Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:08 schreef Ireyon het volgende:
Onbewaakte overwegen.. ongelofelijk dat ze nog bestaan.
Te kort door de bocht. Een overweg kan te weinig gebruikt worden om te beveiligen. De keuze is dan soms om 'm af te sluiten, maar dat stuit weer op bezwaren van wandelaars, fietsers, et cetera. Wie weet was de chauffeur verdwaald, wat doet een vrachtwagen vol met betonijzer op zo'n weg? Onbewaakte overwegen zullen waarschijnlijk blijven bestaan, zeker in streken als de Achterhoek.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.
Maar nee, PR-stunts genieten de voorkeur...
Prutsende vingerververs...
Zijn TomTom heeft hem zeker verkeerd gestuurdquote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Te kort door de bocht. Een overweg kan te weinig gebruikt worden om te beveiligen. De keuze is dan soms om 'm af te sluiten, maar dat stuit weer op bezwaren van wandelaars, fietsers, et cetera. Wie weet was de chauffeur verdwaald, wat doet een vrachtwagen vol met betonijzer op zo'n weg? Onbewaakte overwegen zullen waarschijnlijk blijven bestaan, zeker in streken als de Achterhoek.
De BuzzyBee treinenexpertquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Merk en type: Stadler Regioshuttle RS1.
http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_650
Dat is natuurlijk precies wat ik bedoel: een trein kan altijd kopmaken achter een bediend sein, zonder dat daar speciale seintechnische voorzieningen voor nodig zijn.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt alles maken, maar de vraag is: kan het zonder seintechnische aanpassingen?
Het jaar duurt nog 4,5 maand.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.
Maar hoe stel je dan een rijweg in naar het linkerspoor? Dat zou helemaal niet moeten kunnen, dat zou alleen met een lastgeving (tegenwoordig "aanwijzing") bereikt moeten kunnen worden en het lijkt mij niet handig om in de normale dienstregeling daarvan gebruik te moeten maken.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:22 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij kan het zelfs dan nog: in Post T Hengelo (zeer realistisch) is het namelijk ook mogelijk om in Oldenzaal kop te maken op het spoor Bentheim-Oldenzaal, dat vanuit Oldenzaal niet normaal bereden kan worden (dubbelspoorbeveiliging, zonder beveiligd links dus).
Op OHIH staat dat het wel degelijk op de vrije baan ligt, want het laatste/eerste bediende sein staat bij Veenendaal Centrum, en dat is een uitrijdsein.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:43 schreef Igen het volgende:
Volgens sporenplan.nl is station Rhenen geen vrije baan. Maar het enige uitrijsein is een P-sein.
Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de trein uit Rhenen besluit weg te rijden, en net op het moment dat die door het groene P-sein rijdt stelt de treindienstleider een rijweg vanuit Veenendaal Centrum in, zodat de rijrichting wordt ingesteld en het P-sein op rood springt...
Of heeft de vrije baan tussen Veenendaal Centrum en Rhenen toch maar één sectie?
Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Op OHIH staat dat het wel degelijk op de vrije baan ligt, want het laatste/eerste bediende sein staat bij Veenendaal Centrum, en dat is een uitrijdsein.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.
Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.
(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)
En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.
Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.
(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)
dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijnquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Deze keer zonder vervelende lelijke kraan in de weg;
En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:07 schreef greavy het volgende:
[..]
En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.
Hoe het exact in elkaar steekt met terug kunnen richting Veenendaal Centrum, weet ik zo niet.
'k Heb het voor je aangepastquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijn
Wat een mooie foto!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Deze keer zonder vervelende hoogwerker, type JLG van Riwal in de weg;
[ afbeelding ]
ik heb me tot mijn vakgebied beperkt, sorryquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb het voor je aangepast![]()
Verder nog opvallende dingen in die post?
Zo vullen we elkaar toch wel bijzonder mooi aan hmmquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijn
Je kunt niet overal verstand van hebben, maar met zijn allen weet je een heleboel, dat is het mooie van een forum!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo vullen we elkaar toch wel bijzonder mooi aan hmm
Een trdl kan toestemming geven een rood P-sein te passeren, onder de gepaste voorwaarden.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?
Edit: O, dat weet je dus niet. Maar dat is nou net de hele clou!
Dat lijkt me toch meer iets voor uitzonderingen dan voor systematisch om het half uur. Daarnaast lijkt me dat men in Rhenen geen uitrij-P-sein neer heeft gezet dat alleen rood kan tonen omdat nooit de juiste rijrichting kan worden ingesteld. Dat zou immers tot gevolg hebben dat je alleen met een toestemming om een rood sein te passeren station Rhenen zou kunnen verlaten. Mij lijkt niet dat ProRail zo'n constructie zou bedenken.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een trdl kan toestemming geven een rood P-sein te passeren, onder de gepaste voorwaarden.
"En toch..." right. Want ze zeggen het op internet, en internet heeft gelijk.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:07 schreef greavy het volgende:
[..]
En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.
Hoe het exact in elkaar steekt met terug kunnen richting Veenendaal Centrum, weet ik zo niet.
Hé, wat is dat voor programmatje?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Oh en kijk, 'k zit hier een een trein. Een doodnormale intercity. Zonder toeslag. Een uur lang.
[ afbeelding ]
Ik ken de situatie in Rhenen niet, dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Maar een rood sein passeren voor een normale dienstuitvoering is niet normaal, nee.quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch meer iets voor uitzonderingen dan voor systematisch om het half uur. Daarnaast lijkt me dat men in Rhenen geen uitrij-P-sein neer heeft gezet dat alleen rood kan tonen omdat nooit de juiste rijrichting kan worden ingesteld. Dat zou immers tot gevolg hebben dat je alleen met een toestemming om een rood sein te passeren station Rhenen zou kunnen verlaten. Mij lijkt niet dat ProRail zo'n constructie zou bedenken.
Toch?
Ik een Hero, maar da's ook Android 2.1 tegenwoordig.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:05 schreef James1988 het volgende:
Dat is precies de vraag die ik mezelf ook stelde.... ik heb ook een Desire
Wat een TRDL en MCN zeggen mag je enigzins geloven lijkt mij..quote:Op woensdag 7 juli 2010 07:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
"En toch..." right. Want ze zeggen het op internet, en internet heeft gelijk.
Nope.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat een TRDL en MCN zeggen mag je enigzins geloven lijkt mij..
ICM(m) of ICRm moet er dan maar heen. Geen last van weinig opbergruimte. Daar zitten tenminste bagagerekken in.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:24 schreef Fixers het volgende:
Dus, het is begin van de vakantie... De NS voert een vakantiedienstregeling in omdat veel mensen met vakantie gaan. Mischien dat ze dan toch niet de trein naar 's lands grootste luchthaven, voor velen een vertrukpunt naar hun vakantiebestemming, met een derde moeten verkleinen.
Ik heb verder niets tegen Virms (behalve de doedelzakken die je fm-ontvangst verstoren als je in de kopbak zit) Het zijn prima forensenvervoerders, maar zijn een drama als er bagage mee moet. Tijd voor een bagage afdeling in die dingen. De NMBS heeft dat mooi opgelost: dubbeldeksrijtuigen waar de benedeverdieping aan de wanden een rij klapstoeltjes heeft. Prima ruimte voor valiezen en plooibare fietsen.
Tof, ff binnenhalen! Bedankt!quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:38 schreef James1988 het volgende:
Duvel: ik heb de app gevonden! Hij heet Speedview, van Code Sector. link.
Een Trdl kijkt er vanuit z'n eigen oogpunt naar. Die denkt: er is alleen een P-sein, ik kan er niks handmatig bedienen, DUS is het vrije baan. Maar op grond van de werking van de beveiliging kun je concluderen dat dit fout is en dat het een station moet zijn. Een volautomatisch station, maar toch. Je ziet het trouwens ook aan het spoornummer: dat is spoor "1", wat duidt op een spoor binnen een station want een vrije baan heeft een tweeletterige code als spoornummer.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat een TRDL en MCN zeggen mag je enigzins geloven lijkt mij..
Het is toch een beetje prutsen in je puzzelboek terwijl Procesleiding het werk doet?quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat je het vak van trdl wat onderschat.
Ik geef slechts in mijn eigen woorden weer wat ik een treindienstleider op OHIH zie schrijven.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat je het vak van trdl wat onderschat. Ik heb het trouwens nooit over Rhenen gehad.
Dan heb ik nix gezegd.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik geef slechts in mijn eigen woorden weer wat ik een treindienstleider op OHIH zie schrijven.
Je zag ook de "quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nu weet ik zeker dat je het vak onderschat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |