quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:48 schreef Ascendancy het volgende:
Blijkbaar moet je dus eerst DB aanbidden, voordat je die reis mag plannen.
Ha, okey. Planse.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ah, het probleem zal dan zijn dat ik hem op 'nur Nahverkehr' had staan... Schijnbaar is een IR geen Nahverkehr...
Een IR? Je gaat over de normale (niet-HSL) spoorlijn? Dan kun je net zo goed een Euregioticket halen voor ¤15,50.. is volgens mij toch net wat goedkoper.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ah, het probleem zal dan zijn dat ik hem op 'nur Nahverkehr' had staan... Schijnbaar is een IR geen Nahverkehr...
Dat was ik ook van planquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een IR? Je gaat over de normale (niet-HSL) spoorlijn? Dan kun je net zo goed een Euregioticket halen voor ¤15,50.. is volgens mij toch net wat goedkoper.
Ja, dat idee had ik dus ook, maar Bahn.de denkt daar schijnbaar anders overquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
en IR is in elk geval WEL Nahverkehr trouwens. Alleen IC / EC / ICE / THA en EN / CNL vallen daarbuiten.
Het is wel zonde om de directe verbinding te nemen.. dat wordt gereden met ontzettende paupertreinen terwijl tussen Luik en Welkenraedt ook enorm gave I11 stammen rijden. Je zou wellicht al in Verviers die overstap kunnen nemen, daar valt genoeg moois te zienquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat was ik ook van plan
De trein van Luik -> Aachen is IR 5013.
Ik heb afgelopen weekend nog een "Nahverkehr"-kaartje uit een Duitse automaat getrokken waar op stond "Nur gültig in Nahverkehrszügen: IRE, IR, RE, RB, S-Bahn". Dacht ik tochquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:16 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat idee had ik dus ook, maar Bahn.de denkt daar schijnbaar anders over
quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:36 schreef greavy het volgende:
LuikAken
![]()
Ik ga woensdag de lijn Aken - Luik doen, en richting Eupen en Spa // Geronstere![]()
Heb 36 GB aan SD-kaarten bij me en 8 accu's![]()
Dat wordt nogal wat fotograferen die 5 dagen
Mijn PC heeft 2 TB harde schijfquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:05 schreef Socios het volgende:
Zoveel schijfruimte heeft mijn computer niet eens.
In 2006 en 2007 hongen er posters op station Arnhem hoe het station eruit zou zien in 2009.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:07 schreef Brembo het volgende:
Leuk in Arnhem hebben ze affiches opgehangen over de komende werkzaamheden, deze zijn volgens mij door Prorail gemaakt. Er staat op dat spoor 1 gesloten is tijdens deze periode en de treinen richting het oosten rijden wel tot Arnhem. Erg duidelijk
.
Wát deden die posters erquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:08 schreef Socios het volgende:
[..]
In 2006 en 2007 hongen er posters op station Arnhem hoe het station eruit zou zien in 2009.
Rijdt IC510 met I11? Dan pak ik die tot Verviers of Welkenraedt, heb toch bijna een uur op Liege Guillemins.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is wel zonde om de directe verbinding te nemen.. dat wordt gereden met ontzettende paupertreinen terwijl tussen Luik en Welkenraedt ook enorm gave I11 stammen rijden. Je zou wellicht al in Verviers die overstap kunnen nemen, daar valt genoeg moois te zien.
Ja. Overigens is Welkenraedt verre van spannendquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Rijdt IC510 met I11? Dan pak ik die tot Verviers of Welkenraedt, heb toch bijna een uur op Liege Guillemins.
Hoi!quote:
Ja inderdaad!quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoi!
Naar India geweest? Gaaf hoor!
Over India gesproken:
[ afbeelding ]
Maar je neemt natuurlijk WEL een eerste klas A/C ticket, want dat is super relaxt en kost naar westerse maatstaven nog steeds geen drol, namelijk....?quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:47 schreef fioooon het volgende:
De drukte is ook wel te merken hoor als je geen eerste klas A/C ticket neemt.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Overigens is Welkenraedt verre van spannend
quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan pak is Verviers wel
Goederen vanaf de Montzenroute, komen die grotendeels langs Stolberg Hbf? Heb in Aachen namelijk ook bijna een uur...
ja, magquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:13 schreef dennistd het volgende:
Met een Euregio-ticket volgens mij wel, dat is gewoon een dagkaart
Een quote van OHIH gebruiker IJnte:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?
Edit: O, dat weet je dus niet. Maar dat is nou net de hele clou!
quote:Qua beveiliging is het een halte aan de vrije baan, met een automatische rij-richting kering. Omdat het stuk spoor tussen de "uitrijders" van Vndc (sein 242 en 244) en de uitrijder van Rhenen (P sein 570) als 1 blok wordt gezien, kan de rijrichting automatisch gekeerd worden als de trein voor P-sein 570 staat. Het blok is namelijk "vrij" en dan kan de rijrichting gekeerd worden. De truuk zit hem dus meer in de automatische rij-richting kering bij Rhenen, en dat is iets speciaals want dat komt normaal niet voor bij een halte. Op de vrij baan mag namelijk niet gekeerd worden, terwijl dat in de praktijk best kan (bij 4-dr APB b.v. geen probleem).
Het kost inderdaad zeker niet veel voor ons westerlingen. Alleen als je het duurste ticket vergelijkt met het goedkoopste dan is het prijsverschil zo verschrikkelijk veel. Dus de lokale bevolking kiest (tenzij ze rijk zijn) nooit een eerste klas ticket.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je neemt natuurlijk WEL een eerste klas A/C ticket, want dat is super relaxt en kost naar westerse maatstaven nog steeds geen drol, namelijk....?Voor een rit van een paar honderd km? Wat betaal je daar nou voor? En in de derde klas?
Spannend, tijdreizen!quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:22 schreef RubenK het volgende:
V 15:34 Groningen spoor 4a Stoptrein Arriva richting Leeuwarden
A 16:24 Leeuwarden spoor 5b
V 15:45 Leeuwarden spoor 3 Intercity NS richting Zwolle
A 17:36 Utrecht Centraal spoor 5
Dat overkomt wel meer mensen bij het plannen van een reisje hoor, bij zoveel tijden vergis je je wel eensquote:
Wordt een link lange "werkdag" danquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:41 schreef RubenK het volgende:
Nu opgelostKwestie van de rest een uurtje vooruit zetten!
quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:46 schreef dennistd het volgende:
Die overstap op Utrecht is erg krap nu hoor, in 4 minuten van 5 naar 19b is aardig doorlopen, zeker als de trein daar weer halverwege Lunetten wordt geparkeerd...
Nou, regelmatig is dat DD-ARquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:47 schreef Ireyon het volgende:
Waarom ga je met de stoptrein van Utrecht naar 's Hertogenbosch? Lekker in zo'n kutsprinter 1ste Klas zitten
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |