abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2010 @ 20:19:43 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83695277

Welkom in alweer deel ### van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  Redactie Sport maandag 5 juli 2010 @ 20:21:24 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83695363
Die goeie ouwe tijd:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 5 juli 2010 @ 20:24:25 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83695499
Dat was nog eens een goeie tijd. ICL, ICK, Plan T etc
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 juli 2010 @ 20:24:51 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83695530


Komt alweer uit 2007, maar veel vaker is dit mat dan ook niet in het noorden geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 5 juli 2010 @ 20:29:03 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83695754
Ik zit ook nog steeds te wachten op ICRm in Enschede
Net als DDM trouwens, kan me ook niet herinneren dat dat er geweest is...
VIRM wel eens bij storingen en voetbalwedstrijden, en DDAR ook bij voetbal

GTW'tjes heb ik trouwens ook niet niet gezien daar
Lintjes wel voor een wasbeurt, en Talentjes stikt het er ook van.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 juli 2010 @ 20:32:12 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83695936
in Leeuwarden is DDM 100% zeker wel geweest. In ieder geval 1x bij een treinenshow en ik heb een keer op een ochtend de combi 7 bakken DDM + Loc + 7 bakken DDM + Loc naar Leeuwarden zien rijden. Was begin jaren '90.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83696167
Ik moest even zoeken in mijn archief, maar bij dezen uit september 2006 te Lw:

pi_83696237
Even terugkomend op de ICMm's met OBIS. Ik wil morgen een rondje gaan maken en ik wil wel eens een ritje maken met een ICMm met OBIS. Is er ergens een lijstje met ICMm 3-tjes die al zijn verOBIS't? Dat zoek wat makkelijker.
pi_83696364
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:37 schreef KapiteinT het volgende:
Even terugkomend op de ICMm's met OBIS. Ik wil morgen een rondje gaan maken en ik wil wel eens een ritje maken met een ICMm met OBIS. Is er ergens een lijstje met ICMm 3-tjes die al zijn verOBIS't? Dat zoek wat makkelijker.
Voor lijstjes, cijfertjes, nummertjes en dienstregelingen zou ik zeggen: Somda
dag
pi_83696498
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Voor lijstjes, cijfertjes, nummertjes en dienstregelingen zou ik zeggen: Somda
Ik was al aan het zoeken, maar heb het (nog) niet kunnen vinden.
  maandag 5 juli 2010 @ 20:43:52 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83696529
Kijk eens aan. Stralend weer, twee leuke chica's, een LINT27 van de DreiLänderBahn en een bordje. Wat wil je nog meer? Een kouwe pot bier ja.




Tevensch TVP
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 juli 2010 @ 21:02:36 #12
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_83697371
Fles: ben jij btw ooit al in HGB-IV geweest bij NS Trefpunt? Als bordjesverzamelaar moet je die eigenlijk ook hebben in je collectie
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 5 juli 2010 @ 21:12:58 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83697819
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:02 schreef V2 het volgende:
Fles: ben jij btw ooit al in HGB-IV geweest bij NS Trefpunt? Als bordjesverzamelaar moet je die eigenlijk ook hebben in je collectie
Nee. Foto?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 juli 2010 @ 21:23:37 #14
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_83698387
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Foto?
Nee, sorry Als ik er ooit weer kom zal ik kijken of ik een plaatje kan maken Maar ms is er een NS'er in dit topic die er vaker komt?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 5 juli 2010 @ 21:26:21 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83698523
17 t/m 22 juli gaat heel Geldermalsen eruit om een of andere traverse aan te leggen en nog wat meuk. Reizigers tussen Utrecht en Den Bosch kunnen omreizen via Nijmegen en Rotterdam Centraal.

(Tevens TVP )
  maandag 5 juli 2010 @ 21:30:42 #16
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83698771
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:26 schreef James1988 het volgende:
17 t/m 22 juli gaat heel Geldermalsen eruit om een of andere traverse aan te leggen en nog wat meuk. Reizigers tussen Utrecht en Den Bosch kunnen omreizen via Nijmegen en Rotterdam Centraal.

(Tevens TVP )
Omreizen via Nijmegen?

Arnhem ligt er ook uit.
pi_83700065
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:30 schreef Ofyles2 het volgende:
Arnhem ligt er ook uit.
Arnhem gaat er een paar dagen later pas uit.
pi_83700660
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:54 schreef Socios het volgende:

[..]

Arnhem gaat er een paar dagen later pas uit.
Na de vierdaagse gaat Arnhem eruit, dat zullen ze wel na elkaar gepland hebben.
Trouwens laatste weekend reed er een intercity van Ah naar Ehv, weet iemand waarom?
  Redactie Sport maandag 5 juli 2010 @ 22:08:22 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83700758
Omdat Geldermalsen-Den Bosch eruit lag en men het niet aandurft om bussen in het zetten op Utrecht-Den Bosch (is een keer grandioos misgegaan).

Ik hoop trouwens niet dat het bij deze werkzaamheden gruwelijk mis gaat (zoals Almelo )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 5 juli 2010 @ 22:13:43 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83701071
Arnhem ligt er pas vanaf 25/7 uit, dus dat sluit mooi aan op de werkzaamheden bij Geldermalsen.
  maandag 5 juli 2010 @ 22:17:47 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83701309


Zo hehe. Even tussen het voetbal door
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83701711
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:08 schreef dennistd het volgende:
Omdat Geldermalsen-Den Bosch eruit lag en men het niet aandurft om bussen in het zetten op Utrecht-Den Bosch (is een keer grandioos misgegaan).

Ik hoop trouwens niet dat het bij deze werkzaamheden gruwelijk mis gaat (zoals Almelo )
Filevorming bij Ravenstein .
  maandag 5 juli 2010 @ 22:30:21 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83701929
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:08 schreef dennistd het volgende:
Omdat Geldermalsen-Den Bosch eruit lag en men het niet aandurft om bussen in het zetten op Utrecht-Den Bosch (is een keer grandioos misgegaan).
Wat is daar moeilijk aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83702542
Ik wil een maandabonnement aanschaffen en ik zie dat de NS site het enkel heeft over een 'NS-stamkaart'.
Moet ik hieruit concluderen dat ik dit niet op mijn huidige OV-chipkaart kan laten activeren maar een nieuw kaartje moet halen ?
Weer pasfoto's maken
  maandag 5 juli 2010 @ 23:00:51 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83703320
Correct.

Je moet een stamkaart hebben, die krijg je gratis bij het loket. Daarna een maandabonnement uit de kaartautomaat halen, hier moet je het stamkaartnummer weer invullen. Bij een controle moet je ook beide laten zien, anders reis je niet met een geldig vervoerbewijs.

Dat het nog niet op een OV-chipkaart kan is inderdaad achterlijk, maar daar wordt aan gewerkt voor zover mij bekend.

Over OV-C gesproken: je kunt op je studenten-OV-chipkaart kennelijk ook reizen op saldo activeren maar als je ermee reist betaal je hoe dan ook vol tarief, want de NS-paaltjes herkennen het kortingsproduct wat op de kaart staat nog niet.
  maandag 5 juli 2010 @ 23:12:28 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83703788
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:00 schreef James1988 het volgende:
Dat het nog niet op een OV-chipkaart kan is inderdaad achterlijk, maar daar wordt aan gewerkt voor zover mij bekend.
Hahahahaaaa!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 5 juli 2010 @ 23:13:50 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83703844
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is daar moeilijk aan?
Ik geloof dat er veel te weinig bussen waren...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 5 juli 2010 @ 23:22:29 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83704150
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:13 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik geloof dat er veel te weinig bussen waren...
Jup. Waardoor er reizigers bij waren die ruim 4-5 uur vertraging op hadden gelopen
En om dit probleem tegen te gaan hebben ze deze omreisadviezen dus extra duidelijk aangekondigd.
  maandag 5 juli 2010 @ 23:55:21 #29
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_83705377
Een onbekende stationshal?



Ik was aangenaam verrast
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_83705945
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Zo hehe. Even tussen het voetbal door
Je bent toch niet stiekem een stukje afgestoken met de bus hč?
pi_83705961
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:55 schreef bork het volgende:
Een onbekende stationshal?

[ afbeelding ]

Ik was aangenaam verrast
Efteling?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:13:24 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_83706260
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Efteling?


Station de Oost

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:21:14 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83706562
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bent toch niet stiekem een stukje afgestoken met de bus hč?
Venlo - Eindhoven ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83708344
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Venlo - Eindhoven ja
Niet Gummersbach - Olpe?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 07:32:32 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83709685
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 01:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet Gummersbach - Olpe?
Nee Ik heb vrijdag vanuit Köln het hele lijntje naar Marienheide afgereden (via Gummersbach dus), en weer terug (want niet alle bordjes lukten op de heenweg), en ben toen naar m'n hotel in Hagen gegaan (via o.a. Schwerte en Iserlohn). Zaterdag heb ik Hagen - Finnentrop - Olpe - Finnentrop - Siegen - Hagen gedaan (moest op tijd terug zijn voor het voetbal )

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 06-07-2010 07:40:20 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83710545
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:26 schreef James1988 het volgende:
17 t/m 22 juli gaat heel Geldermalsen eruit om een of andere traverse aan te leggen en nog wat meuk. Reizigers tussen Utrecht en Den Bosch kunnen omreizen via Nijmegen en Rotterdam Centraal.

(Tevens TVP )
Ik mag hopen dat het voor de brug over de linge is.... want dat lullige traversetje wegtakelen kan toch wel in een verloren zondagmiddag.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 09:34:39 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83711383
quote:
Van zondag 25 juli tot en met zondag 22 augustus wordt in opdracht van ProRail gewerkt aan het spoor ten westen van station Arnhem. Hierdoor kunnen de treinen uit Utrecht, Nijmegen en Tiel het station niet binnenkomen.

Vanuit Utrecht rijden treinen tot Ede-Wageningen. Vanuit Nijmegen rijden ze tot Arnhem Zuid. Vanuit Tiel tot Zetten-Andelst.
Waarom kan er vanuit Tiel niet gewoon tot minstens Elst doorgereden worden dan? Zijn mensen nog niet genoeg de trein uit gejaagd?

En trouwens, die Lingebrug mag wel heel erg op schema lopen want vanaf 25 juli moet daar dus al het internationale verkeer Utrecht - Köln overheen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83711693
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hahahahaaaa!
Ik vroeg voor de grap eens een baliemedewerker en die zei dat het 'officieel' over 1 jaar zou zijn, maar intern bekend zou zijn dat het nog MINSTENS 2 jaar gaat duren
  Redactie Sport dinsdag 6 juli 2010 @ 09:53:07 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83711839
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom kan er vanuit Tiel niet gewoon tot minstens Elst doorgereden worden dan? Zijn mensen nog niet genoeg de trein uit gejaagd?
Heeft het er misschien mee te maken dat er vanaf Arnhem Zuid zowel linkerspoor als rechterspoor treinen naar Nijmegen gaan? En je hebt pas achter Elst een wissel zitten, dus dan kan die Syntus-trein aardig in de weg komen te staan.

Ook opvallend trouwens: Alle treinen uit Nijmegen zouden in Arnhem Zuid aankomen op spoor 2 volgens de reisplanner, maar alle treinen naar Nijmegen vertrekken van spoor 1
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 juli 2010 @ 09:57:45 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83711941
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 09:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

Heeft het er misschien mee te maken dat er vanaf Arnhem Zuid zowel linkerspoor als rechterspoor treinen naar Nijmegen gaan? En je hebt pas achter Elst een wissel zitten, dus dan kan die Syntus-trein aardig in de weg komen te staan.

Ook opvallend trouwens: Alle treinen uit Nijmegen zouden in Arnhem Zuid aankomen op spoor 2 volgens de reisplanner, maar alle treinen naar Nijmegen vertrekken van spoor 1
Oh, het KAN dus WEL. Maar er is "iets anders". Juist ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:21:25 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83714459
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom kan er vanuit Tiel niet gewoon tot minstens Elst doorgereden worden dan? Zijn mensen nog niet genoeg de trein uit gejaagd?
Je kunt in Elst niet keren, daar is beveiliging niet geschikt voor. Zou je dat wel willen, dan moet je er een keervoorziening inbouwen. Dat gebeurt blijkbaar wel voor Arnhem Zuid, maar werd denk ik niet rendabel geacht voor Elst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 6 juli 2010 @ 11:42:25 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83715241
In Elst kun je juist prima keren (vanuit de richting Nijmegen/Tiel dan). Aan de zuidkant van het station staan namelijk bediende seinen (een P-sein voor wissels zou ook niet handig zijn).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 6 juli 2010 @ 11:52:44 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83715640
quote:
Op een onbewaakte overgang bij de Huttenweg in Miste bij Winterswijk is een trein tegen een vrachtwagen gereden. Syntus verwacht dat tot 20.00 uur geen of nauwelijks treinen rijden tussen Winterswijk en Doetinchem.

Het spoor is over een lengte van een kleine 200 meter beschadigd. De trein is ontspoord. Er worden bussen ingezet. De vertraging kan oplopen tot drie kwartier.

De Duitse vrachtwagenchauffeur raakte lichtgewond. Twaalf mensen in de trein liepen ook lichte verwondingen op. Eén vrouw is met rugletsel naar het ziekenhuis gebracht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83716265
Onbewaakte overwegen.. ongelofelijk dat ze nog bestaan.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:30:35 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83717117
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:42 schreef dennistd het volgende:
In Elst kun je juist prima keren (vanuit de richting Nijmegen/Tiel dan). Aan de zuidkant van het station staan namelijk bediende seinen (een P-sein voor wissels zou ook niet handig zijn).
Dat er bediende seinen staan, wil niet zeggen dat je er kunt keren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 6 juli 2010 @ 12:52:38 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83717972
Bij mijn weten kun je achter elk bediend sein stoppen en kopmaken, en kan er vervolgens een rijweg naar de andere kant worden ingesteld.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:52:57 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83717987
ik ben in elk geval benieuwd hoe acceptabel de gekozen oplossing voor de reizigers zal blijken te zijn. En hoe lang de werkzaamheden gaan uitlopen vanwege allerlei ongeloofwaardige kutsmoesjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:04:07 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83723895
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:52 schreef dennistd het volgende:
Bij mijn weten kun je achter elk bediend sein stoppen en kopmaken, en kan er vervolgens een rijweg naar de andere kant worden ingesteld.
Poeh, daar overvraag je me. Maar ik heb het idee dat dit niet 1-op-1 geldt. Waar zijn de beveiligingsexperts? Heeft Zig het BVS voor die lijn toevallig beschikbaar?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83724060
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Poeh, daar overvraag je me. Maar ik heb het idee dat dit niet 1-op-1 geldt. Waar zijn de beveiligingsexperts? Heeft Zig het BVS voor die lijn toevallig beschikbaar?
Technisch gezien mag het geen probleem zijn, zo veel durf ik nog wel te stellen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:25:56 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83724839
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Technisch gezien mag het geen probleem zijn, zo veel durf ik nog wel te stellen.
Je kunt alles maken, maar de vraag is: kan het zonder seintechnische aanpassingen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:30:53 #51
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83725066
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:08 schreef Ireyon het volgende:
Onbewaakte overwegen.. ongelofelijk dat ze nog bestaan.
Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.

Maar nee, PR-stunts genieten de voorkeur...

Prutsende vingerververs...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:39:54 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83725445
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:30 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.

Maar nee, PR-stunts genieten de voorkeur...

Prutsende vingerververs...
Te kort door de bocht. Een overweg kan te weinig gebruikt worden om te beveiligen. De keuze is dan soms om 'm af te sluiten, maar dat stuit weer op bezwaren van wandelaars, fietsers, et cetera. Wie weet was de chauffeur verdwaald, wat doet een vrachtwagen vol met betonijzer op zo'n weg? Onbewaakte overwegen zullen waarschijnlijk blijven bestaan, zeker in streken als de Achterhoek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:43:37 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83725616
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Te kort door de bocht. Een overweg kan te weinig gebruikt worden om te beveiligen. De keuze is dan soms om 'm af te sluiten, maar dat stuit weer op bezwaren van wandelaars, fietsers, et cetera. Wie weet was de chauffeur verdwaald, wat doet een vrachtwagen vol met betonijzer op zo'n weg? Onbewaakte overwegen zullen waarschijnlijk blijven bestaan, zeker in streken als de Achterhoek.
Zijn TomTom heeft hem zeker verkeerd gestuurd
Dat is een reden dat wij altijd met de ouderwetse wegenkaarten werken
pi_83727836





Merk en type: onbekend
Eigenaar: Hohenzollerische Landesbahn AG (HzL)
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Geisingen Kirchen-Hausen (D)
Datum: 23 april 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen op de terugweg vanaf de Bauma
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:31:17 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83727992
Merk en type: Stadler Regioshuttle RS1.

http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_650
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83728110
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Merk en type: Stadler Regioshuttle RS1.

http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_650
De BuzzyBee treinenexpert
pi_83729958
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je kunt alles maken, maar de vraag is: kan het zonder seintechnische aanpassingen?
Dat is natuurlijk precies wat ik bedoel: een trein kan altijd kopmaken achter een bediend sein, zonder dat daar speciale seintechnische voorzieningen voor nodig zijn.

Ja, okee, het kan niet achter het inrijsein op (het linkerspoor van) een vrije baan zonder beveiligd links rijden. Maar ik dacht dat dat tegenwoordig qua binnenlands verkeer alleen nog maar op Zwolle - Olst voorkomt en dat dus de enige onmogelijkheid in Nederland is, om uit Deventer komend op station Olst kop te maken.
  Redactie Sport dinsdag 6 juli 2010 @ 17:22:53 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83730694
Volgens mij kan het zelfs dan nog: in Post T Hengelo (zeer realistisch) is het namelijk ook mogelijk om in Oldenzaal kop te maken op het spoor Bentheim-Oldenzaal, dat vanuit Oldenzaal niet normaal bereden kan worden (dubbelspoorbeveiliging, zonder beveiligd links dus).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:34:33 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83731292
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:30 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.
Het jaar duurt nog 4,5 maand.
pi_83732543
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:22 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij kan het zelfs dan nog: in Post T Hengelo (zeer realistisch) is het namelijk ook mogelijk om in Oldenzaal kop te maken op het spoor Bentheim-Oldenzaal, dat vanuit Oldenzaal niet normaal bereden kan worden (dubbelspoorbeveiliging, zonder beveiligd links dus).
Maar hoe stel je dan een rijweg in naar het linkerspoor? Dat zou helemaal niet moeten kunnen, dat zou alleen met een lastgeving (tegenwoordig "aanwijzing") bereikt moeten kunnen worden en het lijkt mij niet handig om in de normale dienstregeling daarvan gebruik te moeten maken.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:16:15 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83732879
In Elst kan je kopmaken en op seinbeeld terugrijden richting Nijmegen. Inderdaad omdat dat direct achter een bediend sein gebeurt. Als je eerst nog een P-sein zou zijn gepasseerd, zou je tegen de rijrichting ingegaan zijn en dat kan niet op seinbeeld. Daar moet de trdl dus extra maatregelen nemen.

Op een baanvak met dubbelspoorbeveiliging kan dat ook, want die heeft ook netjes inrijders op beide sporen aan het einde van de vrije baan. Je kan alleen geen normale rijweg naar het linkerspoor instellen, dat kan alleen met geel knipper, dus rijden op zicht. Als dat ook niet had gekund, kan je nog altijd een aanwijzing STS afgeven waarbij je de wissels in de juiste stand stuurt en vastlegt. Je komt er dus altijd wel, als je maar wilt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:56:55 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83734257
Kun je ook binnenkomen vanaf de Betuwelijn en dan keren en weer terug? En dan bedoel ik gewoon met planregels, niet met ROZ of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:33:18 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83742817
In Rhenen wordt gewoon gekeerd op de vrije baan, is mij vertelt.

Dat gebeurt ook niet overal, en vind ik nog steeds een vreemd verschijnsel.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:35:36 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83742973
Net alsof er daar OOIT meer dan 1 trein achter Vndc zit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83743461
Volgens sporenplan.nl is station Rhenen geen vrije baan. Maar het enige uitrijsein is een P-sein.

Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de trein uit Rhenen besluit weg te rijden, en net op het moment dat die door het groene P-sein rijdt stelt de treindienstleider een rijweg vanuit Veenendaal Centrum in, zodat de rijrichting wordt ingesteld en het P-sein op rood springt...

Of heeft de vrije baan tussen Veenendaal Centrum en Rhenen toch maar één sectie?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 22:44:08 ]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:54:07 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83744124
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:43 schreef Igen het volgende:
Volgens sporenplan.nl is station Rhenen geen vrije baan. Maar het enige uitrijsein is een P-sein.

Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de trein uit Rhenen besluit weg te rijden, en net op het moment dat die door het groene P-sein rijdt stelt de treindienstleider een rijweg vanuit Veenendaal Centrum in, zodat de rijrichting wordt ingesteld en het P-sein op rood springt...

Of heeft de vrije baan tussen Veenendaal Centrum en Rhenen toch maar één sectie?
Op OHIH staat dat het wel degelijk op de vrije baan ligt, want het laatste/eerste bediende sein staat bij Veenendaal Centrum, en dat is een uitrijdsein.

Het voorsein bij station Rhenen brandt continu geel, en geen enkele andere kleur.
Dat er op de vrije baan 'gekeerd' kan worden, komt omdat er geen overwegen en dergelijke zijn tot het eerste bediende sein. Het is eigenlijk ook geen rijrichting keren, maar gewoon terug rijden.
En wanneer het blok tussen Veenendaal Centrum en Rhenen al bezet is, kan er geen andere trein heen rijden, door ARI of de TRDL.
pi_83744456
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:54 schreef greavy het volgende:

[..]

Op OHIH staat dat het wel degelijk op de vrije baan ligt, want het laatste/eerste bediende sein staat bij Veenendaal Centrum, en dat is een uitrijdsein.
Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.

Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.

(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 23:00:47 ]
pi_83744591
Deze keer zonder vervelende hoogwerker, type JLG van Riwal in de weg;




Oh en kijk, 'k zit hier een een trein. Een doodnormale intercity. Zonder toeslag. Een uur lang.


[ Bericht 3% gewijzigd door Ireyon op 06-07-2010 23:13:09 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 juli 2010 @ 23:05:51 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83744751
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.

Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.

(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)

Precies. Dat heb je ook op kopstations zoals Stavoren en Harlingen Haven
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:07:31 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83744849
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.

Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.

(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)
En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.
Hoe het exact in elkaar steekt met terug kunnen richting Veenendaal Centrum, weet ik zo niet.
pi_83744987
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Deze keer zonder vervelende lelijke kraan in de weg;
dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijn
pi_83745180
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:07 schreef greavy het volgende:

[..]

En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.
Hoe het exact in elkaar steekt met terug kunnen richting Veenendaal Centrum, weet ik zo niet.
En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?

Edit: O, dat weet je dus niet. Maar dat is nou net de hele clou!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 23:15:29 ]
pi_83745181
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijn
'k Heb het voor je aangepast

Verder nog opvallende dingen in die post ?
pi_83745214
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Deze keer zonder vervelende hoogwerker, type JLG van Riwal in de weg;

[ afbeelding ]
Wat een mooie foto!
pi_83745272
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb het voor je aangepast

Verder nog opvallende dingen in die post ?
ik heb me tot mijn vakgebied beperkt, sorry
  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:30:51 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83746056
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijn
Zo vullen we elkaar toch wel bijzonder mooi aan hmm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83746093
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo vullen we elkaar toch wel bijzonder mooi aan hmm
Je kunt niet overal verstand van hebben, maar met zijn allen weet je een heleboel, dat is het mooie van een forum!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:34:18 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83746227
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Igen het volgende:

[..]

En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?

Edit: O, dat weet je dus niet. Maar dat is nou net de hele clou!
Een trdl kan toestemming geven een rood P-sein te passeren, onder de gepaste voorwaarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_83748593
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Een trdl kan toestemming geven een rood P-sein te passeren, onder de gepaste voorwaarden.
Dat lijkt me toch meer iets voor uitzonderingen dan voor systematisch om het half uur. Daarnaast lijkt me dat men in Rhenen geen uitrij-P-sein neer heeft gezet dat alleen rood kan tonen omdat nooit de juiste rijrichting kan worden ingesteld. Dat zou immers tot gevolg hebben dat je alleen met een toestemming om een rood sein te passeren station Rhenen zou kunnen verlaten. Mij lijkt niet dat ProRail zo'n constructie zou bedenken.

Toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 00:28:49 ]
  woensdag 7 juli 2010 @ 07:04:42 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83751910
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:07 schreef greavy het volgende:

[..]

En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.
Hoe het exact in elkaar steekt met terug kunnen richting Veenendaal Centrum, weet ik zo niet.
"En toch..." right. Want ze zeggen het op internet, en internet heeft gelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 juli 2010 @ 07:05:17 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83751915
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:

Oh en kijk, 'k zit hier een een trein. Een doodnormale intercity. Zonder toeslag. Een uur lang.
[ afbeelding ]
Hé, wat is dat voor programmatje?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:05:46 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83752248
Dat is precies de vraag die ik mezelf ook stelde.... ik heb ook een Desire
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:10:42 #83
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83752285
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch meer iets voor uitzonderingen dan voor systematisch om het half uur. Daarnaast lijkt me dat men in Rhenen geen uitrij-P-sein neer heeft gezet dat alleen rood kan tonen omdat nooit de juiste rijrichting kan worden ingesteld. Dat zou immers tot gevolg hebben dat je alleen met een toestemming om een rood sein te passeren station Rhenen zou kunnen verlaten. Mij lijkt niet dat ProRail zo'n constructie zou bedenken.

Toch?
Ik ken de situatie in Rhenen niet, dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Maar een rood sein passeren voor een normale dienstuitvoering is niet normaal, nee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:18:13 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83752358
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 08:05 schreef James1988 het volgende:
Dat is precies de vraag die ik mezelf ook stelde.... ik heb ook een Desire
Ik een Hero, maar da's ook Android 2.1 tegenwoordig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:22:11 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83752401
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 07:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

"En toch..." right. Want ze zeggen het op internet, en internet heeft gelijk.
Wat een TRDL en MCN zeggen mag je enigzins geloven lijkt mij..
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:23:33 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83752417
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 08:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat een TRDL en MCN zeggen mag je enigzins geloven lijkt mij..
Nope.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83752431
Dus, het is begin van de vakantie... De NS voert een vakantiedienstregeling in omdat veel mensen met vakantie gaan. Mischien dat ze dan toch niet de trein naar 's lands grootste luchthaven, voor velen een vertrukpunt naar hun vakantiebestemming, met een derde moeten verkleinen.

Ik heb verder niets tegen Virms (behalve de doedelzakken die je fm-ontvangst verstoren als je in de kopbak zit) Het zijn prima forensenvervoerders, maar zijn een drama als er bagage mee moet. Tijd voor een bagage afdeling in die dingen. De NMBS heeft dat mooi opgelost: dubbeldeksrijtuigen waar de benedeverdieping aan de wanden een rij klapstoeltjes heeft. Prima ruimte voor valiezen en plooibare fietsen.
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:38:16 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83752648
Duvel: ik heb de app gevonden! Hij heet Speedview, van Code Sector. link.
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:41:13 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83752718
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 08:24 schreef Fixers het volgende:
Dus, het is begin van de vakantie... De NS voert een vakantiedienstregeling in omdat veel mensen met vakantie gaan. Mischien dat ze dan toch niet de trein naar 's lands grootste luchthaven, voor velen een vertrukpunt naar hun vakantiebestemming, met een derde moeten verkleinen.

Ik heb verder niets tegen Virms (behalve de doedelzakken die je fm-ontvangst verstoren als je in de kopbak zit) Het zijn prima forensenvervoerders, maar zijn een drama als er bagage mee moet. Tijd voor een bagage afdeling in die dingen. De NMBS heeft dat mooi opgelost: dubbeldeksrijtuigen waar de benedeverdieping aan de wanden een rij klapstoeltjes heeft. Prima ruimte voor valiezen en plooibare fietsen.
ICM(m) of ICRm moet er dan maar heen. Geen last van weinig opbergruimte. Daar zitten tenminste bagagerekken in.
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:58:14 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83753039
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 08:38 schreef James1988 het volgende:
Duvel: ik heb de app gevonden! Hij heet Speedview, van Code Sector. link.
Tof, ff binnenhalen! Bedankt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83753607
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 08:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat een TRDL en MCN zeggen mag je enigzins geloven lijkt mij..
Een Trdl kijkt er vanuit z'n eigen oogpunt naar. Die denkt: er is alleen een P-sein, ik kan er niks handmatig bedienen, DUS is het vrije baan. Maar op grond van de werking van de beveiliging kun je concluderen dat dit fout is en dat het een station moet zijn. Een volautomatisch station, maar toch. Je ziet het trouwens ook aan het spoornummer: dat is spoor "1", wat duidt op een spoor binnen een station want een vrije baan heeft een tweeletterige code als spoornummer.

Het spreekwoord van "If it walks like a duck..." gaat nou eenmaal niet altijd op.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 09:27:30 ]
  woensdag 7 juli 2010 @ 09:32:30 #92
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83753866
Ik denk dat je het vak van trdl wat onderschat. Ik heb het trouwens nooit over Rhenen gehad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 juli 2010 @ 09:43:32 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83754160
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat je het vak van trdl wat onderschat.
Het is toch een beetje prutsen in je puzzelboek terwijl Procesleiding het werk doet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83754260
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat je het vak van trdl wat onderschat. Ik heb het trouwens nooit over Rhenen gehad.
Ik geef slechts in mijn eigen woorden weer wat ik een treindienstleider op OHIH zie schrijven.
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:53:31 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83756120
Nu weet ik zeker dat je het vak onderschat.
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik geef slechts in mijn eigen woorden weer wat ik een treindienstleider op OHIH zie schrijven.
Dan heb ik nix gezegd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:00:02 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83756320
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nu weet ik zeker dat je het vak onderschat.
Je zag ook de " " smiley?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 11:42:35 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83757854
Even iets heel anders: ik was van plan om zaterdag een rondje euregio te gaan doen (Maastricht-Luik-Aachen-Heerlen) om zo twee ontbrekende stukken spoor in Nederland mee te pakken. Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid voor elkaar om een reis Liege Guillemins-Aachen Hbf te plannen op Bahn.de. Maar ik kan ook niks van werkzaamheden vinden, heeft iemand hier een idee waarom mij de reis geweigerd wordt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83757974
Vaag... Hier geen problemen:


Zoek een mooie uit zou ik zeggen.
pi_83758059
Blijkbaar moet je dus eerst DB aanbidden, voordat je die reis mag plannen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 11:49:12 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83758083
Ah, het probleem zal dan zijn dat ik hem op 'nur Nahverkehr' had staan... Schijnbaar is een IR geen Nahverkehr...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83758129
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:48 schreef Ascendancy het volgende:
Blijkbaar moet je dus eerst DB aanbidden, voordat je die reis mag plannen.
pi_83758166
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ah, het probleem zal dan zijn dat ik hem op 'nur Nahverkehr' had staan... Schijnbaar is een IR geen Nahverkehr...
Ha, okey. Planse. Het zijn leuke treinreisjes in die regio.
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 11:52:20 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83758208
Nouja, zoveel tijd heb ik niet: moet vanuit Enschede komen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83758778
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ah, het probleem zal dan zijn dat ik hem op 'nur Nahverkehr' had staan... Schijnbaar is een IR geen Nahverkehr...
Een IR? Je gaat over de normale (niet-HSL) spoorlijn? Dan kun je net zo goed een Euregioticket halen voor ¤15,50.. is volgens mij toch net wat goedkoper.
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:06:46 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83758878
en IR is in elk geval WEL Nahverkehr trouwens. Alleen IC / EC / ICE / THA en EN / CNL vallen daarbuiten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 12:16:16 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83759322
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:05 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een IR? Je gaat over de normale (niet-HSL) spoorlijn? Dan kun je net zo goed een Euregioticket halen voor ¤15,50.. is volgens mij toch net wat goedkoper.
Dat was ik ook van plan
De trein van Luik -> Aachen is IR 5013.
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
en IR is in elk geval WEL Nahverkehr trouwens. Alleen IC / EC / ICE / THA en EN / CNL vallen daarbuiten.
Ja, dat idee had ik dus ook, maar Bahn.de denkt daar schijnbaar anders over
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83759715
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat was ik ook van plan
De trein van Luik -> Aachen is IR 5013.

Het is wel zonde om de directe verbinding te nemen.. dat wordt gereden met ontzettende paupertreinen terwijl tussen Luik en Welkenraedt ook enorm gave I11 stammen rijden. Je zou wellicht al in Verviers die overstap kunnen nemen, daar valt genoeg moois te zien .
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:32:49 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83759952
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:16 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat idee had ik dus ook, maar Bahn.de denkt daar schijnbaar anders over
Ik heb afgelopen weekend nog een "Nahverkehr"-kaartje uit een Duitse automaat getrokken waar op stond "Nur gültig in Nahverkehrszügen: IRE, IR, RE, RB, S-Bahn". Dacht ik toch

Maar voor Luik - Aachen maakt het sowieso niet uit idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:36:05 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83760069
Luik Aken
Ik ga woensdag de lijn Aken - Luik doen, en richting Eupen en Spa // Geronstere
Heb 36 GB aan SD-kaarten bij me en 8 accu's
Dat wordt nogal wat fotograferen die 5 dagen
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:38:39 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83760175
Dat lijkt me rijkelijk overdreven Tenzij je echt uren aan een stuk gaat filmen of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 juli 2010 @ 12:41:07 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83760283
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:36 schreef greavy het volgende:
Luik Aken
Ik ga woensdag de lijn Aken - Luik doen, en richting Eupen en Spa // Geronstere
Heb 36 GB aan SD-kaarten bij me en 8 accu's
Dat wordt nogal wat fotograferen die 5 dagen

Zo weinig?

Ik zou minstens het dubbele meenemen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:43:31 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83760414
Ik ga ook naar Mönchengladbach, Keulen, Brussel, Antwerpen, Luxemburg, Düsseldorf op de andere dagen
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:44:53 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83760473
Dan nog. 36 GB is toch zeker 15.000 foto's. Dat doe je niet in 5 dagen. Echt niet

Maar probeer maar als je het niet gelooft hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:52:49 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83760770
Het is wel erg veel, maar beter teveel bij je dan te weinig
pi_83761166
Als je hier maar geen 36GB aan foto's gaat zetten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83761298
Zoveel schijfruimte heeft mijn computer niet eens.
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:06:57 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83761354
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:05 schreef Socios het volgende:
Zoveel schijfruimte heeft mijn computer niet eens.
Mijn PC heeft 2 TB harde schijf
pi_83761375
Leuk in Arnhem hebben ze affiches opgehangen over de komende werkzaamheden, deze zijn volgens mij door Prorail gemaakt . Er staat op dat spoor 1 gesloten is tijdens deze periode en de treinen richting het oosten rijden wel tot Arnhem. Erg duidelijk .
pi_83761402
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:07 schreef Brembo het volgende:
Leuk in Arnhem hebben ze affiches opgehangen over de komende werkzaamheden, deze zijn volgens mij door Prorail gemaakt . Er staat op dat spoor 1 gesloten is tijdens deze periode en de treinen richting het oosten rijden wel tot Arnhem. Erg duidelijk .
In 2006 en 2007 hongen er posters op station Arnhem hoe het station eruit zou zien in 2009.
pi_83761633
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:08 schreef Socios het volgende:

[..]

In 2006 en 2007 hongen er posters op station Arnhem hoe het station eruit zou zien in 2009.
Wát deden die posters er ?
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 13:29:54 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83762240
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het is wel zonde om de directe verbinding te nemen.. dat wordt gereden met ontzettende paupertreinen terwijl tussen Luik en Welkenraedt ook enorm gave I11 stammen rijden. Je zou wellicht al in Verviers die overstap kunnen nemen, daar valt genoeg moois te zien .
Rijdt IC510 met I11? Dan pak ik die tot Verviers of Welkenraedt, heb toch bijna een uur op Liege Guillemins.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:36:19 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83762515
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wát deden die posters er ?
Hongen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:37:00 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83762546
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:29 schreef dennistd het volgende:

[..]

Rijdt IC510 met I11? Dan pak ik die tot Verviers of Welkenraedt, heb toch bijna een uur op Liege Guillemins.
Ja. Overigens is Welkenraedt verre van spannend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83762551
Wel eens in 02710 gezeten?

pi_83762872
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:37 schreef fioooon het volgende:
Wel eens in 02710 gezeten?

[ afbeelding ]
Hoi!

Naar India geweest? Gaaf hoor!

Over India gesproken:





[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 13:46:03 ]
pi_83762943
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoi!

Naar India geweest? Gaaf hoor!

Over India gesproken:

[ afbeelding ]


Ja inderdaad!

Niet te geloven he. De drukte is ook wel te merken hoor als je geen eerste klas A/C ticket neemt.
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:08:20 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83763774
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:47 schreef fioooon het volgende:
De drukte is ook wel te merken hoor als je geen eerste klas A/C ticket neemt.
Maar je neemt natuurlijk WEL een eerste klas A/C ticket, want dat is super relaxt en kost naar westerse maatstaven nog steeds geen drol, namelijk....? Voor een rit van een paar honderd km? Wat betaal je daar nou voor? En in de derde klas?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 14:09:58 #128
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83763852
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Overigens is Welkenraedt verre van spannend

Dan pak is Verviers wel
Goederen vanaf de Montzenroute, komen die grotendeels langs Stolberg Hbf? Heb in Aachen namelijk ook bijna een uur...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 juli 2010 @ 14:12:14 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83763954
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:09 schreef dennistd het volgende:

[..]


Dan pak is Verviers wel
Goederen vanaf de Montzenroute, komen die grotendeels langs Stolberg Hbf? Heb in Aachen namelijk ook bijna een uur...

Je reis mocht je in België toch niet zomaar onderbreken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 14:13:01 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83763990
Met een Euregio-ticket volgens mij wel, dat is gewoon een dagkaart
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:18:03 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83764225
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:13 schreef dennistd het volgende:
Met een Euregio-ticket volgens mij wel, dat is gewoon een dagkaart
ja, mag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:56:03 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83765775
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Igen het volgende:

[..]

En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?

Edit: O, dat weet je dus niet. Maar dat is nou net de hele clou!
Een quote van OHIH gebruiker IJnte:
quote:
Qua beveiliging is het een halte aan de vrije baan, met een automatische rij-richting kering. Omdat het stuk spoor tussen de "uitrijders" van Vndc (sein 242 en 244) en de uitrijder van Rhenen (P sein 570) als 1 blok wordt gezien, kan de rijrichting automatisch gekeerd worden als de trein voor P-sein 570 staat. Het blok is namelijk "vrij" en dan kan de rijrichting gekeerd worden. De truuk zit hem dus meer in de automatische rij-richting kering bij Rhenen, en dat is iets speciaals want dat komt normaal niet voor bij een halte. Op de vrij baan mag namelijk niet gekeerd worden, terwijl dat in de praktijk best kan (bij 4-dr APB b.v. geen probleem).
pi_83766306
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar je neemt natuurlijk WEL een eerste klas A/C ticket, want dat is super relaxt en kost naar westerse maatstaven nog steeds geen drol, namelijk....? Voor een rit van een paar honderd km? Wat betaal je daar nou voor? En in de derde klas?
Het kost inderdaad zeker niet veel voor ons westerlingen. Alleen als je het duurste ticket vergelijkt met het goedkoopste dan is het prijsverschil zo verschrikkelijk veel. Dus de lokale bevolking kiest (tenzij ze rijk zijn) nooit een eerste klas ticket.

Hier kun je selecteren van en naar welke plaats je wilt en je ziet gelijk de kosten:

http://www.indianrail.gov.in/between_Imp_Stations.html
pi_83766349
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Hongen
Juist ja, eindelijk iemand die Hulluvusums snapt.
pi_83769066
Vrijdag met mijn zakenpartner onder het mum 'mobiel kantoor' door heel NL met 1e klas dagkaarten

Geplande route:

V 09:05 Rotterdam Centraal spoor 13 Intercity NS richting Gouda
A 09:43 Utrecht Centraal spoor 11

V 09:58 Utrecht Centraal spoor 4a Intercity NS richting Schiphol
A 10:29 Schiphol spoor 4

V 10:49 Schiphol spoor 3 Intercity NS Hispeed richting Hilversum
A 12:54 Hengelo spoor 2b

V 13:06 Hengelo spoor 2a Intercity NS Hispeed richting Deventer
A 13:41 Deventer spoor 4

V 13:49 Deventer spoor 4 Intercity NS richting Zwolle
A 14:13 Zwolle spoor 5b

V 14:17 Zwolle spoor 3 Intercity NS richting Groningen
A 15:14 Groningen spoor 2b

V 15:34 Groningen spoor 4a Stoptrein Arriva richting Leeuwarden
A 16:24 Leeuwarden spoor 5b

V 16:45 Leeuwarden spoor 3 Intercity NS richting Zwolle
A 18:39 Utrecht Centraal spoor 5

V 18:43 Utrecht Centraal spoor 19b Stoptrein NS richting Hertogenbosch ('s)
A 19:44 Tilburg spoor 3

V 19:55 Tilburg spoor 2 Intercity NS richting Breda
A 20:42 Rotterdam Centraal spoor 9

Iemand nog adere suggesties?

[ Bericht 0% gewijzigd door RubenK op 07-07-2010 16:35:49 ]
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 16:28:39 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83769345
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:22 schreef RubenK het volgende:
V 15:34 Groningen spoor 4a Stoptrein Arriva richting Leeuwarden
A 16:24 Leeuwarden spoor 5b

V 15:45 Leeuwarden spoor 3 Intercity NS richting Zwolle
A 17:36 Utrecht Centraal spoor 5
Spannend, tijdreizen!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83769471
!!!!! shit daar zag ik even overheen :$
pi_83769623
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:31 schreef RubenK het volgende:
!!!!! shit daar zag ik even overheen :$
Een overnachting Groningen is ook een optie
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 16:36:55 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83769659
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:31 schreef RubenK het volgende:
!!!!! shit daar zag ik even overheen :$
Dat overkomt wel meer mensen bij het plannen van een reisje hoor, bij zoveel tijden vergis je je wel eens
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83769868
Nu opgelost Kwestie van de rest een uurtje vooruit zetten!
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:45:48 #141
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83770080
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je zag ook de " " smiley?
Die had ik even gemist.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 16:46:41 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83770119
Die overstap op Utrecht is erg krap nu hoor, in 4 minuten van 5 naar 19b is aardig doorlopen, zeker als de trein daar weer halverwege Lunetten wordt geparkeerd...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:46:57 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83770131
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:41 schreef RubenK het volgende:
Nu opgelost Kwestie van de rest een uurtje vooruit zetten!
Wordt een link lange "werkdag" dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83770149
Waarom ga je met de stoptrein van Utrecht naar 's Hertogenbosch? Lekker in zo'n kutsprinter 1ste Klas zitten
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 16:50:58 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83770310
Kun je inderdaad beter de IC pakken van 18.52 (spoor 15) en dan in Den Bosch crossplatform overstappen op diezelfde stoptrein (die in Geldermalsen al ingehaald wordt)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 juli 2010 @ 16:51:54 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83770335
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:46 schreef dennistd het volgende:
Die overstap op Utrecht is erg krap nu hoor, in 4 minuten van 5 naar 19b is aardig doorlopen, zeker als de trein daar weer halverwege Lunetten wordt geparkeerd...

precies. Het is veel handiger om naar 14/15 te gaan en daar de IC te nemen. Die haalt de stopper onderweg wel in.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83770368
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:47 schreef Ireyon het volgende:
Waarom ga je met de stoptrein van Utrecht naar 's Hertogenbosch? Lekker in zo'n kutsprinter 1ste Klas zitten
Nou, regelmatig is dat DD-AR
pi_83770492
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wordt een link lange "werkdag" dan
Als zelfstandige werk ik elke dag dit soort uren, soms veel langer
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 16:55:31 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83770493
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:52 schreef RubenK het volgende:

[..]

Nou, regelmatig is dat DD-AR

Als men zich aan de planning houdt is het een DDAR met mDDM, maar je weet het nooit...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 7 juli 2010 @ 17:05:09 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83770919
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:52 schreef RubenK het volgende:

[..]

Nou, regelmatig is dat DD-AR
Wat evenmin een reden is om die trein te nemen want daarin is de eerste klas net zo kut
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:00:27 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83772695
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')