt nog 4,5 maand.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.
Maar hoe stel je dan een rijweg in naar het linkerspoor? Dat zou helemaal niet moeten kunnen, dat zou alleen met een lastgeving (tegenwoordig "aanwijzing") bereikt moeten kunnen worden en het lijkt mij niet handig om in de normale dienstregeling daarvan gebruik te moeten maken.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:22 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij kan het zelfs dan nog: in Post T Hengelo (zeer realistisch) is het namelijk ook mogelijk om in Oldenzaal kop te maken op het spoor Bentheim-Oldenzaal, dat vanuit Oldenzaal niet normaal bereden kan worden (dubbelspoorbeveiliging, zonder beveiligd links dus).
Op OHIH staat dat het wel degelijk op de vrije baan ligt, want het laatste/eerste bediende sein staat bij Veenendaal Centrum, en dat is een uitrijdsein.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:43 schreef Igen het volgende:
Volgens sporenplan.nl is station Rhenen geen vrije baan. Maar het enige uitrijsein is een P-sein.
Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de trein uit Rhenen besluit weg te rijden, en net op het moment dat die door het groene P-sein rijdt stelt de treindienstleider een rijweg vanuit Veenendaal Centrum in, zodat de rijrichting wordt ingesteld en het P-sein op rood springt...
Of heeft de vrije baan tussen Veenendaal Centrum en Rhenen toch maar één sectie?
Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Op OHIH staat dat het wel degelijk op de vrije baan ligt, want het laatste/eerste bediende sein staat bij Veenendaal Centrum, en dat is een uitrijdsein.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.
Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.
(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)
En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.
Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.
(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)
dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijnquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Deze keer zonder vervelende lelijke kraan in de weg;
En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:07 schreef greavy het volgende:
[..]
En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.
Hoe het exact in elkaar steekt met terug kunnen richting Veenendaal Centrum, weet ik zo niet.
'k Heb het voor je aangepastquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijn
Wat een mooie foto!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Deze keer zonder vervelende hoogwerker, type JLG van Riwal in de weg;
[ afbeelding ]
ik heb me tot mijn vakgebied beperkt, sorryquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb het voor je aangepast![]()
Verder nog opvallende dingen in die post?
Zo vullen we elkaar toch wel bijzonder mooi aan hmmquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijn
Je kunt niet overal verstand van hebben, maar met zijn allen weet je een heleboel, dat is het mooie van een forum!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo vullen we elkaar toch wel bijzonder mooi aan hmm
Een trdl kan toestemming geven een rood P-sein te passeren, onder de gepaste voorwaarden.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?
Edit: O, dat weet je dus niet. Maar dat is nou net de hele clou!
Dat lijkt me toch meer iets voor uitzonderingen dan voor systematisch om het half uur. Daarnaast lijkt me dat men in Rhenen geen uitrij-P-sein neer heeft gezet dat alleen rood kan tonen omdat nooit de juiste rijrichting kan worden ingesteld. Dat zou immers tot gevolg hebben dat je alleen met een toestemming om een rood sein te passeren station Rhenen zou kunnen verlaten. Mij lijkt niet dat ProRail zo'n constructie zou bedenken.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een trdl kan toestemming geven een rood P-sein te passeren, onder de gepaste voorwaarden.
"En toch..." right. Want ze zeggen het op internet, en internet heeft gelijk.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:07 schreef greavy het volgende:
[..]
En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.
Hoe het exact in elkaar steekt met terug kunnen richting Veenendaal Centrum, weet ik zo niet.
Hé, wat is dat voor programmatje?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Oh en kijk, 'k zit hier een een trein. Een doodnormale intercity. Zonder toeslag. Een uur lang.
[ afbeelding ]
Ik ken de situatie in Rhenen niet, dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Maar een rood sein passeren voor een normale dienstuitvoering is niet normaal, nee.quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch meer iets voor uitzonderingen dan voor systematisch om het half uur. Daarnaast lijkt me dat men in Rhenen geen uitrij-P-sein neer heeft gezet dat alleen rood kan tonen omdat nooit de juiste rijrichting kan worden ingesteld. Dat zou immers tot gevolg hebben dat je alleen met een toestemming om een rood sein te passeren station Rhenen zou kunnen verlaten. Mij lijkt niet dat ProRail zo'n constructie zou bedenken.
Toch?
Ik een Hero, maar da's ook Android 2.1 tegenwoordig.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:05 schreef James1988 het volgende:
Dat is precies de vraag die ik mezelf ook stelde.... ik heb ook een Desire
Wat een TRDL en MCN zeggen mag je enigzins geloven lijkt mij..quote:Op woensdag 7 juli 2010 07:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
"En toch..." right. Want ze zeggen het op internet, en internet heeft gelijk.
Nope.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat een TRDL en MCN zeggen mag je enigzins geloven lijkt mij..
ICM(m) of ICRm moet er dan maar heen. Geen last van weinig opbergruimte. Daar zitten tenminste bagagerekken in.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:24 schreef Fixers het volgende:
Dus, het is begin van de vakantie... De NS voert een vakantiedienstregeling in omdat veel mensen met vakantie gaan. Mischien dat ze dan toch niet de trein naar 's lands grootste luchthaven, voor velen een vertrukpunt naar hun vakantiebestemming, met een derde moeten verkleinen.
Ik heb verder niets tegen Virms (behalve de doedelzakken die je fm-ontvangst verstoren als je in de kopbak zit) Het zijn prima forensenvervoerders, maar zijn een drama als er bagage mee moet. Tijd voor een bagage afdeling in die dingen. De NMBS heeft dat mooi opgelost: dubbeldeksrijtuigen waar de benedeverdieping aan de wanden een rij klapstoeltjes heeft. Prima ruimte voor valiezen en plooibare fietsen.
Tof, ff binnenhalen! Bedankt!quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:38 schreef James1988 het volgende:
Duvel: ik heb de app gevonden! Hij heet Speedview, van Code Sector. link.
Een Trdl kijkt er vanuit z'n eigen oogpunt naar. Die denkt: er is alleen een P-sein, ik kan er niks handmatig bedienen, DUS is het vrije baan. Maar op grond van de werking van de beveiliging kun je concluderen dat dit fout is en dat het een station moet zijn. Een volautomatisch station, maar toch. Je ziet het trouwens ook aan het spoornummer: dat is spoor "1", wat duidt op een spoor binnen een station want een vrije baan heeft een tweeletterige code als spoornummer.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat een TRDL en MCN zeggen mag je enigzins geloven lijkt mij..
Het is toch een beetje prutsen in je puzzelboek terwijl Procesleiding het werk doet?quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat je het vak van trdl wat onderschat.
Ik geef slechts in mijn eigen woorden weer wat ik een treindienstleider op OHIH zie schrijven.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat je het vak van trdl wat onderschat. Ik heb het trouwens nooit over Rhenen gehad.
Dan heb ik nix gezegd.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik geef slechts in mijn eigen woorden weer wat ik een treindienstleider op OHIH zie schrijven.
Je zag ook de "quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nu weet ik zeker dat je het vak onderschat.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:48 schreef Ascendancy het volgende:
Blijkbaar moet je dus eerst DB aanbidden, voordat je die reis mag plannen.
Ha, okey. Planse.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ah, het probleem zal dan zijn dat ik hem op 'nur Nahverkehr' had staan... Schijnbaar is een IR geen Nahverkehr...
Een IR? Je gaat over de normale (niet-HSL) spoorlijn? Dan kun je net zo goed een Euregioticket halen voor ¤15,50.. is volgens mij toch net wat goedkoper.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ah, het probleem zal dan zijn dat ik hem op 'nur Nahverkehr' had staan... Schijnbaar is een IR geen Nahverkehr...
Dat was ik ook van planquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een IR? Je gaat over de normale (niet-HSL) spoorlijn? Dan kun je net zo goed een Euregioticket halen voor ¤15,50.. is volgens mij toch net wat goedkoper.
Ja, dat idee had ik dus ook, maar Bahn.de denkt daar schijnbaar anders overquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
en IR is in elk geval WEL Nahverkehr trouwens. Alleen IC / EC / ICE / THA en EN / CNL vallen daarbuiten.
Het is wel zonde om de directe verbinding te nemen.. dat wordt gereden met ontzettende paupertreinen terwijl tussen Luik en Welkenraedt ook enorm gave I11 stammen rijden. Je zou wellicht al in Verviers die overstap kunnen nemen, daar valt genoeg moois te zienquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat was ik ook van plan
De trein van Luik -> Aachen is IR 5013.
Ik heb afgelopen weekend nog een "Nahverkehr"-kaartje uit een Duitse automaat getrokken waar op stond "Nur gültig in Nahverkehrszügen: IRE, IR, RE, RB, S-Bahn". Dacht ik tochquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:16 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat idee had ik dus ook, maar Bahn.de denkt daar schijnbaar anders over
quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:36 schreef greavy het volgende:
LuikAken
![]()
Ik ga woensdag de lijn Aken - Luik doen, en richting Eupen en Spa // Geronstere![]()
Heb 36 GB aan SD-kaarten bij me en 8 accu's![]()
Dat wordt nogal wat fotograferen die 5 dagen
Mijn PC heeft 2 TB harde schijfquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:05 schreef Socios het volgende:
Zoveel schijfruimte heeft mijn computer niet eens.
In 2006 en 2007 hongen er posters op station Arnhem hoe het station eruit zou zien in 2009.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:07 schreef Brembo het volgende:
Leuk in Arnhem hebben ze affiches opgehangen over de komende werkzaamheden, deze zijn volgens mij door Prorail gemaakt. Er staat op dat spoor 1 gesloten is tijdens deze periode en de treinen richting het oosten rijden wel tot Arnhem. Erg duidelijk
.
Wát deden die posters erquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:08 schreef Socios het volgende:
[..]
In 2006 en 2007 hongen er posters op station Arnhem hoe het station eruit zou zien in 2009.
Rijdt IC510 met I11? Dan pak ik die tot Verviers of Welkenraedt, heb toch bijna een uur op Liege Guillemins.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is wel zonde om de directe verbinding te nemen.. dat wordt gereden met ontzettende paupertreinen terwijl tussen Luik en Welkenraedt ook enorm gave I11 stammen rijden. Je zou wellicht al in Verviers die overstap kunnen nemen, daar valt genoeg moois te zien.
Ja. Overigens is Welkenraedt verre van spannendquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Rijdt IC510 met I11? Dan pak ik die tot Verviers of Welkenraedt, heb toch bijna een uur op Liege Guillemins.
Hoi!quote:
Ja inderdaad!quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoi!
Naar India geweest? Gaaf hoor!
Over India gesproken:
[ afbeelding ]
Maar je neemt natuurlijk WEL een eerste klas A/C ticket, want dat is super relaxt en kost naar westerse maatstaven nog steeds geen drol, namelijk....?quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:47 schreef fioooon het volgende:
De drukte is ook wel te merken hoor als je geen eerste klas A/C ticket neemt.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Overigens is Welkenraedt verre van spannend
quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan pak is Verviers wel
Goederen vanaf de Montzenroute, komen die grotendeels langs Stolberg Hbf? Heb in Aachen namelijk ook bijna een uur...
ja, magquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:13 schreef dennistd het volgende:
Met een Euregio-ticket volgens mij wel, dat is gewoon een dagkaart
Een quote van OHIH gebruiker IJnte:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?
Edit: O, dat weet je dus niet. Maar dat is nou net de hele clou!
quote:Qua beveiliging is het een halte aan de vrije baan, met een automatische rij-richting kering. Omdat het stuk spoor tussen de "uitrijders" van Vndc (sein 242 en 244) en de uitrijder van Rhenen (P sein 570) als 1 blok wordt gezien, kan de rijrichting automatisch gekeerd worden als de trein voor P-sein 570 staat. Het blok is namelijk "vrij" en dan kan de rijrichting gekeerd worden. De truuk zit hem dus meer in de automatische rij-richting kering bij Rhenen, en dat is iets speciaals want dat komt normaal niet voor bij een halte. Op de vrij baan mag namelijk niet gekeerd worden, terwijl dat in de praktijk best kan (bij 4-dr APB b.v. geen probleem).
Het kost inderdaad zeker niet veel voor ons westerlingen. Alleen als je het duurste ticket vergelijkt met het goedkoopste dan is het prijsverschil zo verschrikkelijk veel. Dus de lokale bevolking kiest (tenzij ze rijk zijn) nooit een eerste klas ticket.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je neemt natuurlijk WEL een eerste klas A/C ticket, want dat is super relaxt en kost naar westerse maatstaven nog steeds geen drol, namelijk....?Voor een rit van een paar honderd km? Wat betaal je daar nou voor? En in de derde klas?
Spannend, tijdreizen!quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:22 schreef RubenK het volgende:
V 15:34 Groningen spoor 4a Stoptrein Arriva richting Leeuwarden
A 16:24 Leeuwarden spoor 5b
V 15:45 Leeuwarden spoor 3 Intercity NS richting Zwolle
A 17:36 Utrecht Centraal spoor 5
Dat overkomt wel meer mensen bij het plannen van een reisje hoor, bij zoveel tijden vergis je je wel eensquote:
Wordt een link lange "werkdag" danquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:41 schreef RubenK het volgende:
Nu opgelostKwestie van de rest een uurtje vooruit zetten!
quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:46 schreef dennistd het volgende:
Die overstap op Utrecht is erg krap nu hoor, in 4 minuten van 5 naar 19b is aardig doorlopen, zeker als de trein daar weer halverwege Lunetten wordt geparkeerd...
Nou, regelmatig is dat DD-ARquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:47 schreef Ireyon het volgende:
Waarom ga je met de stoptrein van Utrecht naar 's Hertogenbosch? Lekker in zo'n kutsprinter 1ste Klas zitten
quote:
Wat evenmin een reden is om die trein te nemen want daarin is de eerste klas net zo kutquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |